مالکان خودرو، سرگردان میان پلیس و دفتر اسناد

عصر خودرو- انتقال اموال و املاک باید درچارچوب عقد بیع انجام‌شود.

Wednesday 09 August 2017 - 09:42:00

مالکان خودرو، سرگردان میان پلیس و دفتر اسناد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از قانون، کشمکش‌میان دو نهاد دولتی، مردم را سرگردان و کلافه کرده است. از یک طرف نیروی انتظامی برگه سبزی که خود صادر می‌کند را به عنوان سند تلقی کرده و به مردم می‌گوید نیازی به رفتن به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت رسمی خودرو نیست، از طرف دیگر کانون سردفتران به استناد قانون معتقد است سندی رسمی است که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد و برگه سبز خودرو به هیچ عنوان سند رسمی تلقی نمی‌شود. هرچند این بحث‌ها مدت‌هاست که آغاز شده اما از سال گذشته با اظهارات رییس پلیس راهنمایی و رانندگی که اعلام کرد «شهروندان، اجباری برای ثبت مجدد مالکیت وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی برای نقل‌و‌انتقال خودروها ندارند»،شدت بیشتری گرفت.
 این اظهارات واکنش کانون سردفتران و اداره ثبت و در نهایت قوه قضاییه را به دنبال داشت تا جایی که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد، مردم با داشتن برگ سبز در پاره‌ای موارد با مشکل مواجه می‌شوند و درباره موارد اختلافی باید ثبت رسمی نیز انجام شود. پس از آن نیز رییس قوه قضاییه با ابلاغ بخشنامه‌ای تکلیف را مشخص و بیان کرد: «مقرر می‌گردد واحدهای قضایی و اداری،‌اجرای ثبت اسناد معاملات خودرو که در دفاتر اسناد رسمی ثبت گردیده را به عنوان ملاک قانونی تشخیص مالکیت مورد توجه قرار داده و از اعتبار بخشیدن و اتکا به مدارک مربوط به تعویض پلاک خودرو به عنوان سند رسمی مالکیت اکیدا پرهیز نمایند».اما بحث‌ها همچنان ادامه دارد و مردم همچنان بلاتکلیف‌هستند و این سوال مطرح می‌شود که دلیل اصرار نیروی انتظامی برای کافی بودن برگ سبز خودرو چیست؟ با توجه به حواشی ایجاد شده، برای روشن شدن موضوع، گفت‌وگویی با احمد علی سیروس، سردفتر اسناد رسمی و رییس کمیته پیگیری تثبیت مالکیت سند رسمی خودرو انجام دادیم و روند قانونگذاری در مورد ثبت خودرو از گذشته تا حال را از ایشان جویا شدیم.
جناب آقای سیروس، روال ثبت خودرو در ایران از گذشته تا به امروز چگونه بوده است؟
اولین آیین‌نامه راهنمایی رانندگی در ایران در خصوص تردد درشکه‌ها بود که در سال 1317تدوین شد. زیرا آن زمان خودرویی در کشور وجود نداشت و اولین آمار در مورد خودرو در ایران، مربوط به سال 1320 است که 711 دستگاه خودرو در کشور وجود داشته است که بسیاری از این خودروها مربوط به سفارتخانه‌ها یا مسئولان یا ادارات دولتی بودند و اشخاص خصوصی کمتر خودرو داشتند. سال 1324 وزیر دادگستری دستورالعملی صادر کرد که دفاتر اسناد رسمی از گواهی امضا کردن نقل و انتقال خودرو خودداری کنند و سند رسمی بنویسند زیرا آن زمان چگونگی نحوه انتقال املاک یا اموال متداول نبود و به دلیل اینکه دفاتر اسناد رسمی تازه تاسیس شده بودند، رویه‌های مختلفی اجرا می‌شد.پس وزیردادگستری با این بخشنامه تکلیف کرد ‌که اوراق یا قولنامه‌هایی را که متعاملین میان خودشان در خصوص خودرو تنظیم می‌کنند، باید به صورت سند رسمی ثبت شود تا حالت بیع را پیدا کند. پس از آن در سال 1347 طبق ماده 15 آیین‌نامه‌راهنمایی رانندگی خریداران را الزام کرد، هنگام خرید خودرو کارت جدید را نیز دریافت کنند.به عبارت دیگر باید افراد سند انتقال و تصویر شناسنامه خود را به اداره راهنمایی‌ و رانندگی ارسال کرده تا بتوانند کارت جدید خودرو را دریافت کنند که این سند انتقال، همان سندرسمی بود.
اولین قانونی که افراد را ملزم می‌کرد نقل و انتقال رسمی خودرو را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند، چه زمانی تصویب شد؟
اولین قانون برای الزام به نقل و انتقال رسمی خودرو در دفاتر اسناد رسمی، ماده 10 قانون اخذ جریمه‌های رانندگی مصوب سال 1350است که در این قانون تکلیف شد، برای اطلاع شهربانی، نقل و انتقال خودرو در دفتر شهربانی نیز ثبت شود و دفاتر اسناد رسمی مکلف شدند که خلاصه‌ای از انجام معامله را برای شهربانی محل شماره‌گذاری خودرو ارسال کنند. اما سال 1359 قانون دیگری مصوب شد که نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی را ممنوع کرد. به عبارت دیگر به موجب ماده یک قانون نحوه نقل و انتقال معاملات خودرو (مصوب 25/4/1359)، نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ممنوع و نقل و انتقالات باید در مراکز شماره‌گذاری انجام شود. اما اجرای این ماده موکول به تدوین آیین نامه شد. در انتهای این قانون آمده بود تا زمانی که آیین نامه اجرایی تدوین نشده، کما فی‌السابق عمل شود که این آیین‌نامه در هیچ دوره‌ای توسط وزرا تدوین نشد. اما نکته جالب اینکه، درست در همان زمانی که ظاهرا نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی ممنوع شده بود، اولین مالیات نقل و انتقال خودرو درکشور وضع شد که دفاتر اسناد رسمی مامور وصول آن شدند. به عبارت دیگر تا آن زمان مالیات، هنگام نقل و انتقال خودرو پرداخت نمی‌شد ولی به موجب ماده هفت قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نقل و انتقال خودرو مشمول مالیات شد و ادارات راهنمایی بدون ملاحظه فیش مالیات که دفاتر اسناد رسمی وصول می‌کردند، نمی‌توانستند سند را به نام خریدار جدید تغییر نام دهند. بنابراین از آن زمان روال بر انتقال الزامی سند در دفاتر اسناد رسمی بود.
پس از چه زمانی بحث تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو توسط نیروی انتظامی مطرح شد؟
سال 1383شرکت رهگشا بنا به درخواست سردار سیدجعفر تشکری هاشمی، جانشین فرمانده راهور ناجا تاسیس شد که ایشان خود یکی از اعضای هیات مدیره شرکت رهگشا بود. موسسان این شرکت قبل از تاسیس این شرکت یعنی سال 1382 در روزنامه‌ها فراخوانی برای یافتن پیمانکار داده بودند تا نقل و انتقال خودرو را به بخش خصوصی واگذار کنند که البته دفاتر اسناد رسمی با داشتن شرایط مساوی در اولویت قرار گرفته بودند و از آن زمان این شرکت مدعی شد که نقل و انتقال باید در شرکت رهگشا انجام شود که در واقع این عمل اقدامی کاسبکارانه بود و به نوعی پلیس وارد کار اقتصادی شد که این امر مخالفت و اعتراض‌هایی را به دنبال داشت. حتی کانون سردفتران از موسسه رهگشا، شکایتی‌ به دادسرای نظامی تقدیم کرد که با وجود این اعتراضات، این شرکت ثبت شد و در سال 1390 نیز سردار مومنی به عنوان رییس هیات مدیره و سردار تقی مهری عضو هیات مدیره این شرکت معرفی شدند. گویا در بهمن سال قبل این شرکت منحل اعلام شد. اما نکته مهم این است که تعویض پلاک در سال 2007در کشور آلمان که از آنجا اقتباس شده بوده، منسوخ شده در حالی که سال 2011 یعنی 1389 این روش بنا بر اصرار هواداران شرکت رهگشا توسط نیروی انتظامی تازه در ایران تصویب شده ‌است. اما نکته اصلی تعداد کم مراکز تعویض پلاک در کل کشور است. این تعداد نزدیک 205 مرکز در کل کشور است در حالی که ما نزدیک 1340 شهر داریم یعنی درعمل بیش از 1100 شهر مراکز تعویض پلاک نداشته و مردم برای تعویض پلاک خودرو باید از شهری به شهر دیگر سفر کنند. در حالی که تعداد دفاتر اسناد رسمی در کل کشور بسیار زیاد است به طوری که در هر شهر، کوچه و خیابانی این دفاتر وجود دارند.
به‌نظر شما واگذاری تعویض پلاک به بخش خصوصی توسط شرکت رهگشا قانونی است؟
همان سال‌های تاسیس شرکت رهگشا، اداره راهنمایی و رانندگی در پاسخ به دیوان عدالت اداری صریحا اعلام کرد که امور تعویض پلاک را به بخش خصوصی و شرکت رهگشا واگذار کرده است که این قضیه تا آن زمان مسبوق به سابقه نبود. البته این امر قانونی نیست. زیرا فقط بحث انتقال خودرو نبود بلکه عقد بیع باید انجام می‌شد و به دلیل اینکه ما تابع فقه امامیه هستیم، پس انتقالات اموال و املاک باید درچاچوب عقد بیع انجام ‌شود. یعنی باید مشتری وجود داشته باشد و ثمن ردو بدل شود و اسقاط خیارات نیز باید صورت بگیرد. زیرا خودرو با کالاهایی مانند تلویزیون و یخچال تفاوت بسیاری دارد وکالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و روال آن متفاوت است.
با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، قانونی برای تعیین تکلیف ثبت خودرو تصویب نشد؟
سال 1389 زمانی که قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بررسی قرار می‌گرفت، نمایندگان ماده 30 این قانون را که الزام می‌کرد نقل وانتقال خودرو باید دردفترخانه انجام شود و به دنبال آن نیز پلاک خودرو در دفترخانه به خریدار تحویل شود (یعنی لزومی نداشت مردم به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند) با توجه به شبهه‌ای که در مجلس ایجاد شد، حذف کردند. اما شورای نگهبان به حذف این ماده اعتراض کرد با این استدلال که حذف این ماده سبب می‌شود نقل‌و‌انتقال رسمی خودرو و به دنبال آن حق‌الثبت و وصول مالیات بلاتکلیف ‌شود. در صورتی که اگر مالیات و حق‌الثبت وصول نشود، مشمول اصل 75 شده و ایراد قانون اساسی گرفته می‌شود. عدم وصول مالیات با برنامه‌های توسعه نیز مغایرت داشت زیرا در طول برنامه توسعه، اقداماتی که موجب کاهش درآمد دولت می‌شد ممنوع شده بود. بنابراین درصدر ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی صراحتا اعلام شد که نقل و انتقال خودرو به موجب سندرسمی صورت می‌گیرد، دارنده وسیله (که در این ماده ذکر نشده متعاملین) قبل از اینکه برای نقل و انتقال به دفترخانه مراجعه کند، برای احراز هویت و مالکیت و تایید صلاحیت خودرو باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کند و برای اینکه مردم در رفت و آمد دچار مشکل نشوند، باید دفاتر اسناد رسمی در مراکز تعویض پلاک مستقر شوند.
آقای سیروس، مردم از هزینه‌های بالای ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی گلایه دارند. به نظر شما لازم نیست این هزینه‌ها کاهش یابد؟
در سال‌های اخیر بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه هزینه ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی بالاست و نیازی به ثبت سند رسمی خودرو نیست. حال این سوال مطرح است چطور این افراد و هواداران شرکت رهگشا در خصوص حق دلالی بنگاه‌ها که بعضا از هر طرف یک درصد اخذ می‌شود باوجود اینکه تعرفه آن نیم ‌درصد است (برای مثال ماشین 20 میلیونی گاهی 400 هزار تومان حق دلالی گرفته می‌شود) اعتراض نمی‌کنند و فقط به حقوق دولتی(حق الثبت و مالیات ارزش افزوده و حق التحریر سردفتر) اعتراض می‌کنند. نکته دیگر اینکه گفته می‌شود نیروی انتظامی بدون دریافت مالیات برای مردم تعویض پلاک انجام می‌دهد که اخذ آن غیرقانونی است. اما سوال ما این است چرا قانونگذار و شورای نگهبان برگ‌سبز خودرو را سند رسمی تلقی نکرده و عنوان شده سند رسمی دیگری باید تنظیم شود تا معاملات رسمیت پیدا کند؟اما در مورد بالا بودن هزینه‌ ثبت رسمی در دفترخانه بایدگفت که در سال 1380 مالیات نقل و انتقال خودرو، یک درصد قیمت روز خودرو تعیین شد و این مبلغ را دارایی تعیین می‌کند. برای مثال در آن سال قیمت پیکان چهار تا پنج میلیون تومان یا پراید سه الی چهار میلیون تومان بود. مالیات نقل و انتقال حدود20 الی 30 هزار تومان می‌شد که نیم درصد این رقم حق‌الثبت بود و به حساب خزانه واریز می‌شد. جمعا شاید با حق‌التحریر و مالیات50 هزار تومان نمی‌شد. اما امروز که قیمت خودروی پراید حدود 20 میلیون یا اندکی بیشتر است، مالیات آن حدود 230 الی 240 هزار تومان و حق الثبت نیز 130 الی 140 هزارتومان و با احتساب مالیات برارزش افزوده‌ای که دارایی به اسناد تحمیل کرده، مبلغی نزدیک به بیش از 400 هزار تومان باید طرفین برای نقل و انتقال پراید پرداخت کنند که این مبلغ بالاست. اما این نکته مطرح است که اگر دولت واقعا به فکر رفاه مردم است، چرا حق‌الثبت و مالیات را کاهش نمی‌دهد؟ و فقط طوری وانمود می‌شود که هزینه ثبت در دفاتر اسناد رسمی بالاست. در حالی که این مالیات به حساب وزارت دارایی واریز می‌شود. اگر وزارت دارایی مدعی است این مالیات زیاد است، چرا آن‌را کم نمی‌کند؟ در حال حاضر مردم بلاتکلیف مانده‌اند و افراد مختلف نظرات مختلفی دارند. اگر قرار نیست خودور در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود، قانونی تصویب شود ودر آن مشخص شود. اما اگر قرار است در دفترخانه ثبت شود، باید به صورت مشخص و واضح بیان شود و جلوی تشویش اذهان عمومی گرفته شود.
دلیل اصرار نیروی انتظامی بر عدم نیاز به ثبت رسمی خودرو چیست؟
چرا برخی مسئولان از اینکه سند خودرو به صورت رسمی ثبت شود، واهمه دارند. ما حتی در دوره‌ای شاهد بودیم که مردم را تشویق می‌کردند، برای نقل و انتقال املاک به دفترخانه مراجعه نکنند و با کدرهگیری در بنگاه نقل و انتقال را انجام دهند و قرار بود بانک اطلاعاتی ایجاد شود. حال این سوال مطرح است چرا تمایل زیادی برای ایجاد بانک‌های متعدد اطلاعاتی وجود دارد، در حالی که سازمان ثبت، وزرات بازرگانی و وزرات مسکن و شهرسازی، دارای بانک اطلاعاتی هستند. حال قرار است پلیس نیز بانک اطلاعاتی خودرو را ایجاد کند. این بانک‌های متعدد با صرف میلیاردها تومان هزینه برای چیست؟ کجای دنیا این مقدار بانک اطلاعاتی متعدد وجود دارد؟
به نظر شما مزایای ثبت سند رسمی چیست؟
در صورت ثبت رسمی، هیچ خودرویی نمی‌تواند به‌صورت قاچاق و بدون پرداخت عوارض گمرکی منتقل شود. در حالی که اگر معاملات خودرو رسمیت پیدا نکند، ممکن است ماشین‌های قاچاق نیز منتقل و شماره گذاری شوند. به تازگی باندهایی در اصفهان و گلستان دستگیر شدند که بدون گرفتن عوارض گمرکی، خودروها را شماره گذاری می‌کردند و گفته شد که این افراد در سامانه راهور دخالت می‌کردند. با توجه به هزینه بالای ثبت رسمی خودرو و اینکه بارها گفته شده برگه سبز نیروی انتظامی کافی است، پس به نظر می‌رسد مردم انگیزه‌ای برای ثبت خودرو نداشته باشند.
البته در این سال‌ها هزینه تعویض پلاک نیز افزایش یافت. سال 1383 هزینه تعویض پلاک پنج هزارتومان بود، در حالی‌که امسال مبلغ 70هزارتومان از مردم اخذ می‌شود. وقتی نیروی انتظامی هزینه تعویض پلاک را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر نیز دولت حق الثبت را افزایش می‌دهد، به دفاتر اسناد رسمی ایراد گرفته می‌شود. چرا این افراد در مورد مبالغ زیادی که در بنگاه‌ از مردم گرفته می‌شود سخنی نمی‌گویند؟ حتی گاهی افراد (متعاملین)در روزنامه یکدیگر را پیدا کرده‌اند اما مجبور می‌شوند در بنگاه قولنامه ابتدایی بنویسند و هزینه بنگاه به صورت کامل از آن‌ها گرفته می‌شود و برای ماشین 100 میلیونی باید طرفین حداقل یک میلیون به بنگاه بپردازند. چرا سخنگوی محترم ناجا به این موضوع هیچ اعتراضی نکرده‌است؟ اما در مورد یک نامه داخلی که اداره قوانین به رییس مجلس نظر مشورتی داده، جهت اطلاع اعلام شده آن را به عنوان تصویب قانون در اذهان عمومی مطرح کردند و گفته شد قانون جدید می‌گوید برای نقل و انتقال نیازی به دفاتر اسناد رسمی نیست و برگه سبز پلیس کافی است. قانون می‌گوید ماده 22 قانون حمل‌و نقل جاده‌ای که بحث کالای ترانزیت است، ناشی از این است که ما می‌توانیم سند مالکیت صادر کنیم. این حجم القائات، شبهه برانگیز است. به اعتقاد بنده باید در مجلس کمیسیونی در مورد این قضیه تشکیل شود تا راجع به عملکرد بنیاد تعاون ناجا، شرکت رهگشا حتی کانون سردفتران تحقیق و تفحص کند. اما در مورد اینکه گاهی گفته می‌شود کانون سردفتران مبالغ زیادی دریافت می‌کند، در حالی که کانون سردفتران زیر مجموعه قوه قضاییه است و یک نفر از قوه قضاییه ناظر بر عملکرد آن است و تمام پرداخت و هزینه‌ها مطابق آیین‌نامه انجام می‌شود و پول‌هایی که پرداخت می‌شود به موجب مصوبه بوده‌است. به موجب تبصره 28 قانون بودجه سال 1394 هزینه تعویض پلاک عینا باید به نیروی انتظامی پرداخت ‌شود. با چه مکانیزمی این پول توسط نیروی انتظامی به شرکت رهگشا که یک شرکت خصوصی است، پرداخت می‌شود. این مواردنیاز به بررسی دارد و باعث تاسف است که برخی از مسئولان خوشنام نیروی انتظامی درگیر این قضایا شده‌اند.

برچسب ها

خرید وفروش خودروخرید خودروتخلفات رانندگیقوه قضاییهنیروی انتظامیثبت سند خودروبرگ سبز خودروشورای نگهبانکارت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
اعتبارسنجی توصیه خودرویی سازمان بازرسی کشور در حال بررسی مشکلات عرضه خودرو تورم ماهانه خرید خودرو در مرداد ماه منفی شد پلیس برگ سبز را ملاک مالکیت خودرو می‌داند عباس ایروانی به همراه 8 کارمند گمرک به اخلال در نظام اقتصادی محکوم شده است خریداران معترض خودرو به کجا شکایت کنند؟ دلیل خطا در اعلام ساعت وقوع تخلفات رانندگی چه بود؟ لایحه واردات خودرو در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است راه‌اندازی کمپین خرید خودرو در چین پیش بینی بازار خودرو در ماه‌های آتی کدام بانک‌ها برای خرید خودرو حساب وکالتی باز می‌کنند؟ + لینک امکان انصراف از دریافت خودرو در سامانه یکپارچه تا چه زمانی فعال است؟ ارسال دعوتنامه جدید برای مشتریانی که موفق به واریز وجه نشدند بوی خودروی نو نشانه‌ای از وجود موادشیمیایی خطرناک است شرایط ثبت نام برای کلیه متقاضیان خرید محصولات گروه سایپا فراهم شد نرخ دیه سال 1402 اعلام شد اشتیاق خرید خودرو بدلیل بحث مالی آن است خرید خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین دغدغه ما توسعه صنعت خودرو و خرید مناسب مردم است نیازمندان واقعی باید از بورس خودرو خرید کنند سامانه وکالتی بانک‌های عامل فروش خودرو را بشناسید هشدار پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی خودرو مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟ پورابراهیمی در نامه‌ای به اژه‌ای: از عرضه خودرو در بورس حمایت شود شرایط جدید خریداران خودرو اعلام شد عرضه خودرو در بورس، تنها راه اقتصادی و به نفع مردم و تولید است آیا دوربین‌ها می‌توانند تخلفات پلاک را ثبت کنند؟ افزایش 14 درصدی تلفات رانندگی نسبت به سال قبل ماشین‌های ریگان‌خودرو رفع توقیف شد سود 2700 میلیارد تومانی مصرف‌کنندگان با خرید خودرو از بورس مردم سراسر کشور از بورس کالا خودرو خریدند شورای نگهبان لایحه مربوط به اسقاط خودرو را تایید کرد کلیه مراحل خرید خودرو از بورس کالا کاملا رایگان است +آموزش آدرس دولتی خرید خودرو چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟ کاهش فروش خودروهای جدید در ایالات‌متحده با 150 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ 7 راهکار برای جبران کاهش درآمد دفاتر اسناد رسمی در پی خلع ید در ثبت سند خودرو قبل از خرید خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟ رکورد شرکت در لاتاری خودرو شکست اوضاع فروش جهانی خودرو چه موقع مساعد می‌شود؟ ترفندهایی که دلالان خودرو به کار می برند را بشناسید موتورسیکلت‌‌ها در بن‌بست تخلف تخلفات پلاک موتور شوخی‌بردار نیست 49 درصد مردم قدرت خرید خودروهای بالای 200 میلیون تومان را ندارند ثبت 264 فقره شکایت در پرونده ثبت سفارش خودرو ورود قوه قضاییه به جلوگیری از تولید خودروهای ناایمن ضروری است خروج تدریجی خودرو از قرعه کشی با 50 میلیون در قرعه کشی خودرو برنده شوید! خرید و فروش قطعی خودرو، فقط در مرکز تعویض پلاک انجام شود 80 درصد تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است بزرگ‌ترین انگیزه برای پذیرش خودروهای الکتریکی چیست؟ کدام یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی جرم هم محسوب می‌شود؟ سامانه یکپارچه فروش خودرو و چند ابهام از تخلفات راهنمایی و رانندگی باید جرم زدایی شود برای معاملات خودرو پلتفرم ها و زیرساخت‌های امن، با کیفیت و کم‌هزینه ایجاد شود جزئیات سامانه یکپارچه فروش خودرو برگ سبز سند رسمی خودرو است فروش خودرو در بازار بر اساس دلار 34 هزار تومانی! قرعه‌کشی خرید خودرو در ماه‌های آینده به مرور حذف خواهد شد مجمع تشخیص مصلحت در خصوص مجوز واردات خودرو دخالتی نداشت علت حذف مصوبه واردات خودرو از متن نهایی بودجه در مجلس برخورد با بیش از 102 هزار خودرو در تهران به دلیل تخلفات حادثه‌ساز آغاز حذف قرعه‌کشی با عرضه خودرو در بورس زده شد شرایط واردات خودرو و روش تامین ارز آن تعیین شد هشدار سازمان حمایت درباره آگهی های فروش خودرو در فضای مجازی واگذاری تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو به نیروی انتظامی چرا باید خودروی بعدی را از کارخانه خودروساز خرید؟ "فریبرز فیروزبخت" مدیرعامل اسبق سازه گستر سایپا به سی سال حبس تعزیری محکوم شد تحویل 50 هزار خودرو کف پارکینگ شرکت‌های خودروساز در روزهای اخیر پایان جدال بر سر «سندرسمی وسایل نقلیه»؛ برگ سبز پلیس کافی است خودرو شاسی مستقل بخریم؟ تولید دو میلیون و 500 هزار خودرو جوابگوی نیاز کشور است نیروی انتظامی مرجع صدور سند شد بهترین فرصت های خرید خودرو در سراسر ایران! واردات 60 هزار خودرو در انتظار تایید شورای نگهبان کارت خودرو تغییر می‌کند مردان 3 برابر زنان رفتارهای ضد اجتماعی در رانندگی دارند با بودجه 180 تا 250 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ تعیین‌تکلیف مصوبه واردات خودرو در مجمع تشخیص دپوی خودروها موجب التهاب در بازار می‌شود مجلس "رسمی شدن برگ سبز خودرو" را کلید زد دیوان‌عالی بررسی "ثبت سند خودرو" را از دستور کار امروز خارج کرد آیا دیوان عالی کشور فردا به نفع مردم و "رسمیت برگ سبز خودرو" رأی می‌دهد؟ مصوبه واردات خودرو در راه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگه سبز خودرو همان سند رسمی است واردات خودرو کلا منتفی شد؟ طرح واردات خودرو در مسیر رفت و برگشت به مجلس قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد رای بدون مصوبه به واردات خودرو شورای نگهبان هیچ ایراد و ابهامی به طرح ساماندهی صنعت خودرو ندارد انتقاد یک نماینده مجلس به شیوه فروش خودرو مقصر عقیم سازی طرح واردات خودرو در مصوبه خودرویی مجلس دنبال مانع تراشی نیستیم مجلس مجوز واردات خودرو به ازای صادرات آن را صادر کرد «صمت» رگولاتور جدید بازار خودرو؟ کلاف ثبت سند خودرو همچنان سردرگم حمایت دولت از خریداران خودرو امکان فک رهن اسناد خودروهای فاکتورشده سایپا فراهم شد از نظر مجلس برگ سبز خودرو سند رسمی است پلیس: برگ سبز خودرو سند مالکیت قطعی است متوسط قیمت خودروی نو از 45 هزار دلار گذشت فرمانده ناجا: در موضوع محدودیت تردد شبانه تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم‌ هزینه هنگفت خرید خودرو در سنگاپور درباره برگ سبز خودرو منتظر تعیین تکلیف مجلس هستیم خرید خودرو و خدمات ب ام و با تخفیف فوق العاده چراغ سبز مجلس به سندیت برگ سبز خودرو برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد طرح «ساماندهی صنعت خودرو» از سوی شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع رد شد اقدامات لازم بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو طرح ممنوعیت تردد شبانه همچنان برقرار است پیام تبریک مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی فروش خودروی نو در آمریکا 25 درصد سقوط کرد "برگ سبز خودرو" سند رسمی است؛ آقایان "کانون‌های سردفتری" بازی را باخته‌اید! شانس بالای تایید مصوبه واردات خودرو 48 ساعته تا 2 میلیارد تومان وام بگیرید کمیسیون صنایع ایرادات شورای نگهبان به طرح واردات خودرو را بررسی می‌کند شیوه جدید کلاهبرداری با پیش فروش خودروهای وارد نشده کدام ایرادات مصوبه واردات اصلاح می‌شود؟ رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه واردات خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع قرار می‌گیرد ایرادات شورای نگهبان به طرح واردات خودرو چه بود؟ بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد طرح واردات خودرو رد نشده است/ رفت و برگشت طرح بین شورای نگهبان و مجلس امری معمول است طرح واردات خودرو برای شفاف سازی به مجلس بازگشت مصوبه واردات خودرو به مجلس بازگشت «برگ سبز» برای نقل و انتقال خودرو کافی است بازار خودرو قفل شد برگ سبز به عنوان سند رسمی مالکیت خودرو بلامانع است بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در پژوهشکده شورای نگهبان تایید شورای نگهبان برای واردات خودرو به کشور کافی است شورای نگهبان طرح ساماندهی خودرو را تأیید می‌کند؟ ماجرای یک بام و دو هوای سند خودرو برخورد با تخلفات حادثه ساز در بزرگراه‌های تهران اختلاف درباره سند خودرو از طریق مجلس رفع شود نیاز به سامانه ثبت معاملات داریم بهترین خودروهای تولیدی ایران خودرو سندیت برگ سبز خودرو تفسیر شود بخشنامه دادستان کل کشور درباره الزامی نبودن «تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی» را قبول نداریم تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اجباری است زمستان طلایی سایپا در راه است اتحادیه خودرو تهران: برای سند خودرو همان برگ سبز کافیست تشکر پلیس راهور از دادستان برای تایید سندیت برگ سبز خودرو خرید خودرو شیوه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست خلاقیت در روش‌های خرید خودرو سند خودرو محضری می‌شود یا نه؟ نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی استارت حذف قرعه‌کشی خرید خودرو با نصف قیمت در بورس! تسهیلات خرید خودرو ایرانی موسسه ملل خرید خودرو با کارت ملی الزام به تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی صفر تا صد چرایی الزام ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی «برگ سبز» سند مالکیت نیست مردم خواهان کاهش هزینه‌های ثبت سند خودرو هستند رشد 35 درصدی تولید خودرو در سال گذشته پیگیری گزارش ارائه شده قطعه سازان به رئیس قوه قضائیه تفاهم و توافق با مشتریان معترض، جایگزین رسیدگی قضائی می شود سه هفته دیگر ابهامات سند خودرو رفع می‌شود سازمان ثبت: برگ سبز خودرو را رسمی ندانید! تشکیک جدی در لزوم ثبت محضری خودرو کاهش 50 درصدی تعهدات گروه سایپا ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی "اختیاری" است لشکر متقاضیان در میدان قرعه‌کشی الزامی برای حضور در دفاتر رسمی برای انتقال خودرو نیست استقبال کم از خرید خودروی برقی هزینه ثبت سند خودرو بر عهده چه کسی است برگ سبز پلیس در دادگاه اعتباری ندارد تعدد شرکت‌های خودروسازی قدرت انتخاب مردم را افزایش می‌دهد سردفترانی که برگ سبز خودرو را سند رسمی ندانند تعقیب کیفری می‌شوند! ثبت حدود 24 هزار تخلف رانندگی توسط سامانه پلاک خوان در البرز برگ سبز پلیس تضمین امنیت مالک خودرو نیست در نقل و انتقال خودرو نیازی به ثبت محضری نیست مراحل فروش قانونی خودرو چیست؟ تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزام قانونی دارد منتخبان طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو مشخص شدند برگ سبز خودرو سند رسمی نیست هزینه محضر خودروهای خارجی 40 درصد کاهش یافت قیمت کارشناسی خودروی کارکرده چگونه محاسبه می‌شود پیش فروش 5 محصول سایپا از فردا به دنبال محاکمه خودروسازان خارجی هستیم «دور زدن قانون» به اسم دیگران اما به کام خود اجرای طرح ویژه «برخورد با پلاک‌های مخدوش» در تهران اگر قیمت خودرویی نمی ارزد آن را نخرید طرح "موتوریار" صرفا برای برخورد با تخلفات رانندگی راکبان موتورسیکلت است اعمال قانون خودروهای متخلف با پهپاد برای نخستین بار در جاده‌ها مسئله "محضری شدن ثبت سند خودرو" و سردرگمی خریداران جریمه 8 میلیونی ریالی برای خودرویی که جاده را دنده عقب می رفت توقیف خودروهای متخلف چهارشنبه آخر سال تا 15 فروردین تعیین تکلیف طرح ساماندهی خودرو در سال 1400 10 نکته برای خرید خودروی برقی فردا آخرین قرعه کشی فروش ایران خودرو در سال 99 درآمدزایی 250 میلیارد تومانی البرز از تخلفات رانندگی لایحه دولتی نقل و انتقال خودرو توسط پلیس فراقانونی است 1400 بازار بهتری برای خرید خودرو است؟ پشت‌پرده خودروهای دست دوم آشنایی با انواع خودرو های پورشه موجود در ایران دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی رتبه بازار خودرو در بازدهی منفی آیا زمان خرید خودرو فرا رسیده است؟ باید و نبایدهای امانت دادن خودرو ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است قرعه‌کشی حذف می‌شود؟ بهترین ماشین برای داخل شهر چیست؟ جزئیات شرایط خرید خودرو در بورس کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است؟ کاهش 6 درصدی تخلفات حمل و نقل عمومی خریداران خودرویی که سود صدمیلیونی می‌کنند، باید مالیات بدهند نقل و انتقال پلاک خودرو با برگ سبز ممکن نیست برتری‌های ماندگار هیوندای آوانته یک راهکار ساده برای کاهش قابل توجه هزینه ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی تغییر در عادت خرید خودرو در اثر کرونا فروش ویژه خودروسازان ترمز افزایش قیمت را کشید با 360 میلیون می‌توان اسپورتیج و توسان خرید! یارانه؛ بهانه جدید تعلل در تحویل خودرو آشنایی با جدیدترین روش کلاهبرداری دلالان خودرو 26 میلیون تومان جریمه برای خرید خودرو وکالتی آدرس مراکز اعتراض به تخلفات رانندگی انتقاد از ابطال قانون «تعیین سن فرسودگی خودروها» از سوی شورای نگهبان رشد فروش آنلاین خودرو بخشنامه مھم در خصوص فرم احراز سکونت خریداران خودرو برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلف و توقف خودروهای حادثه ساز احتکار خودروها سازمان‌یافته باشد در قوه‌قضائیه رسیدگی می‌شود خرید خودرو با مدارک اجاره‌ای طرح ساماندهی خودرو باز هم رد شد ماراتن 5 میلیون و 500 هزار نفر در خرید خودرو گردش مالی 13 میلیارد تومانی اخلالگر بازار خودرو مشتریان خودرو زمان مناسب‌تری را برای ثبت مشخصات در «امتا» انتخاب کنند ضوابط ده‌گانه برای ثبت‌نام خودرو در طرح جدید فروش ایام عید سعید فطر خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش محتکران خودرو در امان نیستند نحوه و شرایط ثبت نام پیش فروش خودرو در سال 1399 مشمولیت ثبت نام خودرو‌های صفر کیلومتر در سامانه جامع انبارها مردم خودروهای صفر در پارکینگ‌ها را به تلفن 124 گزارش کنند تکمیل فرایند ثبت نام از طریق سامانه احراز هویت(امتا) برخورد قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد درخواست‌ از شورای نگهبان برای رد طرح واردات خودروهای هیبریدی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای ساماندهی بازار «خودرو» حکم دو نماینده مجلس در حوزه خودرو ظرف روزهای آینده صادر می‌شود چرا تقاضا برای خرید خودرو به سرعت بازمی‌گردد؟ پرداخت یارانه نقدی برای خرید خودرو 10 خودرو پرفروش دنیا در سال 2019 معرفی شدند هشدار ناجا به خریداران خودروهای پلاک گذر موقت افت بی‌سابقه فروش خودرو در آلمان آیا تغییر مالکیت وسیله نقلیه پس از مرگ مالک امکان پذیر است؟ ممنوعیت توقف در پارک ها از 5 صبح روز 13 فروردین ماه حمایت شورای نگهبان از تولید داخل خودرو؛ توپ در زمین دولت است شورای نگهبان مصوبه واردات خودروهای خارجی را رد کرد واردات خودرو در سال 99 مجاز است 7 نکته مهم درباره خرید خودروی کارکرده انواع کلاهبرداری در خرید و فروش خودروی دست دوم به 4 تخلف رانندگی « اعتراض» وارد نیست! صدور سند مالکیت خودرو در صلاحیت پلیس نیست وزارت صمت و سازمان حمایت هشدار رئیسی درباره گرانی خودرو را جدی می‌گیرند؟ تکلیف آزاد سازی خودروها بعد از رسیدگی قضایی معلوم می شود بهترین زمان برای فروش خودرو 7 نکته کلیدی برای خرید اینترنتی خودرو خرید خودروی شب عید، قیمت را افزایش داد خودروسازان در پیچ واگذاری بازار خودرو؛ داغ در فضای مجازی، راکد در عمل خودروهای ناایمن و بدون استاندارد پلاک نمی‌شوند قیمت جدید بنزین بازار کدام خودروها را داغ کرد؟ پنج فاکتور برای یک خرید ایمن واکنش قوه قضاییه به خبر "مخالفت رییسی با پیشنهاد بنزین 1200 تومانی روحانی" شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت واگذاری‌های خودروسازی‌ها تا سقف اصل 44 انجام می‌شود ‌‌خرید خودرو صفر به‌صرفه‌تر است یا کارکرده؟ نامه‌نگاری مالباختگان خرید کامیون با رئیس قوه قضاییه اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران از سه‌شنبه در پایتخت کارشناسی خودرو در محل تخلفات رانندگی مسافربرهای اینترنتی چگونه رصد می‌شود؟ احضار رانندگان متخلف سرویس مدارس در دستور کار پلیس همه آنچه که باید هنگام فروش خودرو بدانید رسیدگی به 224 مورد تخلفات رانندگان اربعین+جزئیات زیر و بم ورود دستگاه قضا به خودروسازی خریداران خودرو برای پیگیری مطالبات خود به راه‌های غیرقانونی متوسل نشوند ثبات قیمت‌ها با تنوع در شرایط فروش خودرو انتقاد از دریافت دو مرحله‌ای مالیات بر ارزش افزوده از خودروهای لیزینگی ثبت 25 هزار تخلف رانندگی سرویس مدارس در طول سال تحصیلی 97-98 سایپا دست دلالان را در خرید خودرو کوتاه کرد خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت پوری حسینی و یکه‌زارع همچنان در بازداشت درخواست بسیج دانشگاه خواجه نصیر از شورای نگهبان برای توقف طرح ساماندهی صنعت خودرو شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت پرونده یکه زارع در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسراست بازار شیرین خودروهای قسطی لاریجانی درباره 2 نماینده بازداشت‌شده با رئیس قوه قضائیه صحبت کرده است سه نماینده مجلس در پرونده سایپا نقش داشتند دستگیری خودروسازان را از قوه قضاییه بپرسید خرده اخلالگران بازار خودرو پیش بینی کاهش قیمت خودرو در پی برخورد قوه قضائیه با مافیا خرید خودرو تبدیل به رویا شده است ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو رفع شد کیفرخواست مدیران یکی از خودروساز‌ها صادر شد قیمت پرفروش‌ترین خودرو‌ها در 17 مرداد 98 + جدول صدور گواهینامه موتور برای غیر مردان حرام نیست بازداشت 6 نفر در پرونده شرکت سایپا خرید ‌6 هزار خودرو ‌توسط یک خانم طرح ساماندهی صنعت خودرو برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد از شرکتهای بی نام و نشان خودرو نخرید با خودروسازانی که قیمت و زمان تحویل را به میل خود تغییر دهند برخورد شود ایراد شورای نگهبان به طرح‌ ساماندهی خودرو برگ سبز همان سند رسمی است خرید خودرو گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شرایط طبیعی نیست تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به خودرو آغاز بررسی پرونده خودروسازان نمی‌دانم کارت‌های خودرو چه زمانی به دست افراد می رسد قوه قضاییه به قراردادهای خارجی خودرو ورودکند برخورد دستگاه قضا با «دلالی» و آگهی‌های «صوری» خرید و فروش خودرو شرایط فروش اعتباری محصولات ایران‌خودرو اعلام شد رکود بی‌سابقه در بازار خودروی چین 100 میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در پاکدشت کشف شد ورود 7500 اتوبوس زائران با اسکورت 1600 خودروی پلیس به حرم امام خمینی(ره) ورود مجلس به رانت 300 میلیاردی برخی نمایندگی‌های فروش خودرو شرایط فروش فوری محصولات ایران‌خودرو خرید و فروش خودرو به صفر رسید ورود قوه قضاییه به ساماندهی بازار خودرو جدیدترین اخبار از بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های فروش خودرو برگ سبز، همان سند رسمی است ارسال گزارش تخلفات بازار خودرو به رئیس قوه قضائیه هشدار به فروشندگان خودروی کارکرده اعلام واحدهای رسیدگی به ثبت تخلفات خودروها پویشی علیه تخلف موتورسواران تشکیل شود حجم تحویل خودرو به مشتری ها با افزایش تولید بیشتر می شود به این سه دلیل منتظر ارزانی خودرو نباشید آغاز فروش خودروهای تسلا توقیف وسیله نقلیه رانندگان به علت انجام دو تخلف همزمان معرفی 8 تخلف زمینه‌ساز توقیف موتورسیکلت‌ کاهش 3/7 درصدی فروش خودروسازان غربی در ماه مارس آمار فروش جهانی خودرو در سالی که گذشت 60 درصد ثبت نام کنندگان خودرو، مصرف کننده واقعی نیستند تاثیر گشت‌زنی پلیس بر کاهش تصادفات در معابر بزرگراهی توضیحات پلیس درباره آن روی سکه فیلم درگیری مامور پلیس راه کازرون برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در نوروز برخورد شدید با رانندگان متخلف در ایام نوروز مأمور متخلف پلیس راهور بازداشت شد وزیر کشور خواهان برخورد شدیدتر با متخلفان رانندگی شد برخورد پلیس با تخلفات خودروهای سازمانی ثبت 83 میلیون تخلف رانندگی و یک میلیون جرم در سال 97 اولویت خرید خودرو در فروش نقدی با چه کسانی باشد؟ برخورد و مستندسازی تخلفات رانندگی خودروهای دولتی شیفت مشتریان به خودروهای دست‌دوم آغاز فروش فوری جدید محصولات سایپا از ساعت 10 صبح امروز شنبه 11 اسفند تشدید برخورد با تخلفات ساکن در معابر منتهی به مراکز خرید هنگام معامله خودرو دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟ بیگ‌بنگ بازار خودرو تکذیب صدور کارت کاغذی خودرو از سوی پلیس برخورد با رانندگان متخلف نباید باعث ایجاد تنش شود حداکثر زمان در هر کشور برای خرید ماشین با حداقل حقوق هلاکت 2 تن از اشرار حین حمله به خودروی پلیس در زاهدان طریقه استعلام و پرداخت تخلفات موتورسواران چرا وزارت صنعت تکلیف خریداران خودرو را مشخص نمی کند؟ ابلاغ دستورالعمل رییس قوه قضاییه درخصوص نظارت و پیگیری حقوق عامه + دستورالعمل مهمترین تخلفات جاده ایی ایرانی ها اعلام شد هنگام خرید خودرو در دقیقه 90 شب عید باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟ مشکل صدور کارت خودرو برطرف شد کاهش 60 درصدی تصادفات در اربعین امسال کاهش هزینه انتقال رسمی خودرو ضروری و به نفع دولت و مردم خواهد بود افزایش 4 درصدی برخورد با تخلفات جاده‌ای بازداشت کلاهبردارن 1000 میلیاردی خرید و فروش خودرو در کرج کمبود عرضه خودرو از سوی خودروسازان مانعی برای ورود لیزینگ ها اعمال قانون 1300 خودرو متخلف طی 24 ساعت در مازندران چگونه خودروی مناسب خود را بخریم؟ پلیس تبعیضی در برخورد با تخلفات رانندگان قائل نیست تمامی کارت های عقب افتاده خودرو تا 20 روز آینده تحویل می شوند واردات 1000 خودرو به قزوین همچنان در ابهام در تهران «کمین» نداریم سود و زیان قیمت‌های جدید برای خودروسازان برای خرید خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟ ثبت 4.3 میلیون تخلف رانندگی توسط سامانه‌های هوشمند دلایل توقف روند کاهشی آمار حوادث رانندگی تشریح شد چسبندگی قیمت‌ها در بازار خودرو ثبت 30 تا 40 درصد تخلفات رانندگی توسط تجهیزات هوشمند آغاز به کار دوباره پلیس نامحسوس در بزرگراه‌ها خودروهای مخل امنیت اخلاقی، فاقد پلاک و با خلافی بالا توقیف شدند آغاز فروش شاسی بلند لوکس چری خودرو را فقط تحویل روز بخرید 3. 85 درصد تردد جاده‌ای با وسیله نقلیه شخصی بوده است تشدید برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی تخلفات رانندگی از طریق پیامک به مالکین خودروها اطلاع رسانی خواهد شد 5 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد مدیران کل دفاتر «نظارت بر اجرای اسناد رسمی» و «نظارت بر امور مشاوران املاک و خودرو» منصوب شدند مجلس پرونده واردات خودرو را به قوه‌قضائیه برد برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در اردبیل افزایش یافت وزارت ارتباطات مسئول ارسال پیامک به متخلفان رانندگی ثبت یک سوم تخلفات رانندگی در پایتخت جنجال قیمتی خریدار و فروشنده در بازار خودرو؛ مقصر کیست؟ خرید خودرو را به تاخیر بیندازید! سقوط قیمت خودرو همراه با نرخ ارز گول آگهی سایت های خرید و فروش خودرو را نخورید اشد مجازات در انتظار برهم‌زنندگان امنیت حمل‌ونقل جاده‌ای تأملی بر بازار سیاه خرید و فروش کدملی برای ثبت نام خودرو و تبعات آن خرید خودرو با کارت ملی دیگران مخاطره‌آمیز است پرونده واردکنندگان خودروهای لوکس در جریان است بازداشت 15 مدیر شرکت واردات خودرو دستگیری سارقان محتویات خودرو در اسلامشهر بازار خودرو در انتظار برنامه های فروش خودروسازان 95 درصد متقاضیان پیش خرید خودرو،دلال هستند خرید و فروش حواله خودروهای سایپا غیر قانونی است مردم پول خود را به خودرو تبدیل می‌کنند! با 80 الی 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ خرید خودروهای هیوندای چقدر خرج دارد؟ یک حاشیه‌نگاری خودمانی بر ثبت‌نام اینترنتی سایپا با یک کد ملی از هر دو شرکت خودرو بخرید!!! با 15 میلیون تومان تیبا 2 بخرید نام نویسی خرید خودرو با نرخ قدیم از چهارشنبه آغاز می‌شود وقتی 20 هزار خودرو 15 دقیقه‌ای نیست می‌شود! خودروسازان قبل از طرح پیش فروش به تعهدات خود عمل کنند خرید خودرو به مسابقه "بخت‌آزمایی" تبدیل شده است تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است روزانه 90 گشت نامحسوس رفتار رانندگان را زیر نظر دارند سود 9 تا 70 میلیون تومانی در بازار خرید و فروش حواله خودرو حکم جلب ضارب صادر شده است BYD S6 ؛ سربلند در خدمات پس از فروش افزایش 36 درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شهرها توضیحات اژه‌ای درباره بازداشت مسئولان وزارت صنعت طرح تشدید برخورد با تخلفات توقف خودرو در تهران آغاز شد طرح تشدید برخورد با تخلفات توقف خودرو در تهران اجرا می شود کاهش فروش خودرو در چین خرید و فروش خودروی خارجی متوقف شد افزایش 2 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی در جاده‌های تهران، بوشهر و خراسان جنوبی با 28 میلیون تومان 207i بخرید با 21 میلیون تومان 206 بخرید امکان تبانی در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش اقساطی خودرو در اصفهان بازداشت مدیر سازمان توسعه تجارت و معاونش پرونده ثبت سفارش غیرقانونی خودرو در قوه قضاییه در حال بررسی است سوالاتی که قبل از خرید خودرو حتما باید از خودتان بپرسید! ثبت بیش از 10هزار تخلف طی دو هفته در رشت ممنوعیت رانندگی در جاده‌ها با داشتن دو تخلف گزارش رییس‌جمهور به مردم درباره پرونده تخلف در واردات خودروهای خارجی خودروی رانندگان با 2 تخلف همزمان در جاده ها توقیف می شود بازار خودرو پلیسی شد رانندگان تهرانی بیشتر در چه ساعاتی تخلف می‌کنند؟ ضرورت استعلام مالکیت املاک و اصالت خودرو در معاملات شهروندان مردم در خرید خودروی خارجی صبوری کنند با بی احتیاطی روزهای شاد ملی را تلخ نکنیم تب خرید و فروش خودرو خوابید مردم برای خرید خودرو تعجیل نکنند برخورد با تخلفات جاده ای تشدید شد الان زمان خرید خودرو نیست آدرس مراکز رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی بکارگیری هوش مصنوعی برای تشخیص رانندگان مست تکمیل ظرفیت پیش فروش خودرو ظرف چند دقیقه تلفن همراه عامل حواس پرتی رانندگان کاهش ٢٥ درصدی ورود غیرمجاز به خط ویژه بنگاه های معامله خودرو نظارت بیشتری لازم دارند ورود قوه قضائیه به تخلف واردات 34 هزار خودروی لوکس به کشور 8 هزار فقره تخلف رانندگی در خراسان جنوبی ثبت شد شرایط جدید فروش H30 کراس ویژه خرداد ماه اعلام شد این قید بهتر است از لیست تخلفات رانندگی حادثه ساز حذف شود ثبت 8 هزار تخلف رانندگی در خراسان جنوبی مدل جدید کلاهبرداری در خرید اقساطی خودرو تجاوز از سرعت مجاز، صدرنشین تخلفات رانندگی تجاوز از سرعت مجاز با اختلاف 3 برابری در صدر تخلفات رانندگان نقش مهم فرهنگ‌سازی در کاهش میزان تخلفات و جرایم رانندگی نحوه دریافت خلافی خودرو افزایش برخورد با تخلفات رانندگی افزایش برخورد پلیس با تخلفات رانندگی داخل و خارج شهر زمان طلایی خرید خودرو تجهیز 300 هزار خودرو به سیستم ردیاب تا پایان شهریور امسال کسب مقام نخست اولین دوره مسابقات بین المللی مهارت های فروش توسط مدیران خودرو افزایش برخورد با تخلفات حادثه‌ساز سود سه‌ ماهه هوندا افزایش یافت فعالیت 250 واحد صنفی فروش خودرو با مجوز یک ساله نیسان ایکس تریل فیس لیفت را با تسهیلات 144 میلیون تومانی بخرید 1200 خودرو برای خدمت به عشایر کشور خریداری شد فصل خرید خودرو پنج میلیون تخلف رانندگی در کرمان ثبت شده است رصد آنلاین تخلفات رانندگی با دوربین ها و سامانه جدید کنترلی علی بابا دستگاه فروش خودرو را در چین افتتاح کرد رانندگان منضبط در ایام نوروز جایزه می گیرند ایرانی‌ها امسال چه خودروهایی بیشتر خریدند؟ ثبت تخلفات رانندگی در بوکان 33 درصد افزایش یافت خودروی سیار ثبت تخلفات در محدوده مرکزی شهر اصفهان راه‌اندازی شد خط قرمز پلیس در برخورد با رانندگان متخلف تشدید برخورد با تخلفات سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ در ایلام افتتاح سامانه موبایلی برخط ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی 7 توصیه کاربردی برای خرید خودرو افزایش تعداد کارشناسان مراکز خرید و فروش خودرو در پایان سال ورود شورای شهر تهران به ماجرای خرید خودرو 121 میلیونی توسط حاجی نگاهی به تغیرات ظاهری نسل جدید پرچمدار فروش شاسی بلندهای نیسان در دنیا لزوم مراجعه به مراکز شماره گذاری هنگام خرید خودرو راهکارها و تکنیک‌های شناسایی خودروهای تصادفی خودرو نخستین کالای پرفروش در جهان ثبت 215 مورد عبور از چراغ قرمز با 730 میلیون تومان در تهران مک لارن سواری کنید تنظیم سند لازمه انتقال خودرو است هزینه انتقال سند خودروهای هیوندای در ایران چقدر است؟ 8 نکته ای که هنگام خرید خودرو باید به یاد داشته باشید! هزینه انتقال سند مدل‌های خودرو سمند در دفاتر اسناد رسمی پارک دوبل و توقف در محل ممنوع شایع ترین تخلفات رانندگی شهر ایلام بلاروس کشوری با کمترین آمار تخلفات رانندگی ادامه فروش لیزینگی خودرو به بازنشستگان برنده قرعه کشی تا 20 دی تغییر الگوی خرید خودرو؟ افزایش 1 تا 4 میلیونی قیمت خودرو در بازار امروز + جدول قیمت‌ خودرو هزینه انتقال سند خودروی پژو 405 در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ طرح اولیه برای دستگاه اتوماتیک فروش خودرو در چین هزینه انتقال سند پراید در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ هوشمندسازی کارت خودرو و موتورسیکلت در سال 97 کاهش 11 درصدی حوادث رانندگی در شهر تهران توقیف 9 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در شهرستان ملکشاهی سرقت مسلحانه در پوشش فروش خودرو توقیف 605 دستگاه خودرو در ایلام با جرائم معوق بیش 10 میلیون ریال مسیر گناباد - تربت حیدریه دارای بیشترین تخلف سرعت استان نباید مردم را مجبور به خرید خودرویی خاص کرد چشم‌انداز بازار آمریکا در 2018 در گفت‌وگو با مدیر مجموعه نمایندگی‌های خسروانی عنوان شد: مشاوره و ارائه مشوق‌های خرید؛ راه متفاوت اتوخسروانی در فروش خودرو تخلف رانندگی، موادفروش‌ها را به دام انداخت جشنواره عکس‌های موبایلی «تخلفات ترافیکی» در گیلان برگزار می‌شود صنعت خودروی جهان در سراشیبی سه تخلف عمده موتورسواران در تیررس پلیس تعقیب و گریز نفس گیر برای دستگیری سارقان خودرو جریمه 23 هزار پوندی با 13 ماه ممنوعیت از رانندگی برای ثروتمندترین زن نروژ مردم با خودورهای شخصی خود به مناطق زلزله‌زده نیایند اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در کوهدشت فروش خودروها در جهان از 2040 افت می‌کند پهپادها رانندگان خلافکار فرانسوی را شناسایی می کنند توقیف 102دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در رودان بهمن، پایان پیش‌فروش خودرو با نرخ مشارکت بالای 18درصد ادغام کارت‌های خودرو و سوخت بررسی می‌شود تمهیدات جدید راهور تهران برای رانندگان متخلف ثبت روزانه یک هزار و 500 تخلف رانندگی در جاده های قزوین کشته‌های جاده‌ای ایران کمتر از میانگین جهانی و آسیا نقش چشمگیر ایمنی خودرو در کاهش تلفات جاده ای تداوم برخورد با تخلفات ترافیکی شبانه در نیمه دوم سال طرح اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام وصول شد خریداران خودرو های لوکس در فضای مجازی هوشیار باشند «پیغام خطا» در سایت فروش خودروسازان برنامه‌ریزی برای رشد فروش صنعت خودرو به 50 میلیارد دلار 4000 تخلف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان ثبت شد 2500 تخلف در جاده های زنجان ثبت شده است با بودجه صد میلیون تومانی کیا سراتو بخریم یا مزدا 3؟ تخلفات رانندگی را جرم تلقی کنیم دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل برای ورود به موضوع حوادث جاده‌ای نرخ سود 15 درصد هنگام لغو قرارداد خرید خودرو اعمال می‌شود رفتار خشن ترافیکی مردان ایرانی3برابر زنان بازداشت متخلفانی که با خودرو ،پلیس قائمشهری را مجروح کردند بررسی نکاتی که هنگام دریافت خودرو باید مد نظر داشت بی توجهی رانندگان به جلو عامل وقوع 32 درصد تصادفات جاده‌ای برخورد قانونی با تغییر غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی با 25 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ حاشیه‌های ادامه دار ثبت سند خودرو کاهش تردد خودرو در محورهای مهم کشور نحوه پرداخت قسطی جرایم تخلفات رانندگی اعلام شد حوادث رانندگی در استان سمنان 13 مجروح برجای گذاشت بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب بود لزوم ثبت اسناد معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی با 50 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ + جدول قانون می‌گوید سند خودرو باید در دفترخانه ثبت شود عدم انتقال سند خودرو چه مشکلاتی دارد؟ تایید لایحه «هوای پاک» توسط شورای نگهبان با 5 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ مسئولیت صدور اسناد مالکیت خودرو با پلیس است مظنه خودرو رانا در بازار پیش‌فروش جدید تندر90 و رنو ساندرو اتوماتیک آغاز شد معایب «نقل و انتقال خودرو به واسطه برگ سبز» از زبان معاون قوه قضاییه برای خرید خودرو پراید چقدر باید هزینه کرد کلاف سردرگم ثبت سند خودرو بخشنامه رئیس قوه قضائیه و رای کمیسیون اصل 90 درسند خودرو ملاک عمل نیست افزایش فروش سالانه صنعت خودرو به 28 میلیارد دلار فروش خودروی سوخت فسیلی در انگلیس ممنوع می‌شود شگرد دودزای سارقان برای فرار از دست پلیس جواب نداد دفاتر ثبت اسناد هزینه اضافی از مردم می‌گیرند؟ برگ سبز خودرو سند قابل قبول است محاکم قضایی برگ سبز خودرو را به رسمیت نمی‌شناسند سمینار جهانی نوآوری در زمینه رضایت‌مندی مشتریان هیوندای پلاک دستنویس، موادفروش‌ها را به‌دام انداخت مدعی ساخت خودرو برقی محکوم شد مهلت یک هفته‌ای برای اجرای قانون گواهینامه بدون سربازی خودروهای دست‌دوم 50 میلیونی بازار کدامند؟ +جدول تنظیم سند رسمی خودرو باید در دفترخانه‌ها انجام شود ادامه اختلاف درخصوص سند خودرو واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو راه اندازی نخستین سامانه هوشمند تایید تخلفات خودرویی کشور در البرز آیا پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند بدون مشاهده تخلف خودرویی را متوقف کند؟ در هریک از مراکز خریدوفروش خودرو پایتخت چه خدماتی ارائه می شود تایید قانونی به ابهامات ثبت سند خودرو توسط پلیس انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث لغو نشده است طرح استفساریه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام وصول شد فروش ویژه با تحویل فوری محصولات گروه سایپا 5000 تخلف رانندگی در استان سمنان ثبت شد بیشتر آمریکایی ها توان خرید یک خودرو جدید را ندارند امید بازار خودرو به خروج از رکود در تابستان 10 ویژگی مهم برای خرید خودرو در جهان (+عکس) چگونه یک خودرو بخریم؟ مهم‌ترین نکات درمورد نوشتن مبایعه‌نامه خودرو کدام تخلف، عامل اصلی تصادفات برون شهری ٣ ماه اول سال بوده است؟ با 30 میلیون‌ هم می‌توان خودرو صفر خرید؟ +جدول قفل معاملات خودرو باز نشد پلیس با کدام تخلفات بیشترین برخورد را دارد؟ سرعت غیرمجاز رتبه نخست تخلفات برون شهری ٥٢ درصد تخلفات داخل شهرها به وسیله دوربین ها کنترل می شود برخورد با تخلفات ترافیکی هواداران نامزدهای انتخابات یک مدیر برای چند خودرو افزایش ٤درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز درون شهری افزایش ١١ درصدی برخورد با تخلفات جاده‌ای 3768 تخلف سرعت غیر مجاز در قزوین ثبت شد 17000 تخلف سرعت خودرو در راه‌های استان سمنان ثبت شد بالاترین سرعت تخلف خودرویی نوروز 96 اعلام شد ثبت 278 هزار تخلف رانندگی از 25 اسفند تا دیروز توضیحات عادل فردوسی‌پور درباره تخلف رانندگی‌ای که می‌گوید مِلو بود تعجیل در رانندگی و سلب آرامش مردم انجام 20 هزار تست موادمخدر و الکل از رانندگان ثبت بیش از یک میلیون تخلف حادثه ساز در نوروز امسال رانندگی در مستی چه مجازاتی دارد؟ جدول کامل نرخ جریمه تخلفات رانندگی در سال 96 ارسال گزاش تخلفات به تلفن همراه رانندگان بخشنامه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی و ثبتی درباره معاملات خودرو نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو برخورد با 32 هزارو 245 تخلف زیست محیطی خودروها در مشهد در سال جاری کنترل هوشمند، ناظر همیشگی متخلفان ٣ تخلفی که شدیدا با آن برخورد می‌شود نکاتی درباره مراحل حقوقی خرید و فروش خودرو استان‌های رکورددار برخورد با تخلفات رانندگی افزایش ٢٧ درصدی برخورد با تخلفات رانندگی در 10 ماهه امسال خودرو رانندگان متخلف تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌ماند راهنمای خرید خودرو صفر کیلومتر در بازار ایران با 20میلیون تومان چه خودرویی می‌توانید بخرید؟ جدول کامل نرخ جرایم تخلفات رانندگی برخورد با تخلفات داخل خودروها با ثبت پلاک شیوه جالب انتقام گیری از همسر ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک بیشترین تخلف ناوگان مسافربری ٤ تخلفی که ناوگان باربری در آن رکورد زده است مراحل حقوقی خریدوفروش خودرو چیست تخلف‌های شبانه زیر چشم قانون برخورد قانونی با خودروهای یدک کش امدادی متخلف از امروز سرعت غیرمجاز و نقص فنی مرگبارترین تخلفات جاده ای نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو بیشترین تخلف رانندگان در شهرها کدام است ؟ خرید خودرو صفر هم نیاز به کارشناسی دارد؟ 5 خودرو کفاف ثبت تخلفات ساکن تهران را نمی دهد نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو برخورد با تخلفات شبانه رانندگی تعطیل نشده است کمتر از یک هفته تا پایان مهلت بخشودگی جرائم رانندگی برای حذف دلالان، خودروها را اینترنتی بفروشید توصیه های حقوقی به خریداران خودرو 3500 تخلف رانندگی در معابر درون شهری خراسان جنوبی ثبت شد 7900 تخلف رانندگی در استان سمنان ثبت شد روایت تولید از رشد فروش خودرو برخی خریداران خودرو همچنان در دام کلاهبرداران چه خودرویی را قسطی بخریم؟ چتر نو بر سر فروش سنتی خودرو رکورد فروش خودرو در بریتانیا تخلف رانندگی شرعا حرام است کاهش بودجه پلیس انگلیس، علت کاهش ثبت تخلفات رانندگی خواهان خرید خودرو با چه رده قیمتی و کیفی هستید؟ چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو با کدرهگیری با دوردور و تخلفات رانندگی برخورد می‌کنیم پیش‌بینی فروش خودرو در جهان 30 سال حضور غیرقانونی دفترخانه‌ها در معاملات خودرو صدور 2 قبض جریمه همزمان برای متخلفان سرعت غیرمجاز در جاده ها ضعف نظارت پلیس بر تخلفات رانندگی در بزرگراه‌های پایتخت روزانه 84 میلیون آمریکایی در خواب آلودگی رانندگی می‌کنند حدود 10 هزار دفتر غیر مجاز خرید و فروش خودرو در تهران فعالند 4 روش خرید خودرو‌های کارکرده انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار ایران تست الکل چه تعداد راننده مثبت است توقیف یک پراید با 8 میلیون تومان خلافی تخلفات رانندگی در 12 نقطه شهر ایلام با دوربین ثبت می شود نصب نسل جدید سامانه های هوشمند ثبت تخلفات در جاده های زنجان سیستان و بلوچستان رتبه نخست تخلفات سرعت غیر مجاز را در کشور داراست شرایط فروش جک J5 دنده ای اعلام شد انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی حرام است معاینه فنی 11 هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین لرستان طی امسال توقیف 72 ساعته خودرو خاطیان جاده ای در ایام عید فطر تمهیدات پلیس برای تعطیلات عید فطر فروش فوری خودرو مشروط شد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش فروش خودروسازان خواهد شد مدارک مورد نیاز جهت اعتراض به قبوض جرایم رانندگی اعلام شد لغو یکساله مجوز فعالیت شرکت اتوبوسرانی مقصر در تصادف اتوبوس حامل سربازان شرایط متفاوت فروش خودرو در ایران و جهان سامانه هوشمند جاده ای از مرداد پارسال 2میلیون پیامک تخلف فرستاده است نصب دو هزار دوربین برای کنترل سرعت در راه‌های شریانی برخورد پلیس با بیش از 8000 راننده متخلف البرزی توقیف 100 دستگاه وسایط نقلیه متخلف در اسدآباد نصب 2 هزار دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها توقیف 940 دستگاه وسایل نقلیه متخلف در فامنین «توقف‌های غیرمجاز» صدرنشین تخلفات رانندگان تهرانی است ساخت سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی با پردازش تصاویر 3 بعدی رانندگان برای برخورداری ازبخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی اقدام کنند جزئیات بخشودگی جرائم رانندگی از زبان سردار مهری کاهش 16 درصدی مجموع تخلفات رانندگی جرائم رانندگی سال گذشته در استان بخشیده می شود توقیف 950 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در کبودراهنگ 31 نقطه از جاده های هرمزگان به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می شوند خودرو بنز با 203 کیلومتر سرعت در قزوین توقیف شد محرومیت از رانندگی با 30 نمره منفی توقیف خودرو هیوندا با 66 میلیون ریال خلافی درالبرز افزایش چشمگیرکرایه تاکسی ونارضایتی در اردبیل کامیونی با 45 میلیون خلافی و 211 تخلف حادثه ساز توقیف شد برای خرید خودروی دست دوم مشاوره بگیرید توقیف سواری با بیش از 68 میلیون ریال خلافی در البرز توقیف خودرو با بیش از 40 میلیون خلافی در روانسر توقیف یک خودرو با 25 میلیون خلافی 4 تخلف رانندگانی که حادثه‌ می‌آفرینند خودرویی با بیش از 45 میلیون ریال خلافی در اراک توقیف شد فروش 20 میلیون دستگاه خودرو تا 2018 خودرو پژو با بیش از 76 میلیون ریال خلافی در پایتخت توقیف شد توقیف سواری پژو 206 با خلافی بالای 50 میلیونی کامیون با 78 فقره تخلف در قزوین توقیف شد میزان سود مشارکت خرید خودرو تعیین شد تشدید برخورد با موتورسواران متخلف ثبت سیستمی حرکت در لاین سرعت توسط دوربین سواری سمند با 52 میلیون خلافی در سنندج توقیف شد تقویت تیم پلیس در گشت‌های شبانه اعلام برنامه های امسال پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان شرایط پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی اعلام شد توقیف خودرو در قزوین با 68 فقره تخلف با 20 میلیون هم می‌توان خودرو خرید؟ مجازات 3هزار تومانی؛ جریمه یا شوخی؟! اعمال قانون بیش‌از 7 هزار تخلف رانندگی در جاده‌های خراسان جنوبی انتقاد رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تخلفات رانندگان خودروهای امدادی سوناتا با 80 میلیون ریال خلافی در قرچک توقیف شد رسانه‌ها تخلفات سرویس‌های مدارس را منعکس کنند پیش فروش خودرو بدون مجوز ممنوع است رونمایی از روش جدید خرید خودرو کاهش عرضه خودرو به بازار ثبت بیش از 4 هزار تخلف در معابر درون‌شهری خراسان جنوبی در انتخاب بین دو خودرو مانده اید؟ 509 مورد تخلف سرعت رانندگی در راه های مازندران ثبت شد مماشات در برخورد با تخلفات موتورسوارن تخلفات رانندگی در جاده های زنجان از مرز 1000 تخلف گذشت افراد متخلف در چهارشنبه پایان سال تا پایان نوروز مهمان پلیس هستند قیمت خودروهای لوکس در بازار تهران +جدول فصل پیش فروش ها برای صنعت خودرو نوروز سایه رکود را از بازار اتومبیل مشهد نراند مصوبه هیأت دولت درباره افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی به میزان بیش از تورم باطل شد جوابیه ناجا در خصوص افزایش نرخ تخلفات رانندگی قیمت جرائم رانندگی در ایران پایین است نحوه ثبت تخلفات خودرو پارک شده افزایش جریمه ها؛ دارو یا نوشداروی رانندگی به سبک ایرانی افزایش جریمه های رانندگی نقش موثری در پیشگیری از حوادث دارد مراکز فروش خودرو در قم به میدان شهید رجایی منتقل می‌شود بهترین پیشنهادها برای خرید اولین خودرو پلاک خودرو پس از فروش قفل می‌شود شکست پروژه رکودزدایی بازار خودرو بدترین وقت برای خرید خودرو چه‌زمانی است؟ مردم وسیله نقلیه خود را با وکالت‌نامه واگذار نکنند 4 اشتباه رایج هنگام خرید خودرو
Back to top