در چند کشور اروپایی مشاهده شد

چالشِ فروش گیره‌های مخصوص رانندگی بدون کمربند ایمنی

عصر خودرو- کاربران اینترنتی در چند کشور اروپایی می‌توانند گیره‌هایی را به صورت آنلاین بخرند که به آنها اجازه می‌دهد بدون کمربند ایمنی رانندگی کنند.

Saturday 21 July 2018 - 10:27:00

چالشِ فروش گیره‌های مخصوص رانندگی بدون کمربند ایمنی

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، نتیجه بررسی یورونیوز نشان می‌دهد که گیره‌هایی به شکل سگک‌های کمربند ایمنی در سایت‌های فروش اینترنتی «آمازون» (Amazon) و «ای‌بی» (Ebay) به فروش می‌رسند که فاقد کمربند ایمنی هستند.

رانندگان و سرنشینان خودروها با استفاده از این گیره ها می‌توانند از به صدا درآمدن زنگ هشدار در خودروهای مدرن که هنگام وصل نبودن کمربند ایمنی به صدا در می‌آید جلوگیری کنند.

هر چند ظاهرا فروش این گیره‌ها غیرقانونی نیست اما مدافعان ایمنی جاده‌ای فروش چنین گیره‌هایی را «کاملا نامناسب» ارزیابی کرده‌اند. به گفته آنها استفاده از این گیره ها جان رانندگان و دیگر سرنشینان خودروها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کوین کلینتون، رئیس بخش ایمنی جاده‌ای در سازمان «مجمع سلطنتی جلوگیری از تصادفات» در انگلیس می‌گوید: ما می‌دانیم که برخی از افراد در عدم استفاده از کمربند ایمنی مصمم هستند و فروش این ابزارها (گیره‌ها) آنها را بیشتر به انجام این کار ترغیب خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، تاکنون شرکت‌های «آمازون» و «ای‌بی» از اظهارنظر در مورد فروش این گیره‌ها خودداری کرده‌اند.

برچسب ها

کمربند ایمنیگیره‌های مخصوص رانندگی بدون کمربند ایمنی
مطالب مرتبط بیشتر
کمربند ایمنی عاملی برای بازدارندگی تصادف جاده ای است 72 درصد سرنشینان عقب کمربند ایمنی نمی‌بندند استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب اجباری است کاهش شدت صدمات سوانح رانندگی با بستن کمربند ایمنی محقق می شود استفاده از کمربند ایمنی برای همه دانش‌آموزان در سرویس مدارس الزامی است مگان 47 میلیونی شد نبستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو در جاده، جریمه دارد افزایش تمایل رانندگان تهرانی به استفاده از کمربند ایمنی کاهش 47 درصدی تخلف عدم استفاده از کمربند ایمنی در 5 سال اخیر بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودروها الزامی است اعلام قیمت تندر 90 فیس‌لیفت سایپا نوآوری‌های شفابخش جریمه نبستن کمربند ایمنی چقدر است؟ کمربندایمنی شانس زنده ماندن در تصادفات را 5 برابر بیشتر می‌کند کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها الزامی است بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده الزامی است مردم هنوز فکر می‌کنند در صندلی عقب خودرو نیازی به بستن کمربند نیست آمریکایی‌ها در بستن کمربند ایمنی صندلی های عقب سهل‌انگارند استفاده از کمربند ایمنی خطر مرگ را تا چند درصد کاهش می دهد؟ استفاده سرنشینان جلو خودروها از کمربند ایمنی الزامی است فراخوان جهانی ایربگ و کمربند 400 هزار خودرو مرگ سه کودک مازندرانی به خاطر نبستن کمربند ایمنی خودرو کمربند ایمنی، تزئینی نیست مشکی مخملی 4 میلیون دلاری
Back to top