فونیکسریمکسبهتام

ورود شورا به نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی

انتقاد چمران از افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها دربرف و باران

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تاکسی ها حق افزایش کرایه‌های خود به دلیل بارش باران و تغییر شرایط آب و هوایی را ندارند.

انتقاد چمران از افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها دربرف و باران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز بارش باران از روز گذشته در پایتخت گفت: با بارش باران هیچ یک از تاکسی‌ها اعم از تاکسی‌های اینترنتی و معمولی حق افزایش کرایه‌های خود به دلیل بارش باران و تغییر شرایط آب و هوایی ندارند.

    وی افزود: شورای شهر تهران برای تاکسی‌های معمولی نرخ مصوبی را به تصویب رسانده و تاکسی‌های معمولی ملزم به رعایت و دریافت کرایه‌ها براساس نرخ مصوب هستند.

    رئیس شورای شهر تهران هرگونه افزایش کرایه از سوی تاکسی‌های اینترنتی و معمولی را در زمان بارش باران خلاف قانون و مقررات دانست و گفت: به قول معروف بی‌معرفتی است که در زمان بارش باران و در زمانی که مردم زیر باران قرار دارند وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی معمولی و اینترنتی اقدام به افزایش کرایه بیشتر کنند.

    چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورا مسئولیت تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی را برعهده دارد یا خیر؟ گفت: نرخ تمام وسایل حمل و نقل عمومی باید توسط شوراها تعیین و به تصویب برسد و اینکه اعلام شود تاکسی‌های اینترنتی از وزارت کشور مجوز گرفته اند و اتحادیه آنها نرخ‌ها را مشخص می‌کند درست نیست و اگر این چنین تاکسی‌هایی کرایه‌های خود را براساس قانون دریافت کنند ما به آنها کاری نداریم در صورتی که در حق مردم اجحاف کنند این اجازه را به آنها نخواهیم داد.

    وی با انتقاد از خدمت رسانی تاکسی‌های اینترنتی در زمان بارش باران، گفت: تاکسی‌ها علاوه بر زمان بارش در سرویس دهی مدارس نیز نتوانستند به مسئولیت خود عمل کنند و شورا بنا دارد بزودی با مطالعاتی که در ارتباط با تاکسی‌های اینترنتی انجام خواهد داد نرخ گذاری تاکسی‌ها را در صحن شورا انجام بدهد.

    رئیس شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسه شورای شهر امروز نیز گفت: در ابتدای جلسه آقای کاشانی نطق پیش از دستور ارائه خواهد کرد و در ادامه به بررسی تصویب اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران رسیدگی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط