بهره برداری از پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

بهره برداری از پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،حمیدرضا مومنی گفت: این پل با رایزنی های انجام شده و تامین 960 میلیون یورو سرمایه گذرای خارجی تکمیل می شود، که پس از امضای قرار داد سرمایه گذار معرفی می شود.
وی افزود:ساخت پل خلیج فارس با 230 میلیارد تومان اعتبار دولتی از سال 1389 آغاز شده و اکنون بیش از 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مومنی گفت: ساخت پایه های این پل به پایان رسیده و آماده نصب در دریا و خشکی است .
مومنی افزود: پل بزرگ خلیج فارس که در طرح جامع ارتباطی خلیج فارس ساخته می شود جزیره قشم را از طریق بندر پهل شهرستان خمیر در نزدیکی بندرعباس به سرزمین اصلی متصل می کند .
ساخت راه آهن بخشی از اجرای این طرح بزرگ است .
پل بزرگ خلیج فارس با 3هزارو400 متر طول ساخته می شود که 2400 متر از این پل در دریا و هزار متر در خشکی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک کارخانه 5 میلیون تنی فولاد در جزیره قشم ساخته می شود که نیازمند جابجایی هر سال 10 میلیون تن مواد مورد نیاز این کارخانه از روی پل خلیج فارس است.
مومنی افزود : وجود گاز، قیمت تمام شده پایین آب در مقایسه با دیگر مناطق دیگر و دسترسی آسان قشم به بازارهای جهانی برای تامین مواد اولیه و بازار فروش از مزیت های مهم جزیره قشم برای تولید فولاد است.
وی گفت: ایجاد ریل راه آهن از بندر کاوه قشم با عبور از پل خلیج فارس و اتصال به شبکه ریلی کشور در بندرعباس بخشی از طرح مهم رهگذر شمال – جنوب است.
جزیره قشم با 120 هزار نفر جمعیت در تنگه هرمز و جنوب بندرعباس قرار دارد که بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس و بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا و بزرگتر از 22 کشور جهان است.

برچسب ها

سرمایه گذاران خارجیپل خلیج فارس
مطالب مرتبط بیشتر
احتیاط خودروسازان اروپایی در قراردادهای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک وقت واگذاری خودروسازان تجاری به خارجی‌ها جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش ظرفیت صادرات صنعت خودرو ضروریست سکوت خبری رنو راه اندازی کارخانه تولید خودرو در ارومیه نسخه جهانی توسعه خودروسازی ایران سرمایه‌گذاری تازه نیسان در چین کارنامه سرمایه گذاری خارجی خودروسازان در ۶ ماهه ابتدای سال جاری عظیم خودرو با سرمایه گذاری خارجی وارد عرصه تولید شد نقشه راه پاکستان در انقلاب صنعت خودرو چالش های صنعت خودرو در دولت دوازدهم ۶۳ هزار سفارش خرید "مدل ۳" لغو شده است چالش چهار وجهی بومی‌سازی خودروها آسیب‌شناسی شراکت خارجی در خودروسازی ایران پیام انتخابات ایران به خودروسازان جهان هیجان مشارکت خارجی در صنعت خودرو فرمول جذب سرمایه خارجی در خودروسازی چالش چهارضلعی خودروسازان خارجی در ایران سرمایه‌گذاران خارجی جذب صنعت خودرو شوند سند توسعه صنعت خودرو تغییر می‌کند گام بلند برای حمایت از سرمایه‌گذار خودرویی عبور سرمایه‌گذاران خارجی از دالان بلاتکلیفی ابزار تشویقی یا تنبیهی برای ورود سرمایه‌گذار خارجی؟ ساخت خودروهای جدید با ۲۰ درصد داخلی سازی سرمایه‎گذاری خارجی در صنعت به مرحله تولید رسید اعلام آمادگی کره‌ای‌ها برای احداث زیرساختهای حمل و نقلی مسیر پر پیچ و خم داخلی سازی در قراردادهای خارجی مسیر پرپیچ‌و‌خم خارجی‌ها در خودروسازی ایران دافعه و جاذبه سرمایه‌گذاری خارجی مذاکرات دو خودرو ساز بخش خصوصی با ایتالیا، کره و آلمان خودرویی ها و گرداب بلاتکلیفی تجربه جهانی عبور از «خودرو ملی» تغییر چهره سایت‌های استراتژیک خودروسازان حضور خودروسازان خارجی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک استقبال خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه حداقل ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در گروه سایپا نهایی شده است سه واکنش به سرمایه خارجی همایش صنعت خودرو نقطه ی عطفی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است
برگشت به بالا