فونیکسریمکسبهتام

نرخ تاکسی‌های اینترنتی تغییر نمی‌کند

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضع نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی، گفت: هنوز قرار نیست اتفاقی در این خصوص رخ دهد و نرخ‌ها بر اساس قانون شورا باید تصویب شود.

نرخ تاکسی‌های اینترنتی تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تغییر نرخ تاکسی یا شهرداری باید ورود کند و دستور دهد یا شورا. اما تاکنون چنین نبوده است؛ بنابراین سازمان تاکسیرانی نمی‌تواند در این زمینه ورود کند.

    مهدی چمران با بیان اینکه پیش بینی شده تاکسی‌های برقی وارد کشور شود، افزود: این خودرو‌ها با شرایط خاصی وارد کشور خواهد شد و اگر 100 هزار دستگاه وارد شود، به احتمال 10 هزار دستگاه تاکسی سهم تهران خواهد بود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه اتوبوس با سواری متفاوت است،گفت: ورود این خودرو‌ها مدت‌ها زمان می‌برد و شاید یک سال طول بکشد وارد خطوط شوند. اتوبوس‌ها را نیز نمی‌توان سریع ساخت و وارد کرد. باید قطعات اتوبوس‌ها از خارج خریداری شود تا بتوان آن را ساخت. بهترین سازنده قول داده ماهیانه 50 دستگاه اتوبوس تحویل دهد که در مهر و آبان تحویل داده است. البته ما به این بسنده نکردیم و خرید اتوبوس‌های برقی نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی با اشاره به چانه‌زنی‌های شورا برای پرداخت هزینه‌های مشترک دولت و شهرداری، گفت: قانون مواردی را مشخص کرده و اعلام می‌کند، اما هنوز سهم دولت مشخص نشده است. چند نامه‌نگاری انجام گرفته و در نشست کلانشهر‌ها نیز مطرح شد که دولت بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها بپردازد.

    چمران تاکید کرد: میزانی که شهرداری در خصوص بدهی دولت، حساب کرده 40 هزار میلیارد تومان است، اما آنچه دولت حساب می‌کند ممکن است اختلاف داشته باشد.

    وی در خصوص نقشه هوایی جدید تهران و مقایسه آن با قبرستان وادی‌السلام عراق در فضای مجازی گفت: ممکن است لس آنجلس هم با یک قبرستان در افغانستان شباهت داشته باشد؛ شهرسازی تهران کاملا قابل قبول ما نیست و وضع معماری ما ناهنجار است و آن معماری ایرانی اسلامی که پیش از این در دنیا حرف برای گفتن داشت، دیگر شاهدش نیستیم. وقتی شهری گسترش پیدا می‌کند و طرحی ندارد، چنین می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط