آزمایش خودروی ما فوق صوت SSC در پاییز 96

عصر خودرو- در طول نه سال گذشته ما درباره اتومبیل مافوق صوت شرکت بلادهوند که SSC نام داشته گزارش های مختلفی را مشاهده کردیم. حال شرکت سازنده قصد دارد با سرعت 1609 کیلومتر برساعتی بزودی این اتومبیل را تحت تست قرار داده و رکوردی جدید از خود بر جای بگذارد.

Friday 16 June 2017 - 10:42:00

آزمایش خودروی ما فوق صوت SSC در پاییز 96

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از کلیلک، با توجه به گزارش ها، این خودرو در 26 اکتبر سال جاری در پیست قرار گرفته و برای شکست رکورد مورد آزمایش قرار می گیرد و عموم مردم نیز در این آزمایش حضور خواهند داشت. بنابراین تنها افراد خاص اجازه حضور در آزمایش را ندارند.

این تست در فرودگاه Cornwall Newquay انگلستان انجام می گیرد و خودرو در 2٫7 کیلومتر به 322 کیلومتر برساعت خواهد رسید. راننده خودرو Andy Green بوده که قرار است در اواخر سال 2018 طی پیستی در صحرای آفریقا جنوبی رکورد دیگری بشکند. قبل از آزمایش ماه اکتبر، اتومبیل با موتور جت EJ200 تست هایی را خواهد گذراند تا از عملکرد آن اطمینان حاصل شود. این بررسی جهت میزان مصرف هوا، سیستم الکتریکی و سوخت انجام می گیرد. پس از گذر این تست ها، SSC  جهت ارزیابی سیستم فرمان، ترمز، سیستم تعلیق و برخی دیگر مورد آزمایش قرار می گیرد.

Green در این تست ها تجربه ای بدست خواهد آورد تا از ارتعاشات و میزان سر و صدا اتومبیل آگاهی بدست آورد. گذشته از آن تیم پشتیبانی جهت ارتباطات رادیویی، پروتکل امنیتی و انجام پروژه عملیاتی به همکاری می پردازد. از آنجایی که سطح فرودگاه Cornwall برای خودروها مناسب نیست از این بایستی از چرخ های پنوماتیک یک هواپیمای جنگنده انگلیسی بهره گرفته شود تا عملکرد بهتری از اتومبیل شاهد بود که متناسب با جاده این فرودگاه قدیمی است. این چرخ کمی عریض‌تر از چرخ های آلومینیومی جامدی بوده که برای تست آفریقای جنوبی به کار گرفته خواهد شد. همچنین برخی بخش های بدنه فیبرکربنی نیز به دلیل بزرگتر بودن چرخ ها حذف می شوند.

Richard Noble مدیر پروژه می گوید: تست این ابراتومبیل در باند فرودگاه Cornwall Newquay یک نقطه عطف برای پروژه محسوب می شود.

وی افزود:    تیم نمی تواند اطلاعات فنی خودرو را آشکار سازد و با تمرین بسیار در تلاش است تا بتواند رکورد را بشکند.

برچسب ها

خودرو مافوق صوتآزمایش فنی خودرو
Back to top