توسط یک مخترع ایرانی؛

نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد

عصر خودرو- یک مخترع ایرانی موفق به ساخت نمونه اولیه برف پاک کن هایی شد که می تواند تمام زوایای شیشه را در مدت کوتاهی تمیز کند.

Friday 04 December 2015 - 16:11:00

نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا میرحبیبی، مخترع «برف پاک کن های ارتجاعی»  گفت: حدود صد سال است که تمام برف پاک کن ها به همین شکل مانده اند و اینها به صورت زاویه ای شیشه های خودرو را تمیز می کنند.

وی با اشاره به معایب برف پاک کن های فعلی اظهار داشت: برف پاکن های فعلی قسمت های کناری و وسط شیشه خودرو را به هنگام بارانی و برفی بودن هوا به صورت کامل تمییز نمی کنند و زمانی که برف پاک کن کار نمی کند طوری روی شیشه قرار می گیرد که قسمتی از دید راننده و کمک راننده را می گیرد.

میرحبیبی با اشاره به برف پاک کن های ابداعی خود، افزود: این برف پاکن طوری طراحی شده که متشکل از یک تیغه است و از سمت راست به سمت چپ حرکت می کند به طوریکه تمام سطح شیشه را در مواقع بارش باران و برف تمییز می کند.

به گفته وی، این  تیغه می تواند سطح دید راننده و کمک راننده را در عرض 3 الی 4 ثانیه تمییز کند.

وی عنوان کرد: این تیغه می تواند زمانیکه شرایط آب و هوایی خیلی بارانی یا برفی باشد، به صورت ویژه سمت راننده را در مدت زمان کوتاهی 2 بار تمییز و بعد از آن یک پیمایش سراسری در عرض شیشه انجام دهد. این عملیات می تواند برعکس تنظیم شود.

وی با بیان اینکه این برف پاکن نمونه خارجی ندارد، گفت: تیغه این برف پاک کن، کشویی و ارتجاعی است و با توجه به ذوزنقه ای بودن شیشه خودرو ها و کارکرد این برف پاک کن، می توان گفت تمام زوایای شیشه تمیز می شود. همچنین این تیغه طوری بر روی عرض شیشه خودرو قرار می گیرد که جلوی دید راننده را نگیرد.

وی تاکید داشت: از این برف پاک کن می توان در خودرو، کشتی، هواپیما و انواع خودروها استفاده کرد.

این طرح ثبت اختراع شده و به تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی نیز رسیده است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

برچسب ها

اختراعبرف پاک کن
مطالب مرتبط بیشتر
سرگرم کردن مسافران با اختراع اوبر عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم برف‌پاک‌‌کن چطور برف‌ پاک‌کن اتومبیل ساخته شد؟ سال آینده برف روبی غیرمکانیزه نخواهیم داشت آمادگی هزار و 180 خودرو برای روزهای برفی ملاقات با خودرو هواسوز مخترع ایرانی؛ «قاصدک» خبر می‌کند! تایر خودرو از چه زمانی اختراع شد؟ ساخت برف‌پاک‌کنی برای جلوگیری از انجماد آب بر روی شیشه خودرو یک اختراع جدید در خودرو نقاط کور راننده را کم می کند استرالیایی‌ها با ته سیگار آسفالت ساختند ساخت دستگاه خودکار تست کویل خودرو در بوشهر مظنه قیمت تیغه برف پاکن اتومبیل ساخت «سبکترین بالابر برای افراد معلول جسمی حرکتی» توسط مختراعان ایرانی ساخت ربات خودروی پرنده توسط محققان دانشگاه شریف ادعای اختراع خودرو آب‌سوز کذب است پاک کننده نانویی موتور خودرو تولید شد کاهش آلودگی هوا و ترافیک با نرم افزار یک دانشجو ابتکار 2 ایرانی در شست وشوی خودرو بدون آب تولید جوهر از دود اگزوز خودروها ساخت دزدگیر ماهواره ای خودرو توسط مبتکر آبدانانی تبدیل دی اکسید کربن به سوخت خودرو دزدگیر خودرو ساخته مخترع شیرازی به تولید انبوه رسید پوشش خودرو ضد خش و ترمیم پذیر تولید شد ساخت پیستون خودرو با قابلیت کاهش اصطکاک صندلی هوشمند اختراع تازه نیسان خودرویی که بی‌دفاع مردود شد بازاری گرم از جنس سرما غشای نانوکامپوزیتی برای خودروهای الکتریکی ساخته شد ایده اولیه چراغ راهنما و ترمز خودروها متعلق به چه کسی بود؟ آیا می‌دانستید که برف‌پاک کن خودرو را یک زن اختراع کرده است؟ شاسی پر قدرت خودروهای چرخ باز ساخته شد 16 روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف یک ماهه خودرو بدون سرنشین بهتر از تسلا ساختم روباتی که رقیب پیک‌های موتوری می‌شود دستگاهی که ویلچرهای معمولی را هوشمند می‌کند ماشین پرنده وخودرو مدرن دوچرخ ماشین جمع آوری زباله های پیاده رو ساخته شد ساخت دستگاه 4 منظوره هوشمند ساز خودرو در شیراز ساخت تابلو هوشمند ترافیک‌نما در دانشگاه فردوسی ابداعی جالب برای جلوگیری از مرگ کودکان در پارکینگ فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت شست‌و‌شوی خودرو بدون آب با فناوری ایرانی موتورسیکلت آتش نشان ساخته شد تولید بهینه بیودیزل از روغن بادام‌زمینی با تکنیک فراصوت در کشور تولید برق 220 ولت برای خودروهای الکتریکی با نیروی جاذبه زمین ماشین مغناطیسی خورشیدی در دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد خودرو زائربر آدراپانا طی 22 روز ساخته شد
Back to top