فونیکسریمکسبهتام

۱۴۰۳ سال طلایی حمل و نقل برقی پایتخت

وعده خودروسازان داخلی برای تحویل سریع اتوبوس‌ها

عصر خودرو- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر اتوبوس‌های تولید داخل با استانداردهای جاری تطابق داشته باشد، ما این آمادگی را داریم که از تمام ظرفیت تولید خودروسازان استفاده کنیم. ضمن اینکه خودروسازان داخلی نیز به ما قول داده‌اند که سریعتر اتوبوس‌ها را تحویل دهند.

وعده خودروسازان داخلی برای تحویل سریع اتوبوس‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پرویز سروری با بیان اینکه دوره فعلی دوره طلایی همکاری مدیریت شهری و دولت است، اظهار کرد: از روزی که وزیر صمت در این وزارت‌خانه مشغول به کار شده، جلسات مستمری با تیم مدیریت شهری برگزار کرده است به طوری که هر هفته جلساتی با حضور شهردار تهران و وزیر صمت برگزار می شود.

    وی با اعلام اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از برقی سازی اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت با همکاری وزیر صمت انجام می شود، تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به ثمر نشسته و قرار بر این است هر ماه شاهد ورود وسایل نقلیه برقی به ناوگان حمل و نقل مدیریت شهری باشیم.

    سروری تأکید کرد: سال آینده سال طلایی حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل برقی خواهد بود و اینکه دولت ورود اتوبوس‌های چینی را منوط بر برقی‌سازی دانست، یکی از اتفاقات ویژه و مثبت است؛ هرچند هزینه‌ها برای مدیریت شهری افزایش می‌یابد؛ اما با توجه به تأثیر بر کاهش آلودگی هوا و مصرف بنزین و تسهیل حمل و نقل عمومی، برقی‌سازی ناوگان اقدام ارزشمندی است.

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری فشرده بین وزارت صمت به نمایندگی دولت و شهرداری و شورای شهر، امیدها برای تحقق وعده وزارت صمت مبنی بر ورود هفتگی و ماهانه تاکسی‌های برقی به تهران افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه در چین قراردادهای خوبی منعقد شده است، یادآور شد: به زودی شاهد آثار عملی این قراردادها خواهیم بود؛ خودروسازان داخلی نیز به ما قول داده‌اند که سریعتر اتوبوس‌ها را تحویل دهند و اینکه تولیدکننده داخلی به این درک رسیده که نباید از سرعت و کیفیت تولید عقب بماند، اتفاق خوبی محسوب می‌‎شود.

    بر اساس گزارش سایت شهر، سروری با تأکید بر اینکه اگر اتوبوس‌های تولید داخل با استانداردهای جاری تطابق داشته باشد، ما این آمادگی را داریم که از تمام ظرفیت تولید خودروسازان استفاده کنیم، گفت: قرار بر این بود تا پایان سال حداقل 500 دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری پایتخت تحویل داده شود که با توجه به وضعیت تولید، امید بالایی برای تحقق این وعده وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط