دستگاهی که ویلچرهای معمولی را هوشمند می‌کند

عصر خودرو : با ابداع دستگاهی کوچک اما مؤثر، صندلی های چرخدار معمولی به سیستم حرکتی مجهز با کاربردهای چشمگیر تبدیل می‌شود.

Wednesday 23 September 2015 - 14:25:00

دستگاهی که ویلچرهای معمولی را هوشمند می‌کند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، در حال حاضر صندلی‌های چرخ دار برقی متنوعی در بازار وجود دارد که جابجایی فرد معلول در سطوح مختلف از جمله مسیرهای صعب العبور و یا استفاده از پلکان را ساده می کند اما مشکل اینجاست که این دسته از فناوری های حرکتی حجیم، سنگین و البته گران قیمت هستند.

اکنون محققان شرکتی در آمریکا دستگاه کوچکی به نام Smart-Drive MX2 ساخته اند که به راحتی به زیر صندلی های چرخدار معمولی متصل شده و آن را به سیستم حرکتی متفاوتی تبدیل می کند.

این دستگاه چیزی جز یک موتور برقی با چرخهای مخصوص نیست که استفاده از صندلی چرخدار در سطوح سخت و غیرهموار را به کاری دلپذیر تبدیل می کند.

این فناوری جدید که تأییدیه لازم از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را نیز دریافت کرده است پس از نصب بر روی صندلی چرخدار، به طور خودکار حرکت یا توقف آن را تسهیل می کند.

دستگاه تنها 5.7 کیلوگرم وزن داشته و از طریق سیستم کنترلی مبتنی بر فناوری بلوتوث با استفاده از تلفن همراه هوشمند قابل هدایت است. باتری کوچک تعبیه شده در این دستگاه امکان استفاده از آن تا 19 کیلومتر مسافت را می دهد.

فناوری ویژه ضد عقب گرد در این دستگاه خیال استفاده کننده از آن را در سربالایی ها راحت می کند به طوریکه پس از توقف، ادامه حرکت بدون بازگشت به عقب صندلی چرخدار صورت می گیرد.

برچسب ها

اختراع
مطالب مرتبط بیشتر
ادعای اختراع خودرو آب‌سوز کذب است پاک کننده نانویی موتور خودرو تولید شد کاهش آلودگی هوا و ترافیک با نرم افزار یک دانشجو ابتکار 2 ایرانی در شست وشوی خودرو بدون آب تولید جوهر از دود اگزوز خودروها ساخت دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط مبتکر آبدانانی تبدیل دی اکسید کربن به سوخت خودرو دزدگیر خودرو ساخته مخترع شیرازی به تولید انبوه رسید پوشش خودرو ضد خش و ترمیم پذیر تولید شد ساخت پیستون خودرو با قابلیت کاهش اصطکاک صندلی هوشمند اختراع تازه نیسان خودرویی که بی‌دفاع مردود شد غشای نانوکامپوزیتی برای خودروهای الکتریکی ساخته شد ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟ شاسی پر قدرت خودروهای چرخ باز ساخته شد یک ماهه خودرو بدون سرنشین بهتر از تسلا ساختم نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد روباتی که رقیب پیک‌های موتوری می‌شود ماشین پرنده وخودرو مدرن دوچرخ ماشین جمع آوری زباله های پیاده رو ساخته شد ساخت دستگاه 4 منظوره هوشمند ساز خودرو در شیراز ساخت تابلو هوشمند ترافیک‌نما در دانشگاه فردوسی ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی موتورسیکلت آتش نشان ساخته شد تولید بهینه بیودیزل از روغن بادام‌زمینی با تکنیک فراصوت در کشور تولید برق 220 ولت برای خودروهای الکتریکی با نیروی جاذبه زمین ماشین مغناطیسی خورشیدی در دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد خودرو زائربر آدراپانا طی 22 روز ساخته شد
Back to top