اقدامی برای صفر شدن حوادث خودروهای CNG‌ سوز

عصر خودرو- مجموعه وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد در حال پیگیری و اجرای طرحی هستند که تا اول آبان ماه سال 98، تمامی خودروهای گازسوز شناسایی، اصلاح و استانداردسازی شوند.

Friday 01 March 2019 - 16:48:00

اقدامی برای صفر شدن حوادث خودروهای CNG‌ سوز

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، توسعه ظرفیت‌های عرضه سوخت CNG در کشور با وجود 4 میلیون خودروی دوگانه سوز و همچنین ارزان‌تر بودن این نوع سوخت و آلودگی بسیار کمتر آن نسبت به بنزین، گازوئیل و LPG که از آن به عنوان سوخت پاک یاد‌ می شود، اهمیت بسیاری دارد.

در خصوص مسائل مرتبط با سوخت CNG از سهم این سوخت در سبد مصرف سوخت کشور، مشکلات زیرساختی، انفجارهای گاه و بیگاه مخازن CNG و .... با حمید قاسمی ده چشمه مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

* تعیین سهم انواع سوخت در سبد سوخت کشور مشخص است؟

** ما در حال حاضر متولی خاصی برای سبد سوخت نداریم، به‌گونه ای که بگوییم کشور تصمیم گرفته چه نوع سوختی، چه میزان سهم در سبد سوخت داشته باشد، این‌گونه نیست. ما یک همایش ملی برای این‌کار برگزار کردیم و در قالب آن تلاش کردیم این مسئله را به صورت استاندارها بیان کنیم. وضعیت امروز خودمان را در بخش سوخت بسنجیم، پتانسیل موجود را بیان کنیم و امکان دستیابی به این پتانسیل‌ها در سالهای آینده را برآورد کنیم.

* سهم CNG در سبد سوخت کشور در حال حاضر چه میزان است؟

** در وضع موجود تقریبا 13 درصد سهم سبد سوخت کشور در بخش خودروهای سنگین و سبک به CNG تعلق دارد. اگر فقط حمل‌و نقل سبک را در نظر بگیریم، حدود 19 درصد سوخت خودروهای سبک کشور با CNG تأمین می شود. البته برنامه‌های قبلی برای سهم CNG در سبد سوخت این نبوده، اعداد مدنظر برنامه‌ها بزرگ‌تر از این بوده است. ما درخواست افزایش سهم CNG‌ در سبد سوخت کشور را به متولیان امر داده‌ایم و اعتقاد داریم که این ظرفیت در کشور وجود دارد که سوخت پاک CNG سهم بیشتری از سبد سوخت کشور را به خود اختصاص دهد.

اجازه خواستیم با دو نوع تکنولوژی این‌کار را انجام دهیم که یکی تکنولوژی تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه‌سوز است و دیگری تکنولوژی تولید خودروهای پایه گازسوز است. می‌توانیم در هر دو مسیر جلو رفته و سهم CNG را افزایش دهیم.

* به دنبال تبدیل خودروهای موجود در چرخه حمل و نقل کشور به خودروهای دوگانه سوز هستید؟

** در حال حاضر حدود 21 میلیون و 700 هزار خودرو در کشور تردد می کنند که از این تعداد یک میلیون و 870 هزار دستگاه خودروی سنگین و دیزلی هستند و حدود 20 میلیون خودروی باقی‌مانده خودروی سبک هستند.

از حدود 20 میلیون خودروی سبک، حدود 4 میلیون و 100 هزار خودرو به صورت مجاز، غیرمجاز و حتی زیرپله‌ای دوگانه سوز شده اند و در حال حاضر در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG، سوخت‌گیری می کنند.

از مجموع 4 میلیون و 100 هزار خودروی گازسوز، 2 میلیون و 800 هزار خودرو توسط خودروساز به صورت تولید کارخانه‌ای گازسوز بوده، 914 هزار خودرو را وزارت نفت از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز تبدیل کرده و بقیه نیز به صورت غیرمجاز تبدیل شده‌اند.

در حال پیگیری یک مکانیزمی با وزارت صنعت و سازمان استاندارد، زیر نظر معاونت امور زیربنایی رئیس جمهوری هستیم تا همه خودروهای گازسوز را شناسایی کنیم. از این طریق تمامی خودروهای گازسوز شده به صورت مجاز و غیرمجاز را از طریق فراخوان شناسایی می کنیم تا سیستم‌های گازسوز این خودروها بررسی و استاندارد شده و سلامت این خودروها تأیید شوند.

* به عبارتی لیستی از تمامی خودروهای گازسوز کشور تهیه می‌شود؟

** در زمان لازم می توانیم این لیست را در اختیار داشته باشیم. درواقع تا اول آبان سال 98 به ما فرصت داده شده است. ما اکنون لیستی از تمام کارگاههای مجاز تبدیل کننده خودرو با هماهنگی با وزارت کشور در اختیار داریم. به دنبال این هستیم به استاندارد خاصی از شکل تبدیل و صدور گواهی‌نامه معتبر سوخت برسیم. خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد صورت گرفته، به یک جمع‌بندی کلی رسیده‌ایم و این کار پیاده‌سازی خواهد شد.

* روش اجرا، بر اساس خوداظهاری مالکان خودروهای دوگانه سوز است؟

** ما در جایگاه‌هایمان دوربین نصب می‌کنیم تا خودروهای گازسوز شناسایی شوند. وزارت صمت نیز سامانه‌ای ایجاد کرده که مالکان خودروهای گازسوز ثبت‌نام کنند. آگهی‌های مربوطه را نیز در جایگاه‌های عرضه بنزین و CNG نصب کرده‌ایم. با کمک اتحادیه سوخت‌های جایگزین که تمامی واحدهای تبدیل زیر نظر این اتحادیه هستند، داریم کار را جلو می‌بریم. نیروهای آموزش‌دیده به اضافه همکاری با بازرسان سازمان استاندارد و شرکت‌های بازرسی که مجوز بازرسی دارند، همه و همه به صورت مجموعه ای کامل وارد کار می شوند تا بحث تبدیل به درستی انجام شود.

* تمام این هدفگذاری‌ها قرار است تا اول آبان سال 98 به نتیجه برسد؟

** بله، در این تاریخ باید به این برسیم که تمامی خودروهای تبدیلی شناسایی شده و بعد از این تاریخ باید بدانیم هر ماشینی که وارد جایگاه‌های عرصه سوخت CNG شده، ماشینی هست که سامانه سیمفای وزارت کشور آنرا شناسایی می کند. این سامانه اجازه گاززدن به این خودروها می دهد. در حال حاضر سامانه سیمفا فعال است اما اینکه خودروهای گازسوز همگی مجوز سوخت‌گیری را در قالب این سامانه اخذ کنند، در حال پیگیری است و هنوز تکمیل نشده است.

* با این کاری که انجام می‌شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که در جایگاهی یک خودروی گازسوز در زمان سوخت گیری منفجر شود؟

** دقیقا یکی از اهداف این کار، افزایش ایمنی خودروهای گازسوز است. وقتی خودرویی منفجر می شود هم به شخص ضربه می زند و هم خساراتی را برای جایگاه عرضه سوخت به دنبال دارد. می توانیم بگوییم با شناسایی و استانداردسازی روند تبدیل، دیگر شاهد بروز این‌گونه اتفاقات نخواهیم بود.

* یعنی ترکیدن‌های خودروهای CNG سوز، تماما مربوط به خودروهایی بوده که به صورت غیرمجاز و غیراستاندارد تبدیل شده بودند؟ ممکن است برای خودروهایی که به صورت مجاز و حتی کارخانه‌ای گازسوز شدند هم اتفاقی رخ دهد؟

** خوشبختانه در صنعت CNG در بخش خودرویی، می توانم بگویم که خودروها ایمن هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خود من در بدو ورود به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فکر می کردم که خودروهای CNG سوز خودروهای خطرناکی هستند، چرا که در فضای رسانه ای کشور بیشتر انفجارهای این خودروها نمایش داده شده و عباراتی چون بمب متحرک برای این قبیل خودروها به کار برده شده که ذهن را نسبت به گازسوز بودن خودرو می ترساند. ولی بعدا که در این حوزه بیشتر ورود کردم دیدم که استانداردهای ساخت ما در بخش گازسوز بودن خودرو و مخازنی که می سازیم استانداردی بسیار قوی و کارآمد است.

به ضرث قاطع تا فشار 400 بار هیچ اتفاقی برای مخازن CNG خودروها نمی افتد. فشار تنظیمی سوخت CNG در مخازن خودروها روی 200 بار است، یعنی تا دوبرابر آن هم، هیچ اتفاقی برای این مخازن نمی افتد و این فشار نرمال 200 بار، نصف ظرفیت قابل تحمل مخازن است. البته فشار انفجار مخازن ما باز هم از این رقم بالاتر است و روی رقم 630 بار است. این رقم هم در آزمایش‌ها و تست‌ها به صورت عملی دیده شده؛ در تست‌های مربوطه فشار را آنقدر بالا می بریم تا در نقطه‌ای شکافت ایجاد شود و این نقطه، فشار 630 بار است. از ابتدای صنعت CNG در ایران تا امروز 83 مخزن CNG ترکیده اند.

* یعنی کل اتفاقاتی که در بخش خودروی CNG افتاده و منجر به ترکیدگی مخزن و انفجار شده، 83 مورد بوده؟

** مجموع اتفاقات 83 مورد بوده که دلیل بروز 53 مورد از این 83 اتفاق، دستکاری مخزن بوده است. یعنی به هر دلیلی در بخشی از نقاط مخزن برشکاری انجام شده بود و دوباره جوشکاری شده و نفر بعد که خواسته از این مخزن استفاده کند از این دستکاری یا عواقب آن بی اطلاع بوده و در اولین جایگاه، درهنگام سوخت‌گیری دچار انفجار شده است.

پروسه ساخت مخازن CNG به گونه‌ای است که این مخازن باید یکپارچه باشند و هرنوع دستکاری آنها منجر به انفجار می شود. این مخازن در دمای 1100 درجه و با ضخامت یک سانتیمتری و با ورق خاصی رول می شود تا بتواند در مقابل فشار سوخت گاز، ظرفیت کافی را داشته باشد. وقتی به هر دلیل این ضخامت و یکپارچگی بدنه مخزن با دستکاری ها و برشکاری ها، تحت تأثیر قرار گیرد، بروز انفجار از همان نقطه برشکاری شده، طبیعی است.

از 83 مورد حادثه، تعدادی از حوادث مربوط به وانت بار‌های دو مخزنه بوده که مخزن پایینی آنها در تماس درازمدت با آب و باران و گل و لای، خوردگی داشته اند. در طی زمان برای این قبیل وانت بارها فراخوان زده شد تا برای اصلاح مخازن خود مراجعه کنند. تاکنون به جز 1000 وانت باری که هیچ آدرسی از آنها در دست نبوده، بقیه مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته اند.

بقیه موارد هم چند مورد تبدیل زیرپله‌ای بوده که تبدیل خودروی بنزین سوز به گاز سوز بر اساس اصول صحیح و استانداردها صورت نگرفته بود. در واقع اگر خودرو به صورت اصولی تبدیل شده باشد و مخازن آن دستکاری نشود، این مخازن به راحتی تا 10 تا 12 سال کارآیی دارند و نباید دچار حوادثی چون انفجار و ترکیدگی شوند.

برخی از خودروهای تبدیل زیرپله‌ای که دچار انفجار شده‌اند از مخازنی که در تست‌ها رد می شود استفاده کرده‌اند. این مخازن به بازار آزاد راه پیدا می کنند، دوباره همین مخازن برمی گردند و به عنوان مخزن، ارزان تر دم دست مردم قرار می گیرند. مردم می بینند مخازنی ارزان تر وجود دارد، کسی که کارگاه زیرپله‌ای و غیرمجاز تبدیل خودرو را نیز اداره می کند می خواهد سودی کند، این مخزن رد شده در تست‌های فنی را روی خودروی فرد ناآگاه می بندد و همین مخزن در اولین سوخت‌گیری منفجر می شود.

با این مکانیزیمی که برای شناسایی خودروهای گازسوز پیاده خواهیم کرد، این مشکلات حل خواهد شد. چرا که تمامی مخازن شماره سریال دارند، سریالی که معرف شناسنامه مخزن است و در تمامی سیستم‌ها ثبت می‌شود. در تمامی نقاطی که تعمیرات انجام می شود نیز این پلاک‌ها ثبت و خوانده می شود. تمامی پروسه بر مبنای این سیستم خواهد بود و جلوی تقلب و دستکاری انسانی گرفته می شود.

برچسب ها

خودرو دوگانه سوزخودرو گازسوزاستاندارد خودرویی
مطالب مرتبط بیشتر
تعویض رایگان مخازن گاز تاکسی‌های دوگانه‌سوز پیشنهاد واردات خودروی دوگانه سوز معضل انفجار خودروهای دوگانه‌سوز قابل حل است جزییات تغییرات استاندارد در آیین‌نامه جدید واردات خودرو حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز افزایش می یابد ادعای کوتاه آمدن روسیه از استاندارد خودرو، یک شوخی تلخ است ظرفیت تولید یک میلیون مخزن سی ان جی در کشور توضیحات سایپا در خصوص عایق حرارتی خودروی ساینا S دوگانه‌سوز نگاهی به سدان اقتصادی و دوگانه سوز سایپا استانداردهای 85 گانه خودرویی باید مطابق قانون رعایت شود تولید خودروهای گازسوز افزایش می‌یابد آپشن‌های اجباری جدید ماشین های داخلی را بشناسید تولید محصولات ایران خودرو با دو استاندارد جدید آیا وانت نیاز به چراغ روشنایی در روز دارد؟ آمادگی ایران خودرو برای گازسوز کردن خودرو‌ها «نیسان آبی» منجی دوگانه‌سوزها گاز تمامی جایگاه‌های سوخت CNG وصل شد تولید تمام محصولات ایران خودرو با استانداردهای 85 گانه تردد 2.9 میلیون خودروی فرسوده در تهران لزوم تناسب سوخت مصرفی با استانداردهای خودرویی فشار استانداردهای اجباری بر تولید خودرو حذف خودروی پاک از واردات الزام خودروهای وارداتی به رعایت استاندارد روز اروپا برداشته شد خودروی دوگانه‌سوز وارد کنید عرضه 23 میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی در شبانه‌روز استاندارد تهران: زیر بار فشار خودروسازان نمی‌رویم عدم تعادل بین کیفیت سوخت و استاندارد الزامی آلایندگی فصل پایانی خودروهای دوگانه‌سوز؟ آمادگی ایران‌خودرو برای عبور از استانداردهای سخت‌گیرانه سیاست تکلیفی این بار در مورد دوگانه‌سوزها تاکید مدیر عامل گروه سایپا بر تولید و‌ عرضه قطعات استاندارد و با کیفیت خودرو دنا استاندارد ایمنی عابر پیاده را دریافت کرد سورن پلاس دوگانه سوز از مردادماه وارد ناوگان تاکسی‌رانی می‌شود چرا خودروساز و بازار، دوگانه‌سوزها را پس زدند؟ تولید خودرو‌های گاز سوز در گرو سیاست‌های وزارت نفت رونمایی از تاکسی‌های جدید دوگانه‌سوز در کشور نوسازی 10 هزار تاکسی با سورن پلاس دوگانه‌سوز استفاده از سیلندر گاز مایع برای سوخت خودرو ممنوع است سمند و تیبا از فهرست تمدید اعتبار سازمان استاندارد حذف شدند صرفه‌جویی 350 میلیون لیتر بنزین با گازسوز کردن 200هزار خودرو خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی رایگان دوگانه سوز می شوند دوگانه سوزها در خط پایان تولید دو راهکار مجلس برای احیای دوگانه‌سوزها اولتیماتوم پلیس به خودروسازان؛ مانع از فروش خودروهای غیراستاندارد می‌شویم ایمن‌سازی خودروهای دوگانه‌سوز در انتظار تهیه شیوه‌نامه‌ها اختلاف قیمت خودرو بنزینی و دوگانه‌سوز; 70 میلیون تومان! کم‌سویی چراغ تولید دوگانه‌سوزها استانداردهای تعلیق شده خودرو کدامند؟ میانگین استاندارد خودروهای داخلی یورو 2 است آیا رانندگان مجاز به تغییر سیستم استاندارد خودرو هستند؟ دوگانه‌سوز کردن کدام خودروها رایگان است؟ تولید دوگانه‌سوزها نصف شد صرفه‌جویی 300 میلیون لیتری مصرف بنزین با تولید 45 هزار خودروی گازسوز امکان ثبت‌نام در سامانه دوگانه‌سوز کردن خودروها از امروز چراغ اول برای تولید خودروی دوگانه‌سوز روشن شد قرارداد تولید 45 هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز امضا شد ضرورت حمایت و تامین مالی تولید دوگانه‌سوزها آمادگی تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز قرارداد تولید 45 هزار خودروی دوگانه‌سوز امضا می‌شود خروج موقت سامانه تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز از دسترس انعقاد قرارداد تعویض مخزن 150 دستگاه اتوبوس گازسوز دوگانه‌سوزها در نزدیکی خط پایان طرح دوگانه‌سوزی خودروها شکست خورد‌؟ سقوط تولید دوگانه‌سوزها چالش ‌استاندارد در ابرپروژه خودرویی صمت مردم از خرید سیلندرهای گاز کارکرده خودرو پرهیز کنند تعیین تکلیف استانداردهای تعلیقی خودرو افت تولید دوگانه سوزها انتشار ذرات آلاینده وسایل نقلیه دیزلی کاهش می یابد پژو 206 از خط تولید خودروسازان خارج شد؟ دوگانه سوزها احیا می‌شوند؟ داخلی سازی شش آزمون خودرویی بازرسی و آزمون 9هزار مخزن CNG خودروی دوگانه سوز ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی افزایش می‌یابد افزایش ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی نفس‌های آخر دوگانه‌سوزها خودروهای دوگانه‌سوز در پیچ و خم جاده تولید سهم مسافربرهای اینترنتی برای دوگانه‌سوز کردن خودرو جزئیات مصوبه جدید دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی و مسافربر‌های شخصی کاهش تولید دوگانه‌سوزها اثر منفی یک خبر روی ثبت نام متقاضیان خودروهای دوگانه سوز تاکسی های اینترنتی فقط یک چهارم هزینه تبدیل به دوگانه سوز را می پردازند یکساله شدن طرح تبدیل خودروها به دوگانه سوز چه تعداد ماشین شخصی رایگان گازسوز شدند؟ رشد 76 درصدی تولید دوگانه‌سوزها 100 هزار خودروی عمومی در کشور رایگان گازسوز شد 9 استاندارد خودرو تعلیق شد آخرین وضعیت دوگانه‌سوز کردن تاکسی‌ها اولویت قرارگرفتن 200 هزار خودروی شخصی برای تبدیل به دوگانه سوز گازسوزکردن رایگان حدود 84 هزار خودرو در سال 99 خودروهای دوگانه‌سوز حذف می شوند؟ دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های شخصی با 2 میلیون تومان آغاز نام‌نویسی مسافربرهای شخصی برای دوگانه سوز کردن خودرو با CNG آغاز طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز تولید دوگانه‌سوزها در مدار رشد 70 هزار خودرو عمومی در کشور رایگان گازسوز شد ثبت نام 203هزار خودرو برای گازسوزشدن رایگان چه تعداد خودرو دوگانه‌سوز شدند؟ سرمایه‌گذاری 14 هزار میلیارد تومانی در صنعت سی.ان.جی خیز خودروهای دوگانه‌سوز پارادوکس عرضه در بازار خودرو آغاز دوگانه سوز کردن تاکسی‌های اینترنتی از دو هفته آینده دوگانه سوز شدن 52 هزار دستگاه خودرو در کشور طی 7 ماه گذشته آغاز ثبت‌نام دوگانه‌سوزکردن خودروهای مسافربر اینترنتی از آذرماه 3 مزیت اصلی گازسوزکردن خودروهای عمومی چیست؟ تمام کارگاه‌های تبدیل خودروها به دوگانه سوز باز است پنج مزیت اصلی افزودن گاز طبیعی به سبد سوخت خودرو خودروهای دوگانه‌سوز؛ انتخاب سناریوی برتر در توسعه پایدار پورشه و ماشین‌های رسوبی در گمرکات منطبق با استاندارد اجباری نیست 43 هزار خودرو عمومی در کشور رایگان گازسوز شدند متقاضیان گازسوز کردن خودرو بخوانند تولید دوگانه‌سوزها در مدار رشد علت افزایش قیمت نجومی خودرو‌های شخصی گازسوز چیست؟ رشد تولید دوگانه‌سوزها 350 هزار خودرو در صف دوگانه‌سوز شدن تعلل وزارت صمت در صدور گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوز کارگاهی با گازسوز کردن خودروها چقدر در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود؟ چه زمانی تاکسی‌های اینترنتی دوگانه سوز می‌شوند؟ آغاز ثبت‌نام مسافربرهای شخصی در طرح تبدیل به دوگانه سوز تا دو هفته آینده پنج سال بازرسی دوره‌ای رایگان برای ثبت‌نام کنندگان در طرح خودروهای دوگانه سوز عمومی بازرسی دوره‌ای رایگان می‌شوند تجهیز 186 کارگاه برای تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز انتخاب کارگاه‌های تبدیل سی‌ان‌جی برای متقاضیان امکان‌پذیر شد آغاز روند اصلاح کارت خودروهای دوگانه‌سوز تولید دوگانه‌سوزها رشد کرد سیلندرهای گاز خودروهای سواری استاندارد است مسافربرهای شخصی، در نوبت گازسوزشدن استقبال 95 هزار خودرو از طرح تبدیل رایگان به دوگانه سوز ممانعت از سوختگیری خودروهای دوگانه سوز غیراستاندارد آغاز طرح تبدیل یارانه ای خودروهای مسافربر شخصی به گازسوز زمان دوگانه سوز شدن خودرو‌های اینترنتی مشخص شد خودروهای عمومی رایگان گازسوز می شوند انتقاد از انجام معاینات فنی آفلاین برخی مراکز معاینه فنی خودروهای گازسوز ایمن‌تر از خودروهای بنزینی است رشد تولید دوگانه‌سوزها در بهار 99 گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوز ثبت شده در سامانه سیمفا اعتبار دارد چه تعداد خودرو تاکنون رایگان دوگانه سوز شده اند؟ انتقاد وزارت صنعت از استانداردهای جدید خودرویی بیشترین انفجار خودرو‌های گاز سوز دستکاری مخازن است تأیید مشخصات بیش از 16 هزار خودرو عمومی برای تبدیل به گازسوز خودروهای CNG‌ سوز بمب متحرک هستند؟ چرا رانندگان از طرح دوگانه سوز شدن خودرو‌ استقبال نمی‌کنند؟ صدور گواهی سلامت برای خودرو‌های دوگانه سوز ثبت نام متقاضیان خودروهای دوگانه‌سوز از طریق سایت irngv.ir ثبت‌نام 60هزار خودرو برای دوگانه‌سوزی طرحی که 2 میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌کند ممنوعیت تحویل سوخت سی.ان.جی به خودروهای گازسوز غیرمجاز مالکان خودرو پس از فرایند دوگانه سوز کردن نسبت به دریافت گواهی سلامت اقدام کنند افزایش 2 برابری ظرفیت دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی تا پایان تیر صرفه جویی 60 درصدی هزینه سوخت برای خودرهای دوگانه سوز گازسوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی رایگان است ضعف قانونی مانع نظارت بر کارگاه‌های دوگانه‌سوزسازی خودروهاست لزوم دریافت گواهی سلامت برای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز ثبت‌نام 56 هزار خودرو برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز شمارش معکوس تولید کارخانه‌ای خودروهای دوگانه‌سوز گاز طبیعی یا گاز مایع؛‌ جایگزین مناسب بنزین کدام است؟ ثبت نام 51 هزار خودرو برای دوگانه‌سوزکردن در سامانه وزارت نفت ممنوعیت سوختگیری خودرو‌های گازسوز غیرمجاز صرفه جویی در مصرف سوخت با گازسوز کردن خودرو +جدول شرایط گازسوز کردن رایگان خودروها چیست؟ 4600 خودرو شامل طرح رایگان تبدیل خودرو شدند طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی کلید خورد صرفه‌جویی 13 میلیون تومانی با گازسوزکردن خودروهای عمومی ثبت نام 45 هزار نفر در سامانه گازسوز کردن خودرو آخرین وضعیت ثبت‌نام دوگانه‌سوز کردن خودروها ثبت نام 480 هزار خودرو بنزینی برای تبدیل به دوگانه‌سوز جزئیات گازسوز کردن تاکسی‌های اینترنتی اعلام شد تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان به دوگانه سوز صرفه‌جویی 12 میلیون لیتری مصرف بنزین با گازسوز کردن خودروهای عمومی سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی رونمایی شد تبدیل یک میلیون و 460 هزار خودروی عمومی بنزینی به دوگانه سوز آغاز ثبت نام متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی ارزش خودروی خود را رایگان افزایش دهید چرا مردم خودروی CNG سوز نمی‌خرند؟ آغاز ثبت نام گازسوز کردن خودروها تا هفته آینده ثبت نام از متقاضیان دوگانه سوز کردن خودرو‌ها، به زودی ماهانه 50 هزار خودرو گازسوز می‌شود سهم 30 درصدی سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها تولید دوگانه‌سوزها نصف شد حذف برخی از استانداردهای 85 گانه مهلت اجرای استانداردهای خودروسازان به دلیل کرونا تمدید نمی‌شود اجرای استاندارد یورو5 در انتظار تصمیم هیات دولت وام 2.5 میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها در سال جدید دوگانه سوز کردن خودروها نباید روی قیمت خودرو تاثیر داشته باشد مشکلات موتورهای گازسوز (بخش اول) گازسوز شدن 36 هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض تا پایان سال نحوه ثبت‌نام برای گازسوز کردن رایگان خودرو دوگانه سوز کردن تاکسی، وانت و مسافربرهای شخصی معاف از مالیات شد طرح شتاب زده تبدیل خودروهای بنزینی به گاز سوز طرح ملی دوگانه سوز کردن رایگان ناوگان عمومی آغاز شد 36 هزار خودرو تا پایان سال دوگانه سوز می‌شوند تمام خودروهای عمومی تا دو سال آینده گازسوز می‌شوند گازسوز کردن پراید چقدر آب می‌خورد؟ + نرخ‌ سایر خودروهای داخلی جزئیات دوگانه سوز کردن یک میلیون و 400 هزار خودروی عمومی آغاز گازسوز کردن رایگان یک میلیون و 464 هزار خودرو وام بلاعوض برای دوگانه‌سوز کردن یک و نیم میلیون خودرو تست خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای زیر نظر اتحادیه سوخت‌های جایگزین انجام می‌شود بررسی آخرین وضعیت CNG سوز شدن خودروها در کمیسیون انرژی با گاز سوز کردن خودرو‌ها چقدر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود؟ اختصاص بودجه 6 میلیاردی برای گازسوز شدن خودرو‌ها درآمد 3 هزار میلیارد تومانی دولت با ورود گاز مایع به حمل ونقل جلوگیری از سوختگیری خودروهای خطرزا نیازمند اقدام عاجل دوگانه‌سوز کردن بدون شیوه‌نامه اجرایی آخرین جزئیات طرح رایگان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی هشدار درباره مصرف سوخت خودروها علت افزایش قیمت نجومی خودروهای گازسوز چیست؟ گازسوز کردن رایگان خودروها 2 هفته دیگر آغاز می‌شود آغاز تبدیل رایگان خودروها به گازسوز تا دو هفته دیگر 75 درصد گاز اِل‌پی‌جی در سمنان به عنوان سوخت خودرو مصرف می‌شود موتور‌های پایه گاز سوز گران‌تر از خودور‌های تبدیلی هستند جاماندن از موج فزاینده تقاضا برای دوگانه‌سوزها بازی دو سر برد برای دولت و خودرودارها تفاوت سوخت LPG و CNG در چیست؟ تعلیق اجرای سه استاندارد خودرویی رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز تا دو ماه آینده به تقاضاها برای دوگانه‌سوز کردن خودروها پاسخ می‌دهیم ممنوعیت سوخت‌گیری خودروهای گازسوز غیرمجاز ثبت‌نام 70 هزار نفر برای دوگانه‌سوز کردن خودرو پس از سهمیه‌بندی بنزین امضای تفاهمنامه 6500 میلیارد تومانی بین وزارت نفت و خودروسازان تولید روزانه 300 تا 800خودروی دوگانه سوز تا پایان سال واردات قطعات خودرو‌های گازسوز ممنوع است مراقب مراکز غیرمجاز تبدیل سوخت باشید مسیر برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها باز است تبدیل یک میلیون و 400 هزار خودرو عمومی به دوگانه سوز 65 هزار میلیارد دلار تسهیلات برای دوگانه سوز کردن یک میلیون خودرو تبدیل 6 هزار خودروی گازوئیلی به CNG آمادگی ایران خودرو برای تولید روزانه 400 دستگاه خودرو دوگانه سوز هزینه گازسوز کردن پراید چقدر است؟ + تغییرات قیمت مخازن نو تاثیر مصوبه شورای اقتصاد برای ارائه‌ی تسهیلات دوگانه‌سوز کردن خودروها تفاوت قیمت خودروهای دوگانه‌سوز با تک‌سوز چقدر است؟ + آخرین نرخ‌ها موج‌سواری بر دوگانه‌سوزها صرفه جویی 6 میلیون تومانی هر خودروی گازسوز جهش دوم در توسعه CNG آخرین جزئیات گازسوز کردن خودرو های سواری فرسوده‌هایی که دوگانه سوز می‌شوند مزایای دوگانه‌سوز کردن خودروها بررسی شرایط دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک بلاعوض جزئیات کمک بلاعوض برای گازسوز کردن خودرو‌ها پژو 2008، با کیفیت ترین خودرو تولیدی سال 97 هفته آینده جزئیات طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اعلام می شود ثبت روزانه 40هزار تقاضا برای دوگانه‌سوز‌کردن خودرو جزئیات دوگانه‌سوز شدن ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شد سراب دوگانه‌سوزها خطر درکمین خودروهای دوگانه‌سوز خودروهای عمومی برای دوگانه‌سوز شدن کمک بلاعوض می‌گیرند استفاده از مخازن CNG غیرمجاز روی خودروها خودرو‌های عمومی برای دوگانه‌سوزشدن کمک بلاعوض می‌گیرند هشدار نسبت به گازسوزکردن خودروها در مراکز غیر مجاز هموطنان از گازسوز کردن خودروها در مراکز غیرمجاز پرهیز کنند مراقب مراکز غیر مجاز گاز سوز کردن خودروها باشید سلامت خودروهای دوگانه سوز زیرذره بین خبر مهم رئیس سازمان استاندارد در حوزه خودرو وجود 5 میلیون خودروی گازسوز در کشور شهروندان به مراکز غیرمجاز گازسوز کردن خودرو مراجعه نکنند متولی دو‌گانه‌سوز کردن خودروها مردم نگران افزایش قیمت تبدیل خودرو‌ها به گازسوز نباشند سرنوشت وام 2.5 میلیون تومانی دوگانه‌سوز کردن خودرو افزایش 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای گازسوز چالش دوگانه‌سوزهای کارگاهی متقاضیان گازسوز کردن خودروها بخوانند هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟ استفاده از خودرو‌های گازسوز، بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین مردم برای گاز سوزکردن خودروی خود چکار کنند؟ موج تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز خودرو خود را گازسوز بکنیم؟ قیمت خودرو گازسوز در بازار تهران +جدول کاهش 15 درصدی مصرف سی ان جی در کشور نسخه پیچی با رویکرد توسعه گازسوزها افزایش استفاده از سوخت گاز در گرو تعدیل قیمت اعلام توقف خودروهای غیراستاندارد دوشنبه آینده تجدیدنظر در همکاری با خودروسازانی که از ایران رفتند رعایت 85 استاندارد خودروسازی از ابتدای زمستان امسال الزامی است احتمال تمدید مهلت برای توقف خطوط تولید خودرو‌های غیراستاندارد استاندارد ملی سیلندرهای گاز نصب شده بر روی خودروها تدوین شد کاهش شدید تیراژ دوگانه‌سوزها خودروهای داخلی با استاندارد فاصله زیادی دارد اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو به شوخی گرفته شده است صدور گواهی سلامت برای خودروهای دوگانه‌سوز تبدیلی استاندارد‌های 85گانه خودرو اجرا خواهد شد امکان دوگانه سوز کردن خودروهای دیزلی وجود دارد واکنش استاندار تهران نسبت به عدم استانداردسازی خودروهای داخلی مجلس خودروسازها را مکلف به تولید 30درصد از تولیدات‌شان بر پایه گازسوز کند شروع زمستانی دوگانه‌سوزها جزئیات تخصیص وام 2.5 میلیون تومانی به خودروها خودروسازان در الزامات استاندارد چانه زنی نکنند گازسوز کردن خودرو چقدر هزینه دارد؟ استراتژی؛ حلقه مفقوده دوگانه‌سوزها تردد 4 میلیون و 300 هزار خودروی گازسوز و دوگانه سوز در کشور وام 2.5 میلیون تومانی برای گاز سوزکردن خودروها چند درصد تاکسی‌های کشور دوگانه سوزند؟ عملیاتی شدن وام 2.5 میلیون تومانی برای گاز سوز کردن خودروها آغاز به کار 1100 کارگاه تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز خودروهای دوگانه‌سوز تبدیلی چگونه گواهی سلامت دریافت کنند؟ ساخت مخزن گاز خودرو با پوست گردو دوگانه‌سوزها بدون گواهی سلامت نمی‌توانند سی‌ان‌جی دریافت کنند نفس دوگانه‌سوزها به شمارش افتاد اجرایی شدن طرح ایمن سازی خودرو‌های گاز سوز در دی ماه 98 آغاز ثبت‌نام دریافت گواهی سلامت خودروهای دوگانه سوز خودروهای گازسوز نسل جدید در راه است ساماندهی و تامین ایمنی خودروهای دوگانه سوز استفاده از کدام خودروهای گازسوز خطرناک است؟ تصمیمات دولت برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز ضرورت ارتقای استانداردهای 53 سه گانه خودروها خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول جاده ناهموار تولید دوگانه‌سوزها خودرویمان را گازسوز کنیم یا نکنیم؟ استاندارد خودروسازان در سال 98 متحول می‌شود؟ 1.5 میلیون خودرو بین شهری، گازسوز می‌شوند اعمال 50 استاندارد از 120 استاندار اروپایی برای خودروهای داخلی نیمی از خودروها نمی‌توانند استانداردهای لازم را کسب کنند خودروهایی که در آزمایش استاندارد قبول نشوند، متوقف خواهند شد تایید استاندارد خودرو در استان سمنان انجام می شود گزارش ارزشیابی کیفی خودرو آذر 97 منتشر شد مزایای توسعه صنعت سی‌ان‌جی در ایران همراهی ISQI در اجرای استانداردهای 85گانه صنعت خودرو تولید دوگانه‌سوزها نصف شد 1.2 میلیون خودرو دوگانه سوز برای استانداردسازی ثبت نام کردند دوگانگی ارائه خدمات به خودروهای دوگانه سوز ناایمن افت 69 درصدی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیوه نامه تایید نوع خودرو بازنگری شد قیمت‌ها بازهم تعیین تکلیف نشد استاندارد‌های 85گانه قابلیت اجرا ندارد استاندارد نبودن ایمنی خودروها موجب افزایش سرقت شده است آیا خودروسازان نقره داغ می شوند؟ بازرسی استانداردهای 85گانه خودرویی آغاز شد آغاز طرح ارزیابی استانداردهای 85 گانه از اول دی تولید دوگانه‌سوزها نصف شد خودروهای مغایر با استاندارد شماره‌گذاری نمی‌شوند سهم 50 درصدی خودروهای استاندارد در کاهش تصادفات جاده‌ای گزینه‌ای به شاخص‌های استاندارد خودرو اضافه نشده است عرضه دوگانه‌سوزها در سراشیبی حذف ایربگ و ترمز ای. بی. اس از خودروها صحت ندارد میزان استاندارد خودروها باید افزایش یابد نصف خودروهای هند تا 2030 گازسوز می‌شوند نظارت غیر مستقیم سازمان ملی استاندارد بر استاندارد جاده‌ای از ابتدای دی‌ماه چه اتفاقی برای خودروها رخ می‌دهد؟ توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد تا یکسال آینده نمره مشتریان به کیفیت خودروها 60 روز سرنوشت‌ساز برای خودروسازان جزئیات گازسوز کردن 20 هزار خودروی سنگین اعلام شد ساماندهی چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در آینده نزدیک استانداردهای 85گانه مطابق با ایران نیست آغاز بازرسی استانداردهای 85 گانه خودرو از دی ماه کاهش مصرف بنزین با استانداردسازی خودروها پاسخ استاندارد در مورد خودروهای پیش فروش 98 خودروهای پیش‌فروش‌ شده در دست‌انداز استاندارد استانداردهای 85 گانه خودرو تغییر نکرده و طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود سئات با آرونای دوگانه‌سوز به فرانسه می‌رود! خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم تلاش برای اصلاح مصوبه تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودروسازان خودرو غیراستاندارد؛ یکی از متهمان افزایش مصرف سوخت مهلت سازمان استاندارد به خودروسازان برای مواجهه با تحریم ها تولید خودرو‌های ناایمن از اول دیماه متوقف می‌شود تولید خودرو‌های نا ایمن متوقف می‌شود کاهش تولید خودرو به بهانه اعمال استاندارد شوکی جدید بر بدنه اقتصاد خودروسازان 5 ماه فرصت استانداردسازی خودروها را دارند کاهش تولید دوگانه‌سوزها مرگ روزانه بیش از 44 نفر در تصادفات رانندگی مظنه فروش خودرو دوگانه سوز در بازار چقدر است؟ تحریم، «استاندارد» را عقب انداخت خبر جدید پیروزبخت درباره استانداردهای 85‌گانه خودرویی ارائه پیشنهاد پرداخت کارت اعتباری به خودروهای دوگانه سوز پیش شرط صدور معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز مدل‌های قبل 91 اعلام شد صدور مجوز 3 خودرو جهت ورود به بازار + اسامی سکوت سازمان استاندارد یک‌ماهه شد کاهش تولید دوگانه‌سوزها استانداردهای 85گانه خودرو بدون وجود زیرساخت اثربخشی ندارد 16 خودرو موفق به رعایت استانداردهای جدید شدند تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها اجرای استانداردها در شرایط فعلی جنگ صنعتی با صنعت خودرو است مخالفت با تعویق یکساله استاندارهای 85گانه‌ خودرویی استانداردهای 85گانه خودرو بدون وجود زیرساخت اثربخشی ندارد گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند کاهش قدرت خرید مردم با اجرای استانداردهای 85گانه اجباری شدن مراجعه خودرو‌های دوگانه سوز به مراکز معاینه فنی از ابتدای تیرماه خودروهای دوگانه سوز غیرمجاز در خراسان رضوی سوختگیری نمی شوند اجرای اجباری استانداردهای 85گانه خودرو؛ راه گریزی نیست الزام به اجرای استانداردهای 85گانه خودرو بلندپروازانه است سرنوشت مبهم استانداردهای 85‌گانه خودرو ادامه روند نزولی تولید دوگانه‌سوزها اجرای پلکانی استانداردهای هشتاد و پنج گانه صنعت خودرو چری تیگو5 فیس لیفت دارای کلیه استانداردهای لازم می باشد از عرش تا فرش دوگانه‌سوزها خط و نشان رئیس سازمان استاندارد برای خودروسازان استاندارد ایمنی خودروهای نسل جدید قانون می شود اولتیماتوم استاندارد به خودروسازان پیشنهادهای اجرای استانداردهای جدید در قالب بسته ای به سازمان ملی استاندارد رفت واگذاری اجرای استانداردهای هشتادوپنج گانه به شرکای خارجی صنعت خودرو استانداردهای لازم برای دریافت معاینه فنی برتر چیست؟ استانداردهای هشتادو هشت گانه ای در کار نیست مدنی:صنعت خودرو بی‌حساب و کتاب اداره می شود از کنترل کیفی خودروسازان راضی نیستیم رعایت استاندارد‌های 85 گانه برای خوروسازان به قوت خود باقی است اجرای دو استاندارد اجباری در سال 98 فرصت‌سوزی خودروسازان برای عرضه محصولات جایگزین دور جدید توقف تولید خودروهای غیر استاندارد یک روز هم به خودروسازان مهلت نمی‌دهیم خط تولید چند خودرو امسال متوقف می شود؟ وقایع نگاری صنعت و بازار خودرو 96 تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها خودروسازان درخواستی برای تعویق در اجرای استانداردها ندادند اختلاف خودروسازان با استاندارد، موضوعات فنی و اجرایی است استانداردهای 85 گانه خودرو تعدیل نمی شود یک خودروی داخلی استانداردهای 85 گانه جدید را پاس کرد رایزنی با سازمان ملی استاندارد برای مهلت دهی به خودروسازان 30 سال چشم به راه خودروی استاندارد استانداردهای 85 گانه، راهگشای خودروسازی با چارچوب های جهانی شرایط برای اعمال استانداردهای 85 گانه خودرویی فراهم نیست وزارت صمت به دنبال بازگشت به استاندارد یورو4 در خودرو های دیزل جزئیات چگونگی تغییر استانداردهای 85گانه خودرویی مناظره تلویزیونی بر سر استانداردهای خودرو پیشنهاد بهزیستی به وزارت صنعت برای تولید خودروهای مناسب سازی شده ارزان وضعیت "ژله‌ای" استانداردهای 85 ‌گانه خودرویی تا دی‌ 97 برای کنار گذاشتن پراید و 405 باید ابتدا به فکر جایگزین باشیم از اجرای استانداردهای 85گانه عقب‌نشینی نمی‌کنیم ناتوانی خودروسازان در تولید استاندارد پس از نیم قرن فعالیت ناامیدی از حذف خودروهای قدیمی افزایش و کاهش تولید دوگانه‌سوزها! ایران بزرگترین دارنده خودروهای ‌گازسوز جهان شد سیاه و سفید استاندارد‌های جدید خودرو استانداردهای 85گانه خودرو پلکانی اجرا شود احتمال توقف تولید 10 خودرو به‌دلیل مصرف سوخت تمام خودروها تا پایان دی 97 به استاندارد 85 گانه مجهز می‌شوند تیغ دولبه استانداردهای جدید؛ خودروسازان درگیر توقف تولید با اجرای استانداردهای جدید نوسازی 61 هزار تاکسی در طرح کلید به کلید ایران خودرو الزام خودروسازان کشور به رعایت استانداردها تغییر ماموریت رنوپارس تردد بمب های متحرک در خیابان های شهر چینی‌ها به استانداردهای خودرویی ایران تن می‌دهند وضعیت تولید دوگانه‌سوزها دوراهی استانداردسازی یا خروج از خط تولید برای خودروسازان یک میلیون خودرو با مخازن فرسوده ' سی. ان. جی ' در کشور وجود دارد تعویض سالانه 300 هزار مخزن سی.ان.جی در کشور پرداخت تسهیلات برای تعویض مخازن فرسوده خودروهای گاز سوز اتاق فکر برای مقابله با بحران خودروسازی خودروهای بی‌کیفیت و فرسوده یکی از عوامل تشدید آلودگی هوا است اعطای وام یک میلیون تومانی به تعویض مخزن خودروهای گازسوز از دهم دی ماه آغاز اجرای طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز از هفته آینده وجود 1 میلیون و 700 هزار خودرو دوگانه‌سوز غیرمجاز در کشور طرح ویژه فروش اقساطی پژو پارس بنزینی و دوگانه‌سوز افت تولید دوگانه‌سوز‌ها متولی تولید و نظارت بر خودروهای گازسوز کدام نهاد است؟ مخازن خودروهای گازسوز در استان بوشهر آزمون استاندارد می‌شوند خودروهای گازسوز باید بازدید دوره‌ای شوند خودروهای گازسوز 9 سال بازرسی نشدند طرح فروش نقدی و اعتباری خودروی وانت آریسان دوگانه سوز خطر حذف بی‌قاعده خودروهای قدیمی تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها افزایش مراکز هیدرو استاتیک خودروهای دوگانه سوز به 55 مرکز در آینده نزدیک مهلت 3 ماهه برای تست خودروهای دوگانه سوز انفجار حیات‌بخش راهبرد تولید خودرو در ایران متناسب با ضوابط جدید استاندارد تغییر می‌کند مشکل معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز حل شد دلیل عدم استقبال از خودروهای گازسوز الزامی شدن جایگزینی خودروهای فرسوده و دولتی با گازسوزها افزایش مراکز معاینه فنی ویژه خودرو‌های CNG سوز ایران 16 درصد خودروهای گازسوز جهان را دارد حداکثر هزینه معاینه فنی خودرو های دوگانه سوز 181 هزار تومان است استانداردهای جدید نباید بهانه افزایش قیمت خودرو شود هزینه تغییر چهره بازار خودرو آیا خودروهای دوگانه‌سوز مقرون‌ به‌صرفه هستند؟ مرجع استانداردهای خودرو تغییر کرد جزئیات 85 استاندارد خودرویی اعلام شد+ فهرست کامل سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان ضرب‌الاجل تعیین کرد نوسان در تولید سواری‌های دوگانه‌سوزها افزایش استانداردهای خودرو بدون توجه به وضعیت اقتصادی به شکست می‌انجامد استانداردسازی خودروها از حرف تا عمل! تغییرات سیستم سیمفا برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز تغییرات تعویق معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز از شنبه اجرا می شود با تولیدکنندگان تعارف نداریم چرایی مصرف سوخت بالای دوگانه‌سوزها 135 هزار خودرو گازسوز آذربایجان غربی نیازمند معاینه فنی است از زمستان آینده هیچ خودروی ایرانی و خارجی غیراستانداردی وارد بازار نمی‌شود دو ماه تا موعد توقف تولید خودروهای غیراستاندارد! تداوم روند نزولی تیراژ دوگانه‌سوزها مالکان خودروهای دوگانه سوز نگران جریمه پلیس طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز 3 ماه به تعویق افتاد با اعلام خبر احتمال توقف تولید 20 مدل خودرو اعلام شد: استانداردهای جدید دور از دسترس نیست مخازن اتوبوس‌های گازسوز با عمر اتوبوس‌ها همخوانی ندارد خودروهای برقی به سرنوشت دوگانه‌سوزها دچار نشوند استاندارد، بهانه گرانی خودرو در سال 97! چانه‌زنی ممنوع! دی 97 آخرین اولتیماتوم استاندارد خودروها خودروهای دوگانه‌سوز قربانی کم‌توجهی سازمان استاندارد ایمنی و استانداردهای خودرو رمز توسعه جهانی بازار فروش است اولین اظهار نظر جامع وزیر صنعت برای همکاری با خودروسازان داخلی و خارجی رعایت استانداردها باعث افزایش قیمت نمی‌شود تولید خودروی فاقد استانداردهای جدید از سال آینده قطعاً متوقف می شود دوگانه‌سوزها ریپ زدند! استانداردهای جدید کیفیت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد سال 97 پایان تولید خودروهای غیر استاندارد افزایش تیراژ دوگانه‌سوزها در چهار ماهه امسال مولفه های جدید استاندارد موجب خروج برخی از خودروها از چرخه تولید می شود 5 دلیل عمده عدم استقبال مردم از سوخت CNG استانداردهای خودرویی یک مجموعه همگن است جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها افت تولید دوگانه‌سوزها فرانسویِ پرطرفدار در گذر از کیلومترها صدور معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز از سامانه سیمفا در آینده نزدیک جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها تولید دوگانه‌سوزها در سراشیبی استقرار نظام استانداردسازی خودرو جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها سرنوشت قدیمی‌ها با ارتقای استانداردهای خودرو تدوین استانداردهای جدید برای تولید خودروهای داخلی افزایش تولید دوگانه‌سوزها در سال 95 تولید خودروهای فاقد استاندارد از سال 97 متوقف می شود برای خودروها استاندارد سرعت در نظر گرفته شود جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها صلاح کار خودروسازان صعود دوگانه‌سوزها اجباری‌شدن 8 استاندارد برای خودروهای ساخت داخل 83 مورد استاندار اجباری خودروها تا پایان سال 97 مهلت استاندارد به خودروسازان اثر استانداردهای جدید روی خودروهای قدیمی جزئیات اجرای استاندارد 83گانه صنعت خودرو افزایش تعداد استانداردهای خودرویی دستور دادستان درباره خودروهای گازسوز جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها رویکرد جدید دولت برای کاهش آلایندگی خودروها خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها رشد تولید دوگانه‌سوزها خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول جدیدترین وضعیت تولید سواری‌های دوگانه‌سوز خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول تردد 2.5 میلیون بمب متحرک در کشور خودروهای گازسوز بازرسی نشده بمب متحرک هستند سازمان استاندارد، استاندارد عمل نمی‌کند! انطباق استانداردهای خودرویی با اتحادیه اروپا استاندارهای جدید خودرویی تا پایان سال ابلاغ می شود منعی برای تولید خودرویی که استاندارها را پاس می کند وجود ندارد جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها رشد اندک تولید دوگانه‌سوزها خدمات پس از فروش پاشنه آشیل خودروسازان توقف تولید خودروهای گازسوز خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول استانداردهای خودروها به 83 مورد ارتقا یافته است اجباری شدن استاندارد یورو 5 برای خودروهای تولید داخل از ابتدای 96 استانداردهای خودرویی افزایش می‌یابد توقف شماره‌گذاری گازسوزها تا اطلاع ثانوی خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول خودروهای گازسوز بازار چند؟ +جدول شماره گذاری 9 تیپ از خودروهای گازسوز متوقف شد افزایش ایمنی، دلیل تاخیرتحویل محصولات دوگانه سوز سایپا مردم از دوگانه سوزکردن خودروها درمراکز متفرقه خوداری نمایند تایید یه یکساله برای استاندارد خودروهای وارداتی دستورالعمل اجرایی استاندارد وارداتی‌ها نهایی شد خودروهای وارداتی زیر چتر استاندارد داخلی تفاوت کارخانه تا بازارخودروهای گازسوز؟+جدول جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها کاهش تولید دوگانه‌سوزها تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟ تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟+جدول تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟+جدول تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟+جدول تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟+جدول تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟+جدول اولین خودرو دوگانه‌سوز تاریخ چه شکلی بود؟ کاهش تولید خودروهای دوگانه‌سوز تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟+جدول جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها تفاوت کارخانه تا بازار خودروهای گازسوز؟ بی میلی بازار به خودروهای دوگانه‌سوز جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها خودرو صفر دوگانه‌سوز بازار چند؟ نوسان در تولید سواری‌های دوگانه‌سوز کپسول گاز مانعی برای ارائه خدمات تاکسی به معلولین با ویلچر است اولین عکس منتشر شده از خودرو دوگانه سوز پورشه جدول قیمت خودروهای صفر دوگانه‌ سوز جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها در کشور جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها رشد تولید دوگانه‌سوزها 45 درصد خودروهای دوگانه سوز به جایگاهها مراجعه نمی‌کنند چراغ دوگانه‌سوزها دوباره سبز‌ شد آخرین وضعیت تولید خودروهای دوگانه‌سوز ارتقاء سیستم های ایمنی کامیون فراز محرز شده است افزایش58 درصدی تولید خودروهای دوگانه ‌سوز در ایران ایران دارنده سومین ناوگان بزرگ خودروهای گازسوز در جهان تکالیف جدید دولت به 3 دستگاه برای توقف تولید و ورود خودروهای غیراستاندارد روی هر خودرو باید 400 تا 500 هزار تومان سرمایه‌گذاری شود افت تولید 2/14 درصدی دوگانه سوزها
Back to top