نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

عصر خودرو: انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودروی کنونی‌شان چیست.

Thursday 29 December 2016 - 16:09:00

نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرونکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرونکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرونکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرونکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرونکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرونکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.

کیا سراتو یا ام‌جی 6

این دو خودرو در یک کلاس بوده و تقریبا در یک رنج قیمتی با هم رقابت می‌کنند. این در حالی است که سراتو خودرویی پر‌اقبال با بازار خوب و MG6 خودرویی کم اقبال‌تر نسبت به آن در بازار دست دوم است. سراتو با موتور پر‌حجم‌تر و البته پر‌قدرت‌تر به میدان آمده است. این در حالی است که موتور MG6 از سیستم توربوشارژ بهره می‌برد که همین امر در شتاب‌گیری این خودرو را موفق‌تر نشان می‌دهد. هر دو خودرو ظاهری جذاب، کابینی جذاب‌تر و البته امکاناتی زیاد دارند که هر خریداری را ترغیب می‌کند تا خرید خودرو را قطعی کند. کیفیت ساخت هر دو خودرو خوب بوده و البته مواد به کار رفته درون کابینشان نیز قابل قبول است. فضای کابین زیاد بوده و برای خانواده‌ها است. به خصوص اینکه فضای بار زیادی را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گسترده بوده اما در این میان کیا گستردگی بیشتری دارد. به‌طور کلی انتخاب بین این دو خودرو بسته به سلیقه دارد و هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به حساب می‌آیند. با این توضیح که سراتو از فراوانی قطعه بیشتری در بازار برخوردار است.

 

رنو اسکالا یا هیوندای اکسنت

خودروی اسکالا در کلاسی بالاتر از اکسنت قرار دارد اما از نظر قیمت می‌توان این دو خودرو را با هم برابر دانست. اسکالا از موتوری قوی‌تر و پر‌حجم‌تر برخوردار است و در شتاب‌گیری نیز به راحتی اکسنت را جا می‌گذارد اما اکسنت آپشن‌های فراوانی داشته و البته در بازار نیز موفق‌تر از اسکالا عمل کرده است. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم هیوندای اکسنت هیچ شانسی در مقابل کیفیت کابین و البته کیفیت سواری اسکالا ندارد. ولی مسائلی مانند استهلاک نیز وجود دارد که عملکرد اکسنت در آن به مراتب بهتر است و برای نگاه بلند‌مدت گزینه بهتری به نظر می‌رسد. در مقابل ظاهر اسپرت‌تر اسکالا و همچنین متریال به کار رفته در ساخت کابین آن هم برتری‌های محسوس این فرانسوی به حساب می‌آیند. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌هایی مناسب دانست اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری اکسنت به مراتب کمتر از اسکالا است و البته خدمات پس از فروش هیوندای نیز در سطح بالاتری از رنو قرار دارد. حال اگر به دنبال کیفیت سواری و موتوری پر‌قدرت‌تر هستید اسکالا گزینه‌ای مناسب است اما بازار دست دوم و امکانات بیشتر را می‌توانید در اکسنت داشته باشید.

هوندا آکورد یا رنو تلیسمان

دو خودروی جذاب بازار ایران که البته تلیسمان یک تازه‌وارد بوده و آکورد چند سال است که در بازار ایران حضور دارد. این دو خودرو در بازاری پر‌رقیب حضور دارند و البته تفاوت‌های فراوانی نیز با یکدیگر دارند. در زمینه حجم موتور آکورد پر‌حجم‌تر است اما قدرت تلیسمان به واسطه داشتن توربوشارژ بیشتر بوده و البته مصرف سوخت کمتری دارد. امکانات تلیسمان نیز بیشتر است اما از سواری جذاب و منحصر به فرد آکورد نمی‌توان به راحتی گذشت. خودرویی که در ایران طرفدارانی خاص داشته و در بازار نمونه‌های دست دوم آن را کمتر می‌توان پیدا کرد. استهلاک پایین و لذت راندن از محاسن آکورد است. خدمات پس از فروش آکورد تعریفی ندارد و آن هم به کم بودن تعداد نمایندگی‌های هوندا بر می‌گردد. قطعات آن نیز در بازار زیاد نیست اگرچه قطعات تلیسمان نیز در بازار نایاب بوده و اگرهم باشند قیمت‌هایی بالا دارند. البته تلیسمان هنوز یک تازه‌وارد است و باید دید در ادامه چه وضعی از نظر خدمات پیدا می‌کند. هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به حساب می‌آیند. آکورد اقتصادی با سواری جذاب و تلیسمان زیبا با امکانات فراوان.

هوندا CRV یا میتسوبیشی اوتلندر

ژاپنی‌ها در پی باز پس‌گیری بازار خودرو ایران از کره‌ای‌ها هستند. از این‌رو با قیمت‌گذاری مناسب بازار را نشانه گرفته‌اند. هر‌چند که برخی از این برندها هنوز هم نتوانسته‌اند قیمت‌گذاری رقابتی داشته باشند. اوتلندر و CRV هر دو از موتورهایی هم حجم بهره می‌برند که 4/ 2 لیتری است اما قدرت موتور CRV بیشتر از اوتلندر بوده و البته شتاب‌گیری هوندا نیز بهتر از میتسوبیشی است. این در حالی است که قیمت CRV بالاتر از اوتلندر بوده و همین امر موجب شده در بازار و در کوچه و خیابان کمتر هوندا CRV را ببینیم. این در حالی است که این خودرو قابلیت‌های خوبی به خصوص در بخش آفرود دارد. البته هیچ‌کدام این دو خودرو آفرودر نیستند اما این القاب و عناوین نتوانسته توجیه مناسبی برای قیمت‌گذاری تند این خودرو باشد. هر دو خودرو از نظر طراحی در سطح خوبی قرار داشته و زیبا هستند. درون کابین هر دو خودرو با کیفیت است اما امکانات هوندا در تیپ فول آن کمی بیشتر از میتسوبیشی است. همچنین خدمات پس از فروش میتسوبیشی نیز برگ برنده اوتلندر را رقم می‌زند و همین امر سبب شده در بازار اوتلندر خودروی موفق‌تری باشد. به‌رغم داشتن موتور قوی‌تر هوندا در کم اشتها بودن نیز از اوتلندر پیشی گرفته است و مصرف سوخت حدود یک لیتر پایین‌تر را تجربه می‌کند.

سوزوکی گرند ویتارا یا سانگ یانگ کوراندو

دو خودرویی که در بازار کمتر از آنها می‌شنویم اما خودروهایی ارزشمند با توجه به قیمتشان هستند.کوراندو نتوانسته موفقیت مدل قدیمی در بازار ایران را تکرار کند و ویتارا نیز کمی قدیمی شده به حساب می‌آید. در این کلاس می‌توان این دو خودرو را ارزان‌ترین‌ها دانست. سوزوکی از موتوری پر‌حجم‌تر و البته قوی برخوردار بوده و در شتاب‌گیری نیز بهتر است. در حالی‌که کوراندو مصرف سوخت کمتری داشته و امکانات بیشتری دارد. چهره کوراندو به روزتر بوده و جذابیت بیشتری دارد به خصوص اینکه سوزوکی سالهاست که در بازار حضور دارد و تنها جلو پنجره و چراغ‌هایش تغییر کرده‌اند.هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی هستند اما در بازار دست دوم اقبال زیادی ندارند که البته در این میان کوراندو موفق‌تر عمل کرده است. خدمات پس از فروش سوزوکی به دلیل آنکه تولید داخل است بسیار گسترده‌تر از کوراندو است و تقریبا در همه ایران نمایندگی آن وجود دارد. هر دو خودرو کم استهلاک و اقتصادی هستند اما کوراندو را می‌توان خودرویی زیبا با امکانات فراوان و البته بازاری بهتر دانست و سوزوکی را پر‌قدرت و با خدمات بیشتر تلقی کرد.

برلیانس H230 یا جک j5

جک در نمونه دنده‌ای هم‌قیمت با برلیانس 230 با گیربکس اتوماتیک است. هر دو خودرو موتورهایی هم حجم داشته و البته برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند. اما جک با توجه به داشتن گیربکس دنده‌ای در شتاب‌گیری موفق‌تر عمل می‌کند. فضای کابین جک جادار‌تر از برلیانس است و از نظر کیفیت کابین نیز برتر از رقیب خود به شمار می‌رود. در بازار دست دوم هر دو خودرو بی‌اقبالند چراکه نمونه‌های اتوماتیک جک طرفداران بیشتری دارند و البته برلیانس‌های زیبای پارس خودرو نیز به دلیل آنکه قیمت چندان بالایی ندارند مردم ترجیح می‌دهند به جای دست دوم به سراغ صفر کیلومتر آن بروند. از این‌رو این دو خودرو کم‌اقبال هستند ولی انتخاب‌هایی مناسب و البته ارزان‌تر از کره‌ای‌های هم کلاسشان به شمار می‌روند. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گسترده است با این تفاوت که قطعات جک در بازار ارزان‌تر و البته فراوان‌تر است. به‌طور کلی اگر دنبال رانندگی راحت‌تری هستید و گیربکس اتوماتیک برای شما مهم است برلیانس انتخابی بهتر و اگر ظاهر زیبا و کیفیت کابین و البته جادارتر بودن مد نظر شماست جک می‌تواند گزینه بهتری باشد.

برچسب ها

خرید خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
امکان انصراف از دریافت خودرو در سامانه یکپارچه تا چه زمانی فعال است؟ ارسال دعوتنامه جدید برای مشتریانی که موفق به واریز وجه نشدند بوی خودروی نو نشانه‌ای از وجود موادشیمیایی خطرناک است شرایط ثبت نام برای کلیه متقاضیان خرید محصولات گروه سایپا فراهم شد اشتیاق خرید خودرو بدلیل بحث مالی آن است خرید خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین دغدغه ما توسعه صنعت خودرو و خرید مناسب مردم است نیازمندان واقعی باید از بورس خودرو خرید کنند سامانه وکالتی بانک‌های عامل فروش خودرو را بشناسید هشدار پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی خودرو مشتریان خرید خودرو چگونه حساب وکالتی باز کنند؟ شرایط جدید خریداران خودرو اعلام شد عرضه خودرو در بورس، تنها راه اقتصادی و به نفع مردم و تولید است سود 2700 میلیارد تومانی مصرف‌کنندگان با خرید خودرو از بورس مردم سراسر کشور از بورس کالا خودرو خریدند کلیه مراحل خرید خودرو از بورس کالا کاملا رایگان است +آموزش آدرس دولتی خرید خودرو چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟ با 150 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ قبل از خرید خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟ رکورد شرکت در لاتاری خودرو شکست 49 درصد مردم قدرت خرید خودروهای بالای 200 میلیون تومان را ندارند خروج تدریجی خودرو از قرعه کشی با 50 میلیون در قرعه کشی خودرو برنده شوید! 80 درصد تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است بزرگ‌ترین انگیزه برای پذیرش خودروهای الکتریکی چیست؟ سامانه یکپارچه فروش خودرو و چند ابهام قرعه‌کشی خرید خودرو در ماه‌های آینده به مرور حذف خواهد شد چرا باید خودروی بعدی را از کارخانه خودروساز خرید؟ خودرو شاسی مستقل بخریم؟ تولید دو میلیون و 500 هزار خودرو جوابگوی نیاز کشور است بهترین فرصت های خرید خودرو در سراسر ایران! با بودجه 180 تا 250 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ حمایت دولت از خریداران خودرو امکان فک رهن اسناد خودروهای فاکتورشده سایپا فراهم شد متوسط قیمت خودروی نو از 45 هزار دلار گذشت هزینه هنگفت خرید خودرو در سنگاپور خرید خودرو و خدمات ب ام و با تخفیف فوق العاده 48 ساعته تا 2 میلیارد تومان وام بگیرید بازار خودرو قفل شد بهترین خودروهای تولیدی ایران خودرو خرید خودرو شیوه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست خلاقیت در روش‌های خرید خودرو استارت حذف قرعه‌کشی خرید خودرو با نصف قیمت در بورس! تسهیلات خرید خودرو ایرانی موسسه ملل خرید خودرو با کارت ملی کاهش 50 درصدی تعهدات گروه سایپا لشکر متقاضیان در میدان قرعه‌کشی استقبال کم از خرید خودروی برقی تعدد شرکت‌های خودروسازی قدرت انتخاب مردم را افزایش می‌دهد قیمت کارشناسی خودروی کارکرده چگونه محاسبه می‌شود پیش فروش 5 محصول سایپا از فردا اگر قیمت خودرویی نمی ارزد آن را نخرید 10 نکته برای خرید خودروی برقی فردا آخرین قرعه کشی فروش ایران خودرو در سال 99 1400 بازار بهتری برای خرید خودرو است؟ پشت‌پرده خودروهای دست دوم آشنایی با انواع خودرو های پورشه موجود در ایران آیا زمان خرید خودرو فرا رسیده است؟ قرعه‌کشی حذف می‌شود؟ بهترین ماشین برای داخل شهر چیست؟ جزئیات شرایط خرید خودرو در بورس کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است؟ خریداران خودرویی که سود صدمیلیونی می‌کنند، باید مالیات بدهند برتری‌های ماندگار هیوندای آوانته تغییر در عادت خرید خودرو در اثر کرونا با 360 میلیون می‌توان اسپورتیج و توسان خرید! یارانه؛ بهانه جدید تعلل در تحویل خودرو آشنایی با جدیدترین روش کلاهبرداری دلالان خودرو 26 میلیون تومان جریمه برای خرید خودرو وکالتی رشد فروش آنلاین خودرو بخشنامه مھم در خصوص فرم احراز سکونت خریداران خودرو خرید خودرو با مدارک اجاره‌ای ماراتن 5 میلیون و 500 هزار نفر در خرید خودرو مشتریان خودرو زمان مناسب‌تری را برای ثبت مشخصات در «امتا» انتخاب کنند ضوابط ده‌گانه برای ثبت‌نام خودرو در طرح جدید فروش ایام عید سعید فطر خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند محتکران خودرو در امان نیستند نحوه و شرایط ثبت نام پیش فروش خودرو در سال 1399 مشمولیت ثبت نام خودرو‌های صفر کیلومتر در سامانه جامع انبارها مردم خودروهای صفر در پارکینگ‌ها را به تلفن 124 گزارش کنند تکمیل فرایند ثبت نام از طریق سامانه احراز هویت(امتا) چرا تقاضا برای خرید خودرو به سرعت بازمی‌گردد؟ پرداخت یارانه نقدی برای خرید خودرو هشدار ناجا به خریداران خودروهای پلاک گذر موقت آیا تغییر مالکیت وسیله نقلیه پس از مرگ مالک امکان پذیر است؟ 7 نکته مهم درباره خرید خودروی کارکرده انواع کلاهبرداری در خرید و فروش خودروی دست دوم 7 نکته کلیدی برای خرید اینترنتی خودرو خرید خودروی شب عید، قیمت را افزایش داد پنج فاکتور برای یک خرید ایمن ‌‌خرید خودرو صفر به‌صرفه‌تر است یا کارکرده؟ کارشناسی خودرو در محل خریداران خودرو برای پیگیری مطالبات خود به راه‌های غیرقانونی متوسل نشوند خرید خودرو تبدیل به رویا شده است خرید ‌6 هزار خودرو ‌توسط یک خانم خرید خودرو گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شرایط طبیعی نیست هشدار به فروشندگان خودروی کارکرده به این سه دلیل منتظر ارزانی خودرو نباشید 60 درصد ثبت نام کنندگان خودرو، مصرف کننده واقعی نیستند هنگام خرید خودرو در دقیقه 90 شب عید باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟ چگونه خودروی مناسب خود را بخریم؟ برای خرید خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟ خودرو را فقط تحویل روز بخرید جنجال قیمتی خریدار و فروشنده در بازار خودرو؛ مقصر کیست؟ خرید خودرو را به تاخیر بیندازید! گول آگهی سایت های خرید و فروش خودرو را نخورید خرید خودرو با کارت ملی دیگران مخاطره‌آمیز است با 80 الی 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ خرید خودروهای هیوندای چقدر خرج دارد؟ نام نویسی خرید خودرو با نرخ قدیم از چهارشنبه آغاز می‌شود BYD S6 ؛ سربلند در خدمات پس از فروش سوالاتی که قبل از خرید خودرو حتما باید از خودتان بپرسید! مردم در خرید خودروی خارجی صبوری کنند نیسان ایکس تریل فیس لیفت را با تسهیلات 144 میلیون تومانی بخرید 1200 خودرو برای خدمت به عشایر کشور خریداری شد فصل خرید خودرو 7 توصیه کاربردی برای خرید خودرو ورود شورای شهر تهران به ماجرای خرید خودرو 121 میلیونی توسط حاجی با 730 میلیون تومان در تهران مک لارن سواری کنید 8 نکته ای که هنگام خرید خودرو باید به یاد داشته باشید! تغییر الگوی خرید خودرو؟ نباید مردم را مجبور به خرید خودرویی خاص کرد نقش چشمگیر ایمنی خودرو در کاهش تلفات جاده ای خریداران خودرو های لوکس در فضای مجازی هوشیار باشند با بودجه صد میلیون تومانی کیا سراتو بخریم یا مزدا 3؟ نرخ سود 15 درصد هنگام لغو قرارداد خرید خودرو اعمال می‌شود با 25 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ با 50 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ + جدول مالکان خودرو، سرگردان میان پلیس و دفتر اسناد مظنه خودرو رانا در بازار برای خرید خودرو پراید چقدر باید هزینه کرد خودروهای دست‌دوم 50 میلیونی بازار کدامند؟ +جدول بیشتر آمریکایی ها توان خرید یک خودرو جدید را ندارند چگونه یک خودرو بخریم؟ با 30 میلیون‌ هم می‌توان خودرو صفر خرید؟ +جدول یک مدیر برای چند خودرو نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو راهنمای خرید خودرو صفر کیلومتر در بازار ایران با 20میلیون تومان چه خودرویی می‌توانید بخرید؟ نکاتی برای انتخاب بهتر در بازار خودرو خرید خودرو صفر هم نیاز به کارشناسی دارد؟ چه خودرویی را قسطی بخریم؟ خواهان خرید خودرو با چه رده قیمتی و کیفی هستید؟ چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ اجرای سامانه ثبت معاملات خودرو با کدرهگیری انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار ایران در انتخاب بین دو خودرو مانده اید؟ بهترین پیشنهادها برای خرید اولین خودرو بدترین وقت برای خرید خودرو چه‌زمانی است؟ مردم وسیله نقلیه خود را با وکالت‌نامه واگذار نکنند
Back to top