پاسخ انجمن تولید لنت به ادعای انجمن صنفی رانندگان؛

استفاده از کارتن و مقوا در لنت دروغ است

عصر خودرو- به دنبال اظهارات رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافر درباره استفاده از کارتن و مقوا در تولید لنت، انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ در جوابیه ای این موضوع را تکذیب کرد.

Wednesday 07 July 2021 - 18:10:00

استفاده از کارتن و مقوا در لنت دروغ است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پس دو حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان که به درگذشت تعدادی از سرنشینان این خودروها از جمله دو خبرنگار ایسنا و ایرنا منجر شد، بحث درباره کیفیت و ایمنی اتوبوس های فعال در جاده های کشور بار دیگر به صدر خبرها آمد و تعدادی از کارشناسان و فعالان این حوزه به اظهار نظر در این رابطه پرداختند.

غلامرضا خادمی‌زاده - رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافر کشور  روز 6 تیر ماه در گفت‌وگو با ایسنا به مشکلات موجود در برخی قطعات مورد استفاده در اتوبوس ها اشاره کرده و گفته بود که کارخانه‌های تولید کننده هیچ مسئولیتی در قبال گارانتی ندارند و لوازم بی‌کیفیتی مانند لنت ترمز در ایران بدون کیفیت و با مقوا و کارتن تولید می‌شود. وقتی راننده اتوبوس و مالک آن هیچ اختیار و توانایی برای تهیه چیزی که می‌خواهد ندارد، مجبور است از اجناس بی کیفیت یا با کیفیت پایین استفاده کند و نهایتا می‌بینیم همین اتوبوس‌های بی کیفیت و قطعات و لوازم بی کیفیت باعث بروز حوادثی مانند تصادفات و واژگونی‌های اخیر می‌شود. به عبارت دیگر وقتی لوازم یدکی در کشور بی کیفیت و تقلبی است، رانندگان مجبورند که از همان‌ها خریداری کنند و با لوازم و قطعات فیک و تقلبی هم مسلما حادثه و سوانح جاده‌ای بیشتر خواهد شد.

به دنبال انتشار این خبر انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ در جوابیه ای به این اظهارات واکنش نشان داد و آن را رسما تکذیب کرد.

در بخشی از توضیحات این انجمن آمده است: با توجه به ارسال نامه انجمن تولید کنندگان لنت ترمز و کلاچ به آن خبرگزاری محترم و همچنین اعلام نتیجه کارشناسی دلایل سانحه اتوبوس‌های خبرنگاران و سرباز معلمان از سوی پلیس راهنور نیروی انتظامی و پیگیری‌های مکرر دبیر انجمن لنت ترمز انتظار می‌رفت آن خبرگزاری نسبت به تکذیب خبر فوق‌ و شفاف سازی اذهان عمومی اقدام کند؛ اما متاسفانه اینگونه نشد و انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز را جهت حفظ حقوق اعضای خود ناگزیر به ارائه جوابیه کرده است.

همانطور که مستحضرید تولید انواع لنت ترمز در کشور کاملا بومی شده و با همت متخصصین داخلی در بیش از 90 شرکت و با هزاران کارگر تامین انواع لنت ترمز و قطعات اصطکاکی مورد نیاز کشور تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد صورت می‌پذیرد. سال‌هاست کشور نه تنها از واردات لنت ترمز بی‌نیاز شده است بلکه صادرات قابل توجهی از این محصول برای کشورمان ارزآوری جدی به همراه دارد. لنت ترمز یک کالای فوق ایمنی است که در ایران سابقه تولیدی بیش از 50 سال دارد و محصولات داخلی در کارخانه‌های خودروسازی و خدمات پس از فروش آنها، بازار داخل و همچنین بازارهای صادراتی به همراه گارانتی میان مصرف کنندگان عرضه می‌شود. وارد کردن اتهامات بی اساسی همچون استفاده از کارتن و مقوا در تولید این محصول فوق ایمنی و همچنین بی‌مسئولیتی تولید کنندگان و سازمان‌های ذیربط و ناظر نشان از بی اطلاعی و ناآگاهی گوینده و نشر دهنده از وضعیت تولید این قطعه است. لذا با توجه به نظر کارشناسان ذیربط و تحقیقات انجام شده، اظهارات رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان در رابطه با لنت ترمز کاملا نادرست و مصداق تشویش اذهان عمومی می‌باشد.

برچسب ها

لنت ترمز
مطالب مرتبط بیشتر
از تولید لنت ترمز با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم بازدید وزیر صمت از واحد تولید لنت ترمز خودرو در شهرک صنعتی فیروزکوه 1 واردات لنت، منافاتی با منافع تولیدکنندگان ندارد 14 میلیون تومان، هزینه ترمزگیری با BMW! تشخیص تمام شدن لنت ترمز با 4 نشانه رایج آماده سازی خودرو برای سفرهای نوروزی چقدر آب می‌خورد؟ +جدول قیمت عرضه لنت ترمز با نرخ دولتی حقیقت دارد؟ لنت ترمز خودرو چند شده است؟ + جدول تقلب شدید در ساخت لنت ترمز سهم 10 درصدی چهارمحال و بختیاری در تولید لنت خودروی کشور نیاز ارزی تولیدکنندگان لنت و کلاچ از نیما تامین می‌شود لنت ترمزهای غیراستاندارد عودت شد؟ هزینه لنت ترمز چقدر است؟ تولیدکنندگان لنت ترمز با همه ظرفیت خود کار می کنند لنت ترمز در بازار چند؟ آزبست از لنت های ترمز داخلی حذف شد ترمز رکود در بازار لنت لنت ترمز با استفاده از گرافن ساخته شد/ بی صدا و دوام بالا تکذیب شایعه تیراندازی به تانکر سوخت در جهرم دو سوم لنت مصرفی کشور، خارجی است انواع لنت‌ترمز در خودروها را بشناسید مظنه قیمت لنت ترمز خودرو در بازار مظنه قیمت لنت ترمز در بازار چقدر است؟ مظنه قیمت لنت ترمز در بازار نحوه صحیح تعویض لنت ترمز ترمز بریدن قیمت لنــت در بــــازار مهر تایید حسابرس بر افزایش سرمایه "خلنت" اصلاحیه ای با طعم تعدیل منفی در "خلنت" پیشنهاد افزایش سرمایه در "خلنت" ترمز بازار خودرو زیر پای قاچاقچیان برای خرید لنت ترمز خودرو چقدر باید هزینه کرد+جدول قیمت صادرات لنت‌ترمز با وجود کاهش تولید لنت آزبستی بخریم یا نیمه فلزی؟ این بازار پـر اصطکاک قیمت انواع لنت ترمز +جدول گشتی در بازار لنت ایران + جدیدترین فهرست قیمت تعطیلی 20 واحد تولیدی لنت ترمز
Back to top