در لایحه بودجه‌، خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شدند

مالیات‌ستانی از خودروهای محبوس

عصر خودرو- برای سومین بار در لایحه بودجه، خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شد.

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹:۰۰

مالیات‌ستانی از خودروهای محبوس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته سید‌ابراهیم رئیسی با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در شرایطی لایحه بودجه 1401 را تقدیم مجلس کرد که اخذ مالیات از خودروهای یک میلیارد تومان به بالا، برای سومین سال متوالی در لایحه دولت جای گرفته است. مالیات‌ستانی از خودروهای بالای یک میلیارد تومان در لوایح سال‌های 99 و 1400 نیز پیش‌بینی شده بود این در شرایطی است که با وجود قید این تبصره در لایحه، دولت دوازدهم اقدامی در این زمینه انجام نداد.

حالا به نظر می‌رسد دولت سیزدهم در اجرای مالیات‌ستانی از خودرو عزمی راسخ دارد و بر درآمد مالیات خودرو حسابی ویژه باز کرده است. اما اینکه چرا در دو سال دولت دوازدهم اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومان اجرایی نشد، دلایل مختلفی دارد. در این زمینه برخی از مسوولان دولت سیزدهم، دولتمردان دولت پیشین را به اهمال‌کاری متهم می‌کنند و برخی دیگر تاکید دارند که تدوین آیین‌نامه برای مالیات‌ستانی از خودروهای وارداتی که سه سال با ممنوعیت ورود به کشور روبه‌رو هستند بسیار سخت  و دشوار است. از سوی دیگر با توجه به نوسانات نرخ ارز که قیمت وارداتی‌ها را با افت‌وخیزهای زیادی روبه‌رو می‌کند، قیمت‌گذاری این نوع خودروها را با چالش‌هایی همراه کرده است. بر این اساس ناهماهنگی میان دستگاه‌ها و همچنین شیوع کرونا از دیگر دلایل عدم اجرای مالیات‌ستانی از خودروهای خارجی خوانده می‌شود.

در هر صورت با وجود تمام این چالش‌ها، دولت دوازدهم پیش‌نویس آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه را در فروردین‌ماه سال جاری تنظیم و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت تصویب، تقدیم هیات دولت کرده بود، این در شرایطی است که به نظر می‌رسد دولت دوازدهم در روزهای آخر عمر کاری خود فرصت تمرکز بر بررسی و ابلاغ مالیات‌ستانی از خودرو را نداشته است.

حالا برخی اخبار از بررسی دوباره آیین‌نامه‌های اجرایی این ماده توسط دولت سیزدهم دارد و به احتمال زیاد اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومانی در سال 1401 اجرا خواهد شد. اما طبق لایحه بودجه 1401، مجموع ارزش انواع خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی اعم از اشخاص حقیقی (خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل) و حقوقی بیش از 10 میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) ‌مشمول مالیات خواهند شد. این مالیات به گونه‌ای است که ارزش خودرو تا مبلغ 15 میلیارد ریال نسبت به مازاد 10 میلیارد ریال به میزان یک درصد، تا مبلغ 30 میلیارد ریال نسبت به مازاد 15 میلیارد ریال به میزان 2 درصد، تا مبلغ 45 میلیارد ریال نسبت به مازاد 30 میلیارد ریال به میزان سه درصد و نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال به میزان چهار درصد در نظر گرفته شده است. همچنین ماخذ محاسبه مالیات خودرو، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال 1400 تعیین و اعلام می‌شود.

ماخذ مزبور برای انواع خودرو که پس از اعلام سازمان امور مالیاتی، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد. همچنین در لایحه 1401 آمده است که سازمان امور مالیاتی مکلف است نسبت به تعیین دارایی‌های مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خرداد ماه سال 1401 اقدام کند و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند. در ادامه نیز تاکید شده همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه 1401 پرداخت کنند. ثبت نقل‌وانتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده، قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل‌وانتقال قطعی و اجاره ممنوع است. آنچه مشخص است ماده مربوط به مالیات‌ستانی از خودروهای لوکس، همان‌طور که در سال 99 و 1400 هم در لایحه بودجه بود عینا در سال 1401 مورد تاکید قرار گرفته است. با این حال به نظر می‌رسد اجرای این ماده با چالش‌های زیادی روبه‌رو باشد که مهم‌ترین آن، توقف واردات خودرو آن هم در شرایط تحریمی کشور است. سه سال از توقف واردات خودرو به کشور می‌گذرد، این در شرایطی است که طی این سال‌ها همراه با نوسانات نرخ ارز، محصولات وارداتی از سال 2018 به قبل، با قیمت‌های بالا و غیرواقعی معامله شده‌اند. حالا اینکه معیار مالیات‌ستانی از این خودرو‌ها چگونه باید باشد سوالی است که هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده است. اما آنچه مشخص است بسیاری از کارشناسان به دولت توصیه می‌کنند که دقت زیادی در تدوین آیین‌نامه اخذ مالیات از خودرو داشته باشند، چرا که خطا در این زمینه می‌تواند موجب انتقال نقدینگی و سرمایه از یک بازار به بازار دیگر شود. بر این اساس مالیات سه هدف مشخص شامل افزایش درآمدهای پایدار برای دولت، بازتوزیع ثروت و جلوگیری از احتکار و سفته‌بازی را به دنبال دارد و هریک از اهداف، پایه مالیاتی مخصوص به خود را دارد، این در شرایطی است که هدف مجلس برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس و خانه، توزیع ثروت است.

  چالش‌ اخذ مالیات
اخذ مالیات از خودروهای لوکس در شرایطی بار دیگر از سوی دولت در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شده که به نظر می‌رسد دولت راه سختی برای وصول آن پیش‌رو دارد. اما چنانچه این مصوبه مورد تایید کمیسیون تلفیق و نمایندگان قرار گیرد و دولت بخواهد بخشی از هزینه‌های خود را در سال آینده از محل اخذ مالیات از خودروهای لوکس تامین کند با چه چالش‌های روبه‌رو است؟

نخستین سنگی که پیش پای دولت در مسیر اخذ مالیات از خودروهای لوکس قرار دارد وضعیت حاکم بر خودروهای مشمول این مالیات است. در حالی دولت به دنبال اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومان است که بیش از سه سال از ممنوعیت ورود خودرو به کشور می‌گذرد، بنابراین دولت در این شرایط نمی‌تواند قیمت مبنا و ثابتی برای محصولات وارداتی در نظر بگیرد. چنانچه واردات آزاد بود اخذ این مالیات بدون پیچیدگی خاصی قابلیت اجرا داشت. دولت می‌توانست قیمت نهایی خودرو که از سوی مصرف‌کننده پرداخت می‌شود را مبنای اخذ مالیات خود قرار دهد. اما حالا که واردات ممنوع است مبنای تعیین قیمت خودرو آسان به نظر نمی‌رسد و همین مساله می‌تواند دولت را به دردسر بیندازد. در این ارتباط فربد زاوه، کارشناس خودرو می‌گوید: دولت با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودروهای وارداتی هیچ مبنای مشخصی را برای اخذ مالیات نمی‌تواند در نظر بگیرد. این کارشناس خودرو معتقد است: در حال حاضر که واردات خودرو متوقف است و آخرین خودروهای وارداتی سال 2018 وارد شده‌اند چطور می‌توان مبنای مشخصی برای اخذ مالیات ایجاد کرد. زاوه به چالش اخذ مالیات از خودروهای بالای یک میلیارد تومان دست‌‌دوم نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: دولت چگونه می‌تواند بر اساس فرمول ارائه شده از خودروهای دست‌دوم مالیات بگیرد. وی تاکید می‌کند: اخذ مالیات از این خودروها آن هم در شرایطی که در بین آنها خودروهای تصادفی نیز وجود دارد، به این راحتی ممکن نیست. زاوه تاکید می‌کند: اخذ این مالیات تنها محل دعوا میان مالیات‌گیرندگان و مشمولان این نوع مالیات خواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد دولت در تلاش است از مسیر مالیات‌ستانی از خودروهای لوکس در کنار ایجاد درآمد برای خود، بازار خودروهای وارداتی را نیز مدیریت کند. اما به اعتقاد این کارشناس خودرو این احتمال وجود دارد که خریداران و فروشندگان به سمت راه‌های دور زدن این مساله بروند و دولت هم ابزارهای متعددی برای بستن راه‌های فرار در این ارتباط ندارد.

برخی دیگر از کارشناسان نیز هشدار می‌دهند این قبیل ایده‌ها می‌تواند منجر به خروج سرمایه‌ها از یک بازار و ورود آن به بازارهای دیگر شود. این بخش از کارشناسان تاکید می‌کنند که دولت با کمک ابزار مالیاتی به دنبال ایجاد نظم در بازارهای مختلف و اخذ درآمد است، اما هنگامی که ابزار مناسب برای دریافت مالیات ندارد مطرح کردن این ایده‌ها علاوه بر اینکه مدیریت بازار را ناممکن می‌کند منجر به فرار سرمایه‌ها از یک بازار و ورود نقدینگی به سایر بازارها شود.

زاوه می‌گوید: در این شرایط دولت هم به ایده مدیریت بازار خود نرسیده، هم آن‌طور که باید و شاید درآمد کسب نکرده و هم باعث شده دارندگان سرمایه‌های سرگردان از یک بازار خارج شده و با ورود به بازارهای دیگر وضعیت آن بازارها را بیش از پیش نوسانی کنند.

سومین چالش پیش روی اخذ مالیات از خودروهای لوکس به وضعیت حاکم بر کلان اقتصاد کشور مربوط می‌شود. در حال حاضر شاهد هستیم که اقتصاد کشور از ثبات لازم برخوردار نیست. نبود ثبات در اقتصاد منجر به نوسانی شدن بازارهای مختلف از جمله بازار ارز شده است. با توجه به نقش نرخ ارز در تعیین تکلیف قیمت خودروهای وارداتی و کلان قیمت خودرو مشخص نیست سیاستگذار کلان به چه صورت قصد دارد تا قیمت خودروهای مشمول این قانون را محاسبه و از آنها مالیات اخذ کند. زاوه در این ارتباط به خبرنگار ما می‌گوید: مشخص نیست که دولت برای محاسبه قیمت خودروها قصد دارد از کدام فرمول استفاده کند و قیمت‌های کدام بخش را مدنظر قرار دهد؟

او می‌گوید: اگر قیمت بازار مبنا قرار گیرد شاهد هستیم که قیمت‌ها طی یک‌سال با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور تغییرات‌ گوناگونی به خود می‌بیند و افت‌وخیزهای متعددی را تجربه می‌کند در این شرایط دولت و به‌طور مشخص سازمان امور مالیاتی چگونه قصد دارد رقمی را برای اخذ مالیات از خودروهای مشمول تعیین و آن را به دارندگان این خودروها ابلاغ کند.

چالش چهارم بی‌ارتباط به تلاش‌های دولت برای نهایی کردن سند احیای برجام نیست. در حال حاضر مذاکرات میان کشورهای 1+4 و ایران در ارتباط با احیای توافق برجام در جریان است.

چنانچه این توافق حاصل شود و بار دیگر تحریم‌ها برداشته شود این مساله تاثیر مثبتی روی تمام بازارها از جمله بازار‌ خودروهای وارداتی خواهد گذاشت. کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی می‌تواند مالیات‌ستانی از این خودروها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

  تجربه جهانی مالیات‌ستانی از خودرو
این نکته را نیز نباید فراموش کرد که یکی از معیارهای اصلی برای مالیات‌گیری از مالکان خودرو در دنیا، میزان مصرف سوخت است، اما این معیار هیچ‌گاه در مورد خودروهای وارداتی و داخلی در ایران مورد توجه قرار نگرفته است. آنچه مشخص است اخذ مالیات از خودروهایی که به نظر لوکس است چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا دارندگان این خودروها نقشی در افزایش قیمت آنها نداشته‌اند و این دولت بوده که با اتخاذ سیاست‌های غلط سبب رشد تورم و افزایش نرخ ارز شده و به دنبال آن قیمت این خودروها نیز بر اساس نرخ ارز و تورم موجود در اقتصاد به مبالغی بیش از یک میلیارد تومان رسیده است. اما مالیات‌ستانی از خودرو در دیگر کشورها چگونه است؟

خودرو نیز مانند هر کالای دیگر، یک پایه مالیاتی و منبعی برای کسب درآمد دولت‌ها محسوب می‌شود، اما به دلیل پیامد بیرونی منفی خودرو همچون آلودگی هوا، آلودگی صوتی و به خطر افتادن سلامت افراد در پی حوادثی که براثر استفاده از خودرو رخ می‌دهد، هدف دولت از بستن مالیات بر خودرو، اثرگذاری بر میزان مصرف آن است. در کشورهایی همچون اتریش، آلمان، انگلیس، ایتالیا، هلند، یونان و... برای خودروها اخذ مالیات تعریف شده است. در این کشورها مالیات بسته شده بر خودرو در دو دسته «مالیات بر مالکیت خودرو» و «مالیات سالانه بر خودرو» قابل تعریف است. مالیات بر مالکیت نیز به دو صورت دریافت می‌شود؛ «مالیات هنگام خرید یا مبادله خودرو» که در بیشتر کشورها، سیستم مالیات ارزش افزوده است. همچنین پرداخت «مالیات ثبت خودرو» نیز وجود دارد که میزان و درصد آن در کشورهای مختلف، متفاوت است. به‌طور مثال در اتریش سه دسته مالیات بر خودرو بسته می‌شود که پایه، نرخ و همچنین معافیت‌های آن به دست دولت مرکزی تعیین و به‌طور سالانه دریافت می‌‌شود. یا در آلمان، مالیات بر خودرو به صورت سالانه توسط دولت مرکزی تعیین می‌شود، اما منافع و درآمد حاصل از آن، در اختیار مسوولان منطقه‌ای قرار می‌گیرد و پرداخت‌کنندگان آن، مالکان خودروهای ثبت‌شده‌ای هستند که از زمان ثبت خودرو تا هنگام از رده خارج شدن آن، مشمول پرداخت مالیات هستند. در انگلیس نیز دولت مالیات بر خودرو را با نام عوارض انتخابی خودرو از کسی که از خودرو استفاده می‌کند، دریافت می‌کند و پایه برقراری این مالیات، افزایش درآمد دولت برای تامین مالی تعمیر و ساخت جاده‌های جدید است. اما در ایتالیا، مالیات بر خودرو بر پایه قدرت موتور برحسب کیلووات محاسبه می‌شود و مالیات را کسی می‌پردازد که خودرو به ‌نام وی ثبت شده باشد. به این‌ترتیب برای خودروهای تا قدرت 53 کیلووات مبلغ 150 یورو و برای خودروهای با قدرت بیش از 53 کیلووات، به‌ازای هر کیووات مازاد، سه یورو اضافه می‌شود.

برچسب ها

مالیاتسازمان امور مالیاتیبودجهدولت
مطالب مرتبط بیشتر
صاحبان خودروهای بالاتر از ۳.۵ میلیارد تومان سال آینده باید مالیات بدهند پیش بینی منابعی برای حمایت از تولید داخلی خودروهای برقی با تصویب مجلس سازمان امور مالیاتی قیمت روز خودروهای لوکس را تعیین می‌کند فهرست مالیات و عوارض انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها اعلام شد مابه‌التفاوت قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود مجوز مجلس به وزارت صمت برای واردات خودرو نو و کارکرده برقی مالیات خودرو در سال ۱۴۰۳ تصویب شد مجلس واردات آمبولانس را از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف کرد محل اعتبار خرید ۳ هزار دستگاه خودروی امداد و نجات و آمبولانس تعیین شد زارع: سال آینده قیمت بنزین تغییر نمی‌کند تأمین منابع ارزی مورد نیاز برای واردات ۲۰۰۰ اتوبوس برقی از سوی دولت پایان بهمن آخرین فرصت صاحبان خودروهای لوکس برای پرداخت مالیات وصول هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات خودرو‌های لوکس در دو سال دولت نمی تواند بنزین را گران کند دولت با واگذاری خودروسازان، قدرت خود را از دست می‌دهد تعرفه گمرکی خودرو بر اساس میزان داخلی سازی تغییر کرد کدام خودروها سال آینده باید مالیات بدهند؟ خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان مشمول مالیات سالانه می‌شوند دهقان: متن جدیدی برای واردات خودرو توسط ملی‌پوشان آماده می‌کنیم سهمیه‌های خاص خودروی خارجی؟ پیش‌بینی درآمد ۱۰ همتی از واردات خودرو راهکار چین برای فروش بیشتر خودروهای برقی پیش‌بینی انتشار ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای توسعه حمل و نقل عمومی دست دولت برای واردات خودرو باز است تنها ۲ هزار و ۸۰۰ مالک خودرو‌های لوکس اقدام به پرداخت مالیات کرده اند کاهش مصدومیت‌های ناشی از حوادث رانندگی در دستور کار صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان در ماه های آینده وعده واردات خودرو به دست دولت اشتباه بود اخذ عوارض از خودروها بر مبنای پیمایش به ازای هر کیلومتر و نوع خودرو واردات خودروی آمبولانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف خواهد بود مالیات یک درصدی از خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان دولت برای حل ناترازی بنزین برنامه جامع ارائه می‌دهد آخرین فرصت پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس چالش مجلس و دولت برای قیمت‌گذاری خودرو همه اقدامات نمادین برای وارداتی‌ها تصمیم دولت برای واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی رصد خانه ها و خوردوهای لوکس در سازمان امور مالیاتی مارپیچ مالیاتی معاملات خودرو شناسایی ۱۷۰ هزار خودروی لوکس برای اعمال مالیات دولت آئین نامه واردات خودرهای کارکرده را بدون دخل و تصرف تصویب کند لزوم حمایت دولت برای خروج خودروهای فرسوده آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها کجاست؟ ملاک اخذ مالیات از خودروهای لوکس چیست؟ پایان شراکت دولت و خودرویی‌ها تغییر سوم قیمت مونتاژی‌ها؟ آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو باید در سال تولید شود عبور از خودرو با وعده کاهش تصدی‌گری افزایش ۲۰۰ درصدی مالیات سوخت در ترکیه خروج دولت از تصدی‌گری و سهامداری اسپانیا پیشتاز برای مدرن سازی صنعت خودرو احتمال ابلاغ لایحه واردات خودروهای کارکرده تا پایان تیر به دولت دولت در تعیین تعرفه خودروهای وارداتی تجدیدنظر کند «علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد افزایش سود بازرگانی خودروهای سواری تا ۱۷۱ درصد + سند تب بازار خودرو با ازسرگیری واردات فروکش خواهد کرد تداوم بلاتکلیفی خریداران خودروهای مزایده ای و سکوت مسئولان مالیاتی بلاتکلیفی خریداران خودروهای مزایده‌ای و سکوت رییس سازمان امور مالیاتی جزئیات مالیات پرداختی لوکس‌سواران+ جدول سرگردانی خریداران خودرو در مزایده سازمان مالیاتی ارسال نامه معرفی وزیر صمت به مجلس ضرب‌الاجل خودرویی مجلس به دولت آیا دولت رئیسی، یک فقره خودرو را هم مشمول مالیات می‌کند؟! ارسال اطلاعات خریداران خودرو در طرح یکپارچه به سازمان مالیاتی اختصاص بودجه برای توسعه موتورسیکلت های برقی مجوز دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری تا سقف ۵ سال کارکرد واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد خودروهای مشمول مالیات جدید سیگنال‌های شتاب از واردات کارکرده‌ها مهدی غضنفری سرپرستی وزارت صمت را نپذیرفت وزیر صمت: لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد دولت برای واردات خودروی کارکرده نیاز به مجوز هیچ مرجعی ندارد مالیات، ترمز لوکس‌سواران را می‌کشد صاحبان خودروهای لوکس ۵۰۰ میلیون هم مالیات ندادند! برنامه دولت برای تولید۱.۷ میلیون خودرو در ۱۴۰۲ فرآیند عرضه خودرو از طریق دولت و شورای رقابت اجرا می‌شود حذف بند مربوط به عرضه خودرو در بورس از بودجه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی می‌شود اختصاص اعتباراتی جهت تأمین و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری مخالفت مجلس با دادن یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو کمیسیون تلفیق موضوع «عرضه خودرو در بورس کالا» را از لایحه بودجه حذف کرد تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو آنلاین انجام می‌شود دریافت هزینه پیامک تخلفات رانندگی از فرد متخلف ساز و کار محاسبه مالیات انواع خودرو مشخص شد سرنوشت مالیات لوکس‌ها تغییر کرد؛ درآمد ۷۰۰۰ میلیاردی محقق می‌شود؟ اطلاعیه مالیات بر ارزش افزوده انواع خودروها و موتورسیکلت‏‌های هیبریدی و برقی ساز و کار عرضه خودرو در بورس کالا مشخص شد درآمد حاصل از واردات خودرو در سال آینده ۳ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد سهمیه بنزین برای خانوارهای فاقد خودرو در گزارش تلفیق نیست ابلاغ مصوبه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد ارتقای صنعت خودرو به کمک بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سه سناریوی واردات خودرو پرداخت مالیات خودروهای سه میلیارد تومانی از سال آینده اجرایی می‌شود خودروسازان موظف به عرضه خودرو در بورس کالا ۴۵۰هزار خودروی لوکس امسال باید مالیات بدهند ۴۰ درصد از افزایش بودجه ۱۴۰۲ تهران مربوط به حوزه حمل و نقل است واردات خودروهای کارکرده می تواند منجر به کاهش شدید قیمت خودرو شود نرخ مالیات بر خودروهای لوکس در سال آینده مشخص شد ماخذ محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری خودروها اعلام شد وصول ۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات‌ معوق یک شرکت تجاری با فروش ۸۳۵ دستگاه خودروی خارجی طلب ۶/ ۳همتی دولت از لوکس‌سواران اعتبارات پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در سال آینده بیشتر از امسال است شناسایی اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی لوکس برای دریافت مالیات دولت دخالتی در کار کارشناسی بورس کالا و شورای رقابت نمی‌کند کمبودهای خودرو با واردات جبران می‌شود مجلس عرضه خودرو در بورس را کاملا بر قرعه‌کشی ترجیح می‌دهد خبر خوش خودرویی برای جانبازان در بودجه ۱۴۰۲ افزایش ۸۰ درصدی عوارض واردات خودرو شرکت‌های حمل و نقلی موظف به واریز سود به حساب صندوق توسعه حمل‌ و نقل شدند پیش بینی درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت از واردات خودرو در سال آینده کدام دسته از جانبازان مجوز واردات خودرو دریافت کردند؟ خودروهای بالای ۱.۵ میلیارد تومان باید مالیات بدهند وزارت راه و شهرسازی مکلف به الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌های کشور شد سال آینده افزایش قیمت بنزین نداریم اخذ مالیات خودرو تا پایان سال مجازی خواهد شد واردات «سخاوتمندانه» خودرو ۵۰ درصد از خانوارهای ایرانی خودرو ندارند مزایده ۶۷۱ دستگاه خودرو بابت وصول معوقات مالیاتی‌ یک بدهکار کلان توضیحات زنگنه درباره قیمت بنزین در سال آینده سد مالیاتی دلالان خودرو مالیات قطره‌چکانی لوکس‌ها! تعلل در تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، دلالی در بازار خودرو را رونق داد ‌جزئیات ۳ مرحله نقشه راه تحول صنعت خودروی کشور تا پایان ۱۴۰۴ جهش چشم‌گیر درآمد دولت از نقل‌وانتقال خودرو واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟ برنده اول واردات خودرو مالیات خودروهای لوکس در دست‌انداز نحوه رسیدگی به اعتراض مالیاتی مالکان خودروهای لوکس اعلام شد دولت سهم و نقش خود را در واردات خودرو انجام داد دو تفسیر از جبران قیمت‌گذاری دستوری معمای بنزین در دولت مجلس مخالف انحصار واردات خودرو است فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را بر طرف می‌کند هشدار درباره جنگ سبز خودروسازان شناسایی ۵۴ هزار خودرو لوکس در کشور با تعیین ۵۰۸ میلیارد تومان مالیات فشار مالیاتی بر قطعه سازان خودرو وارد نشده است ابربحران خودروی فرسوده توقیف ۷۶۱ خودرو خارجی بابت بدهی مالیاتی رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو ۳ ایراد گرفت کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو سیاست تکلیفی این بار در مورد دوگانه‌سوزها ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس وصول شد لاتاری ۶‌هزار‌میلیارد‌تومانی دولت از جیب صنعت خودرو افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت و مجلس نیست خداحافظی طولانی با قیمت دستوری خودرو مالیات خودروهای سواری لوکس تقسیط می‌شود آیین نامه واردات خودرو ایرادهای اساسی دارد چکش‌کاری واردات خودرو بهبود مشکلات خودرویی تنها روی کاغذ؟ دستورالعمل واردات خودرو بزودی توسط وزارت صنعت و معدن تدوین می شود واردات خودرو با تعرفه سرگردان تولید از جیب واردات؟ واردات خودرو وارد فاز اجرایی شد خودروهای شاسی بلند وارد نمی‌شود نقشه راه واردات خودرو عدم دخالت دولت در خودروسازی، کیفیت را افزایش خواهد داد ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس اخذ شد واردات خودرو نهایی شد ثبت‌نام ۶۸ هزار مالک خودرو لوکس در سامانه مالیاتی کارنامه خاکستری سیاستگذار خودرو پرداخت آنلاین مالیات نقل‌وانتقال خودرو، تنها از طریق سامانه‌های مالیاتی رشد ۶۹ درصدی وصولی مالیات نقل وانتقال خودرو در ۴ ماهه امسال مالیات نقل و انتقال خودرو چقدر است؟ مالیات بر نقل و انتقال خودروهای صفر به خودروسازان منتقل شد آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟ واردات خودرو به کما رفت؟ تدوین نظام بودجه بندی نوین در گروه سایپا آخرین وضعیت مالیات از خودروهای گران قیمت اعلام مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین در سال ۱۴۰۱ تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودرو، از اولویت خارج شد چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟ تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی افزایش قیمت بنزین در دستور کار مجلس و دولت نیست همراهی مجلس و وزارت صمت برای لغو ممنوعیت واردات خودرو بزودی دولت شرایط واردات را تعیین می‌کند برجام جاده مخصوص ! اولین سناریوی واردات خودرو دولت بستر واردات خودروهای موردنیاز را فراهم کند بی نیازی دولت به مصوبه مجمع تشخیص برای واردات خودرو نگرانی دولت بابت واردات خودرو بی‌مورد است در شرایط بدون تحریم، می‌توان خودرو با کیفیت تولید کرد پرداخت ۶۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت منقضی می‌شود دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صادر نکرده است واردات ۷۰ هزار خودرو در آستانه صدور مجوز کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان توپ واردات خودرو در زمین دولت توپ آزادسازی واردات خودرو در زمین دولت دست دولت برای واردات خودرو باز است تعویض پلاک خودروی ارزان‌ ۲ میلیون آب می‌خورد! مسیر دولتی واردات خودرو مصوبه واردات خودرو منتفی شد واردات خودرو بالاخره ممنوع است یا آزاد؟ برنامه دولت برای افزایش تولید خودرو در کنترل قیمت‌ها موثر است واردات خودرو از دوربرگردان دولت طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت برای واردات خوردوسواری مجوز دارد دولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد انتقاد رشیدی‌کوچی از حذف مجوز واردات خودرو از قانون بودجه ۱۴۰۱ یک میلیون نفر لوکس‌سوار و لوکس‌نشین در تور مالیات چرایی حذف خودروهای سواری از فهرست واردات اخذ مالیات ۱ درصدی از خرید و فروش خودرو‌های ایرانی پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه آنلاین آغاز شد طرحی که دولت برای سامان خودروسازی درانداخت صاحبان خودروهای لوکس چقدر مالیات دادند؟ تغییر روند پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از ۶ فروردین شروط واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ چالش‌های صنعت خودروسازی با رقابتی‌شدن حل می‌شود بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است واردات خودرو مطالبه مردم بود جریمه تخلفات رانندگی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود واگذاری تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو به نیروی انتظامی محل هزینه‌کرد افزایش ۵ درصدی تعرفه جریمه‌های رانندگی مشخص شد وزارت صنعت به خانواده‌های شهدا و جانبازان به صورت اقساطی خودرو واگذار می‌کند ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه کشی به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد وزارت کشور به تأمین ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری‌ها مکلف شد منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود مجوز مجلس به دولت برای واردات خودرو دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد درآمد مالیاتی خودروهای لوکس محقق نشد با تصویب مجلس؛ تعویض پلاک از طریق موسسات مجاز غیردولتی انجام می‌شود موضوع واردات خودروهای سواری و کامیون به کمیسیون تلفیق ارجاع شد مالیات خودروهای لوکس در سال آینده تعیین شد دولت با سهم ۱۵ درصدی، در ترکیب خودروسازی‌ها نفوذ دارد تسلا با وجود ثبت سود بی سابقه، یک سنت به دولت آمریکا مالیات نمی‌دهد سال آینده خودروهای رده پایین داخلی نیز میلیاردی می‌شود دولتی بودن خودروسازان منفعتی برای صنعت خودرو ندارد مادامی که دولت در خودروسازی دست داشته باشد وضعیت این صنعت تغییری نمی کند مالیات عوارض شماره گذاری سواری عمومی فشار مضاعفی به تاکسیران ها ماجرای مالیات جدید در فروش خودروسازان چیست؟ چهار محل هزینه‌کرد درآمد واردات خودرو دولت ادعا می‌کند ۶ درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این‌ عدد خیلی بیشتر است ۵۷۰ هزار دستگاه خودروی لوکس مشمول مالیات شدند دولت با نقش تنظیم‌گری وارد بازار خودرو شود صنعت خودروسازی نباید دست دولت باشد دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی را رها کند افزایش قیمت خودروهای داخلی؛ این بار بخاطر مالیات صاحبان بیش از یک خودرو بخوانند صاحبان خودروهای لوکس شناسایی شدند دخالت دولت‌ها در بازار خودرو باید کمتر شود آغاز ارسال پیامک به ۲۷۲ هزار نفر مشمول مالیات بر خودروی لوکس جزئیاتی جدید از مالیات خودروهای لوکس ملاک نرخ گذاری مالیات خودروهای لوکس، قیمت کارخانه است نه کف بازار مالیات خودرو‏‏‌های تحت تملک اشخاص مشخص شد جزئیات مصوبه واردات ۵۰ هزار خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مأخذ قیمت خودروهای داخلی و خارجی جهت تعیین مالیات و حق الثبت اعلام شد دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد جداول منتشر شده درباره مالیات خودروهای لوکس فاقد اعتبار است حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ تغییر نمی‌کند ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو دریافت مالیات ۱ درصدی از ثبت نام کنندگان خودرو آغاز شد روند اخذ مالیات از لوکس سواران با تاخیر آغاز شده است پیش‌بینی دریافت ۵هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان مالیات از خودروهای گرانقیمت مالیات‌ستانی از ۵۵۰ هزار خودروی لوکس ۵۵۰ هزار خودروی لوکس باید ۵۶۰۰ میلیارد مالیات دهند کدام خودروها در سال ۱۴۰۱ باید مالیات بپردازند؟ دریافت مالیات از تولیدکننده و واردکننده خودرو در نخستین انتقال الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو به پرداخت مالیات وضعیت بحرانی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی سهام تسلا برای پرداخت مالیات واگذار شد خودروی مالکان بدحساب در پرداخت عوارض سالانه توقیف شود مجلس و دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند آیین‌نامه اجرایی پرداخت مالیات خودروهای بالای یک میلیاردتومان ابلاغ شد نحوه محاسبه مالیات بر خودرو اولین تصویر واردات خودرو در ۱۴۰۱ چقدر از مالیات خودروهای لوکس به دولت می‌رسد؟ پیش‌بینی درآمد ۱۰۰۰ میلیاردتومانی از تعویض پلاک خودروها خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شدند جریمه های رانندگی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ درصد افزایش می یابد قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد قیمت خودرو در ۱۰۰ روز اول دولت اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت در آذر ماه حمایت دولت از خریداران خودرو بحران رئیسی در جاده مخصوص تصمیم گیری برای تخصیص سهمیه مازاد بنزین به مردم با دولت است قیمت خودرو در دوراهی توافق بر سر خروج دولت از خودروسازی واردات خودرو؛ آزاد یا مشروط؟ تغییرات مدیریتی به «جاده مخصوص» می رسد؟ اجرای قانون مالیات بر خانه و ماشین های لوکس چه شد؟ خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود چگونگی ارزش‌گذاری خودروهای لوکس برای اخذ مالیات پالس مثبت دولت به واردات خودرو آخرین خبرها از اخذ مالیات از لوکس‌نشینان امسال، کدام خودرو‌ها باید مالیات بپردازند؟ امسال کدام خودرو‌ها باید مالیات بپردازند؟ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شد شروط وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودرو بازگشت آرامش به بازار لاستیک دولت ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی آن باز گرداند دولت جدید چه برنامه‌ای برای مدیریت بازار خودرو دارد؟ پنج گردنه خودرویی دولت سیزدهم سه مالیات جهانی برای خودرو آیین‌نامه اجرایی قانون اخذ مالیات از خودروهای لوکس حتی ابلاغ هم نشد آیا دولت سیزدهم هم درباره صنعت خودرو دروغ خواهد گفت؟ چرا دولت قانون اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت را اجرا نکرد؟ ۳‌ اشکال مالیات‌ستانی از خودرو مالیات جدید خودرو چگونه محاسبه می‌شود؟ انتقال پرونده خودروهای دپویی به دولت بعد؟ داده های ۹۰ دستگاه اجرایی در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفت درد صنعت خودرو دخالت دولت در این صنعت است اطلاعات کامل خودروهای لوکس در اختیار سازمان مالیاتی «گام به گام» برای نجات خودرو فعالیت‌ها و پروژه‌های داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا تشریح شد واردات خودرو آزاد می‌شود راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات صنعت قطعه سازی قیمت خودرو در دولت سیزدهم به کدام سمت رانده می شود؟ تکالیف خودرو برای دولت بعد لباس دولت بر تن خودروسازان ماند سرعت‌گیر قیمت در بازار رئیس‌جمهور از پیشرفت‌های صنعت خودرو تمجید کرد مالیات خودرو ندهید، چه می‌شود؟ مالیات خودرو لوکس چند؟ نحوه محاسبه مالیات نقل‌ و انتقال خودرو اعلام شد دلیل زیان خودروسازان ضرورت خروج دولت از صنعت خودرو مانع سازی به‌جای مانع زدایی سرمایه جا مانده پژو در ایران چقدر است؟ اخذ مالیات از خودروهای لوکس معنایی ندارد از خرداد ماه وصول مالیات خانه و خودروی لوکس آغاز می‌شود اخذ مالیات خودرو وارداتی با ارز نیمایی مغایر قانون است مالیات به جای توقف خودروهای دودزا معیار اخذ مالیات از خودروها چیست؟ ابهامات مصوبه واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ توضیحات نوبخت درباره جریمه‌های کرونایی و بودجه صدور مجوز واردات خودرو سواری منوط به ثبت سفارش و طی مراحل قانونی شد اخذ مالیات از خودروهایی که لوکس نیستند متولی محاسبه مالیات بر خودروهای لوکس مشخص شد راه فرعی کاهش سوداگری در بازار خودرو اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت امکان‌پذیر است؟ سهم حمل و نقل عمومی از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران افزایش یافت مالیات گیری از خودروهای میلیاردی بازار آنها را کساد می کند؟ مجلس با واردات خودرو از مناطق آزاد مخالفت کرد نقطه کور مالیاتی در بازار خودرو منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین مشمول عوارض و مالیات نمی‌شود شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت ماهانه ۴ هزار میلیارد ریال به خزانه شدند جرایم رانندگی از سال آینده ۵ درصد افزایش می‌یابد خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند خودرو در ۱۴۰۰ آزاد می‌شود تاکسی های اینترنتی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند اصلاح آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی روی میز دولت گام بلند دولت برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس کلید خورد شرکای خودرویی در راه ایران روش فروش خودرو بجای قرعه‌کشی باید منطقی شود جزئیات واردات رسمی خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی اختصاص بخشی از درامد بیمه شخص ثالث برای کاهش تصادفات اخذ مالیات از خودروهای لوکس در سال۱۴۰۰ بازی با کارت خودرو در بودجه ۱۴۰۰ ایجاد رانت ۵۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه خودرو پیشنهاد مالیات ۵۰درصدی بر قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ارائه آیین نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی خودروها به دولت بازی با برگ خودرو در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار ۲۳۰ میلیاردی بودجه ۱۴۰۰ برای آزادراه تهران-شمال هیچ خبر جدیدی از آزادسازی واردات خودرو به کشور نیست سهم یارانه تولید از عوارض واردات خودرو دریافت نشد ایست منابع ارزی به واردات خودرو شرط آزادسازی واردات خودرو اعلام شد روایت‌هایی از آزادسازی واردات در سال ۱۴۰۰ درآمد بیش از ۲۴۰۰ میلیاردی دولت از نقل‌وانتقالات خودرو جرایم رانندگی ۲ درصد افزایش می یابد درآمد حاصل اسقاط خودروهای فرسوده بیش از ۲ برابر شد طرح ارزان‌سازی خودروی خارجی بررسی اعمال مالیات بر معاملات مکرر خودرو خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند جبران کسری نقدینگی دولت از جیب قطعه ساز و خودروساز ۳طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج سد مالیاتی هند برای تویوتا مالیاتهای جدید در راه است اختلافات مالیاتی خودروسازان و قطعه سازان مالیات‌ستانی از محتکران خودرو بررسی طرح اخذ مالیات بر قراردادهای مکرر فروش خودرو جزئیات فراخوان اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده جایگاه داران سوخت دستورات جهانگیری برای حل فوری مشکلات کامیون‌داران مالیات جایگاه‌داران سوخت تنها مربوط به کارمزد است جایگاه داران سوخت، مشمول اجرای مالیات بر ارزش افزوده شدند اخذ مالیات باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد؟ مالیات بستن بر دارندگان چند خودرو تا حدی احتکار خودرو را کاهش می‌دهد مالیات بر خودرو‌های صفر بازار را هیجان زده می‌کند تاثیر دریافت مالیات از خودرو‌های صفر کیلومتر بر بازار مالیات عجیب در مصر؛ مصری‌ها مالیات رادیوی خودرو می‌پردازند تمدید دو ماهه پرداخت مالیات برای صاحبان مشاغل خودرویی سامان دادن به وضعیت بازار خودرو با ابزار مالیات درخواست وزارت کشور از دولت برای معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو ۵ آرامش بازار خودرو با اهرم مالیاتی واریز ۱۰۰ درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت تردد ۳ میلیون خودروی فرسوده در سطح کشور راهکارهای اجرایی اخذ مالیات از سوداگران بازار خودرو جزئیات تغییر قیمت خودرو از زبان سخنگوی دولت رشد ۶۳ درصدی مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۹۸ امسال نیز صاحبان مشاغل خودرویی مالیات مقطوع می پردازند مالیات ناوگان جاده‌ای مشخص شد مالیات مقطوع سال ۹۸ خودروهای مسافری و باری تعیین شد چه خودروهایی در سال ۹۹ مشمول مالیات می شوند؟ واردات خودرو در سال ۹۹ مجاز است کدام تاکسی‌ها از مالیات معاف می‌شوند مالیات بر خانه‌های لوکس و ماشین های لاکچری بدون توجه به «تورم» اطلاعات نقل و انتقالات خودرویی را داریم دارندگان بیش از یک خودرو باید مالیات بپردازند شایعه اخذ مالیات از نقل و انتقال خودرو احتمال اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو اخذ مالیات برای کاهش التهابات بازار خودرو اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس+سند مالکان خودروهای لوکس چقدر باید مالیات دهند؟ خودروها از چه سقف قیمتی مشمول مالیات جدید شدند؟ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس؛ گام نخست تمرکززدایی از ثروت دارندگان وسایل نقلیه بخوانند اخذ مالیات از خودرو و مساکن لوکس گامی موثر برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه تعیین شد خودروهای کم مصرف و هیبریدی از پرداخت مالیات معاف می شوند تعیین مالیات و عوارض سبز شماره‌گذاری انواع خودرو و موتورسیکلت طبقه بندی مصوبه تلفیق درباره مالیات بر خودروها و خانه های لوکس دقیق نیست اخذ مالیات از خودروهای بالای ۷۰۰ میلیون تومان اخذ مالیات از خودروها و خانه های لوکس تاثیر ناچیز وضع مالیات بر خودروهای گرانقیمت در بازار زیان خودرو از بلاتکلیفی مالیات بر عایدی سرمایه دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو، بساط سوداگران را جمع می‌کند تشریح مالیات بر خودروی لوکس خانه‌ها و خودروهای گرانقیمت مشمول مالیات می‌شوند خودروهای لاکچری مشمول مالیات می‌شوند مالیات و عوارض خودرو برای سال ۹۹ مشخص شد+ جدول بودجه حمل‌و نقل ۹۹ از ذخایر ارزی تا ۵۰۰۰ میلیارد شهرداری‌ طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی رشد ۱۰۰ درصدی درآمد هدفمندی از فروش صادراتی بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه ۹۹ + جدول مسدود کردن بزرگراه‌های فرانسه در اعتراض به افزایش مالیات سوخت چانه‌زنی خودروسازان برای تغییر استاندارد آلایندگی مالیات بر خرید خودرو در راه است؟ پیش‌بینی درآمد سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومانی با افزایش قیمت بنزین چراغ سبز به استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل یکه‌زارع: افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودروها کذب محض است آیین‌نامه‌های مورد نیاز FATF در دولت تصویب شده است دولت حتی یک اتوبوس به شهرداری تهران نداده نرخ جدید مالیات و عوارض خودروهای داخلی و وارداتی دولت به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تمایلی ندارد حد و حدود دولت در خودروسازی همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم یکه تازی دولت در خودروسازی دولت به متقاضیان جا مانده از دریافت کارت سوخت فرصت دهد تمسخر بنز و بی‌ام‌و توسط ترامپ کاهش مالیات خودروهای برقی؛ تنها راه ترغیب مشتریان! خروج سرمایه‌های سرگردان با اهرم مالیاتی؟ املاک، سکه، ارز و خودرو منتظر مالیات باشند پیش شرط واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چیست؟ مشاغل خودرویی نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است فرمان خودروسازی در دست دولت محدود شدن ورود دلالان به بازار خودرو با اخذ مالیات خرید و فروش آیا اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو اجرایی می شود؟ اخذ مالیات از خرید و فروش خودروی صفرکیلومتر دلالی را کاهش می‌دهد بازار مشهد با کمبود لاستیک مواجه است اعمال سیاست‌های مالیاتی دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه می‌کند معرفی ثبت‌نام کنندگان بیش از یک خودرو به سازمان مالیاتی مالیات جدید در بازار خودرو تدوین لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه های املاک، طلا، ارز و خودرو دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو بساط دلالان را از بازار جمع می‌کند بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو باید مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شود کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟ دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند آخرین خبر از دو چالش روز تاکسی‌های اینترنتی تمدید ۲ ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری وارداتی راهکاری برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت گذر از پیچ بحران با دوپینگ دولتی امیدی برای آزادسازی واردات خودرو نیست نقشه راه تولید ۲/ ۱ میلیون خودرو دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی سهم دولت از خودرو حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید سرعت گیر مالیاتی فروش خودرو تکرار تجربه موسسات مالی در خودروسازی خروج دولت از بنگاه داری بازار را رقابتی می کند سال ۹۷، سال بی برنامگی دولت در صنعت خودرو نحوه تعیین مالیات بر ارث خودروهای داخلی و وارداتی چرا قیمت خودرو کاهشی شد؟ صنعت خودرو؛ بیگانه با بهره وری، زنده به مدد حمایت دولت خبر خوش مجلس درباره بنزین جزییات ابلاغیه میزان مالیات انواع خودرو صادرات لاستیک داخلی به اروپا ممنوع شد عبور تولید روزانه ایران خودرو از مرز ۲۱۰۰ دستگاه خودرو پادزهر دلالی در بازار نحوه پرداخت کارمزد جایگاه‌داران سوخت مشخص شد صعود قیمت‌ها با تورم انتظاری پیشداوری آزادسازی قیمت خودرو چراغ سبز به واردات خودرو؟ خودروهای وارد شده با ثبت‌سفارش جعلی، تحویل اموال تملیکی شد تسهیلات، دوای درد خودروسازی است؟ آغاز بازپرداخت طلب قطعه‌سازان بی گناهی رئیس انجمن صنفی شرکت های امداد خودرویی کشور با رای برائت در دادگاه تجدید نظر سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل عمومی از بودجه ۹۸ شهرداری تهران خریداران بیش از یک خودرو باید مالیات بدهند خودزنی خودروسازان نقطه توقف افزایش قیمت مخالفت کمیسیون تلفیق با تخصیص سهمیه بنزین به افراد واگذاری سهام خودروسازان، زهر یا پادزهر دولت فرمان تصدی‌گری در صنعت خودورسازی را رها می‌کند؟ ۳۰ درصد حق بیمه شخص ثالث بابت عوارض و مالیات است رایزنی مجلس با دولت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو تلاش مجلس برای اصلاح امور خودروسازان اصلاح قیمت قطعات کلید خورد پیشنهاد اختصاص ماهانه ٢۴ لیتر بنزین به هر ایرانی در سال ٩٨ کنترل مصرف سوخت با مالیات غول‌های خودروسازی خواستار پایان آشفتگی تجاری دولت ترامپ شدند کاهش مالیات انتقال خودرو؛ نفع دولت و ملت پاسخگویی به توقعات کمی و کیفی با افزایش قیمت؟ اجرای کامل پروژه آزادراه تهران-شمال ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد راه برای روستاییان باز می شود وعده ۱۲هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان دولت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان را در بودجه ۹۸ حذف کرده است بهای فروش خودرو از سوی سازمان امور مالیاتی اعلام شد درآمد دولت از ناحیه شماره‌گذاری و نقل‌و‌انتقال خودرو حضور کمرنگ صنعت خودرو در بودجه ۹۸ بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ پیشنهاد عرضه «خودرو یارانه‌ای» عوامل قاچاق متصل به ساختار دولتی را معرفی می کنیم «خودرو» در معادله قیمت بنزین نیسان به‌دنبال جایگزین گون بودجه ۹۸، فرصتی برای توزیع عادلانه یارانه سوخت همکاری نیسان و رنو در پرونده گون نتیجه اعتماد به دولت قیمت‌گذاری خودرو در «حاشیه» تداوم ممنوعیت واردات در سال آینده؟ دولت هزینه سرکوب قیمت را بپردازد قیمت خودرو در دولت تعیین می‌شود دور جدید افزایش قیمت خودرو مانعی در مسیر اجرای خروج فرسوده‌های سنگین سهام دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد خودروسازان را از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف کنید دلایل عدم اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو درآمدهای مالیاتی دولت از خودرو رویاپردازی در مجلس؟ دولت و خصولتی‌ها سهامدار بزرگ صنعت خودرو میزان درآمد دولت از محل انواع مالیات بر خودرو چقدر است؟ گل به خودی ترامپ در خودروسازی فسخ وکالت فروش اسناد خودرو بعد از شش ماه مشمول مالیات نقل و انتقال مجدد شد برخورد حقوقی با دفاتر پیشخوان متخلف در زمینه مالیات مشاغل خودرو مخالفت پلیس با دریافت مالیات از خودروهای پر مصرف ضرایب جدید مالیات بر ارزش افزوده فروشندگان خودرو مشخص شد + سند صاحبان مشاغل خودرویی برای ثبت اظهارنامه مالیات عملکرد ۹۶ به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند ۱۲ هزار اظهار نامه مالیاتی خودرو در خراسان جنوبی دریافت شد تاکید گمرک بر دریافت مالیات ارزش افزوده خودروهای وارداتی مالیات عملکرد ۹۶ مشاغل خودرویی مقطوع اعلام شد کاهش ۲۷ درصدی مالیات واردات خودرو اختصاص ۶۰ درصد سهم درآمدی خودروسازان به اشتغال فرصت استثنایی برای اسقاط خودروهای فرسوده مالیات ۸۳۰ میلیارد تومانی از یک خانواده واردکننده خودرو بنزین سال ۹۷ گران نمی شود بررسی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در سال ۹۷ مجوز آزادی زندانیان حوادث رانندگی صادر شد اختصاص اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش تصادفات تخصیص ۶۰ درصد سود خالص واردات خودرو به یارانه سود تسهیلات تولید و حمایت از اشتغال اختصاص ۲ میلیارد دلار از اعتبارات فاینانس در سال آینده به مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا «مالیات اتفاقی» برای وارد‌کنندگان مجلس ساز و کار پرداخت مطالبات «ایدرو» و «ایمیدرو» را تعیین کرد ۶۰ درصد از سود واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه اخذ می‌شود خانواده خوزستانی ٣۰ هزار خودرو وارد کرد تعیین ردیفی مشخص برای خروج فرسوده‌ها در بودجه ۹۷ مالیات و عوارض ۹۵۹ مدل خودرو تعیین شد افزایش دوبرابری تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افتتاح فاز دوم سال ۹۷ بنزین وارداتی نخواهیم داشت کمتر از ۲۵ درصد بودجه راهداری تخصیص داده شد اختصاص ۱۰ درصد درآمد ناجا از گذرنامه و گواهینامه به شهرداری‌ها افزایش قیمت بنزین و عوارض خروج از کشور نگرانی‌هایی ایجاد کرده است مجموع قیمت بنزین و گازوئیل بیشتر از ۲ هزار تومان نمی شود اختصاص ۲۰۰میلیون دلار برای حمل و نقل و بافت فرسوده بخشی از بودجه حامل‌های انرژی به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد ناهمخوانی اهداف و سیاست‌ها در عرصه واردات خودرو چشم‌پوشی از درآمد واردات خودرو؟ درآمد آتی مالیاتی دولت از واردات خودرو درآمد ۳۰۰۰میلیارد تومانی دولت از جرائم رانندگی افزایش ۱۰۰۰ میلیاردی درآمد دولت از واردات خودرو افزایش ۳۰ هزار تومانی هزینه تعویض پلاک + جدول درآمد ۴۶۵۲ میلیارد تومانی خودرویی دولت در سال ۱۳۹۷ درآمد ۲۲۰۰ میلیارد تومانی دولت از مالیات واردات خودرو عملکرد سامانه مالیات بر مشاغل خودرو وضع مالیات بر ارزش افزوده برای بنزین در عربستان خودرو در درآمدهای مالیاتی ریپ زد! تولید برقی‌ها با مشارکت خارجی یا کنسرسیوم داخلی؟ معافیت مالیاتی خودروهای الکتریکی تولید ایران ابلاغ شد بی‌برنامگی دولت از مالیات ستانی پرمصرف‌ها مالیات نقل و انتقال پژو ۲۰۰۸ معادل ۹۱۵ هزار تومان تعیین شد الگوی چینی مالیات برای پرمصرف‌ها خودروهای آلاینده در لندن مشمول مالیات شدند معافیت خودروهای برقی تولید داخل از مالیات ابلاغ شد تاکسی های منطقه آزاد اروند از پرداخت عوارض و مالیات معاف شدند مصوبه درآمدی دولت از خودرو محقق نشد معافیت خودروها و موتورسیکلت‌های برقی تولید داخل از مالیات ارزش افزوده + سند افزایش مالیات خودروها منطقی خواهد بود مالیات فروش پژو ۳۰۱ در دفترخانه‌ها ۸۲۰ هزار تومان تعیین شد درآمد وارداتی خودرو عدم تحقق درآمدهای مالیاتی از بخش خودرو وضعیت مالیات بر درآمد رانندگان اسنپ و تپ‎سی مالیات رانندگان اسنپ هنگام انتقال خودرو چگونه محاسبه می‌شود؟ وزارت محیط زیست آلمان معافیت مالیاتی خودروهای دیزلی جدید را رد کرد شرایط بخشش جرائم مالیاتی صاحبان مشاغل خودرو افت‌و‌خیز درآمدهای مالیاتی دولت از خودرو خودرو چقدر درآمد مالیاتی برای دولت ساخت؟ رشد ۶۰ درصدی اخذ مالیات از خودرو معافیت ۱۰ درصدی مالیات بر درآمد خودروهای بورسی مالیات موتور سیکلت چقدر است؟+ جدول اسنپ و تپسی باید مالیات بپردازند؟ محاسبه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو طبق روش جدید آغاز شد+بخشنامه اعمال شرایط جدید مالیات مشاغل خودرویی از اول تیرماه ۹۶ خودروهای شخصی مشمول مالیات جدید نمی‌شوند صاحبان مشاغل خودرو تکلیفی به ارائه اظهار نامه مالیاتی ندارند بخشنامه جدید مالیات مشاغل خودرویی مالیات بر درآمد وسایط نقلیه چگونه محاسبه می‌شود؟ مالیات بر سوخت قانونی که به پای تورم تک رقمی سوخت اثر«مالیات بر خودرو» در تقاضا مبنای محاسبه مالیات انواع خودروهای مدل ۹۶+ جزئیات کلیه وسایل نقلیه تولیدی داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند بر اساس قانون بودجه، هر خودرو باید ۱۶۵ هزار تومان جریمه شود! تعدیل مثبت در اولین بودجه خساپا مبنای محاسبه مالیات انواع خودروهای مدل ۹۶ اعلام شد سهم ۲۰ درصدی خودرو در ارزش افزوده بخش صنعت تاکسی های اینترنتی مشمول مالیات هستند خودرو سال آینده چقدر درآمد مالیاتی ایجاد می‌کند؟ شرایط صدور گواهینامه رانندگی را سخت می‌کنیم خودرو چقدر درآمد مالیاتی برای دولت ایجاد کرد؟ ایرانی‌ها بیش از ۷۴۱ میلیارد مالیات نقل و انتقال خودرو می‌پردازند درآمد ۱۱هزارمیلیاردی دولت از مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمد ۹۲ میلیاردی دولت از افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل اعطای تسهیلات به طرح های توسعه ای حمل ونقل ازسوی صندوق توسعه درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی گمرک از واردات خودرو پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل در سال آینده مالیات خودروهای لوکس در چین ۱۰ درصد بالا رفت واردکنندگان خودرو در نیمه اول امسال چقدر مالیات دادند؟ خساپا بدون تعدیل، با پوشش کم بودجه وصول ۲.۱هزارمیلیارد مالیات واردات خودرو فشار مضاعف مالیات ارزش‌افزوده در صنعت قطعه تشریح جزئیات بودجه مترو توسط دبیر یک بام و دو هوای دولت در واردات خودرو نفع و ضرر واردکنندگان از بخشنامه جدید مالیاتی نوآوری های ارتباطاتی در مترو نیویورک بنزین در اصلاحیه بودجه ۹۵ گران می‌شود؟ کارت سوخت با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم بزرگراه کربلا همچنان در پیچ و خم اعتبارات معرفی ۵ خودرو لوکس مقرون‌به‌صرفه مدل ۲۰۱۶ چالش مالیات و تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو مجلس آماده لغو مصوبه بنزین دو نرخی محور هراز ۴ خطه می‌شود رشد ۲۷ درصدی اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه امسال آذربایجان کامیون های خارجی را از پرداخت عوارض جاده ای معاف کرد فروشندگان لاستیک و مالیات‌های بالا بخشنامه جدید مالیات صاحبان خودرو رکود خودروسازان از زاویه مالیات دارندگان وسایط نقلیه عمومی مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود شمول یا عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل عمومی مسافر پیشنهاد اخذ مالیات محلی استفاده از وسایل نقلیه شخصی بررسی مالیات نقل و انتقال اتومبیل در ۱۰ سال افزایش عوارض مالیات سالیانه موتورسیکلت‌ها در سال ۹۵ سامانه مالیات بر درآمد مشاغل خودرو چیست؟ فعالان «چراغ برق» درگیر چالش مالیاتی اخذ مالیات جدید از وارداتی‌ها مالیات تسهیلات خرید خودرو کجا می‌رود؟! بخشی از مالیات ارزش افزوده دریافتی خودروسازان غیرقانونی بوده است بازنگری قرارداد فروش اقساطی خودرو توسط سازمان مالیاتی خسروتاج مالیات از اقساط وام خودرو را قانونی اعلام کرد نمی‌دانیم مالیات بر تسهیلات خودرو چیست چرایی دریافت مالیات از وام‌گیرندگان خودرو پرداخت خسارت بیمه خودرو مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست مالیات ارزش افزوده ۹۳ نمایشگاه‌داران خودرو منفی شد بخشودگی‌هایی که قیمت خودرو را کاهش می‌دهد مالیات، ابزار دولت‌ها برای استارت موتور خودرو سازی از خودروهای لیزینگی چندبار مالیات می‌گیرند؟ فقط یک بار مالیات ۹ درصدی لیزینگ خودرو گرفته‌ می‌شود نحوه محاسبه ارزش افزوده خودرو رشد مالیاتی نمایشگاه‌داران اتومبیل برابر مالیات کارمندان هشدار به مودیان املاک و خودرو خودروهای وارداتی مالیات می‌پردازند برنامه‌ای برای گرفتن مالیات از خودروهای سواری وجود ندارد
برگشت به بالا