تعطیلی 20 واحد تولیدی لنت ترمز

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ: تداوم رکود اقتصادی، وضعیت بازار صنعت لنت ترمز را در شرایط رکود قرار داده است و تا هنگامی که مشکل نقدینگی به شکل کنونی بر اقتصاد و صنعت کشور حاکم باشد، به نظر می‌رسد رکود نیز ادامه‌دار خواهد بود.

Monday 13 June 2016 - 10:17:00

تعطیلی 20 واحد تولیدی لنت ترمز

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، هرچند پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که بازار این صنعت در 2 تا 3 ماه آینده از رکود خارج شود چرا که همکاری بانک‌های اروپایی برای گشایش اعتبارات اسنادی روز به روز بهتر می‌شود و به طور قطع این مسئله در بهبود تولید و بازار این صنعت موثر خواهد بود.
از 40 واحد تولیدی لنت ترمز تا امروز 20 واحد تولیدی تعطیل شده و 20 واحد باقیمانده نیز با ظرفیتی کمتر از 50درصد در حال فعالیت هستند. از این‌رو به دنبال ارائه راهکار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم تا برای خروج از این شرایط چاره‌ای اندیشیده شود.
متاسفانه در شرایط کنونی که رکود در بازار لنت‌ترمزهای داخلی حاکم است بخش زیادی از سهم بازار در دست تولیدات خارجی قرار گرفته است. این در حالی است که اکنون فروش لنت‌ترمزهای خارجی تا حدود 50درصد سود برای عرضه‌کنندگان آن دارد در حالی که رقم سود حاصل از فروش لنت‌های تولید داخل حدود 10درصد است از این‌رو بسیاری از تولیدکنندگان یا فروشندگان، اقدام به واردات لنت ترمزهای خارجی می‌کنند.


هرچند تاکنون نشست‌های متعددی با سازمان ملی استاندارد درباره ورود لنت ترمزهای تقلبی داشته‌ایم اما به نظر می‌رسد تعداد کارکنان فعال در این سازمان، برای نظارت بر ورود لنت‌های تقلبی و بی‌کیفیت محدود است به طوری که کنترل این بخش به دلیل تعدد بالای اقلام وارداتی برای سازمان ملی استاندارد بسیار سخت و زمان‌بر است.
درحال‌حاضر بخش زیادی از لنت‌های تقلبی و بی‌کیفیت در داخل کشور تولید و در بسته‌بندی‌هایی با نشان‌های اروپایی به بازار عرضه می‌شود. در چنین شرایطی ضرورت حمایت از این صنعت با ابزار تعرفه مطرح می‌شود که پس از مذاکرات و ارائه مدارک مستند و اقدامات کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد تا تعرفه واردات لنت ترمز از 12درصد به حدود 35درصد افزایش یابد که این طرح به کمیسیون ماده یک ارجاع و این کمیسیون مصوب کرد تا تعرفه واردات لنت ترمز از 12درصد به 26درصد افزایش یابد، اما این میزان تعرفه به‌وسیله برخی از مسئولان به 20درصد کاهش یافت.
در چنین شرایطی ضرورت پیش‌بینی راهکارهایی جدی برای بهبود این صنعت مطرح می‌شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

رکودلنت ترمزتعطیلی کارخانه
مطالب مرتبط بیشتر
استفاده از کارتن و مقوا در لنت دروغ است قیمت لنت ترمز خودرو در بازار از تولید لنت ترمز با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم بازدید وزیر صمت از واحد تولید لنت ترمز خودرو در شهرک صنعتی فیروزکوه 1 واردات لنت، منافاتی با منافع تولیدکنندگان ندارد 14 میلیون تومان، هزینه ترمزگیری با BMW! تشخیص تمام شدن لنت ترمز با 4 نشانه رایج تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در هاله‌ای از ابهام آماده سازی خودرو برای سفرهای نوروزی چقدر آب می‌خورد؟ +جدول قیمت ادامه رکود خودروسازی جهان در 2020 رکود پاییزی خودرو عرضه لنت ترمز با نرخ دولتی حقیقت دارد؟ لنت ترمز خودرو چند شده است؟ + جدول رکود خانه‌زاد بازار خودرو شد چرا هیچکس خودرو خرید و فروش نمی‌کند! تقلب شدید در ساخت لنت ترمز 12 ماه بحرانی بازار خودرو در چین رکود بی‌سابقه در بازار خودروی چین رکود بازار خودرو و تداوم کاهش قیمتها نرخ پراید هم‌چنان در حال ریزش خرید و فروش خودرو به صفر رسید ورود تدریجی رکود به بازار خودروی آمریکا افزایش قیمت خودرو در بازار راکد سهم 10 درصدی چهارمحال و بختیاری در تولید لنت خودروی کشور نیاز ارزی تولیدکنندگان لنت و کلاچ از نیما تامین می‌شود رکود در خرید و فروش خودرو تداوم رکود در بازار خودرو لنت ترمزهای غیراستاندارد عودت شد؟ هزینه لنت ترمز چقدر است؟ تولیدکنندگان لنت ترمز با همه ظرفیت خود کار می کنند لنت ترمز در بازار چند؟ آزبست از لنت های ترمز داخلی حذف شد ترمز رکود در بازار لنت پس از گرانی 60 درصدی اتومبیل بازار خودرو در حالت رکود است لنت ترمز با استفاده از گرافن ساخته شد/ بی صدا و دوام بالا الان زمان خرید خودرو نیست خرید و فروش در بازار خودرو به حداقل رسید تکذیب شایعه تیراندازی به تانکر سوخت در جهرم رکود تورمی در بازار خودرو تداوم رکود در بازار خودرو دو سوم لنت مصرفی کشور، خارجی است انواع لنت‌ترمز در خودروها را بشناسید تحریک تقاضا از چهار نقطه تداوم افزایش قیمت در بازار خودرو مظنه قیمت لنت ترمز خودرو در بازار مظنه قیمت لنت ترمز در بازار چقدر است؟ مظنه قیمت لنت ترمز در بازار نحوه صحیح تعویض لنت ترمز امید بازار خودرو به خروج از رکود در تابستان ترمز بریدن قیمت لنــت در بــــازار تشدید رکود بازار خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها رکود بهاری بازار خودرو مهر تایید حسابرس بر افزایش سرمایه "خلنت" رکوردزنی مصرف بنزین در 28 اسفند اصلاحیه ای با طعم تعدیل منفی در "خلنت" پیشنهاد افزایش سرمایه در "خلنت" ترمز بازار خودرو زیر پای قاچاقچیان برای خرید لنت ترمز خودرو چقدر باید هزینه کرد+جدول قیمت صادرات لنت‌ترمز با وجود کاهش تولید لنت آزبستی بخریم یا نیمه فلزی؟ این بازار پـر اصطکاک قیمت انواع لنت ترمز +جدول رکود کشدار بازار خودرو گشتی در بازار لنت ایران + جدیدترین فهرست قیمت کاهش قیمت خودرو پیش‌شرط خروج از رکود رکود دامن تندر90 را هم گرفت رکود فصلی همچنان در بازار خودرو حاکم است تصویر رکود خودرو در سال 95 رکود بازار خودرو توهم است؟ رکود بازار دست خودروسازان را بست
Back to top