اولین آزمایش فنی ساوانا در آستانه ورود به بازار

غول فوتون در راه ایران

عصر خودرو - نام فوتون در بازار خودروهای کشور اول با پیکاپ توانمندی با نام تانلند (از ساخته‌های ایران خودرو دیزل) و سپس با رنج سنگین محصولات این برند شناخته شده است. از این رو جلوه‌ای که نام فوتون در بازار ایران یافته، بیشتر از جنس کاربری و تجاری است تا شهری و روزمرگی.

Thursday 17 August 2017 - 14:14:00

غول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایرانغول فوتون در راه ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آنچه در ادامه به آن خواهیم پرداخت تست فنی و بررسی شاسی‌بلند ساوانا (Sauvana VX3)، جدیدترین مدل فوتون در بازار ایران است که اولین بار در نمایشگاه گوانژو سال 2014 در چین رونمایی شد.

نمای خارجی: کپی برابر اصل
در برخورد اول با ساوانا اگر یک شخصیت خودرویی باشید، بلافاصله متوجه ویژگی بصری آشنایی در طراحی کلی نمای خارجی خودرو خواهید شد حتی اگر ندانید که سبک و المان‌های طراحی ساوانا از کجا آمده است. نمای خارجی ساوانا طراحی ساده و محافظ‌کارانه‌ای دارد که جای هیچ ایرادی را باز نمی‌گذارد چرا‌که این حجم از سادگی جلوه مردانه‌تری به خودرو بخشیده است که با توجه به ابعاد فوتون حجیم بدنه ترکیب مطلوب‌تری را به همراه دارد.
با آگاهی از ریشه کاری و سبک عملکرد کمپانی فوتون و همچنین مد نظر قرار دادن مدل تانلند می‌توان دریافت که ساوانا نیز بر پایه تانلند بنا نهاده شده است تا همچون 90 درصد سایر شاسی‌بلندهای مطرح جهان ریشه خود را در یک پیکاپ بپروراند. تانلند نمونه ارتقا‌یافته (ازدیدگاه ابعاد) پیکاپ موفق تویوتا یعنی مدل محبوب ‌هایلوکس بود که با افزایش و ارتقا در ابعاد داخلی و ارگونومی داخلی توانست از دیدگاه این دو مهم توان بهتری را ارائه کند. اما ساوانا از کجا آمده است؟
ساوانا نیز همچون تانلند الهام‌گیری از خودرو موفق دیگری از ساخته‌های تویوتا را ملاک قرار داده تا با استفاده از روش مهندسی معکوس به موازات بهبود ویژگی‌هایی که از پس آن بر‌می‌آمد، حداقل از دیدگاه‌های دیگری یک قدم فراتر گذارد. نمای خارجی فوتون با الهام از شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا فورچونر نسل اول (2005-2015) البته با اعمال تغییرات بسیار شکل گرفته است از این رو طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4830×1910×1840 میلی‌متر و فاصله بین محورها برابر با 2790 میلی‌متری دارد که در مقایسه با فورچونر از هر نظر بزرگ‌تر است و این بزرگی تاثیر مثبتی در فضای داخلی خودرو نیز دارد.

نمای داخلی: حتی بزرگ‌تر
نمای داخلی تانلند در نگاه اول بسیار جادار و ساده است اما این سادگی به معنای ظاهر خسته‌کننده و خشک نیست چراکه سادگی آن همچنان با الهام‌گیری از ساخته‌های آسیای شرق است. پشت آمپر خودرو از 4 نشانگر دوار ساده تشکیل شده ‌که با اعداد و علائم بسیار خوانا تا سرعت 200 و دور موتور 7000 علامت‌گذاری شده است. ادوات کنترلی سیستم مولتی مدیا با مانیتور 6 اینچی لمسی با توان پخش از طریق DVD یا پورت USB، مجهز به سیستم ردیاب GPS و پورت‌های اتصالی AUX و iPod ساوانا برای افراد خودرویی بسیار آشنا است. پنل کنترلی این سیستم با کمی زاویه و به شکل شیب‌دار زیر مانیتور تعبیه شده ‌و الهام‌گیری مستقیم فوتون از سبک طراحی محصولات نیسان-اینفینیتی در حدود سال‌های 2005 را نشان می‌دهد که هنوز هم کهنه نشده و جذاب است. ساوانا مورد بررسی از نوع 7 نفره (3 ردیف صندلی) است و از این رو سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک آن در جلو و عقب (ردیف سوم) به‌صورت مجزا عمل می‌کند که از طریق دستور سرنشینان جلو روشن و از سوی سرنشینان ردیف سوم قابل تنظیم است. کمی پایین‌تر بر کنسول میانی اهرم تعویض دنده و کلیدهای کنترلی سیستم دو‌دیفرانسیل، کنترل کشش، کنترل فرود از شیب (HDC) و حالت تعویض دنده در سه حالت اکو، اسپرت و برف قرار گرفته است. با نگاهی مختصر به این چیدمان به‌سادگی می‌توان در یافت با یک شاسی بلند حقیقی و نه یک کراس‌اوور طرف هستیم.
فضای نشیمن سرنشین‌های جلو و وسط بسیار جادار و دلباز است و درست همانند تفاوت‌های بارز میان تانلند و ‌هایلوکس، ساوانا نیز بسیار راحت و البته بزرگ احساس می‌شود که برای شاسی‌بلندی از این کلاس به هیچ‌وجه نکته منفی به حساب نمی‌آید. اما در ردیف سوم که شامل 2 صندلی تا‌شو تعبیه شده در کف خودرو است، به دلیل نزدیکی پشت صندلی‌ها به در ‌پشت نباید زیاد انتظار راحتی و آسایش داشته باشید چرا‌که اصولا این صندلی‌ها برای افراد بالغ و بلند قد و یا سفرهای طولانی تعبیه نشده‌اند.

تست فنی: لذت در سواری
با تکیه بر سیستم ورود و استارت بدون کلید (Keyless) پشت فرمان ساوانا قرار گرفتیم. با چرخاندن مغزی پیشرانه 2 لیتری کوچک ساوانا به آرامی روشن می‌شود. با در نظر گرفتن وزن 2065 کیلوگرمی ساوانا حجم 1981 سی‌سی پیشرانه 4 سیلندر خطی یورو 5 چندان چنگی به دل نمی‌زد بنابر‌این از همان ابتدای آغاز حرکت در انتهای اتوبان ترکیب پیشرانه و گیربکس را به چالش کشیدیم تا حساب کار دستمان بیاید. از این رو با قراردادن گیربکس در وضعیت D و انتخاب حالت اسپرت تعویض دنده‌ها اقدام به شتابگیری کردیم.
به شکل تقریا غیر‌قابل‌باوری ساوانا تنها در حدود 12 تا 13 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت و در حدود 10 ثانیه پس از آن به تندی 140 کیلومتر بر ساعت دست یافت. شاید این میزان شتابگیری بر کاغذ چندان گیرا و قابل درک نباشد اما باید در نظر داشت که ساوانا از پیشرانه پرخوران (توربوشارژر) و مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می‌برد که در مجموع توان چشمگیر 214 اسب بخار در دور 5000 و گشتاور 320 نیوتن‌متر در دور 1750 تا 4000 را در اختیار مالک قرار می‌دهد که با تکیه بر این توان درخور توجه (با توجه به جثه خودرو و حجم پیشرانه) می‌تواند با شتابگیری فراتر از سطح قابل قبول همچون یک خودرو سدان درون‌شهری نیز ایفا نقش کند.
برای درک بیشتر توانایی‌های ساوانا به ارتفاعات شمیرانات رفتیم تا ضمن افزایش ارتفاع و کاهش غلظت هوا، توان آفرود آن را نیز به چال بکشیم. با ورود به بیراهه‌های خاکی با چرخاندن کلید کنترلی سیستم دودیفرانسیل ساوانا از حالت 2H به حالت 4L وارد حالت دو‌دیفرانسیل سنگین شدیم تا به موازات حس تغییر در ضرایب دنده‌ها میزان کشش در شیب را بسنجیم. گیربکس ساوانا یک نمونه اتوماتیک دارای تیپ ترونیک (تعویض دستی) 6 سرعته ازساخته‌های ZF آلمان است که به گیربکس کمکی دو‌سرعته بورگ‌وارنر از نوع TOD از ساخته‌های شعبه بومی‌سازی‌شده بورگ وارنر آمریکا با قابلیت انتخاب وضعیت دنده‌ها به‌صورت برقی هماهنگ شده است.
به واسطه تجهیز ساوانا به پیشرانه توربو هنگام کار با پدال گاز در ارتفاعات و آفرود باید توجه ویژه و مهارت بیشتری داشته باشید چرا‌که زمانی که پیشرانه در حالت تنفس طبیعی کار می‌کند در ارتفاعات 2400 متری کوهستان‌های شمیرانات توان بسیار کمتری در مقایسه با زمان درگیر شدن سیستم پرخوران تولید می‌کند که ماهیت سواری با خودرو را کاملا دگرگون می‌کند. از آن گذشته زمانی که پیشرانه به دورگیری می‌افتد، ساوانا برای ادامه حرکت هیچ‌گونه مشکلی از خود نشان نمی‌دهد. گیربکس کمکی ساوانا از نوع TOD است. این نام که خلاصه واژگان «گشتاور به محض تقاضا» است، این ویژگی گیربکس را قادر می‌سازد در هماهنگی با سیستم‌های کنترلی دیگر نظیر کنترل کشش به هنگام نیاز گشتاور انتقالی به محورها را کنترل کند تا همواره بالاترین میزان کشش را برای خودرو فراهم کرده و از واماندگی آن پیشگیری کند. تنها دشواری این تست برای ما تک بودن خودرو در کشور است که ما را از اجرای مانورهای سنگین‌تر و حرفه‌‌ای باز می‌داشت. زیربندی ساوانا با توجه به مهندسی معکوس از فورچونر کاملا مشابه ساخته شده است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل بازو بلند و در عقب از نوع یکپارچه 5 نقطه اتصالی (5-Link) است. ذات این سیستم تعلیق ارائه دو ویژگی آسایش و مانورپذیری آفرود در سطحی قابل قبول است که در بیشتر شاسی‌بلندهای توانمند جهان از جمله جیپ و‌ هامر نیز بسیار استفاده شده است.
از این رو  با توجه به سایر ویژگی‌های فنی چون بالاروی از شیب 60درصد، حداکثر زاویه شیب 40 درجه و توان عبور از آب به عمق 60 سانتی‌متر، ساوانا در زمینه توان آفرود و مانوردهی دست کمی از رقبای نامدار خود ندارد و تنها با اعمال اندکی تغییرات چون حذف رکاب و تعویض سپرهای جلو و عقب با نمونه‌های ویژه آفرود می‌توان به خودرویی توانمند برای بیراهه‌نوردی دست یافت.

سخن نهایی: تکرو بازار
پس از مدت‌ها غیبت فوتون ساوانا خودرویی درخور توجه و ویژه آفرود از کلاس قیمتی قابل قبول است که از سوی صنایع خودروسازی عظیم خودرو به تولید خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی‌ها ساوانا با قیمتی زیر 200 میلیون تومان به بازار راه می‌یابد و از این رو ضمن نداشتن رقبای چندان آن هم از کلاس آفرود بخصوص میان نمونه‌های صفر، ساوانا کاملا قابلیت آن را دارد که فاصله زیاد میان خودروهای کراس‌اوور یا دو‌دیفرانسیل‌های دست‌دوم از برندهای متوسط و نمونه‌های صفر و دست دوم برندهای معتبر و توانمند را به خوبی پر کند. میزان موفقیت ساوانا جدا از تکیه بر توانایی‌های فنی بستگی زیادی به قیمت تمام شده در بازار و خدمات پس از فروش خواهد داشت.

برچسب ها

عظیم خودروتست خودروآزمایش فنیآزمایش فنی خودروفوتونبررسی خودروفوتون ساوانا
مطالب مرتبط بیشتر
شرایط فروش ویژه جدید پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل اعلام شد رشد 62 درصدی خریداران سازمانی پیکاپ فوتون نیوفیس ایران خودرو دیزل طرح جدید فروش کشنده فوتون 430 شرکت ایران خودرو دیزل توقف در راه اندازی مرکز تست خودرو بدلیل نبود سرمایه گذار همکاری‌های چندجانبه برای توسعه مرکز آزمون تست خودرو نخستین کشنده اتوماتیک ایران خودرو دیزل صدرنشینی پیکاپ‌های ایران خودرو دیزل با چهار ستاره کیفی تولد دوباره الوند دستور رئیس جمهور به مسئولین برای راه اندازی مجدد خطوط تولیدی عظیم خودرو جدیدترین ارزیابی کیفیت وانت های داخلی پشت فرمان ستاره خرید نقدی پیکاپ فوتون بنزینی و دیزلی با تخفیف نسل جدید کشنده فوتون در ایران کامیونت فوتون تولیدی سایپادیزل 4 ستاره کیفی شد تلاش برای رفع مشکلات عظیم خودرو تست خودروی برقی شاسی بلند ب ام و در شرایط قطبی از یک جان سخت ضدگلوله تا کابین لوکس تشریفاتی!+عکس تست‌ خودرو بومی سازی می‌شود افزایش قیمت کشنده فوتون از سوی ایران خودرو قیمت جدید پیکاپ فوتون ایران خودرو اعلام شد اعلام قیمت جدید پیکاپ فوتون بنزینی و دیزل هیچ روانکاری دایمی نیست! شرایط فروش پیکاپ دیزلی و بنزینی فوتون اعلام شد کامیونت فوتون سایپادیزل 3 ستاره کیفی کسب کرد بررسی فنی بایک سابرینا هاچ بک اطلاعیه عظیم خودرو درباره خریداران محصولات هن تنگ و فوتون تست و بررسی نقاط ضعف و قدرت چانگانCS35 استاندارد خودروسازان در سال 98 متحول می‌شود؟ نخستین سری خودروهای «هان تنگ» تحویل خریداران شد محصول جدید ایران خودرو در NAST چین تست می شود تحویل مرحله اول خودرو هن تنگ به مشتریان تا پایان سال مدیرکل صنایع استان لرستان خبر داد : برنامه ریزی برای اشتغال 500 نفری در عظیم خودرو حضور پررنگ عظیم خودرو در اتوشو تهران تولید کراس اوور هن تنگ X7 در عظیم خودرو استارت خورد تحویل یلدایی فوتون ساوانا ‎همه باید به اشتغال کمک کنیم +ویدئو بررسی رایگان سلامت خودرو در گردهمایی 315 سواران شرکت مدیران خودرو سومین سری شاسی بلند ساوانا تحویل خریداران شد هن تنگ و فوتون تولید داخلی در سومین نمایشگاه خودرو تهران؛جمع خودروسازان در سومین نمایشگاه خودرو تهران جمع شد تحویل دومین سری فوتون ساوانا به مشتریان نخستین سری فوتون ساوانا تحویل مشتریان شد خط تولید خودروی فوتون و هن تنگ در صنایع عظیم خودرو بروجرد‎ فوتون ساوانا، قدرتمندترین خودرو ساخت داخل، روانه بازار می شود تسلا مدل3 در تست های امنیتی 5 ستاره گرفت تاج و تخت پادشاه شکست‌خورده! جنتلمن چینی شروع گرم برای آریزو6 در اهواز 35 میلیون دلار برای خط تولید خودرو ساوانا در بروجرد هزینه شد عظیم‌خودرو جدیدترین خودروساز کشور آماده افتتاح است وانت پیکاپ بنزینی دوکابین فوتون را بشناسید واردکنندگانی که به سرعت تولید کننده می شوند رنو داستر؛ این یک 4*4 واقعی است خیز دوباره، برداشت اول مرکز آزمایش اختصاصی رنو و تویوتا در تهران افتتاح شد ثبت نام تست درایو محصولات تویوتا آغاز شد بازیگران 600 میلیونی بازار نگاهی به ویژگی های فولکس واگن پاسات و تیگوان و بررسی وضعیت آنها در بازار داخلی افتتاح مدرن ترین و مجهزترین مرکز تست درایو رنو هیجان تازه در بازار کراس اوورها بازگشت پرچم‌دار هیوندای تویوتا آریون بهتر است یا هوندا آکورد؟ شبیه سازی یک سفرنامه نوروزی شمشیر دولبه ژاپنی از سمند تا دناپلاس ملاقات با تایوانی های هوشمند فروش خودرو جدید پیکاپ فوتون (TUNLAND) به زودی از سوی ایران خودرو + مشخصات قیمت انواع کامیون و کامیونت‌ها 15بهمن96 مجوز پیش فروش عظیم خودرو هم صادر شد ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 از نگاه یورو انکپ (+عکس) آزمایش رانندگی دوکاتی مانستر 1200R در استانبول؛ هیولای ایتالیایی طرح جدید فروش نقدی وانت پیکاپ بنزینی فوتون آغاز شد قیمت انواع محصولات ایران خودرو 14 آذر 96 فروش ویژه کامیونت فوتون با تسهیلات ویژه توسط سایپادیزل آغاز شد گزارش تصویری از رونمایی محصولات ماهیندرا در نمایشگاه خودرو تهران گزارش تصویری از حضور فوتون ساوانا در غرفه عظیم خودرو ماهیندرا با عظیم خودرو آمد تولید خودروی فوتون ساوانا دربروجرد آزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیایی مروری بر آنچه از آزمون‌های ایمنی خودرو باید بدانید مهلت 3 ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز بررسی نیسان جوک 1600 توربو توسط نشریه YourFleet عظیم خودرو با سرمایه گذاری خارجی وارد عرصه تولید شد گزارش تصویری تست درایو خودروهای DS مروری بر «فوتون ساوانا» و حضور آن در بازار خودرو ایران رزمایش الماس های ژاپنی در پیست اتومبیلرانی آزادی قدم نورسیده خاندان چینی‌های محبوب شیر فرانسوی، پنجه در پنجه چشم‌بادامی‌ها بهترین انتخاب‌های ممکن در بازار شاسی‌بلندهای چینی برگزاری تور Trans Eurasia با هدف تست رکستون G4 کلید خورد کپسول قدرت در قلب آریزو5 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 15 شهریور 96 این شیر، غرّان نیست! نگاه اجمالی به فوتون ساوانا قیمت انواع محصولات ایران خودرو 12 شهریور 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 6شهریور 96 شمارش معکوس برای فروش فوتون ساوانا آغاز شد تولد دوباره سوناتا قیمت انواع محصولات ایران خودرو 30 مرداد 96 استقبال از چری تیگو ٧ در پیست اتومبیل رانی آزادی شیر یا خط 50 میلیونی کوچک‌شهری ایده‌آل فورد زیر وانت جدیدش را هم استتار کرد! پیست آزادی میزبان مشتریان تیگو7 فروش ساوانا تا یک ماه دیگر آغاز می شود مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو خبرداد: برنامه ریزی برای رسیدن به تولید 50 هزار خودرو در سه سال آینده نخستین ملاقات با شاسی بلند جدید فوتون در ایران؛ ساوانا قیمت انواع محصولات ایران خودرو 15 مرداد 96 400 کیلومتر با نواده SAIC Motor انتخابی از جنس رضایت قیمت انواع محصولات ایران خودرو 11 مرداد 96 فروش ویژه لکسوس NX300 با تحویل 90 روزه قیمت انواع محصولات ایران خودرو 10 مرداد 96 قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو در مرداد 96 اعلام شد قیمت انواع محصولات ایران خودرو 8 مرداد 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 7 مرداد 96 گزارش تست و بررسی فنی چری تیگو7 در آستانه رونمایی قیمت انواع محصولات ایران خودرو 4 مرداد 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 2 مرداد 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 31 تیر 96 کوپه‌های لوکس خوش‌قیمت قیمت انواع محصولات ایران خودرو 28 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 27 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 26 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 25 تیر 96 رژه پژو‌های 2008 در صبح بارانی تهران +عکس قیمت انواع محصولات ایران خودرو 20 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 19 تیر 96 برای تست رانندگی نیسان ایکس‌تریل ثبت‌نام کنید قیمت انواع محصولات ایران خودرو 17 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 15 تیر96 ام‌وی‌ام درگذر زمان بررسی فنی و ملاقات با پژو 2008 در سوییس + ویدئو نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 یک تیـــر و چند نشــان آزمایش خودروی ما فوق صوت SSC در پاییز 96 سرباز کوچک کره‌ای تحول در بیراهه زیباروی غربی در برابر جان‌سخت شرقی افزایش 12 درصدی فروش فوتون در ماه می چند روش ساده برای آزمایش فنی خودرو دست دوم روش تست خودروهای خودران تغییر می‌کند اولین آزمایش فنی کاپرا 2 فروش نقدی و اعتباری انواع خودروهای وارداتی مدل 2017 تست خودروهای جدید چری و ام وی ام در شرایط مختلف آب و هوایی کشور چری به دنبال استانداردهای جهانی آقای خاص پاریسی در برابر شاهزاده باواریایی 1200 کیلومتر با شیک‌پوشان فرانسوی و سامورایی‌های ژاپنی بچه شیر سرانجام به دام افتاد! فوتون سائووانا؛ شاسی بلندی از دیار شرق فروش اقساطی کیا سورنتو 2017 با شرایط 6 و 12 ماهه روز داوری برای جان سخت بلندقامت رنو بر مدار 85 درجه پشت فرمان آقای ستاره کیا اپتیما 2017 را با اقساط 6 الی 12 ماهه بخرید خاک بازی با کولئوس رستگاری در 8ثانیه هیوندای سانتافه فول را با چه شرایطی بخریم معاینه فنی برتر غیررسمی اجرا شد سوهانک زیر پای کولئوس فروش اقساطی هیوندای توسان 2017 با تحویل 180 روزه مانکن‌های تست خودرو به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند +تصاویر تفاوت آرایش خطی و خورجینی سیلندر در خودروها فروش هیوندای النترا 2017 با اقساط 6 و 12 ماهه تست درایو محصولات هیوندای فروش اقساطی هیوندای توسان 2017 با اقساط 6 الی 12 ماهه رویارویی با رویـــا جان‌سخت رومی فروش نقدی و اقساطی خودروهای هیوندای و کیا مدل 2017 پشت فرمان ارزان ترین خودرو اتوماتیک ایــران کراس اوور محبوب لکسوس را اقساطی بخرید فروش اقساطی هیوندای سوناتا LF آغاز شد فروش اقساطی خودرو لکسوس NX200 با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی هیوندای سوناتا LF با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی تویوتا RAV4 مدل 2016 با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی هیوندای اکسنت با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی تویوتا RAV4 مدل 2016 با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اعتباری خودرو لکسوس NX200 با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی توسان با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی سانتافه با شرایط 6 و 12 ماهه رانندگی آزمایشی خودرو از طریق سفارش به سایت آمازون مرکز تست، معاینه و آزمایش خودرو به بهره‌برداری می‌رسد هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس عظیم خودرو کمپین پاکسازی جاده چالوس را از فردا آغاز می‌کند فروش اقساطی سانتافه با شرایط 6 و 12 ماهه آغاز شد راننده های تاکسی متقاضی خودرو آریو در دوره ای آموزشی و تست خودرو شرکت کردند بررسی و آزمایش محصولات هوندا در پیست آزادی فروش اقساطی اسپورتیج فول با شرایط 6 و 12 ماهه آغاز شد فروش اقساطی اپتیما فول با شرایط 6 و 12 ماهه فروش اقساطی سانتافه با شرایط 6 و 12 ماهه ثبت نام تست درایو خودرو Rav4 آغاز شد فروش اعتباری خودروهای وارداتی 2016 فولکس‌واگن جتا برای تست‌های جاده‌ای به ایران آمد خودرو محافظت از شخصیت ها اینگونه تست می شود فروش انواع خودرو داخلی و وارداتی با تحویل روز جوایز نفرات برتر رقابت عکاسی عظیم خودرو اعطا شد فروش اقساطی انواع خودروهای هیوندای و کیا مدل 2016 با هاوال عکس سلفی بگیرید و جایزه ببرید فروش ویژه هاوال وندا با تخفیف 22 درصدی فروش ویژه عظیم خودرو به مناسبت نمایشگاه خودرو اصفهان گزارش تصویری رونمایی دنیرا و ملانی در نمایشگاه خودرو اصفهان دو محصول هاوال در اصفهان رونمایی شد فروش نقدی و اعتباری خودروهای هاوال فروش اعتباری محصولات هیوندای و کیا آغاز شد شرایط فروش سوناتا و اپتیما به‌صورت نقدی و اعتباری آغاز فروش اقساطی انواع خودروهای وارداتی آغاز فروش اقساطی انواع خودروهای وارداتی فروش اقساطی انواع خودروهای وارداتی مدل 2016 جاده تست سرعت خودرو راه‌اندازی می‌شود فروش اقساطی انواع خودروهای داخلی و وارداتی ساخت آزمایشگاه اجباری تست خودرو برای نخستین بار در کشور مشاور مرسدس بنز و پورشه در ایران فروش اقساطی انواع خودروهای وارداتی به دنبال فرصت سازی در خودروهای کلاسیک هستیم فروش نقدی و اعتباری خودروهای وارداتی با شرایط متنوع آغاز شد فروش انواع خودروهای وارداتی با شرایط متنوع مرکز آزمون جاده‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود شرکت عظیم خودرو دعوت به همکاری می کند فروش اقساطی انواع خودروهای وارداتی آغاز شد
Back to top