فونیکسریمکسبهتام

با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز افزایش یافت

عصر خودرو-براساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی با ۱۲.۵ درصد افزایش از ۴۰۰ تومان به ۴۵۰ تومان و نرخ کرایه اتوبوس‌ها در صورت استفاده از کارت پرداخت شهروندی ۱۵ درصد و به صورت نقدی ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، غلام‌مهدی حقدل عصر امروز در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک 20 فروردین، روز بزرگداشت صنعت هسته‌ای اظهار داشت: انرژی هسته‌ای سبب سربلندی و عزت واقعی جمهوری اسلامی شد.

    وی با اشاره به اینکه غرب بیش از 12 سال است که با ترفند استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای ایران را تحریم کرده است افزود: غرب به خوبی می‌دانست ایران اسلامی چنین قصدی ندارد و حداکثر غنی‌سازی در ایران حدود 20 درصد بود که آن هم بیشتر جنبه پزشکی داشت در حالی که استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای مستلزم غنی‌سازی 90 درصدی است.

    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه به فتوای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری استفاده از انرژی هسته‌ای برای مصارف نظامی حرام اعلام شده است خاطرنشان کرد: پس از 12 سال تحریم حقانیت ما ثابت شد و جوانان ما توانستند دانش هسته‌ای را بومی‌سازی کنند و اگر روزی تمام تأسیسات هسته‌ای ما را از بین ببرند باز توان بازسازی دوباره آن وجود دارد.

    حقدل با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی امروز جامعه ما حفظ و تقویت ارزش‌های اسلامی و یکی از بزرگترین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی حجاب است تصریح کرد: حجاب نماد و شعاری از انقلاب و اسلام است.

    وی بیان کرد: با وجود اینکه بیشتر زنان جامعه ما مسلمان و متعهد به حفظ حجاب هستند اما برخی از خانم‌ها بدون داشتن هر نوع حجابی در مناظر عمومی حاضر می‌شوند که مردم مؤمن و انقلابی به این قضیه اعتراض دارند.

    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه مسئولان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند عنوان کرد: مسئولان نباید اجازه دهند اقلیتی اینگونه به باورها و ارزش‌های ما ضربه وارد کنند.

    حقدل با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه تبلیغی ما در جامعه امروز جلوگیری از غفلت، حفظ ارزش‌ها و عفت عمومی جامعه است گفت: مردم و مسئولان وظیفه دارند با برخوردی قاطع با بی‌حجابی مقابله کنند تا جامعه در منجلاب فساد و تباهی فرو نرود.

    وی تأکید کرد: شهرداری شیراز در راستای ترویج حجاب و عفاف باید نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی اهتمام جدی داشته باشد و این مهم را جزو کارهای اساسی و مهم خود قرار دهد.

    محمد حق‌نگر، نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: آنچه از پروژه قطار شهری به بهره‌برداری رسیده حاکی از تلاش فراوان و زحمت طاقت‌فرسای دست‌اندرکاران، مهندسان و کارگران است که متأسفانه مورد استفاده کامل و بهره‌برداری شهروندان قرار نگرفته است.

    وی با بیان اینکه هرکدام از ایستگاه‌های ساخته شده قطارشهری یک مجموعه هنری و مهندسی و دارای امکانات وسیعی است که می‌تواند نقش بسیار زیادی در تأمین آسایش و آرامش شهروندان ساکن در منطقه معالی‌آباد و خیابان‌های اطراف داشته باشد افزود: چنانچه شهروندان ساکن در این مناطق رغبت بیشتری برای سوار شدن به قطار شهری نشان دهند تأثیر بسیار مثبتی بر ترافیک خیابان‌های شهر داشته باشد.

    نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از شهروندان ساکن در مسیر قطارشهری که امکان استفاده از آن را دارند درخواست کرد برای وارد شدن به حوزه مرکزی شهر از قطار شهری استفاده کنند تا هم آسایش و آرامش خویش را تأمین کرده و هم به کاهش ترافیک کمک کنند.

    حقدل با اشاره به اینکه ادامه مسیر خط یک قطارشهری شیراز با سرعت مناسبی در حال ساخت است خاطرنشان کرد: در ایستگاه میدان امام حسین (ع) عملیات اجرایی در عمق 25 متری زیر خیابان در دست اجرا است و بهتر بود اکنون که این میدان به دلیل اجرای عملیات ساخت ایستگاه خط یک مسدود است همزمان خط دو نیز در این نقطه تکمیل شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به عملیات طاقت‌فرسای ساخت ایستگاه‌ها باید در ساخت ایستگاه‌ها از تکنولوژی به‌روزتری استفاده می‌شد تا هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سرعت در اجرا و جلوگیری از دوباره کاری‌ها صورت می‌پذیرفت و هم آسایش بیشتری برای مجریان پروژه به همراه داشت.

    نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به ترافیک آرام و روان در محدوده حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اشاره و بیان کرد: قبل از ایام نوروز طرح جمع‌آوری معتادان و افراد ولگرد اطراف حرم با اهتمام ویژه‌ای انجام شد.

    حق‌نگر از تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به دلیل اینکه اجازه ساخت پارکینگ طبقاتی در محدوده حرم را دادند تقدیر و تشکر و عنوان کرد: اجرای این پروژه اقدامی مؤثر و خدمتی ویژه از طرف شهرداری شیراز به حرم احمدبن‌موسی (ع) است.

    وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات منجر به مرگ در سطح خیابان‌های شهر شیراز در سال 94 تعداد 148 نفر بوده است و 82 نفر از افراد پیاده نیز در بین جان‌باختگان ناشی از تصادفات سال گذشته بوده‌اند گفت: این موضوع زنگ خطری برای مسئولان است و باید هر طور شده معضل ترافیکی شهر شیراز برطرف شود.

    سیّد کمال پاک‌فطرت، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این جلسه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نوع عملکرد خاص شهرداری ستاد راهبردی ویژه‌ای توسط شهردار شیراز تشکیل و در جهت اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کرده و اقدامات مقتضی را به طور مستمر پیگیری کند.

    وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت ماه دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر شیراز جهت تعیین چهارمین نفر منتخب مردم شیراز برگزار خواهد شد افزود: با توجه به زمان اندک تا برگزاری این مرحله از انتخابات هنوز گرمی رقابت در بین عامه مردم گسترده نشده و انتظار می‌رود برای خلق حماسه‌ای دیگر که مورد نظر همه دست اندرکاران نظام به ویژه مقام عظمای ولایت است تمامی گروه‌ها و عوامل مختلف درون نظام اقدامات شایسته قانونی برای حضور گسترده مردم همیشه در صحنه شیراز تلاش شود.

    عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه پیرو پیگیری‌های بعضی از اعضای شورا و با توجه به اعلام شهردار محترم و معاون برنامه‌ریزی شهرداری شیراز طبق چارت ابلاغی جدید قرار است یک هزار و 500 نفر از پرسنل این نهاد تبدیل وضعیت شوند خاطرنشان کرد: باید برای عدم تضییع حق و حقوق پرسنل، کارشناسی لازم در این خصوص صورت گرفته و ساز و کار آن به طور دقیق تعریف و مشخص شود.

    پاک‌فطرت عنوان کرد: باید پیگیری‌های جدی برای اخذ مجوزهای لازم  از مراجع مربوطه به عمل آید تا بار دیگر همچون آزمون استخدامی که دو سال پیش اجرا شد شاهد فرصت‌سوزی و بی‌توجهی به نیروهای داخل مجموعه نباشیم و نتیجه آن جذب عمده نیروها از خارج از سیستم شهرداری و نیروهای غیربومی نباشد که متأسفانه در آن برهه علت امر، نداشتن مجوز و عدم همراهی سازمان شهرداری‌ها اعلام شد.

    وی گفت: هرچند حضور سه میلیون گردشگر در نوروز امسال قابل پیش‌بینی و قابل تصور بود اما از مسئولان درخواست می‌شود تنها به ارائه آمار اکتفا نکرده و راهکارها و برنامه‌های عملیاتی تولید ثروت و موقعیت به واسطه حضور گردشگر در شهر شیراز تدوین و تهیه شود تا از این پس حضور گردشگر در شهر منجر به رشد اقتصادی شده و در راستای رفع مسائل و مشکلات شهری مفید و موثر واقع شود.

    علی راستگو، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه به حادثه سقوط بالگرد در ایام نوروز امسال اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از خانواده‌ها به دلیل این سانحه داغدار شدند.

    وی افزود: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و انتخاب شعار سال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است همگی باید در تمام زمینه‌ها این شعار را مدنظر قرار داده و به عنوان سرلوحه تمام برنامه‌ها و کارهای خود قرار دهند چراکه در این صورت در سال 95 شاهد رشد و توسعه در تمام زمینه‌ها به ویژه در بحث گردشگری خواهیم بود.

    رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شهردار شیراز در ابتدای سال اقدامات ارزنده‌ای در همین مدت اندک صورت داده و امیدواری بسیاری به وجود آوردند که در سال 95 پروژه‌های ناتمام موجود مانند قطار شهری، کوهسار مهدی، پل کابلی ولی‌عصر (عج) و تقاطع معلم را به اتمام برسانند.

    راستگو به بازدیدهای خود از کمپ‌های نوروزی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مسافران نوروزی برای نخستین بار به شیراز سفر کرده بودند و برخی برای چندمین بار شیراز را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند.

    وی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مکان‌های مذهبی، فرهنگی و آثار باستانی بسیار زیاد، آب و هوای بسیار خوب، مهمان‌نوازی مردمان شیراز، امکانات رفاهی و اسکان، اماکن زیبای شهر شیراز، مشاهیر بزرگ شهر همچون سعدی و حافظ از دلایل مهم سفر مجدد به شیراز بوده است عنوان کرد: بیشتر مهمانان به دلیل رفتارخوب کارمندان و همکاران شهرداری در شهر و کمپ‌ها و امکانات بسیار خوبی که شهرداری در اختیار آنها قرار داده بود دوباره به شیراز سفر کردند.

    رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز عدم تبلیغات گسترده در زمینه گردشگری، عدم اسکان کافی و راه‌اندازی کمپ‌های بیشتر، بلیت فروشی و به وجود آمدن بازار سیاه، ترافیک و عدم وجود پارکینگ‌ در مکان‌های مهم، بیشتر کردن طراحی و ساخت مبلمان شهری، عدم وجود غرفه‌های صنایع دستی و رسم و رسومات سنتی در باغ جنت، نداشتن جاذبه‌های جدید شهربازی مدرن، آکواریم، منطقه زیست محیطی مانند باغ پرندگان، تله‌کابین و غیره را از مشکلاتی دانست که در راستای جذب گردشگران بیشتر باید برطرف شود.

    راستگو یکی از راهکارهای برطرف شدن این مشکلات را واگذاری این موارد به بخش خصوصی عنوان کرد.

    وی همچنین از برگزاری جشن بیستمین سال نامگذاری شیخ اجل سعدی شیرازی در اول اردیبهشت ماه امسال خبرداد و گفت: این آئین باشکوه با برنامه‌های منسجم و منظم و با حضور سران مملکت برگزار می‌شود.

    بر اساس این گزارش، در این جلسه به پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی با 12.5درصد افزایش از 400 تومان به 450 تومان افزایش یافت.

    همچنین نرخ کرایه اتوبوس‌ها در صورت استفاده از کارت پرداخت شهروندی 15درصد و به صورت نقدی 100 تومان افزایش یافت.

    نرخ سایر تاکسی‌ها از جمله تاکسی فرودگاه و تاکسی پایانه‌ها نیز 15درصد افزایش خواهد داشت.

    اجرایی شدن این مصوبه منوط به تأیید آن توسط فرمانداری شیراز خواهد بود.

    حمیدرضا ناصری، رئیس سازمان تازه تأسیس حمل و نقل درون شهری، نیز در این جلسه با بیان اینکه کرایه 40 درصد از خطوط اتوبوس درون شهری هم‌اکنون 220 تومان است که با این افزایش 15 درصدی به 253 تومان می‌رسد اظهار داشت: عمده این خطوط مربوط به مناطق کمتر برخوردار شهر شیراز هستند.

    وی افزود: نرخ کرایه 40 درصد دیگر از اتوبوس‌ها در حال حاضر 280 تومان است که با تصویب افزایش نرخ 15 درصدی به 324 تومان می‌رسد.

    رئیس سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری شیراز تأکید کرد: این افزایش 15درصدی مربوط به پرداخت کرایه با کارت شهروندی است و پرداخت نقدی کرایه تمام خطوط اتوبوس 100 تومان افزایش خواهد یافت.

    در این جلسه همچنین خرید یک باب هتل سنتی در مجموعه بین‌الحرمین توسط شهرداری شیراز از محل بودجه تأمین زائرسرا به تصویب رسید.

    اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین مصوبه کمک 50 میلیون تومانی به آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی به منظور تسهیل حمل و نقل نابینایان را تصویب کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو