اختصاصی «عصرخودرو»

آزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیایی

عصر خودرو- استون مارتین Rapide یک خودرو اسپرت 4‌سرنشینه بوده و در اوایل سال 2010 به دنیای بیکران خودرو معرفی شده است. این خودرو با عملکرد قابل توجه فنی برای اولین‌بار در سال 2006 به عنوان یک خودرو مفهومی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت معرفی شد و از نسخه تولید شده Rapide در نمایشگاه فرانکفورت در سال 2009 رونمایی شد.

Friday 17 November 2017 - 12:44:00

آزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیاییآزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیایی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  نام Rapide اشاره به Lagonda Rapide دارد؛ خودرو سواری چهار‌در تولید شده توسط Lagonda، در حال حاضر بخشی از استون‌مارتین به شمار می‌رود. اولین نمونه‌های تولیدی این خودرو که در ماه مه 2010 روانه بازار شد در ابتدا در یک کارخانه اختصاصی در شهر گراتس اتریش ساخته شد و جالب اینجاست که این کارخانه قصد داشت در سال، 2000 دستگاه از آن‌را تولید کند اما به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین فروش در سال 2012 به انگلستان نقل مکان کرد. اولین سال حضور Rapide با فروش فوق‌العاده 468 دستگاه در سال همراه شد و با اینکه در سال 2013 نسل دوم این محصول با تغییرات مشهود تولید شد اما کمپانی استون مارتین دیگر چنین فروشی را با رپید تجربه نکرد. مجموع فروش این خودرو تا سال 2016 مجموعا 1887 دستگاه بود و البته با وجود رقبایی همچون پورشه پانامرا توربو که با قیمت 160 هزار دلار و مازراتی کواتروپورته 145 هزار دلاری به نسبت رپید که 200هزار دلار قیمت داشت، انتظار زیادی برای فروش آن وجود نداشت. با توجه به اینکه مدتی قبل یکی از نمونه‌های نسل اول این خودرو (مدل 2012) به‌صورت گذرموقت وارد خاک کشورمان شد، توانستیم ملاقاتی کوتاه با آن در شیراز داشته باشیم که مشروح این بررسی را در ادامه خواهید خواند :

غرش ملکه بریتانیا
از سال‌ها پیش کمپانی استون مارتین برای قدرت‌نمایی از موتورهای پرقدرت 12سیلندر استفاده می کرده است و در این بین محصولاتی همچون ونتیج، DB9 و ONE-77 نیز از این مورد بی‌بهره نبودند. البته مدیران استون مارتین در نسل جدید و در راستای ارتقا سطح تکنولوژی، موتورهای 8 سیلندر را جایگزین کرده‌اند تا در جهت کاهش وزن‌، استهلاک و حتی مصرف سوخت قدم مثبتی برداشته باشند. در این بین استون مارتین رپید هم از آغاز با پیشرانه 12 سیلندر 5.9 لیتری معرفی شد اما از سال 2013 خودرو رپید S با موتور 8سیلندر تنفس مصنوعی یا همان توربوشارژ روانه بازار شد. پیشرانه خودرو مورد آزمایش نمونه V12 با حجم 5.9 لیتری بود که حداکثر قدرت خروجی آن به 470 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه می‌رسید.
بی‌شک کمپانی استون مارتین برای اثبات چابکی محصولی همچون رپید مجبور به استفاده از گیربکس تنومند 6HP26 شد. جالب است بدانید این گیربکس 6سرعته اتوماتیک برای خودروهایی همچون رولزرویس فانتوم، سری‌های 3، 5، 6 و 7 ب‌ام‌و به‌علاوه جگوار XJ انجام وظیفه کرده است. حال استون مارتین رپید با وزن 1.950 کیلوگرمی به کمک این گیربکس می‌تواند حداکثر گشتاور 600 نیوتن‌متر را در دور موتور 5.000 دور در دقیقه ‌رقم بزند. این خودرو با چنین مشخصات فنی می‌تواند در مدت زمان 5.2 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100کیلومتر برساند و ناگفته نماند حداکثر سرعت استون مارتین رپید نیز 296 کیلومتر در ساعت است.

کت و شلوار اتو کشیده
نماد تمام محصولات کمپانی استون مارتین پیش رادیاتور مشبک معروف آن است و با چراغ‌های کشیده‌شده روی گلگیرهای جلو، نمایی از ونتیج را نشان می‌دهد. شاید بتوان هواکش‌های روی در موتور و گلگیرهای جلو به‌علاوه برآمدگی کشیده‌شده روی درها را دلیلی بر خاص‌بودن آن دانست زیرا اگر آن‌هم نبود، سادگی و یکنواختی بدنه چشم بیننده را به خود جلب نمی‌کرد. نمای عقب رپید از نظر طراحی به خودروهای فست‌بک بسیار نزدیک است و شیب انتهایی سقف، فرم کوپه به خودرو بخشیده است.  چراغ‌های LED جلو و عقب با طراحی سپرهای رپید همخوانی دارد و و در شکل گیری آن از زوایای نرم استفاده شده است. فضای صندوق بار به‌نظر محدود می‌آید اما وقتی در را باز کنید، یک فضای 317 لیتری در اختیار مالک قرار دارد تا بتوان 4 چمدان متوسط را در آن جا داد و درصورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید با فشردن یک ثانیه‌ای کلید کنار در عقب، صندلی‌ها را بخوابانید و فضایی در حد 886 لیتر را به دست آورید.
در هر نقطه از خودرو همچون زیر شیشه‌ها، بالای چراغ‌های عقب و حتی روی گلگیرهای جلو نوار کروم رنگ تعبیه شده تا دیگر راننده‌ها بتوانند در تاریکی تشخیص دهند خودرویی در مسیر وجود دارد. هندسه شاسی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که قدرت جذب و دافعه بالایی دارد و همچنین یک میله ضربه‌گیر به سیستم تعلیق ایرماتیک‌‌(Adaptive Damping System) ‌ این خودرو کمک می‌کند تا عملکرد سیستم تعلیق مستقل دو‌جناغی دو‌طرفه این خودرو  سواری لذت‌بخش، اسپرت و متفاوتی را برای 4 سرنشین رپید رقم بزند. طول این خودرو برابر 5.02 متر است و بدون‌شک کنترل این خودرو با عرض 1.9 متر کمی دشوارتر از دیگر خودروهای شهری است. وزن 1950 کیلوگرمی استون‌مارتین رپید تاثیر بالایی در ترمزگیری آن دارد و در خصوص ایمنی لازم است بدانید در محور جلو از دیسک‌های ترمز دوگانه 390 میلی‌متری با پشتیبانی 6 پیستون تزریق و همچنین در محور عقب دیسک‌های دوگانه در اندازه 360 میلی‌متر از 4 پیستون تغذیه می‌شوند.
استون مارتین رپید به سیستم‌های کنترل پایداری دینامیکی (DSC)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک هیدرولیکی ترمز (HBA)، کنترل مثبت گشتاور برای جلوگیری از قفل شدن چرخ های عقب ‌(PTC)، کنترل کشش‌(TC) ‌ و ترمز پارک الکترونیکی‌(EPB) تجهیز شده و همگی در جهت افزایش ایمنی و آرامش خاطر سرنشینان ‌روی این خودرو سنگین‌وزن تعبیه شده‌اند. دستگیره درها همسطح بدنه طراحی شدند و برای باز‌کردن کافی است طرف راست آن‌را فشار داده و بعد آن‌را بکشید تا بتوانید در را باز کنید. برای سهولت در سوار یا پیاده‌شدن از خودرو‌، حالت باز‌شدن درها با شیب رو به بالا همراه است و حتی برای زیبایی هیچ قاب آلومینیومی دور شیشه‌ها مشاهده نمی‌کنید.

طرح مبتکرانه
با ورود به کابین خودرو طراحی فوق‌العاده دلچسب و ترکیبی از المان‌های اسپرت و لوکس را می‌توان به‌خوبی لمس کرد. با چنین طرحی، حس اعتماد به‌نفس فوق‌العاده‌ای به سرنشین القا می‌شود و فضایی کاملا متفاوت در مقایسه با نمای بیرونی به چشم می‌خورد. قالب صندلی‌ها کاملا اسپرت برش‌خورده است اما تمام متعلقات نمای داخلی از چرم خوش‌رنگ با دوخت دقیق پوشیده شده تا در عین اسپرت بودن بتوان حس لوکس‌بودن را به سرنشین القا کرد. کلیدهای کنترل‌کننده صندلی‌های ردیف جلو با 3 حافظه ذخیره‌سازی به طرفین کنسول چسبیده بودند. بیشترین جلب توجه در استون‌مارتین رپید، استفاده از کلیدهای تغییر وضعیت گیربکس روی داشبورد به‌جای دسته دنده بود تا امضایی از ونکوئیش و DB9 در این خودرو به‌جا گذاشته شود.
در نگاه اول به نظر می‌رسد کلیدهای امکانات مختلفی ‌روی داشبود جاسازی شده‌اند اما بیشتر آنها فقط برای کنترل سیستم صوتی 1000وات (16 اسپیکر + 2 توییتر) و سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده‌اند. کمی پایین‌تر، 4کلید وجود دارد تا راننده با فشردن هرکدام بتواند سیستم تعلیق اسپرت، حالت رانندگی اسپرت، سیستم کنترل کشش و مه‌شکن را فعال یا غیرفعال کند. هر چهار صندلی این خودرو به سردکن و گرمکن مجهزند و کلیدهای آن در وسط کنسول میانی قرار گرفته است به‌علاوه می‌توان به دیگر امکاناتی همچون GPS، دماسنج، کروزکنترل، چتر مخصوص استون مارتین، بلوتوث و هشدار‌دهنده باد تایرها اشاره کرد و حتی در کشورهای آمریکا و کانادا سیستم در‌بازکن گاراژ به‌علاوه رادیو ماهواره‌ای هم در سبد امکانات آن قرار دارد. در کشور بریتانیا به‌دلیل وجود دوربین و کنترل‌کننده‌های مختلف سیستم ردیاب خودرو هم وجود دارد تا در صورت دزدیده‌شدن موقعیت دقیق به پایگاه کمپانی ارسال شود.
ردیف عقب توسط یک کنسول میانی مابین صندلی، ظرفیت سرنشینان را به 4 نفره تبدیل کرده و ‌روی آن 2 جا‌لیوانی، کلیدهای چراغ مطالعه، گرمکن و سردکن، کنترل‌کننده‌های سیستم تهویه و دریچه‌ها قرار گرفته‌اند، البته پشت سرصندلی ردیف جلو، مانیتورهایی جاسازی شده‌اند تا سرنشین عقب بتواند در حین سواری از تماشای ویدئو یا بازی‌کردن لذت ببرد.

روح اسپرت در کالبد لوکس
برای استارت‌زدن کافی بود ریموت کنترل را در محفظه مشخصه وسط داشبورد وارد کنیم و برای یک ثانیه آن‌را فشار دهیم تا جریان خون در رگ‌های قلب غول‌پیکر بریتانیایی خوش‌صدا جریان پیدا کند. با کمی گاز درجا، غرش گوشنواز موتور 12 سیلندر رپید حالمان را دگرگون کرد و با فشردن کلید D آرام آرام حرکت کردیم. با نگاه معنادار مردم، توقف خودروها سر چهارراه برای تماشای رپید و حتی برق چشمان کودکان دوچرخه‌سواری که برای دیدن این اعجوبه بریتانیایی توقف کردند، یک حس جاودانه همچون قدرتی مثال‌زدنی به سرنشین می‌داد، شاید نتوان جیمزباند شد اما می‌توان آن را حس کرد.
در مسیر مستقیم خیلی نرم و آرام به حرکتمان ادامه دادیم و تقریبا لازم بود از نگاه‌ها و رانندگانی که قصد اذیت داشتند، فرار کنیم. پدال گاز را تا انتها فشردیم تا بتوانیم در کنار ظاهر خاص‌، قدرت را به رخ بکشیم؛ با دنده معکوس از جا کنده شد و پرواز کرد. زمان شتابگیری کمی ضربات ناشی از آسفالت وارد می‌شد و برای تکمیل آن حالت اسپرت به‌علاوه سیستم تعلیق را فعال کردیم تا در وضعیت کاملا اسپرت قرار گیرد و بتوان حس و حالی شبیه به سواری با یک ونتیج یا DB9 را تجربه کنیم. در وضعیت کاملا اسپرت برای تست شتاب آماده شدیم، بعد از یک توقف کوتاه استون مارتین رپید را با یک لانچ شلیک کردیم. دنده یک خودرو کمتر از 3 ثانیه به حداکثر سرعت 53 کیلومتر در 6400 دور در دقیقه رسید و توسط شیفتر پشت فرمان دنده را تغییر دادیم؛ دنده 2 در صدم ثانیه وارد مدار شد و شاهد افزایش سرعت دلچسب رپید بودیم تا اینکه در دور موتور 6.450 دور عقربه کیلومترشمار عدد 100 را نشان داد و مجموعا شتاب صفر تا 100 این خودرو در مدت زمان 5.6 ثانیه ثبت شد اما همچنان ادامه دادیم و در 0.550 دور ، دنده 3 وارد مدار شد. حداکثر سرعتی که رپید با دنده 3 طی کرد برابر حداکثر سرعت پراید یعنی چیزی حدود 165 کیلومتر بود و هنوز 3 دنده دیگر جا داشت.
شاید برایتان جالب باشد بدانید هیچ مزیتی بدون عیب نیست، مصرف سوخت شهری این خودرو با توجه به عظمت اعداد درون کاتالوگ رپید به ازای هر 100 کیلومتر برابر با 22 لیتر و مصرف جاده‌ای آن 10.4 لیتر است که به‌صورت ترکیبی 14.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. در نتیجه‌گیری پایانی می‌توان به پیشرانه پرقدرت V12 رپید، صدای فریبنده خاص، تسلط بالا روی سطح جاده و توزیع وزن بالای آن نمره مثبت داد اما نباید از معایبی مانند قیمت بسیار بالا، فضای داخلی محدود سرنشینان و دید محدود عقب چشم‌پوشی کرد. جا دارد از مالک خودرو، آقای مومنی که خودرو خاص خود را در اختیار تیم هفته‌نامه خودروامروز قرار دادند تشکر و قدردانی کنیم.

آزمایش و نوشته: میلاد کجوری
عکس: رضا مشکل گشا، سینا صمدی، علیرضا بحرالعلوم

برچسب ها

استون مارتینتست خودروصنعت خودرو انگلستان
مطالب مرتبط بیشتر
عرضه اولین خودروی تمام الکتریکی استون مارتین در سال 2025 نگاهی به امکانات و به روزرسانی‌های استون مارتین DB11 سال 2022 + تصاویر تعریف متفاوت استانداردها در یک ساختار باکیفیت +عکس بدترین عملکرد صنعت خودروی انگلیس ونتیج F1؛ شاخصی از زیبایی، فنی و کیفیت در صنعت خودرو +عکس مرموزترین خودروی انگلیس؛ طوفان فناوری و کیفیت در 45 سال قبل افت تولید خودرو در انگلیس جانشینان استون مارتین ونتیج و DB11 بهبود ویژگی های جدید خودروهای شرکت استون مارتین جگوار لندرور در فکر بازسازی تصویر مخدوش قایق لوکس 28 میلیون دلاری در جاده! +عکس اولین شاسی‌بلند استون مارتین، DBX 2021 تولید شد استون مارتین از سال 2025 در انگلستان خودرو برقی می‌سازد تولید خودرو در انگلیس به پایین‌ترین حد در نزدیک به 4 دهه گذشته رسید جگوار و رونمایی از خاص ترین نسخه اف- تایپ R+ عکس تست خودروی برقی شاسی بلند ب ام و در شرایط قطبی کابوس خودروسازی بریتانیا ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس ایزو ریولتا از زاگاتو؛ خودرویی محدود به 19 دستگاه! +عکس امید آستون‌مارتین به مرسدس بنز بزرگترین سهامدار برند انگلیسی آستون مارتین می شود سیگنت؛ متفاوت ترین استون مارتین تمام دوران! +عکس تست‌ خودرو بومی سازی می‌شود جدیدترین خودرو استون مارتین چه ویژگی هایی دارد؟ معرفی و بررسی سبد محصولات استون مارتین ویکتور؛ خاص ترین مدل استون مارتین معرفی شد+ تصاویر تولید خودرو در انگلیس 20.8 درصد کاهش یافت لوکس‌ترین خودروی دنیا چگونه ساخته می‌شود؟ + فیلم تولید اولین آستون مارتین DBX عرضه جدید سهام استون‌مارتین تولید خودروی انگلستان 95 درصد سقوط کرد بازگشایی نیسان در بریتانیا افول خودروسازی در بریتانیا استون مارتین 119 میلیارد پوند ضرر کرد تلاش برای بازگشایی خودروسازی بریتانیا توسعه شارژر خودروهای برقی در انگلیس ازسرگیری فعالیت آستون‌مارتین میلیاردر سوئیسی در آستون‌مارتین نگاهی به استون مارتین DBX +تصاویر ادامه بحران مالی در آستون مارتین خودروی جدید استون مارتین با 300 کیلومتر در ساعت سرعت نگاهی به استون مارتین ونتیج +تصاویر شرکت بریتانیایی خودروی جدید خود را رونمایی کرد خودروهای پرفروش بریتانیا در سال 2019 معرفی 20 خودروی برتری که در سال 2020 به بازار می‌آیند بررسی فنی اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین + مشخصات نگاهی به نخستین شاسی‌بلند 190 هزار دلاری استون مارتین! از دوچرخه تا آستون مارتین بررسی فنی استون مارتین ونتیج AMR + مشخصات شخصی‌سازی به سبک استون‌مارتین احتیاط خودروسازان نسبت به‌توافق برگزیت ممنوعیت غیربرقی‌ها در انگلیس تا 2030 انتشار تصاویری از پیش‌نمایش خودروی Vantage Roadster استون مارتین + تصاویر رشد تولید خودرو انگلیس رونمایی استون مارتین از خودروی قدرتمند شاسی بلند بررسی فنی استون مارتین AM-RB 003 + مشخصات فرار خودروسازان انگلیسی از برگزیت گران‌ترین خودروهای جهان را بشناسید همکاری یک جوان ایرانی با آستون مارتین کدام خودروها بیشترین رشد را در بازار انگلیس تجربه کردند؟ خواب ناقص دهه هشتادی! انگلیسی‌ها برای کدام خودروها بیشتر پول می‌دهند؟ تقلای صنعت خودرو در بریتانیا تولید خودروی مسابقه ای قدرتمند استون مارتین تداوم بحران صنعت خودروسازی انگلیس براثر برگزیت آستون مارتین DBS نسخه 59 یادآور خاطرات شیرین استون مارتین از سوپرلگرا مخصوص جیمز باند رونمایی کرد +تصاویر رونمایی استون مارتین از اولین خودروی الکتریکی ابرخودروی جدید استون‌مارتین معرفی شد رونمایی از خودروی هایپرلاکچری استون مارتین لاگوندا در نمایشگاه ژنو معرفی 3 خودروی مفهومی استون مارتین تاثیر برگزیت بر صنعت خودروسازی انگلیس استون مارتین هیبریدی جدید در راه است هوندا هم از انگلستان می‌رود تست و بررسی نقاط ضعف و قدرت چانگانCS35 استاندارد خودروسازان در سال 98 متحول می‌شود؟ خودروساز ژاپنی طرح جدید تولید در انگلیس را لغو کرد محصول جدید ایران خودرو در NAST چین تست می شود برگزیت موجب کاهش فروش خودرو در انگلیس شد موتور 1000 اسب بخاری استون مارتین (+عکس) بررسی رایگان سلامت خودرو در گردهمایی 315 سواران شرکت مدیران خودرو افت فروش خودرو رشد اقتصادی انگلیس را کاهش داد مدیرعامل تویوتا خواستار توافق انگلیس با اتحادیه اروپا «به هر قیمتی» شد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روی سرمایه‌گذاری تویوتا تاثیر منفی می‌گذارد «برگزیت» باعث توقف تولید تویوتا در انگلیس می‌شود تسلا مدل3 در تست های امنیتی 5 ستاره گرفت تاج و تخت پادشاه شکست‌خورده! شروع گرم برای آریزو6 در اهواز اعلام کاندیداهای «خودروی سال» 2019 جگوار' درباره پیامدهای برگزیت به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد کاهش 47 درصدی فروش خودرو در انگلیس گام بلند انگلیس برای توسعه برقی‌ها شرکت‌های خودروسازی به انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا هشدار دادند خودروی لوکس استون مارتین با الهام از فیلمهای جیمزباند انجمن خودروسازان انگلیس درباره آثار منفی برگزیت هشدار داد رنو داستر؛ این یک 4*4 واقعی است خیز دوباره، برداشت اول معرفی خودروهایی که توسط یک کمپانی طراحی اما تحت برندی دیگر معرفی شدند گرانترین خودروهای جهان در 2018 چند میلیون دلار می‌ارزند مرکز آزمایش اختصاصی رنو و تویوتا در تهران افتتاح شد ثبت نام تست درایو محصولات تویوتا آغاز شد افتتاح مدرن ترین و مجهزترین مرکز تست درایو رنو هیجان تازه در بازار کراس اوورها بازگشت پرچم‌دار هیوندای شبیه سازی یک سفرنامه نوروزی شمشیر دولبه ژاپنی ملاقات با تایوانی های هوشمند آنچه که احتمالا در مورد نسل جدید استون‌مارتین ونتیج نمی دانید؛ 10 نکته از همزاد انگلیسی AMG GT خودرو برقی بخرید و 800 یورو در سال صرفه‌جویی کنید! نزول تدریجی بازار انگلیس استون مارتین 2019 Vantage؛ نقطه آشنایی با استون‌مارتین تولید خودروی برقی به جای ‌هولدن خودروسازی انگلیس قدرت رقابت ندارد ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 از نگاه یورو انکپ (+عکس) کاهش تولید خودرو در انگلستان استون مارتین DB11 Volante 2018؛ بُعد تازه‌ای از زیبایی خودرو الکتریکی استون‌مارتین +عکس سایه برگزیت بر خودروسازی انگلستان مروری بر آنچه از آزمون‌های ایمنی خودرو باید بدانید مهلت 3 ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز بررسی نیسان جوک 1600 توربو توسط نشریه YourFleet خودرویی که تنها 99 دستگاه از آن ساخته می شود (+عکس) گزارش تصویری تست درایو خودروهای DS سنگینی نگرانی از برگزیت بر روی بازار بریتانیا رزمایش الماس های ژاپنی در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزاری تور Trans Eurasia با هدف تست رکستون G4 کلید خورد کپسول قدرت در قلب آریزو5 این شیر، غرّان نیست! تولد دوباره سوناتا استقبال از چری تیگو ٧ در پیست اتومبیل رانی آزادی غول فوتون در راه ایران خودروهایی که فقط تعداد محدودی از آن ساخته شد کوچک‌شهری ایده‌آل تصاویری از قایق لوکس «استون مارتین» خودروهایی که حرکت آنها روی جاده‌های جهان شوک انگیز است (+عکس) فورد زیر وانت جدیدش را هم استتار کرد! DBX، اولین شاسی بلند استون مارتین+تصاویر و مشخصات پیشرانه پیست آزادی میزبان مشتریان تیگو7 « والکری» فوق آیرودینامیک؛ 15 میلیارد تومان! 400 کیلومتر با نواده SAIC Motor انتخابی از جنس رضایت گزارش تست و بررسی فنی چری تیگو7 در آستانه رونمایی رژه پژو‌های 2008 در صبح بارانی تهران +عکس برای تست رانندگی نیسان ایکس‌تریل ثبت‌نام کنید ام‌وی‌ام درگذر زمان پوست اندازی در خودرویی که تنها 24 دستگاه از آن ساخته شده خودرو DB11 اولین استون مارتین با قلب تپنده مرسدس-AMG + تصاویر اولین استون مارتین برقی +عکس نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 همکاران باواریایی مأمور 007! یک تیـــر و چند نشــان سرباز کوچک کره‌ای استون مارتین کتانی تولید کرد!+تصاویر تحول در بیراهه زیباروی غربی در برابر جان‌سخت شرقی روش تست خودروهای خودران تغییر می‌کند اولین آزمایش فنی کاپرا 2 برترین خودروهای کروک در بازار جهانی (+عکس) تست خودروهای جدید چری و ام وی ام در شرایط مختلف آب و هوایی کشور چری به دنبال استانداردهای جهانی 1200 کیلومتر با شیک‌پوشان فرانسوی و سامورایی‌های ژاپنی بچه شیر سرانجام به دام افتاد! برندگان بودجه انگلیس برای تولید خودروهای پاک مشخص شدند SUV استون مارتین DBX در شرف تولید روز داوری برای جان سخت بلندقامت رنو بر مدار 85 درجه پشت فرمان آقای ستاره سرمایه‌گذاری 240 میلیون پوندی تویوتا در انگلیس خاک بازی با کولئوس رستگاری در 8ثانیه معاینه فنی برتر غیررسمی اجرا شد سوهانک زیر پای کولئوس یکی از برترین خودروهای نمایشگاه تورنتو (+عکس) مانکن‌های تست خودرو به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند +تصاویر انگلیسی‌ها بیشتر خودرو می‌خرند استون مارتین ونکوئیش S ولانته رونمایی شد تست درایو محصولات هیوندای طرح احتمالی ویژن 8 استون مارتین (+عکس) بریتانیا از برگزیت 5/ 4 میلیارد پوند زیان دید گهواره ای هم قیمت استون مارتین اسپورت روانه بازار شد انتشار اولین تصاویر از رودستر جدید استون مارتین رانندگی آزمایشی خودرو از طریق سفارش به سایت آمازون لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شوروم بنتلی در شهر دبی آستون مارتین Vanquish 2017 را ببینید +تصاویر ساعت کار کارکنان اوپل کم می‌شود آستون مارتین DB 11 و هفت رقیب سرسخت‌اش مرکز تست، معاینه و آزمایش خودرو به بهره‌برداری می‌رسد هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس قدرت نمایی آستون مارتین با یک سوپر اسپرت +عکس آخرین استون مارتین در خط تولید (+عکس) استون مارتینی فقط برای 99 نفر رودستر جدید استون مارتین 600 اسب بخار نیرو دارد+تصاویر آغاز تولید موتور دبل توربو V12 استون مارتین DB11 ضرر استون مارتین افزایش یافت رودستر کروک جدید استون مارتین را ببینید+تصاویر راننده های تاکسی متقاضی خودرو آریو در دوره ای آموزشی و تست خودرو شرکت کردند ساخت موتورهای 12 سیلندر جدید «استون مارتین» در 8 ساعت جلوگیری از واردات فراری و استون‌مارتین به ایران+ تصویر بررسی و آزمایش محصولات هوندا در پیست آزادی برترین خودروهای اسپورت 2017 و 2018 کوچکترین خودرو خیابان‌های تهران+عکس استون‌مارتین دلفریب زاگاتو ثبت نام تست درایو خودرو Rav4 آغاز شد فولکس‌واگن جتا برای تست‌های جاده‌ای به ایران آمد خودرو محافظت از شخصیت ها اینگونه تست می شود نصف قیمت خودرو خسارت بگیرید معرفی استون مارتین ونتیج GTS در جستجوی جذاب‌ترین خودرو تاریخ استون مارتین قصد رقابت با فراری و پورشه دارد استون مارتین خودرو برقی طراحی می‌کند جدیدترین استون مارتین جیمزباند 3.48 میلیون دلار فروخته شد یک استون مارتین، به عشق نمایش هوایی! استون مارتین خودرو جیمز باند را به فروش می‌گذارد استون مارتین جیمز باند چوب حراج می‌خورد استون مارتین در مقدونیه کارخانه می‌زند طراح معروف 100 میلیون دلار از استون مارتین طلب کرد خاورمیانه در میان گزینه‌های اصلی برای کارخانه جدید استون مارتین مهد تولید متنوع‌ترین خودروهای تجملی خودرو لوکس ستاره لالیگا بعد از تصادف سخت ابرخودرو بریتانیایی با سرعتی فوق العاده تور جالب خودروی عتیقه در چین معرفی استون مارتین رپید ای کانسپت ضرر استون مارتین سه برابر شد خودرو جدید جیمز باند را ببینید استون‌مارتین از شاهکار جدید خود رونمایی کرد انتشار فهرست قیمت گذاری استون مارتین لاگوندا جاده تست سرعت خودرو راه‌اندازی می‌شود ساخت آزمایشگاه اجباری تست خودرو برای نخستین بار در کشور مشاور مرسدس بنز و پورشه در ایران آخرین و جدیدترین محصول کمپانی پرآوازه استن مارتین با نام DB9 GT به تولید رسید قیمت 7.5 میلیارد تومانی خودرو استون مارتین معرفی استون مارتین ونتیج GT12 تولید شاسی بلند جدید استون مارتین «انتقام» به بازار می آید تصاویر ماشین استون مارتین رپید اس استون مارتین رپید اس مدل 2015 مرکز آزمون جاده‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود
Back to top