ماشین مغناطیسی خورشیدی در دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد

عصر خودرو : خودرو مغناطیسی خورشیدی که با انرژی الکتریکی دی. سی کار می‌کند، توسط محققان دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان و با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

Thursday 04 June 2015 - 10:21:00

ماشین مغناطیسی خورشیدی در دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت: «ماشین مغناطیسی خورشیدی» توسط نیما امجدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان، محمد یوسف ولی از دانشجویان دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه، در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 85138 به ثبت رسید.

نیما امجدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان در توضیح این اختراع اظهار داشت: طرح این اختراع تلفیقی از مهندسی برق و مکانیک خودرو است، بخش الکتریکی این طرح تغذیه محرک آهنربای دائم، به وسیله پنل های خورشیدی است.

وی افزود: ویژگی مهم این ماشین تغذیه از طریق انرژی الکتریکی دی. سی است که ضرورت استفاده از برق ای. سی را از بین می برد و نبود برق ای. سی باعث حذف موارد سنگین و پیچیده و گران قیمت مانند موتورهای محرک القایی، مدارهای حفاظت و کنترل، مبدل های دی. سی به ای سی و ... می شود و این دستاوردی مهم در این ماشین است.

امجدی ادامه داد: ارایه ساختار جدید موتور مغناطیسی، جرم ملزومات را به شدت کاهش می دهد و جرم و حجم کمتر، فضای بیشتر برای قطعاتی مهمتر همچون باطری و ... به همراه دارد که این به معنای افزایش زمان استفاده از دستگاه است.

در این طرح علاوه بر ابداع موتور محرک مغناطیسی، به طرز شفاف و قابل قبولی به بهینه سازی ساختار الکتریکی ماشین‌ها کمک می شود و به رویای استفاده همگانی از ماشین های خورشیدی و انرژی های پاک و نو رنگ واقعیت می بخشد.

برچسب ها

اختراع
مطالب مرتبط بیشتر
ادعای اختراع خودرو آب‌سوز کذب است پاک کننده نانویی موتور خودرو تولید شد کاهش آلودگی هوا و ترافیک با نرم افزار یک دانشجو ابتکار 2 ایرانی در شست وشوی خودرو بدون آب تولید جوهر از دود اگزوز خودروها ساخت دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط مبتکر آبدانانی تبدیل دی اکسید کربن به سوخت خودرو دزدگیر خودرو ساخته مخترع شیرازی به تولید انبوه رسید پوشش خودرو ضد خش و ترمیم پذیر تولید شد ساخت پیستون خودرو با قابلیت کاهش اصطکاک صندلی هوشمند اختراع تازه نیسان خودرویی که بی‌دفاع مردود شد غشای نانوکامپوزیتی برای خودروهای الکتریکی ساخته شد ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟ شاسی پر قدرت خودروهای چرخ باز ساخته شد یک ماهه خودرو بدون سرنشین بهتر از تسلا ساختم نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد روباتی که رقیب پیک‌های موتوری می‌شود دستگاهی که ویلچرهای معمولی را هوشمند می‌کند ماشین پرنده وخودرو مدرن دوچرخ ماشین جمع آوری زباله های پیاده رو ساخته شد ساخت دستگاه 4 منظوره هوشمند ساز خودرو در شیراز ساخت تابلو هوشمند ترافیک‌نما در دانشگاه فردوسی ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی موتورسیکلت آتش نشان ساخته شد تولید بهینه بیودیزل از روغن بادام‌زمینی با تکنیک فراصوت در کشور تولید برق 220 ولت برای خودروهای الکتریکی با نیروی جاذبه زمین خودرو زائربر آدراپانا طی 22 روز ساخته شد
Back to top