معاون دادستانی کل کشور:

به دنبال محاکمه خودروسازان خارجی هستیم

عصر خودرو- عمرانی گفت: تصمیم مسئولان برای وارداتی که موجب بیکاری کارگر شود مصداق اخلال در نظام اقتصادی کشور است و قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم به آن ورود می‌کند.

Saturday 08 May 2021 - 15:33:00

به دنبال محاکمه خودروسازان خارجی هستیم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، این یک واقعیت است که "تولید" نیاز به مراقبت دارد و قوه قضائیه به عنوان مرجع حفاظت از تمامی ابعاد حقوق شهروندان در کشور، به ویژه در دوره تحولی به رصد لحظه‌ای قوانین می‌پردازد و هر جا تعدی به حقوق عامه را احساس کند، در جایگاه مدعی‌العموم ورود می‌کند و مانع تحمیل شرایط نابهنجار به مردم و جامعه می‌شود. توسعه تولید و اشتغال با ممانعت از انعقاد قراردادهای کلان واردات کالایی که ساخت آنها در داخل کشور ممکن و متصور است، یکی از اقدامات دستگاه قضائی برای حمایت از تولید و در ادامه آن حمایت از اشتغال و معیشت مردم و حقوق عامه است.

در این باره با سعید عمرانی، معاون دادستانی کل کشور گفت‌وگویی انجام داده‌ایم و در آن علاقمندی برخی خودروسازهای اروپایی برای تکرار تجربه حضور در بازار خودروی ایران را مطرح کردیم که معاون دادستان کل کشور امکان فعالیت‌های شرکت‌ها را منوط به چند شرط کرده است. شرح این گفت‌وگو در ادامه منتشر می‌شود:

* در حال حاضر زمزمه بازگشت برخی از خودروسازان خارجی به بازار ایران مطرح است. با توجه به اینکه تاکنون بارها از سوی برخی از این شرکت‌ها بدعهدی هایی صورت گرفته، آیا در دوران جدید حضور مجدد آنان در بازار ایران را منطقی می‌دانید؟

عمرانی: نظر ما این است که شرکت‌های خودروساز خارجی که به تعهدات خود عمل نکردند و موجب ضرر و زیان زیادی هم نسبت به بخش خصوصی و هم به خودروسازان ما شده‌اند باید متهم شوند و جوابگوی اعمال خود باشند. از طرفی در هر حوزه‌ای در خودرو و صنایع دیگر که کشور خودکفا شده باشد، بازگشت شرکت‌های خارجی را موجب بیکاری کارگران و ورشکستگی کارخانجات می‌دانیم و موافق آن نیستیم.

قوه قضائیه مقررات صادرات و واردات را تعیین نمی‌کند اما در نظر داشته باشید که اگر تصمیمی موجب شود کالایی که در کشور به وفور تولید می‌شود و در آن صنعت به خودکفایی رسیده اعم از خودرو و یا هر چیز دیگری را وارد کند و موجب بیکاری کارگران شود، این عمل را از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی کشور تلقی خواهد کرد و قوه قضائیه قطعاً به عنوان مدعی‌العموم ورود خواهد کرد.

شرکت‌های خودروساز خارجی به تعهدات خود عمل نکردند و به دنبال این هستیم که آنها را محاکمه کنیم. عدم تعهد این شرکت‌ها سبب شده تا صدها پرونده در محاکم قضائی تشکیل شود. خودروسازان ایرانی با شرکت‌های خارجی قرارداد داشتند و بر اساس آن مقابل مردم متعهد شدند و به دلیل عملکرد طرف‌های خارجی خود نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. به همین دلیل مردم از شرکت خودروساز شکایت کردند و همانطور که گفتم صدها پرونده در محاکم حقوقی ما در این باره مطرح است که برخی از آنها رسیدگی و منجر به صدور حکم شده و اگر همه این پرونده‌ها اجرا شود منجر به ورشکستگی خودروسازان می‌شود. جبران صدمه‌ای که شرکت‌های خودروساز اروپایی و آسیایی به ما وارد کرده‌اند، خیلی مشکل است.

* پس از توافق برجام، توافقات جدیدی حاصل شد مبنی بر این که برخی خودروسازان خارجی برای بازگشت به بازار ایران به طرف‌های ایرانی خود غرامت بپردازند؛ اما نه تنها پرداختی صورت نگرفته بلکه پس از خروج آمریکا از برجام به یکباره بازار ایران را ترک کردند. برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات چه باید کرد؟

عمرانی: برای دریافتغرامتی که به آن اشاره کردید، باید موضوع را در محاکم بین‌المللی و حقوقی مرتبط با آن پیگیری کرد و همچنین علیه شرکت‌های طرف قرارداد دادخواست ارائه شود تا مطالبه غرامت پیگیری شود. برای جلوگیری از اتفاقات مشابه هم باید تأکید کنم که دستگاه قضائی یک اصل مدعی‌العمومی و حفاظت حقوق عامه دارد و در آینده هر قراردادی که در این خصوص منعقد شود، سازمان بازرسی کل کشور ما ورود خواهد کرد و این قراردادها را مورد بررسی قرار خواهد داد. قوه قضائیه با انعقاد قراردادها در هر حوزه‌ای که به صنایع و حمایت تولید داخلی صدمه بزند، برخورد می‌کند.

* آیا الزام خودروسازان خارجی به سرمایه‌گذاری کلان و بلندمدت در بازار ایران و اخذ تعهدات الزام‌آور همچون انتقال تکنولوژی و دانش فنی طراحی و تولید قطعه به ایران و دیگر تضامین سخت می‌تواند راهگشا باشد؟

عمرانی: همه جای دنیا وقتی شرکتی می‌خواهد در کشور دیگری حضور یابد، اینجور نیست که یک قرارداد ترکمنچای ببندد و با کشتی کالا را بیاورد و پولش را بگیرد و برود؛ بلکه باید انتقال تکنولوژی انجام شود. میزان اشتغالزایی باید مشخص شود. باید از محل این تکنولوژی صادرات در نظر گرفته شود و کالا به مقصد مشتری‌های مشترک قید شده در قرارداد صادر شود. در این قراردادها باید اشتغال تضمین و تکنولوژی منتقل شود؛ والا صِرف قرارداد که هزار خودرو از شرکتی به یک کشوری فروخته شود و تمام، اقدام درستی نیست. برای اینکه بدانید انتقال تکنولوژی چقدر مهم است؛ یکی از معضلات کنونی بازار خودرو را مثال می‌زنم؛ شرکت‌های خودروساز خارجی خدمات پس از فروش خود در بازار ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند و خیلی‌ها که ماشین خریده‌اند به دلیل نبود فقط یک قطعه، نمی‌توانند از ماشین خود استفاده کنند.

* به نظر شما رویکرد لازم برای اتخاذ چارچوب‌های قانونی سفت و سخت و مبتنی بر حقوق مصرف‌کنندگان و صنعت‌گران ایرانی در راستای انعقاد قراردادهای جدید با شرکای خارجی چگونه باید باشد؟

عمرانی: حداقل در دو سال اخیر و در دوره جدید قوه قضائیه، ریاست محترم و ارکان این تشکیلات، نگاه ویژه‌ای به تولید، اشتغال، کالای داخلی و تولید داخلی دارد. علیرغم فشارهایی که در بحث اقتصادی به ما وارد شده و همگی اذیت شدیم، دستاوردهایی خوبی هم در این سال‌ها داشتیم از جمله اینکه ما در صنعت لوازم خانگی خودکفا شدیم. در صنعت خودرو هم جوانان نخبه ایرانی خودروهایی طراحی کرده‌اند و یا حتی نمونه‌هایی را ساخته‌اند که به لحاظ کیفی و از نظر تیپ و ظاهر و زیبایی با خودروهای اروپایی قابل رقابت است.

بنابراین اگر مسئولی و یا دستگاهی بخواهد بی‌محابا عمل کند و بدون گرفتن امتیاز و روش و قواعد بین‌المللی اصول را رعایت نکند یعنی انتقال تکنولوژی و صادرات و اشتغال‌زایی را در نظر نگیرد و خیلی مفت قرارداد را ببندند، مطمئناً قوه قضائیه سکوت نخواهد کرد و حتی ممکن است این مسئول و دستگاه را به عنوان اخلال‌گر در نظام اقتصادی، تحت تعقیب قرار دهد.

* تا الان پرونده‌ای با این موضوع داشته‌اید؟

عمرانی: نه، هنوز قراردادی بسته نشده؛ ما در حقیقت این موضوع را از طرف دادستانی کل کشور به عنوان مدعی‌العموم هشدار می‌هیم.

* نظارت‌های شما می‌تواند مانع از انعقاد این قرادادها شود؟

عمرانی: برخی رسانه‌ها نقدهایی را راجع به شرکت‌های کره‌ای مطرح کردند و گفتند که صادرات و واردات به قوه قضائیه چه ارتباطی دارد؟ پاسخ این است که دستگاه قضائی به صادرات و واردات کاری ندارد ولی اگر جایی که واردات باعث بیکاری هزار کارگر شود، آن را تعقیب می‌کنیم چون در نظام اقتصادی اخلال کرده است. نمونه‌اش این است که درهای کشور را به روی ماشین‌ها و لوازم خانگی باز کنید و در پی آن صدها هزار نفر بیکار شوند، قوه قضائیه از کنار این اقدام نخواهد گذشت.

در حوزه پیشگیری هم اگر بوی چنین قراردادی بیاید، سازمان بازرسی کل کشور ورود مستقیم خواهد کرد. سعی ما این است که نگذاریم این قراردادها به امضا برسد.

* در این راه با دولت و وزارت صمت تعاملی دارید؟

عمرانی: ارتباط ما با قوه مجریه همین الان هم یک ارتباط تعاملی و کمکی است؛ یعنی چه از لحاظ فکری و حمایتی به آنها کمک‌ می‌کنیم. برای نمونه در خصوص واردات مواد شیمیایی با همکاری وزارت صمت، بعد از بررسی و تحقیق و پیشنهاد ما، واردات برخی مواد از سوی این وزارت ممنوع شد چون در ایران تولید به اندازه کافی وجود داشت و نیازی در واردات آن نمی‌دیدیم. یا درباره خام‌فروشی مواد اولیه که از آن هم جلوگیری شد. روند را ما پیگیری و کارشناسی کردیم و بر اساس گزارش‌ها، وزیر صمت دستور عدم صدور مواد خام را صادر کرد.

ما تمام روند را رصد می‌کنیم و هر قراردادی که به ضرر کشور و مردم باشد را در همان مقاطع اولیه جلوگیری می‌کنیم. الان هم در مجموعه قوه قضائیه کمیته‌های مختلف از جمله کمیته خودرو تشکیل شده و فعالیت و شرایط را رصد می‌کند. این اطمینان را می‌دهم که اگر ناهنجاری و عبور از خط قرمزهای تولید مشاهده شود، چه باب فعل و چه ترک فعل، با آن برخورد می‌شود.

برچسب ها

خودروسازان خارجیتحریم‌قوه قضاییه
مطالب مرتبط بیشتر
ماشین‌های ریگان‌خودرو رفع توقیف شد تحریم در صنعت خودرو، قطعه سازان را هدف گرفت چرخش بازار خودروی روسیه به سمت چین خودروهای روسی روی دست فروشندگان ماند تصویر خودروسازی در قاب تحریم ماشین خاص بی‌ام‌و با قابلیتی که فقط در فیلم‌ها دیده‌ایم سقوط آنی تسلا انقلاب خودرویی در خاورمیانه خودرو پرچمدار برقی چین در اروپا ولوو با کمک خودروهای برقی صعود کرد فولکس‌واگن فقط برقی! تردید مدیران در رالی تولید خودروی برقی سرمایه‌گذاری 1.7 میلیارد دلاری بی‌ام‌و در آمریکا قرعه شانس به نام خودروهای هیبریدی گام بزرگ ایران‌خودرو و سایپا در راستای اتحاد استراتژیک افزایش قیمت دوباره در فورد بررسی گلوگاه‌های تولید ناقص خودرو و راه گذر از آن هر ماه یک دستاورد، ضرب‌الاجل خطیبی برای جهش ایران‌خودرو سقوط تولید هوندای ژاپن! کشورهای تحریم کننده از لیست واردات خودرو حذف می‌شوند قرنطینه‌های کووید چین کار دستش داد! مرسدس بنز در هند از تسلا جلو می‌زند رویای خودرویی در روسیه تارا؛ گزینه طلایی برای بازار خودرو روسیه برترین خودروساز جهان همچنان پایبند به هدف چرخش خودروسازی روسیه از غرب، فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی است برترین خودروساز جهان از هدف جا ماند؟ کافه بازی بوگاتی ثبت 264 فقره شکایت در پرونده ثبت سفارش خودرو ورود قوه قضاییه به جلوگیری از تولید خودروهای ناایمن ضروری است ضرر هنگفت رنو بابت خروج از روسیه هیوندای موتور رکورد 8 ساله سود را شکست بازگشت ملی‌سازی به خودروسازی بلوغ سایپا در جاده پرمانع تحریم بی وای دی در فروش جهانی از تسلا سبقت گرفت 6 فرصت همکاری صنعت خودرو ایران و روسیه در تحریم عبور ایران خودرو از گردنه سخت تحریم و فشارهای داخلی تحریم ها چگونه صنعت خودرو روسیه را فلج کرد؟ شراکت تویوتا در استارت آپ بازیافت باتری خودرو فروش خودروهای الکتریکی از مرز 50 درصد گذشت گروه های فشار نمی گذراند تصمیمات درست برای صنعت خودرو اتخاذ شود افزایش 212 درصدی تولید تسلا در چین فروش خودرو در روسیه 83.5 درصد کاهش یافت کاهش 18 درصدی قیمت محصول برقی جنرال موتورز بحران سوم در خودروسازی حرکت تسلا برای تولید روزانه 2600 خودرو تحریم گاز روسیه، صنعت خودروسازی را متوقف می‌کند؟ از تخلفات راهنمایی و رانندگی باید جرم زدایی شود خودروی "اپل" احتمالا بدون پنجره است! برای معاملات خودرو پلتفرم ها و زیرساخت‌های امن، با کیفیت و کم‌هزینه ایجاد شود عبور مستقیم محصولات سایپا به 90 درصد رسیده است کیفیت خودروها زیر ذره‌بین پلیس در شرایط بدون تحریم، می‌توان خودرو با کیفیت تولید کرد پرونده خودروهای ناقص بسته می‌شود؟ تقاضا بر افزایش قیمت وولو پیروز شد! تویوتا دوباره رکورد زد کاهش 55 درصدی تولید شرکت پارس‌خودرو کاهش تولید خودرو در چهارمین خودروساز بزرگ جهان تکانی شدید در توییتر/ خودروسازی که سهام شبکه اجتماعی خرید تولید خودرو در ایالات‌متحده در سال 2022 کمتر از تقاضا خواهد بود پیش نمایش اولیه از نسل جدید بی ام و سری 7 دیده شد توقف تولید تویوتا در ژاپن به خاطر زلزله فورد اکنون از ربات ها برای چاپ سه بعدی قطعات استفاده می کند خودروسازان برقی چینی نیو و شپنگ رقبای بسیار جدی به حساب می آیند احیای برجام خودروسازان با شرطی مهم! پورشه هم از روسیه رفت خودروهای ایرانی در راه مسکو راههای باقی مانده برای نجات صنعت خودرو سازی ایران "فریبرز فیروزبخت" مدیرعامل اسبق سازه گستر سایپا به سی سال حبس تعزیری محکوم شد تحویل 50 هزار خودرو کف پارکینگ شرکت‌های خودروساز در روزهای اخیر روسیه می گوید تحریم روی صنعت خودروی این کشور تأثیر ندارد تویوتا در تولید سالانه شکست خواهد خورد؟ برند لاماری در شرایط تحریم و غیرتحریم با قدرت در آرین موتور توسعه پیدا خواهد کرد سرمایه‌گذاری 283 میلیون دلاری ولوو در برزیل تا سال 2025 اگر بومی‌سازی کاتالیست‌ها انجام نشده بود به علت تحریم دچار مشکل می‌شدیم بی‌ام‌و یا تسلا، کدام پیشتاز بازار خواهد بود؟ تویوتا تاج پرفروش ترین خودروساز را از چنگ GM در آورد 210 میلیارد دلار زیان خودروسازان جهان در سال 2021 دپوی خودروها موجب التهاب در بازار می‌شود دو عامل افت کیفی خودرو در دوران تحریم التهابات بازار خودرو چگونه برطرف خواهد شد؟ شاخص راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها در صنعت خودرو آپشن هایی که بیش از حد و قواره بزرگنمایی شده اند کاهش تولید خودروسازان اروپایی و افزایش قیمت خودرو داخلی‌سازی در صنعت خودرو؛ دستاوردها و چالش‌ها گروه صنعتی ماموت از فهرست تحریم های آمریکا خارج شد رکورد تولید شش‌ماهه زامیاد پس از 10 سال شکسته شد خداحافظی سایپا با تعهدات معوق و تاخیر در تحویل شاسی بلندی شگفت انگیز از لکسوس با 301 اسب بخار قدرت اختلاف درباره سند خودرو از طریق مجلس رفع شود می‌توانیم به صادرات 2 میلیارد دلاری قطعات خودرو برسیم ترافیک محصولات جدید در جاده مخصوص صفر شدن تعهدات معوق سایپا از شهریور 1400 دولت هند خواستار کاهش وابستگی خودروسازان به چین شد دلیل اوج‌گیری خودروهای ناقص مشکلات خودروسازی وابسته به مسائل سیاسی است خودروساز ژاپنی تولید خود را در آمریکای شمالی به شدت کاهش می‌دهد کمبود نیمه‌رساناها بزرگترین خودروسازان دنیا را تهدید می‌کند سایپا، رتبه اول تولید خودرو در کشور تمایل خودروسازان فرانسوی برای بازگشت به ایران قفل فرانسوی خودروسازی ایران باز می‌شود؟ سمت و سوی همکاری با خودروسازان بین‌المللی درخواست دولت آمریکا از خودروسازان برای برقی کردن 40 درصد خودروها تا 2030 محدودیت فعالیت خودروسازانی که در زمان تحریم ما را تنها گذاشتند چالش های بزرگ‌تر از تحریم در خودروسازی تاثیر تحریم های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی در صنعت خودرو بود تحریم‌های بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمی‌دهد کاهش 2.5 میلیارد دلاری وابستگی به خارج در خودروسازی چگونه محقق شد؟ دخل‌و‌خرج خودروسازان در برجام و تحریم رشد 35 درصدی تولید خودرو در سال گذشته پیگیری گزارش ارائه شده قطعه سازان به رئیس قوه قضائیه کاهش 2.5 میلیارد دلاری وابستگی صنعت خودرو کشور به لطف تحریم‌ها توقف تولید لندروور به دلیل کمبود تراشه تلاش برای رفع مشکل قطعه‌سازان ظرف یک ماه آینده راهی که سایپا در سال‌های سخت ساخت تفاهم و توافق با مشتریان معترض، جایگزین رسیدگی قضائی می شود انحصاری جدید از جنس قطعه‌سازی؟ قیمت مواد اولیه در صنعت خودرو رو به افزایش گذاشت حرکت جهادی ایران خودرو برخلاف جهت تحریم ها آیا خودروسازان خارجی «فرمول تولید خودرو» را به ایران می‌فروشند؟ سایپا در دوران تحریم نقش مؤثر و مفیدی در تولید و افزایش تولید داشت حرکت پرشتاب سایپا بدون نیاز به خارجی‌ها واکسینه تجاری‌سازان در مقابل ویروس تحریم رضایت‌مندی مشتریان در گرو ارتقای کمی وکیفی محصولات خودروسازان هدف ساخت داخل،‌ مقاوم سازی تولید در برابر تحریم‌ها است مسیر خودروسازی جهان تا سال 2028 مروری بر عملکرد ده ساله صنعت خودرو ایران خودرو از تحریم ها عبور کرد دو راهه مشارکت‌های خارجی خودرو شرط و شروط «صمت» برای خودروسازان خارجی ضرر 110 میلیارد دلاری خودروسازان از کمبود تراشه تماسی از سوی خودروسازان خارجی برای حضور در ایران گرفته نشده است ورود خودروسازان خارجی به ایران چقدر جدی است؟ درخواست کمک خودروسازان آمریکایی از کنگره برای خرید تراشه مدیرعامل بهمن دیزل: 60 درصد "شیلر" را ایرانی ها می سازند لکسوسی که فروخته نمی‌شود ضرورت خروج دولت از صنعت خودرو هشدار مدعی‌العموم به خودروسازان خارجی جاده های ایران پذیرای چه خودروهای خارجی هستند؟ آمادگی 100 درصدی برای همکاری با خودروسازان خارجی‌ وجود دارد صرفه جویی 29 میلیون دلاری با ساخت داخل قالب و ابزار انبار خودروسازان شلوغ‌تر شد تمایل آمریکا به لغو تحریم خودروسازی ایران هر توافقی با خودروسازان خارجی باید به تصویب مجلس برسد نحوه همکاری با خودروسازان خارجی باید تغییر کند خودروسازان خارجی با برنامه بلندمدت به ایران باز نمی‌گردند سرمایه جا مانده پژو در ایران چقدر است؟ وزارت صمت بازگشت خودروسازان خارجی را با دقت بیشتری بررسی کند رفع مشکلات ناشی از تحریم و صرفه‌جویی ارزی در شرکت قالب‌ها رویای خودروسازی بدون همکاری خارجی! "هوآوی" رقیب "تسلا" در صنعت خودروهای هوشمند می‌شود! گشایش های سیاسی هیچ تغییری در صنعت خودرو ایجاد نمی کنند رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد شرایط برای همکاری رنو نامشخص است آماده‌باش رنو برای بازگشت به ایران تولید بیش از 420 هزار دستگاه خودرو در سال 99 در گروه خودروسازی سایپا سرنوشت نهضت داخلی‌سازی با لغو تحریم‌ها تحریم ها، فرصتی برای توسعه محصولات بهمن موتور خودرو ارزان می شود اگر تحریم داخلی تولید برداشته شود! 10 اتومبیل پرفروش تمام دوران + تصاویر تولید و تحویل شاهین برابر با "شکست تحریم" است حذف و اضافه خودروهای 99 ترکیب شرکای خارجی خودروسازان خصوصی سقوط محبوبیت 5 برند خودرویی در یک دهه تحریم صنعت خودرو موجب سه شیفته شدن کارخانجات قطعه‌سازی شد شرط ایران برای همکاری با خودروسازان خارجی توسعه داخلی‌سازی در تولید خودرو در سایه تحریم و کرونا 30 درصد از محصولات ایران خودرو در سال آینده، جدید خواهد بود سایپا با وجود سخت ترین تحریم به دستاوردهای خوبی در تنوع محصول دست یافته است تاثیر تحریم‌ها بر بازار لوازم یدکی خودرو بی‌میلی پورشه به ساخت کارخانه در چین دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی تحریم چین کار دست خودروسازهای آمریکایی داد توافق آمریکا و اروپا نهایی شد، تحریم خودرو در آستانه تعلیق تعطیلی سه کارخانه جنرال موتورز در پی کمبود تراشه خودروهای باد کرده در آمریکا پاسخ خودروساز آلمانی به انتقاد مشتریان رئیس طراحی در ب ام و می گوید راضی کردن همه غیرممکن است با ارزش ترین خودروسازان جهان کدام اند؟ نقش تحریم در میزان مصرف سوخت خودرو چالش «استاندارد» در دوران تحریم و بی‌پولی شریک خودرویی در راه ایران؟ 3درس عبرت برجامی صنعت خودرو اولین ایست به پژو ‌ تحریم با صنعت حمل‌ونقل سنگین جاده‌ای چه کرد؟ رونمایی از هوندای جدید راه خلاص خودروسازی از تحریم‌ها، داخلی‌سازی 90 درصدی است دزد هارد دیسک سازمان کنترل ترافیک تهران دستگیر شد تلاش لابی ضد ایرانی برای تحریم ایران‌خودرو و سایپا عرضه محصول جدید گروه بهمن در زمان تحریم ها عبور خودروسازان از پیچ تند تحریم‌ و کرونا همکاری نیروی هوایی ارتش با گروه سایپا در ساخت موتور و قطعات الکترونیک درخواست خودروسازان آفریقا از دولت جای شاهین خالی بود بنیانگذار لکسوس را بشناسید ایران به صف خودروسازان جهانی می پیوندد پیچ‌و‌خم نظام رگولاتوری صنعت خودرو شکست رکورد سرعت شارژ خودروهای برقی وضعیت عرضه خودرو به بازار چگونه است؟ خودروهایی که از تولید بازماندند سبقت بهای تولید از قیمت در «تحریم» ارزش بازار برترین خودروسازان جهان 666 میلیون یورو زیان در ب ام و روح تازه در بدن فورد افت 68 درصدی سود هوندا افزایش تولید به رغم تحریم صنعت خودرو موج دوم تحریم‌ها با صنعت خودرو چه کرد؟ خودروهای موفق در سایه انحصار در بازار ایران صنعت قطعه‌سازی با تحریم‌ها جان دوباره‌ای گرفت بهترین خودروهای هیبریدی معرفی شدند لطفا نیکل بیشتری استخراج کنید! کدام خودروسازان وفادارترین مشتریان را دارند؟ تبلیغ در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ممنوع احتکار خودروها سازمان‌یافته باشد در قوه‌قضائیه رسیدگی می‌شود سهم خودرو از تورم، سهم تورم از خودرو گردش مالی 13 میلیارد تومانی اخلالگر بازار خودرو حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش خداحافظی همیشگی با ب‌ام‌و M760Li مودیز پیش‌بینی فروش جهانی خودروسازان را دوباره کاهش داد بازگشایی خودروسازان به تعویق افتاد طرح تبدیل سایپا، می تواند مشکلات ثبت نام کنندگان را حل کند تعداد خودرو‌های ناقص افزایش یافت برخورد قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد افزایش قیمت خودرو هیچ ربطی به خودروسازان ندارد پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای ساماندهی بازار «خودرو» حضور دلالان، رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، رشد نرخ تورم و تحریم عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار حکم دو نماینده مجلس در حوزه خودرو ظرف روزهای آینده صادر می‌شود افت 88 درصدی فروش خودروسازان فرانسوی! افت 85 درصدی سود خودروساز چینی پیش‌بینی زیان هنگفت فورد فراخوان ابرخودروی مک‌لارن فراخوان مازراتی به دلیل سرعت گرفتن بی موقع خودرو تمدید تعطیلی کارخانه سوبارو در آمریکا فراخوان فیات‌-کرایسلر در آمریکا تمدید تعطیلی خودروسازان آمریکایی تا یک ماه دیگر! هشدار انجمن خودروسازان ایران سیر کیفی خودرو از غرب به شرق نقشه راه انتخاب شرکای خارجی وزارت صمت و سازمان حمایت هشدار رئیسی درباره گرانی خودرو را جدی می‌گیرند؟ تکلیف آزاد سازی خودروها بعد از رسیدگی قضایی معلوم می شود سقوط آزاد سود مزدا دعا می‌کنیم تحریم لغو نشود بازگشت چراغ خاموش خودروسازان چینی؟ خودروساز‌ها پس از خروج رنو و برلیانس چه کردند؟ 10 شاسی بلند لاکچری سال 2019 را بشناسید نقش ایران در کاهش فروش جهانی فرانسوی ها واکنش قوه قضاییه به خبر "مخالفت رییسی با پیشنهاد بنزین 1200 تومانی روحانی" نامه‌نگاری مالباختگان خرید کامیون با رئیس قوه قضاییه نقش «ایران» در کاهش فروش جهانی رنو تحریم‌ها جلودار مدیران جدید سایپا نیست فرانسه‌‌زدایی از خودروسازی ایران زیر و بم ورود دستگاه قضا به خودروسازی عدم ایفای تعهدات خودروسازان به دلیل تحریم ها عمل مجرمانه محسوب نمی شود خودروی گران و بی‌کیفیت محصول «مقاومت» یا «وادادگی»؟ خودروسازان در نیمه راه جنگ اقتصادی شرایط ورود خودروهای روسی به کشور رنو و پژو با چشم گریان از ایران رفتند «فیلتر دوده» داخلی سازی شود ضرورت تعیین مرجع واحد برای قیمت‌گذاری خودرو زمان استفاده از تکنولوژی های برجامی فرا رسید! «رنوی ایرانی» به روسیه رفت خودروسازان انگلیسی خواهان تاخیر در برگزیت شدند پوری حسینی و یکه‌زارع همچنان در بازداشت پژو و سیتروئن به ایران بر میگردند پرونده یکه زارع در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسراست لاریجانی درباره 2 نماینده بازداشت‌شده با رئیس قوه قضائیه صحبت کرده است سه نماینده مجلس در پرونده سایپا نقش داشتند دستگیری خودروسازان را از قوه قضاییه بپرسید خرده اخلالگران بازار خودرو پیش بینی کاهش قیمت خودرو در پی برخورد قوه قضائیه با مافیا کیفرخواست مدیران یکی از خودروساز‌ها صادر شد نواختن زنگ جنگ اقتصادی چهل ساله به نفع چه کسانی تمام شده و می شود طرحهای پژوهشی دانشگاه امیرکبیر خودرو در شرایط تحریم در جلسه انتقادی سازمان بازرسی با خودروسازان چه گذشت؟ رفتن شرکت‌های خودروساز می‌تواند به نفع ما تمام شود مشتریان سراتو نگران ایفای تعهدات نباشند صدور گواهینامه موتور برای غیر مردان حرام نیست مهلت نصب دو ایربگ روی خودروها تا پایان شهریور است فرش قرمز بی‌ضابطه برای خودروسازان بی‌تعهد خارجی پهن نکنیم راه‌حلی برای واردات خودرو به کشور سبد محصولات خودروسازان کوچک‌تر می‌شود آخرین هفته تولید محصول مشترک سایپا و کیاموتورز بازداشت 6 نفر در پرونده شرکت سایپا تحریم های اعمال شده علیه ایران، پژو سیتروئن را متضرر کرد با خودروسازانی که قیمت و زمان تحویل را به میل خود تغییر دهند برخورد شود قرارداد خودروسازی رنو و پژو با دانشگاه امیرکبیر به علت تحریم‌ها منتفی شد پیش‌فروش خودرو بدون پیش‌بینی احتمال اعمال تحریم‌ها صحیح نبود تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به خودرو آغاز بررسی پرونده خودروسازان قوه قضاییه به قراردادهای خارجی خودرو ورودکند خودروسازان ژاپنی به ایران می‌آیند؟ برخورد دستگاه قضا با «دلالی» و آگهی‌های «صوری» خرید و فروش خودرو شرکت رنو دیگر شریک راهبردی خودروسازان ایرانی نخواهد بود ژاپن می‌تواند در تولید خودرو به ما کمک کند خروج کارشناسان رنو از خطوط تولید سایپا به رکوردی بالاتر در تولید روزانه خودرو رسید ورود قوه قضاییه به ساماندهی بازار خودرو خودرو در یک‌سالگی نقض برجام ارسال گزارش تخلفات بازار خودرو به رئیس قوه قضائیه 2 فاکتور تحقق شعار رونق تولید در صنعت خودرو بهای سوخت در انگلیس با لغو معافیت نفتی ایران،افزایش یافت خسارت‌ تحریم آمریکا برای خودروسازان اروپایی همه تجهیزات پژو در داخل کشور است دولت دست از تصمیم‌گیری برای صنعت خودرو بردارد روزهای بد خودروسازان فرانسوی خروج اجباری از ایران یکی از دلایل کاهش فروش شرکت رنو اعلام شد تحریم نفتی ایران خبر خوبی برای رانندگان آمریکایی نیست سرمایه‌گذاری 333 میلیون دلاری «سافت بانک» ژاپن در پروژه خودران رفتارها تغییر نکند؛ خودتحریمی غالب می‌شود اعلام آمادگی بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خارجی برای فروش قطعات به ایران حرکت خودرو در جاده سنگلاخ تولید کنترل قیمت بنزین یا تشدید تحریم ایران؟ جاسوس مخفی خودروسازان در اختیار والدین! مقابله هوشمندانه با تحریم‌ها ادامه دارد کاهش 3/7 درصدی فروش خودروسازان غربی در ماه مارس کدام خودروسازان خارجی بیشترین فروش را در سال گذشته میلادی داشتند؟ وقایع نگاری خودرو در سال 97 بزرگترین خودروساز آمریکا به چه می‌اندیشد؟ اخذ نشان ملی و رتبه نخست طراحی، مهندسی و بومی‌سازی در صنعت خودروهای تجاری توسط زامیاد راه عبور از تحریم ایجاد ایالت های اقتصادی است تحریم‌ها، بهانه موتورسازان برای سود بیشتر صنعت قطعه سازی دست به گریبان با خودتحریمی خواب سنگین صنعت خودرو در دوران تحریم خبرهای خوشی در راه است ابلاغ دستورالعمل رییس قوه قضاییه درخصوص نظارت و پیگیری حقوق عامه + دستورالعمل توان رفع 90 درصد وابستگی صنعت خودرو را داریم توقف خط تولید خودروهای کم تیراژ پس از تحریم جاده یک طرفه دولت در صنعت خودرو درخواست خودروسازان از ترامپ ضرورت جلوگیری از خودتحریمی و حمایت از قطعه‌سازان داخلی تحریم‌ها قراردادهای خودرو را منتفی کرد جلوگیری ازخودتحریمی و حمایت از قطعه‌سازان بزرگ برابرحاشیه‌سازی‌ها فرصت سوزی؛ فرجام پسابرجام خودروسازان چرایی افزایش قیمت توسط خودروسازان صنعت خودرو بین دو تحریم عضو کمیسیون صنایع مجلس: 25 درصد مشکلات صنعت خودرو ناشی از تحریم ها است بومی سازی فن آوری تولید قطعات با تکنولوژی بالا چرا ترامپ بنزین ایران را تحریم نکرد؟ تلاش GAZ برای معافیت از تحریم‌ها تمرکز بر فناوری ها راه ماندگاری صنعت خودرو در شرایط تحریم مقصر مشکلات صنعت خودرو کیست؟ معرفی 14 خودروی تاتا‌موتور تا 2022 تحریم بهانه حذف قطعات نشود تحویل 12 هزار خودروی خانواده رنو تا پایان امسال رنو فرانسه از پیدا کردن بازار جایگزین ایران عاجز ماند مدیران کل دفاتر «نظارت بر اجرای اسناد رسمی» و «نظارت بر امور مشاوران املاک و خودرو» منصوب شدند تحریم به بازار قطعات یدکی رسید اولویت های وزارت صنعت در دوران تحریم اعلام شد سود خودروسازان را دلالان می‌برند مجلس پرونده واردات خودرو را به قوه‌قضائیه برد تحریم قطعات خودرو،تلاش برای توقف تولید ملی رنو فرانسه فروش خودرو به ایران را متوقف کرد تحریم‌های ایران قیمت بنزین در ژاپن را به بالاترین میزان در 4 سال گذشته رساند زنجیر تحریم به پای صادرات خودرو تحریم ها در کاهش کیفیت خودروهای داخلی تاثیرگذار است درآمد رنو با خروج از ایران 6 درصد سقوط کرد قطعه‌سازان خودرو، راه دور زدن تحریم را می‌دانند بحرینی ها و سعودی ها اوبر را تحریم می کنند نقشه راه حفظ کیفیت در دوران تحریم سرانجام خودروهای پیش‌فروش شده تحریم صنعت خودرو بهترین فرصت برای ایران خودرو و سایپا «فن بدل» خودروسازان به تحریم‌ها ساخت رنو در ساوه با برداشته شدن تحریم‌ها تامین قطعات رنو امکان‌پذیر نیست اشد مجازات در انتظار برهم‌زنندگان امنیت حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه تحریم‌های ایران را رانندگان آمریکا می‌پردازند تحریم ایران بنزین آمریکا را 60 درصد گران کرد خودتحریمی کشتیرانی هزینه های سنگینی به دنبال دارد آلمانی‌ها به دنبال باز نگهداشتن پنجره تجاری با ایران پرونده واردکنندگان خودروهای لوکس در جریان است بازداشت 15 مدیر شرکت واردات خودرو فولکس‌واگن از ایران نمی‌رود مشکل ترخیص مواد اولیه حل شده است ثبات به قیمت خودرو بر می گردد؟ شرکت آمریکایی بابت فروش ضبط ماشین به ایران 1.5 میلیون دلار جریمه شد بازگشایی فایل خودرو در «ستاد مقابله با تحریم» خودروسازان تحریم علیه کشور را آغاز کردند کیا سراتوی 2019، مجهز و زیباتر از قبل (+عکس) نگاهی به امپراطوری عظیم فولکس واگن خودروی "ولوو" به اتاق خواب تبدیل می‌شود! منافذ تنفس واردکنندگان در هوای تحریم حکم جلب ضارب صادر شده است ضربه‌گیر تحریم‌ها در صنعت خودرو تحریم ایران به صادرات صنایع فرانسه آسیب زد تحریم های داخلی حفظ اشتغال موجود را تهدید می کند تعجیلی در تولید و عرضه خودرو نیست «افت بزرگ» در انتظار خودروسازی تحریم ایران، اقتصاد اروپا را آسیب پذیر می کند چالش های درآمدی پیش روی قطعه سازان خودرو مقابله با تحریم به «روش سایپا» توضیحات اژه‌ای درباره بازداشت مسئولان وزارت صنعت قطعه‌ساز آلمانی فعالیت خود در ایران را متوقف کرد کسری قطعات خودروسازان تا نیمه شهریور رفع می شود پژو فرانسه باید به ایران جریمه پرداخت کند نقاط اثر تحریم در صنعت خودرو با سربلندی از تحریم ها عبور خواهیم کرد محصولات جدید سایپا در شرایط تحریم نیز وارد بازار می شود با وجود تحریم‌ها یک میلیون خودرو تولید می‌کنیم فروش رنو فرانسه به ایران نصف شد ظرف شش ماه تحریم‌های خودرویی را جبران می‌کنیم شرکت خودروسازی«دایملر»، توقف برنامه‌هایش در ایران را اعلام کرد قوانین مسدودساز تحریم‌های ضدایرانی آمریکا از فردا اجرایی می‌شود بی اثر کردن تحریم ها در صنعت خودرو با دو اقدام عملیاتی منابع چینی خودروسازان به دلیل هیجان های ناشی از مذاکرات از دست رفت رنو چشم‌انتظار آینده روابط سیاسی - اقتصادی ایران و آمریکاست آغاز تحریم خودروسازی ایران از فردا بازار ثانویه امید تازه صنعت قطعه اسکانیا مقابله با تحریم ها علیه ایران را در دستور کار دارد التهاب بازار خودرو قابل پیش‌بینی بود ادامه تولید در صنعت قطعه یک انتظار واهی است کاهش 31درصدی فروش پژو درپی تحریم ایران استراتژی زنجیره خودروسازی برای مقابله با تحریم‌ها رنو در موقعیت ترک ایران پژو 301 در آستانه تولید نرخ تعرفه واردات خودرو کاهش می یابد خطر افزایش قیمت سوخت در آغاز تحریم های ترامپ بازداشت مدیر سازمان توسعه تجارت و معاونش تحریم شرکای خارجی با تبدیل ایران به پایگاه تولید و صادرات خودرو محقق می شود تحریم ایران، پژو را فلج کرد مدیران ناکارآمد دست صنعت خودرو را برای تحریم شرکای بی وفا می بندند پرونده ثبت سفارش غیرقانونی خودرو در قوه قضاییه در حال بررسی است اطلاعات 100 شرکت خودروسازی افشا شد تحریم‌های داخلی علیه خودروسازی افزایش قیمت خودر‌وهای داخلی در بازار انتخاب شریک خارجی از سوی صنعت خودرو نیازمند شرایط سیاسی مساعد است تحریم شرکت های خارجی در صنعت خودرو امکانپذیر نیست پژو و رنو تحریم ایران را دور می زنند درخواست ترامپ از خودروسازان برای ارائه اسرار کاری خود به وزارت بازرگانی با تکیه بر پلتفرم ملی شرکت های خارجی را تحریم کنیم 2 فاکتوری که صنعت خودرو را از تحریم ها معاف می کند گزارش رییس‌جمهور به مردم درباره پرونده تخلف در واردات خودروهای خارجی بازگشت خودروساز‌های خارجی به زودی امکان پذیر نخواهد بود تولد دوباره شرکت‌های لیزینگ در صنعت خودرو ایران سایپا از تحریم‌ها با موفقیت عبور خواهد کرد اولویت صنعت خودرو پیش از آغاز تحریم‌ها عوامل داخلی برای نابود کردن صنعت خودرو به آمریکا کمک می‌کنند پژو می‌خواهد در ایران بماند استفاده از تجربه و خلاقیت؛ راهکار مقابله با تحریم‌های سنگین‌تر 7 راهبرد قطعه سازان برای خروج از بحران پژو خواستار حضور در ایران است هزینه-فایده خودروسازان فرانسوی برای ماندن در ایران آغاز تحریم‌های جدید صنعت خودرو از نیمه مرداد افزایش قیمت خودرو توجیه ندارد تصمیم شجاعانه سهامداران رنو در مقابل تحریم های آمریکا چرا رنو در ایران ماند؟ خودروسازی رولز رویس بیش از 4 هزار نفر را اخراج می‌کند! پژو مدل1008 را روانه بازار می‌کند +عکس افشای تخلف دایملر پژو - سیتروئن از ایران می‌روند تحریم‌های آمریکا ترکیب بازیگران صنعت خودرو ایران را تغییر می‌دهد پژو چطور می‌تواند تحریم را دور بزند؟ تراز ارزی، لازمه توسعه صنعت خودرو در شرایط تحریم تحریم های آمریکا صنعت خودروی ایران را هدف گرفته است راهکارهای جانبی گروه بهمن برای مقابله با تحریم ها تشکیل اتاق فکر در زنجیره خودروسازی ورود قوه قضائیه به تخلف واردات 34 هزار خودروی لوکس به کشور پاتک خودروسازان به تحریم‌های جدید موانع پیش‌رو برای حضور در ایران ‎داخلی سازی راه نجات صنعت خودرو از تحریم ها حفظ پرستیژ اتحادیه اروپا ضامن قراردادهای خودرویی تحریم ها تمرین خوبی برای صنعت خودرو شرکت‌های آلمانی طرف قرارداد با ایران با تحریم‌های آمریکا چه می‌کنند؟ تجهیز 300 هزار خودرو به سیستم ردیاب تا پایان شهریور امسال فرجام وارداتی‌ها با احتمال بازگشت تحریم‌ها عملکرد خوب خودروسازان ایرانی در مقابله با تحریم‌ها آسیب خودروسازان فرانسوی از بازگشت تحریم‌ها خروج آمریکا از برجام بیش از همه به زیان خودروسازان فرانسوی و آلمانی تمام شد تحریم دوباره صنعت خودرو، خطری برای تامین قطعات خودروهای پرمصرف قراردادهای جدید شرکت‌های فرانسوی با رعایت منافع مشترک منعقد شده است فرانسه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را پس می‌زند واکنش شرکت خودروسازی «پژو سیتروئن» فرانسه به خروج آمریکا از برجام خسارت ماهانه 10 میلیون یورویی پژو به دلیل تحریم ایران معرفی نسل جدید نیسان ایکس تریل2018 به بازار ب ام و x1 را بیشتر بشناسید نخستین خودروی برقی تولید انبوه با چاپ سه‌بعدی به قیمت 10هزار دلار انواع خودروهای مسافرتی را بشناسید! پاک‌ترین خودرو جهان را بشناسید +عکس اسلحه تازه پورشه برای پیست پوست اندازی هاچبک محبوب اشکودا استفاده از فناوری کوانتومی برای ارتقای امنیت خودروهای خودران انتشار تصاویر خودروی جدید پژو 508 اسپرت؛ قبل از رونمایی تسلا به رکورد تولید 300هزار خودرو در سال رسید امضای قرارداد ایران‌خودرو و بنز در نیمه اسفند استفاده از «تخصص خارجی» در خودروسازی فریب اطلاعاتی دولت آمریکا از سوی یک خودروساز درخواست افزایش دستمزد اتحادیه‌ها در ژاپن خودرویی که بالاترین سرعت را به خود اختصاص داد + تصاویر نیمی از اتوبوس‌های دنیا برقی می‌شوند دولت فرانسه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور می‌زند آشنایی صنعت خودروسازی با شرکتهای دانش بنیان و فناوران بهترین خودروهای شاسی بلند بزرگ جهان در سال 2017 (+عکس) جنرال موتورز 10 میلیارد دلار زیان کرد رنو در ایران موفق ترین سال حضور خود را گذراند تصویر مرسدس بنز هیبریدی لو رفت قدرتمندترین خودروهای جهان در 2017 +عکس جیلی سهامدار جدید کامیون سازی ولوو خواهد بود شرکت خودروسازی قایق تفریحی می سازد ارتقای خودروی برقی رنو فلوئنس گران‌ترین اتومبیل‌های جهان در سال2017 /تصاویر فراری تولید سوپر اسپورت‌ها را افزایش می‌دهد آشنایی با شرکت خودرو سازی تسلا موتورز مدل جدید جیپ رنگلر سیستم‌ ایمنی جدید تویوتا تسلا پاور بانک ساخته است! سرعت تسلای جدید در 1.9 ثانیه به 100 کیلومتر می رسد سایه برگزیت بر خودروسازی انگلستان کٌری‌خوانی جنرال‌ موتورز با تسلا یکی از مدیران ارشد Dorken MKS در گفت‌وگو با «عصرخودرو»؛ ایران اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌های خارجی دارد تحریم ها بیشترین ضربه را به حمل و نقل کشور زد خودروهای خاص‌ و رویایی‌2020 +عکس جای خالی خودروهای برقی در خیابان های شهر حراج اولین خودروی تولید شده توسط آلفا رومئو (+عکس) سقوط سود فصلی هوندا تویوتا به دنبال خودران شدن آئودی «ای 7» به دیترویت می‌رود تحمیل هزینه‌ قرارداد‌های خودرو به مشتری استرالیا با صنعت خودروسازی خداحافظی کرد معرفی سریع‌ترین خودروی " مک‌لارن " تا چند ماه آینده هیوندای برای اولین بار در جهان در سان روف ایربگ می گذارد تولید اتوبوس‌های هیدروژنی تویوتا برای بازی‌های المپیک ژاپن (+عکس) کاهش تولید آلفا رومئو و مازراتی رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی میتسوبیشی جدیدی که به راننده مشاوره می‌‎دهد +عکس نگاهی به سدان لوکس 2019 آئودی +تصاویر جنرال موتورز به یاری ارتش امریکا آمد +عکس خودروهای برقی تقاضای جهانی نفت را به اندازه تولید ایران کاهش می‌دهند با این تانک در شهر رانندگی کنید +عکس قدرتمندترین مدل سانتافه +عکس شاسی بلند لوکس و 7 نفره بیوک +تصاویر نیسان خودرو برقی اسپرت ساخت مدل روسی عبور خودروسازی از تحریم‌ها پیش‌بینی کیا مبنی بر رشد بازار خودرو روسیه سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری غول اینترنتی چین روی خودروهای خودران بوش کامیون برقی می‌سازد! دنباله رو دایملر نخواهیم بود نسخه جهانی رنو برای بازار ایران پژو-سیتروئن در تست های آلایندگی تقلب کرده است تولید خودروهای برقی و هیبریدی به زودی از خودروهای بنزینی پیشی می‌گیرد ولوو سرویس های دیجیتال خود را توسعه می دهد پژو کوچکترین نمایندگی خودرو جهان را در یک باجه تلفن افتتاح کرد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان +عکس ناقوس مرگ نمایشگاههای خودرویی به صدا درآمده است کیا تصاویری از کانسپت "پروسید" را منتشر کرد+عکس هیوندای به همکاری با بایک موتور ادامه می‌دهد غایبان بزرگ نمایشگاه خودروی فرانکفورت افزایش تجهیزات و قیمت مزدا CX-9 برای سال 2018 دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل برای ورود به موضوع حوادث جاده‌ای افزایش قیمت 1500 دلاری آلفارومئو جولیا 2018 انتشار تصاویر پورشه کاین 2018 در آستانه رونمایی رسمی اپل در حال کار روی فناوری خودران و چرخهای کروی است استراتژی همسو شدن با خودروسازان جهانی دیده‌بانی دیرهنگام از قراردادهای خودروسازی از این رولزرویس خاص فقط یک دستگاه ساخته شده+تصاویر 9 خودروساز در نمایشگاه فرانکفورت حضور نخواهند داشت فیات- کرایسلر و ب ام و همکار شدند جزییات جدیدی از دستورالعمل و ضوابط واردات خودرو و نحوه همکاری با شرکت های خودروساز خارجی تویوتا، اینتل و اریکسون در حال کار روی زیرساخت خودروهای خودران چهره‌های اول دنیا چه خودرویی سوار می‌شوند؟+ تصاویر رنو برای «بازار ایران» به جنگ تحریم‌های آمریکا رفت مالکان خودرو، سرگردان میان پلیس و دفتر اسناد افزایش قیمتی در خودروهای وارداتی نخواهیم داشت نیسان نتایج مالی اولین دوره سه ماهه سال مالی 2017 را اعلام کرد تسلا 30 دستگاه اول مدل 3 را به مشتریان تحویل داد انتشار تصویر تبلیغاتی عضو جدید خانواده Z ب ام و اثر کمرنگ داخلی‌سازی بر قیمت خودروها استقبال جگوار از تولید خودروهای کوچک تر مدعی ساخت خودرو برقی محکوم شد فولکس واگن تولید "توارگ" را در آمریکا متوقف می‌کند امید خودروسازان بین‌المللی به بازار ایران ارتقای چشم‌انداز اعتباری خودروساز آلمانی تویوتا لذت رانندگی را در اختیار کودکان می گذارد محبوب‌ترین خودروها در کشورهای اروپایی درسال 2017 ساخت نخستین تراموای خودران دنیا در چین قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند جهان +تصاویر رونمایی از یک اتوبوس الکتریکی زیرزمینی+تصویر رونمایی از موتور سیکلت آینده نگرانه ب ام و+تصاویر ساخت سریع‌ترین خودرو جهان برای پلیس +عکس رنو خودروی "ترافیک اسپیس کلاس" را روانه بازار کرد (+عکس) خودروی الکتریکی سوئیسی با شتاب 2.3 ثانیه+تصاویر خودروسازی به عقب برنمی‌گردد تقاضای نفت جهان تحت تاثیر حرکت هند و چین به سمت خودروهای الکتریکی کاهش سهم دولت فرانسه در خودروسازی فراری: قادر به تولید 10 هزار خودرو در سال هستیم هند پنجمین خریدار بزرگ خودرو دنیا W15 460 اسب بخاری به اندازه پراید می‌سوزاند تغییر الگوی مشارکت خارجی خودروسازان تحریم کارخانجات خودروسازی را تعطیل کرد چالش چهارضلعی خودروسازان خارجی در ایران آخرین مانع حضور خارجی‌ها در خودروسازی ایران؟ فروش برند لوکس نیسان 18 درصد رشد کرد آس‌های هفت‌گانه جیپ سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری فورد در کارخانه‌های آمریکایی نوبرانه‌های پرآپشن شجره‌نامه بزرگ خاندان باواریا بخشنامه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی و ثبتی درباره معاملات خودرو حمام آفتاب به سبک بنز بازگشت باشکوه آلپاین اتوبوس‌های هیدروژن‌سوز به راه افتادند پیش‌بینی رشد سوددهی فولکس تاکسی‌های خودران پرنده در دبی +تصاویر رونمایی دیجیتالی از رقیب کره ای نیسان جوک+عکس خسارت سالانه 3 میلیارد دلاری به خودروها در آمریکا به دلیل برف‌زدایی جاده‌ها پیاده نظام آینده حمل‌و‌نقل کلاس جی‌تی به همراه خانواده! خودروی پرنده یا هواپیمای جاده‌رو! فروش رنو-نیسان به مرز 10 میلیون خودرو رسید حمایت ایتالیا از فیات کرایسلر درباره اتهامات آلایندگی ایجاد محدوده تست خودروهای خودران پیش بینی چین برای فروش 800 هزار خودروی سبز درگسترهای مادرزاد! کارکنان آمریکایی جنرال موتورز 12 هزار دلار پاداش می‌گیرند پول‌سازی بی‌وقفه ماشین‌های مسابقه هارلی دیویدسون دوباره شتاب می‌گیرد کیا نسل دوم سدان لوکس K900 را عرضه خواهد کرد تویوتا سوپرا پاییز آینده در نمایشگاه توکیو انتشار تصاویر مک لارن P14 قبل از نمایشگاه ژنو فیس‌لیفت به سبک باواریایی‌ها بازگشت باشکوه از پارکینگ فراموشی پایان باشکوه یک افسانه ایرباس در یک قدمی انقلاب حمل‌و‌نقل جادوی پلت‌فرم مشترک! برقی‌ساز چینی و بلند پروازی هایش سربازان خط‌مقدم آینده حمل‌و‌نقل شهری برقی‌های چالاک از راه می‌رسند چالش و فرصت خودروهای فوق کوچک کابوس اتم و کاترهام حراج شماره یک از یک آغاز فروش استِلویو کیفی‌ترین خودروهای 2016 از نگاه مردم لامبورگینی در سال 2016 رکورد فروش زد کیا استینگر با پیشرانه های مختلف عرضه می‌شود+تصاویر تویوتا بیش از 2 میلیون خودرو در آمریکا تولید کرد شرایط به گونه‌ای نیست که شرکت‌ها قادر به ارائه مدرک از برندهای اصلی باشند فروش خودرو در چین رکورد زد 210 اسب بخار در یک خودرو هاچبک خودروهای فیات متهم به آلایندگی، هنوز تست و فروخته نشده اند خودروهای لوکس با فناوری سریع تر و سبک تر می شوند مبارزه موشک‌های میکروسکوپی! خبرهای خوب برای اشکودا داروی تقویتی برای 911 جمع اضداد زیر یک سقف یک ام‌پاور استادانه جعبه جادویی وستفیلد بلوغ زودرس تراورس شاید مک‌لارن جدید این‌شکلی باشد رینگ‌های سفارشی برای آقای خشمگین چالش عقب افتادن باتری سازها از خودروسازها! جادوی 1250 اسب‌بخاری در انتظار وانت‌ غول‌آسای فورد فشار ترامپ بر خودروسازی مکزیک مکزیک تهدیدها علیه سرمایه گذاری در این کشور را رد کرد رونمایی آئودی از 2 کروکی A5 و S5+تصاویر خودروهای ولوو مجهز به اسکایپ می‌شوند جان سخت‌های «تاپ‌گیر» رویای فوق سریع چینی‌ها ! آیا « نسخه‌های ویژه » واقعا ویژه هستند؟ خبرهای خوب برای آیگو جراحی پلاستیک برای اوکتاویا مزیت نسبی دیزل‌ها رنگ می‌بازد خودروسازی اختصاصی برای سینما نوآوری‌های متحول‌کننده صنعت خودرو تویوتا با سیستم "سونار" به دنبال کاهش تصادفات است واردات اتوبوس روسی با وجود تولید داخل سومین ویدئوی کیا GT منتشر شد تصاویری از طولانی ترین خودروی جهان مطمئنم سیاست تجاری آمریکا در دوره ترامپ تغییر نخواهد کرد جریمه تسلا برای مالکانی که در ایستگاه شارژ معطل کنند اتومبیل‌های جدید تابلوهای راهنمایی-رانندگی را می‌خوانند ساخت خودروی لوکس برقی با 1000 اسب بخار قدرت و برد 640 کیلومتر خودروهای آینده با اثر انگشت روشن می شوند چالش سنتی تولید محصول کامل آلمانی‌ها چگونه به بازی بر می‌گردند؟ ساخت مجدد آستون مارتین 60 سال پیش ایده بنز برای مسابقات لمان ترس از خودران‌ها کی تمام می‌شود؟ ابرخازن‌ها، آینده خودروهای برقی را تغییر می‌دهند پرتقال 620 اسب‌بخاری به رنگ نعناع اولین عضلانی دو محور تاریخ پدیده‌ای خیره‌کننده از هلند غافلگیری اوپل با نسل جدید اینزیگنیا دومین فراری توربوشارژ فیات طلایی؛ ‌فقط یک دستگاه کراس‌اوور یعنی این! سرانجام میکرا نیسمو گران‌ترین محصول آکورا بازگشت لئون بازی رقابت پیرمردهای اسپرت پوش ! تازه‌وارد مک‌لارن قاتل سوپراسپرت‌ها نکاتی برای انتخاب راحت‌تر خودرو بودجه کلان آلمان برای خودروهای هیدروژنی بی‌اشتهایی برای خرید خودروهای برقی تاثیر زودگذر تمدید تحریم‌های داماتو بر اقتصاد ایران نگران وضعیت قرارداد جدید پژو با تمدید 10ساله تحریم هستیم محصول جدید پژو +تصاویر رونمایی فورد از فیستاهای2017 +عکس اتحاد غولهای خودروساز برای ساخت جایگاه‌های شارژ برقی آزمایش نخستین خودروهای خودران کانادا در اونتاریو عرضه نسل جدید مدل پرفروش فورد در اروپا دایلمر توقف فروش خودروهای دیزلی در آمریکا را رد کرد 10 خودرو برتر سال 2017 + تصاویر مدل جدید خودروی برقی بی ام و در راه است 4 رمز کلیدی خودروسازی هیوندای آزمایش ترمز سریع ترین سیستم حمل و نقل جهان+تصاویر اجرای "حالت رانندگی" در گوشی‌های هوشمند رونمایی از نسخه اسپرت 3.3 لیتری جنسیس G80 فولکس به دنبال شراکت با بزرگترین سرویس کرایه خودرو چین تیم جدید تویوتا برای ساخت خودروهای الکتریکی اتوبوس برقی چند تکه+ عکس چرا فراری با موتورهای حجیم خداحافظی می‌کند؟ لکسوس به فضا می‌رود! فورد شما را می‌پاید! برنامه ترامپ برای پیمان نفتا و اثر آن روی جهانی‌سازی صنعت خودرو تسلا به دنبال فتح اروپا خاموشی ابدی موتورهای تنفس طبیعی موستانگ افسارگسیخته لوتوس با قلب فراری معجون جوانی برای پیرمرد جادوی تمام‌نشدنی مد روز ایتالیا اسپشیال، به سبک‌ ب‌ام‌و پاور واگن 2017 آمد پورشه ماجون را دیده‌اید؟ مخصوص‌کویر فورد غول‌آسای برزیلی این گلف جدید است فقط 1000 دستگاه ترامپ و کارخانه خودروسازی کاماروهایی که تمام نمی‌شوند آبی شگفت‌انگیز کاندیدای جایزه بهترین خودروی سال +عکس بازار خودرو آمریکا از تصورات خودروسازان ژاپنی عقب تر است نیسان اولین دفتر کار سیار جهان را ساخت+تصاویر مضحک ترین خودروها در نمایشگاه SEMA 2016+تصاویر خودرویی که تنها یک بار تولید شد! +عکس تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی با شرایطی امکان‌پذیر است اسمارت و فلسفه خودروهای کوچک اوبر و اقتصاد اشتراکی رقیب خانگی پانامرا مرثیه‌ای برای یک رویا! وقتی چلنجر دو دف می‌شود اونتادور با طعم میورایی اطلسی از فولکس‌واگن دی.اس مات شد موشک ایتالیایی-آلمانی جی‌تی‌اس جدید باواریایی‌ها شورش 750 اسب‌بخاری موستانگ تاکومای جنگلی چشم‌هایی به سبک اشکودا اولین اسب مارانلو جیلی، لوتوس را می‌خرد خودروهایی از آینده هوندا و یاماها متحد شدند کم هزینه و پرهزینه‌ترین خودرو‌های جهان +جدول ساخت لامبورگینی شخصی در اوکراین! +عکس رنو Zoe ارزانترین الکتریکی با توان طی مسافت 400 کیلومتر سوزوکی اگنس جدید سال آینده می‌آید شکایت تسلا از ممنوعیت فروش خودرو در میشیگان چند نفر چرخ‌های خودروسازی دنیا را می‌چرخانند؟ موقعیت خودرو در مذاکرات خارجی شکار ابرخودرو جدید مک‌لارن در انتظار یک سدان رویایی وزارت صنعت محدودیتی برای مذاکره خودروسازان داخلی با شرکای خارجی ایجاد نکرده است سرانجام قرارداد با خودروسازان خارجی چه خواهد شد؟ شراکت با خودروسازان خارجی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک چند ضلعی مشارکت با خودروسازان خارجی 10 خودرویی که با ظاهر سریع شما را فریب می‌دهند فروش خودرو در اروپا رشد کرد خودرو سفارشی شاهزاده خانم بهترین خودروهای روباز سال 2016 گرانترین خودروی تاریخ را ببینید+تصاویر رونمایی از خودرو جدید سوبارو +تصاویر ضرر سوزوکی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چالش سیاسی صادرات خودرو واکنش خودروسازان جهانی به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا جنرال موتورز دست به جیب شد 10 خودروی زشت جهان از نگاه کارشناسان این حوزه دست عربها از بازار خودرو ایران کوتاه شد بند نانوشته در قراردادهای صنعت خودرو نسخه ویژه کادیلاک ATS برای ژاپن +عکس نیسان خودروی هیدروژنی اتانول سوز می‌سازد نسخه‌های خاص «BMW سری 7» غولی به نام ناوارا عملکرد خودرویی مجلس نهم تولید خودروهای برقی و هیبریدی ازسرگیری خطوط تولید تویوتا پس از انفجار کارخانه برندهای لوکس به داد فولکس واگن رسیدند شک و شبهه در اخذ نمایندگی رسمی از شرکت‌های مادر خودروهای بزرگ با قلب های تپنده کوچک! اخذ نمایندگی از دفاتر منطقه‌ای خودروسازان خارجی بلامانع شد فعلا در مورد قرارداد با رنو صحبت نمی کنم استراتژی همکاری با خودروسازان خارجی بهترین آئودی‌ های تاریخ چرا مذاکره با خودروسازان خارجی محرمانه شد؟ چرخ فیبر کربنی برای ابرخودروها احتمال دستکاری سوزوکی در تست اقتصاد سوخت 10 خودرو آلوده سال 2016 خودروسازان خارجی با اخذ امتیاز آمدند، وگرنه با قیمت دستوری نمی‌آمدند معرفی نسخه ویژه نوبل M600 شگرد کره‌ای‌ها برای حضور در بازار خودرو ایران قرارداد 260 میلیون دلاری هیوندای با ایران برای تولید واگن قطار حضور ایران در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی دبی حبس ابد برای هک خودرو 10 کانسپت خیره کننده که در نمایشگاه پکن معرفی شدند+تصاویر علاقه ای به ادغام با فیات-کرایسلر نداریم شرکت نفتی شل خودروساز شد تغییر چهره سایت‌های استراتژیک خودروسازان پای خودروهای آمریکایی به ایران باز شد حضور خودروسازان خارجی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک 15 خودرو جدید که بی‌ صبرانه باید منتظر ورودشان باشیم باشکوه‌ترین بازگشت خودروها خانواده NX لکسوس صاحب یک عضو پرقدرت می شود نیسان اسکایلاین نمادین ترین خودروی ژاپنی تمام ادوار لقب گرفت 325 هزار دستگاه تسلا مدل 3 پیش فروش شدند فیات- کرایسلر 1300 نیرو را تعدیل می کند سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری فیات کرایسلر در آرژانتین با بمب افکنهای خودرویی سال آشنا شوید فروش خودرو در انگلستان رکورد زد خودروساز آلمانی-چینی مدعی ساخت سریع‌ترین خودرو جهان شد تعیین مسیرسرمایه‌گذاری خارجی اعلام آمادگی خودروسازی "مان" آلمان برای شراکت بلندمدت با ایران چهره صنعت خودرو ایران تغییر می‌کند سه واکنش به سرمایه خارجی امیدواریم کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد ردیابی انتقال فناوری در قراردادهای خودرویی لزوم شناسایی مسیر توسعه صنعت خودرو ژاپن صادرات کامیون به ایران را از سر می گیرد قیمت اولین خودرو لوکس بعد لغو تحریم لغو روادید و اجازه ورود کامیون‌های ایران به عراق کاهش ادامه‌ دار قیمت خودرو در بازار تویوتا، نیسان، مزدا و ایسوزو در راه ایران تأثیر لغو تحریم‌ها بر بازار خودرو الزام شرکای خودروساز خارجی به صادرات محصولات تولیدی بازار خودرو پس از برجام پایان انتظار خودروسازان خارجی لوکس بودن به سبک چینی ها اتحادیه اروپا تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس توافق ژنو را تا 2 هفته دیگر تمدید کرد بیانیه مشترک موگرینی و ظریف درباره اجرای برجام اتحادیه اروپا و آمریکا تحریمهای اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو کردند 4 روز دیگر تحریم‌های ایران لغو می‌شود پرسش سناتورهای آمریکایی از 18 خودروساز جهان شکایت آمریکایی‌ها از 10 خودروساز خودروسازان خارجی پشت مانع تحریم‌ها
Back to top