رئیس کانون سردفتران و دفتریاران:

هزینه ثبت سند خودرو بر عهده چه کسی است

عصر خودرو- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ارتباط با زمانی که بین خریدار و فروشنده توافقی برای پرداخت هزینه ثبت سند خودرو نباشد توضیحاتی ارائه کرد.

Saturday 05 June 2021 - 14:06:00

هزینه ثبت سند خودرو بر عهده چه کسی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علی خندانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه ثبت سند خودرو با چه کسی است، اظهار کرد: هزینه‌ها در قانون کامل مشخص است. اگر خریدار و فروشنده توافق با هم داشتند که هزینه را توافقی پرداخت کنند که دیگر بحثی نیست.

وی افزود: یعنی خریدار و فروشنده در مبایعه نامه‌ای که می‌نویسند قرار می‌گذارند هزینه به عهده فروشنده یا خریدار باشد و یا اصلاً نصف نصف باشد، اینجا مشخص است و حرفی دیگر باقی نمی‌ماند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: اگر توافقی ایجاد نشد، در بحث خودرو عمدتاً هزینه ثبت سند با فروشنده است. قانون مالیات‌ها و حق الثبت می‌گوید کسی که مالک باید هزینه‌ها را پرداخت کند.

خندانی خاطرنشان کرد: در قانون مالیات‌ها تاکید شده که حق الثبت با فروشنده است مگر اینکه خریدار و فروشنده توافق دیگری داشته باشند که این را نمی‌توان بر اساس دو اتحادیه یا دو گروه با هم قانون را تغییر داد.

وی گفت: برخی از شهرستان‌ها نوشته بودند از این به بعد هزینه تنظیم سند با خریدار است که این تصمیم غیرقانونی است. قانون تکلیف را مشخص کرده است، یا توافق است و در صورت عدم توافق با فروشنده است.

برچسب ها

کانون سردفترانثبت سند خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
هر مرجعی سند خودرو را تنظیم کند، موظف به وصول حقوق دولتی است مردم خواهان کاهش هزینه‌های ثبت سند خودرو هستند سه هفته دیگر ابهامات سند خودرو رفع می‌شود الزامی برای حضور در دفاتر رسمی برای انتقال خودرو نیست برگ سبز پلیس در دادگاه اعتباری ندارد برگ سبز پلیس تضمین امنیت مالک خودرو نیست در نقل و انتقال خودرو نیازی به ثبت محضری نیست هزینه محضر خودروهای خارجی 40 درصد کاهش یافت انتقال مالکیت خودرو فقط از طریق تنظیم سند رسمی تعیین تکلیف طرح ساماندهی خودرو در سال 1400 ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است یک راهکار ساده برای کاهش قابل توجه هزینه ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی صدور سند مالکیت خودرو در صلاحیت پلیس نیست حق‌التحریر معامله خودرو تغییر نکرده است کاهش هزینه انتقال رسمی خودرو ضروری و به نفع دولت و مردم خواهد بود تنظیم سند لازمه انتقال خودرو است هزینه انتقال سند خودروهای هیوندای در ایران چقدر است؟ هزینه انتقال سند مدل‌های خودرو سمند در دفاتر اسناد رسمی هزینه انتقال سند خودروی پژو 405 در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ هزینه انتقال سند پراید در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ حاشیه‌های ادامه دار ثبت سند خودرو بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب بود لزوم ثبت اسناد معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانون می‌گوید سند خودرو باید در دفترخانه ثبت شود عدم انتقال سند خودرو چه مشکلاتی دارد؟ مالکان خودرو، سرگردان میان پلیس و دفتر اسناد مسئولیت صدور اسناد مالکیت خودرو با پلیس است معایب «نقل و انتقال خودرو به واسطه برگ سبز» از زبان معاون قوه قضاییه کلاف سردرگم ثبت سند خودرو بخشنامه رئیس قوه قضائیه و رای کمیسیون اصل 90 درسند خودرو ملاک عمل نیست دفاتر ثبت اسناد هزینه اضافی از مردم می‌گیرند؟ برگ سبز خودرو سند قابل قبول است محاکم قضایی برگ سبز خودرو را به رسمیت نمی‌شناسند چه کسی سوت پایان رقابت پلیس و کانون سردفتران را می‌زند؟ تنظیم سند رسمی خودرو باید در دفترخانه‌ها انجام شود ادامه اختلاف درخصوص سند خودرو واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو بدون تنظیم سند در دفترخانه، مالکیت خودرو انتقال نمی‌یابد دستور قضایی به پلیس راهور درباره جمع آوری اطلاعیه‌های مستقر در مراکز تعویض پلاک بخشنامه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی و ثبتی درباره معاملات خودرو کانون سردفتران به اشتباه، تکلیف شهروندان را به حضور در دفاتر اسناد رسمی تفسیر می‌کند تعویض پلاک در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده استقرار دفاتر در مراکز تعویض پلاک جلسه امروز رسیدگی به اختلاف بین کانون سردفتران و پلیس لغو شد
Back to top