نگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای

عصر خودرو -وضعیت این روزهای بازار خودروهای سبک و سنگین اصلاً جالب نیست. بازار خودروهای سبک با محدودیت وارداتی که از سال ۹۶ کلید خورد، دچار افزایش قیمت جهشی شد و این رویه صعودی دست بسیاری از افراد و خانواده‌های ضعیف و متوسط را از داشتن یک خودرو کوتاه کرد.

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۰۰

نگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌اینگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌اینگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌اینگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌اینگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌اینگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای نگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌اینگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  اما درحالی‌که خودروهای سواری بیشتر نقش یک وسیله برای افزایش رفاه خانواده را دارد، خودروهای سنگین و تجاری هم در حکم وسیله امرارمعاش و نان‌آوری چندین خانوار هستند و هم نقشی بسیار مهم و استراتژیک در چرخه زندگی و صنعت کل جامعه بازی می‌کند. بااین‌وجود کمترین توجهی از سوی مسئولین و نهادها به مشکلات این بخش که شامل گرانی بیش‌ازحد لوازم‌یدکی، لاستیک، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و... است، نمی‌شود. در این راستا با آقای داود کریمی از فعالان این بخش صحبتی کردیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مسئولان به داد ناوگان تجاری حمل‌ونقل بار جاده‌ای برسید
هر جا خبری از جلسات برگزارشده یا مصاحبه‌ها می‌خوانیم بحث خودروهای سواری و شخصی ارجحیت دارد و خودروهای عمومی در حاشیه است یا اصلاً عنوان نمی‌شود.کامیون‌ها و کشنده‌ها، ناوگان حمل‌ونقل مسافری (برون‌شهری و شهری) و تاکسی‌ها بیشترین مصرف سوخت را از ذخایر نفتی دارند. حرف "ع"  در پلاک کامیون و اتوبوس مخفف کلمه‌ای عمومی است که یعنی عموم مردم به این وسیله وابستگی دارند ولی گویا مسئولین ما هنوز متوجه این موضوع نشده‌اند. آیا هدف، توسعه استفاده از وسایل شخصی است؟ یا باید جامعه را تشویق به استفاده از وسایل عمومی کنیم؟ کاش در جلسات بیشتر و در ابتدا به نوسازی ناوگان فرسوده عمومی می‌پرداختیم و بعد به توسعه این ناوگان و در ادامه واردات وسایل نقلیه شخصی را در اولویت‌های بعد قرار می‌دادیم چراکه هرگونه افزایش هزینه و یا کمبود و کسری در این بخش به‌وضوح اثر خود را در زندگی مردم و کل جامعه خواهد گذاشت. آیا اگر واردکننده نفت هم بودیم تا این حد ناوگان فرسوده پرمصرف در کشور بی‌اهمیت بود؟ طبق رهنمودهای رهبری با بصیرت و آینده‌نگر کشورمان باید در راه توسعه، فکر کنیم نفت نداریم تا به پیشرفت برسیم. آیا وقت آن نشده تا موضوع مصرف بالای کشنده‌ها، کامیون‌ها، و اتوبوس‌های ناوگان فرسوده کشور را از نان شب واجب‌تر بدانیم و تا این حد ذخایر نفتی را بیهوده دود نکرده و محیط‌زیست را بیشتر نابود نکنیم؟ آیا زمان آن نرسیده تا شاهد این‌همه تلفات جانی جاده‌ای که بخش زیادی از آن به خاطر سیستم ایمنی و بخش ترمز قدیمی ناوگان فرسوده است، نباشیم؟ این در حالی است که امروزه خودروهای سنگین معتبر اروپایی و آمریکایی به پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی و توقفی مجهزند که اثر قابل‌توجهی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.
راه چاره چیست ؟
باید در درجه اول تلاش شود با به‌کارگیری نیرو‌های توانمند به فکر تولید کشنده و کامیون تولید داخل باشیم که اشتغال‌زایی گسترده‌ای ایجاد می‌کند و دولت می‌تواند از کنار کاهش مصرف سوختی که در آینده شاهد آن خواهیم بود، تمام هزینه‌ها و کمک‌های خود را باز پس بگیرد و از طرفی هم از آلودگی هوا کاسته می‌شود و هم جاده‌ها ایمن‌تر. در کشور عزیزمان با این وسعت پهناور، داشتن اقتصاد رو به رشد، قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم جدید و آینده روشن و محور اصلی ترانزیت شرق به غرب و سریع‌ترین و به‌صرفه‌ترین خط ترانزیتی جهان از بنادر جنوبی خلیج‌فارس و دریای عمان تا سواحل دریای خزر و همچنین مرزهای شرقی و غربی که اتصال‌دهنده اروپا به آسیاست، باید به حمل‌ونقل جاده‌ای و ناوگان تجاری، نگاه باز و آینده‌نگر داشته باشیم. ایران با این موقعیت‌های منحصربه‌فرد شایسته داشتن بهترین و باکیفیت‌ترین کشنده و کامیون‌ها است که جز با یک‌همت ملی و کمک دولت نمی‌توان به آن رسید. اما حتی اگر تولید در این شرایط ممکن نیست باید در درجه بعد به فکر مونتاژ و واردات کشنده و کامیون‌های باکیفیت و کم‌مصرفی باشیم که بتوان به پشتوانه آن‌ها ناوگان فرسوده پرخطر و پرمصرف را کنار بگذاریم. اگر با دید باز و ترانزیت محور بودن، آینده را ببینیم باید از مونتاژ و واردات کامیون‌های کیفیت پائین دوری کرد تا بیش از این میدان حمل‌ونقل ترانزیتی را به کشورهای اطراف با سهل‌انگاری واگذار نکنیم.

و اما فرسوده‌ها :
در اجرای نوسازی ناوگان هم باید با شرایط سختگیرانه پیش برویم که دست دلالان کوتاه شود و مشکلاتی که در سه سال گذشته برای فرسوده سواران ایجاد شد تکرار نشود. بارها تأکید کرده‌ایم فرسوده سواران اکثراً پیشکسوتان و زحمتکشان عرصه حمل‌ونقل هستند که با مشکلات زیادی مثل اجاره منزل،فرزند دانشجو، تهیه جهیزیه و... همراه‌اند و این در حالی است که روند فعلی نوسازی ناوگان فرسوده این ریسک را دارد که این افراد را دچار مشکل و بیکاری تحمیلی کند چراکه بسیاری از این افراد با شرایط موجود توان نوسازی خودرو خود را ندارند و ازاین‌رو مجبور به فروش و واگذاری آن به دلال‌ها و سودجویان می‌شوند و درنهایت یا بیکار خواهند شد و یا راننده همین افراد. در این میان جا دارد از ورود قاطع قوه قضائیه برای رسیدگی به مشکلات ثبت‌نام کنندگان طرح نوسازی ناوگان فرسوده در سال 95 و  96 که بسیار از آن‌ها هنوز خودرو جایگزین برای امرارمعاش زندگی خود دریافت نکرده‌اند، تشکر کرد. صنعت حمل‌ونقل و صنایع خودروسازی و علی‌الخصوص خودروهای تجاری نیاز به مدیران انقلابی دارد تا به فکر تولید کامیون واقعاً ملی و کشنده‌های باکیفیت تولید داخل باشند و در مرحله بعد واردات و مونتاژ کشنده‌ها و کامیون‌های باکیفیت و کم‌مصرف تا ناوگان تجاری ما این عمر بالا و اسفبار را نداشته باشد. زمان آن است این نگاه خود را تغییر دهیم و تا می‌توانیم با یک برنامه زود اجرا از استعدادها و توانایی‌های جوانان کشورمان استفاده کنیم.
وضعیت بازار :
تورمی از نیمه دوم سال 96 آغاز شد که بازار خودروهای تجاری را هم در برگرفت. یکی از دلایل این تورم در سیستم بانکی و افزایش نقدینگی است که بخش عمده‌ای آن را سود سپرده‌های کلان و خلق پول‌ها ایجاد می‌کند. تسهیلات کلانی که به سمت تولید نمی‌رود، اشتغال‌زایی نمی‌کند، به پایه پولی کشور چیزی اضافه نکرده است و بعضی وقت‌ها در سیستم بانکی سپرده‌شده و فقط باعث افزایش نقدینگی می‌شود که سیستم بانکی با افزایش قیمت ارز آن را جبران می‌کند و خواص از آن بهره می‌برند. تورم به دلایلی که در بالا گفته شد انکارناپذیر بود ولی بازار کامیون در پله‌های افزایش قیمتی در یک سال و نیم گذشته، گاهی به خاطر پالس‌هایی که از طرف تیم‌های فروش کارخانه‌ها به خواص می‌رسید پیش‌خور می‌شد یعنی محصول تولیدی و خارج‌شده از خط تولید به دست مشتری و مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسید و نصیب دلال‌های آشنا می‌شد. این رویه حباب کاذب چند صد میلیون تومانی و خارج از عرف ایجاد کرد و فروشندگان و کامیون داران زیادی متضرر شدند و زندگی آن‌ها دچار مشکلات فراوانی شد. سازمان حمایت از مصرف‌کننده هرچند که در این مدت به تولیدکنندگان نزدیک‌تر بوده است ولی به کمک شورای رقابت و خودروسازان و بازاریان باید کمک کنند و هر چه زودتر لیست قیمت‌های عادلانه اعلام شود تا این حباب از بین رفته و بازار به ثبات برسد تا تجربه‌ای رکود نیمه دوم سال 93 و سال 94 به بازار حاکم و تکرار نشود. همان روزهایی که ولوو FH  حباب کاذب 230 میلیون تومانی پیداکرده بود اما باعرضه مجدد و قوی این محصول، بازار از 680 میلیون به 450 میلیون برگشت و این ترکیدن حباب در کاهش قیمت دیگر خودروهای تجاری نیز کاملاً نمود داشت. خودروسازان با توجه به شرایط حساس کشور و منطقه خاورمیانه و تخلیه سریع بارهای بنادر جنوبی، کشنده‌ها و کامیون‌های تعهد کرده را تحویل دهند، فروش‌های جدید خود را آغاز کرده و به ثبات بازار کمک نمایند و بیشتر به منافع ملی فکر کنند تا منافع خصوصی و شخصی. نظارت بر بازار قطعات بیشتر شود تا کامیون دارانی که به خاطر قیمت بالای قطعات، تعمیرات، روغن، لاستیک و غیره و در کل به خاطر بالا رفتن نسبت هزینه و استهلاک به درآمد، فعالیت خود را محدود کرده‌اند به فعالیت پرتلاش در ناوگان جاده‌ای برگردند.

در یک سال و نیم گذشته رانت‌های اطلاعاتی و مالی زیادی وجود داشت مثل قراردادها با خواص یا گرفتن دلارهای 4200 تومانی که ضرر آن به مصرف‌کنندگان رسید و منافعش را خواص بردند. خصوصاً مسائلی که در شرکت سایپادیزل به‌عنوان مهم‌ترین مونتاژ کننده کشنده و کامیون در کشور، ایجاد شد و رانندگان زیادی شرمنده زن و بچه شدند و تعدادی به سودهای قابل‌توجهی رسیدند.

برچسب ها

ناوگان حمل ونقل جاده‌ایحمل و نقل
مطالب مرتبط بیشتر
خودروهای تجاری بهمن در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته هزینه های حمل و نقل افزایش می‌یابد راهکاری برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل سنگین و مقرون به صرفه‌کردن آن معافیت خدمات حمل و نقل بار از مالیات بر ارزش افزوده تحریم‌های بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمی‌دهد کمبود کامیون برای حمل کالا نداریم ۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است طرح "تاکسی هوایی" وعده‌ای که محقق نشد! جدیدترین آمار زیرساختهای حمل و نقلی ‌ تحریم با صنعت حمل‌ونقل سنگین جاده‌ای چه کرد؟ مدیرکل صنایع حمل ونقل منصوب شد ناوگان جاده‌ای چطور می توانند از بلاروس عبور کنند؟ تخصیص بسته‌های حمایتی شرکت‌های حمل و نقلی تا پایان ماه اعطای مشوق‌های سوختی به فعالان بخش حمل‌و ‌نقل اینترنتی کالا کاهش ۷۰ درصدی تقاضای سفر ناوگان سواری تمهیدات وزارت راه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اتوبوس‌های بین شهری تیم نظارت آنلاین خودروهای اتوبوسی در سازمان راهداری مستقر شد افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری استفاده از سهمیه سوخت و لاستیک ناوگان باری نیازمند " باربرگ " است گرانی قیمت خودرو نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را با مشکل روبرو کرده است میانگین سن اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید کمتر از ۱۰ سال باشد فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل کشور به اتمام رسید تشکیل کارگروه مشاوره حمل و نقل پیشرفته ورود به موضوع نرخ عوارض طرح ترافیک در صلاحیت سازمان تعزیرات نیست حمل و نقل در سال ۹۸ چقدر پول دارد؟ تحلیلی بر صنعت خودرو و حمل‌ونقل جهان علی‌رغم عدم اجرای طرح ترافیک در نوروز، دوربین‌های طرح کاهش فعالند ۶۰ درصد ظرفیت حمل‌ونقل عمومی خالی است آیا طرح کلید به کلید در نوسازی ناوگان جاده‌ای به فراموشی سپرده شد؟ انتقال «ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت» به وزارت راه از سال آینده ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل و نگهداری دام زنده بهبود خطوط هوایی، کاهش نقاط حادثه خیز جاده ها و توسعه حمل و نقل در رونق گردشگری مؤثر است ۱۴۰هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شود دلایل تکمیل نشدن طرح جامع حمل‌‌ونقل‌ کشور چه بود؟ تخصیص ۵۶ میلیارد تومان به نوسازی ناوگان در سال ۹۶ تهران و اسلام آباد تفاهمنامه حمل و نقل بین المللی امضا کردند حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است میانگین سن ناوگان حمل و نقل در قزوین سه سال کاهش یافت طرح جامع حمل بار برای نخستین‌بار در شهر قم اجرا می‌شود دلال‌ها از حوزه حمل و نقل حذف شوند تقدیر از رانندگان برتر اتوبوس و تاکسی در روز ملی حمل و نقل نیاز ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری به ۴ هزار حلقه لاستیک بهره‌برداری از شهرک حمل و نقل تهران در آینده نزدیک‌ اعلام نرخ جدید حمل ونقل جاده‌ای، به زودی ۳۰۰۰ خودرو از ناوگان حمل و نقل همدان در ایام اربعین معاینه فنی شد سفرهای دربستی خارج از برنامه اربعین ممنوع است نگاه دولت به بخش حمل و نقل نیازمند تجدید نظر و بازنگری است ایمنی ناوگان اتوبوسی بالاست امکان کاهش ۴۰ درصدی مصرف سوخت لغو پروانه فعالیت ۹۵ شرکت حمل و نقلی کالا پروانه فعالیت ۹۵ شرکت حمل و نقل لغو شد تشریح آخرین پیگیری‌ها برای حل مشکلات رانندگان تانکرهای سوخت اعتصاب نکردیم، لاستیک برای حرکت نداریم فرصت‌های لجستیکی کشور فراموش شده است با کسانی که از تردد کامیون‌ها جلوگیری کنند، برخورد می‌شود روند حمل بار در آذربایجان شرقی به صورت معمول در جریان است بررسی تصادف محور کاشان در کمیسیون ایمنی راه‌ها مشکل کمبود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در ناوگان جاده‌ای کشور مشکلات ناوگان جاده ای در کانون توجه مسئولان سایه سنگین نوسانات ارزی بر نوسازی ناوگان تردد خودروها درمسیرهای استان تهران پرحجم است برترین استارتاپ‌های اروپایی متحول‌کننده حمل‌ونقل شهری را بشناسید مقایسه سبک حمل‌ونقل شیوه سنتی با تاکسی اینترنتی ۲۹ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فرسوده است کاهش معضلات ترافیکی پایتخت با استفاده از سیستم‌های اطلاع‌رسانی مسافر ۷.۳ درصد از ناوگان باربری کشور متعلق به آذربایجان شرقی است با افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل تانکر‌های سوخت موافقت شد پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل متخلف تمدید نمی‌شود نبود ارتباط منطقی تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده ، حلقه مفقوده حمل و نقل روسیه به‌دنبال همکاری مشترک حمل‌ونقل با ایران جابه جایی دانشجویان دانشگاه فردوسی با خودروهای برقی آغاز شد حمل و نقل قانونمند شود طرح ۱۰ میلیارد دلاری دولت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای+جزئیات ایران و بلاروس بر گسترش همکاری های حمل و نقل تاکید کردند بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان ناوگان محلی مازندران با محصولات گروه بهمن نوسازی می شود درخواست آخوندی برای اجرای برنامه استراتژیک حمل‌و‌نقل در سازمان برنامه، ۵ وزارتخانه و گمرک گسترش همکاری‌های ایران و برزیل در حوزه حمل و نقل خودرویی کاهش تصادفات جاده‌ای با گسترش حمل و نقل ریلی مشکلات رانندگان حمل سوخت مازندران ناوگان کامیونی کشور نیازمند نوسازی رفع تعارضات طرح ترافیک جدید در مصوبه جدید شورای ترافیک تکمیل ایستگاه‌های خط ۳ مترو در نیمه نخست امسال رقابت برای کمترین هزینه سه ماه تا ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی به کریدور شماره۱۰ ایران جابجایی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در جاده ها نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۹۷ ورود ۲۴۵۰ واگن باری نو جابجایی مسافر بین شهری با اتوبوس های دولتی ممنوع است تشریح دو استراتژی برای افزایش بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای کشور کاهش سرفاصله مترو در روزهای پایانی سال نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی در اولویت پروژه‌های راهسازی سالانه ۱.۵ میلیارد دلار هزینه تردد یک سر خالی کامیون‌ها در ایران ۱۴۰۰ پروانه فعالیت برای رانندگان خودروی باری دیزلی شیراز صادر شد همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با حضور رییس جمهوری آغاز شد تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر مذاکره با خودرو‌سازان برای حمل کالا در کریدور چین-ایران فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل رشد روزافزون تلفات جاده ای تداوم رشد ترانزیت در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری برنامه زمانبندی اجرای همایش نهایی شد جزئیات بیشتر از پیشنهاد جدید شهرداری درباره طرح ترافیک بررسی طرح سخت و زیان آور دانستن شغل رانندگان کامیون در مجلس شرکت‌های حمل‌ونقل اتوبوس تا پایان سال آینده رتبه‌بندی می‌شود اسنپ باید به سمت راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی برود حمایت بی‌وقفه بانک شهر از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهرها ممنوعیت تردد ناوگان ۵۰ سال به بالا از سال آینده احداث پایانه مسافربری برای جابه‌جای مسافران شهرک‌های اقماری در منطقه ۱۵ این شهرها بهترین سیستم حمل و نقل عمومی را دارند +تصاویر تاکسی‌های اینترنتی را کنترل و حمایت می‌کنیم حمایت از صنعت حمل‌ونقل با تفاهم میان معاونت علمی و وزارت راه و شهرسازی صدور بارنامه برای ناوگان ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می‌شود ناوگان باری خراسان جنوبی نوسازی می شود برآورد خسارت ۱۷ میلیاردی به راه‌های استان کرمانشاه آیین‌نامه جدید حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر‌ ابلاغ شد ارزانی گازوییل مخرب است یا سازنده؟ عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها برنامه‌های کاهش تصادفات رانندگی در ناوگان عمومی جاده‌ای سنگ‌های بزرگ پیش پای نوسازی ناوگان جاده‌ای نوسازی ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده تا پایان سال ثبت‌نام‌ناوگان‌«دیزلی‌بار‌و‌‌مسافر» در‌سامانه پایش از مرز۴۰۰ هزارگذشت زیان نبود بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای ایران چقدر است؟ موافقتنامه تردد بدون مالیات کامیون‌های ایران و بلاروس امضا شد اجرای طرح نظارت ویژه ناوگان حمل مسافر درالبرز سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان به زودی راه‌اندازی می‌شود پذیرش کامیون ایرانی در مرز ترکمنستان افزایش یابد نوسازی ۲۱ هزار خودرو فرسوده حمل بار ۷۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج می‌شود نوسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در آستانه بازگشایی مدارس، تمهیدات لازم برای مدیریت ترافیک اتخاذ شود پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری روستایی در همدان نوسازی ناوگان جاده‌ای باسرمایه خارجی آغازطرح اختصاص سوخت برحسب پیمایش به فعالین ناوگان حمل ونقل قرچک رانندگی گران ایرانی‌ها ! سایه سنگین کسادی بر بازار کامیون‌دارها ۴۳ هزار ناوگان حمل و نقل جاده ای پروانه فعالیت گرفتند اپلیکیشن موبایلی حمل‌ونقل «اوبار» رونمایی شد یک مدیر برای چند خودرو تامین مالی حمل‌ونقل جاده ای برای اولین بار توسط بخش خصوصی اسقاط ۳۹۶ دستگاه از مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیزلی در زنجان جابجایی ۷ میلیون مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای در ایام نوروز کنترل و نظارت نامحسوس ناوگان حمل مسافر میانگین عمر اتوبوس های بین شهری استان همدان ۱۱ سال است اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان کرمانشاه ورود ۳هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت طی۲ سال آینده فعالیت ۴۰هزار کامیون ۴۰ساله در کشور آخرین وضعیت نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل بین‌المللی به جای خرید مجوز آمادگی ۵ هزار دستگاه انواع ناوگان جاده‌ای برای بازگشت زائران از مشهد پرونده فرسوده‌ها به کمیته صنعت رفت گره کور نوسازی تجاری های فرسوده چگونه باز می شود؟ صرفه‌جویی روزانه ۷میلیون لیتر سوخت با اجرای طرح پیمایش‌ تکنولوژی آلمان به حمل و نقل ایران لبخند زد لزوم ایمن کردن خودروها و نوسازی ناوگان اورژانس برای کاهش مرگ و میرهای جاده‌ای زیرساخت‌ استفاده از دوچرخه برای حمل‌ونقل عمومی در همدان ایجاد شود ثبت نزدیک به ۴۱میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان زنجان تشریح جزئیات بودجه مترو توسط دبیر نوسازی ناوگان کلید می‌خورد؟ عدم تناسب‌ ظرفیت حمل‌‌و‌نقل عمومی با تقاضا اقدام ترکمنستان درافزایش حق ترانزیت مغایربا کنوانسیون های بین المللی است تردد وانت بارها در راه های برون شهری زنجان ساماندهی می شود ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان راه اندازی خواهد شد طرح دوباره لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل طرح جایگزینی خودروهای فرسوده فعال آغاز شد ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلانشهرها اختصاص یافت موافقتنامه احداث ۱۲۰۰کیلومتر کریدور شماره ۱۰ با ایتالیایی ها امضا شد تغییر جهت برخی خیابان های ورامین در دستور کار است پیش‌نویس تفاهمنامه حمل و نقلی ایران و اتریش پاراف شد جرائم ناشی از حمل بار اضافی توسط ناوگان باری افزایش یافت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ورامین نیازمند عزم جدی مسؤولان است ۲۲ هزار میلیاردریال تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کلان شهرها اختصاص یافت سیستم حمل و نقل جدید برای کاهش بار ترافیکی ۵۰ درصد سفرهای درون و برون شهری آینده با مترو انجام می شود تردد بار و مسافر از مسیر زمینی به ترکیه متوقف شد کارت سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث غیر فعال می‌شود ساماندهی فعالیت وانت بارها و رانندگان آنها در جاده‌ها امضای تفاهم‌نامه حمل و نقلی میان ایران و آذربایجان لغو طرح اصلاح ترافیک معابر منطقه ۱۲ از سوی پلیس راهور قانونی نیست آغاز ایمن سازی بزرگراه شیخ محمدی در مرکز پایتخت معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد ترافیک جاده‌ای وتعطیلات عامل افزایش قیمت ناگهانی مرغ عملکرد ناوگان باری در خراسان شمالی رصد می‌شود ثبت سرعت متوسط ۸۲ کیلومتر بر ساعت وسایل نقلیه در جاده‌های لرستان لزوم افزایش دوربین‌های کنترل ترافیک در جاده‌ها مرگ ۱۲ اندونزیایی در ترافیک ۲۱ کیلومتری لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین المللی بین ایران و قزاقستان تقدیم مجلس شد آمریکا بدترین ترافیک جهان را دارد ارتقای کیفی ۴۶۰۰ کیلومتر از راه های شریانی برای سفرهای تابستانی دلیل عجیب زنگنه برای حذف کارت سوخت ایمن‌سازی روبروی راه آهن زنجان با نصب سرعت‌گیرهای استاندارد پرداخت تسهیلات ویژه برای ارتقای ناوگان حمل و نقل روستایی کردستان کارت سوخت جلوی افزایش مصرف بنزین را گرفت یارانه حمل و نقل صادراتی در راه است ایران باید به قطب حمل و نقل منطقه تبدیل شود زنان، ۲۶ درصد مسافران حمل و نقل شهری پایتخت رانندگان مسافربری برون شهری خراسان شمالی وضعیت خوبی ندارند توسعه ون‌ها و تاکسی‌های ویژه حمل و نقل معلولان در تهران ۱۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ثبت شد زنجان در مسیر تبدیل به کریدوراستراتژیک درشمالغرب ساخت مینی بوس برقی خودران با استفاده از چاپگر سه بعدی تبریز شهر پیاده‌محور می‌شود احداث نخستین پایانه درون شهری مجهز در یاسوج هر۳۵ ساعت یک نفر در جاده های بوشهر جان باخته است طرح جایگزینی مینی بوس فرسوده با تاکسی در انتظار تایید وزارت کشور توسعه سامانه حمل و نقل هوشمند در گلستان بنزین ٢ نرخی چالش‌آفرین است فعالیت ناوگان سواری‌کرایه‌ با یک‌سوم ظرفیت تولید پهپاد تاکسی در چین رشد ۲۷ درصدی اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه امسال اتوبوس اوباما، امن ترین وسیله حمل و نقل بین شهری + تصاویر همکاری ایران با ۴ کشور در بخش حمل و نقل طی کردن مسکو تا سن پترزبورگ در ۳۰ دقیقه! جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در حاشیه جاده های چهارمحال و بختیاری ناوگان حمل‌ونقل باری استان‌مرکزی نیازمند نوسازی است سمپوزیوم حمل و نقل سبز، ترافیک ایمن در پایتخت برگزار شد فراخوان ستاد سوخت برای بازگرداندن طلب متقاضیان خودرو جایگزین آماده بودن بیش ۲۰ هزار جای پارک در مشهد اتومبیل خودران به ایستگاه «گرین ویچ» رسید طرح نوسازی ناوگان فرسوده فعال آغاز شد اسنپ، راهکار نوین حمل و نقل در قلب تهران تشدید ۸ درصدی آلودگی هوای جهانی پروژه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان اجرا می شود حمل و نقل با سرعت ۱۲۲۰کیلومتر بر ساعت پیدا شدن بسته مشکوک در اتوبوس شهری لندن، زنگ خطر را به صدا درآورد کامیون خودران ساخته شد صندلی لرزان کودکان در وسایل حمل و نقل ۱۰ خودرویی که زنان هرگز نمی خرند +عکس کامیون‌های دودزا در سربالایی نوسازی از واگن‌های اسبی تا خطوط‌ اتوبوس تندرو الزام معاینه فنی برای خرید طرح‌های روزانه خودرو‌های جدید پستی وارد ناوگان شرکت پست می‌شود افزایش ترافیک جاده‌ها طرح تردد زوج وفرد خودروها در کرج اجرا می‌شود توزیع ۲۰۰کلاه ایمنی در بین موتورسواران ۱۰ روستای صومعه سرا پیشرفت ماهانه ۲.۵درصدی قطعه یک آزادراه تهران ــ شمال سنگینی بار ترافیک بر شانه های شهر ایجاد جایگاه جدید سی ان جی در کرمان چگونگی افزایش نرخ سرویس مدارس تشریح شد نوسازی ناوگان جاده‌ای باز هم در اغما ضرورت وجود ۱۰ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی در گیلان نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت سیستم حمل و نقل جدید PRT ۲۰۰خودرو به ناوگان گشت حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی کشور اضافه شد ناوگان عمومی جاده ای زنجان نوسازی می شود جابجایی ۷.۲ میلیون نفر با ناوگان عمومی جاده‌ای طی نوروز مهمانان پسا‌برجام اختصاص ۱۲ هزار صندلی برای سفرهای برون مرزی تراز مثبت حمل و نقل در بخش بار و تراز منفی در بخش مسافری ورود ۲۰۰ هزار خودرو جدید به چرخه حمل و نقل ساده‌سازی شرایط تسهیلات بانکی، لازمه نوسازی ناوگان فرسوده باری در آذربایجان غربی
برگشت به بالا