تورم خودرو در سال97

عصر خودرو- مرکز آمار در شرایطی تورم بخش صنعت در سال 97 را منتشر کرد که تورم تولید خودرو نسبت به سال پیش از آن، با رشد 5/ 32 درصدی همراه شده است.

Sunday 16 June 2019 - 09:15:00

تورم خودرو در سال97

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طبق بررسی‌های مرکز آمار، در سال‌ 96 نشانگر تورم خودرو، روی عدد 5/ 239 قرار داشته که با رشد 5/ 32 درصدی در سال گذشته به عدد 2/ 317 رسیده است. رسیدن شاخص تورم به عدد 2/ 317 نشانگر رشد 17/ 3 برابری این شاخص به نسبت سال پایه یعنی سال 90 (عدد شاخص 100) است. بی‌تردید رشد 5/ 32 درصدی شاخص تورم در سال 97 به نسبت سال پیش از آن به بازگشت تحریم‌ها و افزایش هزینه شرکت‌های خودروساز در خطوط تولید مربوط می‌شود، با این حال هنوز تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر به نسبت دور اول تحریم‌ها رشد نکرده است. در سال 92 به نسبت سال پیش از آن شاهد بودیم که شاخص تورم عدد 3/ 204 را نشان می‌دهد. این شاخص به نسبت سال 91، رشد 6/ 56 درصدی داشته است.همچنین نگاهی به تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر در چهار فصل سال 97 گویای رشد فصلی نرخ تورم تولید‌کننده در این سال است. به گونه‌ای که نشانگر تورم در بهار 97 روی عدد 264 متوقف شده است. این در حالی است که در دو فصل تابستان و پاییز همان سال به ترتیب با رشد 2/ 6 و 6/ 14 درصد به عدد 5/ 280 و 7/ 321 رسید.این میزان رشد در زمستان سال گذشته نیز به نسبت فصل پیش از آن با شتاب بیشتری ادامه داشته است و با رشد 1/ 25 درصدی سبب شده تا نشانگر تورم به عدد 7/ 402 برسد.

برچسب ها

تورم
مطالب مرتبط بیشتر
شیوع خفیف «انتظارات تورمی» در بازار خودرو وعده خروج خودرو از تورم 1401 رشد 36 درصدی تورم قیمت خودرو نتیجه اصلاح قیمت خودرو، کاهش زیان خودروسازان و ایجاد تعادل در بازار است جوسازی سفته‌بازان و کاسبان تورم درباره یک تصمیم خودرویی میزان تورم پرتقاضاهای خودروسازان در نیمه نخست امسال پیش پرداخت خرید خودرو نباید مشمول تورم شود تشدید رکورد تورمی در بازار خودرو در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها خودروسازان زیر بار قانون جدید می‌روند؟ تورم خودرو شتاب گرفت رشد تورم فصلی و سالانه خودرو تورم خودرو در مسیر نزولی تورم 57 درصدی باید در قرارداد با قطعه سازان منعکس شود رکود تورمی میهمان بازار خودرو خودرو در دوربرگردان تورم رشد تورم تابستانه خودرو انعکاس تورم انتظاری در پیش‌فروش خودرو اعطای تسهیلات به صنعت خودرو یکی از ریشه‌های تورم مهار تورم، تنها راه کنترل قیمت خودرو سهم خودرو از تورم، سهم تورم از خودرو حضور دلالان، رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، رشد نرخ تورم و تحریم عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار افزایش تورم خودرو در بهار 98 افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی طبق تورم ریشه حساسیت عمومی به قیمت خودرو اثر معکوس تثبیت قیمت در بازار روند ادامه‌دار افزایش تورم خودرو مسکن و خودرو همچنان درگیر تورم کنترل قیمت به بهانه کنترل تورم پذیرفتنی نیست رکود تورمی در بازار خودرو افزایش نرخ تورم تولیدکننده خودرو بازگشت تورم 2 رقمی به اقتصاد ایران درصورت افزایش قیمت بنزین افزایش جریمه‎های رانندگی قانونی اعلام شد افزایش تورم تولیدکننده خودرو خودرو در کدام دولت متورم‌تر شد؟
Back to top