نکات فنی خودرو؛

نکاتی برای نگهداری از برف پاک کن های شیشه جلوی خودرو

عصر خودرو- در گذشته نبود تیغه برف پاک کن باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی برای رانندگان می‌شد در این گزارش روش های مختلف را برای نگهداری از برف پاک کن های شیشه جلوی خودرو را شرح داده ایم.

Friday 29 October 2021 - 16:58:00

نکاتی برای نگهداری از برف پاک کن های شیشه جلوی خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه تیغه‌های برف پاک کن شیشه جلو بادوام هستند، اما می‌توانید با رعایت چند نکته معقول، طول عمر آن‌ها را بیشتر کنید. بارندگی و متعاقب آن استفاده زیاد از تیغه‌های برف پاک کن باعث از بین رفتن آن‌ها نمی‌شود.

با این حال، آن‌ها ممکن است به دلیل اشعه ماوراء بنفش، وجود گرد و غبار، استفاده از مواد ساینده، باران اسیدی، آب نمک و بقایای حشرات باقی مانده روی شیشه جلو، آسیب بینند. این موضوعات باعث می‌شود انعطاف پذیری آن‌ها از دست برود و آنها خراب شوند.

بررسی‌های اولیه در تعمیر و نگهداری از  برف پاک کن: با حفظ تیغه‌های برف پاک کن و بررسی مکرر آن‌ها از حداکثر کارایی اطمینان حاصل کنید. یعنی باید تیغه‌های جلو و عقب، پمپ شوینده شیشه جلو، شیلنگ‌ها و مایع را بررسی کنید. برف پاک کن‌های شیشه جلو را هر 6 ماه یا زمانی که برف پاک کن‌ها سفت یا قدیمی می‌شوند، تعویض کنید.

نکاتی در مورد استفاده از تیغه‌های برف پاک کن: به خاطر داشته باشید که از برف پاک کن برای پاک کردن شن، گل یا کثیفی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند. در روز‌های برفی به علت باریدن برف و بعد آب شدن برف روی شیشه بخاطر سرمای هوا باعث می‌شود که برف پاک کن یخ زده و هنگام استفاده، کنده شود یا از بین برود. سعی کنید در روز‌های برفی برف پاک کن خود را بالا داده تا از شیشه فاصله بگیرد تا دچار یخ زدگی نشود.

سعی کنید وسیله نقلیه خود را زیر سایه پارک کنید، به خصوص در شرایط آب و هوایی شدید و جایی که نور‌خورشید و گرمای زیادی وجود دارد چرا که آنها باعث از بین رفتن حالت نرمی و لاستیکی برف پاک کن شده و آن را خشک و شکننده می‌کند و کارایی خود را از دست می‌دهد.

پارک کردن خودرو زیر سایه به محافظت از تیغه‌های برف پاک کن در برابر سرما و آفتاب سوزان کمک می‌کند. اگر شیشه جلو یخ می‌زند، از برف پاک کن‌های شیشه جلو برای پاک کردن یخ استفاده نکنید. به جای آن، از یخ‌خراش استفاده کنید.

در نهایت سعی کنید که هنگام رانندگی در جاده ایمن بمانید. تیغه‌های برف پاک کن را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید؛ همچنین بعضی مواقع سعی کنید برف پاک کن را تمیز کنید چون آلودگی و گرد و غبار هم باعث از بین رفتن و فرسایش برف پاک کن می شود.

برچسب ها

شیشه خودروبرف پاک کن
مطالب مرتبط بیشتر
فراخوان بازگشت 425 هزار خودرو به شرکت FCA به دلیل وجود مشکل در برف پاک کن شیشه جلویی خودرو نمایشگر واقعیت افزوده می شود حضور حناچی در مرکز کنترل ترافیک برای بازگشایی معابر پایتخت برف پاک کن خودروها آب و هوا را گزارش می کنند چگونه از شیشه خودروی خود محافظت کنیم؟ فناوری نانو مشکل بخار گرفتگی شیشه‌ها را حل می‌کند جلوگیری از بخار شیشه ها در زمستان با فناوری نانو شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال تبدیل می‌شود نمایش محصولات داخلی‌سازی شده شرکت سایپاشیشه بازدید مدیرعامل سایپا از شرکت های پلاسکوکار، لنت پارسیان پیشرو و سایپاشیشه ارتباط سرنشینان خودروهای خودران با یکدیگر از طریق فیس تایم عیب یابی خودرو به زبان ساده؛‌ عیب‌یابی سیستم الکترونیک برف‌پاک‌کن جریمه 30 هزار تومانی نقص برف پاک‌کن چرا برف پاک کن‌ها درست کار نمی‌کنند؟ ترفندهایی برای تمیز نگهداشتن شیشه های خودرو عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ عیب‌یابی سیستم برف‌پاک‌‌کن چطور برف‌ پاک‌کن اتومبیل ساخته شد؟ سال آینده برف روبی غیرمکانیزه نخواهیم داشت آمادگی هزار و 180 خودرو برای روزهای برفی ساخت برف‌پاک‌کنی برای جلوگیری از انجماد آب بر روی شیشه خودرو خرید سیستم بالابر شیشه خودرو چقدربرای کشور آب خورده است؟ مظنه قیمت تیغه برف پاکن اتومبیل تیز بودن پایه پشتی سری خودروها بی دلیل نیست! نکاتی که باید در مورد شیشه خودرو بدانید فرانسه تردد خودروها با شیشه دودی را ممنوع کرد بازار شیشه‌گـــری خـــودرو جریمه 50 هزار تومانی برای خودروهای شیشه دودی جریمه 50 هزار تومانی برای شیشه دودی خودروها بازاری گرم از جنس سرما شیشه‌هایی که با رکود تَرَک خوردند آیا می‌دانستید که برف‌پاک کن خودرو را یک زن اختراع کرده است؟ 16 روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد پساتحریم؛ چشم‌انداز صادرات شیشه خودرو به اروپا اتومبیل‌های خرده شیشه‌دار…!
Back to top