از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد؛

دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی

عصر خودرو- در شرایطی که زنجیره خودروسازی کشور بابت دریافت تسهیلات مالی کماکان دست به دامان دولت و مجلس شورای اسلامی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دو فرمان اقتصادی، مسیرهای طراحی شده برای تامین نقدینگی را، پیش پای خودروسازان و قطعه‌سازان گذاشت.«واگذاری اموال غیر‌تولیدی و واحدهای تولیدی مازاد» و «داخلی‌سازی قطعات» دو فرمان وزیر صنعت به خودروسازان و قطعه‌سازان است که به گفته رضا رحمانی باید تا انتهای امسال نتایج آنها خود را نشان دهد.

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲:۰۰

دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این دو فرمان که در قالب بسته حمایتی دولت از خودروسازی صادر شده، دو هدف عمده را دنبال می‌کند؛ اول تغییر مسیر جذب نقدینگی مورد نیاز زنجیره خودروسازی و دوم، کاهش هزینه‌های تولید و ارزبری. آن طور که رحمانی در همایش هفته گذشته قطعه‌سازان عنوان کرد، خودروسازان باید ابتدا به سمت فروش اموال غیر‌تولیدی خود رفته و به‌تدریج واگذاری واحدهای تولیدی وابسته مازاد خود را اجرایی کنند. وی تاکید کرد که نتایج «فروش اموال غیر‌تولیدی» باید خود را تا انتهای شهریور امسال نشان دهد و «واگذاری واحدهای تولیدی وابسته مازاد» نیز تا انتهای سال به اجرا در بیاید. وزیر صنعت این را هم گفت که خودروسازان نباید به فکر توسعه واحدهای قطعه‌سازی وابسته به خود باشند و بهتر است آنها را واگذار کنند.مخاطب دیگر فرمان وزیر صنعت، معدن و تجارت، قطعه‌سازان بودند، چه آنکه وی از آنها خواست سرمایه‌گذاری کرده و قطعات ارزبر را داخلی‌سازی کنند. به گفته رحمانی، در حال حاضر بخشی از قطعات به اصطلاح تحریمی وابسته به خارج، امکان داخلی‌سازی (با همین دانش فنی و تکنولوژی فعلی) را دارند و بخشی دیگر نیز اگرچه ساخت داخل کردنشان دشوار است، اما با سرمایه‌گذاری (از سوی قطعه‌سازان) مستعد بومی‌سازی هستند.

صدور این دو فرمان اقتصادی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایطی است که خودروسازان و قطعه‌سازان این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده و پی در پی از دولت تسهیلات مالی طلب می‌کنند. در همین همایش هفته گذشته، قطعه‌سازان تاکید کردند که اگر تسهیلات هفت هزار میلیاردی وعده داده شده از سوی دولت، محقق نشده و مالیات‌گیری از آنها دو سال به تعویق نیفتد، با توجه به هزینه‌های فعلی امکان پشتیبانی از تولید خودرو را ندارند. در واقع وزیر صنعت از قطعه‌سازانی که به قول خودشان به نان شب محتاج هستند، می‌خواهد برای توسعه داخلی‌سازی، سرمایه‌گذاری کنند. با توجه به آنکه در همایش موردنظر، وزیر صنعت آخرین سخنران بود، فرصتی پیش نیامد تا قطعه‌سازان در مورد امکان‌سنجی فرمان اقتصادی وی اظهارنظر کنند، با این حال با عطف صحبت‌ها و مواضع گذشته آنها به‌نظر می‌رسد که امید زیادی به اجرایی شدن این فرمان نداشته باشند.

قطعه‌سازان کشور سال‌هاست صحبت از ضعف نقدینگی به میان می‌آورند و همواره از عدم به‌روز بودن قراردادهای خود با خودروسازان و همچنین دریافت مطالبات‌شان از آنها گله می‌کنند. به گفته آنها، خودروسازان معمولا زیر بار به روز شدن قیمت قطعات نمی‌روند و از همین رو هزینه تولید بیش از قیمت فروش از آب در می‌آید و این موضوع زیان صنعت قطعه را در پی داشته است. قطعه‌سازان می‌گویند این زیان‌دهی در کنار عدم‌تسویه حساب سر وقت خودروسازان (پرداخت پول قطعات)، ضعف نقدینگی را در پی داشته و اصلا سرمایه‌ای نیست که با آن به سمت داخلی‌سازی بیش از اینهای قطعات به‌خصوص قطعات دارای تکنولوژی ساخت بالا رفت.

نکته دیگری که قطعه‌سازان از آن به‌عنوان مانع بزرگ بر سر راه توسعه داخلی‌سازی یاد می‌کنند، دخالت دنباله‌دار دولت در قیمت‌گذاری خودرو است. در واقع چون دولت اجازه نمی‌دهد قیمت خودرو آزاد یا با همان فرمول مصوب (قیمت‌گذاری در حاشیه بازار) اجرا شود، خودروسازان نمی‌توانند نقدینگی لازم را جذب کنند و در نتیجه، مطالبات قطعه‌سازان سر وقت پرداخت نمی‌شود. در چنین شرایطی، قطعه‌سازان امکان سرمایه‌گذاری برای توسعه داخلی‌سازی را ندارند و همین است که حتی برخی قطعات خودروهای قدیمی نیز همچنان به خارج وابسته‌اند.  اگر اظهارات قطعه‌سازان را در همایش هفته گذشته مرور کنیم، متوجه خواهیم شد آنها کماکان بابت عدم‌اصلاح قراردادها و همچنین تاخیرهای طولانی در دریافت مطالبات، گله و شکایت دارند و اصلا ذهن‌شان چندان درگیر توسعه داخلی‌سازی نیست. آنها بیشتر به‌دنبال جذب نقدینگی از مسیر تسهیلات بانکی برای رتق و فتق امور روزمره هستند و فعلا با این شرایط مالی، توسعه داخلی‌سازی به‌خصوص در بخش قطعات دارای تکنولوژی ساخت بالا، جایی در افکار و برنامه‌هایشان ندارد. قطعه‌سازان و البته خودروسازان بر این باورند که تا وقتی دولت افسار قیمت‌گذاری را به‌طور کامل در اختیار خودروسازان قرار ندهد و قراردادهای تامین قطعه اصلاح نشود، نمی‌توان توسعه داخلی‌سازی را آن‌طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته انجام داد. در این ماجرا یک نکته دیگر نیز وجود دارد و آن، وجود تحریم‌های سخت علیه زنجیره خودروسازی کشور است، موضوعی که اجازه نمی‌دهد توسعه داخلی‌سازی به این سادگی‌ها پیش برود. در حال حاضر برخی قطعات ارزبر دارای تکنولوژی ساخت بالا و حتی شاید انحصاری هستند؛ بنابراین اگر قرار بر داخلی‌سازی آنهاست، این کار تحت لوای مشارکت خارجی امکان‌پذیر است. این در حالی است که تحریم تقریبا تمامی راه‌های ورودی تکنولوژی به کشور را بسته و شرکت‌های معتبر خارجی از ترس مجازات آمریکایی‌ها، حاضر به ارتباط با قطعه‌سازان ایرانی نیستند. هرچه هست، هدف اصلی وزارت صنعت از صدور فرمان داخلی‌سازی برای قطعه‌سازان، کاهش وابستگی به قطعات خارجی و در نتیجه، پایین آوردن ارزبری در صنعت خودرو است که به‌نظر می‌رسد اجرایی شدن آن بسیار سخت خواهد بود. دولت می‌خواهد به واسطه داخلی‌سازی، ارز کمتری از کشور خارج شود که البته درست هم است، اما باید منتظر ماند و دید آیا قطعه‌سازان توان مالی و فنی لازم را برای اجرایی کردن آن دارند.
مقاومت احتمالی برای فروش اموال

اما دیگر فرمان اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت یعنی فروش اموال غیر‌تولیدی و واگذاری شرکت‌های قطعه‌سازی وابسته به خودروسازان، در حالی به‌عنوان راهی برای تامین نقدینگی مطرح شده که به‌نظر می‌رسد شرکت‌های خودروساز خیلی تمایلی به این روش ندارند. خودروسازان به‌خصوص در دوران وفور نعمت و رشد تولید، بخشی از سرمایه خود را صرف خرید سهام و زمین و سایر اموال غیر‌تولیدی کردند و اگرچه در این سال‌ها اقداماتی برای واگذاری آنها انجام داده‌اند، اما چندان کافی و اثربخش نبوده است. اینکه خودروسازان به‌دنبال دریافت تسهیلات مالی برای امور روزمره خود هستند، خود نشان می‌دهد فروش و واگذاری اموال غیر‌تولیدی و واحد‌های قطعه‌سازی وابسته، اولویت آخر آنها است. البته شاید حالا که وزارت صنعت دستور واگذاری را صادر کرده و دریافت تسهیلات بانکی نیز هزینه‌بر است، خودروسازان رفتاری نرم‌تر را در قبال فروش و واگذاری (به ویژه در بخش اموال غیر‌تولیدی) به کار گرفته و مجاب شوند به جای مقروض شدن به بانک‌ها، نقدینگی موردنیاز خود را از این مسیر تامین کنند. این موضوع البته در مورد واگذاری واحدهای قطعه‌سازی وابسته، چندان صادق به‌نظر نمی‌رسد و احتمال اینکه خودروسازان به هر شکل ممکن از زیر این بار شانه خالی کنند، بالا است. در هر صورت آنچه مشخص است خودروسازان طی سال‌های گذشته حتی در تحریم‌های اولیه هسته‌ای که مشکلات زیادی در ادامه تولید داشتند چندان تمایلی به فروش اموال از خود نشان ندادند. حتی فروش شرکت‌های زیان‌ده نیز هیچ گاه در برنامه واگذاری خودروسازان قرار نداشته است؛ به‌طوری‌که سال 94 یکی از مدیران شرکت‌های خودروساز با اشاره به زیان‌ده بودن صددرصدی واحدهای تولیدی خودروهای سنگین عنوان کرده بود که این واحدها به‌دلیل زیادن‌ده بودن بخش عظیمی از درآمدهای شرکت‌های خودروساز را می‌بلعند. بنابراین آنچه مشخص است خودروسازان باید برای ادامه حیات خود یا نسبت به واگذاری اموال غیرتولیدی و مازاد خود اقدام کنند یا اینکه برای شرکت‌های زیان‌ده خود فکری کنند. این در شرایطی است که آنها به جای فروش یا واگذاری اموال خود همچنان چشم به حمایت‌های مالی دولت دارند.  در این بین هر چند به‌نظر می‌رسد دولت کنونی و همچنین دولت‌های پیشین برای عدم‌توقف تولید و حل مشکلات نقدینگی خودروسازان تاکید شدیدی بر فروش اموال یا واگذاری شرکت‌های زیان‌ده داشته اما در نهایت خودروسازان در این راستا تنها به دادن یک آگهی فروش اکتفا کردند و بعد از آن نیز وزارت صنعت زمینه اخذ تسهیلات را برای آنها فراهم کرده است. به‌عنوان نمونه سال 95 شورای پول و اعتبار دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا را ملزم به فروش بخشی از دارایی خود کرد تا سقف تسهیلات استفاده شده از سیستم بانکی حفظ شود به این ترتیب در آن سال شرکت ایران خودرو ملزم به فروش سهام بانک پارسیان شد تا این شرکت بتواند سقف تسهیلات استفاده شده از سیستم بانکی را حفظ کند. شرکت سایپا نیز ملزم به فروش برخی از اموال خود شد. هر چند مصوبه شورای پول و اعتبار مربوط به سال 95 است اما با گذشت حدود سه سال آن مصوبه چندان اجرایی نشده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود با فرمان وزارت صنعت برای فروش اموال، دو شرکت خودروساز بازهم از خود مقاومت نشان داده و ترجیح می‌دهند از حمایت‌های دولتی برخوردار باشند تا اقدام به فروش اموال خود کنند.
بسته‌ای برای نجات خودروساز

سال گذشته همزمان با لغو برجام و شکل‌گیری تحریم‌های جدید بین‌المللی، صنعت خودرو که در لیست اولیه تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا قرار داشت، با تحولات نه چندان خوشایندی روبه‌رو شد. افت تولید، افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها و آشفتگی بازار از جمله اتفاقات اولیه بعد از اجرای تحریم‌ها بود. در این بین وزارت صنعت که فرمان خودرو را در روزهای سخت همیشه به دست دارد از بسته حمایتی برای جلوگیری از توقف تولید رونمایی کرد، بسته‌ای که قرار است به بخش تولید و مشکلات نقدینگی زنجیره خودروسازی کشور سروسامانی دهد. این بسته در اصل دارای چند سرفصل و محور اصلی است که از آن جمله می‌توان به تامین سرمایه در گردش خودروسازان در بخش ارزی و ریالی با هدف بازگشت به سقف تولید قبلی و واگذاری دارایی‌های غیر‌مولد خودروسازان تا سقف هزار میلیارد تومان و همچنین داخلی‌سازی قطعات و کاهش 30 درصدی وابستگی ارزی خودروسازان به خارج از کشور اشاره کرد.

همان‌طور که عنوان شد واگذاری دارایی‌های غیر‌مولد خودروسازان تا سقف هزار میلیارد تومان یکی از اجزای اصلی بسته یاد شده است، این در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد با زیان انباشته 11 هزار میلیاردی خودروسازان و در کنار آن عدم‌بهره‌وری در تولید، چاله‌های مالی تولید‌کنندگان با افزایش قیمت و ارائه تسهیلات پر نخواهد شد؛ بنابراین سیاست‌گذاران در بسته یادشده فروش اموال و دارایی‌های غیرمولد خودروسازان را پیش‌بینی کرده‌اند. سال گذشته هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو و همچنین محمدرضا سروش مدیرعامل پیشین سایپا در یک برنامه تلویزیونی از فروش اموال مازاد این شرکت‌ها برای تامین نقدینگی موردنیاز یاد کرده بودند؛ به‌طوری‌که یکه‌زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال 93 هزار و 600 میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخته، تاکید کرده بود که هم‌اکنون بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان ملک در ایران‌خودرو برای فروش وجود دارد. وی همچنین عنوان کرده بود که در پی آن هستیم تا شرکت‌های قطعه‌ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم. در کنار اظهارات یکه‌زارع اخباری نیز مبنی‌بر فروش برخی از زمین‌های این شرکت شنیده می‌شد. اما سایپا نیز در کنار شرکت رقیب خود مشغول زمینه‌چی برای فروش اموال مازاد جهت تامین نقدینگی مورد نظر خود شد؛ به‌طوری‌که محمدرضا سروش مدیرعامل پیشین سایپا نیز در همان برنامه تلویزیونی عنوان کرده بود که سایپا بالغ‌بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان97 بخشی از آن و بخشی از شرکت‌های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد. در بخش دیگری از این بسته داخلی‌سازی قطعات و کاهش 30 درصدی وابستگی ارزی خودروسازان به خارج از کشور پیش‌بینی شده که زنجیره خودروسازی کشور هنوز قدمی در این زمینه برنداشته و برنامه‌ریزی نیز در مسیر کاهش وابستگی و خودکفایی تولید قطعات دیده نمی‌شود.


 

 

برچسب ها

خودروسازانسازمان صنعت، معدن و تجارتنقدینگیدولت
مطالب مرتبط بیشتر
پیش‌بینی درآمد ۱۰ همتی از واردات خودرو دست دولت برای واردات خودرو باز است صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان در ماه های آینده وعده واردات خودرو به دست دولت اشتباه بود تامین نقدینگی دغدغه مهم تولیدکنندگان قطعات خودرو است دولت برای حل ناترازی بنزین برنامه جامع ارائه می‌دهد ادعای طرح خطر ورشکستگی خودروسازان در ۲ جلسه شورای امنیت چالش مجلس و دولت برای قیمت‌گذاری خودرو همه اقدامات نمادین برای وارداتی‌ها تصمیم دولت برای واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی فنگیون A۹ ؛ چری اولین محصول خود را دوباره زنده می کند! (+عکس) نامه مهم معاون وزیر صمت به شورای رقابت درباره خودروسازان زیان انباشته خودروسازان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسید دولت آئین نامه واردات خودرهای کارکرده را بدون دخل و تصرف تصویب کند لزوم حمایت دولت برای خروج خودروهای فرسوده آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها کجاست؟ پایان شراکت دولت و خودرویی‌ها تغییر سوم قیمت مونتاژی‌ها؟ آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو باید در سال تولید شود عبور از خودرو با وعده کاهش تصدی‌گری خروج دولت از تصدی‌گری و سهامداری خودروسازان در بهار امسال چند دستگاه اتومبیل تولید کردند؟ احتمال ابلاغ لایحه واردات خودروهای کارکرده تا پایان تیر به دولت دولت در تعیین تعرفه خودروهای وارداتی تجدیدنظر کند «علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد افزایش سود بازرگانی خودروهای سواری تا ۱۷۱ درصد + سند تب بازار خودرو با ازسرگیری واردات فروکش خواهد کرد ۷ استاندارد تعلیقی قابل اجرا نیست! ارسال نامه معرفی وزیر صمت به مجلس ضرب‌الاجل خودرویی مجلس به دولت انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خودروسازان بیشترین دلایل نارضایتی از خودروسازان آیا دولت رئیسی، یک فقره خودرو را هم مشمول مالیات می‌کند؟! مجوز دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری تا سقف ۵ سال کارکرد واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد سیگنال‌های شتاب از واردات کارکرده‌ها مهدی غضنفری سرپرستی وزارت صمت را نپذیرفت سخنگوی بیمه مرکزی برکنار شد توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی پیرامون مطالبات صنعت بیمه از خودروسازان وزیر صمت: لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد ضرورت هوشمند سازی انعقاد قراردادها بر اساس قیمت نهاده های تولید دولت برای واردات خودروی کارکرده نیاز به مجوز هیچ مرجعی ندارد خودرو پناهگاه نقدینگی در اسفند برنامه دولت برای تولید۱.۷ میلیون خودرو در ۱۴۰۲ ابلاغ مصوبه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد سه سناریوی واردات خودرو اعتبارات پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در سال آینده بیشتر از امسال است دولت دخالتی در کار کارشناسی بورس کالا و شورای رقابت نمی‌کند کمبودهای خودرو با واردات جبران می‌شود شرکت‌های حمل و نقلی موظف به واریز سود به حساب صندوق توسعه حمل‌ و نقل شدند پیش بینی درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از واردات خودرو در سال آینده وزارت راه و شهرسازی مکلف به الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌های کشور شد واردات «سخاوتمندانه» خودرو توضیحات زنگنه درباره قیمت بنزین در سال آینده ‌جزئیات ۳ مرحله نقشه راه تحول صنعت خودروی کشور تا پایان ۱۴۰۴ جهش چشم‌گیر درآمد دولت از نقل‌وانتقال خودرو واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟ برنده اول واردات خودرو عرضه در بورس بهترین راهکار برای جبران خسارت خودروسازان سقوط بورس جهش قیمت خودرو را رقم زد جهش خودروسازان در آبان ماه ۱۴۰۱ دولت سهم و نقش خود را در واردات خودرو انجام داد دو تفسیر از جبران قیمت‌گذاری دستوری معمای بنزین در دولت مجلس مخالف انحصار واردات خودرو است فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را بر طرف می‌کند ابربحران خودروی فرسوده رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو ۳ ایراد گرفت عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز یا بورس کالا در نیمه دوم امسال کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو سیاست تکلیفی این بار در مورد دوگانه‌سوزها لاتاری ۶‌هزار‌میلیارد‌تومانی دولت از جیب صنعت خودرو از ظرفیت‌های ایجاد شده جدید، برای بهبود شاخص‌های نقدینگی و بهره‌وری استفاده می‌کنیم عرضه خودرو در بورس کالا، روش موثر در تامین نقدینگی خودروسازان افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت و مجلس نیست خداحافظی طولانی با قیمت دستوری خودرو آیین نامه واردات خودرو ایرادهای اساسی دارد چکش‌کاری واردات خودرو بهبود مشکلات خودرویی تنها روی کاغذ؟ دستورالعمل واردات خودرو بزودی توسط وزارت صنعت و معدن تدوین می شود واردات خودرو با تعرفه سرگردان تولید از جیب واردات؟ چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟ واردات خودرو تلنگری به خودروسازان داخلی می‌زند واردات خودرو وارد فاز اجرایی شد خودروهای شاسی بلند وارد نمی‌شود نقشه راه واردات خودرو عدم دخالت دولت در خودروسازی، کیفیت را افزایش خواهد داد واردات خودرو نهایی شد کارنامه خاکستری سیاستگذار خودرو آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟ مذاکره خودروسازان با سازمان استاندارد برای ادامه پلاک گذاری تیبا و سمند واردات خودرو به کما رفت؟ تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودرو، از اولویت خارج شد چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟ آمادگی روسیه برای همکاری مشترک در صنعت خودروسازی با ایران خودرو‌سازان و قطعه سازان، باید افق مشخصی را برای رسالت خدمتگزاری تدوین کنند تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی افزایش قیمت بنزین در دستور کار مجلس و دولت نیست همراهی مجلس و وزارت صمت برای لغو ممنوعیت واردات خودرو ترخیص قطعات خودرو در گرو تعلل تصمیمات وزارت صمت بزودی دولت شرایط واردات را تعیین می‌کند برجام جاده مخصوص ! اولین سناریوی واردات خودرو اهلیت خریدار در واگذاری سهام درون گروهی سایپا رعایت خواهد شد دولت بستر واردات خودروهای موردنیاز را فراهم کند مسیر فرعی تامین نقدینگی خودروسازی بی نیازی دولت به مصوبه مجمع تشخیص برای واردات خودرو نگرانی دولت بابت واردات خودرو بی‌مورد است در شرایط بدون تحریم، می‌توان خودرو با کیفیت تولید کرد مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت منقضی می‌شود بهانه‌های خودروسازان در توجیه ایمنی پایین خودروها مردم را بیشتر عصبانی می‌کند خودروسازان اروپا باید تا ۲۰۴۰ سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صادر نکرده است واردات ۷۰ هزار خودرو در آستانه صدور مجوز کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان توپ واردات خودرو در زمین دولت توپ آزادسازی واردات خودرو در زمین دولت دست دولت برای واردات خودرو باز است برنامه دولت برای افزایش تولید خودرو در کنترل قیمت‌ها موثر است واردات خودرو از دوربرگردان دولت دولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد طرحی که دولت برای سامان خودروسازی درانداخت شروط واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ چالش‌های صنعت خودروسازی با رقابتی‌شدن حل می‌شود بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است واردات خودرو مطالبه مردم بود بحران نقدینگی، مانع رشد صنعت خودرو وزارت کشور به تأمین ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری‌ها مکلف شد دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد دولت با سهم ۱۵ درصدی، در ترکیب خودروسازی‌ها نفوذ دارد دولتی بودن خودروسازان منفعتی برای صنعت خودرو ندارد مادامی که دولت در خودروسازی دست داشته باشد وضعیت این صنعت تغییری نمی کند دولت ادعا می‌کند ۶ درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این‌ عدد خیلی بیشتر است دولت با نقش تنظیم‌گری وارد بازار خودرو شود صنعت خودروسازی نباید دست دولت باشد دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی را رها کند قطعه سازان توانایی لازم برای تولید محصولات فعلی خودروسازان را دارند دخالت دولت‌ها در بازار خودرو باید کمتر شود دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد خودروسازان محصولاتشان را برای آزمون جاده‌ای نمی‌برند مجلس به خودروسازان فرصت داده تا بازار خودرو را سامان دهند سرمایه در گردش قطعه سازان به خاطر خودروسازان از بین رفته است خودروی مالکان بدحساب در پرداخت عوارض سالانه توقیف شود مجلس و دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند آیین‌نامه اجرایی پرداخت مالیات خودروهای بالای یک میلیاردتومان ابلاغ شد اولین تصویر واردات خودرو در ۱۴۰۱ مالیات‌ستانی از خودروهای محبوس قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد ۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی قیمت خودرو در ۱۰۰ روز اول دولت اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت در آذر ماه حمایت دولت از خریداران خودرو بحران رئیسی در جاده مخصوص تصمیم گیری برای تخصیص سهمیه مازاد بنزین به مردم با دولت است قیمت خودرو در دوراهی توافق بر سر خروج دولت از خودروسازی واردات خودرو؛ آزاد یا مشروط؟ چرا خودروهای مانده کف پارکینگ خودروسازان به بازار عرضه نمی شوند؟ تغییرات مدیریتی به «جاده مخصوص» می رسد؟ نکاتی پیرامون طرح واردات خودرو میزان تورم پرتقاضاهای خودروسازان در نیمه نخست امسال خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود پالس مثبت دولت به واردات خودرو دبل زیان تولید مانع زدایی خودرو از هفت مسیر سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شد شروط وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودرو ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان بازگشت آرامش به بازار لاستیک دولت ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی آن باز گرداند دولت جدید چه برنامه‌ای برای مدیریت بازار خودرو دارد؟ پنج گردنه خودرویی دولت سیزدهم آیا دولت سیزدهم هم درباره صنعت خودرو دروغ خواهد گفت؟ قطع برق، خودرو را گران‌تر کرد! سه شرط نجات بازار خودرو کاهش تولید در ۳ خودرو‌ساز بزرگ کشور چرا دولت قانون اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت را اجرا نکرد؟ تاکید کمیسیون صنایع بر پرداخت مطالبات خودروسازان به قطعه‌سازان انتقال پرونده خودروهای دپویی به دولت بعد؟ واکنش دوم خودرو به تغییر انتظارات درد صنعت خودرو دخالت دولت در این صنعت است «گام به گام» برای نجات خودرو دخل‌و‌خرج خودروسازان در برجام و تحریم پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در ۱۲۰ روز شارژ خودرو با اصلاح قیمت فعالیت‌ها و پروژه‌های داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا تشریح شد واردات خودرو آزاد می‌شود راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات صنعت قطعه سازی قیمت خودرو در دولت سیزدهم به کدام سمت رانده می شود؟ تکالیف خودرو برای دولت بعد لباس دولت بر تن خودروسازان ماند پیشنهاد خودروسازان درباره قیمت رئیس‌جمهور از پیشرفت‌های صنعت خودرو تمجید کرد راز نرمش خودروسازان در برابر واردات استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بازار خودرو را از انحصار خودروسازان خارج می‌کند دلیل زیان خودروسازان ارتقای توان مالی و نقدینگی مورد نیاز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ ضرورت خروج دولت از صنعت خودرو چرا خودروهای جدید طراحی نمی شوند؟ هیچ اختلالی در تأمین ورق فولادی خودروسازان ایجاد نمی‌شود خودروسازان سال ۱۴۰۰ را با رشد ۱۱۷ درصدی تولید آغاز کردند ایجاد تفاهم‌نامه بلندمدت با خودروسازان جهت ساخت اتوبوس امسال داخلی‌سازی ۳۵ قطعه را در دستور کار داریم خودروسازان ۵هزار میلیاردتومان به کروز بدهکارند سرمایه جا مانده پژو در ایران چقدر است؟ تحقق شعار سال با تامین مواد اولیه و نقدینگی توان تولید سالیانه ۲ میلیون دستگاه خودرو وجود دارد دیگنیتی به تولید انبوه رسید کمیته «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی» در ایران‌خودرو تشکیل شد نگاهی به کیفیت سواری‌های داخلی خودرو در ۱۴۰۰ آزاد می‌شود اصلاح آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی روی میز دولت افزایش تیراژ خودروسازان نیازمند نقدینگی کافی قطعه سازان و خودروسازان تحریم را مدیریت کردند خودروسازان سرد شدند زیان انباشته خودروسازان بزرگ کشور به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید خودروسازان جدید در راه بازار؟ شرکای خودرویی در راه ایران روش فروش خودرو بجای قرعه‌کشی باید منطقی شود مسیر راهیابی قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید سونی خودروساز می‌شود؟ روند معکوس دخل و خرج خودروسازان استفاده از پلتفرم پیشرفته T۱X در کراس اوور تیگو۷ گوگل چینی‌ها، خودروساز می‌شود کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در هفته جاری تعیین می‌شود نظر رزم حسینی درباره احتمال همکاری خودروسازان ایرانی با چینی ها بازی با کارت خودرو در بودجه ۱۴۰۰ ارائه آیین نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی خودروها به دولت بازی با برگ خودرو در بودجه ۱۴۰۰ هیچ خبر جدیدی از آزادسازی واردات خودرو به کشور نیست شاهد دپوی خودروها در پارکنیگ‌های شخصی هستیم نه در پارکینگ‌های خودروسازان درآمد بیش از ۲۴۰۰ میلیاردی دولت از نقل‌وانتقالات خودرو جرایم رانندگی ۲ درصد افزایش می یابد درآمد حاصل اسقاط خودروهای فرسوده بیش از ۲ برابر شد اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است کوچ نقدینگی از بازار به تولید جذب ۳ هزار نفر در جنرال‌موتورز طرح ارزان‌سازی خودروی خارجی بررسی چالش های پیش روی بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی هدف ازسومین جشنواره خدمات پس از فروش آمیکو چیست؟ خسارت شورای رقابت به خودروسازان؛ سه برابر یارانه نقدی جبران کسری نقدینگی دولت از جیب قطعه ساز و خودروساز ۳طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج رد پای رشد نقدینگی در قیمت‌های نجومی موج‌سواری بازار خودرو بر نوسان نرخ ارز پاسکاری گرانی میان خودروساز و دلال خودرو دستورات جهانگیری برای حل فوری مشکلات کامیون‌داران جزئیات پیشنهاد وزارت اقتصاد برای اخذ مالیات سنگین از دلالی خودرو صفر افزایش تولید و فروش، کاهش رضایت‌مندی ​مردم در سال۹۸ از کدام خودروسازان رضایت بیشتری داشتند؟ گریز خودروسازان از بازار سرمایه انتشار گزارش تخلف خودروسازان درخواست وزارت کشور از دولت برای معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو ۵ تقاضای غالب برای خودروهای پر«حاشیه» تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد کشف ۲۹ خودروی فاقد پلاک در کرج واریز ۱۰۰ درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت تردد ۳ میلیون خودروی فرسوده در سطح کشور مشخصات محصول جدید خودروسازان بم اعلام شد جزئیات تغییر قیمت خودرو از زبان سخنگوی دولت افزایش قیمت خودرو هیچ ربطی به خودروسازان ندارد حضور دلالان، رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، رشد نرخ تورم و تحریم عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار دستور اکید رحمانی برای افزایش تیراژ خودرو تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه نقدینگی بالای مردم قیمت پراید در بازار را بالا برد جهش تولید نیاز به تصمیمات بزرگ و منطقی دارد با شروع فعالیت خودروسازان در سال جدید، شرکت سیف خودرو تولید SWM را شروع کرد افت ۸۸ درصدی فروش خودروسازان فرانسوی! قیمت خودرو آزاد نشود، روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت ۷۵۸ هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۹۸ تولید شد نگاهی به وضعیت تولید خودروسازان بزرگ در سال ۹۸ تندباد سهمگین کرونا؛ بحرانی غیر قابل پیش بینی اتاق شیشه ای نقطه عطف تعامل ایران خودرو و قطعه سازان مذاکره خودروسازان آمریکا با اتحادیه‌ کارگران برای بازگشایی خطوط تولید مسئولیت اجتماعی آمیکو در روزهای شروع کرونا بازار خودرو در سال ۹۹ به کدام سمت می‌رود؟ تعطیلی خودروسازان آمریکا تا ماه آوریل ادامه خواهد داشت ارائه غیرحضوری خدمات فروش ایران‌خودرو، زمینه‌ساز توسعه دولت الکترونیک رونمایی از سومین محصول خودروسازی سمنان +تصاویر کاهش تاثیر وام خودروسازان با تاخیر در پرداخت خودروسازان در پیچ واگذاری خودروسازان تا پایان سال ۹۹ واگذار می شوند نقدینگی خودروسازان کرمان تامین می‌شود ۱۰هزار میلیارد تسهیلات برای خودروسازان در نظر گرفته شد شکستن رکورد در ایران خودرو با تولید ۲۳۰۰ دستگاه خودرو وزارت دفاع ایران در ساخت قطعات به خودروسازان کمک خواهد کرد طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی مسیر جدید تامین نقدینگی قطعه‌سازان امضای تفاهمنامه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بین وزارت نفت و خودروسازان تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده تولید مشترک خودروهای روسی در ایران جدی شد چانه‌زنی خودروسازان برای تغییر استاندارد آلایندگی قیمت جدید بنزین بازار کدام خودروها را داغ کرد؟ پیش‌بینی درآمد سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومانی با افزایش قیمت بنزین چراغ سبز به استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل رایزنی برای تامین نقدینگی رایزنى براى تامین نقدینگى ایران خودرو انجام شده است آسیب صنعت قطعه در پی مشکلات خودروسازان آیین‌نامه‌های مورد نیاز FATF در دولت تصویب شده است اعلام موضع صریح وزیر صنعت درباره واردات خودرو دولت حتی یک اتوبوس به شهرداری تهران نداده وعده وزارت صنعت برای تکمیل خودروهای ناقص عملی نشد رنسانس بلندپروازانه مازراتی با ده مدل جدید اعلام آمادگی خودروسازان تبریزی برای تولید اتوبوس ضرورت تزریق نقدینگی به خودرو سازان داخلی راهکار تامین نقدینگی خودروسازان چیست؟ روش های جدید تامین نقدینگی به کمک خودروسازان بیاید تامین نقدینگی خودروسازی از سه مسیر امروز صنعت جبهه جنگ کشور است محصولات جدید جایگزین پراید و ۴۰۵ می‌شوند دولت به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تمایلی ندارد ترامپ برنامه داشت سه اتوبان منتهی به تهران را ببندد برنامه کاهش ارزبری ۴۰ میلیون یورو با افزایش عمق ساخت داخل قطعات عرضه سه محصول جدید توسط ایران خودرو تا پایان سال جاری تامین نقدینگی و آزادسازی قیمت‌، ۲ اولویت‌ خودروسازی همه مردان ایران خودرو حد و حدود دولت در خودروسازی اقدامات تاثیرگذار وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو گزارش پرونده های خودروسازان در مجلس قرائت می شود کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم یکه تازی دولت در خودروسازی دولت به متقاضیان جا مانده از دریافت کارت سوخت فرصت دهد در جلسه انتقادی سازمان بازرسی با خودروسازان چه گذشت؟ تمسخر بنز و بی‌ام‌و توسط ترامپ وضعیت بحرانی قطعه سازان و خودروسازان پرواز ستاره اقتصادی دهه ۴۰ کاهش شدید سود شرکت رنو در ۶ ماهه اول ۲۰۱۹ خبر ساختگی فاکتورشدن ۳ هزار برلیانس توسط سایپا کذب محض است بازدید وزیر صنعت از نخستین محصول جهاد خودکفایی ایران خودرو خداحافظی با پدر ماستنگ و ناجی کرایسلر از سال ۸۵ تاکنون همه قطعه سازان با مشکل نقدینگی مواجه هستند ۲ مشکل مهم صنعت خودرو شرط تولید خودروی جدید از زبان معاون رییس جمهور نیاز فوری خودروسازان به تزریق ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز فوری خودروسازان به تزریق ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی خودروسازان بازار را تشنه نگه‌ داشته‌اند چالش تامین نقدینگی خودروسازان از بازار سرمایه نقدینگی بدون پشتوانه؛ آفتی برای بازار خودرو قطعه پلوس خودرو در سایپا داخلی‌سازی شد جریمه سنگین در کمین خودروسازان بزرگ جهان پیش شرط واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چیست؟ جلوی پیش‌فروش بدون تاریخ خودرو گرفته شود تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است شرکت رنو دیگر شریک راهبردی خودروسازان ایرانی نخواهد بود نقدینگی سرگردان مانند سیل، بازار خودرو را ویران کرد کمبود نقدینگی، مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان فرمان خودروسازی در دست دولت ضرورت تدوین دستورالعمل محاسبه قیمت خودرو در شرایط خاص پراید چقدر ریخت؟ تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروآغاز شد موضوع دپوی خودرو در انبار خودروسازان صحت ندارد نظر وزیر صمت درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو بازار مشهد با کمبود لاستیک مواجه است حمال‌های خودروساز را بشناسید مفیدی، مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت شد سواری «فیات» در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تولید می‌شود به‌زودی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو عرضه می‌شود دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند آخرین خبر از دو چالش روز تاکسی‌های اینترنتی تمدید ۲ ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری وارداتی کنترل مصرف بنزین وظیفه مردم است یا خودروسازان؟ طرح سوال از وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو در کمیسیون برنامه با کسانی که قیمت‌های جعلی برای خودروها اعلام کنند برخورد می‌شود تولید۴۰ هزاردستگاه محصولات ایران خودرو از ابتدای سال ۹۸ تاکنون برای رشد صنعت باید با فساد مبارزه کرد راهکارهایی برای تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت گذر از پیچ بحران با دوپینگ دولتی تقاضای خودرو در حال حاضر از سوی دلالان است عرضه کم خودروسازان و افزایش قیمت خودرو در بازار سال نو هوندا هم سبز می‌شود! کارنامه تولید خودروسازان در سال۹۷ سازوکار احتمالی پرداخت تسهیلات ارزی به زنجیره خودروسازی امیدی برای آزادسازی واردات خودرو نیست فرمان واگذاری اموال خودروسازان صادر شد افزایش قیمت در بازار بی‌مشتری تقویت همکاری فورد و چانگان کاهش جهانی تولید خودرو نقشه راه تولید ۲/ ۱ میلیون خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی سهم دولت از خودرو حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید کمتر از یک درصد منابع ایران خودرو و سایپا سهم تحقیقات است احتمال جریمه سنگین برای خودروسازان آلمانی تکرار تجربه موسسات مالی در خودروسازی جاسوس مخفی خودروسازان در اختیار والدین! خودروسازان آلمان به کارشکنی در توسعه انرژی پاک متهم شدند مدیریت صنعت زیان‌ده خودرو با جذب سرمایه‌های سرگردان توصیه پلیس فتا درباره نحوه ارسال کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان خروج دولت از بنگاه داری بازار را رقابتی می کند خودروهای جذاب آینده را ببینید سال ۹۷، سال بی برنامگی دولت در صنعت خودرو افت نوروزی تولید خودرو دردسرهای پرداخت تسهیلات ارزی به خودرو رسیدگی قضایی به ۳۰۰ پرونده شکایت از خودروسازان تعدیل هفت هزار نفری کارکنان فولکس‌واگن ۵ روند مهم در نمایشگاه خودروی ژنو تولید رنو دوباره در ایران آغاز می‌شود چرا قیمت خودرو کاهشی شد؟ روند قیمت‌گذاری خودرو در سال آینده نفس دوگانه‌سوزها به شمارش افتاد نقشه راه برای گذر از چالش‌های صنعت خودرو صنعت خودرو؛ بیگانه با بهره وری، زنده به مدد حمایت دولت روسیه راه چین را در بازار خودروی ایران می‌رود؟ وعده‌ای که محقق شد ترخیص وارداتی‌ها به‌صورت مشروط خودروی روس‌ها در راه ایران فرصت ۳ روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات آغاز فروش فوری پژوپارس و ۲۰۶ صادرات لاستیک داخلی به اروپا ممنوع شد کاهش دنباله دار قیمت خودرو در بازار دلایل افزایش قیمت خودرو چیست؟ شرط ورود لادای روسیه به ایران چیست؟ شیفت مشتریان به خودروهای دست‌دوم کور سوی امید در خطوط تولید خودروسازان پژو مزد رفتن از ایران را گرفت پاتک به عملیات آزادسازی قیمت خودرو قیمت خودرو کاهش می‌یابد هجوم متقاضیان در سایه رشد قیمت‌ها نشست کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر صمت و نمایندگان خودروسازان پاشویه تب بازار پرواز خودرو از باند تورم انتظاری عبور تولید روزانه ایران خودرو از مرز ۲۱۰۰ دستگاه خودرو بلاتکلیفی جدید ثبت‌نام‌کنندگان خودرو پادزهر دلالی در بازار مذاکره برای ترخیص ۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی جهت حل مشکلات خودروسازان بیگ‌بنگ بازار خودرو استقبال مشتریان از قیمت‌های داغ صعود قیمت‌ها با تورم انتظاری جاده ناهموار تولید دوگانه‌سوزها پیشداوری آزادسازی قیمت خودرو زمان استرداد ودیعه خودروهای انصرافی واردات لاستیک سنگین از کشور ثالث «بدون ارائه گواهی» مجاز شد خودروسازان به جای تحویل خودروهای پیش فروش شده آنها را در بازار آزاد می‎‌فروشند چراغ سبز به واردات خودرو؟ خودروهای وارد شده با ثبت‌سفارش جعلی، تحویل اموال تملیکی شد حرکت در جاده یک‌طرفه داخلی‌سازی خودروسازان حق گران کردن خودروهای پیش فروش را ندارند سه راهکار سازمان حمایت برای تعهدات معوق خودروسازان تسهیلات، دوای درد خودروسازی است؟ خودروسازان مکلف به تحویل خودرو با ‌قیمت قبل به خریداران شدند آغاز بازپرداخت طلب قطعه‌سازان وعده‌های پرریسک پیش‌فروش‌های بی‌پشتوانه بی گناهی رئیس انجمن صنفی شرکت های امداد خودرویی کشور با رای برائت در دادگاه تجدید نظر تصویب بسته حمایتی خودروسازان خودزنی خودروسازان ادعای خودروسازان در تولید برقی‌ها افزایش قیمتی که لغو شد؛ ستادی که حاشیه ساخت شکایت از نمایندگی‌های خودروسازان در صدر افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو لغو شد رشد تیراژ محصولات رنو در ایران نقطه توقف افزایش قیمت تولید در دی‌ماه افزایش یافت مشتری عزیز، خودرو نداریم واگذاری سهام خودروسازان، زهر یا پادزهر دولت فرمان تصدی‌گری در صنعت خودورسازی را رها می‌کند؟ تزریق نجومی به صنعتی ورشکسته رایزنی مجلس با دولت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو تلاش مجلس برای اصلاح امور خودروسازان اصلاح قیمت قطعات کلید خورد پل عبور قطعه‌سازی از بحران امکان‌سنجی کاهش قیمت خودرو از مسیر تیراژ خودروسازان متعهد به رعایت حقوق مردم هستند فراگیری رکود همزمان با اعلام قیمت‌ها سود ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریالی متخلفان از فروش خودروهای لوکس درخواست خودروسازان از ترامپ عارضه هفت‌گانه در فرآیند تولید قطعه غول‌های خودروسازی خواستار پایان آشفتگی تجاری دولت ترامپ شدند پاسخگویی به توقعات کمی و کیفی با افزایش قیمت؟ تنظیم بازار خودرو تا اردیبهشت ۹۸ تولید اتوبوس معطل تامین نقدینگی خودروسازان است وعده ۱۲هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری دولت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان را در بودجه ۹۸ حذف کرده است احتیاط در قیمت‌گذاری خودروهای پر تقاضا درخواست قطعه سازان برای افزایش ۵۰ تا ۷۰درصدی قیمت ها روی زرد تولید درآمد دولت از ناحیه شماره‌گذاری و نقل‌و‌انتقال خودرو اصلاح صنعت خودروسازی نیازمند ۲ سال زمان است شکایت های خودرویی ۳ برابر شد کارشناسی قیمت خودرو تمام نشد؟ بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ پیشنهاد عرضه «خودرو یارانه‌ای» نسخه شفابخش برای آشفته بازار خودرو عوامل قاچاق متصل به ساختار دولتی را معرفی می کنیم «خودرو» در معادله قیمت بنزین خودروسازان حق ندارند بهانه بیاورند تحقیق و تفحص از خودروسازان کلید خورد همکاری نیسان و رنو در پرونده گون وامانده در تردید واکنش به قیمت‌های جدید فراخوان هزاران خودروی نیسان در ژاپن نتیجه اعتماد به دولت تحریم بهانه حذف قطعات نشود قیمت‌گذاری خودرو در «حاشیه» تداوم ممنوعیت واردات در سال آینده؟ دولت هزینه سرکوب قیمت را بپردازد رمزگشایی از جعبه سیاه «افزایش معقولانه قیمت» معاونان جدید وزارت صنعت معرفی شدند قیمت خودرو در دولت تعیین می‌شود قیمت خودرو «افزایش معقولی» خواهد داشت پشت پرده التهاب بازار خودرو فروش ویژه اقساطی جیلی GC۶ خودروسازان دوباره سراغ بازار سرمایه رفتند هزینه سنگین بازگشت نیروهای تعدیل شده در حوزه واردات خودرو دور جدید افزایش قیمت خودرو قطعه سازان با کمبود نقدینگی رو به رو هستند مانعی در مسیر اجرای خروج فرسوده‌های سنگین تعیین قیمت خودرو‌ها در انتظار تایید وزیر صنعت سهام دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد مدیرعامل شرکت آپکو تاکید کرد؛ تامین نقدینگی ارزی و ریالی راه موفقیت در جنگ اقتصادی طرح «ساماندهی صنعت خودرو» جایگزین «ساماندهی بازار» شد سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند دلایل عدم اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو ریز سود و زیان خودروسازان در فروش چه دستگاهی حرف آخر را برای قیمت خودرو می‌زند؟ رویاپردازی در مجلس؟ لکسوس مطمئن‌ترین خودرو شد دولت و خصولتی‌ها سهامدار بزرگ صنعت خودرو اعلام قیمت جدید خودروها در کما رقم دقیق جریمه خودروسازان اعلام می شود اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو سرانجام خودروهای پیش‌فروش شده استیضاح شریعتمداری با معرفی وزیر جدید صنعت، منتفی می‌شود ۲۵۰۰ حلقه لاستیک در کرمان توزیع شد ارز، قیمت خودرو را پایین کشید پیش فروش خودرو نقدینگی را کنترل و برای خودروسازان ایجاد تعهد می‌کند سفر در زمان با تاریخچه صنعت خودروسازی جهان دو راهی استیضاح و استعفای شریعتمداری پتروشیمی‌ها و خودروسازان وارد میدان حمایت از دولت شوند گل به خودی ترامپ در خودروسازی جزئیات تامین مالی خودروسازان از بازار سرمایه بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه هستند ۱۵ راهکار بازگشت آرامش به بازار خودرو ریشه‌یابی کاهش عرضه خودرو تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت آیا چهار چرخ ایرانی از انحصار خارج شده است؟ راهکاری برای جبران نقص قطعات نقدینگی سرگردان سر از بازار خودرو درآورد روی خوش بازار به عرضه محصولات خودروسازان برخی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت‌ ها منطقی بود ترامپ خودروسازان بین‌المللی را هدف قرار داده است کارخانه خودروسازان به همدان منتقل شود Audi A۶ ۲۰۱۹ به روایت تصویر خودروسازان خواستار افزایش قیمت خودرو در سال ۹۷ شدند تعیین تکلیف قیمت خودرو به هفته آینده موکول شد سازمان حمایت و خودروسازان ملزم به ارائه آنالیز قیمت محصولات شدند مجلس تا حدودی همراه شد آستون مارتین زیردریایی لوکس طراحی کرد خودروسازان موظف به کاهش قیمت شدند نخستین کارخانه طراحی و تولید قالب های ریخته گری تحت فشار به بهره برداری رسید مهلت یکساله به خودروسازان برای اجرای استانداردهای جدید ایجاد انحصار برای خودروسازان با استفاده از تعرفه سنگین واردات اتحادیه اروپا حامی مصرف‌کنندگان محصولات شرکت‌های خودروسازی در قبال شرکت‌های متقلب اختصاص ۶۰ درصد سهم درآمدی خودروسازان به اشتغال بازار خودرو «شب عید» نداشت خودروسازان برای نوسازی ناوگان دیزلی آستین بالا بزنند شرط فعالیت خودروسازان خارجی در ایران چالش جدید خودروسازان و سازمان استاندارد! فرصت استثنایی برای اسقاط خودروهای فرسوده مناظره تلویزیونی بر سر استانداردهای خودرو استانداردهای ۸۵ گانه بازنگری نخواهد شد رئیس جدید مرکز اصناف و بازرگانان ایران منصوب شد شراکت استراتژیک قطعه‌ساز- خودروساز سمنان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود افزایش صادرات خودروسازان در دستور کار مصوبه سازمان استاندارد برای خودروهایی که تولیدشان متوقف بود جایگاه ویژه قطعه‌سازی در وزارت صنعت تغییر الگوی خرید خودرو؟ حمایت گسترده دولت،خودروسازان را بد عادت کرده است صنعت خودروسازی در بروزسانی موفق نبوده است چرا در بعضی خودروها فقط یک چراغ دنده عقب بکار رفته است؟ استانداردسازی خودروها از حرف تا عمل! رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی سخت‌تر از فولاد! آغاز حذف تدریجی خودروهای قدیمی ایران هجدهمین خودروساز جهان شد اثر کمرنگ داخلی‌سازی بر قیمت خودروها بررسی مشکلات مالی صنعت خودرو کشور شورای رقابت در مقابل کلینیک ارزش‌گذاری خودرو آیا قیمت خودروها باید افزایش پیدا می‌کرد؟ مشکل امتیازات و انحصارات خودروسازان افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو به نفع چه کسانی تمام شد؟ تولید دوگانه‌سوزها در سراشیبی تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا خودروسازان به وعده خود عمل کنند خودروسازان محصولات جدید و با کیفیت عرضه کنند سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟ نرخ ارز، محرک قیمتی تولیدات آتی خودروسازان فرصت طلایی خودروسازان بازار سرمایه راه جدید تأمین مالی خودروسازان عهد خودروسازان ۱۰ ساله شد حفظ اشتغال خودروسازی با یارانه مردم سیکل معیوب جذب نقدینگی نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش خودروسازان خصوصی در سراشیبی تولید تبدیل سرمایه غیرمولد به مولد مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟ ترکیب محصولات رنو در ایران ب ام و سری ۱ سدان، ویژه بازار چین معرفی شد آغاز تولید انبوه خودرو CS۳۵ چانگان در سایپا کاشان یک سوم تولید خودروسازان کشور در افق ۱۴۰۴ صادر خواهد شد هفت خودرویی که برای تسلا خطرناک هستند احتیاط خودروسازان در افزایش قیمت خودروسازان ملزم به جبران خسارت شدند قطعه‌سازان تابع استانداردهای خودروسازان عرضه اوراق سلف خودرو مشروط به ارائه برنامه خودروسازان شد پیشنهاد خودروسازان برای صفر شدن تعرفه واردات در سال ۹۵ نیسان علیه کمپین برکسیت شکایت می‌کند ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه خودرو قیمت تمام شده خودرو در ایران ۴۰ درصد بیشتر از دنیا نفع خودروسازان از کاهش سود سپرده‌های بانکی؟ ورود سازمان بازرسی به قراردادهای شرکتهای خودروساز با مردم دلالان کدام خودرو را بیشترمی‌خرند؟ خودروسازان قراردادهای جدید را برد برد تنظیم کنند تفاوت قیمت خودرو در ابتدا و انتهای بهار مرکز تست جاده ای خودرو به بهره برداری می‌رسد وقتی سدان لوکس اپل در ایران تنها ۴۶ هزار تومان قیمت داشت! توقف فعالیت ۵۰درصد واحدهای قطعه‌سازی رکود و سکوت در بازار خودرو ۱۰ ابر خودرو جهان در کجا ساخته می شوند فروش خودرو در آمریکا کاهش یافت حالا حق با مشتری خودرو می‌شود؟ اولین خودرو کاملا خودران ولوو تا ۴ سال دیگر می‌آید الزام به پذیرش فوری خودرو در تعمیرگاه‌ها رفتار متفاوت خودروسازان چینی در ایران اشتغال ۳۰۰ هزار نفری در صنعت قطعه سازی گارانتی کیسه هوای خودرو ۱۰ ساله شد تفاوت برخورد با تخلف خودروسازان در ایران و جهان حاضریم سهام خودروسازان را پس دهیم تغییر مسیر خودروسازان در جذب نقدینگی رکود بازار دست خودروسازان را بست فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نادرست است سازوکار عرضه اوراق خرید خودرو در بورس قیمت‌های جدیدی به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده است در کارخانه پژو چه می‌گذرد؟ پایان انجماد قیمت خودرو جاده لغزنده سهامداری خارجی در خودروسازی ایران بیشتر خودروهای دیزلی تست های آلایندگی در شرایط واقعی را پاس نمی کنند انتشار اوراق سلف در بورس کالا، بهترین روش برای تامین مالی خودروسازان ۵۰ درصد قطعات خودرو در کشور قابل تولید است نامه خودرویی نعمت‌زاده به شورای رقابت خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند افزایش قیمت غیرقانونی به بهانه بیمه شخص ثالث طلسم فروش سهام به خودروسازان خارجی شکست مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است استقبال از ممنوعیت انعقاد قرارداد بیمه شخص ثالث با خودروسازان اعمال هزینه‌های دولتی بر قیمت خودرو نمایندگی‌‌های خودروسازان در انتظار ابلاغ قیمت‌های جدید چشم‌انداز قیمت خودرو در سال آینده نگرانی خودروسازان آلمانی از تاثیر کنترل شدید مرزها بر صنعت خودرو افزایش استاندارد خودرو‌ها در آینده‌ای نزدیک خودروسازان در نمایشگاه فناوری بارسلون چه می‌کنند؟ طرح ستاره‌دار کردن خودروها باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان می‌شود سایپا بزودی مذاکرات خود را با برندهای معتبر نهایی می کند در حسرت استراتژی اجرایی اقداماتی که موجب افزایش رضایت مشتری شوند را حمایت می‌کنیم لوکس بودن به سبک چینی ها ۵ ایرانی مشهور که خودروسازان از آنها غافلند گزینه‌های تامین مالی خودروسازان در دوران رکود
برگشت به بالا