در بازار خودروهای داخلی، این هفته با افزایش قیمت برخی محصولات مواجه بودیم و این در شرایطی است که خودروسازان به شدت پیگیر بالا بردن قیمت رسمی محصولات خود هستند. قرار است شورای رقابت در اواخر خرداد ماه امسال قیمت جدید خودروهای زیر 45 میلیون تومان را اعلام کند و آنچه محتمل به‌نظر می‌رسد، موافقت این شورا با افزایش قیمت است. طبعا اگر قیمت رسمی خودروها افزایش یابد، این موضوع بر قیمت‌های بازار نیز اثرگذار خواهد بود، آن هم در شرایطی که مشتریان هم‌اکنون با موج افزایش قیمت (در بازار) مواجه هستند. اما بنا به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون پژو 206 تیپ 5 قیمتی برابر با 44 میلیون و 500 هزار تومان دارد که این موضوع از ثبات قیمت خودرو موردنظر حکایت می‌کند. پژو 207 اتومات نیز که تغییر قیمتی نداشته، در حال حاضر با همان قیمت 63 میلیون تومان قبلی خرید و فروش می‌شود. همچنین تندر مدل E2 پارس خودرو نیز ثبات خود را حفظ کرده و در حال حاضر 48 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

پارس‌تندر اما حدود 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته، و در حال حاضر 50 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در شرایطی است که از بازار تندر اتومات بوی ثبات می‌آید و این محصول در همان قیمت 53 میلیون تومان خود باقی مانده است. در بین دیگر خودروهای داخلی، ساندرو استپ‌وی همچنان در مسیر گرانی می‌رود، به نحوی که این هفته نیز حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت. بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید ساندرو استپ‌وی اتومات باید 74 میلیون تومان هزینه کرد. نمایشگاهداران خودروی پایتخت اما در مورد رانا از تثبیت قیمت آن صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، این محصول در حال حاضر 36 میلیون تومان قیمت دارد. دیگر خودروی داخلی یعنی سمند مدل EF7 نیز فعلا در همان قیمت 36 میلیون تومان خود باقی مانده است. فعالان بازار در مورد دنا پلاس نیز عنوان می‌کنند که این محصول طی هفته جاری افت و خیز خاصی نداشته است. بر این اساس، خودروی موردنظر در حال حاضر 59 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل معمولی دنا اما 46 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد خودرو موردنظر با تثبیت قیمت طی هفته جاری مواجه بوده است.

نمایشگاهداران خودروی پایتخت در مورد تیبا 2 از تثبیت قیمت این محصول می‌گویند. به گفته آنها، این خودرو تغییر قیمت خاصی نداشته و فعلا با همان قیمت 28 میلیون و 700 هزار تومان خود خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار ساینا هم خبر می‌رسد که این محصول 28 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد و این به آن معناست که خودروی موردنظر تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده است. در خانواده پراید اما با افزایش قیمت مواجه شده‌ایم و مدل 131 این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 22 میلیون و 300 هزار تومان دارد. با این حساب، پراید حدود 200 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. در بین دیگر خودروهای داخلی کیا سراتوی مونتاژی سایپا با افزایش قیمت مواجه شده و در حال حاضر 118 میلیون تومان قیمت دارد. با این حساب، سراتو 2میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

افزایش قیمت برخی وارداتی‌ها

سری به بازار خودروهای وارداتی بزنیم و ببینیم آنجا چه خبر است. در حال حاضر کیا سورنتو با قیمتی برابر با 390 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و کیا سراتو نیز 210 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین اپتیما نیز که افزایش قیمتی 50 میلیون تومانی را طی چند ماه گذشته تجربه کرده، در حال حاضر 315 میلیون تومان به فروش می‌رود. این قیمت نشان می‌دهد خودرو موردنظر 5 میلیون تومان گران شده است. از سوی دیگر، مدل هیبریدی و 2018 سوناتا نیز که افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این حساب سوناتا افزایش قیمتی 10 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

در بین دیگر خودروهای وارداتی اما تویوتا راو4 کماکان محصولی گران به شمار می‌رود و آن طور که فعالان بازار می‌گویند، این محصول در حال حاضر 410 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار سانتافه هم خبر می‌رسد که این محصول باز هم افزایش قیمت داشته و 15 میلیون تومان دیگر گران شده است. بر این اساس، در حال حاضر برای خرید سانتافه باید 390 میلیون تومان هزینه کرد. بازار خودروهای وارداتی ماه‌هاست با افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود آنکه تقاضای چندانی وجود ندارد، قیمت‌ها پی‌در‌پی بالا می‌روند.