فرصت‌های لجستیکی کشور فراموش شده است

عصر خودرو- فرسودگی ناوگان باری یکی از عواملی است که منجر به طولانی شدن زمان ترانزیت، نبود ایمنی و افزایش هزینه‌های آن شده است.

سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

فرصت‌های لجستیکی کشور فراموش شده است

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، منطبق نبودن ناوگان حمل‌ونقل با استانداردهای جهانی، موجب شده تا بسیاری از خودروهای تجاری کشور اجازه ورود به برخی از کشورها از جمله اتحادیه اروپا را نداشته و در حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی کالاها نتوانند سهم قابل‌توجهی داشته باشند. در همین راستا، طرح جدید نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری در دولت دوازدهم کلید خورد. بهمن گذشته، رئیس‌جمهوری این طرح را اعلام و به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به عنوان ستاد اجرایی ابلاغ شد. این طرح 202 هزار و 500 ناوگان حمل‌ونقل فرسوده را دربرمی‌گیرد که شامل اتوبوس، کامیون، کشنده، کامیونت و مینی‌بوس بوده و زمان‌بندی برای جایگزینی 3 سال در نظر گرفته شده است.
اجرای این طرح علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، بالا بردن امنیت در جاده‌ها باعث رونق بیشتر مبادلات با افزایش سرعت جابه‌جایی می‌شود. در ادامه «گسترش صنعت» به سراغ حسن کریمی‌سنجری، یکی از کارشناسان صنعت خودرو رفت و وی با بیان رشد تولید در بخش خودروهای سنگین مهم‌ترین چالش را در بخش تقاضا عنوان کرد.


وضعیت تولید خودروهای سنگین امسال نسبت به 6 ماه مشابه سال گذشته چگونه بود؟ آیا در این حوزه افت تیراژ داشتیم؟
آمار کل تولید خودروهای سنگین کشور را ندارم اما با توجه به شرایط تولید، ایران‌خودرو دیزل نسبت به 6 ماه مشابه سال گذشته بهتر عمل کرده است. اگر این برند را به عنوان یکی از شاخص‌های تولید در نظر بگیریم نه‌تنها افت تیراژ نداشته بلکه افزایش تولید هم داشته است.


با توجه به این امر وضعیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل خودروهای سنگین چگونه پیش می‌رود؟
برای تحقق این امر مهم، دولت برنامه‌هایی را در دستور کار دارد. یکی بحث اعتبارگشایی برای تولید کشنده‌ها برای مجموع شرکت‌های خودروساز است. در کنار این موضوع برای خودروهای سنگین بخش مسافری هم شاهد تحولاتی هستیم. آن چیزی که باید از سوی دولت اتفاق می‌افتد یعنی تخصیص بودجه و اعتبار برای گشایش پک‌ها انجام و سفارش‌ها داده شده اما در ادامه مسئله همکاری طرف‌های خارجی است که باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت.
مهم‌تر از این، مسئله بازار خودروهای سنگین و شرایط کاری ناوگان حمل‌ونقل مسافری و باری است. در ناوگان حمل‌ونقل مسافری باز هم مشکلات کمتری وجود دارد. جایگزینی خودروها در ناوگان حمل‌ونقل مسافری با وضعیت بهتری انجام می‌شود. بیشترین چالش در بخش خودروهای باری است. آمار خودروهای سنگین فرسوده بالا است اگر بودجه موردنظر محقق شود نوسازی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. در این بخش شرایط اقتصادی و لجستیک باید به گونه‌ای باشد که کار در حوزه باری وجود داشته باشد.
نظر به شرایطی که در کشور حاکم است و با توجه به رکود اقتصادی، کار در این حوزه بسیار کمتر از سال‌های گذشته بوده که دولت باید با طرحی، تقاضا برای بار را افزایش دهد. در این صورت می‌توان امیدوار بود وضعیت حوزه ناوگان تجاری‌ها بهبود نسبی داشته باشد.
در کنار این مسئله فکر می‌کنم نرخ خودروهای سنگین هم از دیگر چالش‌های موجود باشد زیرا پس از سال‌ها ثبات در نرخ این نوع خودروها، امسال به یکباره شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.
بله. خودروهای سنگین هم مانند خودروهای سواری افزایش قیمت‌ها را در بازار تجربه کردند. در مقابل دستمزدی که برای حمل‌ونقل بار داده می‌شود این نرخ‌ها بسیار بالا است. همچنین، در بازار لوازم یدکی اعم از تایر و سایر قطعات مصرفی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که برای برون‌رفت از این وضعیت باید دولت تمرکز بیشتری در این بخش داشته باشد.
البته ظرفیت و امکانات لازم در کشور فراهم است زیرا ایران به لحاظ لجستیک در کریدوری قرار گرفته که می‌تواند ارتباط مناسبی به لحاظ جاده‌ای بین کشورها برقرار کند. به طور نمونه، یک مسیر لجستیکی کشور، راه ارتباطی بین ترکیه و قطر است.
اگر ناوگان حمل‌ونقل باری به‌روز شود و از ایمنی لازم برخوردار باشد، می‌توانیم این فعالیت لجستیک را در این مسیرها خودمان برعهده بگیریم. این امر در اختیار دولت است که می‌تواند با وضع مقرراتی به شرط ناوگان لجستیک مناسب، انتقال بار را از مرزهای شمال غربی تا مرزهای دریایی جنوب از طریق حمل‌ونقل داخلی انجام دهد. این کار ضمن درآمدزایی، اشتغال نیز ایجاد می‌کند. در این شرایط خرید خودروها توجیه بیشتری پیدا می‌کند.
در بحث ارز دولت تسهیلاتی در نظر گرفته اما هنوز قطعی نشده است. شواهد نشان می‌دهد تامین اعتباری انجام شده و شرکت‌های خودروساز داخلی هم در این زمینه چابک عمل کرده‌اند و در حال ورود به این حوزه هستند. از این رو، برعکس خودروهای سواری، تولید کشنده‌ها روند مناسبی دارد. البته مشکل قیمت‌گذاری، برای خودروهای سنگین مانند سواری‌ها موضوعی دیگر است.


آیا برای خودروهای سنگین هم شورای رقابت نرخ تعیین می‌کند؟
شورای رقابت به طور مستقیم در این امر دخالت ندارد اما قیمت‌گذاری این خودروها هم باید انجام شود و تا امروز مجوز افزایش نرخ برای این خودروها صادر نشده است.
در بازار شاهد هستیم قیمت‌ها بسیار بالا رفته است.
بله. شکاف زیادی بین نرخ کارخانه و بازار به وجود آمده است. اگر خودروساز بخواهد با نرخ فعلی و مصوب محصولات خود را به بازار عرضه کند به طور قطع کمتر از نرخ تمام‌شده‌اش بوده و با ضرر خواهد بود.
این هم مشکل دیگری است که در این حوزه وجود دارد. در حوزه خودروهای تجاری به طور عمومی بحث نرخ را داریم که باید اصلاح شود. در زمینه عرضه و تامین اعتبار برای نوسازی خودروهای سنگین که رئیس‌جمهوری مصوب کرد برای آن هم قدم‌هایی برداشته شده که باید با سرعت بیشتری انجام شود.
چالش دوم نیز در کنار نرخ خودروهای سنگین، افزایش تقاضای حمل بار بود که پیشنهاد شد از فرصت‌های لجستیکی کشور بهره ببریم. این موقعیت از مرزهای غربی به جنوبی و دریایی و از شمال به جنوب و کشورهای آسیای میانه است.
موقعیت استراتژیک کشور به لحاظ جغرافیایی می‌تواند به شکل یک کریدور شمالی-جنوبی یا شمال-غربی به جنوب عمل کند و این مسیرها به واسطه ناوگان باری کشور پشتیبانی شود. به این ترتیب، خودروهای داخلی بار را از خودروهای ترکیه تحویل گرفته و در مرزهای آبی به کشور مقصد تحویل دهند.


اشاره کردید تولید ایران‌خودرو دیزل نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته رشد داشته است. این درصد مشخص است؟
هنوز آمار دقیقی اعلام نشده اما به طور قطع رشد خوبی داشته‌ایم. هنوز با عدد موردنظر برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل فاصله زیادی داریم.
خوشبختانه برخلاف گذشته که فقط وعده‌هایی داده می‌شد امروز اقدام‌های مثبتی برای این نوسازی در حال انجام است.
همان‌طور که اشاره شد برای این حجم تولید باید کشش بازار را هم در نظر گرفت. با شرایطی که امروز کشور در آن قرار دارد اجرای این پروژه در زمان تعیین‌شده کمی سخت خواهد بود زیرا هم نرخ خودرو افزایش یافته و هم نرخ لوازم یدکی آن. حتی اگر برای خریداران اعتباراتی هم در نظر گرفته و تا سقف 80 درصد نرخ خودرو وام داده شود زیرا کار به اندازه فعالیت این خودروها وجود ندارد بازار تقاضا وجود نخواهد داشت.
خودروهای قدیمی و فرسوده نرخ پایینی دارند(در مقابل، نرخ 400 تا 500 میلیون تومانی خودروهای جدید) و صاحبان آنها کج‌دارومریز با آن امرارمعاش می‌کنند. اگر هر یک از آنها بخواهند خودرو خود را با یک صفر کیلومتر تعویض کنند باید نرخ زیادی بپردازند در زمانی که وضعیت کار مناسب نیست، ضمن آنکه این خودروها استهلاک داشته و قطعات مصرفی آن هر چند ماه یک بار نیاز به تعویض دارند. در نتیجه، برای این خودروها باید کار مناسب فراهم شود.


خودروهای سنگینی که ایران‌خودرو دیزل تولید می‌کند چند درصد داخلی‌سازی شده‌اند و چقدر ارزبری دارند؟
وضعیت خودروهای تجاری با خودروهای سواری متفاوت است. خودروهای تجاری تیراژ پایینی دارند و داخلی‌سازی برای آنها خیلی مفهومی ندارد.
این نوع خودروها دو دسته هستند؛ خودروهایی که عمر تولید آنها بیش از یک یا دو دهه است و حتی شاید به 50 سال برسد(نسل‌های مختلف آنها در ایران‌خودرو دیزل تولید شده است. به طور نمونه، خودروهای بنز 10 و 18 تن). آنها از عمق ساخت داخل بیشتری برخوردار هستند که ممکن است به 85 درصد برسد.
همچنین، گفتنی است، ایران‌خودرو دیزل دارای شرکت‌های اقماری بوده زیرا بر اساس الگوی شرکت بنز شکل گرفته است. از این رو، دارای مجموعه‌های گیربکس‌ساز، موتورساز، محورساز و... است. این شرایط را سایر خودروسازان ندارند.
در موضوع محصولات جدید و مدرن‌تر که از استانداردهای زیست‌محیطی بالاتری برخوردار هستند به طور عموم «فول سی‌کی‌دی» بوده و فقط درصدی داخلی‌سازی شده‌اند. البته امکان افزایش آن وجود دارد.
شرکت‌های اقماری ایران‌خودرو دیزل این توان را دارند که به طور مثال، گیربکس یا موتور را بیش از 40 درصد داخلی‌سازی کنند. اما شرط آن این است که عرضه آن به بازار تداوم داشته باشد و قالب‌سازی قطعات را توجیه کند.
درحال‌حاضر هم به لحاظ باتری، تایر، ارزش‌افزوده مونتاژ و رنگ، صندلی و... داخلی‌سازی انجام شده و شرط توسعه داخلی‌سازی، تیراژ بالا و تضمین برای تداوم تقاضا است، به‌ویژه در حوزه مسافری منوط به این است که شهرداری‌ها تقاضای بالایی داشته باشند و روی این امر پافشاری کنند. به این ترتیب، به‌جای سفارش خودروهای مورد نظر به خودروسازان خارجی، محصول را به شرکت‌های داخلی که توان تولید در تیراژ بالا را دارند سفارش داده شود. در دهه 80 این اتفاق افتاد.
در نتیجه، تداوم تقاضا و تیراژ بالا عمق داخلی‌سازی قطعات را توجیه می‌کند.


با توجه به تحریم‌ها، پیش‌بینی تولید برای 6 ماه دوم سال چیست؟
کار کمی سخت شده زیرا برخی شریکان خارجی تمایلی به همکاری ندارند یا اگر هم بخواهند محدودیت‌هایی برای ادامه همکاری وجود دارد. از سوی دیگر، تحریم‌ها به‌ویژه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را بالا برده و قدرت خرید متقاضی در مقابل این روند بسیار کاهش یافته است. بنابراین، به نظر می‌رسد با توجه به گشایش اعتبار افت تقاضا داشته باشیم.
به طور قطع امسال تولید نسبت به سال گذشته روند صعودی دارد. تنها مشکل در نامتوازنی عرضه و تقاضا است که برعکس خودروهای سواری بازار تقاضا در خودروهای سنگین پایین بوده و ابهام‌هایی وجود دارد.


آیا نیاز به اختصاص دادن تسهیلات بیشتر به خریداران است؟
تسهیلات دولتی تامین و اعتبارات مناسبی به متقاضیان ارائه شده است. اما مسئله ایجاد اشتغال است. در خودروهای تجاری به ازای فعالیت هر خودرو، دست‌کم به طور مستقیم 3 نفر مشغول شده‌اند در کنار اشتغال غیرمستقیم بالادستی و پایین‌دستی. حتی این آمار مربوط به نیروی انسانی فعال در خودروسازی‌ها نمی‌شود. موضوع اشتغال 3 نیروی انسانی، مربوط به خروج خودرو از کارخانه و فعالیت آن است. وقتی یک خودرو تجاری وارد عرصه لجستیک و ناوگان حمل‌ونقل می‌شود در واقع به طور مستقیم برای 3 نفر شغل ایجاد می‌کند.
اگر دولت بتواند برای خودروهای تجاری، کار و تقاضا ایجاد کند به طور مستقیم به اشتغالزایی کمک زیادی کرده است. علاوه‌بر اینکه در بخش خودروسازی، قطعه‌سازی و خدمات پس از فروش هم اشتغالزایی می‌شود. باید تمرکز روی توسعه کار برای خودروهای تجاری باشد زیرا با اعمال تحریم‌های جدید، کارهای تجاری، عمرانی، معدنی و... کاهش یافته که باید به نوعی جبران شود. یکی از این فرصت‌ها استفاده از موقعیت ژئوپلتیک کشور و ترانزیت است. در این سال‌ها روی این امر کار نشده که باید از این امکان و بستر استفاده کنیم.

برچسب ها

خودرو سنگینناوگان حمل ونقل جاده‌ایخودرو تجارینوسازی ناوگان عمومی جاده‌ایفرصت‌های لجستیکی
مطالب مرتبط بیشتر
اقدامات خوب داخلی برای تولید خودروهای برقی آخرین جزئیات گواهی‌های اسقاط خودروهای سنگین از سامانه راهداری ترانزیت مرگ در جاده‌ها خوش فروش های بازار بازار تجاری ها از سبک تا سنگین اهمیت ویژه ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت خدمات در حوزه خودروهای تجاری مشمولان پرداخت نقدی برای واردات خودروهای کشنده؛ وجه خود را واریز کنید استانداردسازی خودرو‌های تجاری باید اولویت خودروساز باشد واردات خودرو‌های نیمه‌سنگین و سنگین به مناطق آزاد مجاز شد رشد ۴۴ درصدی تولید خودروی سنگین در ۶ ماه نخست امسال خودرو‌های سنگین ارس ۱۰ درصد بازار را گرفت رشد ۳۹درصدی تولید خودروهای تجاری خودروسازان مجاز به واردات خودروی تجاری کارکرده شدند افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری تولید‌ خود‌روهای تجاری د‌ر سراشیبی ماهانه سربازان سنگین وزن سایپادیزل در نمایشگاه خودرو مشهد سبد کامل قطعات خودروهای تجاری با برند Sysolin در ایران رشد ۷۷ درصدی تولید خودرو سنگین در ۴ ماه اول امسال مشتریان همه نارضایتی ها را از چشم خودروسازان نبینند لزوم رعایت استاندارد‌های اجباری در تولید خودروی سنگین قدیمی مردودی ۶۰ درصدی وانت بارها در معاینه فنی ناوگان خودروهای سنگین خارجی کارت سوخت اعتباری دریافت می‌کند رشد ۹۰ درصدی تولید بزرگ ترین تجاری ساز کشور نشست هم اندیشی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش محصولات تجاری سایپا سهم تجاری‌سازان از رشد تولید رشد تولید خودروهای تجاری گروه بهمن چشمگیر است طرح ویژه خودروهای تجاری گروه بهمن در بهار ۱۴۰۲ برنامه ریزی زامیاد برای عرضه بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو تجاری در سال جاری آمادگی کامل ناوگان امدادی ایران خودرو در هفته دوم نوروز بیش از ۱۱ هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی هرمزگان رد شدند سنگین‌های باری رکورد زدند تولید تجاری‌ها بر مدار صعود نگاهی به کمپانی سانی؛ سازنده مطرح خودروهای سنگین ۶۰ درصد ناوگان جاده‌ای‌ فرسوده است تجاری‌سازان در جاده رشد عمده‌ترین دلیل مردودی معاینه فنی خودروهای سنگین عمر بالای ۲۰ سال است رونمایی از اولین خودروی نیمه‌ سنگین تسلا رشد تولید و فروش تجاری‌سازان خط تولید خودروهای تجاری در ارومیه راه اندازی می شود پیشتازی تجاری‌سازان در رشد تولید مدیر بازاریابی و توسعه بازار ایران‌خودرو دیزل گفت: توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، دغدغه اصلی بزرگ ترین تجاری ساز کشور زاگرس و کارون، جدیدترین‌های تجاری ساز سایپا تصویب واردات ۳ نوع خودرو سنگین در کمیسیون صنایع کیفیت، تجاری سازی و توسعه محصول از اولویت های گروه سایپا است فرصت اسقاط تجاری های فرسوده رشد ۵۰ درصدی تولید خودروهای تجاری عملکرد ناوگان خودرو‌های سنگین، ملاک سهمیه بندی سوخت است فعالیت های ارزشمندی در تولید خودروهای تجاری توسط گروه بهمن صورت گرفته است افت ۴ درصدی تولید سواری‌ها در مقابل رشد ۱۰۱ درصدی سنگین‌های باری تفاوت ۶ میلیون تومانی قیمت لاستیک سنگین در سامانه صمت با بازار ثبات تولید تجاری‌ها در ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری نوسازی می‌شود افزایش خفیف تولید خودروهای تجاری کامیون گران و ناوگان حمل بار فرسوده! مدیرعامل گروه بهمن از برنامه ریزی برای کسب بیش از ۵۰ درصد از بازار خودروهای تجاری خبر داد آمارتولید خودروهای تجاری در دی‌ماه عوارض سونامی اتوبوس‌های فرسوده جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین مسیر «دایون» از خودرو تجاری تا آفرود کامیون ۲۶۳۱یورو۵+ جان سخت جاده ها و معادن هدف گذاری برای تولید سالانه ۱۷ هزار دستگاه خودروی تجاری ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ کیفیت خودروهای سنگین از سواری ها جلو زد توانمندی گروه بهمن در تولید خودروهای تجاری چشمگیر است آغاز به کار نخستین نمایشگاه خودکفایی قطعات خودروهای تجاری ایران خودرو ثبات تولید تجاری‌ها در آبان عبور از رکورد تولید یک سال گذشته ایران خودرو دیزل در ۹ ماه صادرات موتورهای دیزلی خودروهای سنگین به آلمان سرنوشت تجاری‌ها به تحریم‌ها گره خورده است آسمان پرستاره تجاری‌های سنگین جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین گرانی لاستیک سبب شده برخی کامیونداران لاستیک تاریخ گذشته بخرند کاهش خفیف تولید خودروهای تجاری افزایش سقف ارزش واردات تایر سنگین در زمان ثبت سفارش جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید خودروهای سنگین رشد کرد اجرای طرح ویژه خدمات پس از فروش برای محصولات تجاری بهمن خودروهای سنگین داخلی در صورت تامین منابع مالی توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند دولتی‌ها ماشین‌آلات داخلی نمی‌خرند/ در تولید ماشین‌آلات سنگین کمبود داریم نوسازی فرسوده های تجاری با کدام خودرو؟ سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر کامیون‌داران برای نوسازی و هزاران کامیون‌ معطل در گمرک ماجرای واردات لاستیک‌های ارزان قیمت کامیون صحت دارد؟ راهکاری برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل سنگین و مقرون به صرفه‌کردن آن کارت سوخت خودروهای سنگین هر دوهفته شارژ می‌شود ایران خودرو دیزل، ۴۳ درصد سهم بازار تجاری سازان را کسب کرد کدام خودروهای سنگین ۵ ستاره کیفی گرفتند؟ افت تیراژ خودروهای تجاری‌ها نقشه راه تقویت عرضه و تقاضای تجاری‌ها افزایش ۲۰ درصدی تولید لاستیک ناوگان سنگین کشور طی ۳ ماهه نخست سال لزوم تقویت تقاضا برای خرید خودروهای تجاری تامین ارز ۱۵ میلیون یورو برای واردات لاستیک سنگین تکذیب افزایش قیمت لاستیک ماشین‌های سنگین لاستیک دولتی، تشویقی برای تخلیه کالاهای رسوب‌ شده تحریم‌های بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمی‌دهد رشد خفیف تجاری‌ها در بهار فرصت یک‌ماهه رانندگان برای خرید لاستیک با ارز نیمایی تولید خودروهای سنگین در وضعیت خوب کامیون‌ها در صدر جدول افزایش تولید کابینی برای خدمه لاستیک‌ رانندگان روی محور گرانی و کمبود مشکلات لاستیکی کامیون‌داران همچنان پابرجا داخلی‌سازی ۹۰ درصدی در تولید خودروهای تجاری امکان‌پذیر است گزارش تصویری از امضا میثاق نامه تولید ۸۵۰۰ خودرو تجاری امضای میثاق‌نامه تولید ۸۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد تولید داخل تا پایان سال حمله امپاور به بازار خودروهای تجاری ۳ خودرو سنگین ۵ ستاره و ۵ خودرو ۴ ستاره رشد تولید تجاری‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسینه تجاری‌سازان در مقابل ویروس تحریم افت و خیز تولید تجاری‌ها در ۱۴۰۰ قیمتها ۲۵ درصد رشد کرد نسل جدید کشنده فوتون در ایران ایران خودرو دیزل امسال را با جهش تولید آغاز کرد خودروهای سنگین داخلی پیشتاز اخذ ستاره های کیفی الزام صدور حواله برای فروش تایرهای سنگین لغو شد فراخوان ایدرو برای طرح تولید تایرسنگین زابل تدوین استاندارد برای خودروهای سنگین به منظور کاهش آلایندگی خودروهای سنگین؛ خریدار آبروی خودروسازان داخلی است رشد ۶۷ درصدی تولید تجاری‌ها از ۱۴ خودرو مورد بررسی؛ ۸ خودرو ۴ ستاره به بالا و الباقی ۳ ستاره‌اند پروژه مسکونی آتام افتتاح شد فروش تایرهای باری و اتوبوسی تولید داخل بر اساس ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها افزایش تولید و داخلی سازی هفتاد درصدی شیلر محقق می شود واگذاری ۳میلیون حلقه لاستیک سنگین دولتی به رانندگان در ۳ سال اخیر ذخیره لاستیک‌های سنگین دولتی در حال اتمام است کمبود لاستیک برای رانندگان و برخورد با محتکران تشکیل ۶۶۰ پرونده احتکار لاستیک سنگین ثبات کیفیت در خودروهای سنگین مراجعه ۹۲۲۹ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی واردات کامیون ها دست دو، تیر خلاص به تجاری سازان است بهمن دیزل رکورد تولید خود در مقایسه با سال گذشته را ثبت کرد جزئیات نرخ معاینه فنی خودروهای سنگین اعلام شد نگاه استراتژیک شرکت زامیاد به توسعه سبد انواع خودروهای تجاری کیفیت خودروهای سنگین از سواری‌ها جلو زد ‌ تحریم با صنعت حمل‌ونقل سنگین جاده‌ای چه کرد؟ مسیر متفاوت دو غول تجاری ساز عرضه لاستیک‌های سنگین وارداتی از طریق سامانه جامع تجارت و با حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فاصله تجاری‌سازان با هدف‌گذاری صمت خط تولید خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی رونمایی شد خودروهای سنگین، خریدار آبروی کیفیت خودروهای داخلی توزیع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لاستیک با ارز دولتی بهمن دیزل یکه تاز بازار خودروهای تجاری لاستیک سنگین مورد نیاز تا پایان سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شد وزارت صمت، مسؤول تایرهای سنگین انباشته در انبارها خودروهای سنگین باکیفیت تولید می‌شوند تخصیص مجدد ارز دولتی به لاستیک سنگین رشد تابستانه تولید تجاری‌ها تعطیلی واحدهای تولیدی خودروهای سنگین در پی عدم انعقاد قرارداد از سوی مصرف کنندگان داخلی نگاهی به کیفیت خودروهای سنگین داخلی تولید خودروهای تجاری چین افزایش یافت خودروسازان به ریل افق ۱۴۰۴ در ساخت خودروی تجاری بازگشتند افت و خیز تولید خودروهای تجاری ناوگان جاده‌ای چطور می توانند از بلاروس عبور کنند؟ تامین ۷۵ درصد تایر خودروهای سنگین با واردات علت نوسان قیمت تایرهای سنگین در بازار کیفیت کامیون سه ساله اروپایی بهتر از کامیون های نو چینی است گروه بهمن در خدمات فروش خودروهای سنگین برتر شد تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جهش تولید تولید ۱۲ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین و تجاری در سال جهش تولید بی احتیاطی خودروی سنگین ۲ مجروح بر جای گذاشت همکاری دایملر و ولوو پیش‌بینی افزایش نزدیک به ۴ برابری تولید خودروهای تجاری در سال ۹۹ تولید تجاری‌ها در ۹۸ افزایش یافت مراجعه بیش از ۴۹ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی کاهش ۷۰ درصدی تقاضای سفر ناوگان سواری نوسازی اتوبوس‌های پایتخت در پیچ و خم موافقت وزارت صنعت تولید تجاری‌ها با وانت بالا رفت تمهیدات وزارت راه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اتوبوس‌های بین شهری ارتقای استاندارد موتورهای دیزل خودروهای تجاری آمار تجاری‌ها با وانت بالا رفت تیم نظارت آنلاین خودروهای اتوبوسی در سازمان راهداری مستقر شد سهم ۱۶درصدی خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری تازه‌ترین آمار از تولید خودروهای سنگین دست‌انداز خودروی جایگزین در مسیر ابر پروژه اسقاط لاستیک سنگین در بازار اشباع شده است روند نزولی تولید خودروهای عمومی و تجاری طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی مردودی ۲۰ درصد کامیون‌ها درتست مجدد معاینه فنی اجرای طرح‌های جبران کمبود تایر سنگین، نیازمند منابع مالی رفع ۷۰ درصدی نیاز رانندگان به تایر با تولید ملی استفاده از سهمیه سوخت و لاستیک ناوگان باری نیازمند " باربرگ " است محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین در پایان تابستان سقوط تولید خودروهای تجاری گرانی قیمت خودرو نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را با مشکل روبرو کرده است جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای سنگین نگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای تامین بخش قابل توجه تایرهای وسایل نقلیه سنگین کشور آغاز توزیع لاستیک ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای + جزئیات میانگین سن اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید کمتر از ۱۰ سال باشد تردد خودروهای باری سنگین در دو جاده مواصلاتی گیلان ممنوع شد مرسدس بنز آروکس جدید معرفی شد طرح توزیع سیستمی لاستیک خودروهای سنگین در قزوین آغاز شد قیمت قطعات و تجهیزات خودروهای سنگین از صبح تا عصر تغییر می‌کن خودروهای باری پرفروغ‌تر ظاهر شدند افت سنگین خودروهای تجاری زیرساخت‎های تجاری‎سازی صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود تردد خودروهای سنگین در جاده سنگلاخ تحریم شش خودروی سنگین ۴ ستاره کیفی گرفتند افت ۸۵ درصدی تولید کامیون در اسفند ۹۷ ابرپروژه اسقاط پشت دروازه تولید تاخت و تاز خودروهای سنگین درداخل گرگان ۶۰ درصد ظرفیت حمل‌ونقل عمومی خالی است آیا طرح کلید به کلید در نوسازی ناوگان جاده‌ای به فراموشی سپرده شد؟ خودروهای سنگین باکیفیت‌تر درآمدند بن‌بست تجاری‌سازان ۱۴۰هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شود هیچ خودروی سنگینی ۵ ستاره نگرفت آذربایجان به ایران خودروهای سنگین GAZ صادر می‌کند جهش ۳۲ رتبه‎ای ایران در حمل‎ونقل و لجستیک دنیا طی ۳ سال راه اندازی مجتمع تخصصی پرداخت خسارت خودروهای سنگین لزوم نوسازی خودروهای سنگین بالای عمر ۴۰ سال ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی خودرو حرکت کند تولید کامیون در آذرماه تخصیص ۵۶ میلیارد تومان به نوسازی ناوگان در سال ۹۶ حضور دوباره اینترنشنال در رده تجاری های میان وزن لاستیک و آلایندگی؛ عوامل رد شدن خودروهای سنگین در معاینه فنی مردودی ۲۰ درصد از خودرو‌های سنگین در معاینه فنی کامیون‌سازان خصوصی در سراشیبی تولید میانگین سن ناوگان حمل و نقل در قزوین سه سال کاهش یافت مانور نمادین کامیون های سنگین در خیابان های مهریز برگزار شد‌ ۲ عامل زیان‌دهی تجاری سازان در ۸ ماهه امسال ۷۰۸ هزار راننده خودرو سنگین تحت پوشش بیمه تکمیلی رشد ۱۰ درصدی تولید لاستیک خودروهای سنگین ابطال معاینه فنی ۴۳۴ خودروی سنگین در بررسی مجدد حذف سوخت پایه خودرو‌های سنگین از سنسورهای ABS در چه سیستم های دیگری استفاده می شود؟ توقفگاه خودروهای سنگین در ورودی شرق شیراز ساخته می‌شود تداوم تولید زیر ظرفیت تجاری سازان ایسوزو NPR ۷۵Kدر صدر کیفیت سنگین وزن ها الزام تجاری‌سازان به اسقاط برنامه ریزی گسترده سایپادیزل برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری افزایش نابسامانی در بازار خودروهای تجاری نیاز ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری به ۴ هزار حلقه لاستیک ۲۶ درصد خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد رد شدند حدود مجاز معاینه فنی جدید تعیین شد کنوورث محصول جدید خود را با نام W۹۹۰ معرفی کرد اعلام نرخ جدید حمل ونقل جاده‌ای، به زودی ۳۰۰۰ خودرو از ناوگان حمل و نقل همدان در ایام اربعین معاینه فنی شد جزئیات گازسوز کردن ۲۰ هزار خودروی سنگین اعلام شد واردکنندگان لاستیک سنگین با ارز دولتی ملزم به دریافت تاییدیه شبکه توزیع شدند+ سند شرط واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومان نگاه دولت به بخش حمل و نقل نیازمند تجدید نظر و بازنگری است ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور نوسازی می شود بیشترین سهم بازار خودروهای تجاری کشور در اختیار سایپادیزل است ایمنی ناوگان اتوبوسی بالاست کمبود قطعات و لاستیک کامیونداران در قزوین بررسی کشنده هیوندای Xcient، سفیر سنگین وزن کره ای ها ۲۴۰ هزار خودروی دیزلی سی‌ان‌جی‌سوز می‎شوند هزینه های حمل و نقل کالا باید کاهش یابد مشکل لاستیک خودروهای سنگین در کوتاه مدت حل می شود خوزستان با کمبود لاستیک خودروهای سنگین مواجه است اعتصاب نکردیم، لاستیک برای حرکت نداریم ولوو و IAA ۲۰۱۸ تولید و تحویل محصولات سایپادیزل در نیمه نخست سال۹۷ سرعت گرفت با کسانی که از تردد کامیون‌ها جلوگیری کنند، برخورد می‌شود ۳۵۰۰ حلقه لاستیک خودروهای سنگین در استان مرکزی توزیع شد پیشنهاد به دولت برای تخصیص ارز ویژه لاستیک‌‌‌ ناوگان سنگین تولید تجاری‌سازان زیر ظرفیت روند حمل بار در آذربایجان شرقی به صورت معمول در جریان است جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین توقف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در ایستگاه دولت افزایش بازپس دهی تجاری ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط فرصت یک ماهه خودروهای سنگین فرسوده برای دریافت معاینه فنی نقطه عطف سنگین‌ها وضع فنی ۸۸درصد خودروهای سنگین آذربایجان غربی قابل قبول است مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین اصفهان افتتاح شد مشکل کمبود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در ناوگان جاده‌ای کشور مشکلات ناوگان جاده ای در کانون توجه مسئولان سایه سنگین نوسانات ارزی بر نوسازی ناوگان مروری بر محصول X۶ جیناف و ویژگی‌های فنی آن حداکثرسن ناوگان مجاز به تردد در جاده‌ها خودروهای سنگین آماده خروج از شهر هستند تولید چند خودروی سنگین متوقف شد پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق دولت باید هزینه نصب فیلتر دوده بر خودروهای سنگین را تقبل کند ۲۹ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فرسوده است تصادف شدید چندین خودروی سبک و سنگین در بزرگراه لشگری ابرپروژه اسقاط در پیچ تند تحریم سنگین‌وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید افزایش تولید خودروهای تجاری در بهار ۷.۳ درصد از ناوگان باربری کشور متعلق به آذربایجان شرقی است سقف سهمیه سوخت خودروهای سنگین حذف شد پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل متخلف تمدید نمی‌شود برند جدید ماموت در تریلرسازی به زودی معرفی می شود شتاب نوسازی خودروهای تجاری با ارز وارداتی‌ها آشنایی با شرکت کامیون‌سازی جیناف و محصولات آن مروری بر ۲۵ سال تاریخچه ولوو FH ارزیابی خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۶ آذهایتکس در صدر رضایتمندی مشتریان خودروهای سنگین قرار گرفت طرح ۱۰ میلیارد دلاری دولت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای+جزئیات عرضه مستقیم لاستیک خودروهای سنگین با ارز دولتی رشد تولید و فروش سایپادیزل در سه ماهه نخست سال ۹۷ تولید خودروهای سنگین افزایش یافت حضور خودروهای تجاری بهمن این بار در نمایشگاه مواد غذایی ، ماشین آلات و صنایع وابسته شناختی از برخی ویژگی‌های خاص خودروهای تجاری ناوگان محلی مازندران با محصولات گروه بهمن نوسازی می شود پرداخت تسهیلات خرید خودرو سنگین در استان مرکزی آغاز شد نگاهی به کیفیت سنگین‌وزن‌های خودرویی جدیدترین کمپرسی معدنی GINAF در وزن ۱۰۰ تُن جزئیات پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان تجاری کشور + سند نگاهی به محصولات تولید محدود روز‌های اخیر با پرداخت تسهیلات جایگزینی خودرو‌های تجاری فرسوده موافقت شد ترین ها تردد خودروهای سنگین در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است برنامه ریزی تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در سال ۹۷ چالش‌های اجرای ابرپروژه اسقاط دستگاه‌ها برای اجرای طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده وارد شوند قوای محرکه خودروسنگین در مسیر بومی سازی است برنامه تولید ۸ هزار دستگاه کامیون ولوو توسط سایپادیزل در سال۹۷ هفت‌خوان نوسازی ناوگان تلاش ایدرو برای اجرای موفق طرح ملی نوسازی ناوگان سنگین نگاهی به کیفیت خودروهای سنگین ساماندهی خودروها و ادوات سنگین محدوده میدان نبوت شهر ایلام ناوگان کامیونی کشور نیازمند نوسازی در حکایت نوسازی ناوگان مسیر مرگ! آشفته بازار سنگین وزن قدرت هوا میهمانان ۹۷ ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری سایپا تحویل مشتریان شد حکایت مظلومیت خریداران و واردکنندگان خودروهای تجاری متقاضیان نوسازی ناوگان فرسوده سنگین نگران پرداخت اقساط نباشند جزئیات نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای با کمک وزارت نفت رقابت برای کمترین هزینه نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۹۷ بارکش‌های محبوب محققان البرزی انحصار ساخت خودروهای فوق سنگین را در جهان شکستند تولید خودروهای تجاری ایویکو در شرکت زامیاد افزایش می یابد جابجایی مسافر بین شهری با اتوبوس های دولتی ممنوع است آمار جدید از تیراژ خودروهای تجاری وقت واگذاری خودروسازان تجاری به خارجی‌ها تشریح دو استراتژی برای افزایش بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای کشور حضور برندهای مطرح خودروسازی طی ۲ ماه آینده در ایران آکسور نسل سوم در قالب کشنده کاماز ۵۴۹۰؛ سرباز روسی با تجهیزات آلمانی آمادگی شرکت‌های خودروساز برای اجرای طرح نوسازی ناوگان سنگین بررسی چالش ها و راهکارهای جایگزینی خودروهای فرسوده سالانه ۱.۵ میلیارد دلار هزینه تردد یک سر خالی کامیون‌ها در ایران تجربه جهانی اسقاط فرسوده‌های سنگین ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ابتدای اسفند درکرج ۱۴۰۰ پروانه فعالیت برای رانندگان خودروی باری دیزلی شیراز صادر شد ابر پروژه اسقاط خودروهای سنگین بازدید رئیس جمهور از محصولات تجاری گروه سایپا همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با حضور رییس جمهوری آغاز شد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل رشد روزافزون تلفات جاده ای شرایط فروش خودروهای تجاری جدید "بهمن دیزل" اعلام شد افتتاح پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در اردبیل مروری بر اینترنشنال‌ترن استار؛ اصالت ماندگار ۳۰ هزار خودروی سنگین از معاینه فنی رد شدند فرسودگی بیش از ۲۳ هزار خودروی سنگین و ممانعت فرمانداری تهران با عدم تردد آنها بررسی ایویکو استرالیس NP؛ پاک‌‌مردایتالیایی نگاهی به تحولات شرکت‌های بزرگ تجاری‌ساز در سال‌های آینده؛ آرزو‌های بزرگ گروه بهمن با خودروهای تجاری به نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری می‌رود بررسی طرح سخت و زیان آور دانستن شغل رانندگان کامیون در مجلس حمایت بی‌وقفه بانک شهر از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهرها ممنوعیت تردد ناوگان ۵۰ سال به بالا از سال آینده سنگین‌وزن‌ها سنگین می‌رانند! آشنایی با سیستم جدید ماشین آلات خودران ولوو؛ کارگاه هوشمند تفسیر غول‌پیکر فورد از مفهوم خودروهای تجاری و کار؛ کــرگــدن! مراجعه بیش از ۱۳۳ هزار وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی احداث پایانه مسافربری برای جابه‌جای مسافران شهرک‌های اقماری در منطقه ۱۵ تولید ۹ خودرو سبک و ۴ خودرو سنگین با درجه کیفی ۴ ستاره در آبان‌ماه امسال طرح تشدید برخورد با خودروهای دارای اضافه بار در ایلام پنجاه و نه سال خدمت صادقانه را سرلوحه قرار داده ایم زنجان، رتبه چهارم در تردد خودروهای سنگین معدنی‌ها به دنبال خرید ماشین‌های دست دوم خارجی صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می‌شود ناوگان باری خراسان جنوبی نوسازی می شود نگاهی به Anthem، جدیدترین محصول بزرگراهی ماک ؛ تغییر دهنده معادلات بازار ارزانی گازوییل مخرب است یا سازنده؟ تازه ترین لیست قیمت انواع کامیون در بازار کشور تازه ترین لیست قیمت انواع کشنده در بازار کشور تازه ترین لیست قیمت انواع تریلر در بازار کشور عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها برنامه‌های کاهش تصادفات رانندگی در ناوگان عمومی جاده‌ای جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین مروری بر شاسی نفت کش ماز؛ بی رقیب در بازار داخل معرفی کشنده ماز با موتور خورجینی آکتروس؛ استقامت روسی و تکنولوژی آلمانی سنگ‌های بزرگ پیش پای نوسازی ناوگان جاده‌ای نگاهی به کشنده‌های چینی موجود در بازار؛ چینی‌های وسوسه‌کننده کشنده های اروپایی موجود در بازار و وضعیت بازار و فروش آن ها؛ بالا نشین های بازار مروری بر مشخصات فنی و جایگاه بازاری کامیونت‌های JAC در کشورمان؛ رو به صعود نوسازی ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده تا پایان سال ثبات در کیفیت سنگین‌وزن‌های خودرویی ثبت‌نام‌ناوگان‌«دیزلی‌بار‌و‌‌مسافر» در‌سامانه پایش از مرز۴۰۰ هزارگذشت سنگین وزن ترین وسیله نقلیه برقی جهان ساخت شد زیان نبود بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای ایران چقدر است؟ موافقتنامه تردد بدون مالیات کامیون‌های ایران و بلاروس امضا شد ارتقای کیفیت خودروهای تجاری با همکاری های بین المللی تولید خودروهای تجاری سرعت می‌گیرد جدیدترین وضعیت کیفی سنگین‌وزن‌های خودرویی اجرای طرح نظارت ویژه ناوگان حمل مسافر درالبرز گزارش ویدئویی از صادرات اولین محموله تولیدخودروهای نیمه سنگین به کشور عراق محلی برای خروج توان موتور صادرات اولین محموله تولید خودروهای نیمه سنگین به کشور عراق تولید خودروهای سنگین کاهش یافت سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان به زودی راه‌اندازی می‌شود نوسازی ۲۱ هزار خودرو فرسوده حمل بار یک کشته و۵ زخمی درتصادف زنجیره ای مقابل پارک جوانمردان تهران پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری روستایی در همدان ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در پایتخت در روز تحلیف تولید خودروهای تجاری به ۶۰ هزار دستگاه می‌رسد گروه بهمن درصدر بازار خودروهای تجاری کشور نوسازی ناوگان جاده‌ای باسرمایه خارجی تولید چند خودروی سنگین متوقف شد تولید خودروهای تجاری افزایش می‌یابد آغازطرح اختصاص سوخت برحسب پیمایش به فعالین ناوگان حمل ونقل قرچک سایپا تولیدکننده باکیفیت خودروهای سواری و سنگین است سایه سنگین کسادی بر بازار کامیون‌دارها خودروهای تجاری چه کیفیتی دارند ۴۳ هزار ناوگان حمل و نقل جاده ای پروانه فعالیت گرفتند ناوگان باری کشور نوسازی می شود جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین معرفی رشته «تعمیر خودروهای تجاری» کاهش بازیگران تجاری‌ساز تفاوت قیمت انواع کامیونت در بازار و نمایندگی کلاس اولـــی‌ها! برای تولید خودورهای تجاری بنز در حال مذاکره هستیم مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در اصفهان راه‌اندازی می‌شود رده‌بندی کیفی خودروهای سنگین منتشر شد سهم بازار ۳۵ درصدی زامیاد از فروش خودروهای سبک تجاری کشور قیمت کامیون در بازار تولید چند خودروی سنگین متوقف شد تامین مالی حمل‌ونقل جاده ای برای اولین بار توسط بخش خصوصی تولید خودروهای سنگین افزایش یافت اسقاط ۳۹۶ دستگاه از مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیزلی در زنجان پارکینگ خودروهای سنگین در اردبیل احداث شود جابجایی ۷ میلیون مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای در ایام نوروز نگاهی به وضعیت کیفی خودروهای سنگین رنگین‌کمان ده‌رنگ سال ۱۳۹۵ سهم تجاری‌سازان در بازار خودرو کشور تشکیل واحد ال‌سی‌وی از سوی رنو-نیسان تولید کامیون افزایش یافت کنترل و نظارت نامحسوس ناوگان حمل مسافر میانگین عمر اتوبوس های بین شهری استان همدان ۱۱ سال است اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان کرمانشاه ورود ۳هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت طی۲ سال آینده تریلر‌های ماشین‌بر فعالیت ۴۰هزار کامیون ۴۰ساله در کشور آخرین وضعیت نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور تسهیلات بانکی بزرگ ترین چالش بازار خودروهای تجاری فصل تحول خودروهای سنگین از راه می رسد؟ تلاش ملی در گرو صنعت صادرات یک چهارم خودروهای تجاری تولیدی تجــاری‌ها همچنان در سربالایی می‌رانند خبری از بهبود کیفیت نیست تولید ۶ خودروی سنگین متوقف شد نقش دماغ در خودروهای سنگین سهم ۲۱ درصدی تجاری سازها از فروش داخلی آمادگی ۵ هزار دستگاه انواع ناوگان جاده‌ای برای بازگشت زائران از مشهد پرونده فرسوده‌ها به کمیته صنعت رفت خواب خودروهای سنگین در معابر شهری گره کور نوسازی تجاری های فرسوده چگونه باز می شود؟ صرفه‌جویی روزانه ۷میلیون لیتر سوخت با اجرای طرح پیمایش‌ آخرین سرباز محدودیت دو هفته‌ای خودروهای سنگین در مرزهای ایلام و خوزستان همزمان با اربعین ۳ محرک برای تحریک تقاضای خودرو تجاری واردات خودروهای تجاری افزایش می‌یابد ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور اردبیل ـ آستارا لزوم ایمن کردن خودروها و نوسازی ناوگان اورژانس برای کاهش مرگ و میرهای جاده‌ای سنگین وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید همکاری ولوو و شرکت خدمات فنی رنا با هدف افزایش رضایت مندی مشتری نوسازی ناوگان کلید می‌خورد؟ عدم تناسب‌ ظرفیت حمل‌‌و‌نقل عمومی با تقاضا اقدام ترکمنستان درافزایش حق ترانزیت مغایربا کنوانسیون های بین المللی است طرح جایگزینی خودروهای فرسوده فعال آغاز شد چهره سازان ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلانشهرها اختصاص یافت دلایل افت تولید تجاری‌سازان تشدید نظارت بر خودروهای سنگین در مبادی ورودی تهران تردد بار و مسافر از مسیر زمینی به ترکیه متوقف شد عملکرد ناوگان باری در خراسان شمالی رصد می‌شود سهمیه خودروهای سنگین فاقد بیمه از اول مردادماه قطع می‌شود معاینه فنی ۱۱ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین لرستان طی امسال فروش اقساطی خودروهای سنگین آغاز شد قطع سهمیه سوخت ۵۴ هزار خودرو سنگین درصورت عدم اخذ بیمه شخص ثالث رکوردهای کمرشکن ویزای ایران برای خاک خورده های خارجی فعالیت ناوگان سواری‌کرایه‌ با یک‌سوم ظرفیت خودروهای تجاری در انتظار طرح‌های ترغیبی مرسدس‌بنز فنلاندی ضرورت جایگزینی خودروهای فرسوده با تولید داخل برترین برند روغن موتور سال ۲۰۱۶ جای پای خود را در ایران محکم تر می کند طرح نوسازی ناوگان فرسوده فعال آغاز شد موافقت مجلس با ورود خودروهای سنگین‌ دست دوم ممنوعیت تردد و توقف وسایل نقلیه سنگین در شهر ایلام توافق ۳ جانبه سایپادیزل با ولوو و ekn‌ سوئد برای سهم بازار ۵۰ درصدی نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای فروش خودروهای تجاری با لیزینگ خارجی کامیون‌های دودزا در سربالایی نوسازی افزایش ترافیک جاده‌ها ظرفیت تولید ۳۵هزار خودرو تجاری نوسازی ناوگان جاده‌ای باز هم در اغما نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت ۲۰۰خودرو به ناوگان گشت حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی کشور اضافه شد ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار در راه است ناوگان عمومی جاده ای زنجان نوسازی می شود جابجایی ۷.۲ میلیون نفر با ناوگان عمومی جاده‌ای طی نوروز مهمانان پسا‌برجام استرلینگ؛ آمریکایی ناشناخته‌ کامیون های اروپایی در راه ایران؟ مذاکره با برندهای اروپایی برای تولید خودروهای سنگین در ایران استقرار خودروهای تجاری در پایگاه صادراتی افتتاح سیستم کنترل معاینه فنی یکپارچه خودروهای سبک‌و‌سنگین ‌در سیستان‌‌و‌بلوچستان ملاقات با پرچم‌دار تازه لیفان در ایران مرگ‌ِ خاموش رانندگان کامیون‌های فرسوده توقف خودروهای سنگین در حاشیه معابر ساماندهی می شود جولان غول‌های مرگ‌آور در معابر کشور نوسازی ناوگان تجاری دربندِ تضمین‌های بانکی تولید سنگین ‌وزن‌های خودرویی کاهش یافت رژیم لاغـری بـرای خودرو ۱۲۰ دستگاه خودرو سنگین برای مقابله با سیل احتمالی وارد استان ایلام شد بدون تسهیلات بانکی فروش خودروهای تجاری عملی نیست سایه سنگین رکود در بازار خودروهای تجاری در افق ۱۴۰۴ باید ۲۵ درصد خودروهای تجاری صادر شود تولید خودروهای تجاری در شهریور ماه ۸ درصد افزایش یافت فروش اقساطی انواع خودروهای تجاری آغاز شد تراز مثبت حمل و نقل در بخش بار و تراز منفی در بخش مسافری عجایب ۷‌گـانه ورود ۲۰۰ هزار خودرو جدید به چرخه حمل و نقل تعدد تصمیمات مانعی برای تصاحب دانش فنی روز دنیا در تولید خودرو های سنگین ساده‌سازی شرایط تسهیلات بانکی، لازمه نوسازی ناوگان فرسوده باری در آذربایجان غربی
برگشت به بالا