فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران:

طرح تراموا هنوز تصویب نشده است

عصر خودرو-تشکرى هاشمى گفت: در طرح جامع ترافیک شورای شهر تهران برنامه‌هاى جدیدی لحاظ شده اما هنوز طرح تراموا به تصویب نرسیده است.

طرح تراموا هنوز تصویب نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر تشکرى هاشمى، رئیس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر صبح امروز در نشست خبرى، اظهار کرد: ما در برنامه چهارم شورا سعى کردیم که رویکردهاى انسان محورانه و توسعه پایدار را مبتنى بر حل مهم ترین دغدغه هاى مردم جلو ببریم، اولین برنامه را با گشایش بزرگى در حمل و نقل ایجاد کردیم. ٢٧ هزار و 6۰۰ میلیارد تومان براى حمل و نقل و زیرساخت هاى آن در نظر گرفتیم و در آینده ابعاد این مساله روشن تر خواهد شد.

    او افزود: همچنین در رابطه با تراموا باید گفت که بدون هیچ حساسیتى معتقدیم که مد جدید حمل و نقلى را باید ایجاد کنیم اما نیازمند مطالعات دقیق است و در طرح جامع ترافیک برنامه هایى لحاظ شده اما هنوز این طرح به تصویب نرسیده و در طرح جامع این طرح نتیجه نداشته است.

    عضو شوراى شهر تهران تاکید کرد: تراموا، مخالفین جدى هم دارد زیرا برخى ها آن را گران قیمت با کارایى کم مى دانند، قضاوت را به اتمام مطالعات موکول مى کنیم. این مد حمل و نقلى لوکس و گران است و رقباى جدى همچون بى آرتى دارد.

    او ادامه داد: حذف گاردریل در خیابان انقلاب اشتباه است و موجب حوادث ترافیکى و مرگ و میر مى شود و چندین بار هم به شهردارى تذکر دادیم.

    وى خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که منبع آلودگى هوا چیست و راهکارهاى رفع این معضل دقیقا چیست، خودروهاى فرسوده نمیتوانند بى مهابا حرکت کنند زیرا علاوه بر آلودگى موجب رخ دادن حادثه هم مى شوند، آلودگى هوا تردیدى نیست که براى ما موضوع مهمى است، اما باید به ناوگان بى کیفیت و فرسوده توجه شود؛ خودروهاى استاندارد لازم است که مود استفاده قرار گیرد و دولت باید سیاست تشویقى در نظر بگیرد، اما هنوز چیزى مشاهده نکردیم، دولت سیاست تشویقى حمایتى انجام دهد زیرا موجب کاهش مرگ و میر و آلودگى هوا خواهد شد.

    عضو شوراى شهر تهران گفت: در بودجه سال ١٤۰٢ شهردارى، فقط ٧۰۰ میلیارد تومان براى موتورسیکلت‌ها در نظر گرفتیم، اما تا به امروز هیچ کارى انجام نشده است، با برقى کردن موتور‌ها و خودرو‌ها مشکل آلودگى هوا حل مى شود و با تشکیل کارگروه مشکل حل نمى شود.

    تشکرى هاشمى با اشاره به پارک حاشیه اى در پایتخت اضافه کرد: مادر سطح معابر تهران حدود ٤٥۰ هزار خودرو را مى توانیم احازه پارک حاشیه اى بدهیم، متاسفانه به دلیل ناهماهنگى‌ها در شهردارى بسیارى از اقدامات انجام نشده و باید رفع شود تا پارک حاشیه اى به درستى مدیریت شود، عده اى براى پارک حاشیه اى مبالغ گزاف دریافت مى کنند که لازم است در این راستا شهردارى تهران موضوع را جدى بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط