بررسی وضعیت بازار لنت ترمز نشان داد

ترمز رکود در بازار لنت

عصر خودرو- در خودرو قطعات بسیاری وجود دارد که تعویض و یا بود و نبود آنها تاثیر خاصی بر روند کاری این مجموعه ندارد.اما در عین حال بعضی از قطعات نیز در این مجوعه وجود دارد که نبودن و یا تعویض نشدن آن اثر جبران ناپذیری برجای می گذارد.

Monday 13 August 2018 - 13:46:00

ترمز رکود در بازار لنت

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، یکی از این قطعات لنت ترمز است که نبودن آن در مجموعه ترمز، فاجعه آفرین و عدم تعویض به موقع آن نیز اثرات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.از این رو با توجه به شرایط نامساعد ارزی و همچنین رکود بازار قطعات یدکی سری به بازار لنت زدیم و با فعالان این حوزه گفت و گویی انجام دادیم.
لنت ترمز یکی از قطعات مهم و مصرفی در خودرو به شمار می رود و لازم است بعد از پیمایش مشخصی نسبت به تغییر و تعویض آن اقدام کرد و دارنده خودرو راهی به جز این ندارد. این شرایط در حالی که نوسان نرخ ارز بر قیمت همه کالاها تاثیرگذار بوده  در بازار لنت نیز بسیار محسوس است.یکی از فعالان این حوزه در این خصوص معتقد است: از عید تا امروز قیمت‌ها 3 برابر شده و تورم شدیدی در بازار احساس می‌شود برای نمونه لنت کره‌ای برای تندر 90 از 50 هزار تومان به 115 هزار تومان افزایش یافته و خودروهای خارجی نیز از وضعیت بدتری نسبت به داخلی‌ها برخوردار هستند به صورتی که افزایش قیمت لنت‌های تویوتا،هیوندای،کیا و... 10 برابر پیش شده است.
هادی زینالی دیگر فعال این حوزه گفت: امروز با رشد 100 درصدی قیمت در بازار مواجه هستیم زیرا واردات انجام نمی‌شود و مواد تشکیل دهنده لنت‌های ایرانی نیز وارداتی است و با ارز خریداری می‌شود.مرتضی ده‌بزرگی نیز از دیگر فعالان این حوزه با اشاره به محسوس بودن افزایش قیمت در بازار اظهار کرد: امیدواریم تولید کنندگان ایرانی در کنار افزایش کیفیت قیمت‌ها را نیز کنترل کنند.
گرانی با خود رکود می‌آورد و رکود نیز با خود نابسامانی را به همراه دارد اما با ابن اوصاف بازار لنت همچنان پا برجا است. یکی از فعالان این حوزه گفت: قدرت خرید مردم کم شده اما رکود در بازار وجود ندارد اما سود این کار نیز اندک است. هادی زینالی دیگر فعال این حوزه در این خصوص افزود: بازار جنس مصرفی به خصوص لنت ترمز که با جان مردم ارتباط دارد هیچگاه رکود نخواهد داشت.
راه تامین بعضی از قطعات تنها به واردات ختم می‌شود و تولید داخلی برای آن وجود ندارد.اما در لنت در کنار کالا‌های وارداتی کالا‌های ایرانی نیز وجود دارد که دست فروشندگان برای تامین جنس باز می‌گذارد.یکی از فعالین این حوزه با بیان اینکه در حال حاضر ثبت سفارش برای کالای خارجی بسته است افزود: با بسته شدن ثبت سفارش عملا وارد کننده‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.در مقابل ایرانی‌ها نیز نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند و هر‌آنچه که در بازار موجود است از قبل در مغازه‌ها مانده است.زینالی نیز در این خصوص گفت: تنها راه تامین جنس، تولید کنندگان داخلی هستند زیرا ثبت سفارشی صورت نمی‌گیرد و جنس خارجی وارد نمی‌شود.ده بزرگی افزود: راه تامین تولید‌کنندگان ایرانی هستند که با کمی تلاش،حمایت از سمت مسئولان و کنترل قیمت می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند.
در خرید یک محصول کیفیت حرف نخست را می‌زند و عرضه کننده یک محصول باید بداند کیفیت برتر مساوی است با فروش بیشتر اما به گفته یکی از فروشندگان لنت ترمز کالا‌های ایرانی از کیفیت بسیار پائینی برخوردار هستند و قدرت رقابت با برند‌های خارجی را ندارند.هادی زینالی فروشنده لنت در بازار افزود: تولید کننده لنت استاندارد برای خودروهای داخلی و خارجی در ایران نداریم.ده بزرگی با بیان اینکه کیفیت لنت‌های ایرانی قابل قبول است گفت: در حال حاضر تولیدکنندگانی داریم که جنس با کیفیت تولید می‌کنند اما قیمت محصولات بالایی دارند و حمایتی از آنها نمی شود.
فعالان این بازار در انتخاب محبوب‌ترین برند‌ در بازار اتفاق نظر داشتند و برند‌های HiQ، Geniune و Gold و پارس، جهان را به عنوان پر درخواست ترین برند‌ها اعلام کردند.در این بازار نیز به دلیل وزن بالای لنت است قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

نویسنده: اشکان آثار

برچسب ها

لنت ترمزقیمت لنت ترمزبازار لنت ترمز
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت لنت ترمز خودرو در بازار از تولید لنت ترمز با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم بازدید وزیر صمت از واحد تولید لنت ترمز خودرو در شهرک صنعتی فیروزکوه 1 واردات لنت، منافاتی با منافع تولیدکنندگان ندارد 14 میلیون تومان، هزینه ترمزگیری با BMW! تشخیص تمام شدن لنت ترمز با 4 نشانه رایج آماده سازی خودرو برای سفرهای نوروزی چقدر آب می‌خورد؟ +جدول قیمت عرضه لنت ترمز با نرخ دولتی حقیقت دارد؟ لنت ترمز خودرو چند شده است؟ + جدول تقلب شدید در ساخت لنت ترمز یک شرکت قطعه‌ساز قیمت لنت خودرو را 2 برابر کرد سهم 10 درصدی چهارمحال و بختیاری در تولید لنت خودروی کشور نیاز ارزی تولیدکنندگان لنت و کلاچ از نیما تامین می‌شود لنت ترمزهای غیراستاندارد عودت شد؟ هزینه لنت ترمز چقدر است؟ تولیدکنندگان لنت ترمز با همه ظرفیت خود کار می کنند لنت ترمز در بازار چند؟ آزبست از لنت های ترمز داخلی حذف شد لنت ترمز با استفاده از گرافن ساخته شد/ بی صدا و دوام بالا تکذیب شایعه تیراندازی به تانکر سوخت در جهرم دو سوم لنت مصرفی کشور، خارجی است انواع لنت‌ترمز در خودروها را بشناسید مظنه قیمت لنت ترمز خودرو در بازار مظنه قیمت لنت ترمز در بازار چقدر است؟ مظنه قیمت لنت ترمز در بازار نحوه صحیح تعویض لنت ترمز ترمز بریدن قیمت لنــت در بــــازار مهر تایید حسابرس بر افزایش سرمایه "خلنت" اصلاحیه ای با طعم تعدیل منفی در "خلنت" پیشنهاد افزایش سرمایه در "خلنت" ترمز بازار خودرو زیر پای قاچاقچیان برای خرید لنت ترمز خودرو چقدر باید هزینه کرد+جدول قیمت صادرات لنت‌ترمز با وجود کاهش تولید لنت آزبستی بخریم یا نیمه فلزی؟ این بازار پـر اصطکاک قیمت انواع لنت ترمز +جدول گشتی در بازار لنت ایران + جدیدترین فهرست قیمت تعطیلی 20 واحد تولیدی لنت ترمز
Back to top