تا پایان سال جاری؛

جاده تست سرعت خودرو راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو: جاده تست سرعت مرکز آزمون جاده‌ای خودرو تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

Wednesday 12 August 2015 - 09:54:00

جاده تست سرعت خودرو راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سال 1382 شرکت آزمون جاده‌ای خودرو به پیشنهاد وزارت صنایع و معادن وقت و با هدف جلوگیری از صرف هزینه‌های بالا برای تست جاده‌ای خودروها در خارج از کشور، با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تأسیس شد.

اگرچه وظیفه این شرکت احداث و بهره‌برداری از اولین مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در منطقه خاورمیانه است با این حال عملیات اجرایی این طرح در سال‌های گذشته متوقف شده بود.

در این شرایط به گفته مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، عملیات اجرایی مرکز آزمون جاده‌ای خودرو مجددا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور یک شرکت مشاور و طراح آلمانی، آغاز شده است.

اشکان گلپایگانی خاطرنشان کرده که فاز اول این پروژه شامل جاده تست سرعت خودرو تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در صورت تامین بودجه نیز تا انتهای سال 1395 کل این پروژه راه‌اندازی خواهد شد.

این وضعیت در حالی است که فاز اول راه‌اندازی این پروژه نیاز به حدود 30 میلیارد تومان نقدینگی داشته و هزینه اجرای کل آن بیش از 300 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

شرکتهای ایران خودرو، سایپا، گروه بهمن، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و شرکت آرتاویل تایر سهامداران شرکت‌ آزمون جاده‌ای خودرو بوده و وظیفه تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بر عهده دارند.

در حال حاضر به دلیل نبود مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در داخل کشور، خودروهای طراحی شده در داخل به مراکز تست خارج از کشور ارسال شده و تاییدیه‌های مورد نیاز از این مراکز دریافت می‌شود.

برچسب ها

تست خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
تاج و تخت پادشاه شکست‌خورده! شروع گرم برای آریزو6 در اهواز رنو داستر؛ این یک 4*4 واقعی است خیز دوباره، برداشت اول مرکز آزمایش اختصاصی رنو و تویوتا در تهران افتتاح شد ثبت نام تست درایو محصولات تویوتا آغاز شد افتتاح مدرن ترین و مجهزترین مرکز تست درایو رنو هیجان تازه در بازار کراس اوورها بازگشت پرچم‌دار هیوندای شبیه سازی یک سفرنامه نوروزی شمشیر دولبه ژاپنی ملاقات با تایوانی های هوشمند ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 از نگاه یورو انکپ (+عکس) آزمایش رانندگی استون مارتین رپید در شیراز؛ تک شاخ بریتانیایی مروری بر آنچه از آزمون‌های ایمنی خودرو باید بدانید مهلت 3 ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز بررسی نیسان جوک 1600 توربو توسط نشریه YourFleet گزارش تصویری تست درایو خودروهای DS رزمایش الماس های ژاپنی در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزاری تور Trans Eurasia با هدف تست رکستون G4 کلید خورد کپسول قدرت در قلب آریزو5 این شیر، غرّان نیست! تولد دوباره سوناتا استقبال از چری تیگو ٧ در پیست اتومبیل رانی آزادی غول فوتون در راه ایران کوچک‌شهری ایده‌آل فورد زیر وانت جدیدش را هم استتار کرد! پیست آزادی میزبان مشتریان تیگو7 400 کیلومتر با نواده SAIC Motor انتخابی از جنس رضایت گزارش تست و بررسی فنی چری تیگو7 در آستانه رونمایی رژه پژو‌های 2008 در صبح بارانی تهران +عکس برای تست رانندگی نیسان ایکس‌تریل ثبت‌نام کنید ام‌وی‌ام درگذر زمان نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 یک تیـــر و چند نشــان سرباز کوچک کره‌ای تحول در بیراهه زیباروی غربی در برابر جان‌سخت شرقی روش تست خودروهای خودران تغییر می‌کند اولین آزمایش فنی کاپرا 2 تست خودروهای جدید چری و ام وی ام در شرایط مختلف آب و هوایی کشور چری به دنبال استانداردهای جهانی 1200 کیلومتر با شیک‌پوشان فرانسوی و سامورایی‌های ژاپنی بچه شیر سرانجام به دام افتاد! روز داوری برای جان سخت بلندقامت رنو بر مدار 85 درجه پشت فرمان آقای ستاره خاک بازی با کولئوس رستگاری در 8ثانیه معاینه فنی برتر غیررسمی اجرا شد سوهانک زیر پای کولئوس مانکن‌های تست خودرو به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند +تصاویر تست درایو محصولات هیوندای رانندگی آزمایشی خودرو از طریق سفارش به سایت آمازون مرکز تست، معاینه و آزمایش خودرو به بهره‌برداری می‌رسد هفت خان آئودی برای تست خودروهایش +عکس راننده های تاکسی متقاضی خودرو آریو در دوره ای آموزشی و تست خودرو شرکت کردند بررسی و آزمایش محصولات هوندا در پیست آزادی ثبت نام تست درایو خودرو Rav4 آغاز شد فولکس‌واگن جتا برای تست‌های جاده‌ای به ایران آمد خودرو محافظت از شخصیت ها اینگونه تست می شود ساخت آزمایشگاه اجباری تست خودرو برای نخستین بار در کشور مشاور مرسدس بنز و پورشه در ایران مرکز آزمون جاده‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود
Back to top