کاهش نرخ ارز تاثیری بر قیمت‌گذاری خودرو خواهد داشت؟

سایه ارزی بر صنعت خودرو

عصر خودرو- قیمت‌گذاری خودرو اگر چه طی 6 سال فعالیت شورای رقابت بدون حاشیه و طبق سازوکاری مشخص صورت می‌گرفت، اما حالا این سازوکار به معمایی در صنعت خودرو تبدیل شده است. آنچه مشخص است سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که از دو ماه پیش جایگزین شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو شده هنوز به‌طور شفاف سازوکار تعیین قیمت را اعلام نکرده و فرمول ثابتی در این زمینه تعریف نکرده است.

Wednesday 12 December 2018 - 00:29:00

سایه ارزی بر صنعت خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در این بین آنچه از حواشی و اظهار نظر دست‌اندرکاران صنعت خودرو یا مسوولان صنعتی شنیده می‌شود این است که نرخ ارز تعیین‌کننده اصلی قیمت‌هاست و این نرخ تاثیر قابل‌توجهی در قیمت‌گذاری خودرو دارد.

حال سوال اینجاست که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که قرار است بر مبنای نرخ ارز و به تبع آن افزایش هزینه‌های تولید‌کنندگان به قیمت‌گذاری خودرو بپردازد، با نوسان نرخ ارز چه کار خواهد کرد؟ آنچه مشخص است نرخ ارز در بازار از تب وتاب چند ماه گذشته فاصله گرفته است و این در شرایطی است که تابستان سال‌جاری نرخ ارز روزهای پرنوسانی را طی کرد.در تابستان نرخ دلار در بازار به مرز 18 هزار تومان هم رسید. بعد از این رکوردزنی، به‌تدریج شاهد بودیم که نرخ ارز عقب‌نشینی کرد؛ به‌طوری‌که هر چه از گرمای تابستان فاصله گرفتیم، هیجانات بازار ارز هم به سردی گرایید. حتی طی روزهای اخیر شاهد بودیم که نرخ دلار در کانال 10 هزار تومان هم قرار گرفت. حال این سوال مطرح می‌شود که قیمت‌گذاری خودرو با توجه به نوسانات ارزی چگونه صورت می‌گیرد؟

و سوال دیگر اینکه وابستگی خودروها به‌خصوص محصولات پرتیراژ به نرخ ارز به چه میزان است که می‌تواند به‌عنوان مثال پژوی پارس اتوماتیک را از 54 میلیون تومان به 83 میلیون تومان برساند. در حال حاضر با توجه به روند نزولی نرخ ارز بسیاری از مردم انتظار کاهش قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی را دارند. این در شرایطی است که ظاهرا در چنین شرایطی افزایش قیمت خودرو برای مسوولان صنعتی کشور کمی سخت و دردسرساز به‌نظر می‌رسد. آنچه مشخص است برخی از صنایع وابستگی بالایی به مواد اولیه خارجی دارند و از این رو با افزایش نرخ ارز میزان افزایش هزینه‌های عملیاتی آنها بیش از سایرین است. در این بین تولید وسایل حمل‌و‌نقل نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

در مقابل، صنایعی قرار دارند که کمترین میزان وابستگی به واردات مواد اولیه دارند و بنابراین میزان افزایش در هزینه‌های عملیاتی آنها ناشی از افزایش نرخ ارز به‌طور مستقیم کمتر از سایر صنایع است. طبق بررسی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی علاوه بر محصولاتی که در مواد اولیه وابستگی ارزی دارند در مقابل صنایعی نیز هستند که میزان وابستگی آنها به تجهیزات وارداتی کمتر از سایر صنایع است و از این رو آنها با افزایش نرخ ارز کمتر از سایر صنایع افزایش می‌یابد که تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر و نیم تریلرو تولید سایر وسایل حمل‌و‌نقل در این دسته می‌گنجد.این مرکز پژوهش‌ همچنین در بررسی خود تاکید دارد که مدل‌سازی‌های اقتصادسنجی نشان می‌دهد به ترتیب صنایع «تولید سایر وسایل حمل‌و‌نقل» و «تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر و نیم تریلر»، به ازای یک درصد افزایش نرخ ارز بیشترین افزایش قیمت را در محصولات خواهند داشت. به این ترتیب با توجه به گزارش این مرکز این طور می‌توان استنباط کرد که قیمت خودرو تاثیرپذیری زیادی از نرخ ارز دارد، حال آنکه این تاثیرپذیری در وجوهی نیز به سود خودروساز است. در این زمینه موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در گزارش خود تاکید کرده که تولید وسایل حمل‌ونقل و تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر و نیم‌تریلر با افزایش سود (ناشی از افزایش صادرات، قیمت محصولات مشابه خارجی و حمایت‌های تعرفه‌ای) مواجه خواهند شد. به این ترتیب افزایش نرخ ارز اگر چه هزینه تولید را برای خودروساز صعودی می‌کند، اما در عوض می‌تواند سودی نیز برای این صنعت دربرداشته باشد.
ناهماهنگی نرخ ارز و قیمت خودرو

چرا قیمت کالاها در بازار که پیش از این از افزایش نرخ ارز تبعیت می‌کرد و روند افزایشی به خود گرفته بود، با کاهش آن هماهنگ نمی‌شود و در بازار روند کاهشی به خود نمی‌گیرند؟

در این ارتباط کارشناسان اقتصادی معتقدند آنچه سبب می‌شود قیمت کالاها در بازار از کاهش نرخ ارز تبعیت نکند را باید در انتظارات تورمی موجود در جامعه جست‌وجو کرد. در کنار این مساله باید دو شاخص چسبندگی قیمت‌ها و اثرگذاری شرایط روانی در ایجاد تورم را هم مورد توجه قرار داد.در ارتباط با قیمت خودرو مساله تا حدودی متفاوت است. خودرو به‌عنوان یک کالا نتوانست از نردبان نرخ ارز بالا برود. دلیل این مساله تعیین دستوری قیمت از سوی مراجع مرتبط است.حال با توجه به کاهش نرخ ارز، این سوال در سطح جامعه مطرح می‌شود که کالایی مانند خودرو که در زمان افزایش نرخ ارز، به هر دلیل از قافله افزایش قیمت جامانده هم اکنون که ارز روند نزولی به خود گرفته، باز هم دست‌اندرکاران زنجیره خودروسازی همان سناریوی افزایش قیمتی را دنبال می‌کنند که در زمان افزایش لجام گسیخته نرخ ارز، دنبال می‌کردند و چرا سناریوی افزایش قیمت محصولات خود را با توجه به روند کاهشی نرخ ارز در بازار، اصلاح نمی‌کنند؟

در پاسخ به این مساله، کارشناسان بر این نکته تاکید می‌کنند که کاهش نرخ ارز در بازار آزاد اتفاق افتاده است. این در شرایطی است که زنجیره خودروسازی براساس دستورالعمل‌های موجود باید ارز مورد نیاز خود را از طریق سازوکارهای تدوین شده بانک مرکزی مانند سامانه نیما تامین کند. براساس دستورالعمل اعلامی از سوی دولت، مواد اولیه و همچنین قطعات مورد نیاز زنجیره خودروسازی کشور در اولویت دوم قرار گرفته‌اند و ارز مورد نیاز فعالان این حوزه از طریق سامانه نیما و با نرخ 8 هزار و 800 تومان تامین می‌شود.در حالی این نرخ برای دلار نیمایی تعیین شده است که تا کنون شاهد کاهش آن، با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، نبوده‌ایم.

در کنار این مساله باید توجه کرد که نرخ ارز برای زنجیره خودروسازی از رقم 3 هزار و 800 تومان در سال گذشته به 8 هزار و 800 تومان طی 9 ماه ابتدایی سال‌جاری رسیده است. این میزان تغییر گویای رشد 3/ 2 برابری نرخ ارز برای زنجیره خودروسازی است، بنابراین طبیعی است که دست‌اندرکاران خودروسازی همچنان به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خود باشند. اما به‌راستی نرخ ارز چه تاثیری بر روند تولید در شرکت‌های خودروساز می‌گذارد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییرات نرخ ارز بر بنگاه‌های صنعتی، از جمله خودروسازان می‌تواند به‌طور عمده از 3 طریق اثرگذار باشد.اول، اثرگذاری بر هزینه‌های عملیاتی ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی، دوم، اثرگذاری بر هزینه‌های سرمایه‌گذاری از طریق افزایش قیمت تجهیزات سرمایه‌ای وارداتی و سوم اثرگذاری بر قیمت فروش ناشی از تاثیرگذاری بر صادرات و افزایش قیمت واردات محصولات رقیب صنایع. بنابراین اثر کلی نرخ ارز بر یک صنعت بستگی به توازن این سه اثر دارد.
مکانیزم اثرگذاری نرخ ارز بر صنایع

برخلاف تصور عامه، زنجیره خودروسازی برای تولید محصولات خود، حتی محصولات پرتیراژ، نیاز به واردات قطعات دارند و این محصولات به‌صورت 100 درصد داخلی‌سازی نشده‌اند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که هیچ‌یک از بنگاه‌های تولید خودرو در سطح بین‌المللی برای تولید محصولات خود نمی‌توانند تمام قطعات مورد نیاز خود را به‌طور مستقل تامین کنند. نگاهی به آمار داخلی‌سازی محصولات گویای این نکته است که در محصولاتی مانند پژو 405 و پراید، به‌عنوان دو محصول پرتیراژ، به ترتیب 93 و 87درصد داخلی‌سازی اتفاق افتاده است. بنابراین شاهد هستیم که همچنان محصولات پر تیراژ داخلی ارزبری دارند و هیچ خودرویی در خطوط تولید خودروسازان بی‌نیاز از قطعات وارداتی نیست.

همچنین افزایش نرخ ارز از طریق افزایش هزینه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع، بر بنگاه‌ها اثر می‌گذارد.با توجه به اینکه در حال‌حاضر صنعت خودروی کشور با تحریم‌ها روبه‌رو است و از طرف دیگر با توجه به میزان سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در گذشته، به‌نظر می‌رسد که صنعت خودرو در شرایط فعلی به‌دنبال افزایش سرمایه‌گذاری و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات جدید نباشد. بنابراین تاثیر نرخ ارز روی خرید ماشین‌آلات و تجهیزات جدید، اثر ملموسی در این شرایط روی وضعیت شرکت‌های خودروساز نخواهد داشت. سومین اثری که نرخ ارز روی صنایع به‌جای می‌گذارد، تاثیری است که روی قیمت فروش دارد.البته این اثر لزوما به معنای افزایش هزینه‌ها نیست زیرا افزایش قیمت می‌تواند همراه با کشش تقاضای بازار، هزینه تولید، افزایش قیمت محصولات رقیب و مواردی از این دست باشد.
میزان حساسیت قیمت‌ها به نرخ ارز  

اما موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در گزارشی با عنوان «ارزیابی آثار تغییرات نرخ ارز بر رشته فعالیت‌های صنعتی با توجه به شرایط بازار ارز در سال 97» به اثرگذاری نرخ ارز بر قیمت تمام‌شده کالاها پرداخته است. در این گزارش تاکید شده حساسیت قیمت به تغییرات نرخ ارز در صنایع مختلف یکسان نیست. این حساسیت قیمت به نرخ ارز را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد. حساسیت پایین، متوسط، بالا و خیلی بالا چهار دسته‌ای است که براساس آن میزان تاثیرپذیری قیمت‌ها از نرخ ارز بررسی می‌شود.این تقسیم‌بندی گویای این مساله است که قیمت خودرو حساسیت خیلی بالایی به افزایش نرخ ارز از خود نشان می‌دهد، بنابراین خودروسازان در طبقه صنایعی قرار می‌گیرند که قیمت محصولاتشان به افزایش نرخ ارز حساسیت خیلی بالایی دارد. این حساسیت به‌گونه‌ای است که چنانچه نرخ ارز یک درصد افزایش یابد، قیمت محصولات خودروسازان 04/ 1 درصد تاثیرپذیری دارد. با توجه به این مسائل باز هم شاهد هستیم که قیمت محصولات خودروسازان به‌دلیل نوع نگاهی که دولت به آن دارد، به‌صورت دستوری تعیین می‌شود و همین مساله سبب شده تا خودروسازان با ضررهای هنگفتی از این ناحیه مواجه شوند. 

بی‌تردید بخش قابل‌توجهی از ضرر 5/ 5 هزار میلیارد تومانی خودروسازان از ناحیه نوسانات نرخ ارز در 6 ماه ابتدایی سال‌جاری و تاثیر منفی این نوسانات روی خطوط تولید خودروسازان به‌وجود آمده است.البته خودروسازان از یک طرف به‌دلیل بهره‌مندی از بازار انحصاری و از طرف دیگر به‌دلیل سیاست ممنوعیت واردات به‌دلیل مدیریت منابع ارزی این امکان را در اختیار داشتند که محصولات خود را به‌راحتی بفروشند، بنابراین در اینجا افزایش نرخ ارز تا حدودی به سود خودروسازان شده است.با این حال چنانچه خودروسازان از بازارهای صادراتی برخوردار بودند و توان تولید محصولاتی با استانداردهای جهانی داشتند این امکان وجود داشت تا خود را از زیر بار این ضررها تا حدودی رها کنند؛ زیرا از رهگذر نوسانات نرخ ارز و قرار گرفتن آن در مدار صعودی، شرکت‌های خودروساز می‌توانستند از ناحیه صادرات درآمد بیشتری کسب کنند. این درآمد صادراتی می‌توانست ضررهای آنان را پوشش دهد. حال آنکه در حال‌حاضر این شرکت‌ها به‌دلیل تولید محصولات خود روی پلت‌فرم‌های قدیمی و همچنین کیفیت پایین محصولات تولیدی هیچ شانسی برای صادرات محصولات خود ندارند.

برچسب ها

قیمت گذاریصنعت خودروسازمان حمایت از مصرف کنندگاننرخ ارز
مطالب مرتبط بیشتر
سازمان حمایت مجوز گرانی 20 درصدی لاستیک را تایید کرد اولتیماتوم سازمان حمایت برای برخورد با هرگونه تخلف در زمینه تامین و توزیع تایر محدودیت های گارانتی خودرو به زیر 2 سال لغو شد + سند اعتقادی به قیمت گذاری دستوری نداریم «خودرو» با ارز همراه نشد وبینار رایگان آشنایی با فناوری‌های کنترلی در نسل جدید گیربکس‌های اتوماتیک خودرو قیمت‌های جدید به‌زودی اعلام می‌شود رشد قیمت خودرو پا به پای دلار از شورای رقابت انتظار داریم تصمیمات یکجانبه و یکطرفه نگیرد خریداران معترض خودرو به کجا شکایت کنند؟ نامه هشدار سازمان بازرسی به نفع مصرف کنندگان خودروسازان مونتاژی باید به قیمت‌های مصوب شورای رقابت تمکین کنند سخنگوی شورای رقابت: قیمت گذاری خودروهای مونتاژی قطعی و لازم الاجراست برای واردات خودرو از ارز با منشاء خارجی استفاده شود پیش‌بینی واردات حداکثر 10هزار خودروی کارکرده شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی خودرو تغییر کرد ضرورت سکانداری بخش خصوصی در صنعت خودرو قیمت های جدید خودرو توسط سازمان حمایت اعلام می شود تامین ارز واردات خودرو از چین و ترکیه هشدار سازمان حمایت به احتکارکنندگان لاستیک خودرو در سراسر کشور ارز منشا خارجی برای واردات خودرو به کار گرفته شود تاکید خطیبی بر نظارت کیفی از ابتدای زنجیره تامین نوسان نرخ ارز عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت خودرو در بازار بازار بی قاعده خودرو در بورس کالا شفاف شده است معایب قیمت‌گذاری دستوری خودرو صنعت خودروسازی، اقتصاد جهان را از رکود خارج می کند خوراک ارزی خودروسازان در نیمسال نخست پارادوکس ارزی خودرو تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار خودرو پیوند ناگسستنی قیمت خودرو با دلار مصارف ارزی خودروسازان در بهار عدم دخالت دولت در خودروسازی، کیفیت را افزایش خواهد داد نوسانات ارز و بحران اقتصادی چرخ‌های صنعت خودروسازی پاکستان را کندتر کرد رئیس سازمان حمایت استعفا کرد محاسبات گمرکی با نرخ ارز جدید یک سال عقب می افتد سازمان حمایت: «ذخیره»ها هم خودرو می‌گیرند 12 هزار ذخیره قرعه کشی سامانه یکپارچه هم خودرو می‌گیرند افزایش 25 درصدی قیمت روغن های موتوری ارز گوشی آیفون به واردات خودرو اختصاص می‌یابد مشکلی در تأمین ارز واردات خودرو نیست افزایش نرخ خدمات تاکسی‌های اینترنتی منتفی شد قیمت گذاری خودروهای مونتاژی بر عهده سازمان حمایت نیست حمایت از صنعت خودرو با ایجاد بازار انحصاری نتیجه نداد یک خودرو چینی در ایران چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ دلار، قیمت خودرو را نزولی کرد اشتهای ارزی خودروسازان ماموریت جدید رئیس جمهور به مخبر در حوزه صنعت واحدهای تولید کننده عمده روغن موتور ملزم به درج قیمت تولیدکننده روی کالا شدند سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ را بررسی می‌کند مخارج ارزی خودروسازان بررسی چرایی روند کند کاهش قیمت خودرو نسبت به کاهش نرخ ارز سبقت خودرو از ارز نمایشگاه اتومکانیکای استانبول برگزار شد تایرسازان خواستار تایید افزایش قیمت‌ها شدند تغییر قیمت انواع تایر زیر ذره‌بین سازمان حمایت اطلاعیه سازمان حمایت در خصوص افزایش قیمت تایر انجمن صنفی صنعت تایر برای ارایه توضیحات در خصوص افزایش قیمت تایر فراخوانده شد الزام تولیدکنندگان تایر و تیوب به اخذ شناسنامه گارانتی حداکثر تا اول آذر قیمت‌گذاری دستوری؛ بی‌احترامی به مصرف‌کننده و تولیدکننده افزایش 15درصدی قیمت تایر فقط با موافقت سازمان حمایت افزایش قیمت تایر با تذکر سازمان حمایت ملغی شد ورشکستگی کارخانه ها و گرانی بی سابقه با بخشنامه جدید گمرک ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان دنبال قیمت‌گذاری دستوری نیستیم تخصیص 200 هزار دوز واکسن به صنعت خودرو؛ در گام اول هامبل وان؛ یک نخستین در صنعت خودرو چرا با وجود کاهش نرخ ارز خودرو ارزان نمی شود؟ روغن موتور 41 درصد گران شد لغو تحریم ها، تحول را به صنعت خودرو برمی گرداند نیاز صنعت خودرو به 8 قطعه فناورانه الکترونیکی رفع شد بررسی مشکلات حمل و نقل جاده ای ونهاده های دامی درد صنعت خودرو دخالت دولت در این صنعت است مجلس به شدت مخالف نظام قیمت‌گذاری دستوری است دلار خودرو را گران کرد جزییات پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری بازار بدون مشتری خودرو در انتظار سرنوشت قیمت ارز نوع قیمت‌گذاری شورای رقابت؛ زمینه‌ساز افزایش قیمت خودرو و فساد معضل قیمت گذاری خودرو چطور حل می شود؟ ادامه ریزش قیمت خودرو با کاهش نرخ دلار مجلس مخالف افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت خودرو در شورای رقابت است پاسخ معمای ارزی در صنعت خودرو خودروسازان خارجی با برنامه بلندمدت به ایران باز نمی‌گردند خودرو گران‌تر می‌شود کاهش تعهدات معوق ایران خودرو به شش هزار دستگاه ایران خودرو، تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کرده است با تمام توان از ایران خودرو حمایت می‌کنیم هایما S7 پلاس با چه تغییراتی می آید؟ افتتاح خط تولید پنج قطعه «تارا» در شرکت پروزن البرز طرح ساماندهی صنعت خودرو بررسی شد مخالف انحصار در صنعت خودرو و قیمت‌گذاری دستوری هستیم ترسی از واردات خودرو نداریم وعده‌های خودرویی در اجلاس داووس رمزگشایی از عقب‌نشینی شورای رقابت بومی سازی صنعت خودرو از برنامه‌های جدی معاونت علمی است 3دلیل افول صنعت خودرو در دهه90 توضیحات سازمان حمایت در مورد صدور مجوز افزایش قیمت روغن موتور سازمان بازرسی رسماً خواستار لغو مصوبه شورای رقابت برای گرانی خودرو شد کاهش نرخ ارز تاثیری بر سود خودروسازان داخلی ندارد بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک در نشست امروز کمیسیون صنایع مجلس قیمت جدید روغن موتور در راستای حفظ وضعیت حداقلی بازار اعلام شد سرازیری قیمت خودرو در جاده ارز شرایط جدید واردات خودرو قیمت خودرو متناسب با نرخ ارز کاهش یابد احتمال ریزش قیمت خودرو در هفته جدید افزایش ارزش سهام خودروسازان و زنجیره تامین آن‌ها به دنبال کاهش نرخ ارز پیشنهاد واردات خودرو بدون انتقال ارز روغن خودرو با مجوز سازمان حمایت 40 تا 53 درصد گران شد بازیافت لاستیک چه کاربردی دارد؟ تصمیم جدیدی برای نحوه قیمت گذاری خودرو ابلاغ نشده است اقتصاد دانش بنیان در صنعت خودرو با تمرکز بر فناوری‌های پاک در تولید قیمت‌های دستوری برای صنعت خودرو کشور زیان‌بار بود ارز برای واردات یا داخلی‌سازی؟ «سازمان حمایت» به جای «شورای رقابت» در طرح خودرویی مجلس 110 هزار خودرو ناقص در نتیجه عدم تخصیص ارز برای ترخیص قطعات از گمرک خودرویی که از 1988 تا کنون 936 کیلومتر حرکت کرده است! تامین ارز؛ دست‌انداز جدید واردات قطعه رصد مستمر عملکرد دستگاه های نظارتی در روند تولید و عرضه لاستیک از تحویل خودرو به نمایندگان مجلس اطلاعی ندارم تخصیص مجدد ارز دولتی به لاستیک سنگین مشکل امروز بازار؛ عدم تصمیم‌گیری به‌موقع در مورد قیمت‌گذاری است ارز دیجیتال راهکار مناسبی برای واردات خودرو به کیش است تولیدکنندگان برای افزایش قیمت روغن موتور باید مستندات ارائه کنند بازار تایر رصد و با تخلف در زنجیره تامین برخورد می‌شود شرایط فروش و پیش فروش خودرو‌های خارجی تشکیل پرونده تخلفاتی برای شرکت واردکننده خودرو کمبود لاستیک در کشور برطرف می شود اثرات کاهش قیمت دلار بر نرخ خودرو هزینه سرکوب خودرو در کارخانه را مردم می‌دهند آرامش بازار خودرو مشروط به نرخ ارز است لاستیک خودرو، مشمول قوانین تعزیری کاهش مصرف ارزی خودروسازان نقش روابط چین در صنعت خودرو موج‌سواری بازار خودرو بر نوسان نرخ ارز نرخ ارز؛ عامل تعیین‌کننده در بازار خودرو برگزاری 3 میز ساخت داخل با محوریت صنعت خودرو تا پایان سال مکانیسم بورس کالا می تواند صنعت خودرو را متحول کند کمیته تخصیص ارز قطعه سازان تشکیل شد تنظیم بازار خودرو مستلزم ثبات بازار ارز است قیمت خودرو در بازار متناسب با قیمت موثر دلار یا یورو است افزایش 30 درصدی نرخ تایر ابلاغ شد + سند بازار خودرو کنترل خواهد شد برخورد هماهنگ سازمان حمایت، پلیس راهور ناجا و تعزیرات با محتکران خودرو همکاری تویوتا با 5 شرکت چینی برای توسعه صنعت خودروهای هیدروژنی دو منبع برای تخصیص ارز به قطعه‌سازان مشخص شد خودروسازان موظف به رعایت قیمت های شورای رقابت هستند تحقق جهش تولید به شرط تامین ارز و مواد اولیه عرضه خودروهای احتکار شده به قیمت مصوب شرکت‌ها و واحدهای توزیعی مکلف به رعایت قیمت رسمی تایر هستند خودروهای احتکاری کشف شده چگونه به فروش می‌رسد؟ اختصاص نیافتن ارز به قطعات خودرو و برنج از سوی بانک مرکزی 10 پرچمدار صنعت خودرو در آینده را بشناسید + تصاویر فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال ادامه‌ خواهد داشت دردسرهای عدم اصلاح نرخ ارز در قراردادهای قطعه‌سازان خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند تخلیه ماشین‌های صفر کیلومتر و بدون پلاک از پارکینگ‌ها مصرف کنندگان به اعتبار گارانتی خودروهای صفر کیلومتر توجه کنند! خودرو؛ مسأله روز! مردم فعلا برای خرید و فروش خودرو دست نگه دارند جزئیات تغییر قیمت خودرو از زبان سخنگوی دولت تصویب فاصله 10 درصد سود در قیمت‌های بازاری خودروها برخورد قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد تولید ناکافی، عرضه و تقاضا را برهم می‌زند دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو تدوین شد تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز صنعت تایر جهش تولید نیاز به تصمیمات بزرگ و منطقی دارد نگاهی به وضعیت تولید خودروسازان بزرگ در سال 98 تا تعیین تکلیف تعهدات معوق مجوز پیش فروش خودرو ندهید چرا خودرو‌های داخلی با افزایش نرخ ارز، گران‌تر می‌شوند؟! تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در 99 عبور از بحران در خودروسازی با کنار گذاشتن قیمت‌های دستوری آخرین وضعیت قیمت کارخانه خودروهای داخلی سازکار کنترل بازار خودرو تا پایان فروردین ارائه خواهد شد ​ما از صنعت خودرو مراقبت می کنیم تعطیلی خطوط تولید صنعت خودرو برای جلوگیری از شیوع کروناویروس نتایج میزهای تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو چه بود و به کجا رسید؟ نقش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در تنظیم بازارخودرو امیدی که هنوز به صنعت خودرو نرسیده است سرگذشت دو دهه قیمت‌گذاری خودرو فن‌بازار صنعت خودرو راه‌اندازی می‌شود 5 محصول ایران خودرو ارتقای کیفی یافتند کاهش 26درصدی تولیدات خودروسازان موجب تنش قیمتی در بازار شد قیمت واقعی خودرو از سوی سازمان حمایت اعلام شود بازی باخت - باخت قیمت‌گذاری دستوری کاهش تاثیر وام خودروسازان با تاخیر در پرداخت 6 منطقه متولی بررسی شکایت بازار خودرو در کشور فعال شد افزایش قیمت ارز از 11 هزار و 500 به 12 هزار و 300 تومان روی بازار خودرو اثر گذاشته است توضیحات سازمان حمایت درباره خودروهای تحویل نشده به مشتریان ممنوعیت افزایش قیمت‌ها بر اساس اصلاح نرخ بنزین محمد حق پناهی فردا بر صندلی "ایکاپ" می نشیند طرح تبدیل محصولات ایران خودرو ویژه آبان ماه اعلام شد به روز رسانی تعهدات معوقه هفت محصول پر تیراژ ایران خودرو آینده ایران خودرو از فعال بودن مرکز تحقیقات می گذرد وعده وزارت صنعت برای تکمیل خودروهای ناقص عملی نشد با واگذاری مطلق خودروسازی‌ها به بخش خصوصی فساد در این حوزه ریشه‌کن خواهد شد شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت اقدامات تاثیرگذار وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم ارسال پرونده تخلف ایران خودرو، سایپا و 4 خودروساز دیگر به تعزیرات سلطان باواریا از کجا آمده؟! بیش از 90 درصد ارز دریافتی را رفع تعهد کرده‌ایم سازمان حمایت پیش‌فروش خودرو بعد از ممنوعیت واردات را تکذیب کرد قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت آیا کاهش قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر گذار است؟ ارز، بازار خودرو را از سکه انداخت الزام خودروسازان به استفاده از ارز آزاد خصوصی سازی در بلند مدت به نفع صنعت خودرو است عدم استقبال از خودروهای تولیدی دانشگاه‌ مرگ بنیان‌گذار سیتروئن حفظ اشتغال 12 هزار نیروی انسانی توسط کروز قابل تقدیر است 301 نماد خودباوری صنعت ایران در شرایط تحریم است آمار خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازها اعلام شد پاسخ سازمان حمایت درباره افزایش قیمت‌ 40 میلیونی برخی خودروها راه نجات صنعت خودرو از زبان ویسه در بازار خودروهای وارداتی همه فروشنده شدند قیمت‌گذاری در حاشیه کدام «بازار»؟ آپشن خودروها با قیمت گذاری دستوری آب می رود کشمکش دو نهاد بر سر قیمت‌گذاری خودرو تغییرات مجدد نرخ ارز از علل عدم کاهش قیمت خودرو است سازمان بازرسی خواستار بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو شد چگونگی کشف قیمت خودرو توسط سازمان حمایت سازمان حمایت همچنان مرجع قیمت‌گذارى خودرو است قیمت خودرو در بازار همانند هر کالای دیگر تابع عرضه و تقاضا است دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند چالش‌ ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار مجازی گزارشی از وضعیت بازار خودرو بدون قیمتگذاری اینترنتی زیرساخت‎های تجاری‎سازی صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود راهکارهایی برای تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو سازمان حمایت پاسخگوی گرانی خودرو نیست پاسخ رئیس سازمان حمایت درباره دلیل افزایش قیمت خودرو نرخ ارز؛ منشأ تحولات بازار خودرو تثبیت تعرفه خودرو در دوران ممنوعیت قیمت‌گذاری خودرو 5 درصد حاشیه بازار به ضرر مردم است ایران یک بازار بکر برای خودروسازها است سال 97، سال بی برنامگی دولت در صنعت خودرو دو راه پیش‌روی صنعت خودرو؛ اصلاح قیمت یا استیضاح وزیر صمت مسیر خودروهای وارداتی در 98 اختلاف ارزی بانک مرکزی و قطعه‌سازان قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار متوقف شود نقشه راه برای گذر از چالش‌های صنعت خودرو تولید خودروسازان در روزهای تعطیل ادامه دارد فرصت 3 روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای 5 درصد حاشیه بازار عادلانه نیست مکانیزم قیمت گذاری خودروهای تولید داخل تعیین شود پادزهر دلالی در بازار قیمت های جدید به زودی اعلام می‌شود زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنید برگزیت سخت در کمین صنعت خودرو دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای تدوین شد تلاش مجلس برای اصلاح امور خودروسازان اصلاح قیمت قطعات کلید خورد امکان پیشنهاد سبد خودرو به مشتریان به جای خودروهای ثبت نامی پاشنه آشیل فرمول جدید قیمت‌گذاری شیوه صحیح قیمت‌گذاری خودرو قیمت های اعلامی در موعد تحویل، مبنای قیمت گذاری خودروها آزمون آزادسازی قیمت خودرو قیمت خودرو در حاشیه بازار افزایش اعتماد مشتریان به مدیران خودرو با شفافیت در قیمت گذاری جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری صنعت خودرو بین دو تحریم احتیاط در قیمت‌گذاری خودروهای پر تقاضا تعریف بیش از 10 سناریو برای تعیین قیمت جدید خودرو قیمت‌های جدید خودرو چرا اعلام نشد؟ ابهام زدایی از نحوه محاسبه قیمت روز خودروهای پیش فروش شده درخواست قطعه سازان برای افزایش 50 تا 70درصدی قیمت ها قیمت‌های جدید خودرو نهایی شد اخطار سازمان حمایت به ایران خودرو و سایپا بابت افزایش خودسرانه قیمت‌ها ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان بر قیمت گذاری خودرو حاکم است قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار تنها راهکار اجرایی در شرایط فعلی قیمت‌گذاری خودروسازان، سهام این گروه را تقویت کرد قیمت گذاری خودرو آزاد نخواهد شد دفاع از کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو خبر خوش وزیر صنعت برای تامین لاستیک کامیونداران کارشناسی قیمت خودرو تمام نشد؟ بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ اعلام قیمت خودرو تا هفته آینده قیمت‌های کمیته خودرو قانونی نیست شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تشریح کرد+سند قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان آزاد شد قیمت خودروها نهایی نشده است تحلیل فعالان بازار از تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت و کیفیت خودرو تشکیل کمیته سه جانبه برای آنالیز دقیق نحوه قیمت‌گذاری خودرو خطر توقف خط تولید خودرو جدی است قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها نسخه جدید برای قیمت‌گذاری خودرو چسبندگی قیمت‌ها در بازار خودرو وامانده در تردید کاهش مقطعی تقاضا پس از آزادسازی قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است تعلل در قیمت‌گذاری خودرو و سودی که تنها به جیب دلالان می‌رود آغاز عرضه خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان عرضه خودرو با قیمت نزدیک به حاشیه بازار استمرار می یابد چرا نمی‌گویید چه نسخه‌ای برای صنعت خودرو پیچیده‌اید؟ ایران خودرو از وزارت صمت مجوز پیش فروش داشته است فاصله فاحش قیمت خودروها در حاشیه بازار با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است فروش تحویل فوری چهار محصول ایران خودرو مشمول قیمت گذاری نیست شبه آزادسازی قیمت خودرو کلید خورد راهکارهای حمایتی اما غیر مستقیم دولت از صنعت خودرو قیمت‌گذاری خودرو در «حاشیه» مجید مدنی و میرحکیم حسینی عضو هیات مدیره سایپا دیزل شدند خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری باقی بمانند رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست دولت هزینه سرکوب قیمت را بپردازد ضرورت‌های مدارا با صنعت خودرو دولت بر سر دو راهی افزایش قیمت خودرو عبور خودرو از ایست قیمت بلاتکلیفی ارز "حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌ها" و افزایش هزینه‌ شهرداری‌ها خودروسازان دوباره سراغ بازار سرمایه رفتند وضعیت قیمت‌گذاری‌ها در بازار خودرو به کجا رسید؟ نرخ گذاری خودرو به میزان 5 درصد زیر قیمت بازار کذب است اعلام قیمت جدید خودروها حداکثر تا 10 آذرماه طلب هفت هزار میلیاردی قطعه‌سازان قیمت‌گذاری غلط علت آشفتگی بازار خودرو است عدم صلاحیت شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو افول ابرقهرمان صنعت خودرو آشفته بازار خودرو و راه های برون رفت از بحران صنعت خودروسازی خودروهای داخلی در پیچ تند قیمت گذاری سرانجام قیمت گذاری خودروها به کجا رسید؟ مانعی در مسیر اجرای خروج فرسوده‌های سنگین بسته‌ای با دو ضربه‌گیر قیمتی قیمت خودرو امشب تعیین می‌شود مدیرعامل شرکت آپکو تاکید کرد؛ تامین نقدینگی ارزی و ریالی راه موفقیت در جنگ اقتصادی قیمت جدید خودروها تا اوایل هفته آینده اعلام می شود مجلس به‌دنبال تدوین استراتژی خودرو طرح «ساماندهی صنعت خودرو» جایگزین «ساماندهی بازار» شد تخصیص ارز نیمایی به خودروسازان و افزایش قیمت ها پروسه جدید قیمت‌گذاری خودرو حذف قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت در دستور کار وزیر جدید صمت جنگ خودرو با قیمت گذاری تشریح فرآیند قیمت گذاری خودرو چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست گریز از چالش‌های صنعت خودرو قیمت گذاری توسط هر ارگانی مانع حرکت خودروسازان است شرط واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز 4200 تومان با سرکوب قیمتی تیشه به ریشه خودروسازی می‌زنند اعلام قیمت جدید خودروها در کما شورای رقابت 20 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو کشور ضرر زد جهت‌گیری سازمان حمایت در تعیین قیمت خودروسازان از نابسامانی‌های نرخ ارز چه سودی بردند؟ رقابت پنهان برای قیمت‌گذاری خودرو اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ خودرو دریافت 40 میلیون تومان اضافه از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو به بهانه گرانی دلار سازمان حمایت در حال بررسی قیمت‌های جدید خودرو است نابودی برخی قطعه‌سازان در پی افزایش نرخ ارز قیمت گذاری خودروها با فوریت تعیین تکلیف شود امکان کاهش 40 درصدی مصرف سوخت ارزبری خودروهای مونتاژی چین در ایران پیشنهاد ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی درباره کارت‌های سوخت مسیر متفاوت خودرو از نرخ ارز ارز، قیمت خودرو را پایین کشید قیمت‌گذاری خودرو در دست دولت باقی ‌ماند حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار سقوط قیمت خودرو همراه با نرخ ارز ابهام در خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو آغاز به کار هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بررسی اثر تغییرات قوانین و نوسان نرخ ارز بر واردات خودرو توسعه بومی سازی فن آوری طراحی و ساخت قالب و ابزار در صنعت خودرو افزایش 17 درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟ احتمال دور جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو ثبات به قیمت خودرو بر می گردد؟ ورود دستگاه های نظارتی به قیمت گذاری خودروها بحران جدید صنعت قطعه در راه است شورای رقابت همچنان تعیین‌کننده قیمت خودروهای داخلی است رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی، راه حل مدیریت مصرف بنزین در کشور پیش فروش خودرو همچون سکه و ارز می‌تواند فساد آور باشد شورای رقابت مرجع قیمت گذاری خودرو داخلی شود زمزمه‌های خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو بازندگان قیمت‌گذاری دستوری خودرو بلاتکلیفی نرخ ارز، مهمترین مشکل خودروسازان تغییر مشروط مرجع قیمت‌گذاری خودرو ارز دولتی دوباره به واردات مواد اولیه تولید لاستیک اختصاص یافت+سند تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت راهگشا نیست جلسه بررسی قیمت خودرو در شورای رقابت آغاز شد دولت برای قیمتگذاری جدید خودروها تعجیل کند ارزبری بالا و حذف ارز مرجع عامل افزایش هزینه تولید خودرو 15 راهکار بازگشت آرامش به بازار خودرو با احتکار خودرو برخورد می شود ریشه‌یابی کاهش عرضه خودرو احتمال پرداخت دیون دولتی شرکت های واردکننده با ارز آزاد قوت گرفت توقف عطف به ماسبق شدن قوانین در حوزه واردات دلار؛ متهم اصلی در ایجاد حاشیه بازار خودرو سایه سنگین نوسانات ارزی بر نوسازی ناوگان منطقی سازی نرخ خودرو با تخصیص ارز رسمی به قطعات خارجی معافیت قطعه سازان از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز معجزه این صنعت نیست تعیین تکلیف مابه‌التفاوت ارزی و معافیت های آن+ مصوبه نمی‌توان شورای رقابت را حذف کرد شورای رقابت؛ ضربه‌گیر قیمتی خودروسازان؟ خودروهای غیرتجاری دستاورد قیمت گذاری دستوری نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی تشدید شد آزاد‌سازی قیمت خودرو توجیه دارد؟ تلاش نافرجام وزارت صمت در شفاف سازی ارزی برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در گرو موافقت رییس سازمان حمایت راهکارهای یک نماینده برای آزادسازی مشروط قیمت خودرو پیشنهاد معاون وزیر راه برای کاهش خودرومحوری پیش بینی افزایش دوبرابری هزینه حمل و قطعات خودروهای سنگین واردات خودرو مشمول ارز حاصل از صادرات نشد هشدار وزیر صنعت به واردکنندگان خودرو با ارز 4200 تومانی ضرورت نظارت دوره ای بر بسته ارزی حذف شورای رقابت از صنعت خودرو با قیمت گذاری رقابتی 22 هزار دستگاه خودرو سواری به خارج صادر شد تصحیح سیاست های ارزی در روز شروع تحریم ها، باعث کاهش قیمت دلار، سکه و خودرو شد دو سیگنال مثبت به آزادی قیمت خودرو بسته جدید ارزی قفل ممنوعیت واردات را باز نکرد سیاست‌گذاری قیمت خودرو نیازمند تغییر است دو روی سکه آزادسازی قیمت خودرو دست خالی سهامداران خودرویی با قیمت گذاری دستوری بحران کمبود تایرهای سواری در صورت عدم تخصیص ارز دولتی نابسامانی بازار «کفش» خودرو ادامه تولید در صنعت قطعه یک انتظار واهی است مسیر سوم قیمت‌گذاری خودرو مشکلی برای تولید خودرو تا پایان سال نداریم دست‌انداز تحریمی صادرات اوج‌گیری قاچاق بنزین با افزایش نرخ ارز ارز بازار خودرو را از سکه انداخت مهر تایید سازمان حمایت بر قیمت خودروهای وارداتی عرضه خودرو‌های خارجی فقط نقدی و به صورت 30 روزه فقط یک چهارم نیاز ارزی قطعه سازان تامین شده است رضایت مشتری و شفافیت لازمه هر کسب کاری است افزایش 100 درصدی قیمت خودروهای وارداتی در سال جاری ضرورت اختصاص هرچه سریع تر ارز به قطعه سازان قطعه سازان در پیچ و خم گروه های کالایی مکاتبه ایرتویا با سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان مکاتبه نگین خودرو با سازمان حمایت+ تصویر نامه شکایت وزارت بهداشت از رییس انجمن واردکنندگان خودرو وزارت بهداشت بجز آمبولانس، خودروی دیگری وارد نمی‌کند بازار مسکن، خودرو، ارز و سکه کنترل شده است عدالت در "نیما" رعایت نمی شود ثبت قیمت کالاهای بهره‌مند از نرخ ارز رسمی در سامانه 124 الزامی شد بازگشت قیمت گذاری صنعت خودرو به تجربه دهه 70 قیمت‌گذاری خودرو یک اشتباه تاریخی ورود کمیسیون صنایع به قیمت‌گذاری خودرو دلایل سه‌گانه نابسامانی بازار خودرو اعلام آمادگی تعزیرات برای رفع آشفتگی در بازار ارز و خودرو نمی‎گذاریم «پراید» بازار را آشفته کند آرامش بازار، در گرو نگاه متفاوت شورای رقابت از حذف ارز دولتی برای خودرو و لوازم خانگی خبر ندارم مجلس این هفته گرانی خودرو و مسکن را با حضور وزرا بررسی می‌کند نوآوری در صنعت قطعه قربانی قیمت گذاری دستوری شد آمار گواه رشد تولید خودرو، سکه و تامین منابع ارزی است اگر افزایش قیمت‌ خودرو به دلیل کاهش تولید باشد شورای رقابت برخورد می‌کند بازگشت قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان به سال 96 قیمت‌گذاری دستوری ابطال شود نیمه خرداد هم گذشت؛ خبری از قیمت‌گذاری خودروها توسط شورای رقابت نشد کنترل قیمت به بهانه کنترل تورم پذیرفتنی نیست رکود و نبود خریدار منجر به دپوی لوازم یدکی شد مظنه خرید زنجیر چرخ در بازار چقدر است؟ قطعه‌سازان ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند نوسانات بازار وارداتی‌ها به کام مونتاژکاران خودروهای پسابرجامی مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نیست تراز ارزی، لازمه توسعه صنعت خودرو در شرایط تحریم تعطیلی واحدهای قطعه سازی با پایان مواد اولیه احتمال افزایش 20 درصدی قیمت خودرو آنالیز قیمت خودرو فردا درکمیسیون صنایع بزودی تعیین تکلیف قیمت خودروهای زیر 40 میلیون تومان درخواست خودروسازان برای گران کردن خودروهای داخلی بازار خودرو از حالت پیش بینی خارج شد واردات خودرو سخت‌تر از همیشه اخطار جدی سازمان حمایت به شرکت‎های غیرمجاز پیش‎فروش خودرو آخرین وضعیت تخصیص ارز 4200تومانی به واردکنندگان خودرو پیش‌فروش خودرو منوط به دریافت مجوز است خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان از خردادماه گران می شود بدهی 800 میلیون دلاری قطعه سازان از خرید اعتباری در انتظار تخصیص ارز ابهام در تخصیص ارز 4200تومانی به خودرو ارز دولتی خودرو در کش و قوس "سمیه" و "میرداماد" واردات خودرو از فهرست تخصیص دلار 4200 تومانی خارج شد شرایط و میزان تامین ارز رانندگان بین‌المللی ابلاغ شد ثبت سفارش ارزی امسال 2 برابر سال گذشته بوده است خودروسازان با چه سازوکاری خودرو را گران کردند؟ افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ دلار ضرورت افزایش 30 درصدی قیمت خودرو با ارزبری فعلی صنعت خودرو ارزبری صنعت خودرو راهی جز افزایش قیمت نمی گذارد گرانی خودرو به بهانه افزایش قیمت دلار قابل قبول نیست ورود کمیسیون صنایع به بررسی افزایش قیمت خودرو خریداران آمادگی خرید خودرو گران را ندارند مجوز ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای بالای 50 میلیون تومان داده شود سرنوشت نامعلوم بازار خودرو با نوسانات ارزی بهبود بازار خودرو تنها با ثبات قیمت دلار ارز 4200 تومانی به دست قطعه سازان رسید واردکنندگان با ثبت سفارش خود از ارز 4200 تومانی بهرمند می‌شوند اختصاص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان وارد فاز اجرایی شد سه ضربه‌گیر قیمتی خودرو ضرروت اعلام واقعی هزینه های حاکم بر صنعت خودرو توسعه سرمایه گذاری صنعت خودرو تنها با کسب سود بیشتر اتفاق می افتد افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی طبیعی است قیمت گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت نیست هیچ مجوزی برای افزایش قیمت خودروهای زیر 50 میلیون صادر نشده است تغییر نرخ ارز بر اقساط وام نوسازی خودروهای سنگین فرسوده اثر ندارد اعلام افزایش قیمت زیر 45 میلیونی‌ها در چند روز آینده ادامه رایزنی خودروسازان با شورای رقابت با هدف افزایش قیمت برنامه ریزی برای تعیین قیمت وارداتی ها با حداقل افزایش درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ٤٥ میلیون تومانی سایپا به شورای رقابت رفت ضرورت تدبیر در چالش قیمت گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان تولیدکنندگان خودرو در شرایط کنونی کاهش تولید نداشته‌اند هشدار سازمان حمایت به خریداران خودرو خروج صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری با شفافیت اطلاعاتی طرح دوباره حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو طرح "ساماندهی بازار خودرو" تاثیر منفی بر بازار ارز دارد ممنوعیت پیش‌فروش خودرو از سوی غیرمجازها چالش قیمت‌گذاری خودرو در سال جدید مهلت یکساله به خودروسازان برای اجرای استانداردهای جدید مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده ایم امضاهای طلایی دستاورد قیمت گذاری دستوری سامانه ثبت سفارش واردات خودرو بسته است ورود مجلس به قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون وزارت صنعت ملزم به اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو است احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان واردکنندگان: تا ارز ندهند خودرو نخواهیم فروخت بازار خودرو در انتظار تاثیر تصمیم‌های ارزی احتمال افزایش هزینه ها در صنعت خودرو دلار 4200 تومانی تاثیری بر قیمت خودروی داخلی ندارد حذف کامل دلار از مبادلات رکود بازار فروش خودرو بر اثر نوسانات قیمت دلار گران یا ارزان شدن کالاها بستگی به تامین ارز از سوی بانک مرکزی دارد قیمت‌های جدید خودرو براساس شاخص‌های سال 96 تعیین می‌شود جزئیات ارز تخصیصی به رانندگان کامیون بازار در انتظار کاهش قیمت خودروهای وارداتی چوب ارز لای چرخ خودروهای پسابرجامی رسوایی‌های بزرگ شرکت‌های خودروسازی در پی التهابات بازار ارز ، خودروی ساندرو کمیاب شد! مزیت تولید خودرو با ارز تک نرخی افزایش یافت نقش نوسان ارزی بر قیمت قطعات یدکی اثر دوگانه نرخ رسمی ارز بر صنعت خودرو واکنش بازار خودرو به دلار 4200 تومانی چیست؟ فصل خرید خودرو بالانس ارزی دستاورد افزایش عمق ساخت داخل اعلام قیمت نهایی کوییک تا 2 هفته آینده ارز همه خودروسازان را متضرر کرد فوت کوزه‌گری دنیای مینیاتوری‌ها خودرو نما، جشنواره‌ای برای آشتی هنر و صنعت سامورایی کم‌هیاهو برای چک کردن خودرو قبل از سفر چه کار‌هایی انجام دهیم؟ افزایش نرخ حمل و نقل تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع است قیمت نهایی کوئیک کمتر باشد سایپا باید مابقی پول مردم را برگرداند دولت قیمت‌گذاری خودرو را به تولید‌کنندگان واگذار کند کسب گواهینامه و تندیس پنجمین دوره رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران توسط نماینده رسمی نیسان در ایران بعنوان تنها شرکت در صنعت خودرو نوسانات نرخ ارز قطعا بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد پیش فروش خودرو صرفاً پس از اخذ مجوز از وزارت صمت مجاز است قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت اشتباه است فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است نقش تعیین کننده عرضه و تقاضای خودرو در تقویت حاشیه بازار خودروسازان متعهد به حذف حاشیه بازار خودروهای مشمول قیمت‌گذاری هستند تنها خودرو سواری تولید داخل مشمول قیمت گذاری می شود قیمت‌خودروهای وارداتی روی سایت سازمان حمایت قرار می‌گیرد خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند بازار خودروهای وارداتی در انتظار مرحله دوم افزایش قیمت ماموت خودرو، بهمن موتور و کارمانیا به لیست شرکت های دارای مجوز پیش فروش اضافه شدند مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو ورود سازمان بازرسی به گرانی خودرو ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع گرانی خودرو وزارت صنعت در بستن سامانه ثبت سفارش تخلف کرده است تازه‌ترین فهرست خودروهای ایمن شهری دنیا قیمت گیربکس اتوماتیک برخی خودروهای تولید داخل خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود دامنه قیمت گذاری دستوری خودرو افزایش می یابد سازمان حمایت مسئول تعیین قیمت خودرو شد سازمان حمایت دلایل افزایش قیمت 5 خودروی سایپا را اعلام کرد نرخ ارز واقعی و تعرفه پایین، قاچاق را غیراقتصادی می‌کند خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ هیچ منعی برای فروش نقدی، اعتباری ، مشارکت و یا اقساطی خودرو وجود ندارد الزام عرضه‌کنندگان به تحویل خودروهای پیش‌فروشی دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد حذف بر چسب قیمت خودرو؟ کنترل واردات با واقعی‌سازی نرخ ارز شمارش معکوس برای کاهش نرخ سود خودروسازان آغاز شد گزارش تصویری از افتتاحیه نخستین نمایشگاه مرکزی باطری سوزوکی در تهران کنترل قیمت خودروهای وارداتی دستوری شد برخورد قانونی با تغییر غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت رنو ساندرو ندارد رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات خودرو افزایش می‌یابد!؟ بررسی ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی انحصار بازار خودرو از ایران تا ژاپن وزارت صنعت دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو نمی‌کند سایپایدک گواهینامه طلایی حمایت از مصرف کننده را کسب کرد پیش‌فروش اخیر خودرو مغایرتی با قانون ندارد رویکرد خودروسازان در قبال مجوز شورای رقابت ایران خودرو همکاری لازم با سازمان حمایت را وظیفه ی قانونی خود می داند بازپرداخت اضافه پرداخت پژو2008 ممکن نیست شورای رقابت در مقابل کلینیک ارزش‌گذاری خودرو حاشیه قیمت تا 4 میلیون تومانی 15 خودرو در بازار بازار حاشیه‌ای قیمت خودرو داغ شد بازار خودرو در مسیر آزادسازی شورای رقابت نباید برای تعیین قیمت خودرو وارد کار شود درگیری لفظی بر سر قیمت خودرو در برنامه زنده تلویزیون قیمت‌گذاری خودرو آزاد شود شورای رقابت فقط مسئول تعیین قیمت خودرو نیست روش شورای رقابت در قیمت‌گذاری اشکال دارد افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت تصویب شد افزایش قیمت خودرو مجاز نیست قیمت خودرو باز هم افزایش می یابد؟ شورای رقابت وارد شور شد قیمت‌گذاری خودرو در جلسه فردای شورای رقابت الزاماتی برای تغییر رویه شورای رقابت پژو 2008 مشمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست بررسی قیمت‌های جدید خودرو دوشنبه آینده شورای رقابت گران فروشی خودرو را به موقع اعلام نمی‌کند چرا شورای رقابت نتوانست جایگاه خود را تثبیت کند؟ تنظیم قیمت خودرو وظیفه شورای رقابت است دوئل مجدد شورای رقابت و خودروسازان برای افزایش قیمت امسال افزایش چندانی در قیمت خودروها نخواهیم داشت موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو کاپرا 2 با چه مشخصات و قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟ تعلل وزارت صنعت دلیل تاخیر در اعلام قیمت های جدید خودروست افزایش قیمت خودروهای قدیمی به بن‌بست می‌رسد؟ امسال افزایش آنچنانی قیمت خودرو نخواهیم داشت قیمت‌گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودرو است ورود شورای رقابت به قیمت‌ خودروهای جدید؟ ابهام در قیمت‌گذاری پژو جدید حذف قیمت گذاری دستوری موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود چانه زنی برای افزایش قیمت خودرو آغاز شد اعلام قیمت‌های جدید خودرو شاید هفته آینده احتمال افزایش پنج درصدی قیمت خودرو کاسه لبریز قیمت خودروهای قدیمی تاکید شورای رقابت برقیمت‌گذاری محصولات سایپا و ایران‌خودرو رمزگشایی از عوامل گران شدن قیمت خودرو خودرو مشمول قیمت‌گذاری می‌ماند قیمت‌گذاری دنا برای دو نوع LX و ELX بین 14 تا 25 میلیون تومان قراردادهای امضا شده با خارجی ها تاثیری در رفع انحصار ندارد شورای رقابت در فروردین قیمت جدید خودروها را اعلام می‌کند سیاست احتیاطی خودروسازان در افزایش قیمت جزئیات قیمت‌گذاری خودرو در سال96 بازار، بهترین مقیاس تعیین قیمت خودرو تعیین قیمت برای تولیدات شرکتهای خصوصی‌ خلاف اصل 44 است دولت کاهش 100 هزار تومانی قیمت خودرو را مصوب کرد قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد توضیحات شورای رقابت درباره قیمت خودروهای مدل 96 شرکت های خودرو ساز باید قیمت خودروهای ساخت داخل را بصورت شفاف اعلام کنند خودرو گران نمی‌شود قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت سال بعد افزایش نخواهد داشت "تومان" تاثیری بر قیمت خودرو ندارد افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت سال آینده نداریم شواری رقابت گام دوم را محکم برداشت پایان قیمت‌گذاری دستوری در پساتحریم؟ جزئیات آزادسازی قیمت خودروها قیمت خودرو افزایش نیافته است مجلس علت افزایش قیمت خودرو را پیگیری می‌کند کاهش کیفیت با قیمت‌گذاری دستوری رعایت ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی الزامی است خودروهای زیر 40 ‌میلیون در انتظار آزادسازی قیمت با قیمت گذاری به نفع مصرف کننده اجازه رقابت به رقبا نمی دهیم خودروهای بالای 1 میلیارد در بازار ایران! حذف شورای رقابت غیرکارشناسی است صنعت خودرو بدون رقابتی شدن مقاومتی نمی‌شود شورای رقابت؛ مسئول بررسی حاشیه قیمتی خودروها ضرورت بازنگری در قیمت وارداتی‌ها سرمایه گذاری در صنعت خودرو با استقبال مواجه نیست اصلاح تعرفه خودرو به جای قیمت‌گذاری دولتی روش قیمت‌گذاری جایگاه‌های سوخت دولتی اصلاح شد خودروسازان در اعمال قیمت های جدید مختار هستند پژو 208، 301 و 2008، بالاخره چند؟ قیمت خودرو باید کاهش یابد مشکل قیمت‌گذاری صنعت خودرو دستوری حل نمی‌شود آزادسازی قیمت خودرو با خصوصی‌سازی واقعی امکان‌پذیر است دورنمای بازار با آزادسازی قیمت خودرو توهین به مشتری با تعیین قیمت دستوری آزادسازی قیمت دو خودرو، دستوری نبود درخواستی برای آزادسازی قیمت همه خودروها نداده‌ایم هیات‌های حل اختلاف خودرویی تشکیل می‌شود آزادسازی قیمت خودرو در کما رکود از سایپا رو برگرداند شورای رقابت فعلاً تصمیم جدیدی برای آزادسازی قیمت خودرو ندارد تاثیر آزادسازی بر نوسان قیمت خودرو مصوبه جدید افزایش قیمت خودرو از کجا آب خورد؟ جاخالی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها راهکاری برای ایجاد رقابت در بازار خودرو درمان بازار در کلینیک‌های قیمت‌گذاری خودرو خودروسازان به مصوبه شورای رقابت تن می‌دهند؟ استدلال مبهم شورای رقابت در آزاد‌سازی قیمت خودرو چه بر سر قیمت های خودرو در سال 95 می آید؟ تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، منافاتی با انتشار اوراق سلف خودرو ندارد آزادسازی قیمت خودرو بهره‌وری خودروسازان را کاهش خواهد داد شورای رقابت فقط به خودرو چسبیده گام دوم شورای رقابت برای آزادسازی قیمت‌ خودرو ترس آزادسازی قیمت خودرو ریخت؟ قیمت‌های جدید خودرو شنبه به خودروسازان ابلاغ می‌شود فرآیند قانونی شورای رقابت شبهه در تعیین ملاک‌های رقابتی 2 خودرو خودداری شورای رقابت از ابلاغ قیمت جدید خودروها قیمت‌گذاری؛ توسعه رقابت را نادیده می‌گیرد قیمت دنا و تندر اتوماتیک افزایش نمی‌یابد اولین قدم برای آزادسازی قیمت خودرو رقبای چینی دنا و تندر اتومات را بشناسید پیش‌بینی قیمت جدید دنا و تندر اتوماتیک میانبر افزایش قیمت خودرو انحراف «شورای رقابت» از رقابت آزاد سازی با قیمت خودرو چه خواهد کرد؟ شورای رقابت و انتظارات بی‌پاسخ همراهی شورای رقابت با نعمت‌زاده برای آزادسازی قیمت خودرو تقابل بر سر قیمت خودرو به سبک شورای رقابت واکنش سرد بازار به افزایش قیمت خودرو + جدول قیمت‌ها شرایط اعلام قیمت خودرو در قانون جدید مصوبه خودرویی شورای رقابت مسکوت ماند قیمت جدید پایه 23 خودرو با مصوبه اخیر شورای رقابت تبعات آزادسازی دستوری قیمت خودرو قیمت‌گذاری دولتی خودرو اشتباه است حرف آخر شورا درباره قیمت خودرو مخالفت شیوا با افزایش بیشتر قیمت خودروهای انحصاری داخلی بی‌تفاوتی بازار خودرو نسبت به مصوبه شورای رقابت سه ابهام مصوبات خودرویی شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو چه کسانی سود می برند؟ آغاز قیمت‌ گذاری بیوک Envision 2016 انتقاد عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان به تصمیم شورای رقابت جدول قیمت‌ جدید 22 مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت قیمت خودرو افزایش یافت جلسه خاص شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو شورای رقابت فردا قیمت‌های خودرو را بررسی می‌کند شیب افزایش قیمت با نرخ تورم مقاومت در برابر افزایش قیمت خودرو می‌شکند؟ یک بام و دو هوای دولت در قیمت‌گذاری خودرو نامه وزیر صنعت برای توقف قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت را شوکه کرد نصف قیمت خودرو خسارت بگیرید جزئیات نامه اخیر وزیر صنعت به شورای رقابت سمت و سوی قیمت خودرو در سال 95 ارزان‌ترین خودرو دنیا 6هزار دلار قیمت دارد لحاظ کردن حق بیمه شخص ثالث در قیمت خودرو بی‌معنی است تا پایان فروردین قیمت جدید خودروها را اعلام می‌کنیم افزایش نرخ بیمه شخص ثالث نباید بهانه‌ افزایش قیمت خودرو باشد خودرو اولویت جلسات شورای رقابت نیست فراز و فرود صنعت خودرو در سال 94 خودروساز،شورای رقابت یا مصرف کننده;کدام یک قیمت خودرو را تعیین می کنند 3 مولفه موثر در قیمت‌گذاری خودرو پیش‌داوری در مورد آینده قیمت‌ها ممنوع قیمت‌گذاری خودرو در سال 95 در هاله‌ای از ابهام قیمت‌گذاری دولتی خودرو نگران‌کننده است؟ قیمت‌گذاری دولتی خودرو در سال 95 تداوم می‌یابد خودروسازان احتمال افزایش 10درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند قول وزیر به سرمایه‌گذاران خارجی احتمال تغییر فرمول قیمت‌گذاری اجرای برجام رکود بازار خودرو را تشدید کرد لغو تحریم ها به منزله کاهش قیمت خودرو نخواهد بود خودورهای دست دوم در بازار چند؟ قیمت خودرو آزاد خواهد شد؟ پیش‌بینی آزادسازی قیمت خودرو در برنامه ششم سرنوشت قیمت‌گذاری در رکود تقاضا زمزمه‌های قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی قیمت خودرو تابع شرایط اقتصادی است دومین نامه مخالفت وزیر با شورای رقابت تعیین قیمت خودرو در دور دوم شورا پاسخ مجلس به استعلام شورای رقابت پارادوکس قیمت‌گذاری خودرو جایگاه رقابت درعملکرد شورای رقابت 90 درصد قیمت گذاری‌ها در دست 2 غول خودرو ساز قیمت خودرو داخلی باید از سوی سازمان حمایت تعیین شود قیمت‌گذاری جدید خودروها به استعلام از مجلس موکول شد اعلام قیمت‌های جدید خودرو در هفته جاری منتفی است مجلس ثبات قیمت خودرو را پیگیری می کند دستورالعمل قیمت‌ خودرو در جلسه دیروز شورای رقابت بررسی نشد طرح ویژه نظارت بر قیمت خودرو قیمت‌گذاری تندر90 آزاد شود
Back to top