همکاری‌های چندجانبه برای توسعه مرکز آزمون تست خودرو

عصر خودرو- یک تفاهم‌نامه و یک توافق‌نامه در راستای توسعه مرکز آزمون و تست خودرو با نظارت و راهبری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به امضا رسید.

Monday 16 May 2022 - 14:03:00

همکاری‌های چندجانبه برای توسعه مرکز آزمون تست خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آزمون و تست تصادف خودرو یک تفاهم‌نامه و یک توافق‌نامه در راستای توسعه فعالیت‌های این مرکز منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و تست و آزمون با هدف ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی صنعت خودروی کشور و افزایش ایمنی و کیفیت خودروهای تولید داخل و ارزیابی دقیق کیفی خودروهای وارداتی میان  ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت  بازرسی کیفیت و استاندارد و دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌نامه ارتقای سطح همکاری و تعامل مشترک بین طرفین تفاهم‌نامه و همکاری مشترک علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و تست و آزمون در راستای احصا و ارتقای فناوری‌ها و توسعه زیست بوم مرتبط با انواع قوای محرکه احتراقی، برقی، دونیرو و هیبرید و آزمون‌های مرتبط با آن است.

حضور معاونت علمی در این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل و نظارت بر حسن اجرای موضوع تفاهم‌نامه است و سایر طرفین در زمینه‌هایی چون ایفای نقش به عنوان هاب فناوری حوزه قوای محرکه پیشرفته در پروژه‌های منتخب جهت تجمیع ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد شبکه همکاری منسجم در جهت پیشبرد پروژه‌های ملی همکاری خواهند داشت.

همکاری در راستای توسعه فناوری‌های قوای محرکه احتراق داخلی در حوزه‌های تنوع سبد سوختی، کاهش مصرف سوخت و کاهش سطح آلایندگی، همکاری در راستای توسعه زیر ساخت‌های آزمون‌ها و صحه‌گذاری‌های ایمنی و عملکردی خودروها و قوای محرکه پیشرفته احتراقی برقی و دونیرو و توسعه اکوسیستم نوآوری در زمینه حمل و نقل پیشرفته و هوشمند با محوریت قوای محرکه از دیگر زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه 3 جانبه است.

در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند که در زمینه راه‌اندازی سیستم مناسب برای شناسایی ایده‌های تخصصی و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های تخصصی قوای محرکه و همکاری در تدوین نقشه راه ملی توسعه فناوری‌های قوای محرکه پیشرفته کشور اقدام کنند.

شناسایی گلوگاه‌ها، چالش‌ها و موانع موجود در زیرساخت تست و آزمون در حوزه قوای محرکه توسط کمیته فنی و تعیین سازوکار رفع موانع توسط کمیته فنی، حمایت‌های لازم جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، همکاری در جهت بهینه سازی ساختارها، فرایندها و قوانین موجود در حوزه انواع قوای محرکه و همکاری در راستای توسعه فناوری‌های مرتبط با قوای محرکه دونیرو، هیبرید و برقی از دیگر زمینه‌های همکاری میان طرفین این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

حمایت از اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه قوای محرکه پیشرفته هیبرید و برقی تا حد امکان، رعایت منافع و حقوق مالکیت معنوی طرفین تفاهم‌نامه و نظارت بر حسن اجرای تعهدات هریک از طرفین تفاهم‌نامه از جمله تعهدات ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در این مراسم همچنین توافق‌نامه همکاری راهبردی (کنسرسیوم) در جهت راه اندازی مرکز آزمون تصادف خودرو برای ارتقای ایمنی و کیفیت صنعت خودروی کشور میان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، شرکت سرمایه گذاری و توسعه راهبردی، شرکت آذین خودرو، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منعقد شد.

ارتقای کیفیت و ایمنی صنعت خودرو، مشارکت در شرکت تازه تأسیس "آزمون‌های ایمنی و کیفیت خودرو" و سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد و راه‌اندازی آزمون‌های تصادف و ایمنی خودرو از اهداف انعقاد این توافق‌نامه است.

مشارکت در سرمایه گذاری، تامین سرمایه مورد نیاز جهت طراحی و احداث مرکز آزمون تصادف و راهبری، همکاری در زمینه شناسایی نیازهای روز کشور در حوزه آزمون‌های ایمنی و کیفیت خودرو، قطعات و مجموعه‌ها برای اولویت‌بندی راه‌اندازی، همکاری در دریافت صلاحیت‌های لازم از نهادهای مربوط جهت انجام فعالیت‌های ارزیابی و آزمون و همکاری در جلب مشارکت شرکت‌های خودروساز و زنجیره تامین آنها به منظور بهره برداری از مرکز تست از زمینه‌های همکاری اعلام شده است.

در این توافق‌نامه طرفین متعهد شدند نسبت به واریز آورده نقدی به حساب شرکت آزمون‌های ایمنی و کیفیت خودرو که بدین منظور تاسیس شده است و بر اساس انعقاد قرارداد با سهامداران مؤسس اقدام کنند.

برچسب ها

تست خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
شروع گرم برای آریزو6 در اهواز رنو داستر؛ این یک 4*4 واقعی است خیز دوباره، برداشت اول مرکز آزمایش اختصاصی رنو و تویوتا در تهران افتتاح شد ثبت نام تست درایو محصولات تویوتا آغاز شد افتتاح مدرن ترین و مجهزترین مرکز تست درایو رنو هیجان تازه در بازار کراس اوورها بازگشت پرچم‌دار هیوندای شبیه سازی یک سفرنامه نوروزی شمشیر دولبه ژاپنی ملاقات با تایوانی های هوشمند ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 از نگاه یورو انکپ (+عکس) آزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیایی مروری بر آنچه از آزمون‌های ایمنی خودرو باید بدانید مهلت 3 ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز بررسی نیسان جوک 1600 توربو توسط نشریه YourFleet گزارش تصویری تست درایو خودروهای DS رزمایش الماس های ژاپنی در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزاری تور Trans Eurasia با هدف تست رکستون G4 کلید خورد کپسول قدرت در قلب آریزو5 این شیر، غرّان نیست! تولد دوباره سوناتا استقبال از چری تیگو ٧ در پیست اتومبیل رانی آزادی غول فوتون در راه ایران کوچک‌شهری ایده‌آل فورد زیر وانت جدیدش را هم استتار کرد! پیست آزادی میزبان مشتریان تیگو7 400 کیلومتر با نواده SAIC Motor انتخابی از جنس رضایت گزارش تست و بررسی فنی چری تیگو7 در آستانه رونمایی رژه پژو‌های 2008 در صبح بارانی تهران +عکس برای تست رانندگی نیسان ایکس‌تریل ثبت‌نام کنید ام‌وی‌ام درگذر زمان نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 یک تیـــر و چند نشــان سرباز کوچک کره‌ای تحول در بیراهه زیباروی غربی در برابر جان‌سخت شرقی روش تست خودروهای خودران تغییر می‌کند اولین آزمایش فنی کاپرا 2 تست خودروهای جدید چری و ام وی ام در شرایط مختلف آب و هوایی کشور چری به دنبال استانداردهای جهانی 1200 کیلومتر با شیک‌پوشان فرانسوی و سامورایی‌های ژاپنی بچه شیر سرانجام به دام افتاد! روز داوری برای جان سخت بلندقامت رنو بر مدار 85 درجه پشت فرمان آقای ستاره خاک بازی با کولئوس رستگاری در 8ثانیه معاینه فنی برتر غیررسمی اجرا شد سوهانک زیر پای کولئوس مانکن‌های تست خودرو به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند +تصاویر تست درایو محصولات هیوندای رانندگی آزمایشی خودرو از طریق سفارش به سایت آمازون مرکز تست، معاینه و آزمایش خودرو به بهره‌برداری می‌رسد هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس راننده های تاکسی متقاضی خودرو آریو در دوره ای آموزشی و تست خودرو شرکت کردند بررسی و آزمایش محصولات هوندا در پیست آزادی ثبت نام تست درایو خودرو Rav4 آغاز شد فولکس‌واگن جتا برای تست‌های جاده‌ای به ایران آمد خودرو محافظت از شخصیت ها اینگونه تست می شود جاده تست سرعت خودرو راه‌اندازی می‌شود ساخت آزمایشگاه اجباری تست خودرو برای نخستین بار در کشور مشاور مرسدس بنز و پورشه در ایران مرکز آزمون جاده‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود
Back to top