دولت هزینه سرکوب قیمت را بپردازد

عصر خودرو- با وجود کشف قیمت خودروهای داخلی در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ارسال لیست مربوطه به ستاد تنظیم بازار، دولت همچنان از ابلاغ آن خودداری می‌کند و به‌نظر می‌رسد این تعلل، ریشه در بیم دولت از تبعات اجتماعی افزایش قیمت خودرو دارد.

Monday 03 December 2018 - 00:25:00

دولت هزینه سرکوب قیمت را بپردازد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به‌عبارت بهتر، دولت اگرچه به رشد هزینه‌های تولید در صنعت خودرو (به واسطه صعود قیمت ارز و مواد اولیه) واقف است، با این حال هنوز جسارت لازم برای ابلاغ قیمت‌های جدید را پیدا نکرده و از همین رو، به‌نوعی در این ماجرا دست دست می‌کند. حال پرسش اینجاست که هزینه این سرکوب قیمت در خودروسازی، با کیست؟

ازآنجاکه زنجیره خودروسازی کشور طی چند وقت اخیر بارها نسبت به توقف تولید و تعدیل نیروی انسانی هشدار داده‌اند، دولت هم‌اکنون بر سر دوراهی قرار گرفته و از یکسو با تبعات اجتماعی و نارضایتی عمومی در صورت اعلام افزایش قیمت خودرو مواجه است و از سوی دیگر با احتمال بیکاری بزرگ و خوابیدن خطوط تولید خودروسازی و قطعه‌سازی.هرچند خودروسازان معتقد به آزادسازی قیمت هستند و اخباری نیز مبنی‌بر موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با تعیین قیمت در حاشیه بازار منتشر شد، اما تعلل دولت به‌نوعی نشان می‌دهد احتمال آزادسازی یا شبه آزادسازی بسیار پایین است. در این اوضاع و احوال، به‌نظر می‌رسد سناریوی محتمل همان طور که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اخیرا تاکید کرده، «افزایش قیمتی معقولانه» است.

جدا از اینکه این سناریو احتمالا کمک خاصی به نزولی شدن نمودار قیمت‌ها در بازار نکرده و حتی امکان دارد به صعود آن بینجامد، مساله دیگر، جبران فشار وارده به مشتریان (از ناحیه افزایش قیمت) و خودروسازان (از حیث عدم‌آزادسازی) است. در واقع به‌نظر می‌رسد حالا که دولت نمی‌خواهد زیر بار آزادسازی قیمت خودرو برود و به‌دنبال افزایش چند درصدی قیمت‌ها است، بهتر است خود فکری به حال جبران ضرر و زیان مشتریان و خودروسازان بکند.

اگر فرض کنیم دولت در نهایت با افزایش چند درصدی قیمت خودروهای داخلی (مثلا 10 درصد) موافقت کند، حداقل افزایش قیمتی که دامان مشتریان را خواهد گرفت حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است و طبعا برای خودروهای گران‌تر، ارقام بالاتری به ثبت خواهد رسید. از آن سو، افزایش قیمت مثلا 10 درصدی، ظاهرا برای خودروسازانی که به‌دنبال آزادسازی هستند، رضایت‌بخش نبوده و بعید به‌نظر می‌رسد آنها را قانع کند. در این شرایط، نه مشتریان راضی خواهند بود نه خودروسازان، ضمن آنکه به احتمال فراوان قیمت‌ها در بازار نیز به همان نسبت اضافه‌شده (مثلا 10 درصد)، بالا خواهد رفت. در واقع دولت در یک سوی ماجرا با مشتریانی روبه‌رو است که از سطح کیفی خودروها رضایت نداشته و قیمت‌های فعلی را نیز اجحاف در حق خود می‌دانند و طبعا وقتی قیمت بالاتر برود و احتمالا بهبود کیفی خاصی نیز رخ ندهد، حس نارضایتی و مورد ظلم واقع شدن در آنها تقویت خواهد شد. در سوی دیگر ماجرا، خودروسازانی هستند که تحریم شده و هزینه تولیدشان به شدت بالا رفته و امکان افزایش بهره‌وری را نیز با توجه به مسائل خاص کارگری در ایران ندارند؛ بنابراین یا باید از سطح کمی و کیفی محصولات خود در راستای کاهش هزینه‌ها بزنند یا قیمت‌ها را بالا ببرند.

در این اوضاع، به‌نظر می‌رسد دولت بهتر است خود هزینه عدم جسارت بابت دست برداشتن از سرکوب قیمتی و همچنین ضعف در افزایش قدرت خرید مشتریان را بپردازد نه تولیدکننده و مصرف‌کننده. در باب اینکه دولت چگونه می‌تواند هزینه‌های ناشی از تردیدها و ضعف‌هایش در بازار خودرو را بپردازد، راهکارهای مختلفی پیشنهاد می‌شود، از جمله، پرداخت تسهیلات به هر دو گروه مصرف‌کننده و تولیدکننده.در این بین، پرداخت تسهیلات مناسب به خودروسازان اتفاقا همواره مورد بحث بوده است، چه از حیث ارقام پرداختی و چه از بعد سودهای آن. خودروسازان طی حدودا یک دهه گذشته همواره به دو مساله در بحث تسهیلات بانکی معترض بوده‌اند؛ یکی، محدودیت پرداخت تسهیلات به دلایلی از جمله قانون ذی‌نفع واحد و دیگری سود بالای تسهیلات. در مورد اول، داستان از آن قرار است که خودروسازان میزان تسهیلات اعطایی از طرف سیستم بانکی را کافی نمی‌دانند و حتی گاهی برای دریافت تسهیلات، دست به دامان دولت نیز شده‌اند. در دولت دهم بود که اصرار خودروسازان بر وجود مشکلات نقدینگی، دولت را بر آن داشت تا هزار میلیارد تومان به آنها کمک کند، هرچند در نهایت پولی به صنعت خودرو تزریق نشد. در شرایط فعلی هم که خودروسازان با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و قیمت هم دستوری است، آنها انتظار دارند تسهیلات بیشتری در اختیارشان قرار گیرد.

افزایش تسهیلات بانکی می‌تواند نقدینگی در خودروسازی را افزایش دهد و به حل بحران بزرگی که گریبان این صنعت را گرفته (مطالبات چند هزار میلیاردی قطعه‌سازان) کمک کند. یکی از دلایل اصرار شرکت‌های خودروساز بر آزادسازی قیمت، کمبود نقدینگی برای پرداخت بدهی قطعه‌سازان است که خود کاهش تولید و کیفیت را به‌دنبال داشته و دارد. بنابراین حالا که دولت میلی به آزادسازی قیمت ندارد، می‌تواند مقدمات تزریق هرچه بیشتر تسهیلات به صنعت خودرو را فراهم کند تا خودروسازان بتوانند بدهی قطعه‌سازها را در راستای جلوگیری از کاهش کمی و کیفی تولید قطعات و در نتیجه خودرو بپردازند.

پرداخت تسهیلات به خودروسازان اگرچه می‌تواند تا حدی اثرات قیمت‌گذاری دستوری را جبران کند، اما این اثرگذاری زمانی بیشتر خواهد شد که نرخ سود برای تولیدکننده نیز کاهش یابد. آن طور که خودروسازان می‌گویند، دریافت تسهیلات بانکی گاهی برای آنها تا مرز 35 درصد سود نیز هزینه داشته و این موضوع خود را در قیمت تمام‌شده خودروها نشان داده است. اگر اطلاعات ارائه شده خودروسازان را به بورس بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد سود بالای تسهیلات، یکی از عواملی است که قیمت تمام‌شده خودروها را افزایش داده است. بنابراین دولت می‌تواند با ایجاد یک سازوکار خاص، از نرخ سود تسهیلات اعطایی به صنعت خودرو بکاهد تا بخشی دیگر از اثرات قیمت‌گذاری دستوری را خنثی کند.

اما پرداخت تسهیلات خرید به مشتریان نیز موضوعی است که مشتریان انتظار آن را از دولت در صورت موافقت با افزایش قیمت خودروهای داخلی دارند. در حال حاضر، تسهیلات چندانی برای خرید خودرو در میان نبوده و از همین رو قدرت خرید بسیاری از مشتریان، با قیمت‌های فعلی در بازار خودرو متناسب نیست. به‌نظر می‌رسد اگر متناسب با افزایش قیمتی که قرار است در خودروهای داخلی اعمال شود، قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز از منابع مختلف بالا برود، افکار عمومی راحت‌تر با ماجرای افزایش قیمت خودرو کنار خواهند آمد.نمونه این اتفاق، سه سال پیش و در ماجرای «کمپین خرید خودروی صفر ممنوع» رخ داد. در آن مقطع، دولت با توجه به حساسیت ماجرا و افت شدید فروش خودروسازان، وارد عمل شد و با در نظر گرفتن 120 هزار فقره تسهیلات 25 میلیون تومانی، قدرت خرید مشتریان را بالا برد. شرایط به شکلی پیش رفت که نه‌تنها کمپین موردنظر شکست خورد؛ بلکه خودروسازان یکی از بزرگ‌ترین فروش‌های خود را تجربه  کردند.

در کنار پرداخت تسهیلات به مصرف‌کننده و تولیدکننده، دولت اقدامات دیگری را نیز می‌تواند در راستای جبران اثرات قیمت‌گذاری دستوری انجام دهد. از جمله این اقدامات، در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی مقطعی و اعمال تنفس در بازپرداخت تسهیلات است. این دو اقدام، جریان نقدینگی را در خودروسازی تقویت خواهد کرد و خودروسازان می‌توانند با استفاده از فرصت معافیت و تنفس، هزینه‌های مالی‌شان را کنترل کنند.همچنین، در نظر گرفتن تخفیفات تعرفه‌ای در واردات مواد اولیه قطعات نیز دیگر راهکاری است که برای جبران بخشی از اثرات قیمت‌گذاری دستوری، پیشنهاد می‌شود. به هر حال این راهکار نیز می‌تواند به نوبه خود در کاهش هزینه‌های تولید در زنجیره خودروسازی کشور اثرگذار باشد.هرچه هست، اگرچه به‌نظر می‌رسد در نهایت لغو قیمت‌گذاری دستوری، راهکار علمی و عملی برای پایان دادن به التهاب بازار و حذف دلالی و واسطه‌گری و حتی کاهش تدریجی قیمت‌ها در درازمدت است، با این حال وقتی دولت راضی به این کار نیست، راهکارهای بالا می‌تواند تا حدی از اثرات سرکوب قیمتی بکاهد.

برچسب ها

صنعت خودروسازیقیمت گذاریاقتصاد ایرانافزایش قیمت هادولت
مطالب مرتبط بیشتر
دولت با واگذاری خودروسازان، قدرت خود را از دست می‌دهد سال 2023 برای این خودروساز آمد داشت تعرفه گمرکی خودرو بر اساس میزان داخلی سازی تغییر کرد هیچ تعریف و استراتژی مشخصی در صنعت خودرو نداریم فعلا تصمیمی برای تغییر قمیت‌گذاری نداریم دهقان: متن جدیدی برای واردات خودرو توسط ملی‌پوشان آماده می‌کنیم سهمیه‌های خاص خودروی خارجی؟ پیش‌بینی درآمد 10 همتی از واردات خودرو دست دولت برای واردات خودرو باز است صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان در ماه های آینده تولد دوباره یک پهلوان خودروهای برقی ناجی اقتصاد جهان شدند وعده واردات خودرو به دست دولت اشتباه بود دولت برای حل ناترازی بنزین برنامه جامع ارائه می‌دهد نبرد تویوتا و تسلا برای تصاحب آینده خودروسازی پنجره فرصت‌های ناشی از توسعه خودروهای برقی نظر قالیباف در مورد قانون ساماندهی صنعت خودرو اعلام شد خودروی برقی از مسیر نروژ چالش مجلس و دولت برای قیمت‌گذاری خودرو چگونه چین برای رهبری جهانی خودروهای الکتریکی همه را شکست داد؟ فرصت‌های فناورانه ناشی از تولید و به‌کارگیری خودروهای برقی در کشور همه اقدامات نمادین برای وارداتی‌ها با رفع موانع، تحویل خودروها به مشتریان سرعت گرفت کشورهای پیشرو در خودروهای برقی کدامند؟ دلایل زیان انباشته خودروسازان تصمیم دولت برای واردات خودرو با ارز صادرات کشاورزی اقتصاد آمریکا تحت تاثیر اعتصاب کارگران خودروسازی قرار می‌گیرد؟ تنظیم بازار خودرو با حذف قیمت گذاری از صنعت خودرو دولت آئین نامه واردات خودرهای کارکرده را بدون دخل و تصرف تصویب کند لزوم حمایت دولت برای خروج خودروهای فرسوده آیین‌نامه واردات کارکرده‌ها کجاست؟ پایان شراکت دولت و خودرویی‌ها چالش‌های سه‌گانه پیش‌روی وزیر صمت تغییر سوم قیمت مونتاژی‌ها؟ آیین نامه واردات خودرو برای تصویب به دولت رفت از شورای رقابت انتظار داریم تصمیمات یکجانبه و یکطرفه نگیرد یک میلیون و 500 هزار خودرو باید در سال تولید شود عبور از خودرو با وعده کاهش تصدی‌گری چرک‌نویس طرح خودرویی خروج دولت از تصدی‌گری و سهامداری احتمال ابلاغ لایحه واردات خودروهای کارکرده تا پایان تیر به دولت دولت در تعیین تعرفه خودروهای وارداتی تجدیدنظر کند «علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد افزایش سود بازرگانی خودروهای سواری تا 171 درصد + سند عدم تامین به موقع ارز ؛ چالش جدی خودروسازان تب بازار خودرو با ازسرگیری واردات فروکش خواهد کرد ارسال نامه معرفی وزیر صمت به مجلس ضرب‌الاجل خودرویی مجلس به دولت آیا دولت رئیسی، یک فقره خودرو را هم مشمول مالیات می‌کند؟! عضو با سابقه هیات مدیره یکی از خودروسازان برکنار شد مجوز دولت برای واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری تا سقف 5 سال کارکرد سخنگوی شورای رقابت: قیمت گذاری خودروهای مونتاژی قطعی و لازم الاجراست واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد سیگنال‌های شتاب از واردات کارکرده‌ها مهدی غضنفری سرپرستی وزارت صمت را نپذیرفت وزیر صمت: لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد دولت برای واردات خودروی کارکرده نیاز به مجوز هیچ مرجعی ندارد برنامه دولت برای تولید1.7 میلیون خودرو در 1402 تسلا فراخوان 362 هزار خودروی آمریکایی را صادر می کند توافق خودرویی ایران با چین زیان انباشته خودروسازان و سوبسید سیاه، حاصل قیمت‌گذاری دستوری ابلاغ مصوبه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مجاز به تردد در مناطق آزاد جدیدترین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل بازار 25ام بهمن در تبریز رونمایی می‌شود سه سناریوی واردات خودرو کدام کشورها بزرگ‌ترین صادر کنندگان خودروی جهان هستند؟ اعتبارات پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در سال آینده بیشتر از امسال است دولت دخالتی در کار کارشناسی بورس کالا و شورای رقابت نمی‌کند تصاحب 80 درصدی بازار جهانی خودرو از آن کیست؟ کمبودهای خودرو با واردات جبران می‌شود شرکت‌های حمل و نقلی موظف به واریز سود به حساب صندوق توسعه حمل‌ و نقل شدند پیش بینی درآمد 31 هزار میلیارد تومانی دولت از واردات خودرو در سال آینده وزارت راه و شهرسازی مکلف به الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌های کشور شد اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط مدیران گروه خوروسازی سایپا گروه خودروسازی سایپا پیشتاز در صنعت خودروسازی خودروسازان در جاده رشد واردات «سخاوتمندانه» خودرو توضیحات زنگنه درباره قیمت بنزین در سال آینده ‌جزئیات 3 مرحله نقشه راه تحول صنعت خودروی کشور تا پایان 1404 جهش چشم‌گیر درآمد دولت از نقل‌وانتقال خودرو واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟ برنده اول واردات خودرو کمبود تراشه جهان را با چه بحرانی روبه‌رو می‌کند؟ دولت سهم و نقش خود را در واردات خودرو انجام داد دو تفسیر از جبران قیمت‌گذاری دستوری معمای بنزین در دولت مجلس مخالف انحصار واردات خودرو است فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را بر طرف می‌کند 9 خودروی جدید در راه خط تولید تردید مدیران در رالی تولید خودروی برقی مراکزی در کشور تحت عنوان خودروساز وجود ندارد غول کامیون‌سازی سوئد در مسیر رشد می‌راند وجود خودروهای اقتصادی؛ مقدمه‌ای برای برداشتن قیمت‌های دستوری ابربحران خودروی فرسوده رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو 3 ایراد گرفت اصلاح قیمت خودروها در دستور کار است خودروسازان پیش رفتند ؛ اما عقب ماندند رشد 6 درصدی تولید خودرو در نیمه نخست 1401 کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو سیاست تکلیفی این بار در مورد دوگانه‌سوزها لاتاری 6‌هزار‌میلیارد‌تومانی دولت از جیب صنعت خودرو افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت و مجلس نیست خودروسازان در مسیر اتحاد استراتژیک خداحافظی طولانی با قیمت دستوری خودرو یک لایحه دوفوریتی درباره صنعت خودرو تقدیم مجلس شد آیین نامه واردات خودرو ایرادهای اساسی دارد چکش‌کاری واردات خودرو بهبود مشکلات خودرویی تنها روی کاغذ؟ خط تولید مشترک خودروسازان برای 300 هزار خودروی اقتصادی دستورالعمل واردات خودرو بزودی توسط وزارت صنعت و معدن تدوین می شود واردات خودرو با تعرفه سرگردان تولید از جیب واردات؟ واردات خودرو وارد فاز اجرایی شد خودروهای شاسی بلند وارد نمی‌شود نقشه راه واردات خودرو عدم دخالت دولت در خودروسازی، کیفیت را افزایش خواهد داد بوگاتی میسترال؛ نقطه پایان غرش 16 سیلندرها با 5 میلیون دلار! +عکس تماس شرکای پیشین صنعت خودروسازی واردات خودرو نهایی شد کارنامه خاکستری سیاستگذار خودرو بورس کالا، راه نجات صنعت خودرو بومی سازی نقاط گلوگاهی خودرو نسبت دستمزد به درآمد در خودروسازی ایران یارانه بنزین در ایران، معادل 63 درصد بودجه عمومی دولت آئین نامه واردات خودرو محرمانه شد؟ واژه‌پردازی با خودروی اقتصادی موتور رشد تولید خرداد باید ریشه‌های زیان خودروسازان را پیدا کنیم تحکیم و تقویت ارتباط سایپا با جامعه دانشگاهی بازدید جمعی از مدیران و خبرنگاران خبرگزاری صدا و سیما از شرکت سایپا واردات خودرو به کما رفت؟ بحران ریزتراشه در خودروسازی توقف شماره‌گذاری به دلیل ناهماهنگی مصوبات سرعت زیان در خودروسازی 15 طرح خارج از قرعه‌کشی خودروسازان اعلام شد تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودرو، از اولویت خارج شد ریشه ناکارآمدی و فساد در خودروسازی چه زمانی خودروهای وارداتی به ایران می رسند؟ سیاست‌های خرد و کلان در خودروسازی نیک بین: چرا با انحصار دو شرکت خودروسازی جان مردم را به گروگان گرفته ایم؟ تشدید بحران کمبود جهانی ریزتراشه تعیین سقف و نحوه تخصیص ارز واردات خودرو با رعایت اولویت‌های ارزی افزایش قیمت بنزین در دستور کار مجلس و دولت نیست صنعت خودروسازی 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی را بر عهده دارد اهلیت خریداران سهام خودروسازان شرط اصلی واگذاری است چرخ خودروسازی امسال می‌چرخد یا مثل سابق می‌لنگد؟ همراهی مجلس و وزارت صمت برای لغو ممنوعیت واردات خودرو مشکلات سامانه یکپارچه فروش خودرو حل شد تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال جاری محقق می‌شود؟ بزودی دولت شرایط واردات را تعیین می‌کند برجام جاده مخصوص ! اولین سناریوی واردات خودرو اهلیت خریدار در واگذاری سهام درون گروهی سایپا رعایت خواهد شد دولت بستر واردات خودروهای موردنیاز را فراهم کند بی نیازی دولت به مصوبه مجمع تشخیص برای واردات خودرو نگرانی دولت بابت واردات خودرو بی‌مورد است در شرایط بدون تحریم، می‌توان خودرو با کیفیت تولید کرد از کجا تا به کجای خودروسازی چرا تولید خودروسازان خصوصی کم است؟ مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت منقضی می‌شود دولت مجوزی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو صادر نکرده است واردات 70 هزار خودرو در آستانه صدور مجوز کدام خودروی ارزان؟ کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان توپ واردات خودرو در زمین دولت توپ آزادسازی واردات خودرو در زمین دولت دست دولت برای واردات خودرو باز است برنامه دولت برای افزایش تولید خودرو در کنترل قیمت‌ها موثر است واردات خودرو از دوربرگردان دولت دولت برای واردات خودروی سواری هیچ منع قانونی ندارد طرحی که دولت برای سامان خودروسازی درانداخت زیان خودروسازان به 100 هزار میلیارد تومان رسید خوشه صنعتی قطعه‌سازی خودرو در تهران راه‌اندازی شد شروط واردات خودرو در سال 1401 چالش‌های صنعت خودروسازی با رقابتی‌شدن حل می‌شود بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است معاون سازمان استاندارد: ماندن خودرو در پارکینگ خودروسازها موجب ابطال تاییدیه استاندارد می‌شود واردات خودرو مطالبه مردم بود 8 دستور رییس جمهور، ضرب الاجل جدی به خودروسازان بود وزارت کشور به تأمین ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری‌ها مکلف شد دولت باید از صنعت خودرو کنار بکشد واکنش خودروسازی جهان به جنگ اوکراین سیاست‌گذاری و مدیریت خودروسازی‌ها موجب ناکارآمدی صنعت خودرو شده است دولت با سهم 15 درصدی، در ترکیب خودروسازی‌ها نفوذ دارد 10 خودروی برتر بازار آمریکا در سال 2021 + عکس دولتی بودن خودروسازان منفعتی برای صنعت خودرو ندارد حذف و اضافه در خودروسازی ایران در بحران کمبود تراشه ترکیه پیروز صنعت خودروسازی شد قابل اتکا‌ترین خودروها در 2021 مادامی که دولت در خودروسازی دست داشته باشد وضعیت این صنعت تغییری نمی کند یک خودرو چینی در ایران چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ دولت ادعا می‌کند 6 درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این‌ عدد خیلی بیشتر است رواج خودروهای الکتریکی بیش از 70 هزار شغل را در ایتالیا از بین می‌برد دولت با نقش تنظیم‌گری وارد بازار خودرو شود صنعت خودروسازی نباید دست دولت باشد تولید خودرو جزو ماموریت‌های سپاه نیست تکثر و تعارض نهادها؛ از ریشه‌های ناکارآمدی در حکمرانی صنعت خودرو دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی را رها کند تویوتا بزرگترین خودروساز جهان در سال 2021 شد 15 تکلیف سازمان ملی استاندارد به خودروسازان برای ارتقای ایمنی و کیفیت برنامه انقباضی «صمت» برای قیمت خودرو متن کامل برنامه 7 فصلی وزیر صنعت برای تحول در خودروسازی دخالت دولت‌ها در بازار خودرو باید کمتر شود رده بندی کیفی خودروها در آذرماه منتشر شد دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد سورپرایز بازار خودروی 2022 دلیل باز نشدن ایربگ خودروهای حادثه بهبهان چه بود؟ برترین خودروهای الکتریکی 2022 کدامند؟ صنعت خودرو در سال 2022 با چه وضعی رو به رو است؟ دو عامل افت کیفی خودرو در دوران تحریم برنامه فضایی برای خودروسازان عیارسنجی برنامه دولت برای خودرو خودروی مالکان بدحساب در پرداخت عوارض سالانه توقیف شود راه‌اندازی خطوط تولید خودرو ایرانی، از قفقاز تا غرب آفریقا مجلس و دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند تنظیم‌گر قیمت خودرو کیست؟ دلایل کاهش خوش‌بینی خودروسازان آیین‌نامه اجرایی پرداخت مالیات خودروهای بالای یک میلیاردتومان ابلاغ شد مخابره سه پیام سیاستگذار به خودروسازان خودروسازان در آبان ماه چه تعداد خودرو فروختند و چه تعداد ناقص ماند؟ اولین تصویر واردات خودرو در 1401 مالیات‌ستانی از خودروهای محبوس فاصله نرخ کارخانه با بازار آزاد باید برداشته شود سرگذشت کارخانه‌هایی به نام خودرو و به کام سیاست هزینه های خودروهای برقی صنعت خودرو را تهدید می کند نظر خودروسازان مبنی بر بالا بودن قیمت مواد اولیه ساخت خودرو، درست است 5 راه برای حل مشکلات صنعت خودرو خارج از وزارت صمت تکنولوژی صنعت خودرو سازی از گذشته تا به امروز قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد مرگ تدریجی یک صنعت ارزشمندترین خودروسازان جهان راز فشار تقاضا در جهان خودرو قیمت خودرو در 100 روز اول دولت خودرو در تنگنا اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت در آذر ماه چشم‌انداز خودرو با احیای برجام گزارش ارزشیابی کیفی خودرو مهر 1400 منتشر شد افزایش تولید خودرو و احیای واحدهای راکد صنعتی در 100 روز ابتدایی دولت حمایت دولت از خریداران خودرو معرفی ستون ها در خودروها و دلیل اهمیت آنها منبع زیان خودروسازی بحران رئیسی در جاده مخصوص تولید خودروسازان به بیش از نیم میلیون دستگاه رسید آپشن‌های خودرویی که چندان به کار نمی‌آیند تصمیم گیری برای تخصیص سهمیه مازاد بنزین به مردم با دولت است قیمت خودرو در دوراهی طرح خودروسازی در شهرک صنعتی خرمدشت قزوین کلید می‌خورد توافق بر سر خروج دولت از خودروسازی خودروهایی که در کشور صاحب برند تولید نمی‌شود واردات خودرو؛ آزاد یا مشروط؟ انحراف به پارکینگ یک‌سوم خودروها چهار دگرگونی در خودروها در یک دهه گذشته فرصت‌های عضویت دایم ایران در سازمان شانگهای برای خودروسازی ایران بیش از 10 هزار دستگاه از تولیدات شهریور خودروسازان تجاری نشد تغییرات مدیریتی به «جاده مخصوص» می رسد؟ قیمت‌گذاری دستوری؛ بی‌احترامی به مصرف‌کننده و تولیدکننده کمبود تراشه مانع تولید 7 میلیون خودرو شد ایران بیستمین خودروساز بزرگ دنیا شد زیان 210 میلیارد دلاری خودروسازان جهان تولید بیش از 106 هزار تن تایر تا پایان مرداد ماه آیا تولید 3‌ میلیون دستگاه خودرو در افق 1404 امکان‌پذیر است؟ پایان رویای خودروسازان آمریکایی در هندوستان گسترش چراغ های آینده گرا در خودروها خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود پالس مثبت دولت به واردات خودرو در عرصه تولید خودرو در گروه بهمن اقدامات موثری صورت گرفته است کسب «رتبه یک» خدمات پس از فروش برای نخستین بار در صنعت خودرو ایران توسط ایساکو توسعه بدون توقف تولید قطعات پلیمری انواع خودرو خوب و بد توسعه خودروهای برقی خصوصی شدن یا دولتی ماندن؛ کدام یک می‌تواند به افزایش تولید خودرو کمک کنند؟ تسهیلات سازمان استاندارد برای خودروسازان معرفی سریع ترین خودروی هر شرکت کمبود تراشه چالش جدی در صنعت خودروسازی کشور بهترین و بدترین شتاب در خودروها از دیدگاه کانزومر ریپورتس تعدیل بی‌سابقه نیروی کار در خودروسازی سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شد سکته انتظارات خودرو نبود حمایت هدفمند از خودروسازی شروط وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودرو خودرو پیشتاز تولید در تیر بازگشت آرامش به بازار لاستیک دولت ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی آن باز گرداند تبیین اهداف کوتاه‌‌مدت و بلندمدت خودرویی دنبال قیمت‌گذاری دستوری نیستیم برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای صنعت خودرو کشور دولت جدید چه برنامه‌ای برای مدیریت بازار خودرو دارد؟ پنج گردنه خودرویی دولت سیزدهم تمایل خودروسازان فرانسوی برای بازگشت به ایران باتیستا؛ از پژو 405 تا هیولای ایتالیایی و 300 کیلومتر برساعت در کمتر از 12 ثانیه! عکس آیا دولت سیزدهم هم درباره صنعت خودرو دروغ خواهد گفت؟ چرا دولت قانون اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت را اجرا نکرد؟ انقلاب پرینتر سه‌ بعدی در صنعت خودروسازی نقشه راه تقویت عرضه و تقاضای تجاری‌ها معرفی 10 خودروی الکتریکی با بالاترین پیمایش رشد زیان در صورت‌های مالی تلفیقی خودروسازان راه طولانی صنعت خودرو تا سند چشم‌انداز 1404 تعطیلی ناقص خودروسازان خودروسازی در جاده افت زیان امنیت پساتحریمی مشارکت‌های خودرویی رشد تولید بهاری خودروسازان خصوصی رفع تبعیض جنسیتی در خودروسازی‌ها قطع برق قوز بالا قوز صنعت خودرو شد لغو تحریم ها، تحول را به صنعت خودرو برمی گرداند انتقال پرونده خودروهای دپویی به دولت بعد؟ خودرو در محاصره دو تحریم سراب شکست انحصارخودرو آیا کشورها با تغییرات بازار خودرو همراه می‌شوند؟ درد صنعت خودرو دخالت دولت در این صنعت است «گام به گام» برای نجات خودرو ذی‌نفعانی که حقوق مشتریان را تضییع می‌کنند مجلس به شدت مخالف نظام قیمت‌گذاری دستوری است کدام خودروها در صف رونمایی هستند؟ رکوردشکنی «یوآن» در خودروسازی ایران فعالیت‌ها و پروژه‌های داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا تشریح شد عرضه خودروی باکیفیت توسط خودروسازان / افزایش عمق ساخت داخل خودروهای مونتاژی ورق در صنعت خودرو برمی‌گردد؟ پیش‌بینی رشد خودروهای انرژی جدید تشویق دولت‌ها به خرید خودروهای برقی پارازیت روی موج خودرو 1400 واردات خودرو آزاد می‌شود راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات صنعت قطعه سازی قیمت خودرو در دولت سیزدهم به کدام سمت رانده می شود؟ نقش پررنگ خصوصی ها در آینده صنعت خودرو تازه های نارنجی صنعت خودرو بحران در زنجیره تامین خودرو فناوری‌های آینده در صنعت خودرو کلیدواژه خودرویی کاندیداها شهرک صنعتی برلیان به قطب خودروسازی کشور تبدیل می‌شود تکالیف خودرو برای دولت بعد لباس دولت بر تن خودروسازان ماند جزییات پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری پای بلاکچین به صنعت خودرو هم باز شد یادداشت فعالان حوزه خودرو به مناسبت آغاز پانزدهمین سال فعالیت «خودروامروز» (قسمت دوم) رئیس‌جمهور از پیشرفت‌های صنعت خودرو تمجید کرد خودروسازی با فرمول نمی‌چرخد نخستین سدان «فرداموتورز» رونمایی شد پافشاری برای خلاصی از زیان‌دهی چگونه می‌توان به تولید خودرو‌های هیبرید در تیراژ بالا دست پیدا کرد؟ موتور رشد تولید در فروردین افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برون‌شهری تصویب شد قرارداد‌های قطعه سازان با خودروسازان باید به روز شود ادامه سیاست‌ های فعلی، صنعت خودرو را زمین خواهد زد برنامه‏ های پارس‏ خودرو برای تولید محصولات جدید ارتباطات هوشمند و پویا، ضرورت روابط عمومی سرآمد سایپای نوین به دنبال پاسخ به نیازهای مشتریان و تولید خودروهای باکیفیت است کاهش خروج ارز از کشور و وابستگی صنعت خودروسازی با جوش‌های نانویی تاثیر کمبود جهانی تراشه بر تولید 100 هزار خودروی مزدا در سال 2021 نبود تراشه کامپیوتری 110 میلیارد دلار از درآمد خودروسازان می‌کاهد برنامه 450 میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی جهان نوع قیمت‌گذاری شورای رقابت؛ زمینه‌ساز افزایش قیمت خودرو و فساد معضل قیمت گذاری خودرو چطور حل می شود؟ دلیل زیان خودروسازان ده خودروی اول از لحاظ بهترین رانندگی و کمترین خلافی حرکت سینوسی مشارکت های خارجی خودرو اعلام فهرست ارزان ترین خودروهای امسال ضرورت خروج دولت از صنعت خودرو استفاده از مستربچ‌های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی هشدار مدعی‌العموم به خودروسازان خارجی تردد 145 میلیون خودرو الکتریکی در جهان تا سال 2030 حسگر رونق تولید خودرو تمایل آمریکا به لغو تحریم خودروسازی ایران بهبود 20 درصدی سطح کیفیت محصولات سایپا سرمایه جا مانده پژو در ایران چقدر است؟ رالی غول‌ها در بازار خودروی اشتراکی پولستار2؛ ایمن‌ترین خودرو سال دارای امکانات بیشتر شد بحران نبود قطعات یدکی خودرو به کاخ سفید کشیده شد بسته‌ای دیگر برای اصلاح صنعت خودرو سهم صنعت خودرو از توافق 25 ساله ایران و چین مسیر صنعت خودرو در سال 1400 به چه اصلاحاتی نیاز دارد؟ ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2021 جایگاه صنعت خودرو کشورمان در سند جامع همکاری ایران و چین رکورد تولید سالانه شرکت زامیاد شکسته شد تولید بیش از 829 هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان بهمن‌ماه اولویت صنعتی استان کرمانشاه توسعه و تکمیل زنجیره قطعه‌سازی خودرو است اقبال بلند وانت‌ها و شاسی‌بلند‌ها ارائه کمک‌های فنی وزارت دفاع به صنایع خودرویی وضعیت تولید خودرو در سال 1400 مشخص شد تمدید تخصیص سهمیه ورق به ایران خودرو و سایپا غافل‌گیری بزرگ در تولید برقی‌ها اشتغال 12 هزار نفری در کروز می تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر واحدهای تولیدی کشور شود ایران و سوریه توافقنامه تولید خودرو امضا کردند برنامه خودرویی «صمت» محقق نشد بی‌میلی به خودروهای خودران افزایش خودروهای امن در دنیا تولید بیش از 817 هزار دستگاه خودرو در 11 ماه سال 99 وعده 37 میلیارد دلاری برای صنعت تراشه سازی مروری بر دو سال پر تحول سایپا رونمایی از طرح های خودرویی در سفر وزیر صمت به قزوین نقشه راه ایجاد تحول در صنعت خودرو رشد بدهی خودروسازان به بانک‌ها گذر از انحصار با رقیب خارجی کیفی‌ترین برندهای خودروسازی از نگاه مصرف‌کننده خودرو در 1400 آزاد می‌شود ایران‌خودرو در 10 ماهه امسال به تنهایی جهش تولید را بر دوش کشیده است 10 انتخاب برتر در بازار خودروی آمریکا و نمایش قدرت سامورایی ها! +عکس " اچ آر-وی" مدل 2022 و معرفی جدیدترین محصول در نسل سوم کراس هوندا +عکس بزرگ ترین خودروسازان دنیا رزم با انحصار از مسیر خصوصی‌ها رشد 93 درصدی هزینه سربار خودروسازان آغاز تغییر بنیادین در صنعت خودرو اصلاح آیین‌نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی روی میز دولت توقف خودرو به وقت آذر عرضه خودرو در بورس به کجا رسید؟ اجازه واردات قطعات داخلی‌سازی شده را نخواهیم داد قیمت خودرو آزاد شود؛ بازار هوشمندانه عمل می کند ترسی از واردات خودرو نداریم تحقیق و توسعه با جدیت در گروه خودروسازی سایپا پیگیری می شود وعده‌های خودرویی در اجلاس داووس شرکای خودرویی در راه ایران روش فروش خودرو بجای قرعه‌کشی باید منطقی شود تسریع در عرضه با لغو مصوبات خودرویی؟ هدف دولت حمایت از خودروسازی است رمزگشایی از عقب‌نشینی شورای رقابت دوران نمایشگاه های بین المللی خودرو هم به سر آمده گزارش ارزشیابی کیفی خودرو آذر 99 منتشر شد وانت ها در صدر جدول پرفروش ترین خودروهای سال بازی با کارت خودرو در بودجه 1400 سازمان بازرسی رسماً خواستار لغو مصوبه شورای رقابت برای گرانی خودرو شد حبس خودرو با فرمول جدید فناوران برای رفع چالش‌های سایپا فراخوانده شدند ارائه آیین نامه اجرایی تعیین سن فرسودگی خودروها به دولت بازی با برگ خودرو در بودجه 1400 عرضه سه محصول در طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو انحصارشکنی از «خودرو» با کدام برنامه؟ هیچ خبر جدیدی از آزادسازی واردات خودرو به کشور نیست تکمیل و تجاری سازی 4796 دستگاه خودرو در یک روز افزایش تولید در اوج تحریم پیش‌بینی آزادسازی واردات خودرو در لایحه بودجه درآمد بیش از 2400 میلیاردی دولت از نقل‌وانتقالات خودرو جرایم رانندگی 2 درصد افزایش می یابد درآمد حاصل اسقاط خودروهای فرسوده بیش از 2 برابر شد بحران کمبود فولاد در خودروسازی آمریکا 2 هزار پراید ناقص تکمیل و تحویل داده می شوند طرح ارزان‌سازی خودروی خارجی تصمیم جدیدی برای نحوه قیمت گذاری خودرو ابلاغ نشده است خودکفایی و تنوع محصولات بدون توقف! قطب نظامی خودرو؟ مردم ایران لایق ‌خودروی خوب و با‌کیفیت ‌هستند تکمیل حدود 110 هزار خودروی ناقص با ترخیص قطعات از گمرک درخواست خودروسازان آفریقا از دولت آغاز پروژه تولید نخستین خودرو شاسی‌بلند آفرودی در گروه سایپا جبران کسری نقدینگی دولت از جیب قطعه ساز و خودروساز در جنگ اقتصادی به خودکفایی کامل خواهیم رسید 3طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج اجرای طرح واگذاری حدود 152 هزار خودرو هر 2 هفته یک‌بار تا پایان سال همراهی بانک مرکزی با زنجیره خودروسازی فراخوان مجدد کره‌ای‌ها در آمریکا مشکل امروز بازار؛ عدم تصمیم‌گیری به‌موقع در مورد قیمت‌گذاری است هزینه سرکوب خودرو در کارخانه را مردم می‌دهند بزرگترین صادرکنندگان خودرو کدام کشورها هستند؟ کدام خودروسازان وفادارترین مشتریان را دارند؟ دستورات جهانگیری برای حل فوری مشکلات کامیون‌داران برنامه سایپا در توسعه محصول و تولید خودروهای جدید، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز است اصلاح ساختار خودروسازی، از اولویتهای کمیسیون صنایع مجلس سریعترین خودروهای جهان را بشناسید افزایش تولید خودروسازان در گرو تامین 3 میلیارد دلار ارز دستاوردهای چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو تناقص‌گویی در وضعیت خودروسازی کشور آیا بعد از نیم قرن خودروسازی توان رقابت با خودروی خارجی را داریم؟ نیاز فعلی بازار خودرو واقعی نیست تاثیر کرونا بر صنعت خودروی جهان درخواست وزارت کشور از دولت برای معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو 5 خودروسازی بنتلی انگلیس 1000 کارمند خود را به خاطر کرونا اخراج می‌کند هوندا آکورا فراخوانده شد! واریز 100 درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت تردد 3 میلیون خودروی فرسوده در سطح کشور گزارش تفحص از خودروسازی‌ها فردا در مجلس قرائت می‌شود خودرو؛ مسأله روز! جزئیات تغییر قیمت خودرو از زبان سخنگوی دولت راهکارهایی برای نجات صنعت خودرو از چاله اقتصاد تولید 40 هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید خودروسازی تا 56 درصد خودروسازان سال جدید را با افت تولید شروع کردند تندباد سهمگین کرونا؛ بحرانی غیر قابل پیش بینی آسیب 47 درصدی کرونا به صنعت خودرو جهان فراخوان مازراتی به دلیل سرعت گرفتن بی موقع خودرو روزگار سناریوسازی با پراید به اتمام رسیده تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در 99 عبور از بحران در خودروسازی با کنار گذاشتن قیمت‌های دستوری خودروسازی بر سر دو راهی تولید و سلامت ​لطمه به اشتغال لزوم تشکیل کمیته ملی برای جهش تولید در خودروسازی بهترین خودروهای برقی در سال 2020 ایران خودرو؛ از تغییر مدیر تا وعده های داده شده قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان گام بلند ایران خودرو در داخلی سازی قطعات با فن آوری پیشرفته تقویت استاندارد‌های خودرو با توجه به شعار "جهش تولید" چه خبر از خودروسازانی که تعطیل کردند؟ دستیابی به دانش فنی تولید نوعی فولاد برای صنعت خودروسازی برنامه‌های خودروسازان برای مقابله با کرونا افزایش قیمت نداشته‌ایم فولکس واگن به 260 هزار شاکی آلمانی غرامت می‌دهد ضرر روزانه 6 میلیون دلاری خودروسازی جهان از تعطیلی ووهان چین سرگذشت دو دهه قیمت‌گذاری خودرو تصویر هولناک خودروسازی در سال 2020 استانداردهای 85گانه خودرویی سختگیرانه نیست زلزله مالی در جاده مخصوص هدف اصلی کمک صنعت دفاعی به خودروسازان، شکستن تحریمها است پژو 2008 جدید الکتریکی شد تاثیر ویروس کرونا بر خودروسازی جهان، جدی است پایان عمر خودروسازی برای استرالیا راز افزایش سرعت تولید در جاده مخصوص قدردانی ایران‌خودرو از حمایت بانک مرکزی از خودروسازان چهار مشوق خودروسازان براى قطعه‌سازان داخلى بازی باخت - باخت قیمت‌گذاری دستوری رتبه اول شرکت مدیران خودرو در بحث رضایت مندی مشتریان در خدمات فروش حال و احوال خودروسازان در سالی که گذشت گزارش تصویری افتتاح خط تولید کامیون ایرانی «چاپار» تولیدات ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو از مرز 604 هزار دستگاه گذشت طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی رشد 100 درصدی درآمد هدفمندی از فروش صادراتی بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه 99 + جدول دستاوردسازی کمیسیون صنایع مجلس به قیمت نابودی صنعت خودرو شکوفایی خودروهای الکتریکی در سال 2019 چانه‌زنی خودروسازان برای تغییر استاندارد آلایندگی سایه برگزیت بر خودروسازی بریتانیا بهبود تولید ماهانه خودروسازان زیان 5 هزار میلیاردی خودروسازان در 6 ماهه اول 98 طرح فوریتی فراکسیون امید برای توقف افزایش قیمت بنزین مجلس برای خروج از فضای کنونی طرح سه فوریتی دارد نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها افزایش نخواهد یافت پیش‌بینی درآمد سالانه 40 هزار میلیارد تومانی با افزایش قیمت بنزین قرارداد جدید "چرخشگر" با ایران خودرو خودروسازی تسلا در حومه برلین کارخانه‌ای بزرگ احداث می‌کند واگذاری‌های خودروسازی‌ها تا سقف اصل 44 انجام می‌شود چراغ سبز به استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل گرانی «پالادیم» کار خودروسازان را سخت کرد آسیب صنعت قطعه در پی مشکلات خودروسازان افزایش قیمت بنزین، تورم و چند واقعیت اقتصادی واگذاری خودروسازان، شاید وقتی دیگر تولید 6 ماهه خودروسازان به 377.5 هزار دستگاه رسید آیین‌نامه‌های مورد نیاز FATF در دولت تصویب شده است دادگاه مفسد فی‌الارض بودن متهمان پرونده پرهام را رد کرد دولت حتی یک اتوبوس به شهرداری تهران نداده معنای نام بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان چیست؟ / قسمت اول فراز و فرود قیمت و فروش خودرو دولت به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تمایلی ندارد انحصاربه بهانه حمایت از تولیدداخل؟ فروش فوری به چاه جدیدی برای خودروسازان تبدیل شده است خودروسازان از فرصت تجدید ارزیابی دارایی استفاده کنند کابوس ترامپ برای خودروسازان حد و حدود دولت در خودروسازی همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودرو به کمک بیاییم یکه تازی دولت در خودروسازی خودروسازان توان متخصصان ایرانی را باور کنند افزایش قیمت بنزین گریبان کالاهای اساسی را می‌گیرد دولت به متقاضیان جا مانده از دریافت کارت سوخت فرصت دهد تمسخر بنز و بی‌ام‌و توسط ترامپ کمترین وابستگی به خودروسازان را دارم هیچ مشکلی در تحویل محصولات ثبت نامی سراتو نخواهیم داشت پرواز ستاره اقتصادی دهه 40 کاهش شدید سود شرکت رنو در 6 ماهه اول 2019 ضرورت شفاف‌سازی شرکت‌های خودروسازی قبل از واگذاری تلنگری به تحلیل‌گران کلان بورس تهران رنو با خروج از ایران، زیان مالی بسیاری متحمل شد ساینا هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است ارکان حاکمیت و سه قوه نسبت به صنعت خودروسازی سیاست گذاری واحدی ندارند قطعه پلوس خودرو در سایپا داخلی‌سازی شد مجلس از خودکفایی صنعت خودرو حمایت می کند دو موضوع مهم در تولید خودروهای ناقص تغییر سیاست وزارت صنعت در تولید خودرو پیش شرط واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چیست؟ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است فرمان خودروسازی در دست دولت راه نجات صنعت خودرو از زبان ویسه تبانی 4 شرکت‌ تولیدکننده برای گرانی 70 درصدی روغن موتور قیمت‌گذاری در حاشیه کدام «بازار»؟ بازار مشهد با کمبود لاستیک مواجه است آپشن خودروها با قیمت گذاری دستوری آب می رود سواری «فیات» در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تولید می‌شود کشمکش دو نهاد بر سر قیمت‌گذاری خودرو سازمان بازرسی خواستار بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو شد شرکت‌های خودروسازی در صورت عدم اجرای مصوب مجلس به دادگاه معرفی می‌شوند به‌زودی بیش از 100 هزار خودرو عرضه می‌شود ورود به بازار‌های جهانی باید در دستور کار خودروسازان قرار گیرد سنگینی 150هزار میلیارد تومان بر دوش اقتصاد ایران دولت نقدینگی خودروسازان را تامین کند اثر تفکیک وزارت صمت بر خودرو تعرفه‌های واردات خودرو به آمریکا 6 ماه دیگر اجرا می‌شود آخرین خبر از دو چالش روز تاکسی‌های اینترنتی چالش‌ ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودرو در بازار مجازی تمدید 2 ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری وارداتی طرح سوال از وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو در کمیسیون برنامه تولید انواع خودرو در فروردین از مرز 42هزار دستگاه گذشت صرفه‌جویی ارزی با داخلی‌سازی خودروهای چینی برای رشد صنعت باید با فساد مبارزه کرد گزارشی از وضعیت بازار خودرو بدون قیمتگذاری اینترنتی سیل وارده به صنعت خودرو جان این صنعت را می گیرد برخورد قاطع مدیرعامل سایپا با اقدام خارج از ضوابط یکی از مدیران شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت گذر از پیچ بحران با دوپینگ دولتی بنزین امسال می پرد؟ افزایش 100 هزار تومانی قیمت لاستیک تریلی سازوکار احتمالی پرداخت تسهیلات ارزی به زنجیره خودروسازی امیدی برای آزادسازی واردات خودرو نیست افزایش قیمت در بازار بی‌مشتری تقویت همکاری فورد و چانگان بنزین تا یک ماه آینده دو نرخی می‌شود نقشه راه تولید 2/ 1 میلیون خودرو تاسیس برند مخصوص خودروهای برقی توسط شرکت جیلی نرخ ارز؛ منشأ تحولات بازار خودرو دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی دو فرمان اقتصادی به زنجیره خودروسازی سهم دولت از خودرو حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید دوره بحران فعلی صنعت، گذرا است ابرچالش‌های خودرو در سال 98 خودرو در سال 98 گران می‌شود یا ارزان؟ تکرار تجربه موسسات مالی در خودروسازی آمار فروش جهانی خودرو در سالی که گذشت قیمت‌گذاری خودرو 5 درصد حاشیه بازار به ضرر مردم است خروج دولت از بنگاه داری بازار را رقابتی می کند سال 97، سال بی برنامگی دولت در صنعت خودرو مسیر خودروهای وارداتی در 98 فورد؛ مردی که خودرو را مردمی کرد خودروسازان در واردات قطعه شریک هستند چرا قیمت خودرو کاهشی شد؟ تغییر ساختار در صنعت خودرو ضروری است اختلاف ارزی بانک مرکزی و قطعه‌سازان سرنوشت بازار خودروی 98 قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار متوقف شود نقشه راه برای گذر از چالش‌های صنعت خودرو قیمت پراید هیچ‌گونه افزایشی نداشته است صنعت خودرو؛ بیگانه با بهره وری، زنده به مدد حمایت دولت ارزان‌ترین خودروهای جهان در کجا تولید می‌شوند؟ وعده‌ای که محقق شد خودروی روس‌ها در راه ایران وضعیت خدمات پس از فروش عرضه کنندگان خودرو پس از تحریم صادرات لاستیک داخلی به اروپا ممنوع شد با پرداخت مطالبات 120 روزه قطعه سازان ، روح جدیدی در زنجیره تامین گروه سایپا دمیده شد بن‌بست تجاری‌سازان کور سوی امید در خطوط تولید خودروسازان هجوم متقاضیان در سایه رشد قیمت‌ها قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای 5 درصد حاشیه بازار عادلانه نیست پرواز خودرو از باند تورم انتظاری عبور تولید روزانه ایران خودرو از مرز 2100 دستگاه خودرو مکانیزم قیمت گذاری خودروهای تولید داخل تعیین شود پادزهر دلالی در بازار قطعه سازان زیر چرخ خودروسازان بی‌مهری صنایع خودروسازی نسبت به فناوری‌های داخلی صعود قیمت‌ها با تورم انتظاری پیشداوری آزادسازی قیمت خودرو وعده‌های تو خالی؟ اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا درخصوص قیمت خودروها چراغ سبز به واردات خودرو؟ خودروهای وارد شده با ثبت‌سفارش جعلی، تحویل اموال تملیکی شد ساختار و مدل خودروسازی کشور باید اصلاح شود خواب سنگین صنعت خودرو در دوران تحریم فرمان بازار در دست دلالان استقرار بازرسان سازمان بازرسی کل کشور در دو شرکت خودروساز بزرگ کشور قیمت های جدید به زودی اعلام می‌شود تسهیلات، دوای درد خودروسازی است؟ آغاز بازپرداخت طلب قطعه‌سازان بی گناهی رئیس انجمن صنفی شرکت های امداد خودرویی کشور با رای برائت در دادگاه تجدید نظر نیمه پنهان لغو افزایش قیمت خودرو خودزنی خودروسازان ادعای خودروسازان در تولید برقی‌ها بازگشت رونق به چرخه تولید با افزایش تیراژ تولید عرضه به پای تقاضا نرسید شکایت از نمایندگی‌های خودروسازان در صدر نقطه توقف افزایش قیمت تداوم صدرنشینی فولکس در فروش چالش عکس 10 سال سایپا واگذاری سهام خودروسازان، زهر یا پادزهر دولت فرمان تصدی‌گری در صنعت خودورسازی را رها می‌کند؟ تزریق نجومی به صنعتی ورشکسته رایزنی مجلس با دولت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای تدوین شد تلاش مجلس برای اصلاح امور خودروسازان اصلاح قیمت قطعات کلید خورد پل عبور قطعه‌سازی از بحران افتتاح خط تولید چری آریزو6 در کارخانه جدید مدیران خودرو خودروسازی، عامل رکود بعدی؟ پاشنه آشیل فرمول جدید قیمت‌گذاری ابزار دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو حذف دولت، راهکار زنده شدن صنعت خودرو شیوه صحیح قیمت‌گذاری خودرو قیمت های اعلامی در موعد تحویل، مبنای قیمت گذاری خودروها عارضه هفت‌گانه در فرآیند تولید قطعه غول‌های خودروسازی خواستار پایان آشفتگی تجاری دولت ترامپ شدند استقبال گرم از قیمت‌های داغ پاسخگویی به توقعات کمی و کیفی با افزایش قیمت؟ آزمون آزادسازی قیمت خودرو تنظیم بازار خودرو تا اردیبهشت 98 قیمت خودرو در حاشیه بازار موافقت دولت با واردات مواد اولیه و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف 300 میلیون دلار افزایش اعتماد مشتریان به مدیران خودرو با شفافیت در قیمت گذاری وعده 12هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری عصر خودرو، برترین وبسایت تخصصی حوزه خودرو در کشور جای خالی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ماجرای قیمت‌گذاری صنعت خودرو بین دو تحریم دولت 50 درصد حق بیمه رانندگان را در بودجه 98 حذف کرده است احتیاط در قیمت‌گذاری خودروهای پر تقاضا قیمت‌های جدید خودرو چرا اعلام نشد؟ ابهام زدایی از نحوه محاسبه قیمت روز خودروهای پیش فروش شده درخواست قطعه سازان برای افزایش 50 تا 70درصدی قیمت ها قیمت گذاری خودرو ، دولتی باقی می ماند قیمت‌های جدید خودرو نهایی شد وضعیت تولید خودروهای افزایش قیمت یافته قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار تنها راهکار اجرایی در شرایط فعلی قیمت‌گذاری خودروسازان، سهام این گروه را تقویت کرد تهران و اسلام آباد تفاهمنامه حمل و نقل بین المللی امضا کردند قیمت گذاری خودرو آزاد نخواهد شد درآمد دولت از ناحیه شماره‌گذاری و نقل‌و‌انتقال خودرو افزایش قیمت قطعات خودرو نیاز به بررسی بیشتر دارد خبر خوش وزیر صنعت برای تامین لاستیک کامیونداران کارشناسی قیمت خودرو تمام نشد؟ بی‌تحرکی در قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ اعلام قیمت خودرو تا هفته آینده کامیون‌سازان خصوصی در سراشیبی تولید روایت «تهران تقاطع سئول» از خودروسازی ایران پیشنهاد عرضه «خودرو یارانه‌ای» توقف زیان خودروسازان در صورت تصمیم گیری سریع تر سازمان حمایت عوامل قاچاق متصل به ساختار دولتی را معرفی می کنیم قیمت‌های کمیته خودرو قانونی نیست شورای رقابت دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تشریح کرد+سند «خودرو» در معادله قیمت بنزین حل مشکل صنعت خودرو با تشکیل شورای عالی صنعت قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان آزاد شد تشکیل کمیته سه جانبه برای آنالیز دقیق نحوه قیمت‌گذاری خودرو خطر توقف خط تولید خودرو جدی است قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها همکاری نیسان و رنو در پرونده گون نسخه جدید برای قیمت‌گذاری خودرو وامانده در تردید سایه ارزی بر صنعت خودرو کاهش مقطعی تقاضا پس از آزادسازی قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است تعلل در قیمت‌گذاری خودرو و سودی که تنها به جیب دلالان می‌رود آغاز عرضه خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از بازار توسط خودروسازان کیفیت پاییزی خودروهای داخلی معرفی 14 خودروی تاتا‌موتور تا 2022 عرضه خودرو با قیمت نزدیک به حاشیه بازار استمرار می یابد ریشه حساسیت عمومی به قیمت خودرو فاصله فاحش قیمت خودروها در حاشیه بازار با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود وزارت صنعت با افزایش20 و 32 درصدی قیمت تایر موافقت کرد تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است تداوم تولید زیر ظرفیت تجاری سازان فروش تحویل فوری چهار محصول ایران خودرو مشمول قیمت گذاری نیست نگاهی به نکته‌های مغفول مانده درباره مشکلات مردم با خودروسازان شبه آزادسازی قیمت خودرو کلید خورد نتیجه اعتماد به دولت افزایش واردات قطعه به کشور قیمت‌گذاری خودرو در «حاشیه» غفاری به مگاموتور بازگشت خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری باقی بمانند رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست زمان کمک به خوروسازان از دست نرود کشتی خودروسازان در آستانه برخورد با صخره پنهان ورشکستگی! تداوم ممنوعیت واردات در سال آینده؟ دولت بر سر دو راهی افزایش قیمت خودرو رمزگشایی از جعبه سیاه «افزایش معقولانه قیمت» قیمت خودرو در دولت تعیین می‌شود پشت پرده التهاب بازار خودرو وضعیت قیمت‌گذاری‌ها در بازار خودرو به کجا رسید؟ نرخ گذاری خودرو به میزان 5 درصد زیر قیمت بازار کذب است اعلام قیمت جدید خودروها حداکثر تا 10 آذرماه قیمت‌گذاری غلط علت آشفتگی بازار خودرو است فرجام تهدیدخودروسازان به بیکاری مردم به کجا خواهد رسید؟ عدم صلاحیت شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو دور جدید افزایش قیمت خودرو آشفته بازار خودرو و راه های برون رفت از بحران صنعت خودروسازی گمرک همکاری کند قیمت‌ها 50 درصد کاهش می‌یابد خودروهای داخلی در پیچ تند قیمت گذاری سرانجام قیمت گذاری خودروها به کجا رسید؟ مانعی در مسیر اجرای خروج فرسوده‌های سنگین هیاهوی قطعه‌سازان در سکوت خودروسازها قطعه‌سازان برای افزایش قیمت دست به دامان رئیس جمهور شدند بسته‌ای با دو ضربه‌گیر قیمتی افسار صنعت خودروهای خودران در دستان فورد سهام دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد قیمت خودرو امشب تعیین می‌شود مدیرعامل شرکت آپکو تاکید کرد؛ تامین نقدینگی ارزی و ریالی راه موفقیت در جنگ اقتصادی قیمت جدید خودروها تا اوایل هفته آینده اعلام می شود نمره مشتریان به کیفیت خودروها سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند ‌خط تولید شبانه در شرکت‌های خودروسازی راه‌اندازی می‌شود قبل از وقوع بحران به صنعت خودروسازی توجه شود دلایل عدم اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو ریز سود و زیان خودروسازان در فروش رفع سردرگمی‌های صنایع با ایجاد خط ویژه گمرکی تولید پروسه جدید قیمت‌گذاری خودرو حذف قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت در دستور کار وزیر جدید صمت جنگ خودرو با قیمت گذاری آلودگی هوای تهران چه خسارت‌های اقتصادی در بردارد؟ تشریح فرآیند قیمت گذاری خودرو چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست پیگیر حل مشکلات خودروسازان هستم قیمت گذاری توسط هر ارگانی مانع حرکت خودروسازان است زمزمه های افزایش قیمت خودرو جدی شد رویاپردازی در مجلس؟ افزایش یک درصدی تولید تجاری‌ها خودروهای شاسی بلند، نیاز روز بازارهای خودرویی بررسی نابسامانی های خودروسازی در مجلس دولت و خصولتی‌ها سهامدار بزرگ صنعت خودرو با سرکوب قیمتی تیشه به ریشه خودروسازی می‌زنند فشارهای داخلی از صنعت خودرو برداشته شود مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو شورای رقابت 20 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو کشور ضرر زد بازدید مدیران استاندارد از نماد استاندارد خودروسازان خصوصی بیگانگی با حوزه آموزش علت درجا زدن صنایعی مانند خوروسازی جهت‌گیری سازمان حمایت در تعیین قیمت ریزش قیمت ها در بازار خودرو ادامه دارد + جدول خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند قیمت های جدید خودرو در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار سامسونگ وارد عرصه خودروسازی شد رقابت پنهان برای قیمت‌گذاری خودرو پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ خودرو سازمان حمایت در حال بررسی قیمت‌های جدید خودرو است قیمت گذاری خودروها با فوریت تعیین تکلیف شود ارزبری خودروهای مونتاژی چین در ایران احتمال افزایش 20 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی رکود بازار خودرو به امید ارزانی بیشتر قیمت‌گذاری خودرو در دست دولت باقی ‌ماند کاهش یک سوم قیمت خودرو در صورت ادامه دلار 12 هزار تومانی مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خودرو تا هفته آینده ارزان‌تر می‌شود دولتی یا خصوصی بودن صنعت خودروسازی مشخص شود خودروسازی را به سرنوشت نساجی دچار نکنیم ابهام در خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو خودروسازی در معرض خطر افزایش نوسانات قیمتی خودروهای داخلی در بازار پیش بینی روند کاهشی قیمت ها در بازار به جای کمک به صنعت خودرو، سنگ‌اندازی می‌کنند! بازار خودرو بلاتکلیف تر از همیشه خودروسازان با متوقف کردن عرضه، نبض بازار را در دست گرفته اند قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه بازتعریف مکانیزهای اثربخش پیش نیاز آزادسازی قیمت خودروها تداوم روند کاهشی قیمت خودروها در بازار طراحی و ساخت پوشش خود ترمیم شونده برای خودروها وقتی پیش فروش خودرو دردی از بازار آشفته دوا نمی‌کند تولید 15روز خود را راهی بازار کنید تا قیمت افت کند افزایش یک تا 2 میلیون تومانی قیمت‌ها سیاست های مقطعی تا چه اندازه در کاهش قیمت ها تاثیر گذار است؟ ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته افزایش یک میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار افزایش 17 درصدی قیمت خودروها به تصویب می رسد؟ 207 گرانتر شد قیمت خودرو در مسیر افزایش قرار گرفت اعلام دلایل "گرانی خودرو" افزایش تقاضای خرید خودرو همگام با افزایش نرخ ارز پیشنهاد 13 راهکار برای رفع مشکلات صنعت خودرو 2 راهکار حذف حاشیه سود در بازار خودرو ورود دستگاه های نظارتی به قیمت گذاری خودروها شورای رقابت همچنان تعیین‌کننده قیمت خودروهای داخلی است شورای رقابت مرجع قیمت گذاری خودرو داخلی شود نگاهی به امپراطوری عظیم فولکس واگن خودروهای موجود در کارخانه‌ها هر چه سریعتر تحویل داده شوند زمزمه‌های خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو توزیع روزانه 500 دستگاه خودرو به نمایندگی‌های کشور پس از کسب مجوز تردد خودروها بازندگان قیمت‌گذاری دستوری خودرو سرمایه داران قربانی فساد ساختاری می شوند تغییر مشروط مرجع قیمت‌گذاری خودرو تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت راهگشا نیست جلسه بررسی قیمت خودرو در شورای رقابت آغاز شد دولت برای قیمتگذاری جدید خودروها تعجیل کند 15 راهکار بازگشت آرامش به بازار خودرو لازم باشد، خودروسازان از آسمان هم قطعه می‌آورند و تولید می‌کنند پول‌های سرگردان به بازار خودرو هجوم آورده‌اند ریشه‌یابی کاهش عرضه خودرو دولت ومجلس حمایت از خودروسازان را بردارند،در بازار دوام نمی‌آورند خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است کاهش تولید خودرو به بهانه اعمال استاندارد شوکی جدید بر بدنه اقتصاد سامسونگ شایعه ورود به صنعت خودروسازی را تکذیب کرد نمی‌توان شورای رقابت را حذف کرد شورای رقابت؛ ضربه‌گیر قیمتی خودروسازان؟ تحریم ایران، اقتصاد اروپا را آسیب پذیر می کند آزاد‌سازی قیمت خودرو توجیه دارد؟ برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در گرو موافقت رییس سازمان حمایت حذف شورای رقابت از صنعت خودرو با قیمت گذاری رقابتی هشدار نسبت به تعطیلی واحدهای خودروسازی دو سیگنال مثبت به آزادی قیمت خودرو جایگاه شورای رقابت تغییر پیدا می کند سیاست‌گذاری قیمت خودرو نیازمند تغییر است دو روی سکه آزادسازی قیمت خودرو منابع چینی خودروسازان به دلیل هیجان های ناشی از مذاکرات از دست رفت دست خالی سهامداران خودرویی با قیمت گذاری دستوری مسیر سوم قیمت‌گذاری خودرو مشکلی برای تولید خودرو تا پایان سال نداریم خودروسازی بروجرد جان دوباره گرفت خودروسازان جهان به چه قوانین محیط‌زیستی پایبندند؟ صنعت خودرو ایران بعد از 50 سال چقدر ارزش دارد؟ خودروهای خارجی در صف ورود به خط تولید داخلی دو مسیر حفظ ارتباط خارجی خودروسازان واردکنندگانی که به سرعت تولید کننده می شوند اولویت صنعت خودرو پیش از آغاز تحریم‌ها توسعه محصول خودروسازان در گرو حمایت های برنامه ریزی شده دولت از تصدی‌گری در خودروسازی دست بردارد بازگشت قیمت گذاری صنعت خودرو به تجربه دهه 70 قیمت‌گذاری خودرو یک اشتباه تاریخی ورود کمیسیون صنایع به قیمت‌گذاری خودرو تصمیم جدید هیات دولت در راستای نوسازی ناوگان تجاری فرسوده ابهام در سرنوشت "خودروهای مشارکتی" آرامش بازار، در گرو نگاه متفاوت شورای رقابت مجلس این هفته گرانی خودرو و مسکن را با حضور وزرا بررسی می‌کند ورود نقدینگی های سرگردان به خودرو به نفع اقتصاد نیست سپرده بانکی، خاکریزی برای کنترل نقدینگی ها نوآوری در صنعت قطعه قربانی قیمت گذاری دستوری شد اگر افزایش قیمت‌ خودرو به دلیل کاهش تولید باشد شورای رقابت برخورد می‌کند بازگشت قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان به سال 96 قیمت‌گذاری دستوری ابطال شود نیمه خرداد هم گذشت؛ خبری از قیمت‌گذاری خودروها توسط شورای رقابت نشد صنعت خودرو ایران بدون برجام؛ فرصت یا تهدید مظنه خرید زنجیر چرخ در بازار چقدر است؟ رد پای مرگ در صنعت خودرو خودروهای پسابرجامی مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نیست نقش صنعت خودرو در رشد اقتصادی کشور احتمال افزایش 20 درصدی قیمت خودرو بزودی تعیین تکلیف قیمت خودروهای زیر 40 میلیون تومان درخواست خودروسازان برای گران کردن خودروهای داخلی بازار خودرو از حالت پیش بینی خارج شد واردات خودرو سخت‌تر از همیشه خطر جدی تحریم برای صنعت خودرو خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی برای خودروساز شدن ماست خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان از خردادماه گران می شود تولید مدل محبوب خودروسازی فورد متوقف شد ورود کمیسیون صنایع به بررسی افزایش قیمت خودرو مجوز ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای بالای 50 میلیون تومان داده شود دست‌انداز برجامی صنعت خودرو همکاری با خودروسازان خارجی ادامه می‌یابد ازبکستان آماده تبادلات اقتصادی بین ایران در حوزه خودروسازی است سایه روشن عرضه خودرو توسط خودروسازان سه ضربه‌گیر قیمتی خودرو داخلی سازی خودروها در حد شیشه و آیینه است ضرروت اعلام واقعی هزینه های حاکم بر صنعت خودرو اصلاح صنعت خودرو چه میزان سرمایه نیاز دارد؟ خروج صنعت خودرو از مسیر خصوصی‌سازی توسعه سرمایه گذاری صنعت خودرو تنها با کسب سود بیشتر اتفاق می افتد کارشکنی آمریکا مانع جهانی شدن صنعت خودروسازی ایران نشد افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی طبیعی است قیمت گذاری خودرو وظیفه شورای رقابت نیست شرایط اقتصادی کشور توان شوک قیمتی خودرو را ندارد جزئیات گزارش ارزیابی کیفیت خودروها اعلام افزایش قیمت زیر 45 میلیونی‌ها در چند روز آینده خسارت روزانه 97 میلیون دلاری حوادث‌ جاده‌ای برای اقتصاد ایران ادامه رایزنی خودروسازان با شورای رقابت با هدف افزایش قیمت برنامه ریزی برای تعیین قیمت وارداتی ها با حداقل افزایش درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ٤٥ میلیون تومانی سایپا به شورای رقابت رفت ضرورت تدبیر در چالش قیمت گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان خروج صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری با شفافیت اطلاعاتی طرح دوباره حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو دغدغه اصلی قطعه سازان مطالبات سنگین از مجموعه خودروسازان است صنعت خودرو با وجود افزایش تولید سودآور نیست چالش قیمت‌گذاری خودرو در سال جدید مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده ایم امضاهای طلایی دستاورد قیمت گذاری دستوری صنعت خودروسازی نیاز به انقلاب اساسی دارد ورود مجلس به قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون نساجی و خودروسازی ایران از قرارداد تعرفه ترجیحی زیان‌ جدی دیده‌اند ایران در رتبه سیزدهم تولید خودرو جهان قیمت‌های جدید خودرو براساس شاخص‌های سال 96 تعیین می‌شود انسان‌ها دست‌کم گرفته می‌شوند، استفاده صددرصدی از روبات‌ها اشتباه است بازگشت اسطوره ایتالیا بررسی و تحلیل وضعیت عوامل موثر بر مدیریت تحقیق و توسعه و رتبه بندی عوامل با تکنیک ANP در صنایع خودروسازی تولید خودروهای ایرانی در بلاروس از سر گرفته می‌شود در تولید خودرو شلخته هستیم اعلام قیمت نهایی کوییک تا 2 هفته آینده راهبردی برای تقویت اقتصاد ملی ارز همه خودروسازان را متضرر کرد گشایش گره صنعت خودروسازی با رقابتی شدن تولید درجا زدن خودروسازان داخلی در مونتاژ کاری علاقه به انحراف کارخانه‌های خودروسازی، راه‌حل ایران برای خودکفایی در بنزین گزارش جدید از کیفیت خودروها طراحان تحقیق‌و‌تفحص از خودروسازان از توضیحات ارائه شده قانع نشدند اختلاف خودروسازان با استاندارد، موضوعات فنی و اجرایی است کارخانه خودروسازی ایران در آذربایجان با حضور روحانی افتتاح می‌شود قیمت نهایی کوئیک کمتر باشد سایپا باید مابقی پول مردم را برگرداند چالش ادامه‌دار خودروسازان و سازمان استاندارد دولت قیمت‌گذاری خودرو را به تولید‌کنندگان واگذار کند چالش جدید خودروسازان و سازمان استاندارد! مجلس یک بار برای همیشه تکلیف خودروسازان را روشن کند قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت اشتباه است آسیب شناسی افزایش تعرفه واردات خودرو بر اقتصاد کشور ارائه دستاوردهای جدید صنعت خودرو سازی در نمایشگاه خودروی اهواز ظرفیت لازم به منظور احداث کارخانه خودرو سازی در خوزستان وجود دارد برنامه‌ریزی برای تولید 10 هزار دستگاه خودرو در تبریز خواب آشفته صنعت خودرو خودروسازان متعهد به حذف حاشیه بازار خودروهای مشمول قیمت‌گذاری هستند قم آماده استقرار صنایع خودروسازی تشکیل اتاق فکر میان وزارت نفت و خودروسازان تنها خودرو سواری تولید داخل مشمول قیمت گذاری می شود پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران آغاز به کار کرد پیش‌بینی خودروسازان از کاهش 3 درصدی تولید در سال 96 + جدول استان سمنان پیشران کشور در بخش خودرو سازی خصوصی با سرمایه گذاری هفت میلیون دلار بدهی خودروسازان، دولت را به چالش می‌کشاند «مالیات اتفاقی» برای وارد‌کنندگان خطوط تولید خودروسازان فاقد فناوری‌های نوین «درخت فامیلی» خودروسازان جهان تجربه خارجی‌ها دوای درد صنعت خودرو ثمره چند دهه حمایت از صنعت خودروسازی قابل قبول نیست خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند برای اعتلای نام سایپا با تمام توان تلاش خواهیم کرد افزایش صادرات خودروسازان در دستور کار مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو «مدیریت هزینه» اسم رمز موفقیت صنعت خودرو کشور است برنامه زمانبندی اجرای همایش نهایی شد ایران و آذربایجان خودروی مشترک تولید می کنند آشنایی با سیستم تعلیق مک فرسون و مستقل در خودرو ورود سازمان بازرسی به گرانی خودرو دود انحصار و وضع فشل صنایع خودروسازی به چشم ملت می‌رود ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع گرانی خودرو الگوی ترکیه برای شکوفایی صنعت خودرو برنامه جبرانی برای تاخیر در ساخت خودروهای فرانسوی وجود دارد تاثیر بلند مدت دو استراتژی بر صنعت خودرو افت 54 درصدی درآمد دولت از واردات خودرو مجموع قیمت بنزین و گازوئیل بیشتر از 2 هزار تومان نمی شود صنعت خودرو در 10 سال گذشته تضعیف شده است شروط چهارگانه برای حمایت از خودروسازی برای ایجاد شغل باید سوخت را گران کنیم علم اقتصاد، آلودگی و ترافیک ناهمخوانی اهداف و سیاست‌ها در عرصه واردات خودرو چشم‌پوشی از درآمد واردات خودرو؟ درآمد آتی مالیاتی دولت از واردات خودرو امضای تفاهم نامه تولید قطعات خودرو بین ایران و کره جنوبی تازه‌ترین فهرست خودروهای ایمن شهری دنیا قیمت گیربکس اتوماتیک برخی خودروهای تولید داخل آدرس غلط برای صنعت قطعه‌سازی افزایش تعرفه واردات، رقابت‌پذیری صنعت تایر را افزایش نمی‌دهد سایه سنگین دولت بر سر خودروسازان یونس سینکی به عضویت ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت درآمد گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (25 آبان 96) تداوم افت صادرات خودروسازان افت 72 درصدی درآمدهای دولت از واردات خودرو نقش مخرب خودروسازان در آلودگی هوا خط تولید خودروی اس.یو.وی در ساوه با سه هزار فرصت شغلی راه اندازی می شود خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود خودروسازان برای انتقال فناوری و دانش طراحی و تولید خودرو اقدام کنند همکاری سه‌جانبه بین ایران، چین و خودروسازان اروپایی سقوط سود فصلی هوندا چرا در بعضی خودروها فقط یک چراغ دنده عقب بکار رفته است؟ دامنه قیمت گذاری دستوری خودرو افزایش می یابد ایران خودروساز نیست سانسور جزئیات آمار واردات و صادرات سال 95 توسط گمرک+ عکس خط و نشان وزارت صنعت برای خودروسازان چینی کرباسیان: کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان به زودی به بهره برداری می رسد ایران 10 برابر فرانسه، 16 برابر کره و 7 برابر ژاپن و آلمان، کارخانه خودرو دارد اشتغال زایی 15 هزار نفری در صنعت خودروی آذربایجان شرقی افت صادرات در پنج ماه نخست سال از توافقنامه هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم فردی 500 میلیون تومان گرفت که راهبرد صنعت ایران را بنویسد اما ننوشت برنامه‌‌هایی مغایر با اهداف کلان اقتصادی خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ ژاپن حمایت خود از برجام را اعلام کرد حمایت از خودروسازان باید حساب‌ شده باشد دو راهی فرجام قراردادهای خارجی پیش‌بینی بازار خودرو پس از اظهارات ترامپ بسته‌ اقدامات اروپا در مقابله با اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ سهام‌فروشی؛ راه میانبر توسعه خودروسازی توقف تک ستاره ها با تایید شورای سیاست گذاری پتانسیل خارجی جذب خودروهای پسابرجامی بررسی موضوع بدهی شرکت‌ها به سایپا و ایران خودرو درکمیسیون صنایع بازارگرمی خودروسازان با سیاست کاهش عرضه تولید خودروسازی کرمانشاه به 30 هزار دستگاه خواهد رسید عیب‌یابی خودرو به زبان ساده ؛ جرقه‌های بی‌جان کدام خودرو جای پراید را دربازار ایران می‌گیرد؟ نقش خودرو در آمار تجارت خارجی دولت از قیمت‌گذاری خودرو دست بردارد سرمایه گذاری های جدید تویوتا در آمریکا «دو چالش و سه راهکار» خودروسازی جهان بازدید علی اف از کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان الگوی چینی تحول در خودرو‌سازی انتقال تکنولوژی، خودروسازی و گردشگری پروژه‌های مشترک ایران و مجارستان حذف بر چسب قیمت خودرو؟ فیسبوک: قصد خودروسازی نداریم حضور بنز در راستای خودروساز شدن ایران است توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با فرانسه در گرو همکاریهای بانکی دو کشور است ضرورت برنامه ریزی مدون در صنعت خودروسازی ضعف سیستماتیک نظارت سازمان محیط زیست بر صنعت خودرو آینده‌نگاری خودروسازی در انقلاب 2030 چری با یک SUV متفاوت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت صادرات اولین محموله تولید خودروهای نیمه سنگین به کشور عراق کنترل قیمت خودروهای وارداتی دستوری شد آمادگی ایران برای همکاری با صنعت خودروسازی آذربایجان استانداردهای جدید کیفیت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد افزایش 20 درصدی عملکرد نانو رنگدانه برای صنایع خودروسازی شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت رنو ساندرو ندارد بررسی ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی انحصار بازار خودرو از ایران تا ژاپن وزارت صنعت دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو نمی‌کند رنو در فروش و سوددهی رکورد زد ایران هجدهمین خودروساز جهان شد سهم خودرو از تولید ناخالص داخلی به 3.5 درصد می‌رسد رویکرد خودروسازان در قبال مجوز شورای رقابت استقبال جگوار از تولید خودروهای کوچک تر شورای رقابت در مقابل کلینیک ارزش‌گذاری خودرو حاشیه قیمت تا 4 میلیون تومانی 15 خودرو در بازار بازار حاشیه‌ای قیمت خودرو داغ شد فیلیپین و ویتنام درپی ایجاد قطب جدید تولید خودرو در جنوب شرق آسیا بازار خودرو در مسیر آزادسازی شورای رقابت نباید برای تعیین قیمت خودرو وارد کار شود درگیری لفظی بر سر قیمت خودرو در برنامه زنده تلویزیون قیمت‌گذاری خودرو آزاد شود شورای رقابت فقط مسئول تعیین قیمت خودرو نیست روش شورای رقابت در قیمت‌گذاری اشکال دارد افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت تصویب شد افزایش قیمت خودرو مجاز نیست قیمت خودرو باز هم افزایش می یابد؟ شورای رقابت وارد شور شد قیمت‌گذاری خودرو در جلسه فردای شورای رقابت چالش «الزامات» در قراردادهای خارجی الزاماتی برای تغییر رویه شورای رقابت رقابت سنگین خودروسازان در جذب سپرده پژو 2008 مشمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت نیست بررسی قیمت‌های جدید خودرو دوشنبه آینده شورای رقابت گران فروشی خودرو را به موقع اعلام نمی‌کند چرا شورای رقابت نتوانست جایگاه خود را تثبیت کند؟ فروش صنعت خودرو به 20 میلیارد دلار می‌رسد تنظیم قیمت خودرو وظیفه شورای رقابت است تولید اولین خودرو پارس با موتور «تی یو 5» در مازندران تولید خودروی سبک باید به 1.4 میلیون دستگاه برسد طرح بازدید تابستانی رایگان محصولات بی وای دی آغاز شد سایت های خودروسازی خارجی ایران را بشناسید دوئل مجدد شورای رقابت و خودروسازان برای افزایش قیمت سود و زیان حذف پرتیراژها امسال افزایش چندانی در قیمت خودروها نخواهیم داشت موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو کاپرا 2 با چه مشخصات و قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟ صنعت خودروسازی در ایران، تشنه بازنگری است تعلل وزارت صنعت دلیل تاخیر در اعلام قیمت های جدید خودروست افزایش قیمت خودروهای قدیمی به بن‌بست می‌رسد؟ امسال افزایش آنچنانی قیمت خودرو نخواهیم داشت قیمت‌گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودرو است ورود شورای رقابت به قیمت‌ خودروهای جدید؟ ابهام در قیمت‌گذاری پژو جدید حذف قیمت گذاری دستوری موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود چانه زنی برای افزایش قیمت خودرو آغاز شد اعلام قیمت‌های جدید خودرو شاید هفته آینده ادغام قطعه‌سازان ضروری است معایب و مزایای ادغام برای صنعت خودرو احتمال افزایش پنج درصدی قیمت خودرو تولید خودروهای کره‌ای در ایران کلید خورد تعرفه، محک واقعى خودروسازان براى رقابت با آسیایى‌ها برنامه وزارت صنعت برای ادغام خودروسازان و قطعه‌سازان لزوم تغییر الگوی حمایت دولتی از خودروسازان کاسه لبریز قیمت خودروهای قدیمی توافق خودروسازان برای پرداخت غرامت هفت‌خوان صادرات خودرویی واکنش صنعت خودرو به انتخابات فرانسه ساخت کارخانه های خودروساز به ایستگاه دامغان رسید خودروسازی، در بزرگراه هموار برجام دانشگاه آزاد تاکستان در اجرای یک طرح صنعتی مربوط به خودروسازی مشارکت می کند دو نگاه در اقلیم خودروسازی ایران تسلا مدل Y در راه است سند راهبردی؛ در جاده پر پیچ‌و‌خم خودروسازی تصویر خودروسازی در دولت یازدهم تاکید شورای رقابت برقیمت‌گذاری محصولات سایپا و ایران‌خودرو رمزگشایی از عوامل گران شدن قیمت خودرو خودرو مشمول قیمت‌گذاری می‌ماند احیای صنعت خودروسازی در دولت یازدهم رشد 18 درصدی تولید محصولات زامیاد در سال 95 قیمت‌گذاری دنا برای دو نوع LX و ELX بین 14 تا 25 میلیون تومان برخورد شاخص گروه با یک مقاومت مهم توپ آلایندگی هوا در زمین خودروسازی قراردادهای امضا شده با خارجی ها تاثیری در رفع انحصار ندارد ارزش خودروهای تولیدی به 47.5 میلیارد دلار می‌رسد ایران یازدهمین سواری‌ ساز بزرگ دنیا شد بیش از 1.3 میلیون خودرو در سال 95 تولید شد تمرکز بر تحقیق و توسعه در صنعت خودرو شورای رقابت در فروردین قیمت جدید خودروها را اعلام می‌کند ناتمام‌های صنعت خودرو در سال 95 آیا سانگ یانگ می‌تواند؟ رونق صنعت خودرو عامل رشد 50 صنعت پیرامونی می شود صنعت خودرو رقابتی شود ضرورت همکاری با خودروسازان بین‌المللی گزارشات ISQI مبنای ما برای تصمیم گیری و برخورد با شرکت های خودروسازی است سیاست احتیاطی خودروسازان در افزایش قیمت خودرو با برند ملی تولید شود جزئیات قیمت‌گذاری خودرو در سال96 در سواری‌سازان چه می‌گذرد؟ تحقق صد در صدی برنامه تولید خودرو در سال 95 نماینده مجلس: خودروسازان داخلی در کسب رضایت مشتریان رتبه برتر دارند چتر حمایتی وزارت صنعت از خودروسازان خصوصی بازار، بهترین مقیاس تعیین قیمت خودرو افزایش تولید و ارائه محصولات جدید دو گام اقتصاد مقاومتی است معروف‌ترین خودروهای عضلانی فراموش شده چرا کشورهای فقیر خودروساز نمی‌شوند؟ تولید خودرو به 3 میلیون دستگاه می‌رسد هپکو مشکلات پیچیده ای دارد تغییر مسیر خودروسازان در واردات مذاکره خودروسازان ایرانی و چک برای تولید مشترک آیا خطوط هوایی می ‌توانند به ساخت خودروهای ایمن ‌تر کمک کنند؟ تداوم رشد فروش جهانی خودرو در 2017 تولید کمی مهم است یا کیفی؟ تعیین قیمت برای تولیدات شرکتهای خصوصی‌ خلاف اصل 44 است دولت کاهش 100 هزار تومانی قیمت خودرو را مصوب کرد مهم‌ترین کارخانه‌های خودروسازی در سال 2017 مبارزه موشک‌های میکروسکوپی! فروش فولکس واگن با وجود بحران آلایندگی رکورد زد سهم خودروسازان از کیک بازار خودرو ایران قیمت خودرو افزایش نمی‌یابد توضیحات شورای رقابت درباره قیمت خودروهای مدل 96 شرکت های خودرو ساز باید قیمت خودروهای ساخت داخل را بصورت شفاف اعلام کنند جان سخت‌های «تاپ‌گیر» خودرو گران نمی‌شود چالش سنتی تولید محصول کامل سهم ناچیز آلمانی‌ها از بازار الکتریکی انحصارزدایی با قطب سوم خودروسازی؟ قیمت خودروهای داخلی تا اردیبهشت سال بعد افزایش نخواهد داشت "تومان" تاثیری بر قیمت خودرو ندارد در سواری‌سازان چه می‌گذرد؟ صنعت خودرو جهان در 2017 نهادینه شدن شعار حق با مشتری در ایران تحقق 101.5 درصدی برنامه تولید در گروه سایپا افزایش حضور صنایع خودروسازی ایران در ساحل عاج افزایش قیمت خودرو تا اردیبهشت سال آینده نداریم کاروان مدیران در راه دیزین تخت گاز تولید خودرو در پیست «کیفیت» اختصاص 140 میلیارد تومان برای کیفی‌سازی محصولات شواری رقابت گام دوم را محکم برداشت پایان قیمت‌گذاری دستوری در پساتحریم؟ جزئیات آزادسازی قیمت خودروها در بحث تامین قطعات و خدمات از بهترین های ایران هستیم تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی با شرایطی امکان‌پذیر است اوبر و اقتصاد اشتراکی موشک ایتالیایی-آلمانی شورش 750 اسب‌بخاری موستانگ سود تسلا بالا رفت استراتژی حفظ وضع موجود در معیار ارزش‌گذاری لوکس‌ها قیمت خودرو افزایش نیافته است خوش اقبالی قطعه سازان در هفته ای که گذشت مجلس علت افزایش قیمت خودرو را پیگیری می‌کند حاشیه‌های خودرو ارزان رنو الگویی برای تولید خودرو ارزان جزئیات قرارداد جدید سایپا با پژو چتر نو بر سر فروش سنتی خودرو تولید وانت افزایش یافت مغز متفکر خودرو کجاست؟ کاهش کیفیت با قیمت‌گذاری دستوری رعایت ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی الزامی است خودروهای زیر 40 ‌میلیون در انتظار آزادسازی قیمت خودروسازان خصوصی عقب ماندند آینده صنعت خودرو روشن است ایالت میشیگان تردد خودروهای خودران را قانونی کرد نخستین گام خودروسازان در آذربایجان غربی تنوع محصولات، کیفیت در تولید و مدیریت هزینه سه برنامه مهم سایپا در پسابرجام است کارخانه خودروسازی صحنه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد بسیاری از تحریم ها به قانون و رویه در سایر کشورها تبدیل شده است ساختار مالی خودروسازان در کارخانه بوگاتی چه می‌گذرد؟ پیش‌بینی رشد 4.2 درصدی صنعت در سال جاری مشکلات مدیریتی واحدهای صنعتی جدی است دود مشارکت باخوروسازان خارجی درچشم قطعه سازان داخلی اولین کالج خودرو کشور در استان البرز راه‌اندازی می‌شود با قیمت گذاری به نفع مصرف کننده اجازه رقابت به رقبا نمی دهیم منافع چه کسانی درخطر است؟ آینده نیسان در انگلیس در گروی توافق بریگزیت خودروهای بالای 1 میلیارد در بازار ایران! کلید ادغام با خارجی‌ها سودآوری رنو رکورد زد ترکیب محصولات رنو در ایران چند ضلعی مشارکت با خودروسازان خارجی حذف شورای رقابت غیرکارشناسی است صنعت خودرو بدون رقابتی شدن مقاومتی نمی‌شود یوزانس یک میلیارد دلاری برای سایپا، غیبت فیات جذابیت‌های خودروسازی ایران در پسا‌کودتای ترکیه زمزمه واردات رنجروور به ایران خودروهای مفهومی‎ ژیان مدل 2017 را ببینید! +تصاویر صرفه جویی در رنو - نیسان دشوار می‌شود دومین فراخوان شرکت هیوندایی هوندا 40 سالگی آکورد را جشن گرفت فراری 350 خودروی تک و منحصربفرد طراحی می‌کند شورای رقابت؛ مسئول بررسی حاشیه قیمتی خودروها هزینه نگهداری خودروهای برندهای مختلف ضرورت بازنگری در قیمت وارداتی‌ها نهایی شدن قرارداد با بنز و رنو در تابستان امسال مرسدس-بنز در جستجوی یک اسم است بوگاتی باز هم رکورد شکست سرمایه گذاری در صنعت خودرو با استقبال مواجه نیست اصلاح تعرفه خودرو به جای قیمت‌گذاری دولتی رشد 14درصدی تولید سایپا پژو سیتروئن و بوئینگ بازگشت خود به ایران را تایید کردند توقف تولید بیش از 40 مدل خودرو فولکس واگن کانسپت آینده نگرانه از مینی+تصاویر خودروسازی کرمانشاه تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد کارخانه خودروسازی صحنه امسال بهره برداری می شود روش قیمت‌گذاری جایگاه‌های سوخت دولتی اصلاح شد خودرویی که فقط 100 دستگاه از آن ساخته می شود خودروسازان در اعمال قیمت های جدید مختار هستند پژو 208، 301 و 2008، بالاخره چند؟ دانش خودروسازی در بم بومی می شود تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم برنامه راهبردی چین و ایران است دریافت وجه اضافی در قبال فروش خودروهای امانی تخلف است قیمت خودرو باید کاهش یابد مسیرهای غیر تورمی حمایت دولت از خودروسازان مشکل قیمت‌گذاری صنعت خودرو دستوری حل نمی‌شود آزادسازی قیمت خودرو با خصوصی‌سازی واقعی امکان‌پذیر است دورنمای بازار با آزادسازی قیمت خودرو توهین به مشتری با تعیین قیمت دستوری ظرفیت افزایش 40درصد بهره‌وری خودروسازان آزادسازی قیمت دو خودرو، دستوری نبود لزوم دستیابی به کیفیت رقابتی در صنعت خودرو بهبود وضعیت بهره‌وری صنعت خودرو درآینده ظرفیت افزایش 40درصد بهره‌وری خودروسازان بسته تشویقی خودروسازان در راه ماند درخواستی برای آزادسازی قیمت همه خودروها نداده‌ایم عملکرد خودرویی مجلس نهم هیات‌های حل اختلاف خودرویی تشکیل می‌شود یک پیشنهاد به ایران‌خودرو و سایپا! صنعت خودرو باید اصلاح شود آیا خودروسازان به تیراژ اسمی 2020می رسند؟ آزادسازی قیمت خودرو در کما رکود از سایپا رو برگرداند قطعی‌شدن حضور خودروسازان آلمانی در ایران شورای رقابت فعلاً تصمیم جدیدی برای آزادسازی قیمت خودرو ندارد ب ام و هم گرفتار معضل تاکاتا شد سبک سازی خودرو در«چرخه آبشاری» هیوندای از I30 سری N رونمایی کرد تاثیر آزادسازی بر نوسان قیمت خودرو مصوبه جدید افزایش قیمت خودرو از کجا آب خورد؟ جاخالی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها راهکاری برای ایجاد رقابت در بازار خودرو درمان بازار در کلینیک‌های قیمت‌گذاری خودرو خودروسازان به مصوبه شورای رقابت تن می‌دهند؟ استدلال مبهم شورای رقابت در آزاد‌سازی قیمت خودرو این خودروهای عالی زیر 35 هزار دلار قیمت دارند! چه بر سر قیمت های خودرو در سال 95 می آید؟ زره‌پوشان دوزیست عمل زیبایی خودروها؛ از مرسدس تا کیا تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، منافاتی با انتشار اوراق سلف خودرو ندارد آزادسازی قیمت خودرو بهره‌وری خودروسازان را کاهش خواهد داد بازی برد – برد دولت و خودروسازان شورای رقابت فقط به خودرو چسبیده 10 خودرو آلوده سال 2016 گام دوم شورای رقابت برای آزادسازی قیمت‌ خودرو ترس آزادسازی قیمت خودرو ریخت؟ قیمت‌های جدید خودرو شنبه به خودروسازان ابلاغ می‌شود صنعت خودروسازی درحال حاضر "شبه‌انحصاری" است فرآیند قانونی شورای رقابت شبهه در تعیین ملاک‌های رقابتی 2 خودرو خودروسازی در پیچ آزادی "شوالیه"، خودرو لوکس و خشن کانادایی خودداری شورای رقابت از ابلاغ قیمت جدید خودروها هیوندای یک ربات پوشیدنی ساخت+تصاویر قیمت‌گذاری؛ توسعه رقابت را نادیده می‌گیرد کنترل هوشمندانه خانه از داخل خودرو خودرو روسی با طراحی داخلی شبیه هواپیما قیمت دنا و تندر اتوماتیک افزایش نمی‌یابد تمایل ژاپنی‌ها به همکاری با خودروسازی ایران اولین قدم برای آزادسازی قیمت خودرو رقبای چینی دنا و تندر اتومات را بشناسید پیش‌بینی قیمت جدید دنا و تندر اتوماتیک میانبر افزایش قیمت خودرو انحراف «شورای رقابت» از رقابت رازهای «جگوار» که از آن بی خبرید! بوگاتی گوشی‌ساز شد با حضور صنعتگران 58 کشور روبان چهاردهمین اتومکانیکای دوبی بریده شد اتومکانیکای دوبی آغاز به کار کرد آزاد سازی با قیمت خودرو چه خواهد کرد؟ شورای رقابت و انتظارات بی‌پاسخ صدور بیش از 34 هزار خودرو از شرکت سایپا کاشان در سال جاری مدیرعامل فارو دوشنبه به ایران می‌آید همراهی شورای رقابت با نعمت‌زاده برای آزادسازی قیمت خودرو تقابل بر سر قیمت خودرو به سبک شورای رقابت ورود بی‌ضابطه خودرو سازان خارجی موجب تضعیف توان داخلی می‌شود واکنش سرد بازار به افزایش قیمت خودرو + جدول قیمت‌ها شرایط اعلام قیمت خودرو در قانون جدید مصوبه خودرویی شورای رقابت مسکوت ماند ورود قطعه‌سازان به قراردادهای خودرویی قیمت جدید پایه 23 خودرو با مصوبه اخیر شورای رقابت افت‌وخیز تولید شرکت‌های خصوصی‌ تبعات آزادسازی دستوری قیمت خودرو قیمت‌گذاری دولتی خودرو اشتباه است حرف آخر شورا درباره قیمت خودرو مخالفت شیوا با افزایش بیشتر قیمت خودروهای انحصاری داخلی بی‌تفاوتی بازار خودرو نسبت به مصوبه شورای رقابت سه ابهام مصوبات خودرویی شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو چه کسانی سود می برند؟ تدوین 6 برنامه اجرایی برای خودروسازان آغاز قیمت‌ گذاری بیوک Envision 2016 انتقاد عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان به تصمیم شورای رقابت جدول قیمت‌ جدید 22 مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت قیمت خودرو افزایش یافت محصولات ایران خودرو در آذربایجان مونتاژ می شود الزام برای حضور قطعه سازان در قراردادهای خارجی جلسه خاص شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو امکان همکاری ایران و آفریقای جنوبی در بخش خودروسازی شورای رقابت فردا قیمت‌های خودرو را بررسی می‌کند شیب افزایش قیمت با نرخ تورم مقاومت در برابر افزایش قیمت خودرو می‌شکند؟ یک بام و دو هوای دولت در قیمت‌گذاری خودرو امضای تفاهمنامه همکاری میان ایران و آذربایجان در زمینه تولید خودرو پتانسیل دستیابی صنعت خودرو به جایگاه نخست منطقه نامه وزیر صنعت برای توقف قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت را شوکه کرد فورد موستانگ پرفروش ترین خودرو اسپورت کوپه در جهان شد فراری به دنبال ساخت پارک در آمریکا است نصف قیمت خودرو خسارت بگیرید جزئیات نامه اخیر وزیر صنعت به شورای رقابت بسته جدید حمایتی از صنعت خودرو؟ بایک موتور به دنبال تولید خودرو در ایران است تولید خودرویی با هدف کاهش آلودگی هوا در ایران سمت و سوی قیمت خودرو در سال 95 کاهش عرضه خودرو به بازار ارزان‌ترین خودرو دنیا 6هزار دلار قیمت دارد لحاظ کردن حق بیمه شخص ثالث در قیمت خودرو بی‌معنی است گشودن پنجره‌های جدید صنعت خودروسازی، با اجرایی شدن برجام 15 خودرو جدید که بی‌ صبرانه باید منتظر ورودشان باشیم ماشینهای خودران به «فرشته محافظ» مجهز می‌شوند تا پایان فروردین قیمت جدید خودروها را اعلام می‌کنیم تحول در خودروساز ملی مالزی پس از استعفای ماهاتیر محمد مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است گزارش تصویری غرفه داران ایرانی حاضر در دهمین نمایشکاه اتومکانیکای استانبول 2016 گزارش تصویری اختصاصی عصر خودرو از سومین روز فعالیت اتومکانیکای استانبول بازار؛ خودروسازان را پس می‌زند دونالد ترامپ خودروسازی فورد در مکزیک را شرم آور خواند افزایش نرخ بیمه شخص ثالث نباید بهانه‌ افزایش قیمت خودرو باشد خودرو اولویت جلسات شورای رقابت نیست فراز و فرود صنعت خودرو در سال 94 خودروساز،شورای رقابت یا مصرف کننده;کدام یک قیمت خودرو را تعیین می کنند درخواست خودروسازان برای ایجاد خط سریع برای خودروهای خودران 3 مولفه موثر در قیمت‌گذاری خودرو صنعت خودرو در قرن آینده با چه تغییراتی رو به رو خواهد بود؟ پیش‌داوری در مورد آینده قیمت‌ها ممنوع قیمت‌گذاری خودرو در سال 95 در هاله‌ای از ابهام قیمت‌گذاری دولتی خودرو نگران‌کننده است؟ قیمت‌گذاری دولتی خودرو در سال 95 تداوم می‌یابد خودروسازان احتمال افزایش 10درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند نرخ سودهای مشارکت رنگارنگ خودروسازان کاهش 35 درصدی شکایات مشتریان در سایپا دعوت دوباره از خودروسازان جهانی آغاز به کار سالن ایران خودرو در نمایشگاه توان‌مندی خودروسازی تغییر معادلات در خودروسازی ایران کیفیت مهم‌تر است یا قیمت؟ تولید سالانه سه میلیون خودرو آرمانی نیست بازار بزرگ خودرو ایران در 13 سال گذشته کارنامه تولید خودرو در 10 ماهه نخست امسال به روایت نمودار سفرای کره جنوبی و الجزایر در سایپا تجهیز خودروهای سواری به موتورهای دیزلی اتریشی خودروهای مفهومی که آرزو داشتیم وارد خط تولید شوند خودروهای باور نکردنی یک جوان ایرانی را ببینید قول وزیر به سرمایه‌گذاران خارجی احتمال تغییر فرمول قیمت‌گذاری دو شرط رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم صنعت خودرو 130سالگی اولین خودروی بشر+تصاویر تاثیرات قرارداد با پژو بر قیمت خودروهای داخلی افت پرتیراژها رونق فروش خودرو با وام‌ بی‌بهره قیمت خودروهای کراس اوور در بازار اجرای برجام رکود بازار خودرو را تشدید کرد لغو تحریم ها به منزله کاهش قیمت خودرو نخواهد بود خودورهای دست دوم در بازار چند؟ تولید سالانه 3میلیون دستگاه خودرو تا 10سال آینده کُندترین خودروهای موفق تاریخ را بشناسید خصوصی‌سازی واقعی و افزایش قدرت رقابت‌پذیری؛ راه‌کار تقویت خودروسازی کشور قابلیت های خودرو در نوک انگشتان شما قیمت خودرو آزاد خواهد شد؟ پیش‌بینی آزادسازی قیمت خودرو در برنامه ششم سرنوشت قیمت‌گذاری در رکود تقاضا محل هزینه کرد تسهیلات دولتی در خودروسازی یک هندی رکورد راندن با دو چرخ را جابجا کرد خودروهای ساخت کره‌‌شمالی را ببینید زمزمه‌های قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی مطالبات خودروسازان شورای رقابت به ایستگاه آخر رسید؟ قیمت خودرو تابع شرایط اقتصادی است خودروسازان و دولت دست به کار شدند میلیاردها دلاری که در‌خودروها هدر می‌رود شبیه سازی سازه های نانوکامپوزیتی برای کاربرد در هوافضا و خودروسازی انقراض خودروفروشان سنتی لزوم تدوین برنامه کوتاه‌مدت در پساتحریم تضمین به عدم ترک ناگهانی ایران دومین نامه مخالفت وزیر با شورای رقابت تعیین قیمت خودرو در دور دوم شورا آماده باش خودروسازان فرانسوی رشد بهاری خودروسازان سایه روشن خودروسازی در روز صنعت پاسخ مجلس به استعلام شورای رقابت پارادوکس قیمت‌گذاری خودرو جایگاه رقابت درعملکرد شورای رقابت 90 درصد قیمت گذاری‌ها در دست 2 غول خودرو ساز قیمت خودرو داخلی باید از سوی سازمان حمایت تعیین شود قیمت‌گذاری جدید خودروها به استعلام از مجلس موکول شد اعلام قیمت‌های جدید خودرو در هفته جاری منتفی است مجلس ثبات قیمت خودرو را پیگیری می کند دستورالعمل قیمت‌ خودرو در جلسه دیروز شورای رقابت بررسی نشد بازار تجاری ها باید نوسازی شود به دنبال تقویت روابط با آذربایجان‌شرقی به ویژه در بحث خودروسازی هستیم طرح ویژه نظارت بر قیمت خودرو آغاز تولید پژو 508 جدید قیمت‌گذاری تندر90 آزاد شود
Back to top