عجیب‌ترین آپشن‌ها در خودرو‌ها

عصر خودرو- در تاریخ صنعت پرفرازونشیب خودروسازی، همیشه ایده‌هایی جذاب و فوق‌العاده وجود داشته‌اند که از دنیای ذهن به دنیای واقعیت راه‌یافته‌اند. برای مثال در سال 1935، مجله معروف مکانیک، پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از بوی سگ‌ها و ریختن موی آن‌ها در خودرو، یک کیسه در کنار کابین آویزان شده تا سگ‌ها داخل آن قرار بگیرند.

Wednesday 06 February 2019 - 11:52:00

عجیب‌ترین آپشن‌ها در خودرو‌ها

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از برترین ها ، یکی دیگر از مشکلات خودرو‌های اولیه نیز ترساندن اسب‌ها بود. به همین خاطر، مهندسی به نام یوریا اسمیت پیشنهاد کرد که در قسمت جلویی هر خودرو، سر چوبی اسب قرار گیرد تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. ازاین‌گونه پیشنهاد‌ها و آپشن ها، در صنعت خودرو کم نبوده‌اند.

آپشن امنیتی ضد گروگان‌گیری ولوو

این آپشن جذاب که در خودروی سدان S80 این شرکت سوئدی وجود داشت، به صاحب خودرو که در حال نزدیک شدن به آن بود این اجازه را می‌داد تا از باز بودن یا نبودن درب‌های خودرو آگاه شود. همچنین اگر این راننده، یک فرد بسیار مهم، یک سیاستمدار، یک جاسوس بین‌المللی و یا یک تاجر ثروتمند می‌شد، حسگر حساس به ضربان قلبی در خودرو وجود داشت که این شخص را از وجود یک نفر دیگر در صندلی عقب خودرو مطلع می‌کرد.

صندلی‌های چرخان شورلت

این ایده جذاب شرکت شورلت که البته چندان مورداستفاده قرار نگرفت، یک ایده ساده و درعین‌حال خلاقانه بود. به‌طوری‌که صندلی‌های جلویی خودرو قابلیت چرخشی را داشتند تا برای راننده و سرنشین خودرو، در هنگام سوار یا پیاده شدن، کمترین میزان سختی را ایجاد کنند. این آپشن که در خودروی شورلت لوگونا S3 مورداستفاده قرار گرفت، یک گزینه ایده آل برای افرادی مسن و هم‌چنین کسانی بود که با مشکلات پا دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

صفحه‌های حاوی اطلاعات راننده و خودرو

این ایده یکی از آن ایده‌هایی است که تنها در حد یک ایده باقی ماند و به دنیای تولید و واقعیت راه نیافت، اما یک تلاش عالی برای حل یک مشکل بزرگ به‌حساب می‌آمد. به‌طوری‌که اگر راننده‌ای با خودروی خود به یک عابر پیاده و یا یک خودروی دیگر برخورد می‌کرد، دیسک‌های کوچکی که حاوی شماره گواهینامه شخص بودند، روی زمین می‌ریختند. به‌این‌ترتیب پس از فرار راننده خطاکار، پلیس می‌توانست به‌راحتی او را پیدا کند.

سیستم انتقال قدرت با دو اهرم تعویض دنده

اگرچه این مورد به‌عنوان یک‌راه حل برای حل شدن یک مشکل در خودرو‌ها به‌حساب نمی‌آید، اما میتسوبیشی از آن تنها برای ایجاد قدرت و مقرون‌به‌صرفگی بیشتر، استفاده کرد. به‌طوری‌که با استفاده از دو اهرم تعویض دنده که از پیچیدگی بسیار زیادی نیز در مکانیسم جعبه‌دنده برخوردار بود، به راننده اجازه می‌داد تعداد دنده‌های مورداستفاده خود را دو برابر کند. این یعنی از 8 دنده برای حرکت به سمت جلو و 2 دنده برای حرکت به سمت عقب برخوردار می‌شد. این آپشن در خودرو‌های اواخر دهه 70 میلادی مانند میتسوبیشی میراژ و دوج کلت (Colt)، مورداستفاده قرار گرفت.

فرمانی که نقش بوق را هم بازی می‌کرد

شاید برداشتن دست و بردن آن به سمت مرکز فرمان برای بوق زدن کاری خسته‌کننده و زمان‌بر به‌حساب بیاید. به همین خاطر در دهه 60 میلادی، شخصی در نمایشگاه دیترویت آمریکا از فرمانی استفاده کرد که به‌جای قرار گرفتن بوق در وسط فرمان، کل فرمان نقش بوق را بازی می‌کرد. کافی بود راننده هر نقطه از فرمان را فشار داده تا بوق قرارگرفته زیرپوشش پلاستیکی فرمان به صدا دربیاید. تنها مشکل این آپشن مقاومت کم پلاستیک در برابر سرما و گرما و فرسوده‌شدن در طول زمان بود.

آپشن مینی بار کادیلاک

در سال 1957، کادیلاک بر روی خودروی Eldorado خود، آپشنی قرارداد که کابین آن را بیشتر شبیه بار‌ها و کافه‌های کوچک می‌کرد. به‌طوری‌که با برگرداندن قسمتی از داشبورد خودرو به سمت سرنشین، راننده و سرنشین جلویی می‌توانستند به‌راحتی نوشیدنی خود را خورده و به خاطر وجود 4 لیوان فلزی در آن قسمت، از ریختن حتی یک قطره از نوشیدنی روی کف خودرو نیز جلوگیری می‌شد.

فرمان باقابلیت جابجایی شرکت فورد

اگرچه فرمان‌های به‌اصطلاح تلسکوپی و باقابلیت حرکت، امروزه در خودرو‌ها شایع شده و زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما این آپشن در اواسط قرن گذشته، یک فن‌آوری های-تک محسوب می‌شد. فورد بر روی مدل تاندربرد 1961 خود از فرمانی استفاده کرد که می‌توانست تا چند سانتی‌متر به سمت چپ یا راست جابجا شده و به راننده برای دسترسی داشتن مناسب‌تر به‌فرمان، راحتی بیشتری می‌بخشید.

سیستم پخش بوی عطر مرسدس بنز

این آپشن که در خودرو‌های نسل فعلی کلاس C.، S. و E. مرسدس به کار می‌روند، تنها توسط این شرکت اصیل آلمانی مورداستفاده قرار نمی‌گیرند؛ اما این سیستم که البته قیمت آن چندان ارزان نیز نیست به‌گونه‌ای عمل می‌کند تا به‌دلخواه راننده و سرنشینان، بوی عطری که موردپسند سرنشینان باشد را داخل کابین خودرو پخش کند.

برچسب ها

آپشن خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
فراخوان شناسایی تأمین کنندگان قطعات آپشن سنسور دنده عقب خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟ سیستم درب کیلس خودرو چگونه عمل می‌کند و چه کاربردی دارد؟ کاربرد هواکش روی کاپوت خودرو چیست ؟ بال عقب (Spoiler) چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع سیستم های مولتی مدیا خودرو تفاوت خودروهای هیبرید با پلاگین هیبرید و تمام برقی در چیست؟ سیستم هشدار خواب آلودگی راننده دنده پشت فرمان چیست؟ سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو هشدار برخورد از جلو (Fcw) همه چیز در مورد کیلومتر شمار دیجیتال و آنالوگ خودرو آپشن‌های ماهانه بی‌ام‌و نوربالای خودکار(AHB) چگونه عمل می‌کند؟ سیستم هشدار دهنده‌ انحراف از مسیر و نقطه‌ی کور چیست؟ حسگر باران چگونه عمل می‌کند ؟ تفاوت‌های سقف پانوراما با سانروف و مونروف در چیست؟ دکمه حالات مختلف رانندگی در خودرو چیست؟ نمایش اطلاعات صفحه کیلومتر خودرو روی شیشه جلو خودرو چراغ‌های تطبیق شونده با مسیر چیست؟ قابلیت شخصی‌سازی از راه دور اتومبیل Evija برای خریداران توسعه بازار محصولات آپشنال ایران خودرو در سال 99 دوربین 360 درجه در خودرو چه کاربردی دارد؟ آپشن «کروز کنترل» چیست؟ حذف آپشن چقدر روی قیمت خودروها تاثیر دارد؟ این آپشن خودرویی کشته می‌دهد! حذف تعمدی یا خودسرانه آپشن وارداتی‌ها بازار آپشن های جدید خودروهای تولید داخل + فهرست قیمت معمای بازار لوکس فروشان چرا خودروهای ملی آپشن‌های ضروری ندارند؟ اسباب‌بازی ثروتمندان خاص‌ترین‌های آلمانی‌خاص بررسی آپشن خودروهای خاص و گران‌قیمت نصب اقلام آپشن خارج از شبکه نمایندگی‌ها موجب باطل شدن گارانتی خودرو می‌شود قیمت‌گذاری دستوری مانع افزودن «آپشن» بررسی آپشن‌های خودروهای‌ هیبرید بازار ایران؛ کم‌مصرف اما مجهز از پیدایش تا تکامل سیستم تهویه مطبوع خودرو گزارش تصویری گردهمایی خودروهای سفارشی شرکت آپکو نیسان مورانوهای جدید 2018 پرآپشن می‌شوند (+عکس) 10 مورد از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو‍ مشروط کردن ارائه آپشن در خودروهای فروخته شده تخلف است جعبه‌های تکنولوژی بازار اندکـــی هزینه برای رفاه بیشتر آپشنولوژی ب ام و سری 5 نصب آپشن‌ خودروهای سواری با گارانتی سایپایدک جراحی زیبایی خودرو جلب توجه به روش آپشن! امکاناتی برای خاص بودن! نوبرانه‌های پرآپشن هدایای بازار بـرای برلیانس‌ســواران از عرش تا فرش آپشن‌های لذت‌بخش آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس پله‌های پـارکابی آپشن جدید و جالب بنز برای کلاس سری E بزرگـمرد کوچک لوکس خوش‌شانس چاشنی‌های متنوع برای خانواده برلیانس ستاره های بنز با لباس MEC در راه ایران گران ترین و عجیب ترین آپشن های خودرو خاص الزام‌هایی که به نام «آپشن» حذف می‌شوند تندر سفارشی با ارزان‌ترین قیمت! تخفیف ویژه نصب قطعات آپشن برای محصولات سایپا لوکس‌سواری با پژو 206 گرانترین آپشن‌های خودروهای لوکس+تصاویر نواری از فیبرکربن بر پیکر ساحره های افسونگر داج! نگهبانی گرانبها برای خودرو آخرین کشش! دریچه‌ای رو به آسمان طراحی سیستم هوشمند مختص به خودروهای پژو 405 و پرشیا کدام آپشن‌ها از نظر خریداران ایرانی، کاربرد کمتری دارند؟ چشم و چـراغ راننده آپشن‌شناسی به سبک ایـرانی محافظین نامرئی! چادر خودرو، نسل جدید محافظ خودروها شد
Back to top