چه تفاوتی بین سانروف و مونروف است؟

دریچه‌ای رو به آسمان

عصر خودرو: تا به حال کلمه سانروف را زیاد شنیده‌ایم؛ آپشنی که امروزه به یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها و اهداف پیش رو در خرید اتومبیل تبدیل شده است و آن هم دلایلی جز زیبایی در نمای خودرو و بهره‌مندی گهگاهی از هوای تازه نیست. اما هر چند امروزه در کنار سانروف، سقف پانوراما نیز شنیده می‌شد اما کمتر کسی از کلمه Moon Roof شنیده است؛ آپشنی که می‌توان آن را سرآغاز روی کار آمدن تکنولوژی بسیار پرطرفدار سقف پانوراما دانست. اما تفاوت بین این دو در چیست؟

Thursday 17 December 2015 - 13:17:00

دریچه‌ای رو به آسمان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سانروف در بالای سقف قرار دارد و ممکن است دستی یا برقی باشد. این قطعه از قدیم در خودرو‌ها وجود داشته است و آپشن جدیدی نیست. سانروف کاملا باز می‌شود و بالای سقف و یا درون لایه‌ای از آن قرار می‌گیرد. اما مونروف توسط کمپانی فورد برای اولین بار در دهه 70 میلادی معرفی شد. مونروف برعکس سانروف که ممکن است فلزی و کاملا تیره باشد که حتی نور و روشنایی از آن عبور نکند، از جنس شیشه یا طلق‌های روشن است که حتی در صورت حرکت نکردن از محل خود، فضای بالای سر خود را در دید راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. ضمن آنکه مونروف نیز می‌تواند باز شود و جریان هوای تازه را از خود عبور دهد اما بازشدن مونروف مثل سانروف به طور کامل نیست و فقط قسمتی از جای خود برای عبور هوا، حرکت می‌کند. اما نیاز به داشتن سانروف برای ورود حجم زیادی از هوا در کنار استفاده سرنشینان عقب از مونروف باعث شد تا هم سانروف در خودرو‌ها قرار بگیرد و هم سقف پانوراما وارد دنیای خودروسازی شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

آپشن خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
فراخوان شناسایی تأمین کنندگان قطعات آپشن سنسور دنده عقب خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟ سیستم درب کیلس خودرو چگونه عمل می‌کند و چه کاربردی دارد؟ کاربرد هواکش روی کاپوت خودرو چیست ؟ بال عقب (Spoiler) چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع سیستم های مولتی مدیا خودرو تفاوت خودروهای هیبرید با پلاگین هیبرید و تمام برقی در چیست؟ سیستم هشدار خواب آلودگی راننده دنده پشت فرمان چیست؟ سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو هشدار برخورد از جلو (Fcw) همه چیز در مورد کیلومتر شمار دیجیتال و آنالوگ خودرو آپشن‌های ماهانه بی‌ام‌و نوربالای خودکار(AHB) چگونه عمل می‌کند؟ سیستم هشدار دهنده‌ انحراف از مسیر و نقطه‌ی کور چیست؟ حسگر باران چگونه عمل می‌کند ؟ تفاوت‌های سقف پانوراما با سانروف و مونروف در چیست؟ دکمه حالات مختلف رانندگی در خودرو چیست؟ نمایش اطلاعات صفحه کیلومتر خودرو روی شیشه جلو خودرو چراغ‌های تطبیق شونده با مسیر چیست؟ قابلیت شخصی‌سازی از راه دور اتومبیل Evija برای خریداران توسعه بازار محصولات آپشنال ایران خودرو در سال 99 دوربین 360 درجه در خودرو چه کاربردی دارد؟ آپشن «کروز کنترل» چیست؟ حذف آپشن چقدر روی قیمت خودروها تاثیر دارد؟ این آپشن خودرویی کشته می‌دهد! حذف تعمدی یا خودسرانه آپشن وارداتی‌ها عجیب‌ترین آپشن‌ها در خودرو‌ها بازار آپشن های جدید خودروهای تولید داخل + فهرست قیمت معمای بازار لوکس فروشان چرا خودروهای ملی آپشن‌های ضروری ندارند؟ اسباب‌بازی ثروتمندان خاص‌ترین‌های آلمانی‌خاص بررسی آپشن خودروهای خاص و گران‌قیمت نصب اقلام آپشن خارج از شبکه نمایندگی‌ها موجب باطل شدن گارانتی خودرو می‌شود قیمت‌گذاری دستوری مانع افزودن «آپشن» بررسی آپشن‌های خودروهای‌ هیبرید بازار ایران؛ کم‌مصرف اما مجهز از پیدایش تا تکامل سیستم تهویه مطبوع خودرو گزارش تصویری گردهمایی خودروهای سفارشی شرکت آپکو نیسان مورانوهای جدید 2018 پرآپشن می‌شوند (+عکس) 10 مورد از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو‍ مشروط کردن ارائه آپشن در خودروهای فروخته شده تخلف است جعبه‌های تکنولوژی بازار اندکـــی هزینه برای رفاه بیشتر آپشنولوژی ب ام و سری 5 نصب آپشن‌ خودروهای سواری با گارانتی سایپایدک جراحی زیبایی خودرو جلب توجه به روش آپشن! امکاناتی برای خاص بودن! نوبرانه‌های پرآپشن هدایای بازار بـرای برلیانس‌ســواران از عرش تا فرش آپشن‌های لذت‌بخش آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس پله‌های پـارکابی آپشن جدید و جالب بنز برای کلاس سری E بزرگـمرد کوچک لوکس خوش‌شانس چاشنی‌های متنوع برای خانواده برلیانس ستاره های بنز با لباس MEC در راه ایران گران ترین و عجیب ترین آپشن های خودرو خاص الزام‌هایی که به نام «آپشن» حذف می‌شوند تندر سفارشی با ارزان‌ترین قیمت! تخفیف ویژه نصب قطعات آپشن برای محصولات سایپا لوکس‌سواری با پژو 206 گرانترین آپشن‌های خودروهای لوکس+تصاویر نواری از فیبرکربن بر پیکر ساحره های افسونگر داج! نگهبانی گرانبها برای خودرو آخرین کشش! طراحی سیستم هوشمند مختص به خودروهای پژو 405 و پرشیا کدام آپشن‌ها از نظر خریداران ایرانی، کاربرد کمتری دارند؟ چشم و چـراغ راننده آپشن‌شناسی به سبک ایـرانی محافظین نامرئی! چادر خودرو، نسل جدید محافظ خودروها شد
Back to top