چرا خودروسازان قیمت محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان را اعلام نمی‌کنند؟

بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ

عصر خودرو- اعلام قیمت جدید محصولات خودرویی سه ماه است که با بهانه‌های واهی و اظهارات ضد و نقیض به تاخیر می‌افتد.

دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳:۰۰

بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بهانه‌هایی که تماما ضرر زنجیره خودروسازی کشور را به همراه دارد و با گذشت هر روز به زیان انباشته آنها می‌افزاید.حال در شرایطی که تولید‌کنندگان خودرو و قطعه هربار بر طبل ضرر اعلام‌نشدن قیمت محصولات پرتیراژ یا کمتر از 45 میلیون تومان می‌کوبند این سوال مطرح می‌شود که چرا محصولات بالای 45 میلیونی که اختیار قیمت‌گذاری آنها با خودروسازان است، تعیین تکلیف نمی‌شوند و تولید‌کنندگان از این مسیر بخشی از زیان خود را جبران نمی‌کنند؟

هرچند با حذف شورای رقابت از مکانیزم قیمت‌گذاری خودرو شنیده می‌شد که سازمان حمایت برخلاف عملکرد این شورا، اختیار قیمت‌گذاری محصولات بالای 45 میلیون تومان را هم دارد، اما با قیمت‌گذاری چهار محصول شرکت ایران‌خودرو و قانونی خواندن آن از سوی مسوولان صنعتی به‌خصوص وزیر صنعت، مشخص شد که خودروسازان اختیار دارند تا محصولات بالای 45 میلیونی را کمتر از 5 درصد حاشیه بازار قیمت‌گذاری کنند.در این زمینه تصور می‌شد که با تعیین قیمت خودروهای مذکور، خودروسازان می‌توانند لااقل بخشی از زیان تولید این دسته از محصولات را جبران کنند حال آنکه بی‌تحرکی آنها در مورد قیمت‌گذاری این خودروها با ابهامات زیادی همراه است. از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات، مونتاژکاران خودروهای چینی تا حدودی توانستند مشتریان وارداتی‌ها را جذب محصولات خود کنند، حال آنکه به‌نظر می‌رسد تولید‌کنندگان داخلی هنوز نتوانسته‌اند از فرصت فراهم شده برای قیمت‌گذاری و فروش محصولات خود بهره ببرند.

با اعلام رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های خودروساز می‌توانند، محصولاتی را که پیش از این و در زمان حضور شورای رقابت در چرخه قیمت‌گذاری در بازه بیش از 45 میلیون تومان قرار داشته‌اند بر اساس فرمول 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه کنند. این در شرایطی است که در زمان وزارت محمد شریعتمداری، وزیر پیشین، خودروسازان اجازه داشتند قیمت محصولات بالای 45 میلیون تومانی خود را تنها 6/ 9 درصد افزایش دهند. البته رحمانی در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرده است که این مجوز، مساله جدیدی نیست و سه ماه پیش این مجوز به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده است.در حال‌حاضر کمبود نقدینگی در شرکت‌های خودروساز به‌عنوان عامل اصلی در ایجاد مشکلات در خطوط تولید آنها عنوان شده است. دست‌اندرکاران زنجیره خودروسازی کشور دلیل کمبود نقدینگی را در شرکت‌های خودروساز، قیمت‌گذاری دستوری عنوان می‌کنند.اما همان‌طور که اشاره شد در شرایط فعلی که شرکت‌های خودروساز اجازه تعیین قیمت محصولات خود را نزدیک به حاشیه بازار به‌دست آورده‌اند، مشاهده می‌کنیم که از این امکان استفاده نکرده و منفعل عمل می‌کنند. کارشناسان در ارتباط با منفعل عمل کردن این شرکت‌ها دلایل گوناگونی را مطرح می‌کنند.

بخشی از آنها معتقدند مسوولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در کلام، از دادن مجوز به شرکت‌های خودروساز سخن می‌گویند اما در عمل این اتفاق نیفتاده و قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان همچنان در همان چرخه تعیین قیمت‌های دستوری گرفتار است و مدیران ارشد وزارتخانه ترجیح می‌دهند با احتیاط در این زمینه عمل کنند و در هر قدمی که در این راه برمی‌دارند، واکنش‌ها را بررسی کنند. البته آنها به این نکته اشاره می‌کنند که درست است که ممنوعیت واردات، خلأیی را در بازار ایجاد کرده است و می‌توان گفت در حال‌حاضر برای تمام سلیقه‌ها خودرو در بازار وجود ندارد،اما شرکت‌های خودروساز به دلیل سبد محصولاتی که برای خود تعریف کرده‌اند، نمی‌توانند از این خلأ استفاده کرده و تقاضاهای موجود را پوشش دهند. در واقع تقاضاهایی که تا پیش از این به دنبال خودروهای وارداتی بود، در شرایط فعلی شاید به سراغ محصولات مونتاژی چینی موجود در بازار برود اما این بخش از تقاضا به سراغ سبد محصولات خودروساز داخلی نمی‌رود؛ زیرا محصولات عرضه‌شده تنوعی همراه با خواست مشتریان ندارد.

در این میان اما کارشناسانی هم هستند که معتقدند شرکت‌های خودروساز در صورتی که برنامه‌ریزی مناسبی در مقابل تحریم‌ها انجام می‌دادند، می‌توانستند از خلأ موجود خودروهای وارداتی و قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان به بهترین نحو، بهره ببرند. اما در شرایط فعلی به این دلیل که این برنامه‌ریزی انجام نگرفته شاهد هستیم که سهم تولید خودروهایی که توان پر کردن جای خالی رقبای کره‌ای و اروپایی را در بازار داشتند، کاهش محسوسی یافته؛ زیرا این خودروها برای تولید به منابع خارجی وابستگی بالایی دارند و همان‌طور که اشاره شد در زمان تحریم امکان تامین قطعات آنها مقدور نیست. بنابراین شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند از این فرصت به نفع مطلوب استفاده کنند.تعهدات معوقه شرکت‌های خودروساز هم مورد توجه بخش دیگری از کارشناسان قرار گرفته است. آنها معتقدند اینکه وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز اجازه داده تا محصولات بالای 45 میلیون تومانی خود را با فرمول 5درصد زیر قیمت حاشیه بازار، عرضه کنند، گام مهمی در آزادسازی قیمت و خروج دولت از چرخه قیمت‌گذاری محسوب می‌شود، با این حال به دلیل تعهدات معوقی که شرکت‌های خودروساز در این زمینه دارند، به آنها این امکان را نمی‌دهند تا بتوانند محصولات خود را براساس فرمول جدید به بازار عرضه کنند.  
نبود تنوع در سبد خودروسازان

حضور دولت در چرخه قیمت‌گذاری کالاهای گوناگون از جمله خودرو، مسبوق به سابقه است. این نگاه همواره در دولت‌های گذشته نیز وجود داشته که می‌توانند قیمت‌ها را در بازار کنترل کنند یا در مواقعی  کاهش دهند.فربد زاوه، کارشناس خودرو، در همین زمینه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: درست است که در شرایط فعلی، دولت و به طور مشخص مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این نوع نگاه (قیمت‌گذاری دستوری) فاصله گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد همچنان ترجیح می‌دهند به نوعی چراغ خاموش و با احتیاط در این ارتباط عمل کنند. بنابراین در حالی که مسوولان این وزارتخانه عنوان کرده‌اند که خودروهای بالای 45 میلیون تومانی از این پس با فرمول 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار، قیمت‌گذاری می‌شوند و به نوعی دست خودروسازان را در این ارتباط باز گذاشته‌اند، اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.

اشاره این کارشناس به محدودیت خودروسازان در تعیین قیمت محصولات بالای 45 میلیون تومانی در شرایطی است که پیش از این بر اساس قانون این اجازه به شرکت‌های خودروساز داده شده بود تا محصولات بالای 45 میلیون تومانی  خود را  که از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج است به‌صورت مستقل قیمت‌گذاری کنند. البته این مساله هیچ‌گاه از سوی وزارتخانه رعایت نشد و همواره این وزارتخانه در قیمت‌گذاری این خودروها دخالت می‌کرد. آخرین نمونه این دخالت‌ها به بخشنامه وزارت صمت در زمان وزارت محمد شریعتمداری مربوط می‌شود که به خودروسازان اجازه داده شد تا قیمت محصولات بالای 45 میلیون تومانی خود را 6/ 9 درصد افزایش دهند.زاوه البته به مساله دیگر در ارتباط با بی‌اعتنایی شرکت‌های خودروساز اشاره می‌کند و می‌گوید: شرکت‌های خودروساز سبد محصولات متنوعی ندارند تا بتوانند در زمان حاضر که اجازه واردات خودرو داده نمی‌شود، از خلأ بازار استفاده کنند. زیرا تقاضایی که پیش از این برای خودروهای وارداتی در بازار موجود بود، در زمان فعلی به سمت محصولات مونتاژی دو شرکت بزرگ خودروسازی نمی‌رود.زاوه دلیل این مساله را کمبود محصولات مشابه در سبد تولیدات دو شرکت خودروساز داخلی می‌داند و می‌گوید: به نوعی شرکت‌هایی که در داخل محصولات چینی را مونتاژ می‌کنند، می‌توانند بخشی از تقاضای خودروهای وارداتی را پوشش دهند.
وابستگی به قطعات وارداتی

به این ترتیب در حالی زاوه معتقد است که شرکت‌های خودروساز به‌دلیل محدودیت‌های وزارت صمت نمی‌توانند از مواهب فرمول جدید استفاده کنند که کارشناس دیگر خودرو تاکید دارد که به‌دلیل محدودیت تنوع در سبد محصولات تولید‌کنندگان این امکان وجود ندارد تا آنها بتوانند از خلأ ایجاد شده به نفع خود بهره‌برداری کنند. در حال حاضر محصولات پرتیراژ خودروسازان مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شود، این سبد نسبت به خودروهای بالای 45 میلیون تومان از تنوع بیشتری برخوردار است؛ حال آنکه محصولات بالای 45 میلیون تومان تولید‌کنندگان داخلی یا به محصولات چینی اختصاص دارد  یا تنوع بسیار کمی دارد. در حال حاضر نیز خودروهای یاد شده به‌دلیل ارزبری بالا و همچنین مونتاژی بودن با افت تولید همراه شده‌اند. به این ترتیب نبود تنوع در سبد محصولاتی خودروهای بالای 45 میلیون تومان مانع از آن شده که تولید‌کنندگان با وجود داشتن اختیار قیمت‌گذاری این محصولات از افزایش قیمت آن بهره ببرند موضوعی که حسن کریمی‌سنجری، کارشناس خودرو نیز بر آن تاکید می‌کند. آن‌طور که مشخص است اگر خودروسازان از تنوع محصول بیشتری در خودروهای بالای 45 میلیون تومانی برخوردار بودند می‌توانستند به راحتی با قیمت‌گذاری اختیاری بخشی از زیان خود را جبران کنند.حسن کریمی‌سنجری اما به این مساله از منظر دیگری نگاه می‌کند.

وی به خبرنگار ما می‌گوید: دلیل انفعال خودروسازان در ارتباط با فرمول جدید قیمت‌گذاری محدودیت این شرکت‌ها در تولید خودروهای بالای 45 میلیون تومانی است.این کارشناس ادامه می‌دهد: در حال حاضر محصولات خودروسازان که در این بازه قیمتی قرار می‌گیرد، به‌دلیل وابستگی بالایی که به واردات قطعات دارند، در شرایط تحریمی با مشکل روبه‌رو است.اشاره کریمی‌سنجری به محدودیت‌های ایجاد‌شده از ناحیه تحریم‌ها را می‌توان در تیراژ تولید این خودروها به وضوح مشاهده کرد.

شرکت‌های خودروساز عمدتا محصولاتی را در بازه بیش از 45 میلیون تومانی تولید می‌کنند که داخلی‌سازی کمی دارد و بیشتر متکی به واردات است. برخی از این محصولات به‌صورت CKD به کشور وارد می‌شوند و بخش دیگری از آنها در قطعات اصلی به واردات وابستگی دارند؛ بنابراین در شرایط تحریمی، مشکل تامین قطعات آنها وجود دارد و نمی‌توانند این محصولات را به میزان کافی تولید کنند و در اختیار بازار قرار دهند.کریمی‌سنجری در پاسخ به این سوال که خودروسازان چه راهکارهایی را می‌توانستند مدنظر قرار دهند تا در شرایط فعلی از خلأ موجود در بازار به نفع خود استفاده کنند، می‌گوید: مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز به هشدارهایی که در ارتباط با جنس تحریم‌ها و محدودیت‌های شدیدتری که در این دور از تحریم‌ها اعمال شده است، توجه کافی نکردند. چنانچه به این هشدارها توجه می‌شد این امکان وجود داشت تا تولید این دست از محصولات تداوم بیشتری داشته باشد.

در این ارتباط سعید مدنی، کارشناس خودرو، معتقد است: شرکت‌های خودروساز نیازمند جذب منابع مالی هستند، فرمول جدید وزارتخانه در ارتباط با خودروهای بالای 45میلیون این امکان را می‌تواند برای آنها فراهم کند. اما این شرکت‌ها به‌دلیل تعهدات معوقی که دارند قادر نیستند از این فرصت به نفع تجهیز منابع مالی خود استفاده کنند.این کارشناس خودرو ادامه می‌دهد: مشکلات ناشی از تحریم‌ها و همچنین افزایش نرخ ارز سبب شد تا  شرکت‌های خودروساز در ارتباط با تولید خودروهایی که در بازه بیش از 45 میلیون تومانی قرار می‌گیرند، به نوعی منفعل عمل کنند. از این رو در شرایطی که وزارتخانه به آنها در ارتباط با تعیین قیمت‌ها چراغ سبز نشان داده است، خودروسازان به‌دلیل کاهش تولید توان استفاده از این ظرفیت را که توسط وزارت صمت ایجاد شده است ندارند.مدنی پیشنهاد می‌کند که وزارتخانه باید بیش از پیش به مسائل مرتبط با کاهش تولید ورود کرده و شرایطی را برای افزایش توان تولید شرکت‌های خودروساز فراهم کند.

برچسب ها

قیمت گذاریخودروسازاندولت
مطالب مرتبط بیشتر
دهقان: متن جدیدی برای واردات خودرو توسط ملی‌پوشان آماده می‌کنیم سهمیه‌های خاص خودروی خارجی؟ پیش‌بینی درآمد ۱۰ همتی از واردات خودرو دست دولت برای واردات خودرو باز است صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان در ماه های آینده وعده واردات خودرو به دست دولت اشتباه بود دولت برای حل ناترازی بنزین برنامه جامع ارائه می‌دهد ادعای طرح خطر ورشکستگی خودروسازان در ۲ جلسه شورای امنیت چالش مجلس و دولت برای قیمت‌گذاری خودرو همه اقدامات نمادین برای وارداتی‌ها تصمیم دولت برای واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی فنگیون A۹ ؛ چری اولین محصول خود را دوباره زنده می کند! (+عکس) نامه مهم معاون وزیر صمت به شورای رقابت درباره خودروسازان زیان انباشته خودروسازان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسید دولت آئین نامه واردات خودرهای کارکرده را بدون دخل و تصرف تصویب کند لزوم حمایت دولت برای خروج خودروهای فرسوده آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها کجاست؟ پایان شراکت دولت و خودرویی‌ها تغییر سوم قیمت مونتاژی‌ها؟ آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت از شورای رقابت انتظار داریم تصمیمات یکجانبه و یکطرفه نگیرد یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو باید در سال تولید شود عبور از خودرو با وعده کاهش تصدی‌گری خروج دولت از تصدی‌گری و سهامداری خودروسازان در بهار امسال چند دستگاه اتومبیل تولید کردند؟ احتمال ابلاغ لایحه واردات خودروهای کارکرده تا پایان تیر به دولت دولت در تعیین تعرفه خودروهای وارداتی تجدیدنظر کند «علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد افزایش سود بازرگانی خودروهای سواری تا ۱۷۱ درصد + سند تب بازار خودرو با ازسرگیری واردات فروکش خواهد کرد ۷ استاندارد تعلیقی قابل اجرا نیست! ارسال نامه معرفی وزیر صمت به مجلس ضرب‌الاجل خودرویی مجلس به دولت انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خودروسازان بیشترین دلایل نارضایتی از خودروسازان آیا دولت رئیسی، یک فقره خودرو را هم مشمول مالیات می‌کند؟! مجوز دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری تا سقف ۵ سال کارکرد سخنگوی شورای رقابت: قیمت گذاری خودروهای مونتاژی قطعی و لازم الاجراست واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد سیگنال‌های شتاب از واردات کارکرده‌ها مهدی غضنفری سرپرستی وزارت صمت را نپذیرفت سخنگوی بیمه مرکزی برکنار شد توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی پیرامون مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان وزیر صمت: لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد دولت برای واردات خودروی کارکرده نیاز به مجوز هیچ مرجعی ندارد برنامه دولت برای تولید۱.۷ میلیون خودرو در ۱۴۰۲ ابلاغ مصوبه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد سه سناریوی واردات خودرو اعتبارات پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در سال آینده بیشتر از امسال است دولت دخالتی در کار کارشناسی بورس کالا و شورای رقابت نمی‌کند کمبودهای خودرو با واردات جبران می‌شود شرکت‌های حمل و نقلی موظف به واریز سود به حساب صندوق توسعه حمل‌ و نقل شدند پیش بینی درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از واردات خودرو در سال آینده وزارت راه و شهرسازی مکلف به الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌های کشور شد واردات «سخاوتمندانه» خودرو توضیحات زنگنه درباره قیمت بنزین در سال آینده ‌جزئیات ۳ مرحله نقشه راه تحول صنعت خودروی کشور تا پایان ۱۴۰۴ جهش چشم‌گیر درآمد دولت از نقل‌وانتقال خودرو واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟ برنده اول واردات خودرو عرضه در بورس بهترین راهکار برای جبران خسارت خودروسازان جهش خودروسازان در آبان ماه ۱۴۰۱ دولت سهم و نقش خود را در واردات خودرو انجام داد دو تفسیر از جبران قیمت‌گذاری دستوری معمای بنزین در دولت مجلس مخالف انحصار واردات خودرو است فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را بر طرف می‌کند ابربحران خودروی فرسوده رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو ۳ ایراد گرفت عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز یا بورس کالا در نیمه دوم امسال کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو سیاست تکلیفی این بار در مورد دوگانه‌سوزها لاتاری ۶‌هزار‌میلیارد‌تومانی دولت از جیب صنعت خودرو افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت و مجلس نیست خداحافظی طولانی با قیمت دستوری خودرو آیین نامه واردات خودرو ایرادهای اساسی دارد چکش‌کاری واردات خودرو بهبود مشکلات خودرویی تنها روی کاغذ؟ دستورالعمل واردات خودرو بزودی توسط وزارت صنعت و معدن تدوین می شود واردات خودرو با تعرفه سرگردان تولید از جیب واردات؟ چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟ واردات خودرو تلنگری به خودروسازان داخلی می‌زند واردات خودرو وارد فاز اجرایی شد خودروهای شاسی بلند وارد نمی‌شود نقشه راه واردات خودرو عدم دخالت دولت در خودروسازی، کیفیت را افزایش خواهد داد واردات خودرو نهایی شد کارنامه خاکستری سیاستگذار خودرو آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟ مذاکره خودروسازان با سازمان استاندارد برای ادامه پلاک گذاری تیبا و سمند واردات خودرو به کما رفت؟ تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودرو، از اولویت خارج شد چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟ آمادگی روسیه برای همکاری مشترک در صنعت خودروسازی با ایران خودرو‌سازان و قطعه سازان، باید افق مشخصی را برای رسالت خدمتگزاری تدوین کنند تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی افزایش قیمت بنزین در دستور کار مجلس و دولت نیست همراهی مجلس و وزارت صمت برای لغو ممنوعیت واردات خودرو ترخیص قطعات خودرو در گرو تعلل تصمیمات وزارت صمت بزودی دولت شرایط واردات را تعیین می‌کند برجام جاده مخصوص ! اولین سناریوی واردات خودرو دولت بستر واردات خودروهای موردنیاز را فراهم کند بی نیازی دولت به مصوبه مجمع تشخیص برای واردات خودرو نگرانی دولت بابت واردات خودرو بی‌مورد است در شرایط بدون تحریم، می‌توان خودرو با کیفیت تولید کرد مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت منقضی می‌شود بهانه‌های خودروسازان در توجیه ایمنی پایین خودروها مردم را بیشتر عصبانی می‌کند خودروسازان اروپا باید تا ۲۰۴۰ سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صادر نکرده است واردات ۷۰ هزار خودرو در آستانه صدور مجوز کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان توپ واردات خودرو در زمین دولت توپ آزادسازی واردات خودرو در زمین دولت دست دولت برای واردات خودرو باز است برنامه دولت برای افزایش تولید خودرو در کنترل قیمت‌ها موثر است واردات خودرو از دوربرگردان دولت دولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد طرحی که دولت برای سامان خودروسازی درانداخت شروط واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ چالش‌های صنعت خودروسازی با رقابتی‌شدن حل می‌شود بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است واردات خودرو مطالبه مردم بود وزارت کشور به تأمین ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری‌ها مکلف شد دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد دولت با سهم ۱۵ درصدی، در ترکیب خودروسازی‌ها نفوذ دارد دولتی بودن خودروسازان منفعتی برای صنعت خودرو ندارد مادامی که دولت در خودروسازی دست داشته باشد وضعیت این صنعت تغییری نمی کند یک خودرو چینی در ایران چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ دولت ادعا می‌کند ۶ درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این‌ عدد خیلی بیشتر است دولت با نقش تنظیم‌گری وارد بازار خودرو شود صنعت خودروسازی نباید دست دولت باشد دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی را رها کند قطعه سازان توانایی لازم برای تولید محصولات فعلی خودروسازان را دارند دخالت دولت‌ها در بازار خودرو باید کمتر شود دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد خودروسازان محصولاتشان را برای آزمون جاده‌ای نمی‌برند مجلس به خودروسازان فرصت داده تا بازار خودرو را سامان دهند سرمایه در گردش قطعه سازان به خاطر خودروسازان از بین رفته است خودروی مالکان بدحساب در پرداخت عوارض سالانه توقیف شود مجلس و دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند آیین‌نامه اجرایی پرداخت مالیات خودروهای بالای یک میلیاردتومان ابلاغ شد اولین تصویر واردات خودرو در ۱۴۰۱ مالیات‌ستانی از خودروهای محبوس قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد قیمت خودرو در ۱۰۰ روز اول دولت اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت در آذر ماه حمایت دولت از خریداران خودرو بحران رئیسی در جاده مخصوص تصمیم گیری برای تخصیص سهمیه مازاد بنزین به مردم با دولت است قیمت خودرو در دوراهی توافق بر سر خروج دولت از خودروسازی واردات خودرو؛ آزاد یا مشروط؟ چرا خودروهای مانده کف پارکینگ خودروسازان به بازار عرضه نمی شوند؟ تغییرات مدیریتی به «جاده مخصوص» می رسد؟ نکاتی پیرامون طرح واردات خودرو میزان تورم پرتقاضاهای خودروسازان در نیمه نخست امسال قیمت‌گذاری دستوری؛ بی‌احترامی به مصرف‌کننده و تولیدکننده خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود پالس مثبت دولت به واردات خودرو مانع زدایی خودرو از هفت مسیر سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شد شروط وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودرو ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان بازگشت آرامش به بازار لاستیک دولت ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی آن باز گرداند دنبال قیمت‌گذاری دستوری نیستیم دولت جدید چه برنامه‌ای برای مدیریت بازار خودرو دارد؟ پنج گردنه خودرویی دولت سیزدهم آیا دولت سیزدهم هم درباره صنعت خودرو دروغ خواهد گفت؟ قطع برق، خودرو را گران‌تر کرد! سه شرط نجات بازار خودرو کاهش تولید در ۳ خودرو‌ساز بزرگ کشور چرا دولت قانون اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت را اجرا نکرد؟ تاکید کمیسیون صنایع بر پرداخت مطالبات خودروسازان به قطعه‌سازان لغو تحریم ها، تحول را به صنعت خودرو برمی گرداند انتقال پرونده خودروهای دپویی به دولت بعد؟ واکنش دوم خودرو به تغییر انتظارات درد صنعت خودرو دخالت دولت در این صنعت است «گام به گام» برای نجات خودرو دخل‌و‌خرج خودروسازان در برجام و تحریم پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در ۱۲۰ روز مجلس به شدت مخالف نظام قیمت‌گذاری دستوری است شارژ خودرو با اصلاح قیمت فعالیت‌ها و پروژه‌های داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا تشریح شد واردات خودرو آزاد می‌شود راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات صنعت قطعه سازی قیمت خودرو در دولت سیزدهم به کدام سمت رانده می شود؟ تکالیف خودرو برای دولت بعد لباس دولت بر تن خودروسازان ماند جزییات پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری پیشنهاد خودروسازان درباره قیمت رئیس‌جمهور از پیشرفت‌های صنعت خودرو تمجید کرد راز نرمش خودروسازان در برابر واردات نوع قیمت‌گذاری شورای رقابت؛ زمینه‌ساز افزایش قیمت خودرو و فساد معضل قیمت گذاری خودرو چطور حل می شود؟ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بازار خودرو را از انحصار خودروسازان خارج می‌کند دلیل زیان خودروسازان ضرورت خروج دولت از صنعت خودرو هیچ اختلالی در تأمین ورق فولادی خودروسازان ایجاد نمی‌شود خودروسازان سال ۱۴۰۰ را با رشد ۱۱۷ درصدی تولید آغاز کردند ایجاد تفاهم‌نامه بلندمدت با خودروسازان جهت ساخت اتوبوس امسال داخلی‌سازی ۳۵ قطعه را در دستور کار داریم خودروسازان ۵هزار میلیاردتومان به کروز بدهکارند سرمایه جا مانده پژو در ایران چقدر است؟ توان تولید سالیانه ۲ میلیون دستگاه خودرو وجود دارد دیگنیتی به تولید انبوه رسید نگاهی به کیفیت سواری‌های داخلی خودرو در ۱۴۰۰ آزاد می‌شود اصلاح آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی روی میز دولت قطعه سازان و خودروسازان تحریم را مدیریت کردند ترسی از واردات خودرو نداریم خودروسازان سرد شدند زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید خودروسازان جدید در راه بازار؟ شرکای خودرویی در راه ایران روش فروش خودرو بجای قرعه‌کشی باید منطقی شود مسیر راهیابی قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید سونی خودروساز می‌شود؟ روند معکوس دخل و خرج خودروسازان استفاده از پلتفرم پیشرفته T۱X در کراس اوور تیگو۷ گوگل چینی‌ها، خودروساز می‌شود کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در هفته جاری تعیین می‌شود بازی با کارت خودرو در بودجه ۱۴۰۰ سازمان بازرسی رسماً خواستار لغو مصوبه شورای رقابت برای گرانی خودرو شد ارائه آیین نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی خودروها به دولت بازی با برگ خودرو در بودجه ۱۴۰۰ هیچ خبر جدیدی از آزادسازی واردات خودرو به کشور نیست شاهد دپوی خودروها در پارکنیگ‌های شخصی هستیم نه در پارکینگ‌های خودروسازان درآمد بیش از ۲۴۰۰ میلیاردی دولت از نقل‌وانتقالات خودرو جرایم رانندگی ۲ درصد افزایش می یابد درآمد حاصل اسقاط خودروهای فرسوده بیش از ۲ برابر شد جذب ۳ هزار نفر در جنرال‌موتورز طرح ارزان‌سازی خودروی خارجی تصمیم جدیدی برای نحوه قیمت گذاری خودرو ابلاغ نشده است هدف ازسومین جشنواره خدمات پس از فروش آمیکو چیست؟ خسارت شورای رقابت به خودروسازان؛ سه برابر یارانه نقدی جبران کسری نقدینگی دولت از جیب قطعه ساز و خودروساز ۳طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج مشکل امروز بازار؛ عدم تصمیم‌گیری به‌موقع در مورد قیمت‌گذاری است هزینه سرکوب خودرو در کارخانه را مردم می‌دهند موج‌سواری بازار خودرو بر نوسان نرخ ارز پاسکاری گرانی میان خودروساز و دلال خودرو دستورات جهانگیری برای حل فوری مشکلات کامیون‌داران جزئیات پیشنهاد وزارت اقتصاد برای اخذ مالیات سنگین از دلالی خودرو صفر افزایش تولید و فروش، کاهش رضایت‌مندی ​مردم در سال۹۸ از کدام خودروسازان رضایت بیشتری داشتند؟ انتشار گزارش تخلف خودروسازان درخواست وزارت کشور از دولت برای معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو ۵ تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد واریز ۱۰۰ درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت تردد ۳ میلیون خودروی فرسوده در سطح کشور مشخصات محصول جدید خودروسازان بم اعلام شد جزئیات تغییر قیمت خودرو از زبان سخنگوی دولت دستور اکید رحمانی برای افزایش تیراژ خودرو تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه جهش تولید نیاز به تصمیمات بزرگ و منطقی دارد با شروع فعالیت خودروسازان در سال جدید، شرکت سیف خودرو تولید SWM را شروع کرد افت ۸۸ درصدی فروش خودروسازان فرانسوی! قیمت خودرو آزاد نشود، روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت ۷۵۸ هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۹۸ تولید شد نگاهی به وضعیت تولید خودروسازان بزرگ در سال ۹۸ تندباد سهمگین کرونا؛ بحرانی غیر قابل پیش بینی اتاق شیشه ای نقطه عطف تعامل ایران خودرو و قطعه سازان مذاکره خودروسازان آمریکا با اتحادیه‌ کارگران برای بازگشایی خطوط تولید مسئولیت اجتماعی آمیکو در روزهای شروع کرونا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در ۹۹ عبور از بحران در خودروسازی با کنار گذاشتن قیمت‌های دستوری بازار خودرو در سال ۹۹ به کدام سمت می‌رود؟ تعطیلی خودروسازان آمریکا تا ماه آوریل ادامه خواهد داشت ارائه غیرحضوری خدمات فروش ایران‌خودرو، زمینه‌ساز توسعه دولت الکترونیک سرگذشت دو دهه قیمت‌گذاری خودرو بازی باخت - باخت قیمت‌گذاری دستوری کاهش تاثیر وام خودروسازان با تاخیر در پرداخت خودروسازان در پیچ واگذاری خودروسازان تا پایان سال ۹۹ واگذار می شوند ۱۰هزار میلیارد تسهیلات برای خودروسازان در نظر گرفته شد شکستن رکورد در ایران خودرو با تولید ۲۳۰۰ دستگاه خودرو وزارت دفاع ایران در ساخت قطعات به خودروسازان کمک خواهد کرد طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی امضای تفاهمنامه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بین وزارت نفت و خودروسازان تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده تولید مشترک خودروهای روسی در ایران جدی شد چانه‌زنی خودروسازان برای تغییر استاندارد آلایندگی قیمت جدید بنزین بازار کدام خودروها را داغ کرد؟ پیش‌بینی درآمد سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومانی با افزایش قیمت بنزین چراغ سبز به استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل آسیب صنعت قطعه در پی مشکلات خودروسازان آیین‌نامه‌های مورد نیاز FATF در دولت تصویب شده است دولت حتی یک اتوبوس به شهرداری تهران نداده رنسانس بلندپروازانه مازراتی با ده مدل جدید اعلام آمادگی خودروسازان تبریزی برای تولید اتوبوس دولت به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تمایلی ندارد ترامپ برنامه داشت سه اتوبان منتهی به تهران را ببندد برنامه کاهش ارزبری ۴۰ میلیون یورو با افزایش عمق ساخت داخل قطعات عرضه سه محصول جدید توسط ایران خودرو تا پایان سال جاری همه مردان ایران خودرو حد و حدود دولت در خودروسازی اقدامات تاثیرگذار وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو گزارش پرونده های خودروسازان در مجلس قرائت می شود کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم یکه تازی دولت در خودروسازی دولت به متقاضیان جا مانده از دریافت کارت سوخت فرصت دهد در جلسه انتقادی سازمان بازرسی با خودروسازان چه گذشت؟ تمسخر بنز و بی‌ام‌و توسط ترامپ وضعیت بحرانی قطعه سازان و خودروسازان پرواز ستاره اقتصادی دهه ۴۰ کاهش شدید سود شرکت رنو در ۶ ماهه اول ۲۰۱۹ خبر ساختگی فاکتورشدن ۳ هزار برلیانس توسط سایپا کذب محض است خداحافظی با پدر ماستنگ و ناجی کرایسلر شرط تولید خودروی جدید از زبان معاون رییس جمهور خودروسازان بازار را تشنه نگه‌ داشته‌اند جریمه سنگین در کمین خودروسازان بزرگ جهان پیش شرط واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چیست؟ جلوی پیش‌فروش بدون تاریخ خودرو گرفته شود تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است شرکت رنو دیگر شریک راهبردی خودروسازان ایرانی نخواهد بود فرمان خودروسازی در دست دولت ضرورت تدوین دستورالعمل محاسبه قیمت خودرو در شرایط خاص پراید چقدر ریخت؟ موضوع دپوی خودرو در انبار خودروسازان صحت ندارد قیمت‌گذاری در حاشیه کدام «بازار»؟ بازار مشهد با کمبود لاستیک مواجه است حمال‌های خودروساز را بشناسید آپشن خودروها با قیمت گذاری دستوری آب می رود سواری «فیات» در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تولید می‌شود کشمکش دو نهاد بر سر قیمت‌گذاری خودرو سازمان بازرسی خواستار بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو شد به‌زودی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو عرضه می‌شود دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند آخرین خبر از دو چالش روز تاکسی‌های اینترنتی چالش‌ ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار مجازی تمدید ۲ ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری وارداتی کنترل مصرف بنزین وظیفه مردم است یا خودروسازان؟ تولید۴۰ هزاردستگاه محصولات ایران خودرو از ابتدای سال ۹۸ تاکنون گزارشی از وضعیت بازار خودرو بدون قیمتگذاری اینترنتی راهکارهایی برای تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت گذر از پیچ بحران با دوپینگ دولتی عرضه کم خودروسازان و افزایش قیمت خودرو در بازار سال نو هوندا هم سبز می‌شود! کارنامه تولید خودروسازان در سال۹۷ امیدی برای آزادسازی واردات خودرو نیست فرمان واگذاری اموال خودروسازان صادر شد افزایش قیمت در بازار بی‌مشتری تقویت همکاری فورد و چانگان کاهش جهانی تولید خودرو نقشه راه تولید ۲/ ۱ میلیون خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی سهم دولت از خودرو حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید کمتر از یک درصد منابع ایران خودرو و سایپا سهم تحقیقات است احتمال جریمه سنگین برای خودروسازان آلمانی تکرار تجربه موسسات مالی در خودروسازی جاسوس مخفی خودروسازان در اختیار والدین! خودروسازان آلمان به کارشکنی در توسعه انرژی پاک متهم شدند قیمت‌گذاری خودرو ۵ درصد حاشیه بازار به ضرر مردم است خروج دولت از بنگاه داری بازار را رقابتی می کند خودروهای جذاب آینده را ببینید سال ۹۷، سال بی برنامگی دولت در صنعت خودرو افت نوروزی تولید خودرو دردسرهای پرداخت تسهیلات ارزی به خودرو رسیدگی قضایی به ۳۰۰ پرونده شکایت از خودروسازان تعدیل هفت هزار نفری کارکنان فولکس‌واگن ۵ روند مهم در نمایشگاه خودروی ژنو چرا قیمت خودرو کاهشی شد؟ روند قیمت‌گذاری خودرو در سال آینده نفس دوگانه‌سوزها به شمارش افتاد قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار متوقف شود نقشه راه برای گذر از چالش‌های صنعت خودرو صنعت خودرو؛ بیگانه با بهره وری، زنده به مدد حمایت دولت روسیه راه چین را در بازار خودروی ایران می‌رود؟ خودروی روس‌ها در راه ایران فرصت ۳ روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات آغاز فروش فوری پژوپارس و ۲۰۶ صادرات لاستیک داخلی به اروپا ممنوع شد کاهش دنباله دار قیمت خودرو در بازار شرط ورود لادای روسیه به ایران چیست؟ کور سوی امید در خطوط تولید خودروسازان پژو مزد رفتن از ایران را گرفت پاتک به عملیات آزادسازی قیمت خودرو هجوم متقاضیان در سایه رشد قیمت‌ها نشست کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر صمت و نمایندگان خودروسازان قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ۵ درصد حاشیه بازار عادلانه نیست پاشویه تب بازار عبور تولید روزانه ایران خودرو از مرز ۲۱۰۰ دستگاه خودرو مکانیزم قیمت گذاری خودروهای تولید داخل تعیین شود بلاتکلیفی جدید ثبت‌نام‌کنندگان خودرو پادزهر دلالی در بازار مذاکره برای ترخیص ۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی جهت حل مشکلات خودروسازان بیگ‌بنگ بازار خودرو استقبال مشتریان از قیمت‌های داغ صعود قیمت‌ها با تورم انتظاری جاده ناهموار تولید دوگانه‌سوزها پیشداوری آزادسازی قیمت خودرو زمان استرداد ودیعه خودروهای انصرافی خودروسازان به جای تحویل خودروهای پیش فروش شده آنها را در بازار آزاد می‎‌فروشند چراغ سبز به واردات خودرو؟ خودروهای وارد شده با ثبت‌سفارش جعلی، تحویل اموال تملیکی شد حرکت در جاده یک‌طرفه داخلی‌سازی خودروسازان حق گران کردن خودروهای پیش فروش را ندارند قیمت های جدید به زودی اعلام می‌شود سه راهکار سازمان حمایت برای تعهدات معوق خودروسازان تسهیلات، دوای درد خودروسازی است؟ خودروسازان مکلف به تحویل خودرو با ‌قیمت قبل به خریداران شدند آغاز بازپرداخت طلب قطعه‌سازان وعده‌های پرریسک پیش‌فروش‌های بی‌پشتوانه بی گناهی رئیس انجمن صنفی شرکت های امداد خودرویی کشور با رای برائت در دادگاه تجدید نظر تصویب بسته حمایتی خودروسازان خودزنی خودروسازان ادعای خودروسازان در تولید برقی‌ها افزایش قیمتی که لغو شد؛ ستادی که حاشیه ساخت شکایت از نمایندگی‌های خودروسازان در صدر افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو لغو شد رشد تیراژ محصولات رنو در ایران نقطه توقف افزایش قیمت تولید در دی‌ماه افزایش یافت مشتری عزیز، خودرو نداریم واگذاری سهام خودروسازان، زهر یا پادزهر دولت فرمان تصدی‌گری در صنعت خودورسازی را رها می‌کند؟ رایزنی مجلس با دولت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای تدوین شد تلاش مجلس برای اصلاح امور خودروسازان اصلاح قیمت قطعات کلید خورد پل عبور قطعه‌سازی از بحران پاشنه آشیل فرمول جدید قیمت‌گذاری امکان‌سنجی کاهش قیمت خودرو از مسیر تیراژ خودروسازان متعهد به رعایت حقوق مردم هستند شیوه صحیح قیمت‌گذاری خودرو فراگیری رکود همزمان با اعلام قیمت‌ها قیمت های اعلامی در موعد تحویل، مبنای قیمت گذاری خودروها سود ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریالی متخلفان از فروش خودروهای لوکس درخواست خودروسازان از ترامپ عارضه هفت‌گانه در فرآیند تولید قطعه غول‌های خودروسازی خواستار پایان آشفتگی تجاری دولت ترامپ شدند پاسخگویی به توقعات کمی و کیفی با افزایش قیمت؟ آزمون آزادسازی قیمت خودرو تنظیم بازار خودرو تا اردیبهشت ۹۸ قیمت خودرو در حاشیه بازار افزایش اعتماد مشتریان به مدیران خودرو با شفافیت در قیمت گذاری وعده ۱۲هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری دولت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان را در بودجه ۹۸ حذف کرده است احتیاط در قیمت‌گذاری خودروهای پر تقاضا قیمت‌های جدید خودرو چرا اعلام نشد؟ ابهام زدایی از نحوه محاسبه قیمت روز خودروهای پیش فروش شده درخواست قطعه سازان برای افزایش ۵۰ تا ۷۰درصدی قیمت ها قیمت‌های جدید خودرو نهایی شد قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار تنها راهکار اجرایی در شرایط فعلی قیمت‌گذاری خودروسازان، سهام این گروه را تقویت کرد روی زرد تولید قیمت گذاری خودرو آزاد نخواهد شد درآمد دولت از ناحیه شماره‌گذاری و نقل‌و‌انتقال خودرو خبر خوش وزیر صنعت برای تامین لاستیک کامیونداران کارشناسی قیمت خودرو تمام نشد؟ اعلام قیمت خودرو تا هفته آینده پیشنهاد عرضه «خودرو یارانه‌ای» نسخه شفابخش برای آشفته بازار خودرو عوامل قاچاق متصل به ساختار دولتی را معرفی می کنیم قیمت‌های کمیته خودرو قانونی نیست شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تشریح کرد+سند «خودرو» در معادله قیمت بنزین خودروسازان حق ندارند بهانه بیاورند تحقیق و تفحص از خودروسازان کلید خورد قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان آزاد شد تشکیل کمیته سه جانبه برای آنالیز دقیق نحوه قیمت‌گذاری خودرو خطر توقف خط تولید خودرو جدی است قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها همکاری نیسان و رنو در پرونده گون نسخه جدید برای قیمت‌گذاری خودرو وامانده در تردید سایه ارزی بر صنعت خودرو کاهش مقطعی تقاضا پس از آزادسازی قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است تعلل در قیمت‌گذاری خودرو و سودی که تنها به جیب دلالان می‌رود آغاز عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان عرضه خودرو با قیمت نزدیک به حاشیه بازار استمرار می یابد فاصله فاحش قیمت خودروها در حاشیه بازار با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است واکنش به قیمت‌های جدید فراخوان هزاران خودروی نیسان در ژاپن فروش تحویل فوری چهار محصول ایران خودرو مشمول قیمت گذاری نیست شبه آزادسازی قیمت خودرو کلید خورد نتیجه اعتماد به دولت تحریم بهانه حذف قطعات نشود قیمت‌گذاری خودرو در «حاشیه» خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری باقی بمانند رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست تداوم ممنوعیت واردات در سال آینده؟ دولت هزینه سرکوب قیمت را بپردازد دولت بر سر دو راهی افزایش قیمت خودرو رمزگشایی از جعبه سیاه «افزایش معقولانه قیمت» قیمت خودرو در دولت تعیین می‌شود پشت پرده التهاب بازار خودرو فروش ویژه اقساطی جیلی GC۶ خودروسازان دوباره سراغ بازار سرمایه رفتند وضعیت قیمت‌گذاری‌ها در بازار خودرو به کجا رسید؟ نرخ گذاری خودرو به میزان ۵ درصد زیر قیمت بازار کذب است اعلام قیمت جدید خودروها حداکثر تا ۱۰ آذرماه هزینه سنگین بازگشت نیروهای تعدیل شده در حوزه واردات خودرو قیمت‌گذاری غلط علت آشفتگی بازار خودرو است عدم صلاحیت شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو دور جدید افزایش قیمت خودرو خودروهای داخلی در پیچ تند قیمت گذاری سرانجام قیمت گذاری خودروها به کجا رسید؟ مانعی در مسیر اجرای خروج فرسوده‌های سنگین بسته‌ای با دو ضربه‌گیر قیمتی سهام دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد قیمت خودرو امشب تعیین می‌شود قیمت جدید خودروها تا اوایل هفته آینده اعلام می شود طرح «ساماندهی صنعت خودرو» جایگزین «ساماندهی بازار» شد سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند دلایل عدم اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو ریز سود و زیان خودروسازان در فروش پروسه جدید قیمت‌گذاری خودرو حذف قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت در دستور کار وزیر جدید صمت جنگ خودرو با قیمت گذاری چه دستگاهی حرف آخر را برای قیمت خودرو می‌زند؟ تشریح فرآیند قیمت گذاری خودرو چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست قیمت گذاری توسط هر ارگانی مانع حرکت خودروسازان است رویاپردازی در مجلس؟ لکسوس مطمئن‌ترین خودرو شد دولت و خصولتی‌ها سهامدار بزرگ صنعت خودرو با سرکوب قیمتی تیشه به ریشه خودروسازی می‌زنند اعلام قیمت جدید خودروها در کما رقم دقیق جریمه خودروسازان اعلام می شود شورای رقابت ۲۰ هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو کشور ضرر زد جهت‌گیری سازمان حمایت در تعیین قیمت رقابت پنهان برای قیمت‌گذاری خودرو اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ خودرو سازمان حمایت در حال بررسی قیمت‌های جدید خودرو است قیمت گذاری خودروها با فوریت تعیین تکلیف شود سرانجام خودروهای پیش‌فروش شده ارز، قیمت خودرو را پایین کشید قیمت‌گذاری خودرو در دست دولت باقی ‌ماند مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار ابهام در خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو سفر در زمان با تاریخچه صنعت خودروسازی جهان افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟ پتروشیمی‌ها و خودروسازان وارد میدان حمایت از دولت شوند ورود دستگاه های نظارتی به قیمت گذاری خودروها گل به خودی ترامپ در خودروسازی شورای رقابت همچنان تعیین‌کننده قیمت خودروهای داخلی است شورای رقابت مرجع قیمت گذاری خودرو داخلی شود جزئیات تامین مالی خودروسازان از بازار سرمایه زمزمه‌های خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو بازندگان قیمت‌گذاری دستوری خودرو بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه هستند تغییر مشروط مرجع قیمت‌گذاری خودرو تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت راهگشا نیست جلسه بررسی قیمت خودرو در شورای رقابت آغاز شد دولت برای قیمتگذاری جدید خودروها تعجیل کند ۱۵ راهکار بازگشت آرامش به بازار خودرو ریشه‌یابی کاهش عرضه خودرو نمی‌توان شورای رقابت را حذف کرد شورای رقابت؛ ضربه‌گیر قیمتی خودروسازان؟ تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت آیا چهار چرخ ایرانی از انحصار خارج شده است؟ آزاد‌سازی قیمت خودرو توجیه دارد؟ برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در گرو موافقت رییس سازمان حمایت راهکاری برای جبران نقص قطعات حذف شورای رقابت از صنعت خودرو با قیمت گذاری رقابتی دو سیگنال مثبت به آزادی قیمت خودرو سیاست‌گذاری قیمت خودرو نیازمند تغییر است دو روی سکه آزادسازی قیمت خودرو دست خالی سهامداران خودرویی با قیمت گذاری دستوری مسیر سوم قیمت‌گذاری خودرو مشکلی برای تولید خودرو تا پایان سال نداریم بازگشت قیمت گذاری صنعت خودرو به تجربه دهه ۷۰ قیمت‌گذاری خودرو یک اشتباه تاریخی ورود کمیسیون صنایع به قیمت‌گذاری خودرو روی خوش بازار به عرضه محصولات خودروسازان آرامش بازار، در گرو نگاه متفاوت شورای رقابت مجلس این هفته گرانی خودرو و مسکن را با حضور وزرا بررسی می‌کند نوآوری در صنعت قطعه قربانی قیمت گذاری دستوری شد برخی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت‌ ها منطقی بود اگر افزایش قیمت‌ خودرو به دلیل کاهش تولید باشد شورای رقابت برخورد می‌کند بازگشت قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان به سال ۹۶ قیمت‌گذاری دستوری ابطال شود ترامپ خودروسازان بین‌المللی را هدف قرار داده است نیمه خرداد هم گذشت؛ خبری از قیمت‌گذاری خودروها توسط شورای رقابت نشد مظنه خرید زنجیر چرخ در بازار چقدر است؟ خودروهای پسابرجامی مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نیست احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو بزودی تعیین تکلیف قیمت خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان درخواست خودروسازان برای گران کردن خودروهای داخلی بازار خودرو از حالت پیش بینی خارج شد کارخانه خودروسازان به همدان منتقل شود Audi A۶ ۲۰۱۹ به روایت تصویر خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان از خردادماه گران می شود خودروسازان خواستار افزایش قیمت خودرو در سال ۹۷ شدند تعیین تکلیف قیمت خودرو به هفته آینده موکول شد سازمان حمایت و خودروسازان ملزم به ارائه آنالیز قیمت محصولات شدند مجلس تا حدودی همراه شد ورود کمیسیون صنایع به بررسی افزایش قیمت خودرو مجوز ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان داده شود سه ضربه‌گیر قیمتی خودرو ضرروت اعلام واقعی هزینه های حاکم بر صنعت خودرو توسعه سرمایه گذاری صنعت خودرو تنها با کسب سود بیشتر اتفاق می افتد افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی طبیعی است آستون مارتین زیردریایی لوکس طراحی کرد قیمت گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت نیست اعلام افزایش قیمت زیر ۴۵ میلیونی‌ها در چند روز آینده ادامه رایزنی خودروسازان با شورای رقابت با هدف افزایش قیمت برنامه ریزی برای تعیین قیمت وارداتی ها با حداقل افزایش درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ٤٥ میلیون تومانی سایپا به شورای رقابت رفت ضرورت تدبیر در چالش قیمت گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان خروج صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری با شفافیت اطلاعاتی طرح دوباره حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو خودروسازان موظف به کاهش قیمت شدند چالش قیمت‌گذاری خودرو در سال جدید نخستین کارخانه طراحی و تولید قالب های ریخته گری تحت فشار به بهره برداری رسید مهلت یکساله به خودروسازان برای اجرای استانداردهای جدید مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده ایم امضاهای طلایی دستاورد قیمت گذاری دستوری ایجاد انحصار برای خودروسازان با استفاده از تعرفه سنگین واردات ورود مجلس به قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون اتحادیه اروپا حامی مصرف‌کنندگان محصولات شرکت‌های خودروسازی در قبال شرکت‌های متقلب قیمت‌های جدید خودرو براساس شاخص‌های سال ۹۶ تعیین می‌شود اختصاص ۶۰ درصد سهم درآمدی خودروسازان به اشتغال اعلام قیمت نهایی کوییک تا ۲ هفته آینده بازار خودرو «شب عید» نداشت خودروسازان برای نوسازی ناوگان دیزلی آستین بالا بزنند شرط فعالیت خودروسازان خارجی در ایران قیمت نهایی کوئیک کمتر باشد سایپا باید مابقی پول مردم را برگرداند دولت قیمت‌گذاری خودرو را به تولید‌کنندگان واگذار کند چالش جدید خودروسازان و سازمان استاندارد! فرصت استثنایی برای اسقاط خودروهای فرسوده قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت اشتباه است مناظره تلویزیونی بر سر استانداردهای خودرو استانداردهای ۸۵ گانه بازنگری نخواهد شد خودروسازان متعهد به حذف حاشیه بازار خودروهای مشمول قیمت‌گذاری هستند تنها خودرو سواری تولید داخل مشمول قیمت گذاری می شود شراکت استراتژیک قطعه‌ساز- خودروساز خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند افزایش صادرات خودروسازان در دستور کار مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو مصوبه سازمان استاندارد برای خودروهایی که تولیدشان متوقف بود جایگاه ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت ورود سازمان بازرسی به گرانی خودرو تغییر الگوی خرید خودرو؟ ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع گرانی خودرو تازه‌ترین فهرست خودروهای ایمن شهری دنیا قیمت گیربکس اتوماتیک برخی خودروهای تولید داخل خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است صنعت خودروسازی در بروزسانی موفق نبوده است چرا در بعضی خودروها فقط یک چراغ دنده عقب بکار رفته است؟ دامنه قیمت گذاری دستوری خودرو افزایش می یابد استانداردسازی خودروها از حرف تا عمل! خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد حذف بر چسب قیمت خودرو؟ کنترل قیمت خودروهای وارداتی دستوری شد سخت‌تر از فولاد! شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت رنو ساندرو ندارد آغاز حذف تدریجی خودروهای قدیمی بررسی ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی انحصار بازار خودرو از ایران تا ژاپن وزارت صنعت دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو نمی‌کند ایران هجدهمین خودروساز جهان شد رویکرد خودروسازان در قبال مجوز شورای رقابت اثر کمرنگ داخلی‌سازی بر قیمت خودروها بررسی مشکلات مالی صنعت خودرو کشور شورای رقابت در مقابل کلینیک ارزش‌گذاری خودرو آیا قیمت خودروها باید افزایش پیدا می‌کرد؟ حاشیه قیمت تا ۴ میلیون تومانی ۱۵ خودرو در بازار بازار حاشیه‌ای قیمت خودرو داغ شد بازار خودرو در مسیر آزادسازی شورای رقابت نباید برای تعیین قیمت خودرو وارد کار شود درگیری لفظی بر سر قیمت خودرو در برنامه زنده تلویزیون قیمت‌گذاری خودرو آزاد شود شورای رقابت فقط مسئول تعیین قیمت خودرو نیست روش شورای رقابت در قیمت‌گذاری اشکال دارد افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت تصویب شد افزایش قیمت خودرو مجاز نیست قیمت خودرو باز هم افزایش می یابد؟ شورای رقابت وارد شور شد قیمت‌گذاری خودرو در جلسه فردای شورای رقابت الزاماتی برای تغییر رویه شورای رقابت پژو ۲۰۰۸ مشمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست مشکل امتیازات و انحصارات خودروسازان بررسی قیمت‌های جدید خودرو دوشنبه آینده شورای رقابت گران فروشی خودرو را به موقع اعلام نمی‌کند چرا شورای رقابت نتوانست جایگاه خود را تثبیت کند؟ تنظیم قیمت خودرو وظیفه شورای رقابت است دوئل مجدد شورای رقابت و خودروسازان برای افزایش قیمت امسال افزایش چندانی در قیمت خودروها نخواهیم داشت موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو به نفع چه کسانی تمام شد؟ کاپرا ۲ با چه مشخصات و قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟ تعلل وزارت صنعت دلیل تاخیر در اعلام قیمت های جدید خودروست افزایش قیمت خودروهای قدیمی به بن‌بست می‌رسد؟ امسال افزایش آنچنانی قیمت خودرو نخواهیم داشت قیمت‌گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودرو است ورود شورای رقابت به قیمت‌ خودروهای جدید؟ ابهام در قیمت‌گذاری پژو جدید حذف قیمت گذاری دستوری موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود چانه زنی برای افزایش قیمت خودرو آغاز شد اعلام قیمت‌های جدید خودرو شاید هفته آینده احتمال افزایش پنج درصدی قیمت خودرو کاسه لبریز قیمت خودروهای قدیمی تولید دوگانه‌سوزها در سراشیبی تاکید شورای رقابت برقیمت‌گذاری محصولات سایپا و ایران‌خودرو رمزگشایی از عوامل گران شدن قیمت خودرو خودرو مشمول قیمت‌گذاری می‌ماند قیمت‌گذاری دنا برای دو نوع LX و ELX بین ۱۴ تا ۲۵ میلیون تومان تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا قراردادهای امضا شده با خارجی ها تاثیری در رفع انحصار ندارد شورای رقابت در فروردین قیمت جدید خودروها را اعلام می‌کند خودروسازان به وعده خود عمل کنند خودروسازان محصولات جدید و با کیفیت عرضه کنند سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟ سیاست احتیاطی خودروسازان در افزایش قیمت جزئیات قیمت‌گذاری خودرو در سال۹۶ بازار، بهترین مقیاس تعیین قیمت خودرو تعیین قیمت برای تولیدات شرکتهای خصوصی‌ خلاف اصل ۴۴ است دولت کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت خودرو را مصوب کرد قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد توضیحات شورای رقابت درباره قیمت خودروهای مدل ۹۶ شرکت های خودرو ساز باید قیمت خودروهای ساخت داخل را بصورت شفاف اعلام کنند نرخ ارز، محرک قیمتی تولیدات آتی خودروسازان خودرو گران نمی‌شود قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت سال بعد افزایش نخواهد داشت "تومان" تاثیری بر قیمت خودرو ندارد فرصت طلایی خودروسازان افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت سال آینده نداریم بازار سرمایه راه جدید تأمین مالی خودروسازان شواری رقابت گام دوم را محکم برداشت پایان قیمت‌گذاری دستوری در پساتحریم؟ جزئیات آزادسازی قیمت خودروها قیمت خودرو افزایش نیافته است مجلس علت افزایش قیمت خودرو را پیگیری می‌کند کاهش کیفیت با قیمت‌گذاری دستوری رعایت ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی الزامی است عهد خودروسازان ۱۰ ساله شد خودروهای زیر ۴۰ ‌میلیون در انتظار آزادسازی قیمت حفظ اشتغال خودروسازی با یارانه مردم سیکل معیوب جذب نقدینگی نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش با قیمت گذاری به نفع مصرف کننده اجازه رقابت به رقبا نمی دهیم خودروسازان خصوصی در سراشیبی تولید تبدیل سرمایه غیرمولد به مولد خودروهای بالای ۱ میلیارد در بازار ایران! مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟ ترکیب محصولات رنو در ایران حذف شورای رقابت غیرکارشناسی است صنعت خودرو بدون رقابتی شدن مقاومتی نمی‌شود ب ام و سری ۱ سدان، ویژه بازار چین معرفی شد آغاز تولید انبوه خودرو CS۳۵ چانگان در سایپا کاشان یک سوم تولید خودروسازان کشور در افق ۱۴۰۴ صادر خواهد شد هفت خودرویی که برای تسلا خطرناک هستند احتیاط خودروسازان در افزایش قیمت شورای رقابت؛ مسئول بررسی حاشیه قیمتی خودروها خودروسازان ملزم به جبران خسارت شدند ضرورت بازنگری در قیمت وارداتی‌ها سرمایه گذاری در صنعت خودرو با استقبال مواجه نیست اصلاح تعرفه خودرو به جای قیمت‌گذاری دولتی قطعه‌سازان تابع استانداردهای خودروسازان عرضه اوراق سلف خودرو مشروط به ارائه برنامه خودروسازان شد پیشنهاد خودروسازان برای صفر شدن تعرفه واردات در سال ۹۵ نیسان علیه کمپین برکسیت شکایت می‌کند ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه خودرو قیمت تمام شده خودرو در ایران ۴۰ درصد بیشتر از دنیا نفع خودروسازان از کاهش سود سپرده‌های بانکی؟ ورود سازمان بازرسی به قراردادهای شرکتهای خودروساز با مردم دلالان کدام خودرو را بیشترمی‌خرند؟ خودروسازان قراردادهای جدید را برد برد تنظیم کنند روش قیمت‌گذاری جایگاه‌های سوخت دولتی اصلاح شد تفاوت قیمت خودرو در ابتدا و انتهای بهار مرکز تست جاده ای خودرو به بهره برداری می‌رسد وقتی سدان لوکس اپل در ایران تنها ۴۶ هزار تومان قیمت داشت! خودروسازان در اعمال قیمت های جدید مختار هستند توقف فعالیت ۵۰درصد واحدهای قطعه‌سازی پژو ۲۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۰۸، بالاخره چند؟ قیمت خودرو باید کاهش یابد مشکل قیمت‌گذاری صنعت خودرو دستوری حل نمی‌شود آزادسازی قیمت خودرو با خصوصی‌سازی واقعی امکان‌پذیر است رکود و سکوت در بازار خودرو دورنمای بازار با آزادسازی قیمت خودرو توهین به مشتری با تعیین قیمت دستوری ۱۰ ابر خودرو جهان در کجا ساخته می شوند آزادسازی قیمت دو خودرو، دستوری نبود فروش خودرو در آمریکا کاهش یافت حالا حق با مشتری خودرو می‌شود؟ درخواستی برای آزادسازی قیمت همه خودروها نداده‌ایم هیات‌های حل اختلاف خودرویی تشکیل می‌شود اولین خودرو کاملا خودران ولوو تا ۴ سال دیگر می‌آید آزادسازی قیمت خودرو در کما رکود از سایپا رو برگرداند شورای رقابت فعلاً تصمیم جدیدی برای آزادسازی قیمت خودرو ندارد تاثیر آزادسازی بر نوسان قیمت خودرو مصوبه جدید افزایش قیمت خودرو از کجا آب خورد؟ جاخالی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها الزام به پذیرش فوری خودرو در تعمیرگاه‌ها راهکاری برای ایجاد رقابت در بازار خودرو درمان بازار در کلینیک‌های قیمت‌گذاری خودرو خودروسازان به مصوبه شورای رقابت تن می‌دهند؟ رفتار متفاوت خودروسازان چینی در ایران استدلال مبهم شورای رقابت در آزاد‌سازی قیمت خودرو اشتغال ۳۰۰ هزار نفری در صنعت قطعه سازی چه بر سر قیمت های خودرو در سال ۹۵ می آید؟ تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، منافاتی با انتشار اوراق سلف خودرو ندارد آزادسازی قیمت خودرو بهره‌وری خودروسازان را کاهش خواهد داد گارانتی کیسه هوای خودرو ۱۰ ساله شد شورای رقابت فقط به خودرو چسبیده گام دوم شورای رقابت برای آزادسازی قیمت‌ خودرو ترس آزادسازی قیمت خودرو ریخت؟ قیمت‌های جدید خودرو شنبه به خودروسازان ابلاغ می‌شود تفاوت برخورد با تخلف خودروسازان در ایران و جهان فرآیند قانونی شورای رقابت شبهه در تعیین ملاک‌های رقابتی ۲ خودرو حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم خودداری شورای رقابت از ابلاغ قیمت جدید خودروها قیمت‌گذاری؛ توسعه رقابت را نادیده می‌گیرد تغییر مسیر خودروسازان در جذب نقدینگی قیمت دنا و تندر اتوماتیک افزایش نمی‌یابد اولین قدم برای آزادسازی قیمت خودرو رقبای چینی دنا و تندر اتومات را بشناسید پیش‌بینی قیمت جدید دنا و تندر اتوماتیک میانبر افزایش قیمت خودرو انحراف «شورای رقابت» از رقابت آزاد سازی با قیمت خودرو چه خواهد کرد؟ رکود بازار دست خودروسازان را بست فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نادرست است شورای رقابت و انتظارات بی‌پاسخ همراهی شورای رقابت با نعمت‌زاده برای آزادسازی قیمت خودرو تقابل بر سر قیمت خودرو به سبک شورای رقابت سازوکار عرضه اوراق خرید خودرو در بورس قیمت‌های جدیدی به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده است در کارخانه پژو چه می‌گذرد؟ واکنش سرد بازار به افزایش قیمت خودرو + جدول قیمت‌ها شرایط اعلام قیمت خودرو در قانون جدید مصوبه خودرویی شورای رقابت مسکوت ماند قیمت جدید پایه ۲۳ خودرو با مصوبه اخیر شورای رقابت تبعات آزادسازی دستوری قیمت خودرو قیمت‌گذاری دولتی خودرو اشتباه است حرف آخر شورا درباره قیمت خودرو مخالفت شیوا با افزایش بیشتر قیمت خودروهای انحصاری داخلی بی‌تفاوتی بازار خودرو نسبت به مصوبه شورای رقابت سه ابهام مصوبات خودرویی شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو چه کسانی سود می برند؟ پایان انجماد قیمت خودرو آغاز قیمت‌ گذاری بیوک Envision ۲۰۱۶ انتقاد عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان به تصمیم شورای رقابت جدول قیمت‌ جدید ۲۲ مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت قیمت خودرو افزایش یافت جلسه خاص شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو جاده لغزنده سهامداری خارجی در خودروسازی ایران بیشتر خودروهای دیزلی تست های آلایندگی در شرایط واقعی را پاس نمی کنند انتشار اوراق سلف در بورس کالا، بهترین روش برای تامین مالی خودروسازان شورای رقابت فردا قیمت‌های خودرو را بررسی می‌کند شیب افزایش قیمت با نرخ تورم مقاومت در برابر افزایش قیمت خودرو می‌شکند؟ یک بام و دو هوای دولت در قیمت‌گذاری خودرو نامه وزیر صنعت برای توقف قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت را شوکه کرد نصف قیمت خودرو خسارت بگیرید جزئیات نامه اخیر وزیر صنعت به شورای رقابت ۵۰ درصد قطعات خودرو در کشور قابل تولید است نامه خودرویی نعمت‌زاده به شورای رقابت خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند افزایش قیمت غیرقانونی به بهانه بیمه شخص ثالث سمت و سوی قیمت خودرو در سال ۹۵ ارزان‌ترین خودرو دنیا ۶هزار دلار قیمت دارد لحاظ کردن حق بیمه شخص ثالث در قیمت خودرو بی‌معنی است طلسم فروش سهام به خودروسازان خارجی شکست تا پایان فروردین قیمت جدید خودروها را اعلام می‌کنیم مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است استقبال از ممنوعیت انعقاد قرارداد بیمه شخص ثالث با خودروسازان افزایش نرخ بیمه شخص ثالث نباید بهانه‌ افزایش قیمت خودرو باشد خودرو اولویت جلسات شورای رقابت نیست اعمال هزینه‌های دولتی بر قیمت خودرو نمایندگی‌‌های خودروسازان در انتظار ابلاغ قیمت‌های جدید فراز و فرود صنعت خودرو در سال ۹۴ خودروساز،شورای رقابت یا مصرف کننده;کدام یک قیمت خودرو را تعیین می کنند ۳ مولفه موثر در قیمت‌گذاری خودرو پیش‌داوری در مورد آینده قیمت‌ها ممنوع قیمت‌گذاری خودرو در سال ۹۵ در هاله‌ای از ابهام قیمت‌گذاری دولتی خودرو نگران‌کننده است؟ قیمت‌گذاری دولتی خودرو در سال ۹۵ تداوم می‌یابد خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند چشم‌انداز قیمت خودرو در سال آینده نگرانی خودروسازان آلمانی از تاثیر کنترل شدید مرزها بر صنعت خودرو افزایش استاندارد خودرو‌ها در آینده‌ای نزدیک خودروسازان در نمایشگاه فناوری بارسلون چه می‌کنند؟ قول وزیر به سرمایه‌گذاران خارجی احتمال تغییر فرمول قیمت‌گذاری طرح ستاره‌دار کردن خودروها باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان می‌شود سایپا بزودی مذاکرات خود را با برندهای معتبر نهایی می کند در حسرت استراتژی اجرایی اقداماتی که موجب افزایش رضایت مشتری شوند را حمایت می‌کنیم اجرای برجام رکود بازار خودرو را تشدید کرد لغو تحریم ها به منزله کاهش قیمت خودرو نخواهد بود لوکس بودن به سبک چینی ها خودورهای دست دوم در بازار چند؟ قیمت خودرو آزاد خواهد شد؟ ۵ ایرانی مشهور که خودروسازان از آنها غافلند پیش‌بینی آزادسازی قیمت خودرو در برنامه ششم گزینه‌های تامین مالی خودروسازان در دوران رکود سرنوشت قیمت‌گذاری در رکود تقاضا زمزمه‌های قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی قیمت خودرو تابع شرایط اقتصادی است دومین نامه مخالفت وزیر با شورای رقابت تعیین قیمت خودرو در دور دوم شورا پاسخ مجلس به استعلام شورای رقابت پارادوکس قیمت‌گذاری خودرو جایگاه رقابت درعملکرد شورای رقابت ۹۰ درصد قیمت گذاری‌ها در دست ۲ غول خودرو ساز قیمت خودرو داخلی باید از سوی سازمان حمایت تعیین شود قیمت‌گذاری جدید خودروها به استعلام از مجلس موکول شد اعلام قیمت‌های جدید خودرو در هفته جاری منتفی است مجلس ثبات قیمت خودرو را پیگیری می کند دستورالعمل قیمت‌ خودرو در جلسه دیروز شورای رقابت بررسی نشد طرح ویژه نظارت بر قیمت خودرو قیمت‌گذاری تندر۹۰ آزاد شود
برگشت به بالا