توسط یک شرکت خارجی؛

لنت ترمز با استفاده از گرافن ساخته شد/ بی صدا و دوام بالا

عصر خودرو- یک شرکت خارجی با استفاده از گرافن، لنت ترمزی ساخته که صدای کمتری ایجاد کرده و عملکرد و دوام بیشتری نسبت به لنت‌های رایج دارد.

Tuesday 26 June 2018 - 11:00:00

لنت ترمز با استفاده از گرافن ساخته شد/ بی صدا و دوام بالا

 به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، لینی تیونینگ (Linney Tuning) یک شرکت بریتانیایی است که در بخش تحقیق و توسعه روی قطعات تیونینگ با عملکرد بالا و رهیافت‌های کالیبراسیون کار می‌کند.

این شرکت اخیراً از دولایه‌های گرافنی در لنت ترمز استفاده کرده‌است. براساس اطلاعات منتشر شده این فناوری در مرحله‌ توسعه و آزمون‌ است. لینی تیونینگ اعلام کرد که این شرکت از گرافن برای ساخت صفحه کلاچ نیز استفاده کرده که آزمایش‌های مربوط به آن تا پایان ماه ژوئن 2018 به پایان می‌رسد.

بر اساس اعلام این شرکت، این لنت ترمز بی‌صدا بوده و علمکرد بی‌نقصی دارند. همچنین استحکام بالایی داشته و از رزین کمتر و دانسیته تراکم بالاتری برخوردار هستند؛ در نتیجه بی‌صدا کار می‌کنند. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا عملکرد ترمز قابل اعتماد باشد.

از آنجایی که این لنت‌ها رزین کمتری دارند، فرمولاسیون آن‌ها به‌گونه‌ای است که کمترین  پوسته شدن اتفاق می‌افتد.

این لنت‌های برای استفاده در محیط‌های سخت و خشن طراحی شده و در خودروهای سبک قابل استفاده هستند. هدف این شرکت، ارائه محصولی است که صدای کمتری ایجاد کرده و در عین حال پاسخ بسیار سریعی داشته باشد. این لنت‌ها یکنواخت بوده و علاوه بر خودروهای سبک، در خودروهای متوسط نیز قابل استفاده هستند.

استفاده از گرافن در این لنت‌ها موجب شده تا مقاومت در برابر خستگی در آن‌ها افزایش یابد و ضریب اصطکاک این لنت نسبت به لنت‌های معمولی بهبود یابد. با این کار دوام درازمدت لنت افزایش یافته و می‌توان مشکل صدای لنت را در طول ترمز گرفتن کم کرد.
 

برچسب ها

لنت ترمزلینی تیونینگ
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت لنت ترمز خودرو در بازار از تولید لنت ترمز با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم بازدید وزیر صمت از واحد تولید لنت ترمز خودرو در شهرک صنعتی فیروزکوه 1 واردات لنت، منافاتی با منافع تولیدکنندگان ندارد 14 میلیون تومان، هزینه ترمزگیری با BMW! تشخیص تمام شدن لنت ترمز با 4 نشانه رایج آماده سازی خودرو برای سفرهای نوروزی چقدر آب می‌خورد؟ +جدول قیمت عرضه لنت ترمز با نرخ دولتی حقیقت دارد؟ لنت ترمز خودرو چند شده است؟ + جدول تقلب شدید در ساخت لنت ترمز سهم 10 درصدی چهارمحال و بختیاری در تولید لنت خودروی کشور نیاز ارزی تولیدکنندگان لنت و کلاچ از نیما تامین می‌شود لنت ترمزهای غیراستاندارد عودت شد؟ هزینه لنت ترمز چقدر است؟ تولیدکنندگان لنت ترمز با همه ظرفیت خود کار می کنند لنت ترمز در بازار چند؟ آزبست از لنت های ترمز داخلی حذف شد ترمز رکود در بازار لنت تکذیب شایعه تیراندازی به تانکر سوخت در جهرم دو سوم لنت مصرفی کشور، خارجی است انواع لنت‌ترمز در خودروها را بشناسید مظنه قیمت لنت ترمز خودرو در بازار مظنه قیمت لنت ترمز در بازار چقدر است؟ مظنه قیمت لنت ترمز در بازار نحوه صحیح تعویض لنت ترمز ترمز بریدن قیمت لنــت در بــــازار مهر تایید حسابرس بر افزایش سرمایه "خلنت" اصلاحیه ای با طعم تعدیل منفی در "خلنت" پیشنهاد افزایش سرمایه در "خلنت" ترمز بازار خودرو زیر پای قاچاقچیان برای خرید لنت ترمز خودرو چقدر باید هزینه کرد+جدول قیمت صادرات لنت‌ترمز با وجود کاهش تولید لنت آزبستی بخریم یا نیمه فلزی؟ این بازار پـر اصطکاک قیمت انواع لنت ترمز +جدول گشتی در بازار لنت ایران + جدیدترین فهرست قیمت تعطیلی 20 واحد تولیدی لنت ترمز
Back to top