به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، افزایش 3 برابری نرخ ارز در طی 3 ماه اخیر، منجر به جهش قیمتی محصولات وارداتی شد تا جاییکه محصولات اقتصادی پیشین، در جایگاه خودروهای پریمیوم قرار گرفتند. ارتقای پله ای قیمت خودروهای وارداتی به شکلی بود که محصولات چینی وارد شده به کشور، در رده قیمتی قبلی خودروهای کره ای بودند و کره ای ها و ژاپنی های اقتصادی به سطح محصولات پریمیوم آلمانی و فرانسوی وارد شدند. در نهایت خودروهای پریمیوم سابق از قبیل مرسدس بنز و BMW با افزایش شدید قیمتی در سطح محصولات لوکس عرضه شدند.

در شرایط فعلی خبر مربوط به آزادسازی قیمت گذاری خودروهای تولیدی، شوک دیگری را به بازار وارد کرد. با توجه به بازار انحصاری خودروهای تولیدی در ایران، در اختیار تولیدکنندگان بودن قیمت گذاری این گروه از محصولات، با توجه به تجربیات پیشین، در نهایت منجر به افزایش بهای فروش خودرو خواهد شد.

در صورت ماندن در شرایط فعلی، ممنوعیت واردات و نرخ ارز پرنوسان، در ماه های آتی، چالش های فراوانی پیش روی بازار خودرو ایران خواهد بود. مشکلاتی از قبیل بیکاری، کاهش توان خرید مشتریان، عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب و ….. به زودی گریبانگیر صاحبین کسب و کار، فروشندگان محصولات، ارائه دهندگان خدمات پس از فروش و در نهایت مشتریان خواهد شد.

جهت اطلاع از جدیدترین تحلیل های بازار خودرو می توانید به وب سایت  mutrana.com مراجعه نمایید.