تیراژ تجاری‌سازان کشور در ۱۱ ماه امسال ۳۴ درصد کاهش یافت؛

ابرپروژه اسقاط پشت دروازه تولید

عصر خودرو- آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تولید خودروهای تجاری در کشور همچنان روندی نزولی دارد و تجاری‌سازان زیر ظرفیت اسمی خود به تولید مشغولند.

سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰:۰۰

ابرپروژه اسقاط پشت دروازه تولید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار منتشره که به 11 ماه امسال مربوط می‌شود، تجاری‌سازان کشور در مجموع تنها 11 هزار و 779 دستگاه انواع محصول شامل کامیون، کشنده، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس را تا پایان مهر امسال به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 34 درصد کاهش تیراژ را تجربه کنند. این آمار در حالی است که طبق ابرپروژه اسقاط، تا پایان دولت دوازدهم باید بیش از 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده سنگین اسقاط و محصولات نو جایگزین آنها شود. این تصمیم توسط دولت و پیش از خروج آمریکا از برجام و تحریم خودروسازی ایران، گرفته شده و هدف از آن، کاهش آلودگی هوا و پایین آمدن سرانه مصرف سوخت خودروهای تجاری به‌خصوص در بخش کامیون‌هاست.

طی چند سال گذشته، روند آلودگی هوا در کشور شدت یافته و این بحران به‌خصوص در روزهای سرد سال، بیشتر خود را نشان داده و سبب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان شده است. ازآنجاکه منبع اصلی آلودگی هوا را بدون شک خودروها و به‌ویژه مدل‌های فرسوده سبک و سنگین تشکیل می‌دهند، اسقاط و جایگزینی آنها از اولویت‌هاست. از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در حال حاضر به‌عنوان یک راهکار جهانی برای مقابله با آلودگی شناخته می‌شود و بسیاری از کشورها توانسته‌اند با لحاظ کردن قوانین سفت و سخت و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق‌های جذاب، تا حد قابل‌توجهی بحران آلودگی را کمرنگ کنند. در این بین، ثابت شده که خودروهای فرسوده سنگین نقشی بسیار بزرگ در آلودگی هوا دارند و اسقاط آنها می‌تواند کمک بزرگی به کاهش این بحران بکند. ابرپروژه اسقاط اگرچه مزایای زیادی را در حوزه هوای پاک و مصرف سوخت و همچنین ایمنی، به‌دنبال خواهد داشت، با این حال با توجه به بروز تحریم‌ها و قطع ارتباط با شرکت‌های خارجی و همچنین کمبود منابع مالی، اجرای آن در وقت مقرر، در‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

پس از آنکه آمریکا از برجام خارج و چندی بعد تحریم‌ها علیه خودروسازی کشور آغاز شد، خروج شرکت‌های خارجی از ایران نیز کلید خورد تا اولین ضربه در حوزه کمی و کیفی به ابرپروژه اسقاط وارد شود. شرایط به شکلی پیش رفت که اولا تامین قطعات به مشکل خورد و ثانیا امکان تولید محصولاتی با سطح کیفی بسیار بالا و مطابق با استانداردهای روز اروپا عملا از بین رفت. بنابراین در مجموع، بازگشت تحریم‌ها از جنبه مشارکت و حضور برندهای معتبر در ابرپروژه اسقاط و تامین قطعات و همچنین کیفیت خودروهای جایگزین، این طرح بزرگ را تحت‌تاثیر قرار داد و اجازه نداد روندی که دولت برای آن تعریف کرده بود، طی کند. تا پیش از نقض برجام و تحریم، گمان می‌رفت تجاری‌سازان کشور بتوانند به کمک شرکای خارجی، تیراژ خود را افزایش داده و در مسیر اجرای ابرپروژه قرار گیرند؛ زیرا آنها همواره به‌دلیل کمبود مشتری، زیر ظرفیت اسمی خود تولید داشتند. در واقع ابرپروژه اسقاط فرصت بزرگی بود تا خودروسازان تجاری کشور تولید خود را احیا کرده و ضمن افزایش تیراژ و نزدیک کردن آن به ظرفیت اسمی، نقدینگی قابل‌توجهی نیز به دست بیاورند. با این حال اما تقریبا همه تجاری‌سازان خارجی از ایران رفتند تا ابرپروژه اسقاط پشت دیوار تحریم بماند.

با توجه به روندی که تولید خودروهای تجاری در کشور دارد و احتمالا سال آینده نیز (در صورت تداوم شرایط فعلی اقتصاد و قطع ارتباط با برندهای خارجی) اوضاع بر همین منوال خواهد بود، بسیار بعید به نظر می‌رسد ابرپروژه اسقاط تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسد. اسقاط و جایگزینی بیش از 200 هزار خودرو فرسوده سنگین، منابع مالی هنگفتی می‌خواهد و به مشارکت خارجی نیاز دارد، حال آنکه فعلا نه نقدینگی لازم در دسترس است و نه شرکای بیرونی. ازآنجاکه تحریم‌های آمریکا ریشه هر دو محدودیت موردنظر است، برای حل آنها باید منتظر لغو تحریم‌ها بمانیم تا هم شرکای خارجی برگردند و هم نقدینگی تامین شود.

اما جدا از اینکه تولید ضعیف تجاری‌سازان کشور، ابرپروژه اسقاط را تحت‌تاثیر قرار داده، نکته دیگر، سرنوشت شرکت‌های تولیدی با ادامه وضعیت فعلی است. در حال حاضر تجاری‌سازان بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید دارند و ادامه این روند می‌تواند برخی از آنها به‌ویژه شرکت‌های بخش خصوصی را به سمت تعطیلی ببرد. مرور وضع تولید تجاری‌سازان نشان می‌دهد برخی از آنها عملا نیمه‌تعطیل هستند و بخشی از خطوط تولیدشان با وجود ظرفیت‌های ایجاد شده، محصولی برای ساخته شدن ندارد.  

تیراژ ضعیف تجاری‌سازان
اما نگاهی به جزئیات آخرین آمار تولید خودروهای تجاری کشور بیندازیم و ببینیم چه افت و خیزی در شرکت‌های سازنده طی این 11ماه رخ داده است. در مجموع 11 هزار و 779 دستگاه انواع خودروی تجاری در کشور تا پایان بهمن‌ماه امسال به تولید رسیده که نشان‌دهنده کاهش 34 درصدی تیراژ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته است. در حالت تفکیکی، تولید مینی‌بوس و میدل‌باس طی 11 ماه امسال به یک هزار و 613 دستگاه رسیده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، افزایش حدود 35 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که تولید اتوبوس در کشور طی 11 ماه سال جاری، روندی کاهشی داشته و به 557 دستگاه رسیده است. با این حساب، تولید این محصول در خودروسازان کشور نسبت به 11 ماه مشابه سال گذشته، حدود 66 درصد افت داشته است. در نهایت اما تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز روندی نزولی طی 11 ماه امسال داشته، به نحوی که حدود 36 درصد از تیراژ این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاسته شده است.

تجاری‌سازان کشور در مجموع، 9 هزار و 609دستگاه کامیون و کشنده و کامیونت را تا پایان بهمن امسال تولید کرده‌اند. در بین تجاری‌سازان بزرگ، ایران‌خودرودیزل (واحد تجاری‌ساز ایران‌خودرو)، در بازه زمانی تحت بررسی، 127دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس را به تولید رسانده، حال آنکه در بازه زمانی مشابه سال گذشته 57دستگاه از این محصولات را تولید کرده بود. با این حساب، واحد تجاری‌ساز ایران‌خودرو افزایشی نزدیک به 123 درصد را در تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در بازه زمانی تحت بررسی تجربه کرده است. آمارها نشان می‌دهند ایران‌خودرودیزل تا پایان بهمن امسال 50 دستگاه اتوبوس را به تولید رسانده و این یعنی نسبت به 11 ماه سال گذشته، بیش از 72 درصد افت تولید داشته است. اگر آمار مینی‌بوس و اتوبوس‌های ایران‌خودرودیزل را در کنار هم لحاظ کنیم، این شرکت در 11 ماه امسال و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، کاهشی نزدیک به 26 درصد را به خود می‌بیند. ایران‌خودرودیزل اما در بخش کامیون با رشد تیراژ قابل‌توجهی مواجه شده است، چه آنکه تولید خانواده کامیون‌های این شرکت از 474دستگاه طی 11 ماه سال گذشته، به یک هزار و 147 دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است. با این حساب تولید کامیون، کامیونت و کشنده در واحد تجاری‌ساز ایران‌خودرو طی 11 ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 142 درصد رشد کرده است.  از ایران‌خودرودیزل بگذریم و به سراغ دو واحد تجاری‌ساز گروه خودروسازی سایپا یعنی سایپادیزل و زامیاد برویم و ببینیم آنها چه کارنامه ای را در تولید طی 11 ماه امسال به‌جا گذاشته‌اند. طبق آمار، تولید گروه کامیون در زامیاد از 177 دستگاه طی 11 ماه سال گذشته، به 248 دستگاه افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد زامیاد توانسته تولید این محصولات را بیش از 40 درصد بالا ببرد. از آن‌سو اما سایپادیزل نتوانسته تیراژ خانواده کامیون، کامیونت و کشنده را در 11 ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. طبق آمار منتشره، تیراژ این محصولات از سه هزار و 895 دستگاه در 11ماه سال گذشته به دو هزار و 879 دستگاه نزول پیدا کرده است. با توجه به این آمار، تولید خانواده کامیون‌ها در سایپادیزل طی بازه زمانی تحت بررسی بیش از 26 درصد کاهش داشته است. سایپادیزلی‌ها در بخش کامیون صاحب بیشترین تیراژ بین تجاری‌سازان کشور در بازه زمانی ابتدای فروردین تا انتهای بهمن‌ماه سال‌جاری بوده‌اند. نکته دیگر اما اینجاست که سایپایی‌ها در 11 ماه امسال هیچ تولیدی در بخش مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس نداشته‌اند.

اما اوضاع تولید در تجاری‌سازان بخش خصوصی نیز چندان مساعد نیست و آنها هم با تیراژی نه‌چندان بالا روزگار می‌گذرانند. در این بین، «گروه بهمن» آماری دو هزار و 582 دستگاهی را در تولید کامیون و کامیونت طی 11 ماه امسال از خود به‌جا گذاشته و بنابراین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 52 درصد کاهش تیراژ داشته است. این شرکت همچنین تولید 301 دستگاه مینی‌بوس را تا پایان بهمن امسال به ثبت رسانده تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی حدودا 21 درصدی را تجربه کند. از گروه بهمن که بگذریم، عقاب‌افشان نیز در تولید اتوبوس با کاهش تولید مواجه شده است. این شرکت در 11 ماه امسال 482 دستگاه اتوبوس را به تولید رسانده و بنابراین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 327دستگاه تیراژ داشت، 64درصد نزول کرده است. عقاب‌افشان مینی‌بوس را نیز در سبد محصولات خود جای داده و این در شرایطی است که آمار منتشره از کاهش تولید این محصول در شرکت موردنظر حکایت دارد. بر این اساس، تنها 45دستگاه مینی‌بوس در عقاب‌افشان تا پایان بهمن امسال به تولید رسیده و با این حساب، تیراژ این محصول نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، بیش از 58 درصد پایین آمده است. در بین دیگر تجاری‌سازان، سروش دیزل مپنا نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های بخش خصوصی، تیراژ خود را در بخش مینی‌بوس، به 800 دستگاه تا پایان بهمن امسال رسانده است. با توجه به این آمار، این شرکت رشد تیراژی بیش از 210درصدی را نسبت به 11 ماه سال گذشته به خود می‌بیند. از گروه صنعتی ماموت اما خبر کاهش تولید می‌رسد. ماموت که به‌عنوان شرکتی خصوصی مشغول به تولید است، افت 50 درصدی را در پایان بهمن امسال به ثبت رسانده است. این شرکت تا پایان بهمن امسال یک هزار و 381 دستگاه کامیون را به تولید رسانده و در نتیجه نسبت به 11 ماه سال گذشته، تولیدش به نصف رسیده است. در لیست تجاری‌سازان کشور البته نام شرکت‌های دیگری نیز به چشم می‌آید که با تیراژ بسیار پایینی مشغول به فعالیت هستند. در این بین، کاریزان‌خودرو توانسته 904 دستگاه کامیون را در 11 ماه امسال به تولید برساند که این آمار حکایت از کاهش 20درصدی تیراژ این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. از آن‌سو اما پیشرودیزل آسیا توانسته با تولید 332 دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس، تیراژ این محصولات را نسبت به 11 ماه سال گذشته حدود 18 درصد افزایش دهد.

این شرکت اما در تولید اتوبوس توفیقی نداشته و با تیراژی 12 دستگاهی 81 درصد افت تولید را به خود دیده است. دیگر تجاری‌سازان خصوصی شامل هوراند خودرو دیزل، آکیادویچ، آریادیزل، آذهایتکس و تیراژه دیزل تیراژهایی بسیار پایین را در بازه زمانی تحت بررسی به ثبت رسانده‌اند تا مشخص شود تولید آنها بسیار ضعیف بوده است. به‌عنوان مثال، هوراندخودرودیزل تنها سه دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس در 11ماه امسال تولید کرده و آذهایتکس هم تیراژی 17دستگاهی داشته است.

برچسب ها

اسقاط خودروخودرو تجاریآمار تولید خودروخودروهای پرتیراژ
مطالب مرتبط بیشتر
دیجیتالی شدن و تغییر چهره بازار خودروهای تجاری دپو به خودروهای فرسوده رسید آیین نامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده به هیات وزیران ارسال شد کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه ماهه گذشته تحلیل و بررسی سگمنت‌های مختلف خودروهای تجاری تاخیر ۸ ماهه در تصویب آیین‌نامه اسقاط خودروهای فرسوده گواهی تاکسی‌ها ۲۱۰ میلیون تومان شد آمادگی خروج ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده در سال را داریم رشد ۲۶ درصدی تولید خودروی سنگین قیمت واقعی خودرو فرسوده مشخص شد اقدامات خوب داخلی برای تولید خودروهای برقی واردکنندگان برای الصاق گواهی اسقاط اقدام کنند خوش فروش های بازار بازار تجاری ها از سبک تا سنگین اهمیت ویژه ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت خدمات در حوزه خودروهای تجاری ارزش اسقاط تاکسی‌های فرسوده اعلام شد مشمولان پرداخت نقدی برای واردات خودروهای کشنده؛ وجه خود را واریز کنید استانداردسازی خودرو‌های تجاری باید اولویت خودروساز باشد رشد سه برابری اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش ۳ برابری اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به سال گذشته رشد ۳۹درصدی تولید خودروهای تجاری تولید ۶۴۳ هزار دستگاه خودرو در نیمه اول سال جاری خودروسازان مجاز به واردات خودروی تجاری کارکرده شدند عدم اسقاط خودروهای فرسوده، معضل اصلی در اجرای قانون هوای پاک آیین نامه واردات خودروهای کارکرده ظرف یکماه آینده ابلاغ می‌شود افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری هشدار رئیس مرکز اسقاط به خریداران خودروهای فرسوده گواهی اسقاط نباید معطل ارائه خودروی فرسوده شود گواهی اسقاط برای واردات خودرو به تعداد کافی وجود دارد تولید‌ خود‌روهای تجاری د‌ر سراشیبی ماهانه قیمت خودرو فرسوده اعلام شد طلای تقلبی بازار خودرو مردم در دام دلالان بازار خودرو اسقاطی قرار نگیرند تجدیدنظر در قانون ساماندهی خودرو و اجرای قانون هوای پاک موجب منطقی تر شدن قیمت‌‌ها می‌شود تناقض سیاست الزام به اسقاط خودرو با اهداف اولیه رفع ممنوعیت واردات قیمت خودروهای فرسوده نباید بیش از ۱۰ درصد نو باشد ۱۷ هزار خودرو تا اواسط مرداد اسقاط شد تاخیر در معرفی متقاضیان جایگزینی خودروی فرسوده به مراکز اسقاط شماره گذاری خودروهای بدون عوارض اسقاط متوقف شد درآمد مراکز اسقاط چقدر است؟ شرط گواهی اسقاط برای شماره گذاری خودروهای وارداتی شکایت انجمن اسقاط از تخلف یک شرکت به علت دریافت هزینه نامتعارف ارزش لاشه خودروهای فرسوده اعلام شد الزام مراکز اسقاط به پرداخت ارزش خودرو فرسوده‎ رشد ۳۲ درصدی تولید انواع خودرو در بهار امسال عدم نیاز به ارائه وکالت‌نامه به نام خودروسازان مراکز اسقاط مکلف به پرداخت ارزش لاشه خودرو به مالکان هستند وعده حل مشکل متقاضیان طرح خودروی فرسوده متقاضیان اسقاط خودروهای فرسوده در سایت ستاد نوسازی ناوگان ثبت‌نام کنند ثبت‌نام ۵۴۰۰ خودرو برای اسقاط از نیمه اردیبهشت تاکنون تعطیلی ۵ ماهه مراکز اسقاط خودرو سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده راه اندازی شد ایدرو متولی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده کشور رشد ۹۰ درصدی تولید بزرگ ترین تجاری ساز کشور نشست هم اندیشی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش محصولات تجاری سایپا معیار و سنجش سن فرسودگی خودرو سهم تجاری‌سازان از رشد تولید رشد تولید خودروهای تجاری گروه بهمن چشمگیر است طرح ویژه خودروهای تجاری گروه بهمن در بهار ۱۴۰۲ راه اندازی سامانه صدور گواهی اسقاط برای طرح جایگزینی خودرو فرسوده قله و دره تولید خودرو در ۱۲ سال گذشته به ازای هر خودروی نو ۸ خودرو فرسوده باید اسقاط شود بازگشایی سامانه صدور گواهی اسقاط برنامه ریزی زامیاد برای عرضه بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو تجاری در سال جاری سنگین‌های باری رکورد زدند تولید تجاری‌ها بر مدار صعود آیا برنامه هفتم توسعه در حوزه خودرو اثربخش می‌شود؟ بیش از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه در مرز فرسودگی امکان استعلام اطلاعات ارسالی فراجا خودروهای اسقاط شده به خودروسازان ۷۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شد اسقاط موتورسیکلت و خودروهای فرسوده با روند فعلی ۴۵۰ سال طول می‌کشد اسقاط ۴۰ هزار خودروی فرسوده اعلام شرایط جدید اسقاط تاکسی‌های فرسوده پایتخت امضا تفاهم نامه سایپا و بانک آینده در جهت افزایش سطح تعاملات چالش فرسوده ها در مسیر رشد تولید دستاورد محیط زیستی حذف الزام اسقاط خودرو ؟ قالیباف قانون مربوط به اسقاط خودرو را ابلاغ کرد تایید لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو شورای نگهبان لایحه مربوط به اسقاط خودرو را تایید کرد عبور «اسقاط خودرو» از پیچ آخر نیازمند یک تصمیم جدی برای اسقاط خودروهای فرسوده هستیم خسارت‌هایی که پولی کردن اسقاط خودرو به کشور وارد می‌کند مخالفت پلیس با ۲پیشنهاد وزارت صمت برای اسقاط خودرو ایران‌خودرو نقشی در فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده ندارد تجاری‌سازان در جاده رشد رشد تولید خودرو با ماشین‌حساب صمت مجلس ساوزکار اسقاط خودرو را تعیین کرد لایحه اصلاحی صمت اسقاط خودروهای فرسوده‌ را تعطیل کرد دعوا بر سر پول اسقاط خودرو مخالفت سلاجقه با واریز اعتبار حاصل از اسقاط خودرو به وزارت صمت اسقاط خودرو در اولویت چندم؟ پرداخت ۵ درصد قیمت کامیون و کشنده وارداتی برای شماره‌گذاری محیط زیست: فقط ۲۹ هزار خودرو از ۶.۵ میلیون خودروی فرسوده اسقاط شدند اسقاط خودرو روی هوا پرونده سازوکار اسقاط خودرو روی میز کمیسیون صنایع و معادن مجلس اسقاط بدون جایگزینی خودرو لزوم ارائه تسهیلات برای اسقاط اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در پایتخت مخالفت مجلس با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو ادامه بررسی لایحه ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار مجلس نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود سازوکار اسقاط خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود رفیعی: تصویب لایحه اسقاط خودرو یعنی نادیده‌گرفتن خسارت ۱۱ میلیارد دلاری به سلامت مردم خودروهای اسقاطی ماندگار می‌شوند؟ رانت «فرسوده» در فروش خودروسازان رانت میلیاردی خودروی دیزلی معطل ماندن شماره گذاری ۲۰ هزار کامیون به دلیل عدم اسقاط خودرو رشد تولید و فروش تجاری‌سازان خط تولید خودروهای تجاری در ارومیه راه اندازی می شود پیشتازی تجاری‌سازان در رشد تولید ضرورت اسقاط خودروهای فرسوده برای صرفه‌جویی سوخت رشد ۱۰ درصدی تولید بزرگ‌های جاده مخصوص در نیمه نخست امسال مدیر بازاریابی و توسعه بازار ایران‌خودرو دیزل گفت: توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، دغدغه اصلی بزرگ ترین تجاری ساز کشور زاگرس و کارون، جدیدترین‌های تجاری ساز سایپا واریز سهم ۱.۵ درصدی از قیمت خودرو به صندوق وزارت صمت "اسقاط خودرو" را به بی‌راهه می‌برد احیای چرخه اسقاط خودروهای فرسوده به شرط تخصیص منابع مالی جزئیات لایحه اسقاط خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهایی شد کیفیت، تجاری سازی و توسعه محصول از اولویت های گروه سایپا است خودروسازان به خود آمدند ابربحران خودروی فرسوده مدیریت مصرف بنزین در گرو اسقاط خودرو‌های فرسوده قالیباف: تکلیف تسهیلات و اسقاط کامیون‌ها روشن شود تسهیلات لازم برای اسقاط خودرو در اختیار مالکان خودروهای فرسوده قرار گیرد روایت ریاست سازمان محیط‌زیست از مافیای گواهینامه اسقاط خودرو امکان تولید گواهی اسقاط خودرو به میزان نیاز گلایه انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو به رییس جمهور عقب‏‏‌نشینی مجلس از الزام به اسقاط خودرو عقب‏‏‌نشینی مجلس از الزام به اسقاط خودرو توضیحات وزیر صمت درباره جزئیات لایحه اسقاط خودرو چرا طرح اسقاط خودروها اجرا نمی شود؟ ۳ پیامدِ لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو فرصت اسقاط تجاری های فرسوده انگیزه مالک خودروها حلقه گمشده اسقاط اتومبیل‌های فرسوده است حذف و اضافه جدید در قانون ساماندهی خودرو کلیات لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو تصویب شد پرداخت یک درصد قیمت خودرو به جای برگه اسقاط مانع اجرای قانون هوای پاک اسقاط خودرو‌های فرسوده با اعطای تسهیلات کم بازده ضرورت ارائه لایحه دوفوریتی برای موضوع اسقاط خودروهای فرسوده پاکسازی شهر از خودروهای فرسوده رشد تولید خودرو در جاده ناهموار و پرمانع کدام خودروها فرسوده محسوب می‌شوند؟ شرایط ثبت نام در طرح اسقاط خودروهای فرسوده ۱۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت نتیجه یک قانونگریزی چرا "اسقاط خودروهای فرسوده" متوقف شده است؟! پاسخی به ادعای صمت در مورد کمبود گواهی اسقاط لغو الزام‌ خودروسازان به اسقاط خودرو‌ فرسوده و ۵ هشدار به وزارت صمت نوسازی ناوگان جاده‌ای؛ پرداخت پول به جای اسقاط کامیون فرسوده ابلاغ مصوبه‌ای جدید برای صدور گواهی اسقاط تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی افزایش ۲۳۸ درصدی تولید کامل خودروسازان مهلت ٢ ماهه وزارت صمت رو به اتمام است پولی کردن اسقاط خودروها خطای استراتژیک است راه فرار خودروسازان از اسقاط موتورسیکلت‌ها و خودروهای دیزلی بدون اسقاط شماره‌گذاری می‌شوند پولی شدن موضوع اسقاط خودرو دور زدن قانون است رشد ۵۰ درصدی تولید خودروهای تجاری مانع تازه در ترخیص کامیون‌های وارداتی/اسقاط عقب رفت دوپینگ آماری تولید خودرو اسقاط فرسوده ها چگونه باعث کاهش مصرف سوخت می شود؟ صرفه جویی ۷۵ هزار تومانی در مصرف بنزین با اسقاط خودرو فرسوده دور زدن قانون اسقاط کامیون‌های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان رشد ۱۱.۲ درصدی تولید خودروسازان بزرگ در بهار ۱۴۰۱ کارنامه خاکستری خودرو در بهار نه «صمت» به انتشار آمار خودرویی فعالیت های ارزشمندی در تولید خودروهای تجاری توسط گروه بهمن صورت گرفته است افت ۴ درصدی تولید سواری‌ها در مقابل رشد ۱۰۱ درصدی سنگین‌های باری تاثیر گرانی خودرو بر اسقاط خودروهای فرسوده خودروسازان بزرگ ۴۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند حذف «الزام به اسقاط فرسوده به ازای واردات کامیون» منتفی شد تخلفات مراکز اسقاط را اطلاع دهید پای دلالان به کامیون‌های اسقاطی هم باز شد ۷ راه مقابله با سونامی فرسوده‌ها اسقاط از جیب مردم! قیمت اسقاط خودرو ۳۱ میلیون شد ثبات تولید تجاری‌ها در ۱۴۰۰ افزایش ۷ میلیون تومانی ارزش تاکسی فرسوده بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری نوسازی می‌شود افزایش خفیف تولید خودروهای تجاری تعطیلی ۸۰ درصد مراکز اسقاط خودرو تعطیلی مراکز اسقاط حودروهای فرسوده و نابودی ۱۱هزار فرصت شغلی مدیرعامل گروه بهمن از برنامه ریزی برای کسب بیش از ۵۰ درصد از بازار خودروهای تجاری خبر داد ۲۲۰ مرکز اسقاط خودرو تعطیل شده است افزایش سن ناوگان حمل و نقل کشور با توقف طرح اسقاط خودرو و واردات سازمان تاکسیرانی در مورد تعیین ارزش اسقاط تاکسی‌های فرسوده اختیاری ندارد طرح "از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده" به مجلس رفت آمارتولید خودروهای تجاری در دی‌ماه عوارض سونامی اتوبوس‌های فرسوده حرکت خصوصی‌ها در جاده برفی رشد تولید مسیر «دایون» از خودرو تجاری تا آفرود کامیون ۲۶۳۱یورو۵+ جان سخت جاده ها و معادن هدف گذاری برای تولید سالانه ۱۷ هزار دستگاه خودروی تجاری ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ کیفیت خودروهای سنگین از سواری ها جلو زد هیچ گونه دلیلی برای خودداری از اسقاط ناوگان فرسوده وجود ندارد فراموشی اسقاط خودروهای فرسوده/خسارت ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی اسقاطی‌ها توانمندی گروه بهمن در تولید خودروهای تجاری چشمگیر است آغاز به کار نخستین نمایشگاه خودکفایی قطعات خودروهای تجاری ایران خودرو خودروسازان در آبان ماه چه تعداد خودرو فروختند و چه تعداد ناقص ماند؟ ثبات تولید تجاری‌ها در آبان عبور از رکورد تولید یک سال گذشته ایران خودرو دیزل در ۹ ماه سرنوشت تجاری‌ها به تحریم‌ها گره خورده است جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین کاهش خفیف تولید خودروهای تجاری تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در ۱۴۰۱ شدنی است؟ گره کور اسقاط خودروهای فرسوده بالاخره باز می‌شود؟ خودروسازان در نیمه نخست ۱۴۰۰ چند دستگاه خودرو تولید کردند؟ ارزان‌ترین خودروی اسقاطی؛ ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان سونامی خودرو‌های فرسوده تا افق ۱۴۰۴ اسقاط فرسوده‌ها نباید منوط به واردات خودرو شود اجرای طرح ویژه خدمات پس از فروش برای محصولات تجاری بهمن نوسازی فرسوده های تجاری با کدام خودرو؟ ایران خودرو دیزل، ۴۳ درصد سهم بازار تجاری سازان را کسب کرد افت تیراژ خودروهای تجاری‌ها مراکز اسقاط کشور نیاز به طرح جایگزینی دارند خودرو عقب نشست نقشه راه تقویت عرضه و تقاضای تجاری‌ها لزوم تقویت تقاضا برای خرید خودروهای تجاری عمر مفید یک اتوبوس چقدر است؟ رشد خفیف تجاری‌ها در بهار تولید خودروهای سنگین در وضعیت خوب سونامی خودروهای فرسوده در راه است تنها ۱۰ درصد مراکز اسقاط خودرو در کشور فعال هستند دو پیام افت تولید پرتیراژها داخلی‌سازی ۹۰ درصدی در تولید خودروهای تجاری امکان‌پذیر است گزارش تصویری از امضا میثاق نامه تولید ۸۵۰۰ خودرو تجاری امضای میثاق‌نامه تولید ۸۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد تولید داخل تا پایان سال حمله امپاور به بازار خودروهای تجاری رشد تولید تجاری‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۰ تولید بیش از ۱۱۸ هزار دستگاه خودرو در دو ماهه نخست ۱۴۰۰ واکسینه تجاری‌سازان در مقابل ویروس تحریم خارج شدن قیمت گذاری خودرو برای کم تیراژها افت و خیز تولید تجاری‌ها در ۱۴۰۰ شبهه در لغو قیمت‌گذاری کم‌تیراژها خودروسازان در سال ۹۹ چند دستگاه خودرو تولید کردند؟ تغییر دوم در فروش خودروی ۱۴۰۰ رشد ۶۷ درصدی تولید تجاری‌ها سونامی خودروهای فرسوده در کشور تا چند سال آتی خودروهای فرسوده سالانه ۵۳ هزار میلیارد تومان به کشور ضرر می زنند هزار سال زمان برای اسقاط خودرو‌های فرسوده لازم است پروژه مسکونی آتام افتتاح شد افزایش تولید و داخلی سازی هفتاد درصدی شیلر محقق می شود اسقاط خودروهای فرسوده ۱۰۰۰ سال طول می‌کشد! آتش سوزی گسترده گاراژ قطعات خودروی اسقاط در خاوران ثبات کیفیت در خودروهای سنگین واردات کامیون ها دست دو، تیر خلاص به تجاری سازان است جزییات آیین‌نامه جدید تعیین فرسودگی خودروها بهمن دیزل رکورد تولید خود در مقایسه با سال گذشته را ثبت کرد نگاه استراتژیک شرکت زامیاد به توسعه سبد انواع خودروهای تجاری درآمد حاصل اسقاط خودروهای فرسوده بیش از ۲ برابر شد تولید محصولاتی کاربردی با استفاده از لاستیک‌های فرسوده مسیر متفاوت دو غول تجاری ساز فاصله تجاری‌سازان با هدف‌گذاری صمت اجرا نشدن طرحی که قیمت خودرو را کاهش می داد! کدام دستگاه‌ها به وظایف‌شان در اِسقاط خودروهای فرسوده عمل نکرده‌اند؟ بهمن دیزل یکه تاز بازار خودروهای تجاری رشد تابستانه تولید تجاری‌ها اختصاص ۱۰۰ هزار تومان بابت اسقاط هر خودروی فرسوده به وزارت راه دریافت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده از مراکز، قانونی نیست غفلت بزرگ از فرسوده‌ها مصوبه افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد موافقت دولت با افزایش هزینه اسقاط خودرو‌های فرسوده ثبات نسبی تولید خودرو تولید ۲۶۳.۵ هزار خودروی سواری در ۴ ماهه ۹۹ مسیرهای سه‌گانه خروج فرسوده‌ها بازگشایی مجدد سایت‌های مراکز اسقاط خودرو پیشنهادی برای خروج فرسوده‌ها سرنوشت قانون ابطال شده «تعیین سن فرسودگی خودروها» چه می‌شود؟ تولید خودروهای تجاری چین افزایش یافت جزئیات افزایش تولید خودرو در بهار امسال+ جدول خودروسازان به ریل افق ۱۴۰۴ در ساخت خودروی تجاری بازگشتند افت و خیز تولید خودروهای تجاری خودروسازان توان افزایش تیراژ خودرو را دارند؟ تولید جهانی خودروهای تسلا به صفر رسید واردات خودروهای سواری برقی و ترکیبی از ارائه گواهی اسقاط معاف شد افت ۱۴.۵درصدی تولید خودرو در سال۹۸ خودروسازان سال جدید را با افت تولید شروع کردند نزول ۲ پله ای ایران در رده بندی جهانی تولید خودرو + جدول کسب و کار اوراق چیان خودرو هم با کرونا از سکه افتاد تولید دوگانه‌سوزها نصف شد تولید خودرو کاهش یافت خروج اوراقچیان میدان شوش از تهران تا آخر سال انقلاب تولید در اردیبهشت ایران خودرو آمار تولیدخودروسازان بزرگ در سال ۹۸ پیش‌بینی افزایش نزدیک به ۴ برابری تولید خودروهای تجاری در سال ۹۹ تولید تجاری‌ها در ۹۸ افزایش یافت اوراق کنندگان خودرو از شهر منتقل می‌شوند بیش از ۶۹۷ هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان بهمن ماه تولید شد تولید تجاری‌ها با وانت بالا رفت شکست رکورد تولید خودروسازان در دى ماه افت تولید خودرو همچنان ادامه دارد اخطار پلیس به مالکان خودروهای اسقاطی و رها شده توقف افت تولید در بهمن‌ماه آمار فعالیت‌های ایران‌خودرو در بهمن‌ماه آخرین آمار تولیدات سایپا تولید سایپا در ۱۱ ماهه ۹۸ از مدت مشابه سال گذشته عبور کرد ارتقای استاندارد موتورهای دیزل خودروهای تجاری تولید ۶۱۲ هزار دستگاه خودروی سواری در ۱۰ ماهه ۹۸ کیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم کرد آمار تجاری‌ها با وانت بالا رفت کاهش ۱۸ درصدی تولید خودرو در ۱۰ ماهه تولید ایران خودرو در دی ماه به حدود ۵۲هزار دستگاه رسید تولید خودروسازان بزرگ در دی‌ماه از ۱۰۳ هزار دستگاه گذشت عبور خودروسازی از یخبندان تولید دو روی سکه بهبود تولید خودرو تعطیلی ۹۵ درصد واحدهای اسقاط خودرو تولید روزانه خودرو به ۴ هزار دستگاه رسید تیراژ تولید ایران خودرو در آذرماه دوبرابر شد بهار تولید سایت‌های شهرستانی در پایان پاییز روند نزولی تولید خودروهای عمومی و تجاری تولید اتوبوس و کامیون نصف شد+ جدول کاهش ۲۵ درصدی تولید خودرو در ۹ ماهه امسال نرخ رشد منفی خودرو تک رقمی شد تکمیل و عرضه ۶۳۴۰ دستگاه خودرو در دو روز رشد ماهانه تولید خودروسازان خصوصی طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی افت دامنه‌دار تولید کاهش ۳۲ درصدی تولید خودرو در ۸ ماهه امسال حدود ۳۹۵ هزار دستگاه خودروی سواری در هفت ماهه امسال تولید شد دوپینگ تولید مقطعی است؟ تولیدات ایران خودرو از ۲۱۱.۸ هزار دستگاه عبور کرد آخرین وضعیت تولیدات پارس‌خودرو در آبان ۹۸ اسقاط در سراشیبی سقوط تولیدات پارس خودرو از ۵۴.۷ هزار دستگاه گذشت سایپا بیش از ۲۵.۵ هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدکرد تولیدات ایران خودرو تا پایان مهرماه از ۱۷۴ هزار دستگاه گذشت خودروسازی در لاین کندرو سقوط تولید خودرو در ۳ سال گذشته + جدول برای اسقاط خودرو تقاضا ایجاد کنیم آخرین وضعیت خودروسازی سایپا در مهر ۹۸ دلایل کاهش ۳۵ درصدی تولید خودرو چرا تولید محصولات خودرویی کاهش یافت؟ کاهش ۳۵ درصدی تولید خودرو در نیمه اول امسال کاهش ۴۸ درصدی تولید خودرو الاکلنگ تولید ماهانه خودرو خودروسازان رکورددار کاهش تولید در مردادماه امسال+ جدول کلید اسقاط ناوگان فرسوده در دستان مجلس پیش‌بینی وضعیت تولید در نیمه دوم سال تولیدات پارس خودرو به بیش از ۴۸ هزار دستگاه رسید افت ۴۰ درصدی تولید خودروی سواری تا پایان مرداد تولید خودرو نصف شد چرا تولید خودرو ۲۲ درصد کاهش یافت؟ تولیدات پارس خودرو از مرز ۳۹ هزار دستگاه گذشت سقوط تولید خودروهای تجاری خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟ ساختمان‌سازان جور خودروسازان را بکشند! دولت قانون اسقاط خودروهای فرسوده را اجرا نکرد پرداخت وام کم بهره برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده لازم است افت تولید سواری رشد تولید وانت ایران خودرو و سایپا، ۴ ماه نخست سال را کاهشی به پایان بردند کاهش ۳۸ درصدی تولید خودرو تا پایان تیر روزهای سرد تولید خودرو تولید خودرو از ۶۰۰ دستگاه در روز به بالای ۲ هزار دستگاه رسید تحویل ۷۰ هزار محصول سایپا به مشتریان در دو ماه تولید ۱۹۷ هزار خودرو در سه ماه نخست امسال تاکنون چه تعداد تاکسی اسقاط شده‌اند؟ تردد بیش از ۲ میلیون خودرو فرسوده در کشور دو پیشنهاد برای تسریع اسقاط خودرو بررسی اصلاح ارزش گواهی اسقاط وسایل نقلیه فرسوده در کمیسیون صنعت دولت خودروهای پرتیراژ داخلی از امنیت کافی برخوردار نیستند ایران خودرو و سایپا بهار ۹۸ را کاهشی به پایان بردند تولیدی که افت دارد کاهش حدود ۴۱ درصدی تولید خودرو در بهار ۹۸ از راز قیمت‌گذاری در حاشیه بازار تا پژوی ایرانی ۸۰ هزار سند در مراکز اسقاط خاک می‌خورد ساماندهی دستوری بازار خودرو نرخ صدور گواهی اسقاط باید بروزرسانی شود طرح جامع اسقاط وسایل نقلیه به دولت ارائه شد طرح جامع «اسقاط انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین موتوری» در کمیسیون صنعت هیات دولت بررسی می شود خودروهای باری پرفروغ‌تر ظاهر شدند تلاش واردکنندگان خودرو برای کاهش قیمت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده افت سنگین خودروهای تجاری تولید سواری عقب ماند جدیدترین وضعیت تولید خودروهای داخلی اسقاط ناوگان فرسوده به صرفه‌ترین راه‌کار کاهش آلودگی هوای تهران دو خودروساز بزرگ کشور، سال ۹۸ را کاهشی آغاز کردند کاهش تولید خودرو در فروردین کاهش ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جدید زیرساخت‎های تجاری‎سازی صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود رشد تورم تولید‌ خودرو در زمستان ۹۷ تولید خودرو در سال جاری به یک‌ میلیون و ۲۲۰ هزار دستگاه می‌رسد تولید خودروهای سواری ۳۸ درصد کاهش یافت کاهش ۷۶.۶ درصدی تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در اسفند ۹۷ افت ۸۵ درصدی تولید کامیون در اسفند ۹۷ روند تولید خودرو افزایشی است تولید خودرو در ۶ ماه گذشته به سه برابر افزایش یافت تولید دو خودروساز بزرگ کشور پارسال ۳۸.۵ درصد کاهش یافت امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم سقوط ۴۰درصدی تولید خودرو در ایران نمودار صعودی تولید دو خودروساز کشور تولید در سایپا تا آخرین ساعات امشب ادامه دارد تداوم ریتم منفی تولید خودرو ترمز تولید کامیون کشیده شد تولید مینی‌بوس و میدل‌باس ۷۰.۴ درصد افت داشت تولید خودرو در ۱۱ ماهه امسال ۳۷.۸ درصد کاهش یافت بن‌بست تجاری‌سازان انباشت ۷۰ هزار گواهی اسقاط خودرو در مراکز اسقاط کاهش ٧٥درصدى اسقاط خودرو در سال٩٧ تولید روزانه سایپا به ۱۵۰۰ دستگاه رسیده است کاهش ۳۹ درصدی تولید ۱۰ ماهه ایران خودرو افزایش تولید روزانه خودرو تولید خودرو در کشور ۳۵ درصد کاهش یافت کاهش ۶۵ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده افزایش ۱۴.۴ درصدی تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و ون ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تا هفدهم دی ماه ۹۷ تولید شده است تولید ون کمتر از نصف شد چشم‌انداز تولید خودرو تا پایان سال وضعیت تولید خودروهای افزایش قیمت یافته تولید خودرو در مهرماه منفی شد + جدول حضور دوباره اینترنشنال در رده تجاری های میان وزن پژو پارس رکورد رشد تولید را شکست کامیون‌سازان خصوصی در سراشیبی تولید جدیدترین وضعیت تولید در سواری‌سازان داخلی بازار اوراق فروشی خودرو در مشهد داغ شد رشد ۱۴۰ درصدی تولید ون در ۸ ماه تولید دوگانه‌سوزها نصف شد ۲ عامل زیان‌دهی تجاری سازان در ۸ ماهه امسال با گرانی خودسرانه قیمت خودرو برخورد می کنیم تولید بیش از ۶۷۰ هزار خودروسواری در ۸ ماهه امسال تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت آغاز خزان خودروسازی تداوم تولید زیر ظرفیت تجاری سازان تولید ۵ خودرو سواری متوقف شد خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری باقی بمانند الزام تجاری‌سازان به اسقاط برنامه ریزی گسترده سایپادیزل برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری افزایش نابسامانی در بازار خودروهای تجاری ورود خودروسازان به محدوده قرمز تولید ۳۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده در انتظار همکاری خودروسازان تولید خودرو ۴۰درصد کاهش یافت افزایش نرخ تورم تولید خودرو در تابستان ارزش ریالی خودروهای فرسوده در بازار مانع از اسقاط می شود کارنامه نیمسال خودروسازان در دست چپ کاهش بیش از ۱۱ درصدی تولید خودرو در ۵ ماه اول امسال تولید خودرو ۴۶ درصد کاهش یافت بیشترین سهم بازار خودروهای تجاری کشور در اختیار سایپادیزل است احتمال الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده ولوو و IAA ۲۰۱۸ تولید و تحویل محصولات سایپادیزل در نیمه نخست سال۹۷ سرعت گرفت فرصت‌های لجستیکی کشور فراموش شده است دیگر هیچ سازمان یا ارگانی درخواست اسقاط خودرو ندارد تولید تجاری‌سازان زیر ظرفیت ۵۰ هزار گواهی اسقاط خودرو بی‌مشتری مانده است تولید خودروسازان روی ریل نزول تولید وانت کاهش یافت جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید اتوبوس کاهش یافت افزایش بازپس دهی تجاری ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط الزام خودروسازان به اسقاط اسقاط یک دستگاه فرسوده به ازای تولید هر چهار دستگاه کاهش تولید خودرو به بهانه اعمال استاندارد شوکی جدید بر بدنه اقتصاد تولید ون چند برابر شد ۴۳۶ هزار دستگاه در چهار ماه تولید چند خودروی سنگین متوقف شد پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق کاهش تولید دوگانه‌سوزها لزوم تامین منابع پایدار برای خروج فرسوده‌ها رشد تولید خصوصی‌ها درتیر ماه جدیدترین وضعیت تولید "سواری" دستور وزیر صمت سابق برای راه‌اندازی مرکز اسقاط خودرویی که معاونش با آن مخالفت کرده بود! تولید انواع خودروی سواری ۴.۵ درصد افزایش یافت سنگین‌وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید افزایش تولید خودروهای تجاری در بهار کاهش تولید دوگانه‌سوزها برند جدید ماموت در تریلرسازی به زودی معرفی می شود شتاب نوسازی خودروهای تجاری با ارز وارداتی‌ها دسترسی ۴۶ مرکز اسقاط به سامانه ستاد مدیریت سوخت ممنوع شد بیش از یک میلیون دستگاه خودروی سواری در ۹ ماه تولید شد افزایش ۱۷.۵ درصدی تولید خودرو در سال ۹۷ اختصاص دو درصد از درآمد حاصل از فروش به اسقاط "توقف فرآیند اسقاط خودرو" تاثیری در روند نوسازی تاکسی‌ها ندارد رشد تولید و فروش سایپادیزل در سه ماهه نخست سال ۹۷ حضور خودروهای تجاری بهمن این بار در نمایشگاه مواد غذایی ، ماشین آلات و صنایع وابسته تولید بیش از ۲۲۷ هزار خودرو در ۳ خودروساز بزرگ رشد ۷۱ درصدی تولید بهمن موتور تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت تسهیلات خرید خودرو سنگین در استان مرکزی آغاز شد تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها رشد قابل توجه تولید خودرو در اردیبهشت ماه واردات تنها گزینه حمایتی از اسقاط در سال های گذشته بود جزئیات پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان تجاری کشور + سند با پرداخت تسهیلات جایگزینی خودرو‌های تجاری فرسوده موافقت شد در سواری‌سازان چه می‌گذرد؟ روند تولید خودروهای ملی تسریع شود شروع مثبت خودروسازان برنامه ریزی تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در سال ۹۷ چالش‌های اجرای ابرپروژه اسقاط قوای محرکه خودروسنگین در مسیر بومی سازی است برنامه تولید ۸ هزار دستگاه کامیون ولوو توسط سایپادیزل در سال۹۷ هفت‌خوان نوسازی ناوگان نگاهی به کیفیت خودروهای سنگین ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری سایپا تحویل مشتریان شد آزمون و خطا در مصوبات خودرویی از عرش تا فرش دوگانه‌سوزها مصوبه اسقاط خودرو در مناطق آزاد توسط هیئت دولت لغو شد حکایت مظلومیت خریداران و واردکنندگان خودروهای تجاری مصوبه اسقاط خودروهای خارجی لغو شود قانون اسقاط خودرو در مناطق آزاد بزودی لغو می شود نمره قبولی خودروسازان در تیراژ افزایش ۱۳.۷ درصدی تولید انواع خودرو در سال ۹۶ افزایش ۱۵ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶ کارنامه سال ۹۶ خودروسازان منتشر شد رقابت برای کمترین هزینه افزایش ۱۵.۴ درصدی تولید خودروی سواری در ۱۱ ماه ۹۶ بارکش‌های محبوب توضیحات خودروسازی کارمانیا در خصوص عدم انتشار آمار تولید این شرکت + سند تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها آیا خرید و بازسازی خودروهای پلاک سفید یا لیزری تصمیم درستی است؟ پژو ۲۰۰۸ بالاخره به تولید رسید سهم ۹ درصدی خصوصی‌ها از بازار تولید خودروهای تجاری ایویکو در شرکت زامیاد افزایش می یابد مصوبه اسقاط خودرو در حال نابودی است افزایش ۱۴‌درصدی تولید سواری ‌ها در امسال فرصت تکرارنشدنی بودجه ۹۷ برای اسقاط خودروهای فرسوده آمار جدید از تیراژ خودروهای تجاری وقت واگذاری خودروسازان تجاری به خارجی‌ها آمار تولید و فروش ایران خودرو در بهمن ماه حضور برندهای مطرح خودروسازی طی ۲ ماه آینده در ایران صدور گواهی اسقاط خودرو به ازای هر۲۰ هزار دلار واردات قطعات خودروهای سبک و سنگین پژو ۲۰۰۸ از آمار تولید ۱۰ ماهه خودروسازان حذف شد سه چالش ابرپروژه اسقاط فرسوده‌ها افزایش نرخ تورم تولیدکننده خودرو تداوم روند صعودی تولید خودرو تجربه جهانی اسقاط فرسوده‌های سنگین لزوم هماهنگی دستگاههای ذیربط با دولت برای اجرای طرح اسقاط خودروهای سنگین فرسوده ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ابتدای اسفند درکرج ابر پروژه اسقاط خودروهای سنگین بازدید رئیس جمهور از محصولات تجاری گروه سایپا تولید خودرو افزایش یافت سود دو سویه اسقاط فرسوده‌ها علت خروج دولت از مسئولیت اسقاط خودروهای فرسوده شرایط فروش خودروهای تجاری جدید "بهمن دیزل" اعلام شد تولید چند سواری متوقف شد صادر نشدن گواهی اسقاط، طرح نوسازی تاکسیرانی را مختل کرده است وضعیت تولید دوگانه‌سوزها تداوم روند صعودی تیراژ خصوصی‌ها رکورد تولید خودرو در سایپا شکسته شد تولید خودرو افزایش یافت خودروهای قدیمی روی دنده افت اسقاط خودروهای فرسوده فرصتی مناسب برای داشتن آسمان آبی رفع بحران آلودگی از مسیر اسقاط گروه بهمن با خودروهای تجاری به نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری می‌رود افت تولید دوگانه‌سوز‌ها برنامه تولید ۶/ ۱ میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود ۲۵ هزار خودرو در شهریور ماه سال گذشته اسقاط شد روند کاهشی نرخ تورم خودرو تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها گره ای که کورتر می شود؛ تصمیمات خلق الساعه گریبان صنعت خودرو را گرفته است خودروسازان خصوصی در مدار صعود دوز خودروهای چینی بالا رفت خرید گواهی اسقاط متوقف شد ریزنمرات خودروسازان در هفت ماه تولید خودرو افزایش یافت رشد ۱۴ درصدی تولید ایران خودرو در سال ۹۶ ۱۰ سال برای اسقاط خودروهای فرسوده زمان نیاز داریم شماره‌گذاری خودروهای نظامی و انتظامی از اسقاط خودروی فرسوده معاف شد تولید چند سواری متوقف شد افزایش ۱.۳ برابری تولید در ایران خودروی تبریز حذف خودکار خودروهای قدیمی محمد شریعتمداری خواستار حذف خودروهای ساخت داخل از مصوبه اسقاط خودرو شد اینجا گورستان اتومبیل هاست تداوم روند صعودی تولید خودرو تولید خودرو ۱۳ درصد افزایش یافت ثبات در کیفیت سنگین‌وزن‌های خودرویی نرخ تورم تولیدکننده خودرو افزایش یافت در مقابل حجم فزاینده واردات خودرو به کشور، تا کنون چه تعداد خودروی فرسوده اسقاط شده است؟ تولید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تنبیه خودروساز یا مشتری؟ ارتقای کیفیت خودروهای تجاری با همکاری های بین المللی تولید خودروهای تجاری سرعت می‌گیرد با تولید هر خودروی داخلی، یک خودرو اسقاط می‌شود تولید ون افزایش یافت حذف خودروهای قدیمی جدی شد جدیدترین وضعیت کیفی سنگین‌وزن‌های خودرویی اختلاف قیمت ۵۰ درصدی خودروهای فرسوده از بازارفروش تا مراکز اسقاط محلی برای خروج توان موتور تولید خودروهای سنگین کاهش یافت وجود یک میلیون و ۵۰۰هزار خودروی فرسوده در کشور کنترل قیمت خودروهای وارداتی دستوری شد افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماهه نخست امسال ۷۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج می‌شود افزایش ۹. ۲۰ درصدی تولید خودروی سواری درچهارماهه امسال افزایش تیراژ دوگانه‌سوزها در چهار ماهه امسال تیراژ خودروسازان خصوصی رشد کرد دوران خوشی و ناخوشی تجاری‌سازها تولید خودروهای تجاری به ۶۰ هزار دستگاه می‌رسد گروه بهمن درصدر بازار خودروهای تجاری کشور تولید چند خودروی سنگین متوقف شد تولید خودروهای تجاری افزایش می‌یابد سایپا تولیدکننده باکیفیت خودروهای سواری و سنگین است کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در فصل بهار داغ شدن موتور تولید خودرو در پسابرجام خودروهای تجاری چه کیفیتی دارند ناوگان باری کشور نوسازی می شود جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین معرفی رشته «تعمیر خودروهای تجاری» کاهش بازیگران تجاری‌ساز تولید بیش از۱۷۲ هزار دستگاه انواع خودرو در ۲ ماهه اول ۹۶ شروع پرشتاب خودروسازان در سال ۹۶ تفاوت قیمت انواع کامیونت در بازار و نمایندگی بخش خصوصی‌ با مشارکت خارجی‌ها صعودی شد حرکت خودرو بر مدار افزایش تولید تولید خودرو ۱.۵ درصد افزایش یافت کلاس اولـــی‌ها! برای تولید خودورهای تجاری بنز در حال مذاکره هستیم طرح اسقاط خودروهای فرسوده شتاب گرفت سهم بازار ۳۵ درصدی زامیاد از فروش خودروهای سبک تجاری کشور قیمت کامیون در بازار ابلاغ دستورالعمل انتقال گواهی اسقاط خودرو تولید خودروهای سنگین افزایش یافت کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در سال ۹۵ سایه بحران تقاضا بر تولید؟ قطار تولید خودرو روی ریل افتاده است سهم تجاری‌سازان در بازار خودرو کشور تشکیل واحد ال‌سی‌وی از سوی رنو-نیسان تولید کامیون افزایش یافت انتقال اوراقچی‌ها ازشوش به خاوران پیش‌بینی تداوم رشد تولید خودرو در سال ۹۶ تولید ۲ مینی‌بوس متوقف شد میتسوبیشی اکلیپس کراس، مهمان سال آینده بازار کراس‌اوور‌های ایران کارنامه ۱۱ ماهه خودروسازان خصوصی اسقاط حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فرسوده اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان کرمانشاه بزرگترین کارخانه اسقاط خودرو کشور در زنجان به بهره برداری رسید تسهیلات بانکی بزرگ ترین چالش بازار خودروهای تجاری ماشین‌ها در سکوت ناله می‌کنند فصل تحول خودروهای سنگین از راه می رسد؟ پرداخت ۳۷ میلیون تومان برای اسقاط کامیون صادرات یک چهارم خودروهای تجاری تولیدی تجــاری‌ها همچنان در سربالایی می‌رانند امسال ۷۵۰۰ دستگاه خودرو در استان همدان اسقاط و از رده خارج شد سهم ۲۱ درصدی تجاری سازها از فروش داخلی گره کور نوسازی تجاری های فرسوده چگونه باز می شود؟ ۳ محرک برای تحریک تقاضای خودرو تجاری واردات خودروهای تجاری افزایش می‌یابد همکاری ولوو و شرکت خدمات فنی رنا با هدف افزایش رضایت مندی مشتری تبدیل ۲۵۰ هزار خودرو اسقاطی به تیرآهن خداحافظی اوراقچی‌های شوش با پایتخت طرح جمع آوری اوراق فروشی های میدان شوش چهره سازان دلایل افت تولید تجاری‌سازان ویزای ایران برای خاک خورده های خارجی رونق جهانی «صنعت بازیافت خودرو» خودروهای تجاری در انتظار طرح‌های ترغیبی ضرورت جایگزینی خودروهای فرسوده با تولید داخل برترین برند روغن موتور سال ۲۰۱۶ جای پای خود را در ایران محکم تر می کند توافق ۳ جانبه سایپادیزل با ولوو و ekn‌ سوئد برای سهم بازار ۵۰ درصدی فروش خودروهای تجاری با لیزینگ خارجی پایه‌های لرزان اسقاط با تکیه بر واردات ظرفیت تولید ۳۵هزار خودرو تجاری ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار در راه است کامیون های اروپایی در راه ایران؟ استقرار خودروهای تجاری در پایگاه صادراتی ملاقات با پرچم‌دار تازه لیفان در ایران نوسازی ناوگان تجاری دربندِ تضمین‌های بانکی تولید سنگین ‌وزن‌های خودرویی کاهش یافت پول کسانی که خودرو اسقاط کرده اند پس می دهیم تخلف ۱۸ میلیارد تومانی شرکت صدرا در اسقاط خودرو های فرسوده بدون تسهیلات بانکی فروش خودروهای تجاری عملی نیست سایه سنگین رکود در بازار خودروهای تجاری در افق ۱۴۰۴ باید ۲۵ درصد خودروهای تجاری صادر شود «اسقاطی‌ها» چرخ صنعت خودرو را بچرخانند ۶۵ هزار کامیون بالای ۳۵ سال از رده خارج می‌شود اسقاط بیش از ۳۰۰۰ مینی بوس در ۳ ماهه نخست سال اسقاط خودرو در استان همدان ۳۴ درصد افزایش یافت ثبت نام اسقاط ۳۰ هزار خودرو شخصی فرسوده آغاز شد
برگشت به بالا