دزدگیر خودرو ساخته مخترع شیرازی به تولید انبوه رسید

عصر خودرو- مخترع شیرازی موفق به طراحی و تولید انبوه سیستم دزدگیر خودرو ساخته خود شد که قیمت این دزدگیر کمتر از یک دهم نمونه های مشابه خارجی است.

Sunday 01 May 2016 - 11:33:00

دزدگیر خودرو ساخته مخترع شیرازی به تولید انبوه رسید

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان فارس، این دزدگیر ساخته مسعود تمدن از مخترعان شیرازی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان است که پیش از این حدود 20 اختراع در حوزه های مختلف داشته و موفق به تولید انبوه تعدادی از آنها شده است.
وی که موسس شرکت دانش بنیان «تمدن الکترونیک پارس» یکی از شرکت های برتر دانش بنیان استان فارس است در مورد این محصول گفت: در صورت نصب این دزدگیر، خودرو فقط به وسیله کارت مخصوص روشن می شود و سرقت خودرو حتی با سوییچ همان خودرو هم امکان ندارد.
تمدن اظهار کرد: این سیستم طوری طراحی شده است که تنها کارت های کددار خود را می شناسد و نرم افزارهایی طراحی شده اند که این کدها قابل هک کردن نیستند.
این مخترع تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: قیمت تمام شده این محصول کمتر از یک دهم سیستم های مشابه خارجی است و این سیستم دارای مجوز بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاییدیه اداره استاندارد است.
وی در ارتباط با انگیزه خود در مورد طراحی و ساخت این محصول و مزایای این محصول نسبت به مدل های دیگر دزدگیر های خودرو گفت: با توجه به آمار بالای سرقت خودروها و همینطور امکان غیر فعال کردن سیستم های ضد سرقت و دزدگیر های فعلی توسط سارقان، این طرح به ذهن من خطور کرد تا این نقایص را برطرف کنم و توانستم این سیستم را طراحی کنم.
این مخترع شیرازی ادامه داد: با نصب این سیستم بر روی خودرو، دیگر امکان سرقت خودرو در حالت روشن و خاموش وجود ندارد به این شکل که از یک کارت مخصوص استفاده می شود که وقتی این کارت در جای خود نباشد خودرو روشن نمی شود و اگر خودرو روشن باشد اگر کسی پشت فرمان بنشیند و قصد حرکت داشته باشد خودرو خاموش شده، آژیر می کشد و دیگر روشن نخواهد شد.
تمدن اظهار کرد: از مزایای این اختراع امنیت بیشتر به دلیل عدم امکان سرقت خودرو در حالت روشن است و بر خلاف دزدگیرهای معمولی با قطع آن و یا دادن ولتاژ و فرکانس بالا از کار نمی افتد.
وی ادامه داد: این دزدگیر قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سبک و سنگین را دارد و در حال حاضر با قیمت 650 هزار ریال یکی از ارزانترین و ایمن ترین سیستم های دزدگیر خودرو در بازار است.
بر اساس این گزارش، این مخترع دارای مقام های متعدد در مسابقات و جشنواره های داخلی و بین المللی است که از میان آنها می توان به کسب جایزه برترین اختراع سال 2012مسابقات جهانی آلمان، مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی و مقام های متعدد در جشنواره های داخلی از جمله جشنواره نوآوری و شکوفایی خلیج فارس، خوارزمی، جهادگران علم و فناوری و ایده های برتر اشاره کرد.

برچسب ها

اختراعدزد گیر خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
سیستمی که از پسروی خودرو در سراشیبی‌ها جلوگیری می‌کند بررسی بازار انواع دزدگیر خودرو + جدیدترین فهرست قیمت سرگرم کردن مسافران با اختراع اوبر نصب سیستم ردیابی خودرو باید برای خودروسازان الزامی شود باند سارقان لوازم خودروی تاکسی‌ها متلاشی شد ملاقات با خودرو هواسوز مخترع ایرانی؛ «قاصدک» خبر می‌کند! کدام نوع دزدگیر خودرو را انتخاب کنیم؟ تایر خودرو از چه زمانی اختراع شد؟ یک اختراع جدید در خودرو نقاط کور راننده را کم می کند استرالیایی‌ها با ته سیگار آسفالت ساختند ساخت دستگاه خودکار تست کویل خودرو در بوشهر نرخ خرید و فروش انواع دزدگیر خودرو بازار نگهبانان خودرو ساخت «سبکترین بالابر برای افراد معلول جسمی حرکتی» توسط مختراعان ایرانی ساخت ربات خودروی پرنده توسط محققان دانشگاه شریف ادعای اختراع خودرو آب‌سوز کذب است پاک کننده نانویی موتور خودرو تولید شد کاهش آلودگی هوا و ترافیک با نرم افزار یک دانشجو ابتکار 2 ایرانی در شست وشوی خودرو بدون آب چشمان همیشه مراقب خودرو تولید جوهر از دود اگزوز خودروها ساخت دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط مبتکر آبدانانی تبدیل دی اکسید کربن به سوخت خودرو بازار داروغه‌ها پوشش خودرو ضد خش و ترمیم پذیر تولید شد ساخت پیستون خودرو با قابلیت کاهش اصطکاک صندلی هوشمند اختراع تازه نیسان خودرویی که بی‌دفاع مردود شد نگهبانی گرانبها برای خودرو تله‌گذاری برای سارقان غشای نانوکامپوزیتی برای خودروهای الکتریکی ساخته شد ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟ شاسی پر قدرت خودروهای چرخ باز ساخته شد یک ماهه خودرو بدون سرنشین بهتر از تسلا ساختم نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد روباتی که رقیب پیک‌های موتوری می‌شود دستگاهی که ویلچرهای معمولی را هوشمند می‌کند ماشین پرنده وخودرو مدرن دوچرخ ماشین جمع آوری زباله های پیاده رو ساخته شد ساخت دستگاه 4 منظوره هوشمند ساز خودرو در شیراز ساخت تابلو هوشمند ترافیک‌نما در دانشگاه فردوسی ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی موتورسیکلت آتش نشان ساخته شد تولید بهینه بیودیزل از روغن بادام‌زمینی با تکنیک فراصوت در کشور تولید برق 220 ولت برای خودروهای الکتریکی با نیروی جاذبه زمین ماشین مغناطیسی خورشیدی در دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد خودرو زائربر آدراپانا طی 22 روز ساخته شد
Back to top