با توجه به حمایت دولت از سرمایه‌گذاران خارجی و ابرپروژه اسقاط خودروهای سنگین، مطرح می‌شود؛

وقت واگذاری خودروسازان تجاری به خارجی‌ها

عصر خودرو- دولت در شرایطی بارها بابت واگذاری سهام خودروسازان داخلی به خارجی‌ها اعلام آمادگی کرده که به‌نظر می‌رسد واحدهای تجاری‌ساز صنعت خودرو کشور می‌توانند یکی از اولویت‌ها برای سرمایه‌گذاری و سهامداری مستقیم شرکت‌های خارجی باشند.

دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲:۰۰

وقت واگذاری خودروسازان تجاری به خارجی‌ها

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، جدای از این، دولت یک ابرپروژه را نیز برای اسقاط 202 هزار و 500 خودرو سنگین فرسوده، در نظر گرفته که تحقق آن با توجه به شرایط فعلی تجاری‌سازان کشور، بعید جلوه می‌کند و از همین رو به‌نظر می‌رسد مشارکت خارجی‌ها می‌تواند سبب باز شدن گره کور این پروژه عظیم شود. به‌عبارت بهتر، از یکسو با توجه به چراغ سبز دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری و سهامداری خارجی‌ها در خودروسازی کشور و از سوی دیگر با در نظر گرفتن ابرپروژه اسقاط خودروهای سنگین، فرصتی مناسب برای واگذاری غول‌های تجاری‌ساز کشور به برندهای معتبر خارجی فراهم آمده است.طی چهار سال گذشته، مقامات دولتی ایران بارها حمایت خود را از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اعلام و حتی این اواخر در رویکردی تاریخی، به سهامداری بالای 50 درصد نیز چراغ سبز نشان دادند. ابتدا این حسن روحانی رئیس‌جمهوری بود که چهار سال پیش در اجلاس داووس 2014 از سرمایه‌گذاران خارجی دعوت کرد تا برای خرید سهام خودروسازان کشور پیشقدم شوند.

روحانی سال گذشته نیز در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران و در حضور میهمانان خارجی به صراحت اعلام کرد دولت از برون‌سپاری صنعت خودرو حمایت می‌کند. رئیس‌جمهوری این را هم گفت که راه میانبر برای ارتقای خودروسازی کشور، واگذاری سهام این صنعت به خارجی‌ها است. به جز روحانی، دیگر مسوولان دولتی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز حمایت قاطع خود از سرمایه‌گذاری خارجی (در صنعت‌خودرو) را اعلام کرده‌اند. در این بین، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دو هفته پیش در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران رسما اعلام کرد دولت از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور حتی اگر بالای 50 درصد باشد نیز حمایت می‌کند. این رویکرد جدید و تاریخی دولت، عملا چراغ سبز به استفاده از تخصص و مدیریت خارجی‌ها در صنایع کشور به‌خصوص خودروسازی بود ‌که می‌تواند برای برندهای خارجی جذاب و وسوسه‌انگیز باشد.

در مجموع با توجه به اعلام آمادگی دولت برای واگذاری سهام خودروسازان داخلی به خارجی‌ها، فرصت مناسبی برای رهایی صنعت خودرو از قید دولتی بودن و همچنین اتصال به تکنولوژی و فناوری روز دنیا فراهم آمده و تجاری‌سازان نیز یکی از کاندیداهای اصلی در این ماجرا به شمار می‌روند. این البته در شرایطی است که باید دید آیا برندهای معتبر خارجی نیز تمایلی به خرید سهام واحدهای تجاری‌ساز صنعت خودرو کشور دارند یا نه. برای پاسخ به این پرسش، مرور وضع فعلی تجاری‌سازان در حوزه‌های تولید و کیفیت و نقدینگی می‌تواند راهگشا باشد. نگاهی به آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از 10 شرکت در حوزه تولید خودروهای تجاری (اتوبوس، کامیون و کامیونت) فعالیت می‌کنند که البته تقریبا هیچ کدام شرایط چندان مساعدی را به خود نمی‌بینند.

برای اثبات این شرایط نامساعد، کافی است نگاهی به تیراژ این شرکت‌ها بیندازیم، که خود گویای اوضاع نابسامان آنها است. طبق آمار موجود، تا پایان دی ماه امسال، کمتر از 16 هزار دستگاه خودرو تجاری سنگین و نیمه سنگین در کشور به تولید رسیده و بعید است این رقم تا پایان سال از 20 هزار دستگاه فراتر برود. در بین تجاری‌سازان، با دو غول نیمه دولتی یعنی ایران‌خودرودیزل و سایپادیزل مواجهیم که با تیراژی بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود به تولید مشغول هستند.در این بین، ایران‌خودرودیزل در 10 ماه امسال کمتر از 700 دستگاه محصول سنگین به تولید رسانده که این آمار در مقایسه با تیراژ سال گذشته افتی فاحش را نشان می‌دهد. این شرکت که یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان داخلی و بزرگ‌ترین واحد تجاری‌ساز کشور به شمار می‌رود، طی چند سال گذشته شرایط نامساعدی را در تولید و فروش و نقدینگی تجربه کرده و در حال حاضر حکم یک بار اضافی را برای شرکت مادر (ایران‌خودرو) دارد.

شرایط در ایران‌خودرودیزل به شکلی است که در نهایت ایران‌خودرو مجبور به تامین منابع مالی برای زیرمجموعه تجاری‌ساز خود شده است. در باب این موضوع حکایت‌های مختلفی مطرح می‌شود و بیشتر آنها حول محور تحریم‌های سال‌های گذشته، کاهش فعالیت‌های عمرانی و در نتیجه پایین آمدن قدرت خرید مشتریان و به تبع آن، افت فروش می‌چرخد. در کنار اینها البته مشکلات مدیریتی نیز نقش غیر قابل انکاری در اوضاع فعلی ایران‌خودرودیزل داشته است. هرچه هست، در نهایت مجموعه مشکلات مذکور، این برند قدیمی و مشهور را در شرایط نامساعدی قرار داده است. در این بین هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو پیش‌تر اعلام کرده بود که حاضر است این شرکت زیرمجموعه قدیمی را واگذار کند، چه آنکه ایران‌خودرودیزل در مقاطعی سبب کاهش سود عملیاتی و زیان‌ده شدن کل مجموعه (گروه صنعتی ایران‌خودرو) شده است.

ایران‌خودرودیزل را در ایران به نوعی با نام بنز آلمان نیز می‌شناسند، چه آنکه این دو شرکت سال‌های سال با یکدیگر همکاری داشته و به جز مقطعی در دوران تحریم‌ها، ارتباط آنها قطع نشده است. اتفاقا بنز جزو اولین شرکت‌هایی بود که پس از توافق هسته‌ای و برجام، راهی کشور شد و تفاهم نامه همکاری مشترک خود را با ایران‌خودرویی‌ها به امضا رساند. طبق آخرین اخبار، بنز حتی قصد دارد همکاری و مشارکت خود با ایران‌خودرودیزل را در فازی جدید و متفاوت از گذشته، از سر گرفته و به این وسیله حضوری قوی تر را در بازار خودروهای تجاری ایران تجربه کند.

به جز ایران‌خودرودیزل اما دیگر واحد تجاری‌ساز نیمه دولتی کشور یعنی سایپادیزل نیز با وجود داشتن تیراژی بیشتر، از پویایی لازم برخوردار نیست. این شرکت که زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا به شمار می‌رود، در 10 ماه امسال تنها 3 هزار و 348 دستگاه خودرو سنگین به تولید رسانده است. اگرچه تیراژ این شرکت در مقایسه با سال گذشته صعودی بوده، با این حال سایپادیزل نیز زیر ظرفیت اسمی خود به تولید مشغول است. سایپادیزل سال‌هاست با ولوو سوئد در ارتباط بوده و شریک تجاری این برند مشهور دنیا به شمار می‌رود. هرچند در دوران تحریم‌ها ارتباط این دو با یکدیگر قطع شد، با این حال پس از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، دو طرف همکاری مشترک با یکدیگر را از سر گرفتند.   اما با توجه به شرایط موجود در بخش تجاری‌ساز خودرو کشور، به‌نظر می‌رسد واگذاری سهام ایران‌خودرودیزل و سایپادیزل به برندهای معتبر خارجی از جمله شرکای فعلی آنها (بنز و ولوو)، می‌تواند منفعت به دنبال داشته باشد. در این بین، ابرپروژه دولت برای اسقاط خودروهای سنگین، به نوعی یک الزام را برای مشارکت خارجی در خودروسازان تجاری کشور به وجود آورده است. این الزام از آن جهت است که دولت می‌خواهد در عرض سه سال، 202 هزار و 500 خودرو سنگین فرسوده را اسقاط و جایگزین کند و این یعنی نیاز کشور به سالی حدودا 70 هزار محصول مرتبط. از طرفی، محصولات جایگزین در ابرپروژه دولت، باید به استانداردهای روز آلایندگی و مصرف سوخت مجهز باشند و این یعنی بسیاری از محصولات فعلی نمی‌توانند جایگزین مدل‌های فرسوده شوند.  بنابراین با توجه به وضع فعلی تجاری‌سازان در کمیت و کیفیت، عملا امکان تولید سالی 70 هزار دستگاه محصول تجاری سنگین و نیمه سنگین استاندارد وجود ندارد و تنها مشارکت خارجی است که می‌تواند این مشکل را حل کند. حال چه بهتر که این مشارکت در قالب واگذاری سهام، صورت گرفته و تجاری‌سازان داخلی به واسطه تخصص و مدیریت خارجی، به تکنولوژی و فناوری روز دنیا متصل شوند. بر این اساس، دولت و شرکت‌های مادر (ایران‌خودرو و سایپا) می‌توانند با فراهم آوردن شرایط لازم و کافی، زمینه سرمایه‌گذاری و سهامداری خارجی را در زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز خود (ایران‌خودرودیزل و سایپادیزل) ایجاد کنند. به عنوان مثال، ایران‌خودرو می‌تواند زمینه واگذاری ایران‌خودرودیزل را به بنز فراهم آورده و سایپایی‌ها نیز سایپادیزل را به ولوو بفروشند.

هرچند قطعا مشتریان خارجی از جمله بنز و ولوو نیز شرایط خاص خود را (از جمله تعیین تکلیف زیان انباشته ایران‌خودرودیزل و سایپادیزل و همچنین معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های دولتی) برای سرمایه‌گذاری و سهامداری در خودروسازی تجاری ایران دارند، با این حال نکته امیدوارکننده در این ماجرا، حمایت رسمی دولت از سرمایه‌گذاری خارجی و ابرپروژه اسقاط خودروهای فرسوده سنگین است. در این بین، نیاز بازار کشور به تولید 202 هزار و 500 دستگاه خودرو سنگین، می‌تواند بازاری بزرگ را برای برندهای خارجی ایجاد و آنها را به سهامداری در خودروسازی تجاری ایران ترغیب کند.

در این مورد اما حسن کریمی‌سنجری، کارشناس خودرو کشور با اشاره به ابرپروژه اسقاط خودروهای فرسوده می‌گوید: توجه دولت به جایگزینی خودروهای فرسوده در بازار خودروهای تجاری، اتفاق بسیار مبارکی است که البته بهره‌مندی از مواهب آن زمانی از ارزشی دوچندان برخوردار می‌شود که از ظرفیت و توان شرکت‌های خودروساز داخلی برای تامین خودروهای موردنیاز برای جایگزینی، استفاده شود.

وی با اشاره به اوضاع نامناسب خودروسازان تجاری کشور می‌افزاید: در حال‌حاضر چیزی نزدیک به 28 شرکت تجاری‌ساز در ایران مجوز تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین را دارند که البته برخی از آنها به دلایل مختلف از جمله رکود بازار تقریبا غیرفعالند. کریمی تاکید می‌کند: در طول سال‌های اخیر به‌رغم شرایط منطقی‌تر اقتصاد اما رکود حاکم بر اغلب کسب‌و‌کارها به‌ویژه در حوزه‌های عمرانی و معدنی سبب شده ظرفیت بیشتر این شرکت‌ها از مدار تولید خارج شود؛ به‌نحوی‌که در حال‌حاضر زیان انباشته‌ای نزدیک به 4‌هزار‌میلیارد تومان در پس عدم بهره‌مندی از ظرفیت‌های بلااستفاده آنها نهفته است.

  وی با طرح این پرسش که آیا شرکت‌های بزرگ تجاری‌ساز با شرایط نه‌چندان مساعد مالی توان یاری رساندن به دولت در اجرای صحیح و به‌موقع طرح نوسازی ناوگان لجستیک تجاری کشور را دارند، می‌گوید: برای بازگرداندن این شرکت‌ها به چرخه تولید و عرضه خودروهای باکیفیت و متناسب با استاندارد روز، دولت باید گامی مهم در این عرصه بردارد.این کارشناس ادامه می‌دهد: یکی از مهم‌ترین ویژگی شرکت‌های بزرگ تجاری‌ساز در ایران بهره‌مندی از یک شریک معتبر اروپایی است؛ به‌عنوان مثال ایران‌خودرو دیزل شریک تجاری دایملر بنز آلمان است و شرکت سایپا دیزل هم شریک تجاری ولوو.بنابراین شراکت با این برندها، مسیر بهره‌مندی از ظرفیت کامل شرکت‌های داخلی و پوشش طرح موردنظر دولت را هموار می‌سازد. کریمی در عین حال تاکید می‌کند: البته دولت باید در پذیرش شروط شرکت‌های بزرگی چون بنز و ولوو قدم برداشته و فکری اساسی برای کمبود نقدینگی تجاری‌سازان داخلی کند.

به گفته این کارشناس، دولت باید معوقات بانکی این شرکت‌ها را که بخش مهمی از آنها ناشی از ماهیت اقتصاد رکودزده طی سال‌های گذشته است، به نحوی تعیین تکلیف کند تا این شرکت‌ها توان بهره‌مندی مجدد از اعتبارات بانکی را داشته باشند. کریمی در نهایت تاکید می‌کند: به هر حال تسهیل شرایط واگذاری تجاری‌سازان کشور به شرکای خارجی، تصمیمی بسیار موثر و گرانبها برای خودروسازی ایران است؛ تقاضای بازار از یکسو و آمادگی برند‌های معتبر دنیا از سوی دیگر، شرایطی را برای توسعه در بخش تجاری‌ساز صنعت خودرو ایران فراهم آورده که اگر دولت بتواند نظر مساعد دوطرف شراکت (خودروسازان داخلی و شرکای خارجی)را جلب کند، طرح نوسازی بدون هرگونه واردات و تنها از طریق تولید داخل قابل اجراست.

برچسب ها

ایران خودرو دیزلخودرو تجاریسرمایه گذاران خارجی
مطالب مرتبط بیشتر
دیجیتالی شدن و تغییر چهره بازار خودروهای تجاری شرایط پیش فروش کامیون کمپرسی ۱۹۲۴ ایران خودرو دیزل با قیمت قطعی تحلیل و بررسی سگمنت‌های مختلف خودروهای تجاری لوکس‌ترین مسافربر تولید داخل ون وانا پلاس ایران خودرو دیزل معرفی شد آغاز پیش‌فروش اینترنتی کامیون کشنده آتامان پیش‌فروش اینترنتی کامیون کشنده فوتون H۴ ایران خودرو دیزل رشد ۲۶ درصدی تولید خودروی سنگین تولید سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با یک شیفت کاری اقدامات خوب داخلی برای تولید خودروهای برقی کامیون باری و ون مسافری برقی در راهند مجلس از ثبات مدیریت در خودروسازان حمایت می کند اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل افتتاح شد افتتاح خط تولید انبوه اتوبوس برقی اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی کشور در ایران خودرو دیزل افتتاح می شود خوش فروش های بازار بازار تجاری ها از سبک تا سنگین پیش‌فروش اینترنتی ون وانا ایران خودرو دیزل اهمیت ویژه ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت خدمات در حوزه خودروهای تجاری فروش کامیون‌های باری و کمپرسی ایران خودرو دیزل استانداردسازی خودرو‌های تجاری باید اولویت خودروساز باشد آغاز سری جدید طرح پیش فروش کامیون کشنده H۵ با استاندارد ADR رشد ۳۹درصدی تولید خودروهای تجاری شرایط فروش کامیون کشنده H۴ با قیمت قطعی اعلام شد خودروسازان مجاز به واردات خودروی تجاری کارکرده شدند سری جدید پیش‌فروش اینترنتی ون وانا و پیکاپ دوکابین دیزلی ایران خودرو دیزل نخستین نمایش نسخه آفرودی پیکاپ تانلند اتوماتیک عرضه کامیون کشنده آتامان و کامیون کشنده H۵ با استاندارد ADR فروش کامیون‌های باری و کمپرسی بنز شرکت ایران خودرو دیزل قرارداد خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل امضا شد دور جدید پیش‌فروش اینترنتی محصولات شرکت ایران خودرو دیزل افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه مشهد تولید‌ خود‌روهای تجاری د‌ر سراشیبی ماهانه آمادگی ایران‌خودرو دیزل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی طی پنج سال آغاز فروش کامیونت باری جدید ایران خودرو دیزل مرحله دوم فروش کامیونت باری جدید آرنا پلاس شش تن ایران خودرو دیزل طرح فروش کامیون های بنز ایران خودرو دیزل فروش کامیون‌های باری و کمپرسی ایران خودرو دیزل پیش‌فروش اینترنتی کشنده فوتون H۴ شرکت ایران خودرو دیزل پیش‌فروش اینترنتی کامیون‌های کمپرسی ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ ایران خودرو دیزل تحویل اولین سری کامیونت آرنا پلاس ایران خودرو دیزل به مشتریان تحقق برنامه تولید و افزایش سهم بازار در دستور کار ایران خودرو دیزل روسیه خریدار اتوبوس‌های جدید برقی ایران فراز و فرود استانداردسازی خودرو‌های برقی استارت استاندارد خودروهای الکتریکی در ایران توسط اتوبوس E Atros اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل هم تراز با استانداردهای جهانی رشد ۹۰ درصدی تولید بزرگ ترین تجاری ساز کشور نشست هم اندیشی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش محصولات تجاری سایپا درصد داخلی سازی اتوبوس های برقی افزایش پیدا کند سهم تجاری‌سازان از رشد تولید رشد تولید خودروهای تجاری گروه بهمن چشمگیر است ضرورت افزایش عمق داخلی سازی محصولات ایران خودرو دیزل طرح ویژه خودروهای تجاری گروه بهمن در بهار ۱۴۰۲ هر سهم خاور ۴۱۹۰ ریال کشف قیمت شد برنامه ریزی زامیاد برای عرضه بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو تجاری در سال جاری سنگین‌های باری رکورد زدند برنامه تولید ۳۹ هزار دستگاهی ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۲ پیش‌فروش اینترنتی کامیونت آرناپلاس و کامیون باری ۱۹۲۴ پیش‌فروش کشنده فوتون اتوماتیک H۵ و کشنده فوتون H۴ اولین عرضه کامیونت باری جدید آرناپلاس شش تن نمایش سه محصول پرطرفدار توسط بزرگ‌ترین تجاری ساز کشور لوح زرین برترین نوآوری ایرانی سال برای اتوبوس برقی e-Atros سرگذشت سنگین سازان جاده قدیم پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل از فردا تاریخ پیش‌فروش انواع محصولات ایران خودرو دیزل اعلام شد گلایه مدیرعامل ایران خودرو دیزل از بی مهری ها به تولید ملی پیش‌فروش کامیون‌های باری و کمپرسی ایران خودرو دیزل به زمان دیگری موکول شد تولید تجاری‌ها بر مدار صعود حضور ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو بوشهر توان تولید سالانه ۴ هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل هشدار درباره تبلیغات جعلی فروش محصولات ایران‌خودرو دیزل رکورد شکنی ایران خودرو دیزل در فروش فوتون اتوماتیک G۷ اولین عرضه پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک ایران خودرو دیزل محصولات ایران خودرو دیزل زیر چتر سیستم یک‌پارچه کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو طرح فروش پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل با قیمت قطعی تانلند اتوماتیک؛ غول بی رقیب ایران خودرو دیزل حضور قوی‌ترین و مجهزترین پیکاپ بازار در تبریز+قیمت ایران خودرو دیزل با هفت محصول به تبریز می‌رود آغاز طرح فروش محدود پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل رکورد تولید ماهانه تاریخ ۶۰ ساله ایران‌خودرو دیزل شکسته شد رشد بیش از ۶۰۰ درصدی تولید و تحویل روزانه در ایران خودرو دیزل فروش ویژه پیکاپ دیزلی ایران خودرو دیزل تجاری‌سازان در جاده رشد افزایش نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ایران‌خودرو دیزل فوتون تانلند اتوماتیک G۷، قدرتمندترین پیکاپ کشور ایجاد ظرفیت تولید سالانه سه هزار دستگاه پیکاپ در ایران خودرو دیزل پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل وارد بورس کالا خواهد شد رونمایی و آغاز تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون در شرکت ایران خودرو دیزل فوتون تانلند اتوماتیک؛ قوی‌ترین بازیگر پیکاپ‌های کشور آمادگی ایران خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری ون تاکسی‌های پایتخت نونوار می‌شوند دولت با پیش خرید محصولات خودروسازان کاهش مصرف انرژی را تضمین کند مزایای ون ایران‌خودرو دیزل با امکانات مناسب در شبکه تاکسی‌رانی اولویت شهرداری تهران تامین ناوگان حمل و نقل از سازندگان داخلی است راه اندازی خط تولید اختصاصی ون در ایران‌ خودرو دیزل راهکارهای شش گانه مدیرعامل ایران‌خودرو برای بهبود ناوگان تاکسی‌رانی فروش ویژه پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل از ۲۸ آبان ظرفیت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تجاری کشور ایران خودرو دیزل نیاز کشور به واردات اتوبوس و کامیون دست دوم را برطرف می‌کند ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت شرکت های داخلی نوسازی می‌شود شرایط فروش ویژه جدید پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل اعلام شد رشد ۴۰۰ درصدی تیراژ تولید محصولات ایران خودرو دیزل رشد تولید و فروش تجاری‌سازان فروش ویژه نقدی و اقساطی پیکاپ فوتون نیوفیس ایران خودرو دیزل خط تولید خودروهای تجاری در ارومیه راه اندازی می شود پیشتازی تجاری‌سازان در رشد تولید مدیر بازاریابی و توسعه بازار ایران‌خودرو دیزل گفت: توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، دغدغه اصلی بزرگ ترین تجاری ساز کشور زاگرس و کارون، جدیدترین‌های تجاری ساز سایپا چرخش ایران خودرو دیزل از زیان انباشته به سودآوری رشد ۶۲ درصدی خریداران سازمانی پیکاپ فوتون نیوفیس ایران خودرو دیزل کیفیت، تجاری سازی و توسعه محصول از اولویت های گروه سایپا است فرصت اسقاط تجاری های فرسوده رکورد تولید سال گذشته در ایران خودرو دیزل شکسته شد پیام ویژه خطیبی به مدیران و کارکنان ایران خودرو دیزل ایران خودرو دیزل الگوی خروج از ورشکستگی و رکود تحویل و اعزام ۱۰۰ دستگاه ون وانا برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ایران‌خودرو دیزل تولید ۱۹۲ هزارمین کامیون خود را جشن گرفت واکنش ایران‌خودرو دیزل به ویدئو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی آغاز تحویل کشنده فوتون H۵ شرکت ایران خودرو دیزل واردات خودروهای دست دوم تحمیل بار اضافی بر دوش دولت است سبد رنگارنگ ایران خودرو دیزل استقبال بازدیدکنندگان از کامیونت آترین پلاس در نمایشگاه مشهد ایران‌خودرو دیزل با دست پر به مشهد می‌رود آمادگی ایران خودرو برای ارایه خدمات به آمبولانس‌های وزارت بهداشت ظرفیت تامین و تولید سالانه ۲۱۰۰ دستگاه آمبولانس در ایران‌خودرو دیزل آتامان ایران‌خودرو دیزل وارد بازار روسیه می‌شود آغاز تولید انبوه کامیونت آترین پلاس از آبان ماه حذف تولید خودرو ناقص در ایران‌خودرو دیزل رونمایی از کامیونت آترین پلاس ایران‌خودرو دیزل کامیونت آترین پلاس رونمایی شد رشد ۵۰ درصدی تولید خودروهای تجاری ارتقای کیفیت اتوبوس آتروس ایران خودرو دیزل برنامه تولید ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده آتامان در سال ۱۴۰۱ تولید کشنده آتامان نتیجه تحول مثبت در ایران خودرو دیزل امسال ۱۵ هزار دستگاه خودرو صادر می‌کنیم فعالیت های ارزشمندی در تولید خودروهای تجاری توسط گروه بهمن صورت گرفته است افت ۴ درصدی تولید سواری‌ها در مقابل رشد ۱۰۱ درصدی سنگین‌های باری فروش محصولات ایران خودرو دیزل با قیمت جدید آمادگی کامل ایران خودرو دیزل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین و نیمه سنگین کشور فروش محصولات ۲ شرکت خودرویی افزایش یافت نخستین کشنده اتوماتیک ایران خودرو دیزل محصول H۵ اولین کِشنده اتوماتیک کشور نیست تولید ۷۵۰۰ دستگاه کِشنده در برنامه امسال قرار دارد تولید ۲۵ هزار دستگاه خودرو در برنامه امسال ایران خودرو دیزل ثبات تولید تجاری‌ها در ۱۴۰۰ تمایل ارمنستانی‌ ها برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو‌ ایران بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری نوسازی می‌شود آتروس؛ پاک، قدرتمند و مدرن رشد پنج برابری تولید همگن ایران خودرو دیزل در سال ۱۴۰۰ اتوبوس برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو رونمایی شد صرفه جویی۱۲ هزار میلیارد تومانی با ورود اتوبوس برقی به بازار افزایش خفیف تولید خودروهای تجاری مدیرعامل گروه بهمن از برنامه ریزی برای کسب بیش از ۵۰ درصد از بازار خودروهای تجاری خبر داد ورود سرمایه‌گذاران چینی برای تکمیل آزادراه تهران- شمال طرح فروش ویژه انواع کامیون و کشنده ایران خودرو دیزل آمارتولید خودروهای تجاری در دی‌ماه عوارض سونامی اتوبوس‌های فرسوده مسیر «دایون» از خودرو تجاری تا آفرود کامیون ۲۶۳۱یورو۵+ جان سخت جاده ها و معادن هدف گذاری برای تولید سالانه ۱۷ هزار دستگاه خودروی تجاری ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ کیفیت خودروهای سنگین از سواری ها جلو زد توانمندی گروه بهمن در تولید خودروهای تجاری چشمگیر است آغاز به کار نخستین نمایشگاه خودکفایی قطعات خودروهای تجاری ایران خودرو ظرفیت تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی پلن خودروسازی در برجام ثبات تولید تجاری‌ها در آبان عبور از رکورد تولید یک سال گذشته ایران خودرو دیزل در ۹ ماه سرنوشت تجاری‌ها به تحریم‌ها گره خورده است کامیون‌های ایران خودرو دیزل مجهز به موتور ساخت داخل جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین آماده کمک به ایران خودرو هستیم رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به‌زودی ایران خودرو دیزل در هر شیفت ۴ اتوبوس تولید می‌کند افزایش بیش از ۱۶۰۰ درصدی سهام ایران‌خودرو دیزل کاهش خفیف تولید خودروهای تجاری ظرفیت تولید روزانه ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس اتوبوس آمبولانس می تواند ثانیه‌ای، جان انسان ها را نجات دهد بخش عمده رشد تولید خودروهای تجاری مربوط به ایران خودرو دیزل است آسیب به صنعت و اشتغال کشور با واردات کامیون های دست دوم اروپایی اجرای طرح ویژه خدمات پس از فروش برای محصولات تجاری بهمن اتوبوس آتروس در مسیر دریافت پنجمین ستاره کیفی نوسازی فرسوده های تجاری با کدام خودرو؟ ایران خودرو دیزل، ۴۳ درصد سهم بازار تجاری سازان را کسب کرد افت تیراژ خودروهای تجاری‌ها ایران خودرو دیزل با دنده سنگین از دوران زیان گذشت تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی نقشه راه تقویت عرضه و تقاضای تجاری‌ها لزوم تقویت تقاضا برای خرید خودروهای تجاری ضربه قیمت‌گذاری دستوری به سرمایه‌گذاری خارجی فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌شود رشد خفیف تجاری‌ها در بهار تولید خودروهای سنگین در وضعیت خوب تولید انبوه انواع کامیونت در سال پیش رو داخلی‌سازی بدون توقف داخلی‌سازی ۹۰ درصدی در تولید خودروهای تجاری امکان‌پذیر است گزارش تصویری از امضا میثاق نامه تولید ۸۵۰۰ خودرو تجاری افزایش ۱۸۰۰ درصدی سرمایه ایران خودرو دیزل در سال جاری امضای میثاق‌نامه تولید ۸۵۰۰ دستگاه خودروی تجاری با بیش از ۹۰ درصد تولید داخل تا پایان سال حمله امپاور به بازار خودروهای تجاری تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری در ایران خودرو دیزل رشد تولید تجاری‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۰ برنامه فروش ۷۵۰۰ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۰ ۱۰۰۰ دستگاه کامیون به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود واکسینه تجاری‌سازان در مقابل ویروس تحریم افت و خیز تولید تجاری‌ها در ۱۴۰۰ طرح فروش نقدی پیکاپ فوتون ویژه عید سعید فطر ایران خودرو دیزل امسال را با جهش تولید آغاز کرد افزایش سهم بازار ایران خودرو دیزل شرط بازگشت خودروسازان خارجی به ایران قدردانی وزیر بهداشت از تامین داخل اتوبوس آمبولانس ناوگان اورژانس کشور اتوبوس آمبولانس ساخت داخل به تولید انبوه رسید رشد ۶۷ درصدی تولید تجاری‌ها عرضه محصولات ایران خودرو دیزل با قوای محرکه جدید پروژه مسکونی آتام افتتاح شد طرح فروش نقد و اقساطی کشنده فوتون ویژه دهه فجر + قیمت طرح فروش نقد و اقساط کامیون بنز ۱۹۲۴ ویژه دهه فجر + قیمت افزایش تولید و داخلی سازی هفتاد درصدی شیلر محقق می شود خرید محصولات ایران خودرو دیزل تضمین می‌شود تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری‌ها صادرات خودروهای تجاری ساخت داخل به دیگر کشورها ۲ هزار دستگاه کامیون دست دوم بدون مجوز وارد کشور شده است آغاز تحویل اتوبوس‌های ساخت داخل به شهرداری‌ها ارتقای کیفی سه محصول تجاری ایران خودرو دانش بنیان‌ها در خدمت تولید اتوبوس‌های ساخت داخل تولید اتوبوس برقی در دستور کار ایران خودرو دیزل تولید اتوبوس با موتور ساخت داخل آمادگی برای ساخت سالانه ۴ هزار اتوبوس ثبات کیفیت در خودروهای سنگین واردات کامیون ها دست دو، تیر خلاص به تجاری سازان است بهمن دیزل رکورد تولید خود در مقایسه با سال گذشته را ثبت کرد نگاه استراتژیک شرکت زامیاد به توسعه سبد انواع خودروهای تجاری مسیر متفاوت دو غول تجاری ساز توسلی مهرمدیرعامل ایران خودرو دیزل شد فاصله تجاری‌سازان با هدف‌گذاری صمت بهمن دیزل یکه تاز بازار خودروهای تجاری ایران خودرو دیزول متعهد به کاهش ارزبری تولید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شد رشد تابستانه تولید تجاری‌ها تولید خودروهای تجاری چین افزایش یافت آغاز فروش نقدی و اقساطی فوتون تانلند+جدول خودروسازان به ریل افق ۱۴۰۴ در ساخت خودروی تجاری بازگشتند جهش تولید در ایران خودرو دیزل، کلید خورد قیمت جدید کامیون‌های ایران خودرو دیزل اعلام شد خط تولید اتوبوس شهری احیا شد افت و خیز تولید خودروهای تجاری افزایش قیمت محصولات ایران خودرو دیزل اعلام قیمت جدید پیکاپ فوتون بنزینی و دیزل حفاظت از محیط زیست با تولید موتورهای دیزل یورو ۴ و ۵ پیش‌بینی افزایش نزدیک به ۴ برابری تولید خودروهای تجاری در سال ۹۹ تولید تجاری‌ها در ۹۸ افزایش یافت قیمت جدید پیکاپ فوتون بنزینی و دیزل تحویل ۶۳ دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت تحویل ۶۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته ایران خودرو دیزل به وزارت بهداشت خطوط تولید ایران خودرو از شنبه اورهال می‌شوند تولید تجاری‌ها با وانت بالا رفت ۵۰ دستگاه آمبولانس ایران خودرو دیزل آماده تحویل به ناوگان امدادی کشور ایران خودرو دیزل از تجهیز و تحویل ۶۳ آمبولانس جدید در هفته آینده خبر داد افزایش قیمت نداشته‌ایم ارتقای استاندارد موتورهای دیزل خودروهای تجاری اعتمادکنید، ما می توانیم نیاز وزارت راه و شهرسازی را تامین کنیم مشکلی در تامین خودروهای آتش نشانی نداریم آغاز تحویل خودروهای آتش نشان ایران خودرو دیزل به فرودگاهها دولت در تولید خودروهاى تجارى به خودروسازان داخلى اعتماد کند آمار تجاری‌ها با وانت بالا رفت روند نزولی تولید خودروهای عمومی و تجاری طرح فروش تایر خودروهای تجاری با قیمت دولتی محمد زالی مدیرعامل ایران خودرو دیزل شد اعلام آمادگی ایران خودرو دیزل برای تامین نیاز ناوگان ون تاکید ایران خودرو دیزل بر آمادگی تامین نیاز حمل و نقل کشور با استفاده از توانمندی داخلی قرارداد ساخت ۱۵۰ دستگاه کامیون بین ایران خودرو دیزل و قرارگاه خاتم به امضا رسید ایران خودرو دیزل برای سودآوری و خودکفایی در تولید قطعات تلاش کند اعلام آمادگی یک شرکت خودروساز داخلی برای نوسازی ون‌های فرسوده زیرساخت لازم برای استفاده از فیلتر جذب دوده را فراهم کنید حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی توسط شرکت خودروساز «فیلتر دوده» داخلی سازی شود ماجرای درخواست حذف فیلتر جذب دوده توسط خودروسازان چه بود؟ شرایط فروش ایران خودرو دیزل اعلام شد یونسیان به ایران خودرو دیزل رفت سقوط تولید خودروهای تجاری حضور فعال گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در نخستین نمایشگاه ضرورت‌های ساخت داخل و رونق تولید واکنش ایران خودرو در خصوص برخی شایعات تحویل هزار دستگاه مینی بوس شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بازسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مدیرعامل ایران خودرو دیزل: برکنار نشدم! خودروهای باری پرفروغ‌تر ظاهر شدند افت سنگین خودروهای تجاری زیرساخت‎های تجاری‎سازی صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود ابرپروژه اسقاط پشت دروازه تولید کاهش ۷۳.۳ درصدی تولید ون سالن تولید اتوبوس ایران خودرو دیزل تعطیل است سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد یورویی آلمان برای تولید خودروهای برقی بن‌بست تجاری‌سازان نخستین جلسه شورای اسلامی کار جدید شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد تحویل ۶۳ دستگاه اتوبوس جدید ایران خودرو دیزل به ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز آمادگی ایران خودرو دیزل برای مشارکت در طرح بازسازی اتوبوسهای حمل و نقل شهری حرکت کند تولید کامیون در آذرماه حضور دوباره اینترنشنال در رده تجاری های میان وزن کامیون‌سازان خصوصی در سراشیبی تولید ۲ عامل زیان‌دهی تجاری سازان در ۸ ماهه امسال تداوم تولید زیر ظرفیت تجاری سازان الزام تجاری‌سازان به اسقاط برنامه ریزی گسترده سایپادیزل برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری افزایش نابسامانی در بازار خودروهای تجاری تولید مینی‌بوس نزدیک به دو برابر شد مدیر ارتباطات و اموربین الملل ایران خودرو دیزل منصوب شد بیشترین سهم بازار خودروهای تجاری کشور در اختیار سایپادیزل است باید بهترین ها دراختیار مردم باشد عزم جدی ایران خودرو دیزل برای تامین ناوگان اورژانس کشور آمبولانس های پیشرفته ایران خودرو دیزل به ناوگان وزارت بهداشت پیوست ولوو و IAA ۲۰۱۸ تولید و تحویل محصولات سایپادیزل در نیمه نخست سال۹۷ سرعت گرفت فرصت‌های لجستیکی کشور فراموش شده است تولید تجاری‌سازان زیر ظرفیت جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید ون نزدیک به ۳ برابر شد افزایش بازپس دهی تجاری ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط تولید چند خودروی سنگین متوقف شد پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق گردهمائی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو دیزل یونسیان دوباره مدیرعامل ایران خودرو دیزل شد سرمایه‌گذاری خودروسازان در ترکیه افزایش تولید خودروهای تجاری در بهار برند جدید ماموت در تریلرسازی به زودی معرفی می شود شتاب نوسازی خودروهای تجاری با ارز وارداتی‌ها نوسازی بیش از ۶۰ هزار خودرو تجاری توسط ایران خودرو دیزل رشد تولید و فروش سایپادیزل در سه ماهه نخست سال ۹۷ حضور خودروهای تجاری بهمن این بار در نمایشگاه مواد غذایی ، ماشین آلات و صنایع وابسته آخرین وضعیت قرارداد "ولغدر" با ایران خودرو دیزل تولید اتوبوس در ۲ شرکت متوقف شد پرداخت تسهیلات خرید خودرو سنگین در استان مرکزی آغاز شد محصولات جدید رامک خودرو در راه است جزئیات پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان تجاری کشور + سند با پرداخت تسهیلات جایگزینی خودرو‌های تجاری فرسوده موافقت شد سنگین‌وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید تولید وانت افزایش یافت برنامه ریزی تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در سال ۹۷ چالش‌های اجرای ابرپروژه اسقاط قوای محرکه خودروسنگین در مسیر بومی سازی است برنامه تولید ۸ هزار دستگاه کامیون ولوو توسط سایپادیزل در سال۹۷ هفت‌خوان نوسازی ناوگان نگاهی به کیفیت خودروهای سنگین ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری سایپا تحویل مشتریان شد مجوز سرمایه گذاری خارجی شرکت «رنو» در استان مرکزی حکایت مظلومیت خریداران و واردکنندگان خودروهای تجاری شرایط فروش کامیونت هیوندای HD۶۵ اعلام شد رقابت برای کمترین هزینه ناکامی «شروط خودرویی» در پسابرجام بارکش‌های محبوب مرور مهمترین اخبار صنعت خودرو / شهریور ۱۳۹۶ احتیاط خودروسازان اروپایی در قراردادهای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک پاسخ ایران خودرو دیزل به یک شایعه تولید خودروهای تجاری ایویکو در شرکت زامیاد افزایش می یابد آمار جدید از تیراژ خودروهای تجاری کلنگ احداث کارخانه خودروسازی سایپا در بیجار به زمین زده شد حضور برندهای مطرح خودروسازی طی ۲ ماه آینده در ایران زمان و قیمت پایه مشخص شد ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ابتدای اسفند درکرج بازدید رئیس جمهور از محصولات تجاری گروه سایپا جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش ظرفیت صادرات صنعت خودرو ضروریست تولید کامیون در دو شرکت متوقف شد لوبو شماره‌گذاری شد قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۴ دی ۹۶ شرایط فروش خودروهای تجاری جدید "بهمن دیزل" اعلام شد سکوت خبری رنو نمایش ون ۱۳ نفره وانا در نمایشگاه خودرو کرمان نگاهی به ایران خودرو دیزل در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری؛ ستاره‌های سنگین وزن حضور ایران خودرو دیزل در نمایشگاه حمل‌ و نقل عمومی و خدمات شهری گزارش تصویری از غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه حمل و نقل تهران نمایش ۱۴ محصول در غرفه ایران خودرو دیزل گروه بهمن با خودروهای تجاری به نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری می‌رود افتتاح خط تولید کامیونت‌های هیوندای در ایران خودرو دیزل طرح جدید فروش نقدی وانت پیکاپ بنزینی فوتون آغاز شد راه اندازی کارخانه تولید خودرو در ارومیه بازدید رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از غرفه شرکت ایران خودرو دیزل نگاهی به جدیدترین دستاورد‌های ایران خودرو دیزل در نمایشگاه امسال ؛ستاره‌های سنگین وزن نسخه جهانی توسعه خودروسازی ایران سرمایه‌گذاری تازه نیسان در چین کارنامه سرمایه گذاری خارجی خودروسازان در ۶ ماهه ابتدای سال جاری برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ایران خودرو دیزل انتقاد از تصویب ورود کامیون های دست دوم به ایران دعوت سهامداران "خاور" به مجمع عظیم خودرو با سرمایه گذاری خارجی وارد عرصه تولید شد نقشه راه پاکستان در انقلاب صنعت خودرو امیر هنرمندیان جانشین کاوه سجادی در مدیریت ارتباطات ایران خودرو دیزل شد ثبات در کیفیت سنگین‌وزن‌های خودرویی حضور بنز در ایران نقطه عطف صنعت خودرو است چراغ سبز "خاور" به خریداران قرارداد جدید "خاور" با «بنز» به روایت مدیرعامل تولید کامیون در سایپا کم شد؛ در ایران‌خودرودیزل متوقف! ارتقای کیفیت خودروهای تجاری با همکاری های بین المللی تولید خودروهای تجاری سرعت می‌گیرد تولید ون افزایش یافت جدیدترین وضعیت کیفی سنگین‌وزن‌های خودرویی "ایران خودرو دیزل" سهام "تولید محور خودرو" را به مزایده گذاشت چالش های صنعت خودرو در دولت دوازدهم محلی برای خروج توان موتور تولید خودروهای سنگین کاهش یافت آغاز بهره‌برداری از ۱۳۰ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل در شهر شیراز تولید مینی‌بوس کاهش یافت تولید و فروش کامیون های واگن هود با موتور ارتقاء یافته یورو ۴ افت ۱۵ درصدی تولید ون در تیر ماه ۴۰۰ کیلومتر با نواده SAIC Motor دوران خوشی و ناخوشی تجاری‌سازها ۶۳ هزار سفارش خرید "مدل ۳" لغو شده است تولید خودروهای تجاری به ۶۰ هزار دستگاه می‌رسد امضای قرارداد آغاز مجدد همکاری ایران خودرو دیزل و هیوندای گروه بهمن درصدر بازار خودروهای تجاری کشور تولید چند خودروی سنگین متوقف شد تولید خودروهای تجاری افزایش می‌یابد بازدید قطعه سازان اسپانیایی از ایران خودرو دیزل سایپا تولیدکننده باکیفیت خودروهای سواری و سنگین است تولید اتوبوس افزایش یافت گزارش تصویری از حضور ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو البرز چالش چهار وجهی بومی‌سازی خودروها خودروهای تجاری چه کیفیتی دارند استقبال شرکت های معتبر دنیا برای انتقال دانش فنی به ایران آسیب‌شناسی شراکت خارجی در خودروسازی ایران ناوگان باری کشور نوسازی می شود جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین معرفی رشته «تعمیر خودروهای تجاری» کاهش بازیگران تجاری‌ساز رزازی بنزسوار شد ساجی مدیر عامل ایران خودرو دیزل شد تفاوت قیمت انواع کامیونت در بازار و نمایندگی کلاس اولـــی‌ها! برای تولید خودورهای تجاری بنز در حال مذاکره هستیم پیام انتخابات ایران به خودروسازان جهان هیجان مشارکت خارجی در صنعت خودرو فرمول جذب سرمایه خارجی در خودروسازی آغاز فروش پیکاپ تونلند جدید از هفته آینده در ایران سهم بازار ۳۵ درصدی زامیاد از فروش خودروهای سبک تجاری کشور یونسیان جای ساجی در مهرکام پارس را گرفت قیمت کامیون در بازار چالش چهارضلعی خودروسازان خارجی در ایران تولید خودروهای سنگین افزایش یافت مذاکره برای تجهیز ناوگان نیروی انتظامی با خودروهای داخلی سرمایه‌گذاران خارجی جذب صنعت خودرو شوند سهم تجاری‌سازان در بازار خودرو کشور تشکیل واحد ال‌سی‌وی از سوی رنو-نیسان "خاور" زیان کم کرد تولید کامیون افزایش یافت امضای قرارداد ایران‌خودرو دیزل و بنز تا فروردین ماه بی‌تاثیری آگهی بلوک خکاوه بر معاملات کم رمق گروه خودرو جزئیات مزایده فروش بنز توسط خاور پیش‌فروش کامیونت جدید پرسیکا ایران خودرو دیزل آغاز شد اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان کرمانشاه ایرانی‌ها از کیفیت چه خودروهایی راضی‌اند؟ طرح فروش ویژه محصولات ایران خودرو دیزل سند توسعه صنعت خودرو تغییر می‌کند تسهیلات بانکی بزرگ ترین چالش بازار خودروهای تجاری توضیحات سازمان بورس درخصوص آخرین وضعیت "خاور" فصل تحول خودروهای سنگین از راه می رسد؟ گام بلند برای حمایت از سرمایه‌گذار خودرویی صادرات یک چهارم خودروهای تجاری تولیدی تجــاری‌ها همچنان در سربالایی می‌رانند شفاف سازی "خاور" از فروش سهام تا راه اندازی خط تولید جدید نمایش محصولات جدید ایران خودرو دیزل در نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته راه‌اندازی نخستین خط تولید ون در شرکت ایران خودرو دیزل ایران خودرو دیزل و یک مزایده مهم عبور سرمایه‌گذاران خارجی از دالان بلاتکلیفی فروش نقدی و اقساطی ون وانا ابزار تشویقی یا تنبیهی برای ورود سرمایه‌گذار خارجی؟ اصلاحیه خاور، زیان را کاهش داد فروش نقدی و اقساطی ون وانا آغاز شد سهم ۲۱ درصدی تجاری سازها از فروش داخلی فعالیت مطلوب آبان ماه خاور اصلاحیه خاور در کدال عملکرد مطلوب مهرماه "خاور" آزمایش اتوبوس گازسوز یورو ۶ تولید ایران خودرو دیزل گره کور نوسازی تجاری های فرسوده چگونه باز می شود؟ ۳ محرک برای تحریک تقاضای خودرو تجاری واردات خودروهای تجاری افزایش می‌یابد فروش نقدی و اقساطی پیکاپ بنزینی ایران‌خودرو دیزل آغاز شد همکاری ولوو و شرکت خدمات فنی رنا با هدف افزایش رضایت مندی مشتری ساخت خودروهای جدید با ۲۰ درصد داخلی سازی طرح پیش فروش ویژه محصولات ایران خودرو دیزل آغاز شد سرمایه‎گذاری خارجی در صنعت به مرحله تولید رسید اعلام آمادگی کره‌ای‌ها برای احداث زیرساختهای حمل و نقلی مسیر پر پیچ و خم داخلی سازی در قراردادهای خارجی امضای قرارداد ایران خودرو دیزل و بنز در روزهای آینده مسیر پرپیچ‌و‌خم خارجی‌ها در خودروسازی ایران خبر خوش ایران خودرو دیزل برای سهامداران در مجمع عمومی سالیانه چهره سازان موافقت سازمان امور مالیاتی با افزایش سرمایه ایران خودرو دیزل دافعه و جاذبه سرمایه‌گذاری خارجی دلایل افت تولید تجاری‌سازان حضور پررنگ شرکت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو آذربایجان غربی - ارومیه آغاز فروش ویژه نقدی اقساطی کامیون باری و کمپرسی ۱۹ تن L/LK ۱۹۲۴ مذاکرات دو خودرو ساز بخش خصوصی با ایتالیا، کره و آلمان بهره برداری از پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده ویزای ایران برای خاک خورده های خارجی وانت های دو کابین تحویل داده نمی شود خودروهای تجاری در انتظار طرح‌های ترغیبی خودرویی ها و گرداب بلاتکلیفی ضرورت جایگزینی خودروهای فرسوده با تولید داخل فروش ویژه محصولات ایران خودرو دیزل برترین برند روغن موتور سال ۲۰۱۶ جای پای خود را در ایران محکم تر می کند انعقاد قرارداد تامین ۸۰۰ دستگاه آمبولانس وزارت بهداشت توسط ایران خودرو دیزل توافق ۳ جانبه سایپادیزل با ولوو و ekn‌ سوئد برای سهم بازار ۵۰ درصدی فروش خودروهای تجاری با لیزینگ خارجی تجربه جهانی عبور از «خودرو ملی» ظرفیت تولید ۳۵هزار خودرو تجاری هدف گذاری برای افزایش سهم بازار شرکت گواه تغییر چهره سایت‌های استراتژیک خودروسازان حضور خودروسازان خارجی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک استقبال خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار در راه است حداقل ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در گروه سایپا نهایی شده است جعفر صالح مدیرعامل گواه شد نمایش محصولات جدید ایران خودرو دیزل در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو ایران هدف اصلی قرارداد بنز تولید کامیون‌های سنگین و کشنده است کامیون های اروپایی در راه ایران؟ درخواست هیوندای از ایران خودرو دیزل تولید کامیون جدید با موتور ایدم، آریسان از تبریز می رود سه واکنش به سرمایه خارجی همایش صنعت خودرو نقطه ی عطفی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است استقرار خودروهای تجاری در پایگاه صادراتی آمبولانس‌های بنز در راه ایران ملاقات با پرچم‌دار تازه لیفان در ایران نوسازی ناوگان تجاری دربندِ تضمین‌های بانکی فروش ویژه نقدی و اقساطی فوتون با تحویل ۴۵ روزه تولید سنگین ‌وزن‌های خودرویی کاهش یافت پیکاپ‌های تولیدی ایران خودرو دیزل مشمول وام ۲۵ میلیونی می‌شوند نسل جدید محصولات مرسدس بنز به سبد محصولات ایران خودرو دیزل اضافه می‌شوند آکتروس سال آینده به بازار می آید تحویل سری جدید محصولات ایران خودرو دیزل به کشور عراق و انعقاد قرارداد جدید صادراتی بدون تسهیلات بانکی فروش خودروهای تجاری عملی نیست سایه سنگین رکود در بازار خودروهای تجاری در افق ۱۴۰۴ باید ۲۵ درصد خودروهای تجاری صادر شود قراردادهای جدید ایران خودرو دیزل با بنز تا یک ماه دیگر امضا می‌شود صدور محصولات ایران خودرو دیزل به عراق و ساحل عاج آغاز شده است سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو دیزل برای تولید اتوبوس سال ۱۳۹۴ سال خروج کامل از رکود برای شرکت ایران خودرو دیزل خواهد بود تصمیمات مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده ایران خودرو دیزل ایران خودرو دیزل ۵۴ درصد سهام لیزینگ غدیر را می‌فروشد نوسازی ناوگان شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس توسط ایران خودرو دیزل تداوم صدرنشینی محصولات ایران خودرو دیزل در جدول کیفی خودروهای تجاری مینی‌بوس آرین اولین مینی‌بوس تولید داخل شماره‌گذاری و تحویل مشتریان شد ایران خودرو دیزل نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران است فراز مشکلی برای شماره‌گذاری ندارد محصولات ایران خودرودیزل هم طلائی شدند کامیون فراز تاییدیه استانداردهای ۵۵گانه را دریافت کرد
برگشت به بالا