نگاهی به مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی در تاریخ خودروسازی

نوآوری‌های شفابخش

عصر خودرو- در طول تاریخ خودروسازی دنیا، امکانات مختلف ایمنی، رفاهی و فنی به مرور و پله به پله ابداع شده‌اند و تا اجباری‌شدن آنها، راهی چندین‌ساله پیموده شده است. در این بین سیستم‌های ایمنی، بحثی جدا از وسایل و امکانات رفاهی و فنی دارند چرا‌که به مرور و با نمایش توانایی‌های خود، توسط دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا بعد از مدتی و اثبات کارایی‌های آنها، از سوی دولت‌ها به عنوان استاندارد‌های اجباری برای نصب ‌روی خودرو‌ها، تایید و ضروری می‌شوند.

Friday 03 November 2017 - 14:03:00

نوآوری‌های شفابخش

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب نگاهی داریم به مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی در طول تاریخ خودروسازی که هم به نوعی روند تکاملی ایمنی خودرو را نمایش می‌دهند و هم ‌بیشترین اثر ‌را در کاهش تصادفات و مرگ‌و‌میر سرنشینان و اشخاص ثالث داشته‌اند.

ترمز‌های دیسکی‌
با بالارفتن سرعت خودرو‌ها به مرور زمان، نیاز به یک توقف سریع‌تر، کوتاه‌تر و ایمن‌تر به شدت حس می‌شد و این دقیقا مشکلی بود که در ترمز‌های کاسه‌ای قابل رفع نبود. برای اولین‌بار از ترمز‌های دیسکی در سال 1902 در بیرمنگام انگلیس رونمایی شد اما نبود تکنولوژی لازم برای ساخت انبوه این قطعه باعث شد تا 51 سال بعد، برای اولین‌بار جگوار از ترمز‌های دیسکی در خودرو مسابقه‌ای خود یعنی جگوار C-Type استفاده کند و در سال 1955 نیز، سیتروئن در خودرو لوکس DS استفاده از این تکنولوژی را برای اولین‌بار در یک خودرو تولید انبوه به کار بگیرد.

کمربند ایمنی‌
هر چند شایعات زیادی این روز‌ها در فضای مجازی مبنی بر ایرانی‌بودن مخترع کمربند ایمنی شنیده می‌شود اما باید بدانیم که اولین‌بار کمربند ایمنی در میانه قرن نوزدهم میلادی و توسط یک مهندس انگلیسی در نیویورک ثبت اختراع شده است. اما استفاده از این ابزار بسیار کارآمد برای بار اول در یک خودرو تولید انبوه، توسط شرکت‌های Nash در سال 1949 و فورد در سال 1955صورت گرفته است که این رویه نیز بعد از انجام آزمایشاتی بود که توسط یک موسسه تحقیقاتی درباره میزان اثر نجات‌بخشی این قطعه ‌روی سرنشینان خودرو صورت گرفت. قابل ذکر است که با وجود انواع و اقسام سیستم‌های ایمنی در خودرو‌های مدرن امروزی، هنوز هم کمربند ایمنی با بیش از 50درصد کاهش آسیب‌های ناشی از تصادف، بالاترین کارایی را داشته و این رقم برای ایربگ در حدود 30 درصد تخمین زده می‌شود.

کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای‌
کمربند‌های ایمنی در ابتدا بسیار ساده بوده و از دو قسمت که به هم گیره می‌شدند، ساخته شده بود. این کمربند‌ها آزادی عمل راننده و سرنشین را در حین سواری می‌گرفت و چون قابل تنظیم نبود، مشکلاتی نیز برای استفاده‌کنندگان به همراه داشت تا اینکه در سال 1958 یکی از مهندسان ولوو به نام نیس بوهلین کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای را ابداع کرد و ولوو نیز به سرعت آن را به شکل یک استاندارد در محصولاتش به کار گرفت. بد نیست بدانیم که در انگلیس استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و شاگرد از سال 1983 اجباری شد و از سال 1991 قانون استفاده از کمربند ایمنی در کل اروپا برای همه افراد داخل خودرو به تصویب رسید.

کیسه هوا ‌
ایربگ یا همان کیسه هوا در سال‌های دهه 50 میلادی در آمریکا متولد شد اما در اروپا و می‌توان گفت برای اولین بار به صورت کاملا جدی در دنیا، مرسدس بنز این تکنولوژی را ‌ روی خودرو‌های سواری‌اش به کار گرفت. این شرکت آلمانی در دهه 80 میلادی از ایربگ در اس‌کلاس سری w126 خود استفاده کرد که در آن زمان یک آپشن انتخابی از سوی خریدار بود. بعد از مرسدس بنز، پورشه در محصول 944 خود و بعد از آن نیز در هوندا لِجند از ایربگ این بار به صورت استاندارد و نه آپشن استفاده شد و کم کم با اثر نجات‌بخشی این قطعه، دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز تا پایان قرن بیستم آن را در لیست وسایل ایمنی محصولاتشان حتی به صورت آپشن قرار دادند.

نقاط مچاله‌شونده ‌
در سال 1952 شرکت مرسدس بنز اقدام به طراحی اتاق w114 خود یا همان مرسدس معماری کرد که در طراحی آن برای اولین‌بار ایمنی غیر‌فعال بدنه را به صورت حرفه‌ای در پیش گرفت. همیشه سعی می‌شودکه در تصادفات اتاق تا حد ممکن سالم باقی بماند و دماغه خودرو بیشترین انرژی جنبشی ایجاد شده در تصادف را جذب کرده تا کمترین اثر آن به کابین برسد. برای این کار باید از نقاط مچاله‌شونده و جاذب انرژی تصادف استفاده کرد و این طرحی بود که مرسدس برای اولین‌بار در بنز w114 پیاده کرد.

ترمز ضد قفل‌
یکی از دلایل بروز تصادفات و سوانح در ترمزگیری‌های شدید ناشی از قفل‌شدن چرخ‌ها و خصوصا چرخ‌های محور جلو است که هم منجر به انحراف خودرو خواهد شد و هم قابلیت فرمان‌پذیری و هدایت خودرو را از راننده خواهد گرفت. مرسدس بنز که بیشترین نوآوری را در صنعت خودرو به نام خود ثبت کرده است، در سال 1978 استفاده  از سیستم ترمز ضد‌قفل را در خودرو‌های سواری و به صورت تولید انبوه در دستور کار خود قرار داد و این در حالی بود که این سیستم قبلا برای هواپیماها و در سال 1929 معرفی شده بود. سیستم گفته‌شده توسط شرکت بوش که از توسعه‌دهندگان سیستم‌های مختلف خودرویی تا امروز در دنیا محسوب می‌شود، آماده شد و در ابتدا به صورت سفارشی برای اس کلاس w116 قابل خریداری بود و برای اولین‌بار نیز شرکت فورد در سال 1985 برای محصول گرانادای خود این سیستم را به صورت استاندارد عرضه کرد.

برنامه کنترل پایداری‌
فرض کنیم در یک پیچ در حال حرکت با خودرو هستیم و بنا به شرایط نوع حرکت و سرعت تردد و یا زاویه پیچ، خودرو در حال خروج به خارج مسیر است. این حالت می‌تواند برای مانور‌دادن در حین عبور از یک مانع و یا ترمز‌گیری در یک مسیر که شرایط همه چرخ‌ها یکسان نیست نیز اتفاق بیفتد چرا که در این حالت اگر همه چرخ‌ها نیروی ترمزی برابر دریافت کنند، چون سرعت متفاوتی در زمان پیچیدن دارند، خودرو دچار بی‌تعادلی خواهد شد. برنامه کنترل پایداری که با نام‌های ESC و ESP شناخته می‌شود، در سال 1995 توسط مرسدس بنز و ب‌ام‌و ابداع و اولین بار نیز بر روی اس کلاس و سری 7 پیاده شد که کار آن، تشخیص تمایل خروج خودرو از مسیر بود و برای کنترل خودرو اقدام به ترمزگیری در چرخ‌ها به صورت مجزا کرده و با کنترل دریچه گاز، قدرت و گشتاور تولیدی موتور را نیز در اختیار می‌گرفت. با موفقیت‌های این دو شرکت آلمانی در توسعه این محصول، به سرعت تویوتا، آئودی و ولوو نیز از آن برای ساخته‌های خودشان استفاده کردند و از سال 2014 میلادی نیز، کلیه خودرو‌های تولیدی در قاره اروپا باید به این سیستم مجهز باشند.

ایربگ عابر پیاده‌
عابران پیاده در برخورد با خودرو ‌روی درب موتور پرتاب می‌شوند و در اکثر مواقع با برخورد سر آنها با شیشه و یا انتهای درب موتور خودرو دچار آسیب‌های شدیدی به سر می‌شوند که در برخی حالات منجر به مرگ آنها نیز خواهد شد. ایربگ عابر پیاده راهکاری است که ولوو آن را در سال 2012 پیشنهاد داده و ‌‌روی محصول V40 خود نیز استفاده از آن را آغاز کرده است. در این سیستم یک ایربگ در زیر درب موتور خودرو و متمایل به انتهای آن در حین تصادف باز می‌شود تا سر عابر پیاده بعد از برخورد با خودرو، به جای اصابت به شیشه ‌روی آن قرار بگیرد و در این روش چون درب موتور نیز کمی زاویه گرفته و رو به بالا خواهد آمد، از شدت برخورد بدن عابر پیاده نیز کاسته می‌شود. ایربگ عابر پیاده برای سرعت‌های بالای 50 کیلومتر در ساعت فعال می‌شود و تشخیص برخورد با عابر پیاده از برخورد با حیوان، خودرو و دیگر موانع به عهده 7 سنسور قرار گرفته در دماغه خودرو است.

کروز کنترل تطبیقی ‌
کروز کنترل وظیفه حفظ سرعت خودرو در مسیر را دارد اما نکته مهم در این است که این سیستم جزو وسایل رفاهی خودرو دسته‌بندی می‌شود و اگر مانعی ‌حین حرکت در مسیر خودرو ظاهر شود و راننده اقدام به کاهش سرعت نکند، برخورد با آن حتمی خواهد بود. اما نمونه تطبیقی که سرعت خود را می‌تواند با خودرو جلویی هماهنگ کند، توسط مرسدس بنز و ‌روی کلاس اس و CL این شرکت در سال 1999 پیاده‌سازی شد که در هر دو حالت کاهش و یا افزایش سرعت خودرو جلویی، قابلیت هماهنگ‌کردن با آن را داشت. این کار توسط رادار‌های قرار گرفته در دماغه خودرو صورت می‌گیرد و بعد از مرسدس بنز، جگوار نیز در کوپه اسپرتی خود یعنی XK از کروز کنترل تطبیقی در همان سال بهره گرفت.

سیستم اخطار خروج از خط‌
بسیاری از تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی راننده است که منجر به انحراف ‌خودرو به طرفین و برخورد با موانع و یا خودرو‌های دیگر خواهد شد. شرکت سیتروئن در سال 2005 و در سه خودرو C5 ،‌C4 و C6 خود از سیستمی استفاده کرد که خطوط جاده را اسکن کرده و در صورتی که خودرو از روی این خطوط بگذرد و آنها را قطع کند، به راننده اخطار می‌دهد و با لرزش صندلی و یا فرمان آن را از خواب‌آلودگی احتمالی بیدار می‌کند. امروزه بسیاری از خودرو‌سازان اروپایی از این سیستم در ساخته‌های سبک وسنگین خود استفاده می‌کنند.

 

برچسب ها

ایربگایمنی خودروتاریخ صنعت خودرو جهانکمربند ایمنیکروزکنترل
مطالب مرتبط بیشتر
جانباختگان تصادفات رانندگی در عراق نصف ایران به دلیل برخورداری از "خودروهای ایمن"! تکنولوژی به وقت حفظ جان‌ها معاون وزیر راه: خودروسازان کیفیت محصولات را افزایش دهند خودروهای قابل اطمینان کدامند؟ بررسی و انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل بی‌وای‌دی، 5 ستاره ایمنی اروپا را گرفت اما و اگر‌های افزایش ایمنی و عملکرد خودرو‌های داخلی تولید خودرو با کیفیت در گرو آزمون قطعات و تصادف لزوم ایمن بودن خودرو‌های اقتصادی وارداتی ایمنی خودرو تایید نشود، شماره‌گذاری نمی‌کنیم خودروهای بدون راننده چقدر باید ایمن باشند؟ نانو عایق‌هایی برای ارتقای ایمنی خودروها در برابر تنش‌های محیطی ورود قوه قضاییه به جلوگیری از تولید خودروهای ناایمن ضروری است باز نشدن ایربگ 90 درصد خودروهای تصادفی در یک پارکینگ! کلاف سردرگم تایید اعتبار ایمنی خودرو افزایش مرگ و میر در تصادفات با وجود خودروهای ایمن‌تر کیسه هوا چه تعداد از خودروها در تصادفات رانندگی باز می‌شود؟ عدم شماره گذاری خودروهای نا ایمن از سوی پلیس راهور مطالبه عمومی است ایربگ در چه شرایطی باز می شود؟ اثرگذاری 91 درصدی مراکز معاینه فنی در بهبود عملکرد خودروها ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از سفرهای نوروزی طرح مافیا واردکنندگان برای تضعیف ایربگ تولید داخل با شکست روبرو شد فراخوان خاموش برای ایربگ‌های معیوب آیا سانروف پانورامیک در تصادف ها ایمنی لازم را فراهم می کنند؟ در تصادف بهبهان، کیسه هوای فقط یک خودرو عمل کرد فراخوان 410 هزار دستگاه خودروی کیا برای رفع عیب کیسه هوا وزارت صمت برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت خودرو ضرب‌الاجل تعیین کند لندکروزر آمریکایی؛ محصول تویوتا برای بازارهای خاص! +عکس بومی سازی قطعه جمع آوری بخارات بنزین خودرو از سوی دانش‌بنیان‌ها پرونده دوم خودروسازان در سازمان بازرسی ایران به زمره تولیدکنندگان پارچه ایربگ خودرو پیوست به جای فرافکنی خودروی ایمن تولید کنید توجیه‌‌ بازنشدن ایربگ‌ و تأکید بر توقف شماره‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت‌ در حادثه بهبهان چرا ایربگ‌ها باز نشد؟ نگاهی تازه به ستاره بازار خودرو ایران پلیس راهور: بازنشدن ایربگ‌ها مطابق با کدام استاندارد است؟ رویکرد ایران‌خودرو در حادثه بهبهان بر پایه اصل مشتری‌مداری است ایزدخواه: نیازمند سازوکار بیمه کیفیت خودروی ایرانی هستیم "تست تصادف" و "ایربگ" در ایران وجود ندارد! باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد تاکنون هزاران نفر قربانی بی‌تدبیری خودروسازان شده‌اند پاسخ پلیس راهور به دبیر انجمن خودروسازان ایران کمیسیون صنایع مجلس باز نشدن ایربگ خودروهای تصادف بهبهان را بررسی می کند برخورد قاطع قضایی با خودروسازان در صورت محرز شدن عدم کارکرد درست ایربگ اظهار نظر درخصوص تصادف زنجیره ای اخیر نیازمند بررسی کارشناسی است امنیت تسلا زیر سوال رفت دلیل باز نشدن ایربگ خودروهای حادثه بهبهان چه بود؟ خودروهای استلانتیس ایمن‌تر می‌شوند تشخیص اتمام لنت ترمز خودرو با چند راه ساده ساخت مکانیزم یک قطعه فوق ایمنی خودرو در شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا تحقیقات درباره معیوب بودن کیسه هوای 30 میلیون خودرو در آمریکا شروع شد بستن کمربند ایمنی فوتی‌های سوانح جاده‌ای را 66 درصد کاهش می‌دهد 12 وسیله نقلیه که در تست تصادف IIHS امتیاز پایینی دریافت کرده‌اند نبستن کمربند ایمنی مهمترین عامل مرگ و میر استحکام و ایمنی تارا با بهره‌مندی از تکنولوژی‌هاى روز دنیا در بدنه‌سازى امکانات ایمنی خودرو مهمتر است از امکانات راحتی مردودی 30 درصد از خودروها در معاینه فنی طی 3 ماه اخیر تارا از نظر ایمنی و امنیت درسطح بالایی قراردارد ده خودروی اول از لحاظ بهترین رانندگی و کمترین خلافی جزئیات فناوری‌های جدیدِ ایمنی "سیویک 2022" هوندا راهنمای خرید ردیاب خودرو (6 نکته طلایی) 2 ستاره ایمنی برای محصولات جدید داچیا +عکس پولستار2؛ ایمن‌ترین خودرو سال دارای امکانات بیشتر شد شاهین صدری: «تارا» ایمن‌ترین خودرو ایرانی است افزایش خودروهای امن در دنیا ایمنی برجسته محصولات آریزو آیا می‌توان با خودرویی که چراغ ایربگ آن روشن است، رانندگی کرد؟ کیا سورنتوی جدید پنج ستاره شد همه چیز در مورد کیسه هوا (Airbag) چالش جدید برای محصولات تاکاتا ایمنی فوق پیشرفته در بنز کلاس اس هشدار برخورد از جلو (Fcw) استفاده 96 درصد رانندگان وسایل نقلیه از کمربند ایمنی محققان دانشگاه امیرکبیر پارچه‌ کیسه هوای خودرو تولید کردند تحول تست ایمنی خودرو در اروپا آپشنهای ایمنی خودرو- سیستم ضد لغزش در خودرو چیست؟ سیستم‌های جلوگیری از تصادف چیست؟ سیستم کروز کنترل هوشمند چه تفاوتی با کروز کنترل معمولی دارد؟ 5 فناوری که تا 3 سال آینده در خودرو‌ها به‌کار گرفته می‌شود ایمن‌ترین خودروهای سال 2020 اعمال جریمه برای رانندگان خودرو با سرنشین بدون کمربند پلیس در انتظار تشکیل جلسه با مسئولان برای ارتقای ایمنی خودروها تویوتا 3 میلیون خودرو را از آمریکا فراخواند ​به دست آوردن جوایز ایمنی سخت تر شد خودروهای ناایمن و بدون استاندارد پلاک نمی‌شوند برای بهبود ایمنی خودرو چه کنیم؟ به استقبال سرما برویم آپشن «کروز کنترل» چیست؟ لاستیک‌های خودرو را پیش از حرکت بررسی کنید راهکاری برای استقبال بیشتر از کمربند ایمنی شگفتی‌سازی تسلا 3 در تست ایمنی IIHS مهلت نصب دو ایربگ روی خودروها تا پایان شهریور است بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو تلفات تصادفات را کاهش می‌دهد بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودرو الزامی است ناایمنی خودروها در چند سال‌آینده افزایش می یابد خودروسازان برتر دنیا به فکر ایمنی بیشتر خودروها افتادند ایده جدید یک شرکت خودروسازی برای ترویج بستن کمربند ایمنی ساخت ایمن‌ترین وانت جهان توسط هوندا 15 نکته ایمنی مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در نوروز ایربگ های ویژه محافظت از خودرو ابداع شد کمربند ایمنی عاملی برای بازدارندگی تصادف جاده ای است 20 خودروی شاسی‌بلند ایمن مدل 2019 معرفی ایمن‌ترین خودروهای 2019 ایمن‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ فقط چند ثانیه 72 درصد سرنشینان عقب کمربند ایمنی نمی‌بندند ایمن‌ترین خودروهای 2018 اعلام شدند حذف ایربگ و ترمز ای.بی.اس خودروها دروغ محض است حذف ایربگ و ترمز ای. بی. اس از خودروها صحت ندارد استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب اجباری است مکانیزم‌ها به زبان ساده؛ سیستم کروز کنترل ایمن ترین خودروها کدامند؟ خودروها باید از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار شوند کاهش شدت صدمات سوانح رانندگی با بستن کمربند ایمنی محقق می شود ایمنی خودرو به زبان ساده؛ چرا نمی‌توان ایمنی خودروهای مختلف را با هم مقایسه کرد؟ استفاده از کمربند ایمنی برای همه دانش‌آموزان در سرویس مدارس الزامی است خراسان جنوبی از نظر تصادفات و ایمنی راه‌ها وضعیت خوبی ندارد ستاره‌های ناجی ایمنی خودرو به زبان ساده؛ با مفهوم ایمنی آشنا شویم مگان 47 میلیونی شد پیامد بی احتیاطی بزرگترها به خطر افتادن جان کودکان است ایمن‌ترین خودروهای سال 2018 معرفی شدند چالشِ فروش گیره‌های مخصوص رانندگی بدون کمربند ایمنی بی توجهی به ایمنی در خودرو سازی نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو در جاده، جریمه دارد خودروی ایمن با یارانه دولت در اختیار مردم قرار گیرد افزایش تمایل رانندگان تهرانی به استفاده از کمربند ایمنی کاهش 47 درصدی تخلف عدم استفاده از کمربند ایمنی در 5 سال اخیر ضعف ایمنی بررسی پرکاربردترین سیستم‌های ایمنی فعال در خودرو‌های امروزی 11 ویژگی ایمنی جدید در خودروهای 2021 اروپا بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودروها الزامی است تولید و عرضه سمند با دو ایربگ ایمنی خودرو و گسترش بزرگراه‌ها در جهت کاهش سوانح رانندگی مورد توجه متولیان قرار گیرد نخستین صندلی مخصوص کودکان مجهز به ایربگ معاینه‌های بـهاری خودرو بررسی بازار انواع دزدگیر خودرو + جدیدترین فهرست قیمت پیگیری ایمنی خودروها و جاده‌ها در اولویت پلیس است نمی‌توانیم نسبت به ایمنی خودروها بی تفاوت باشیم تایید ایمنی MVM 315 از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و موسسه Applus+ IDIADA اسپانیا خودروهای وارداتی هم مشمول قیمت گذاری می شود ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 از نگاه یورو انکپ (+عکس) لزوم افزایش کیسه‌ هوای خودروها به 4 کیسه کیسه هوای هیوندای برای سقف‌های پانوراما ایمنی خودروهای داخلی مناسب نیست ایمن‌ترین خودروهای جهان برای سال 2018 را بشناسید بررسی تاریخچه کمپانی کادیلاک؛ یانکی اشرافی جایگذاری و شمارش کیسه‌های هوا به چه صورت است؟؛ آرایش کیسه‌های نجات در خودرو تمهیدات سازمان راهداری برای حفظ ایمنی جاده‌‌ها در فصل سرما سیستم‌ ایمنی جدید تویوتا اشتباهات رایجی که هنگام شستشوی خودرو مرتکب می‌شویم مروری بر تاثیر آئودی امروز، در فرآیند شکل‌گیری تست‌های تصادف؛ ایمنی به سبک آئودی بررسی تاریخچه و نحوه عملکرد سیستم دید در شب؛ چشمان مادون قرمز اعلام قیمت تندر 90 فیس‌لیفت سایپا انفجار حیات‌بخش جریمه نبستن کمربند ایمنی چقدر است؟ هیوندای برای اولین بار در جهان در سان روف ایربگ می گذارد ایران دارنده دومین ناوگان بزرگ خودروهای گازسوز در جهان شناخته شد نقش چشمگیر ایمنی خودرو در کاهش تلفات جاده ای کمربندایمنی شانس زنده ماندن در تصادفات را 5 برابر بیشتر می‌کند بالشی زیر درب موتور دستیاران سودمند! ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جهان را بشناسید بررسی عوامل اصلی تصادفات جاده ای "رانا" با قیمت 11.5 میلیون به بازار می‌آید ایرتویا، کرولاها را برای رفع نقص ایربگ فراخواند کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها الزامی است روش کنترل کیسه هوای خودرو بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده الزامی است مرسدس-بنز نیز در حال کار روی ایربگ عابرپیاده است مردم هنوز فکر می‌کنند در صندلی عقب خودرو نیازی به بستن کمربند نیست آمریکایی‌ها در بستن کمربند ایمنی صندلی های عقب سهل‌انگارند مینی کانتریمن 2017 بالاترین نمره ایمنی را دریافت کرد اندکـــی هزینه برای رفاه بیشتر فیات کرایسلر 1.33 میلیون خودرو را فرامی‌خواند DS3 صاحب برترین موتور سال 2017 ضربه سنگین ورشکستگی تاکاتا به خودروسازان ژاپنی فیات-کرایسلر 297 هزار دستگاه خودرو را فراخواند استفاده از کمربند ایمنی خطر مرگ را تا چند درصد کاهش می دهد؟ پارس خودرو به عنوان گروه برتر ایمنی در استان تهران معرفی شد B50 F چتر نجات مشتری گروه بهمن هزینه 295 میلیون دلاری فورد برای فراخوانهای ایمنی ایمنی خودرو؛ از شلوغی تا معاینه صوری فاصله ایمن در رانندگی را رعایت کنیم پورشه تعدادی از خودروهایش را فراخواند استفاده سرنشینان جلو خودروها از کمربند ایمنی الزامی است گسترش فراخوان فورد برای ایربگهای تاکاتا محکومیت سازنده ایربگ‌های مرگبار به یک میلیارد دلار جریمه لــــوگونامه ایمنـــی چیست؟ تاکید بر ارتقای ایمنی خودروها در برنامه ششم توسعه برای کاهش تصادفات جاده ای ایمن ترین خودروهای سال 2017+تصاویر جریمه سنگین در انتظار قطعه‌ساز ژاپنی فراخوان جهانی ایربگ و کمربند 400 هزار خودرو مرگ سه کودک مازندرانی به خاطر نبستن کمربند ایمنی خودرو از عرش تا فرش همکاری شرکت توف سود آلمان با یکی ازخودروسازان ایران برای ارتقای ایمنی وسایلی که نباید در خودرو رها شوند خودروهایی که به تازگی ستاره ایمنی اخذ کردند +عکس لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور در کمیسیون عمران مجلس تصویب شد هزینه فراخوان ایربگهای تاکاتا با خودروسازان است کمربند ایمنی، تزئینی نیست جریمه 5 میلیون تومانی برای استفاده از موبایل حین رانندگی فراخوان ایمنی برای میلیون‌ها خودرو ایمنی خودرو و راه باید خطای انسانی را به حداقل برساند کلیات تشکیل شورای عالی ایمنی تصویب شد تاریکی جاده های سیستان و بلوچستان و خطرات ناشی از آن ARC هم به تاکاتا اضافه شد مشکی مخملی 4 میلیون دلاری راننده یا خودرو نا ایمن؛ مشکل آمار بالای تصادفات جاده‌ای کدام است؟ ایربگ بدنه! تسلا ادعای یکی از مشتریانش را رد کرد ب ام و هم گرفتار معضل تاکاتا شد سانتافه 2017 بالاترین نمره ایمنی را دریافت کرد دستور دولت ژاپن به خودروسازان برای فراخوان هفت میلیونی 40 میلیون خودرو دیگر درگیر مشکل ایربگهای تاکاتا شدند جنرال موتورز بیش از 1 میلیون دستگاه وانت را فراخواند کیا اسپورتیج 2017 بالاترین نمره ایمنی را دریافت کرد توجه به شرایط جوی و سالم بودن خودرو قبل از آغاز سفر بزرگترین و پیچیده‌ترین فراخوان قرن چطور با خودرو شخصی، ایمن سفر کنیم گسترش فراخوان تویوتا برای ایربگهای معیوب احتمال فراخوان 90 میلیون خودرو به دلیل نقص ایربگ هزینه 445 میلیون دلاری فراخوان ایربگ خودروها به ایربگ بدنه مجهز خواهند شد تاکاتا به رغم رسوایی گسترده سودده شد مشکل تولیدکننده ایربگ‌های انفجاری معلوم شد استعفای مدیرعامل تاکاتا تکذیب شد تاکاتا برای رهایی از رسوایی به رقیب خود متوسل شد ایربگهای معیوب تاکاتا یک قربانی دیگر گرفت صدور فراخوان جدید برای پنج میلیون ایربگ مرگبار تصادف خودرو به خاطره می‌پیوندد؟ لمس آسمان در اقیانوس آبی نیسان نهمین قربانی ایربگ معیوب تایید شد ایربگهای معیوب تاکاتا هشتمین قربانی را در آمریکا گرفت ایمن‌ترین خودروهای جهان برای سال 2016 استفاده از بادکننده‌ ایربگ خطرناک تاکاتا ممنوع شد مزدا هم ایربگ های "تاکاتا" را کنار گذاشت بستن کمربند در چند کشور اجباری است؟ موتورسوارها هم ایربگ‌دار شدند راه‌هایی برای ایمنی کودکان در خودرو ایمنی و سلامت کودکان در خودرو ایمنی خودروهای شخصی باید دو سطح ارتقاء یابد با کدام اتومبیل تصادف کنیم! ؟ هشدار آمریکا در مورد خطر هک شدن خودروها خودروهایی برای «وسواس‌های ایمنی» ایمنی هر خودرو با نصب یک کپسول آتش نشانی تامین می شود اشتغال 500 نفر در فاز دوم تولید ایربگ ایمن خودرو شرق ایربگ برای موتورسواران
Back to top