معاون وزیر:

نقدینگی خودروسازان کرمان تامین می‌شود

عصر خودرو- معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از نقدینگی خودروسازان کرمان از محل تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید و بازار سرمایه تامین می‌شود و وزارت صمت مشکلات آنان را پیگیری می‌کند.

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

نقدینگی خودروسازان کرمان تامین می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سعید زرندی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات خودروسازان در محل استانداری کرمان افزود: خلف رویه موجود برای کمک به تامین مالی شرکت های خودروسازی کرمان موتور و خودروسازان بم، مجوز پیش فروش به این 2 شرکت خودروساز که شرایط پیش فروش را نداشتند، داده شد.

وی اظهار داشت: تمامی کشور را برای رفع مشکلات نقدینگی خودروسازانایران خودرو و سایپا بسیج کردیم زیرا سیستم بانکی توان پرداخت تسهیلات بیشتر را نداشت.

معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه واحدهای صنعتی و تجاری کشور، نقدینگی است گفت: تدابیری برای این موضوع در سطح کشوری اتخاذ شده، هر چند مشکلات اقتصادی بر این موضوع هم اثر گذار بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس تحلیل‌های ما در سال 98 میزان 361 هزار میلیارد تومان صنعت کشور نیاز به سرمایه گردش و حدود 65 هزار میلیارد سرمایه ثابت نیاز داشت.

زرندی افزود: در سال گذشته، 209 هزار میلیارد به وزارت صمت برای تامین این سرمایه پرداخت شده لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت از سیستم بانکی کشور درخواست دارد امسال هم این میزان نقدینگی را پرداخت کنند.

وی بیان داشت: تسهیلات تبصره 18 را برای نخستین بار در سال 97 به قانون بودجه بردیم که صندوق توسعه ملی منابع ریالی را تنها با نظر وزارت صمت می‌تواند به بانک ها ببرد که در این زمینه 10 هزار میلیارد می‌توانیم پول به هفت بانک وارد کنیم که 3هزار 900 میلیارد پول نقد در بانک ها سرمایه گذاری کرده ایم و تا هفته آینده یکهزار میلیارد تومان دیگر اضافه می‌شود.

معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین دولت سه درصد تسهیلات تبصره 18 را به سرمایه گذار یارانه می دهد.

وی اضافه کرد: استان کرمان هم در تبصره 18 و هم رونق تولید خوب عمل نکرده و نیاز به پیگیری بیشتری دارد و برداشت از بند الف تبصره 18 با امضای مستقیم استاندار قابل برداشت است.

زرندی عنوان کرد: اتفاق خوبی که در استان کرمان افتاده ما داریم منابع شرکت‌های بزرگ به عنوان یک اتفاق خوب به داخل استان آوردیم و حسابهایشان در بانک‌های کرمان باعث می‌شود وضع مالی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید مناسب شود.

وی تاکید کرد: 50 هزار میلیارد از محل منابع بانک ملی به صنایع پیشران کشور اختصاص یافته است زیرا صنایع پیشران اگر تامین مالی شوند می‌توانند به دیگر صنایع کمک کنند.

معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیستم بانکی خود گرفتار مشکلات اقتصادی کشور شده، گفت: ما تصمیم گرفتیم با کمک بانک‌ها نقدینگی گسترده در کشور را به رونق تولید اختصاص دهیم که اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و همچنین سرمایه گذاری‌های بازار سرمایه برای رونق تولید قابل توجه است.

وی تصریح کرد: 30 شرکت بزرگ و 70 بازار سرمایه در کشور وجود دارد که ما این شرکت‌ها را ترغیب کرده ایم برای رونق تولید در بازار سرمایه گذاری کنند که هر شرکت که آمده شده سود هنگفتی در این حوزه به دست آورد.

زرندی افزود: انعقاد تفاهم نامه با رییس خانه صنعت و معدن در این هفته بررسی و رسمی می شود که بخشی از اختیارات از جمله صدور گواهی تاسیس و دبیرخانه ستاد تسهیل به این خانه منتقل می شود.

برچسب ها

نقدینگیصنایع خودروسازی کرمان
مطالب مرتبط بیشتر
پیام تسلیت مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان در پی‌درگذشت مهندس بهروز فردوس ۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی دبل زیان تولید ارتقای توان مالی و نقدینگی مورد نیاز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ چرا خودروهای جدید طراحی نمی شوند؟ تحقق شعار سال با تامین مواد اولیه و نقدینگی بازیگران خصوصی صنعت خودرو ایران در آستانه قرن جدید افزایش تیراژ خودروسازان نیازمند نقدینگی کافی روند معکوس دخل و خرج خودروسازان اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است کوچ نقدینگی از بازار به تولید رد پای رشد نقدینگی در قیمت‌های نجومی بخشی از مشکلات خودروسازان کرمان رفع شد گریز خودروسازان از بازار سرمایه افزایش قیمت خودرو هیچ ربطی به خودروسازان ندارد حضور دلالان، رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، رشد نرخ تورم و تحریم عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار نقدینگی بالای مردم قیمت پراید در بازار را بالا برد صنایع خودروسازی کرمان به پویش فاصله اجتماعی پیوست مسیر جدید تامین نقدینگی قطعه‌سازان تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده رایزنی برای تامین نقدینگی رایزنى براى تامین نقدینگى ایران خودرو انجام شده است ضرورت تزریق نقدینگی به خودرو سازان داخلی راهکار تامین نقدینگی خودروسازان چیست؟ صنعت خودروسازی در استان کرمان جان دوباره می‌گیرد روش های جدید تامین نقدینگی به کمک خودروسازان بیاید دولت نمی‌گذارد صنایع خودروسازی کرمان تعطیل بماند تامین نقدینگی خودروسازی از سه مسیر تامین نقدینگی و آزادسازی قیمت‌، ۲ اولویت‌ خودروسازی همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم از سال ۸۵ تاکنون همه قطعه سازان با مشکل نقدینگی مواجه هستند ۲ مشکل مهم صنعت خودرو نیاز فوری خودروسازان به تزریق ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز فوری خودروسازان به تزریق ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی چالش تامین نقدینگی خودروسازان از بازار سرمایه نقدینگی بدون پشتوانه؛ آفتی برای بازار خودرو نقدینگی سرگردان مانند سیل، بازار خودرو را ویران کرد کمبود نقدینگی، مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند تقاضای خودرو در حال حاضر از سوی دلالان است دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید مدیریت صنعت زیان‌ده خودرو با جذب سرمایه‌های سرگردان توصیه پلیس فتا درباره نحوه ارسال کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان دلایل افزایش قیمت خودرو چیست؟ شیفت مشتریان به خودروهای دست‌دوم پرواز خودرو از باند تورم انتظاری بیگ‌بنگ بازار خودرو استقبال مشتریان از قیمت‌های داغ سه راهکار سازمان حمایت برای تعهدات معوق خودروسازان پیش‌فروش‌های بی‌پشتوانه خودزنی خودروسازان تزریق نجومی به صنعتی ورشکسته عارضه هفت‌گانه در فرآیند تولید قطعه پاسخگویی به توقعات کمی و کیفی با افزایش قیمت؟ تولید اتوبوس معطل تامین نقدینگی خودروسازان است وعده ۱۲هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان قطعه سازان با کمبود نقدینگی رو به رو هستند مدیرعامل شرکت آپکو تاکید کرد؛ تامین نقدینگی ارزی و ریالی راه موفقیت در جنگ اقتصادی پیش فروش خودرو نقدینگی را کنترل و برای خودروسازان ایجاد تعهد می‌کند نقدینگی سرگردان سر از بازار خودرو درآورد
برگشت به بالا