این ماشین بعدی شماست;

5 فناوری که تا 3 سال آینده در خودرو‌ها به‌کار گرفته می‌شود

عصر خودرو- در این مطلب ضمن گفتگو با متخصصان و تولیدکنندگان فناوری‌های خودرو، با فناوری‌هایی آشنا خواهید شد که تا دو سه سال آینده در بیشتر خودرو‌ها تعبیه و خیلی زود به امکانات بدیهی خودرو‌ها تبدیل خواهد شد.

Thursday 05 March 2020 - 20:23:00

5 فناوری که تا 3 سال آینده در خودرو‌ها به‌کار گرفته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روزنامه جام جم، اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر خارجی یا حتی داخلی را دارید، پیشنهاد می‌کنم دو سه سال دست نگه دارید. زیرا در آینده نزدیک خودرو‌هایی به بازار می‌آید که از نظر سطح امکانات با خودرو‌های امروزی بسیار متفاوت خواهد بود. البته این تفاوت تنها در مورد برقی یا خودران شدن خودرو‌ها نیست وبا تفاوت‌های مهم‌تر دیگری روبه‌رو می‌شوید. بنا بر گزارش‌های کارشناسان و فعالان صنعت خودروسازی، خودرو‌های آینده به فناوری‌های پیشرفته وسیعی، از نمایشگر‌های سه‌بعدی گرفته تا فناوری‌های ایمنی منحصربه‌فرد خودرو مجهز خواهند شد که چهره خودرو‌های موجود را به کلی تغییر خواهد داد. حتی می‌توانید انتظار داشته باشید، صندلی‌های خودرو از صندلی‌های هواپیمای درجه یک چیزی کم نداشته باشد.

ایمنی پیشرفته؛ این بار سه بعدی

خودروسازان و قطعه‌سازان در حال حاضر در تلاش برای تولید فناوری‌های پیچیده‌تری برای ایمنی بیشتر رانندگان هستند. فناوری‌هایی که متوجه احتمال تصادف شده و برای پیشگیری از آن دست به کار شوند. شرکت‌های قطعه‌سازی ویستون و بوش قصد دارند نمایشگر‌های سه‌بعدی برای هشدار به راننده بسازند. این نمایشگر‌های دیجیتال که روی داشبورد و جلوی چشم‌های راننده قرار می‌گیرد، تمام هشدار‌های لازم ایمنی، مانند هشدار برخورد با جلو را برای راننده فراهم می‌کند و می‌تواند توجه راننده را به جاده و رانندگی‌اش جلب کنند. البته راننده هر زمان که بخواهد می‌تواند این نمایشگر‌ها را خاموش کند.

خودروسازان جنسیس، مرسدس بنز و خودروساز فرانسوی پژو، به قطعه‌سازان پیشنهاد تولید چنین نمایشگر پیشرفته‌ای را در برخی از خودرو‌های خود داده‌اند.

شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودروی کانتیننتال در آلمان و فاورسیا در فرانسه، چند نوع سامانه تمیزکننده برای حسگر‌ها و دوربین‌هایی ساخته‌اند که سامانه‌های پیشرفته ایمنی در شناسایی موانع، عابران پیاده و وسایل نقلیه دیگر به آن‌ها متکی هستند. این سیستم‌ها به‌گونه‌ای تولید شده‌اند که بتوانند برف، یخ و دیگر مشکلات ناشی از آب‌وهوا را -که جلوی عملکرد صحیح دوربین‌ها و حسگر‌ها را می‌گیرد- از روی این ابزار‌ها پاک و تمیز کنند؛ و سرانجام خوب است بدانید در حال حاضر مهم‌ترین حسگر‌ها به نام «چشم‌های خود راننده» هم تولید شده است. شرکت بوش، اخیرا حسگری به نام «ویزور مجازی» تولید کرده که کارایی بالایی در ایمنی دارد. این ویزور یا ناظر مجازی، نوعی نمایشگر ال‌سی‌دی است که با استفاده از دوربین‌های ردیابی حرکات چشم متوجه اختلال نور خورشید در دید راننده می‌شود و جلوی آن را می‌گیرد. این ویژگی برای ایمن نگهداشتن راننده واقعا عالی است. بنا بر تحقیقی که سال 1396 شمسی/ 2017 میلادی انجام شد، 16درصد از تصادف‌های خطرناک که منجر به صدمات سرنشینان خودرو شده، ناشی از تابیده شدن نور بسیار شدید خورشید به چشم‌های راننده بوده است.

چشم‌ها به جاده و راننده

در آینده بیشتر خودرو‌ها به‌گونه‌ای هوشمند می‌شوند که مراقب باشند حواس راننده به جاده باشد. در واقع این فناوری در پاسخ به قوانین جدید به‌کار گرفته شده در اتحادیه اروپا تولید شده است. طبق این قوانین، تمام خودرو‌های جدید باید به فناوری‌هایی مجهز شوند که بتوانند به رانندگان خواب‌آلود یا حواس‌پرت هشدار‌های لازم را بدهند.

برای نمونه شرکت قطعه‌سازی بوش، قول تولید نوعی سامانه نظارت داخلی خودرو را داده که می‌تواند حرکات پلک چشم، جهت نگاه و حالت نشسته راننده را کاملا تشخیص دهد. این سامانه، هر زمان که متوجه شود حواس راننده به اندازه کافی معطوف به رانندگی نیست به او هشدار می‌دهد. همچنین وضعیت کیسه‌های هوا را با توجه به نحوه نشستن سرنشینان خودرو تنظیم می‌کند و هر وقت که کودک یا حیوان خانگی در خودروی قفل‌شده تنها بماند، زنگ هشدارهایش به صدا در می‌آید.

چند سامانه دیگر هم در حال حاضر در بازار خودرو‌ها وجود دارد، اما برخی از آن‌ها به‌خوبی کار نمی‌کند. وجود سامانه نظارت راننده در خودرو بسیار مهم است. رانندگان با استفاده از چنین سامانه‌ای می‌توانند با فشردن یک دکمه برخی ویژگی‌های دستیار راننده، مانند هشدار رانندگی بین خطوط، کنترل کروز انطباقی و دستیار فعال رانندگی را به‌کار اندازند. در ضمن می‌توان برخی کنترل‌های وسیله نقلیه را به دستیارراننده سپرد.

سامانه نظارت مبتنی بر دوربین فروسرخ هدایت خودران «سوپرکروز» جنرال موتورز که از بهترین سامانه‌های نظارتی راننده است، کاملا مراقب دقت و توجه رانندگان به جاده است. آن دسته از سامانه‌های نظارت راننده که برای کنترل توجه راننده فقط به حسگر‌ها متکی هستند، نمی‌توانند مانند سامانه‌ای، چون «سوپرکروز» عمل کرده و به درستی دریابند که چشم‌ها و ذهن راننده به روی جاده متمرکز شده است یا خیر. سازندگان سامانه‌های ایمنی خودرو قصد دارند در آینده خودرو‌ها را به تجهیزات ایمنی بسیار کارآمدی مجهز کنند به‌طوری‌که این سامانه‌ها به جزء جدانشدنی همه خودرو‌ها تبدیل شوند.

بلندگو‌های کمتر، فضای بیشتر

سامانه‌های صوتی فعلی خودرو‌ها در کنار چند بلندگو می‌توانند فضای زیادی را در خودرو اشغال کنند. شرکت‌های قطعه‌ساز کانتینتال و سنهایزر نوعی سیستم صوتی برای خودرو تولید کرده‌اند که می‌تواند به‌طور کل بلندگو‌های خودرو را حذف کند. این سامانه صوتی به جای استفاده از بلندگو، ارتعاشات را مستقیما به بخش‌هایی از بدن وسیله نقلیه می‌فرستد و به این ترتیب صدایی شبیه یک گیتار آکوستیک، که هنگام به حرکت درآوردن رشته‌های آن شنیده می‌شود، تولید می‌کند. این سامانه جدید می‌تواند 90 درصد کمتر از سامانه‌های صوتی فعلی خودروها، فضا به خود اختصاص دهد و این فضای باقیمانده را می‌توان برای تجهیزات خودرو یا وسایل مورد نیاز راننده استفاده کرد.

شرکت قطعه‌ساز فاورسیا هم بلندگو‌هایی تولید کرده که می‌توانند صدا‌ها را مختص هر فرد حاضر در خودرو تولید کنند. به عبارت دیگر، راننده می‌تواند به اخبار گوش کند یا به یک تماس تلفنی پاسخ دهد و در همان حال یکی دیگر از سرنشینان خودرو موسیقی دلخواه خود را بشنود. این سامانه صوتی به‌ویژه برای افرادی مفید است که در سرویس‌های همسفری، مشترک هستند. در این نوع سرویس‌ها، بیش از یک فرد می‌تواند در یک زمان از خودرو استفاده کند. با این روش از تعداد خودرو‌های تک‌سرنشین کاسته می‌شود.

چنین سامانه صوتی‌ای می‌تواند به هر یک از سرنشینان خودرو اجازه دهد هر آنچه را دوست دارند بشنوند. همچنین این سامانه می‌تواند برای زمانی که کودکان در صندلی‌های عقب خودرو می‌خواهند موسیقی متفاوت از والدین -که در صندلی جلو هستند- را بشنوند مفید باشد.

نمایشگر‌های بزرگ‌تر از صفحات نمایش فعلی
برای دیدن نمایشگر‌های عریض و بدون اختلال با رنگ‌های روشن و درخشان در خودرو‌ها آماده شوید. به گفته سخنگوی شرکت تولید‌کننده قطعات خودروی ویستون، قرار است به زودی در خودرو‌ها از نمایشگر‌هایی استفاده شود که بزرگ‌تر از صفحات نمایش فعلی هستند و کمی انحنا دارند.

این قطعه‌ساز قصد دارد تعداد بیشتری از این نوع نمایشگر‌ها و همچنین فناوری‌های پخش و سرگرمی دیگر را تولید کرده و در محصولات فورد، جگوارلندرور و مرسدس بنز بکار ببرد. علاوه بر نمایشگر‌های روشن‌تر و با خطوطی که بهتر خوانده می‌شوند، نسل بعدی خودرو‌های لوکس به نمایشگر‌هایی منحنی‌شکل مجهز خواهند شد که در اطراف راننده قرار می‌گیرند؛ مانند نمایشگری که در تازه‌ترین نسخه کادیلاک اسکالید کار گذاشته شده است.
ر این خودرو، یک کنسول نمایشگر خم‌شدنی وجود دارد که می‌تواند چهره راننده یا مسافر را به‌خوبی نشان دهد. البته برخی تولید‌کنندگان قطعات خودرو معتقدند با وجود عالی‌بودن این نوع نمایشگرها، بیشتر مشتری‌ها به نمایشگر‌های بزرگ علاقه خاصی ندارند. در واقع آن‌ها بیشتر به رابط‌هایی توجه می‌کنند که کار با آن‌ها راحت باشد.

ارتقای خودرو به خودروی درجه یک
در آینده فضای داخلی بیشتر خودرو‌ها راحت‌تر خواهد شد. این خودرو‌ها به صندلی‌های چرمی گرم برای زمستان و خنک برای تابستان و حتی ماساژور مجهز می‌شوند. قطعه‌ساز‌ها قصد دارند از این صندلی‌های لوکس و تجملی در خودرو‌های ارزان‌تر هم کار بگذارند تا بیشتر مردم از راحتی آن‌ها بهره‌مند شوند.

البته این تسهیلات فقط به صندلی‌ها ختم نمی‌شود. شرکت ب‌ام‌و دو نوع صندلی لوکس بی‌نظیر در نمایشگاه فناوری سی‌ای‌اس 2020 (CES 2020) به نمایش گذاشت. این صندلی‌ها، قابلیت تبدیل شدن به صندلی‌های راحتی را دارند و همچنین یک قسمت هم که مسافر بتواند پای خود را روی آن قرار دهد در این صندلی‌ها تعبیه شده است. این نوع صندلی شبیه صندلی‌های لوکس خطوط هوایی است.

حتی صندلی‌های بازشوی زیروجی (ZeroG) می‌توانند پا‌های مسافر را کمی بالا برده و فشار وارد بر او را در کل بدن توزیع کنند.
در آینده بسیار نزدیک شاهد خودرو‌های بی‌نظیری خواهید بود که نه‌تن‌ها آسایش و راحتی با خود به همراه دارند، بلکه از نظر ایمنی به سطح بالایی دست یافته‌اند.

برچسب ها

ایمنی خودروفناوری خودرویی
مطالب مرتبط بیشتر
ارزیابی نیازمندی‌های فنی راه‌اندازی خودروی متصل کشور استمرار ارتقای ایمنی و کیفیت محصولات ایران خودرو در گام دوم جهش کیفیت برنامه وزارت صمت برای تولید خودروهای باکیفیت و رقابتی توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، پایه و اساس خودروسازی روز جهان اختصاص سهمی از فروش خودروها برای افزایش ایمنی جاده‌ها ایراسپیدر ام‌کی4؛ نخستین خودرو مسابقه‌ای پرنده سرنشین‌دار جهان+عکس رادارهای خطی در خودروهای فونیکس: انحراف ناپذیر! فاطمی‌امین: شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات هستیم گوش‌شنوایی برای ایمنی خودروها وجود ندارد جانباختگان تصادفات رانندگی در عراق نصف ایران به دلیل برخورداری از "خودروهای ایمن"! تکنولوژی به وقت حفظ جان‌ها دوچرخه الکتریکی جایگزینی مناسب برای وسایل باربری مهمترین رسالت خودروسازی ها، تجاری کردن فناوری های نوین است جنسیس جی وی60؛ اولین خودروی جهان با سامانه ورود "تشخیص چهره"+عکس اجرای طرح فناورانه مدیریت چرخه عمر محصول در ایران‌خودرو دونکروورت اف22؛ 750 کیلو بهتر از بوگاتی ویرون! +عکس ساخت خودروی برقی دو نفره در پارک فناوری سمنان جعبه دنده های مدرن ایتون در کنار پیشرانه های کامینز لیوکس انیمال؛ نخستین خودرو مبتنی بر گیاه! + عکس شیشه خودرو جدیدی در راه است معاون وزیر راه: خودروسازان کیفیت محصولات را افزایش دهند خودروهای قابل اطمینان کدامند؟ خودروهای بدون راننده؛ ترسناک یا لذت‌بخش؟! هوشمند سازی خودروها در ایران خودرو سایپا آینده فناورانه صنعت خودرو را کلید زد بررسی و انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل جلوگیری از بخار شیشه های خودرو با فناوری نانو در طراحی و تولید خودروهای برقی تمرکز سایپا روی خودرو های کار است بی‌وای‌دی، 5 ستاره ایمنی اروپا را گرفت آزمایش تاکسی پرنده برقی در دبی اما و اگر‌های افزایش ایمنی و عملکرد خودرو‌های داخلی معرفی توانمندی دانش‌بنیان‌ها در حوزه ساخت خودروهای آینده تولید خودرو با کیفیت در گرو آزمون قطعات و تصادف ورود سرامیک نسوز ایرانی به صنایع برق و الکترونیک و خودروسازی لزوم ایمن بودن خودرو‌های اقتصادی وارداتی رویداد فناورانه خودروهای آینده (2) توسعه خودروهای هیدروژنی ایمنی خودرو تایید نشود، شماره‌گذاری نمی‌کنیم خودروهای بدون راننده چقدر باید ایمن باشند؟ نانو عایق‌هایی برای ارتقای ایمنی خودروها در برابر تنش‌های محیطی افتتاح پروژه ملی آزمایشگاه سازگاری الکترومغناطیس خودرو در مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ورود قوه قضاییه به جلوگیری از تولید خودروهای ناایمن ضروری است عصر "اتومبیل شخصی" رو به افول است؟ تاسیس پردیس علم و فناوری خودرو صنایع خودروسازی را تقویت می‌کند خودروسازی ایران نیازمند فناوری‌های نوین است پردیس تخصصی فناوری و نوآوری خودرو در کشور تاسیس شود فناوری جدید خودروساز ژاپنی فقط به احترام دوچرخه سواران! + عکس کلاف سردرگم تایید اعتبار ایمنی خودرو افزایش مرگ و میر در تصادفات با وجود خودروهای ایمن‌تر عدم شماره گذاری خودروهای نا ایمن از سوی پلیس راهور مطالبه عمومی است اثرگذاری 91 درصدی مراکز معاینه فنی در بهبود عملکرد خودروها ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از سفرهای نوروزی آیا این پروژه چالش های موجود درباره شارژ الکتریکی ها را پایان می دهد؟ + عکس آیا سانروف پانورامیک در تصادف ها ایمنی لازم را فراهم می کنند؟ وزارت صمت برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت خودرو ضرب‌الاجل تعیین کند لندکروزر آمریکایی؛ محصول تویوتا برای بازارهای خاص! +عکس بومی سازی قطعه جمع آوری بخارات بنزین خودرو از سوی دانش‌بنیان‌ها به جای فرافکنی خودروی ایمن تولید کنید نگاهی تازه به ستاره بازار خودرو ایران تولید لنت‌ ترمز خودروها با ضایعات کشاورزی ایزدخواه: نیازمند سازوکار بیمه کیفیت خودروی ایرانی هستیم امنیت تسلا زیر سوال رفت برترین‌های نمایشگاه CES 2022 خودروهای استلانتیس ایمن‌تر می‌شوند تاکسی هوایی با سرعت 220 کیلومتر ریل‌گذاری توسعه خودروهای متصل به شبکه ارتباطی سوناتا و کی5 را هزاران تکه کنید! توسعه دهندگان سیستم عامل خودرو حمایت می‌شوند تشخیص اتمام لنت ترمز خودرو با چند راه ساده اختراعات خودرویی جدید تسلا فناوری جدید مزدا در تشخیص سلامت راننده رویای ماشین های خودران به واقعیت نزدیک تر می‌شود نیمی از شما هرگز از امکانات و فناوری های جدید روی داشبورد خودرو استفاده نمی کنید ردیابی فرسودگی قطعات خودرو در آینده چهار دگرگونی در خودروها در یک دهه گذشته ساخت مکانیزم یک قطعه فوق ایمنی خودرو در شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا بهره‌برداری از فناوری امضای دیجیتال گسترش چراغ های آینده گرا در خودروها هشدار چین درباره خطرات امنیتی خودروهای هوشمند سهم «فکر» در خودروسازی توسعه فناوری داده‌برداری سه‌بعدی برای تولید خودروهای خودران سطح 4 و 5 جاده های هوشمند آینده؛ از خورشیدی تا خودترمیم! +عکس 12 وسیله نقلیه که در تست تصادف IIHS امتیاز پایینی دریافت کرده‌اند لئو کوپه؛ ملاقات با یک هایپرکار الکتریکی پرنده +عکس توسعه قوای محرکه محصولات ایران خودرو از ارتقا تا پیشرانه های روز ضرورت افزایش همکاری مشترک سایپا با نیروی دریایی ارتش انقلاب پرینتر سه‌ بعدی در صنعت خودروسازی آیرو؛ خودرویی الکتریکی که آلودگی خودروهای دیگر را پالایش می‌کند! +عکس استحکام و ایمنی تارا با بهره‌مندی از تکنولوژی‌هاى روز دنیا در بدنه‌سازى آلفا ولف پلاس؛ سطح متفاوتی از تجربه طبیعت با کمپ ماژولار + عکس رونمایی از خودرویی که آلودگی‌ها را می‌خورد و هوا را پاک می‌کند امکانات ایمنی خودرو مهمتر است از امکانات راحتی مردودی 30 درصد از خودروها در معاینه فنی طی 3 ماه اخیر روسیه خودروی برقی پرنده 6 نفره ساخت پیش‌بینی رشد خودروهای انرژی جدید تشویق دولت‌ها به خرید خودروهای برقی خودروهای پرنده تا 2024 می‌آیند فناوری‌های آینده در صنعت خودرو تارا از نظر ایمنی و امنیت درسطح بالایی قراردارد کاهش خروج ارز از کشور و وابستگی صنعت خودروسازی با جوش‌های نانویی شارژ بی‌سیمی خودروها در بزرگراه ده خودروی اول از لحاظ بهترین رانندگی و کمترین خلافی جزئیات فناوری‌های جدیدِ ایمنی "سیویک 2022" هوندا هیاهوی خودروهای برقی پاکبان‌های خودران به خیابان آمدند استفاده از مستربچ‌های نانویی ایرانی در صنعت خودروسازی راهنمای خرید ردیاب خودرو (6 نکته طلایی) 2 ستاره ایمنی برای محصولات جدید داچیا +عکس پولستار2؛ ایمن‌ترین خودرو سال دارای امکانات بیشتر شد خودرویی خارق العاده برای رهایی از ترافیک + عکس شاهین صدری: «تارا» ایمن‌ترین خودرو ایرانی است ثمرات همکاری نهادهای نظامی با خودروسازان بی‌میلی به خودروهای خودران افزایش خودروهای امن در دنیا جزیره کیش؛ پایلوت تحقیقات خودروهای خودران تولید خودروهای هوشمند؛ کمتر از 10 سال آینده بی‌ام‌و به رایانش کوانتومی روی می‌آورد داشبورد دیجیتال خودرو ساخته شد سیستم هشدار دهنده‌ای برای جلوگیری از جاماندن کودک در خودرو ایمنی برجسته محصولات آریزو کیا سورنتوی جدید پنج ستاره شد طراحی ایرانی نرم‌افزار مدیریت شارژ در خودروهای برقی تحویل دارو با خودروهای خودران سبز در انگلیس کاهش نویز داخل خودرو تا 90 درصد با فناوری جدید چین در پی خودکفایی فنی خودرو هیوندای خودروی "ترانسفورماتور" تولید می‌کند! اتصال خودروها در استرالیا ایمنی فوق پیشرفته در بنز کلاس اس هشدار برخورد از جلو (Fcw) همکاری‌دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با ایران خودرو جهت توسعه محصولات با رویکرد فناورانه همکاری فورد با اینتل برای توسعه فناور‌ی‌های جلوگیری از تصادف جالب‌ترین خودرو دنیا چه ویژگی‌هایی دارد؟ توسعه همکاری ایران خودرو با دانشگاه علم و صنعت در حوزه ‌های فناورانه محققان دانشگاه امیرکبیر پارچه‌ کیسه هوای خودرو تولید کردند ساخت دستگاه شبیه‌ساز نورخورشید برای تست قطعات خودرو تحول تست ایمنی خودرو در اروپا آپشنهای ایمنی خودرو- سیستم ضد لغزش در خودرو چیست؟ سامانه کاهش 75درصدی آلودگی خودرو تولید شد سنسور رعایت فاصله بر روی خودروهای کرمان نصب می‌شود لاستیکی که خودش را تعمیر می‌کند دستگاه جمع آوری میکروپلاستیک‌ها از تایرهای خودرو! سیستم‌های جلوگیری از تصادف چیست؟ کاربردی شدن 4 قطعه نانویی در خودروهای ساخت داخل هواوی به توسعه خودروهای 5G کمک می کند فناوری های ساخت ماشین ابراز بومی شد سیستم هوشمند پارگی "تسمه تایم خودرو" اختراع و تجاری‌سازی شد سیستم کروز کنترل هوشمند چه تفاوتی با کروز کنترل معمولی دارد؟ استفاده از ماشین‌های بدون سرنشین با فناوری اینترنت 5G عرضه 4 محصول نانو برای صنعت خودروسازی ساخت دستگاه لایه بردار با کاربرد در صنایع فضایی و خودرو تولید نیروی بیشتر با موتورهای دارای تکنولوژی GDI طراحی داشبورد سه بعدی برای خودروها همکاری هیوندای و کیا برای ایجاد سامانه تغییر دنده! ایمن‌ترین خودروهای سال 2020 پلیس در انتظار تشکیل جلسه با مسئولان برای ارتقای ایمنی خودروها شناسایی خطرات جاده با سیستم هوش مصنوعی صوتی لالایی مخصوص پخش در خودروهای برقی ساخته شد تولید پیچ اختصاصی تایر خودرو برای مقابله با دزدان پلتفرمی که صندلی عقب تاکسی را به اتاق کار تبدیل می کند "سایبرتراک" تسلا در دسترس نخواهد بود ​به دست آوردن جوایز ایمنی سخت تر شد خودروهای ناایمن و بدون استاندارد پلاک نمی‌شوند برای بهبود ایمنی خودرو چه کنیم؟ خودروهای خودران، نیاز فردای کشور به استقبال سرما برویم خودروی برقی باریکی که از حجم ترافیک می کاهد راه حل دختر 14 ساله برای نقاط کور خودروها آپشن «کروز کنترل» چیست؟ پیمایش 900 کیلومتر با یک بار شارژ! برف پاک کن خودروها آب و هوا را گزارش می کنند لاستیک‌های خودرو را پیش از حرکت بررسی کنید فناوری خودروهای خودران شگفتی‌سازی تسلا 3 در تست ایمنی IIHS دستگاه تصفیه هوای خودروهای خودران پیام های هشدار سه بعدی برای رانندگان توسعه می یابد صنعت خودرو، تخت‌گاز به سمت فناوری تبادل فناوری بین فولکس واگن و فورد برای توسعه تکنولوژی جدید خودرویی که با حال و هوای سرنشینان هم‌خو می‌شود ناایمنی خودروها در چند سال‌آینده افزایش می یابد 10 فناوری شگفت‌انگیز خودرو‌های روز جهان را بشناسید کنترل خودرو از سوی راننده با کمک فناوری بومی و یک تماس تلفنی فناوری جدید نیسان رانندگی را بهتر می کند نمایشگری که بین رانندگان ارتباط برقرار می کند خودروسازان برتر دنیا به فکر ایمنی بیشتر خودروها افتادند فناوری خودران نیسان آپدیت می شود تفاوت سه سامانه کمکی مرتبط با خطوط در خودروهای مدرن امروزی روش کم‌هزینه‌ای برای متحول کردن آینده خودروهای خودران خودروهای ولوو جاده‌های لغزنده را به یکدیگر اطلاع می‌دهند طرحی جدید برای کاهش وزن چرخ خودرو رانندگان مست و خواب‌آلوده سوار خودروهای ولوو نشوند! ساخت ایمن‌ترین وانت جهان توسط هوندا 15 نکته ایمنی مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در نوروز مهار آتش خودرو تنها با یک پتو صنعت خودرو؛ بیگانه با بهره وری، زنده به مدد حمایت دولت خودروهای آینده مسیر نگاه راننده را رصد می کنند ایربگ های ویژه محافظت از خودرو ابداع شد رانندگان خودرو دیگر پشت چراغ قرمز نمی مانند یک شرکت خودروسازی تختخواب هوشمند ساخت ضد عفونی‌کردن موبایل و خودرو بدون نیاز به آب موبایل ها به سیستم اطلاع رسانی خودرو تبدیل می شوند علاقه شرکت‌های فناوری به سرمایه‌گذاری در دنیای خودرو‌ها خودروهایی که راننده را تعقیب می کنند خودروهایی که حرکات راننده خود را زیر نظر دارند تولید آب آشامیدنی در خودرو ممکن شد ب ام‌ و فضایی رونمایی شد+ تصاویر ضریب نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت خودرو افزایش می‌یابد 20 خودروی شاسی‌بلند ایمن مدل 2019 بومی سازی فن آوری تولید قطعات با تکنولوژی بالا تمرکز بر فناوری ها راه ماندگاری صنعت خودرو در شرایط تحریم معرفی ایمن‌ترین خودروهای 2019 شیشه جلوی خودرو یا نمایشگر سینما؟ استارت خودرو تنها با اثر انگشت! ایمن‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ فقط چند ثانیه آمادگی میزبانی از خودروهای هوشمند را نداریم 72 درصد سرنشینان عقب کمربند ایمنی نمی‌بندند ایمن‌ترین خودروهای 2018 اعلام شدند چینی ها از بوی خودروی نو متنفرند پنل های خورشیدی سقفی باتری خودرو را شارژ می کنند ساخت گرمکن صندلی خودرو سیستم وای فای مخصوص خودرو ابداع شد ایمن ترین خودروها کدامند؟ چراغ های فولکس واگن با عابران پیاده حرف می زند وزن خودروهای آینده نصف می شود خودرویی که خستگی راننده را تشخیص داده و برایش مناسب سازی می کند ذخیره انرژی در بدنه خودرو با استفاده از فیبر کربن قطعه الکترونیکی کسب اطلاعات ایمنی و سلامت خودرو ساخته شد تولید دوربین برای خودروهای خودران با الهام از میگو استخدام روباتها برای بررسی نقص فنی خودروها در امارات متحده عربی خودروها باید از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار شوند مافیای خودروسازی سد راه ورود تکنولوژی خودروهای هیبریدی به کشور طراحی موتوری برای جایگزینی موتورهای برق مستقیم و متناوب طرح جذاب مهندس ایرانی تبار در حوزه خودروهای خودران خودروهای آینده با اسکن اثر انگشت روشن می‌شوند خودروی جدید نیسان عابران را می بیند و ترمز می کند نسل آتی خودروها مجهز به خدمت ابر می شوند چراغ های راهنمایی و رانندگی منسوخ می شوند ایمنی خودرو به زبان ساده؛ چرا نمی‌توان ایمنی خودروهای مختلف را با هم مقایسه کرد؟ خودرویی با دوربین دیجیتال به جای آینه بغل به بازار می آید خراسان جنوبی از نظر تصادفات و ایمنی راه‌ها وضعیت خوبی ندارد ستاره‌های ناجی خودروی خودران با چشم مجازی آزمایش می شود ابداع حسگری برای تسهیل جراحی مفاصل و افزایش ایمنی خودروهای خودران! ایمنی خودرو به زبان ساده؛ با مفهوم ایمنی آشنا شویم صندلی خودرویی که از سرنشین محافظت می کند پیامد بی احتیاطی بزرگترها به خطر افتادن جان کودکان است فناوری جادویی جدا کننده صدا هیوندای تمام خودروهای "هوندا" دارای "دستیار راننده" می‌شوند خودرویی که با هوا راه می‌رود +تصاویر ایمن‌ترین خودروهای سال 2018 معرفی شدند نمایشگر دیجیتال جای سرعت‌سنج را در خودروهای برقی می‌گیرد بی توجهی به ایمنی در خودرو سازی تحویل کالا با خودروی خودران آزمایش می شود ضرورت صرف هزینه برای کسب فناوری روز دنیا خودروهای معمولی به تانک تبدیل می شوند فناوری فورد برای جاده‌های پردست‌انداز خودروی ایمن با یارانه دولت در اختیار مردم قرار گیرد آشنایی با خودروهای مفهومی پرنده ماده ای که تولید خودروهای خودران را دگرگون می کند ضعف ایمنی بررسی پرکاربردترین سیستم‌های ایمنی فعال در خودرو‌های امروزی 11 ویژگی ایمنی جدید در خودروهای 2021 اروپا توسعه فناوری‌ها؛ افزایش فراخوان‌ها اشتغال مهارت آموختگان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه فناوری خودرو ایمنی خودرو و گسترش بزرگراه‌ها در جهت کاهش سوانح رانندگی مورد توجه متولیان قرار گیرد نصب پوشش ضدخش بر روی خودروی مک لارن در نمایشگاه اتومکانیکای دوبی خودرو، در هر رنگی که بخواهید! بکارگیری فناوری جدید ارتباطی تویوتا حرکت با چنگ و دندان فناوری «سخن گفتن خودرو با خودرو» اقدام جدید شرکت خودروسازی تویوتا نخستین صندلی مخصوص کودکان مجهز به ایربگ مهمترین ابداع صنعت خودروسازی پس از کمربند ایمنی تاکسی هوایی خودران که وسیله نقلیه زمینی را جابجا می کند ساخت ماشین جنجالیِ اتانازی توسط پزشک استرالیایی! انسان‌ها دست‌کم گرفته می‌شوند، استفاده صددرصدی از روبات‌ها اشتباه است کم‌مصرف‌ترین خودروهای سال 2018 معاینه‌های بـهاری خودرو بررسی بازار انواع دزدگیر خودرو + جدیدترین فهرست قیمت جای خالی فناوری اطلاعات در صنایع خودروسازی رونمایی از خودرو بدون سقف خاک و آبی هیوندای +عکس پیگیری ایمنی خودروها و جاده‌ها در اولویت پلیس است نمی‌توانیم نسبت به ایمنی خودروها بی تفاوت باشیم آزمایش ترن شناور با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت در چین طرح اولیه مسافرکش های خودران رونمایی شد تجاری‌سازی مواد افزودنی که مانع از یخ‌زدن روغن موتور در دمای منفی 33 می‌شود آشنایی با چند ویژگی کمکی خودروهای خودران و نیمه‌خودران تایید ایمنی MVM 315 از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و موسسه Applus+ IDIADA اسپانیا بررسی سیستم Rear Seat Reminder موسوم به هشدار صندلی عقب ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 از نگاه یورو انکپ (+عکس) اسکیت‌برد، خودرو یا فضایی فناورانه برای زندگی؟ (+عکس) لزوم افزایش کیسه‌ هوای خودروها به 4 کیسه چین خودروی خودران تولید می کند دانشمندان ایرانی دستگاه سنجش و امنیت جایگاه های سوخت ساختند آیا خودرو هم ویروسی می‌شود؟! ایمنی خودروهای داخلی مناسب نیست رونمایی از فناوری تازه شناسایی موانع در خودروهای خودران فناوری‌های محبوب سال آینده در صنعت خودرو ایمن‌ترین خودروهای جهان برای سال 2018 را بشناسید جایگذاری و شمارش کیسه‌های هوا به چه صورت است؟؛ آرایش کیسه‌های نجات در خودرو تمهیدات سازمان راهداری برای حفظ ایمنی جاده‌‌ها در فصل سرما رشد و توسعه متناسب زنجیره تامین با فناوری های روز دنیا نیاز اساسی خودروسازان است سیستم‌ ایمنی جدید تویوتا نمایش اطلاعات مسیر با فناوری واقعیت افزوده در جلوی خودرو عینک‌هایی که خودروی شما را تعمیر می‌کنند (+عکس) فناوری جدید استفاده از خودروهای هیدروژنی را همه گیر می کند اشتباهات رایجی که هنگام شستشوی خودرو مرتکب می‌شویم یکی از مدیران ارشد Dorken MKS در گفت‌وگو با «عصرخودرو»؛ ایران اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌های خارجی دارد مروری بر تاثیر آئودی امروز، در فرآیند شکل‌گیری تست‌های تصادف؛ ایمنی به سبک آئودی فناوری؛ این بار ناجی مشکل پارک خودروها بررسی تاریخچه و نحوه عملکرد سیستم دید در شب؛ چشمان مادون قرمز نوآوری‌های شفابخش انفجار حیات‌بخش معرفی جدیدترین نوآوری ها در اکیپ اتو 2017 هیوندای پیش نمایش سیستم هشدار وجود سرنشین در صندلی عقب را معرفی کرد بررسی سیستم اتوپارک؛ پارک خودرو از دیروز تا امروز نقش چشمگیر ایمنی خودرو در کاهش تلفات جاده ای با سوئیچ خودرو هزینه خرید را پرداخت کنید خودروهای خودران نقاط کور را می بینند آئودی فناورانه ترین خودروی جهان را می سازد بالشی زیر درب موتور دستیاران سودمند! خودرویی که زمان نوشیدن آب را به راننده هشدار می دهد مودم همراه خودرو ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جهان را بشناسید خودرویی که مانند حباب بالای سطح زمین حرکت می کند+ عکس بررسی عوامل اصلی تصادفات جاده ای فرمان خودروهای آینده از خودرو مراقبت می کند فناوری تازه خودروها را بینا می کند تاکسی‌های پرنده تا سال 2025 می‌آیند این خودرو مجهز به فناوری رصد خورشیدگرفتگی است یک اختراع جدید در خودرو نقاط کور راننده را کم می کند ون لاکچری فولکس‌واگن آمریکایی‌ها در بستن کمربند ایمنی صندلی های عقب سهل‌انگارند مینی کانتریمن 2017 بالاترین نمره ایمنی را دریافت کرد هدست واقعیت مجازی ؛کوله پشتی ویژه طراحی خودرو ساخت نمونه اولیه 6 محصول در زمینه کاهش نفوذپذیری هوا در تایر خودرو سمینار جهانی نوآوری در زمینه رضایت‌مندی مشتریان هیوندای ابزاری که مانع سرقت از خودرویتان می‌شود طراحی نرم افزار اعلام نقاط حادثه خیز به رانندگان سیستم دستیار راننده پیشرفته در خودروهای آلمانی بکارگرفته می شود ربات‌های راننده با هم صحبت می‌کنند تایر ساخته شده از مواد طبیعی به بازار می آید وقتی پنجره خودرو نمایشگر هوشمند می شود خودرویی که سرعتش را خودکار تنظیم می کند! ساخت کوچکترین خودرو پرنده جهان در ژاپن تشخیص استفاده از تلفن همراه لحظه قبل از تصادف توسط پلیس 5 تایر عجیب و غریب برای وسایل نقلیه آینده +عکس راه حل جالب نیسان برای کنار گذاشتن گوشی در حین رانندگی حل مشکل حواس پرتی رانندگان با یک فناوری ساخت مته رباتیک با الهام از خودرو برای سوراخ‌کردن جمجمه ساخت تایرهایی که پنچر نمی‌شوند +عکس پارس خودرو به عنوان گروه برتر ایمنی در استان تهران معرفی شد وقتی آینه ها در خودرو حذف می شوند ابر خودرویی با ظرفیت 2 انسان و 2 ماهی! خودرویی که در باران چترش باز می شود (+عکس) گفت‌وگوی راننده با خودروی بنز ممکن شد B50 F چتر نجات مشتری گروه بهمن این خودرو به راننده نیاز ندارد هزینه 295 میلیون دلاری فورد برای فراخوانهای ایمنی ون مجهز به تلویزیون 40 اینچی را ببینید با فناوری V2X نوع رانندگی ما عوض خواهد شد عرضه خودرو تمام اتوماتیک ب ام و تا چهار سال آینده انتظار از خودروها در 2050 فناورانه‌ترین خودروهای تولید انبوه 2017 ایمنی خودرو؛ از شلوغی تا معاینه صوری تولید پیچیده ترین قطعات خودروها با چاپگر سه بعدی تاکسی خودپرواز چینی در دبی پذیرایی به سبک خانه در خودرو! فاصله ایمن در رانندگی را رعایت کنیم خودروهای بدون راننده عابر پیاده را ردیابی می کنند عرضه فناوری واقعیت مجازی آنلاین توسط محققان ایرانی طراحی نرم افزار خودرو با الهام از استراتژی‌های شکار پنگوئن خنک ماندن خودروها در روزهای داغ تابستان با یک ماده جدید چالش نوآوری کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو اتصال خودروهای قدیمی به گوشی و سازگاری آنها با شبکه های بی سیم گرما در سرما و سرما در گرما با یک لایه نقره ای جادویی! موفقیت محققان کشور در بهبود خواص سایشی فلزات افزوده شدن فناوری‌های جذاب به خودروهای خودران اختراعی برای تبدیل تمامی خودروها به ابزار فیلم برداری همکاری رنو-نیسان با مایکروسافت در زمینه فناوری خودران فناوری تنظیم دنده و آینه خودرو با شناسایی چهره راننده همکاری غول ها برای ساخت خودرویی با هوش مصنوعی خیره کننده از توسان هیدروژنی تا سرنوشت مبهم مازراتی در یک هفته خودرویی (+عکس) ایمنـــی چیست؟ نگاهی به فناوری‌های خودرویی در نمایشگاه الکترونیک 2017 (+عکس) خودروهای BMW احساسی می شوند (+عکس) توفان تغییر آغاز شد این خودرو خودش جای پارک پیدا می‌کند تاسیس شرکت فناوری‌های خودرویی توسط مهندسان سابق اپل تاکید بر ارتقای ایمنی خودروها در برنامه ششم توسعه برای کاهش تصادفات جاده ای ایمن ترین خودروهای سال 2017+تصاویر خودرویی که دستیار شخصی است و باغچه دارد! همکاری شرکت توف سود آلمان با یکی ازخودروسازان ایران برای ارتقای ایمنی وسایلی که نباید در خودرو رها شوند خودروهایی که به تازگی ستاره ایمنی اخذ کردند +عکس لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور در کمیسیون عمران مجلس تصویب شد اوبر؛ الگویی برای بانکداری آینده اوبر و اقتصاد اشتراکی لندروور و ماموریت متفاوت خودران‌سازی! درب تویوتا و لکسوس با گوشی موبایل باز می‌شود سیستمهای ناوبری موبایلی جانشین جی.پی.اس می‌شوند نورپردازی مسیرهای تردد دوچرخه در لهستان خودروهای مجهز به اتصالات نسل 5 با تأسیس انجمن خودروهای 5جی ساخت باتری های بادوام خودرو با استفاده از فناوری نانو تجهیز اتوبوس‌های ولوو به فناوری تشخیص عابر پیاده 5 خودرو برتر دنیای فناوری +تصاویر جریمه 5 میلیون تومانی برای استفاده از موبایل حین رانندگی فراخوان ایمنی برای میلیون‌ها خودرو خاک فناوری‌های کهنه با قراردادهای نو زدوده می‌شود؟ ایمنی خودرو و راه باید خطای انسانی را به حداقل برساند کلیات تشکیل شورای عالی ایمنی تصویب شد تاریکی جاده های سیستان و بلوچستان و خطرات ناشی از آن برنامه واقعیت افزوده بنز به کمک سانحه دیدگان رانندگی می‌آید تبدیل دی اکسید کربن به سوخت خودرو دستبندی که وجود دوربین‌ کنترل سرعت را به راننده اطلاع می‌دهد روبات خودروسازی با خطای کمتر از 100 میکرومتر تجربه‌ای متفاوت از رانندگی با لازارت وازوما GT لاک های «یو وی» برای استفاده در صنعت خودرو تولید شد راننده یا خودرو نا ایمن؛ مشکل آمار بالای تصادفات جاده‌ای کدام است؟ تسلا ادعای یکی از مشتریانش را رد کرد افزایش سرمایه‌گذاری تویوتا و فولکس واگن در دنیای فناوری فناوری‌هایی که در آینده خودروهای بیشتری از آنها بهره‌مند می شوند پارک بی نقص خودرو با فناوری بلوتوثی سانتافه 2017 بالاترین نمره ایمنی را دریافت کرد کنترل خودرو با ساعت‌های هوشمند ممکن شد افزایش استفاده از حسگرهای تصویری کامپیوتری در خودروها کوچکترین موتور جهان ساخته شد جنرال موتورز بیش از 1 میلیون دستگاه وانت را فراخواند 8 فن آوری هوشمند که به زودی در تمام خودروها خواهیم دید+ تصاویر کیا اسپورتیج 2017 بالاترین نمره ایمنی را دریافت کرد توجه به شرایط جوی و سالم بودن خودرو قبل از آغاز سفر چطور با خودرو شخصی، ایمن سفر کنیم تصادف خودرو به خاطره می‌پیوندد؟ ایمن‌ترین خودروهای جهان برای سال 2016 بستن کمربند در چند کشور اجباری است؟ راه‌هایی برای ایمنی کودکان در خودرو ایمنی و سلامت کودکان در خودرو ایمنی خودروهای شخصی باید دو سطح ارتقاء یابد با کدام اتومبیل تصادف کنیم! ؟ هشدار آمریکا در مورد خطر هک شدن خودروها خودروهایی برای «وسواس‌های ایمنی» ایمنی هر خودرو با نصب یک کپسول آتش نشانی تامین می شود
Back to top