خودروهای وارداتی زیر چتر استاندارد داخلی

عصر خودرو- در پی واردات برخی خودروهای غیراستاندارد به کشور که در بهار امسال اتفاق افتاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد که ثبت سفارش واردات خودرو متوقف می‌شود.

Sunday 07 August 2016 - 09:27:00

خودروهای وارداتی زیر چتر استاندارد داخلی

به گزارش پایگاه خبری»عصرخودرو» به نقل از تعادل ، در همین راستا، این موضوع در جلساتی با حضور مسوولان وزارت صنعت بررسی شد و قرار بود برای رفع این مشکل، راه‌حل اجرایی ارائه شود. از سوی دیگر سازمان استاندارد اعلام کرد که هیچ نامه‌یی از سوی وزارت صنعت برای ثبات‌بخشی به استاندارد خودروهای وارداتی ارائه نشده است. مسوولان سازمان ملی استاندارد همچنین می‌گویند، تایید اعتبار گواهی استاندارد خودروهای وارداتی تنها به سازمان ملی استاندارد برنمی گردد و در همین راستا، کارگروهی هر 2هفته یک بار در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود که متشکل از سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان توسعه تجارت، سازمان ملی استاندارد و معاونت تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در این نشست مواردی ازقبیل استاندارد، محیط زیست و مقررات داشتن نمایندگی خودروهای وارداتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آنطور که سازمان استاندارد اعلام کرده، تمامی شرایط برای واردات خودروها به لحاظ استاندارد، کیفیت و نمایندگی رسمی بررسی شده و در صورتی که شرایط لحاظ شود، اجازه داده می‌شود نام خودرو به عنوان یک خودرو مجاز برای واردات به کشور در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت درج شود. در این راستا، بر مبنای اطلاعاتی که در سایت وزارت صنعت وجود دارد، واردکننده باید سفارش خودرو مدنظر خود را ثبت کند.

ثبت سفارش در سامانه وزارت صنعت

البته در این زمینه، رییس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد براساس مقررات، 52 استاندارد در زمینه واردات خودرو که در کارگروه بررسی ضوابط استاندارد تدوین شده را پیگیری می‌کند تا خودروهای وارداتی از تاییدیه‌های لازم برخوردار باشند و استانداردهای مورد نظر را پشت سر بگذارند. علاوه بر اینکه مقررات این سازمان کاملا واضح و شفاف است و کالایی که مطابق استاندارد است، می‌تواند وارد کشور شده و اگر خودرویی در یکی از بندهای مورد بررسی، دچار مشکل باشد، به درخواست همان کارگروه از سامانه وزارت صنعت به‌عنوان یک خودرو غیرمجاز برای واردات حذف می‌شود. نیره پیروزبخت در رابطه با ورود قطعات بی‌کیفیت به بازار نیز گفت: سازمان ملی استاندارد متولی نظارت بر استاندارد کالایی است که به صورت رسمی وارد کشور شده است؛ به نحوی که گمرکات و بخش‌های نظارتی باید درخصوص قطعات بی‌کیفیت پاسخگوی سوالات باشند.

پس از انعقاد قرارداد تولید خودرو مشترک میان 2خودروساز داخلی با شرکت سیتروئن و پژو، سازمان ملی استاندارد خواستار بررسی قرارداد‌ خودروسازان شد که گویا خودروسازان در این زمینه همکاری لازم را با سازمان انجام نداده‌اند. اما گلایه سازمان ملی استاندارد در حالی مطرح می‌شود که براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران، 76درصد از خودروهای تولید شده در خردادماه امسال بی‌کیفیت بوده و حتی کمترین استانداردهای لازم را هم نداشته‌اند. از سوی دیگر در شرایطی که سالانه آمار قابل توجهی از تصادفات جاده‌یی به دلیل بی‌کیفیت بودن خودروها ارائه می‌شود، این سوال مطرح است در شرایطی که سازمان ملی استاندارد خود را موظف به تایید استاندارد بودن خودروهای وارداتی یا تولید مشترک می‌داند، چرا باید 76درصد از خودروهای تولید شده، آن هم تنها در یک ماه بی‌کیفیت باشند؟!

عدم همراهی خودروسازان با استاندارد

به گفته معاون سازمان ملی استاندارد، تا به امروز خودروسازان قراردادهای خارجی خود و سطح تکنولوژی فنی خودروهای تولیدی را به سازمان ملی استاندارد اعلام نکرده‌اند و رییس سازمان در این رابطه نیز عدم همراهی خودروسازان را به وزیر صنعت اعلام کرده است. وحید مرندی در این باره افزود: اولویت درخواست سازمان ملی استاندارد بر این اساس بوده که خودروسازان بعد از تولید دچار مشکل نشوند و قبل از تولید مشترک، خودروهای جدید، مغایرتی با استانداردها وجود نداشته باشد. وی افزود: از خودروسازان خواسته‌ایم که پیش از عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی، شرایط مربوط به تولید و طراحی خودرو را به سازمان استاندارد ارائه کنند تا پس از تولید با مغایرت محصولات با استاندارد روبه‌رو نشویم؛ این در حالی است که تا به امروز این کار به سرانجام نرسیده و امیدواریم بتوانیم در جریان قراردادهای جدید با همکاری خودروسازان قرار‌ گیریم.

معاون نظارت سازمان ملی استاندارد در مورد بازنگری استاندارد خودروهای داخلی که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون در حال به‌روزرسانی استاندارد خودروها هستیم تا تعداد استانداردها را از 51مورد به 81مورد افزایش دهیم و برای تدوین این استانداردها برنامه زمان‌بندی 3ساله تعریف شده که تاکنون یک سال از زمان تعیین شده گذشته است. اما تدوین 10 استاندارد جدید خودرو در حال انجام است و مابقی استانداردهای خودرو هم تا 2سال آینده تدوین می‌شود.

تشریح وضعیت بنزین‌های بی‌کیفیت

همچنین یکی دیگر از زمینه‌هایی که در مورد آن سازمان ملی استاندارد مورد انتقاد است، موضوع بنزین‌های بی‌کیفیت است. براساس اطلاعات، از سال 83 استاندارد بنزین اجباری شد، اما به دلیل نبود امکانات لازم در سوی سازمان ملی استاندارد، مسوولیت کنترل بنزین به وزارت نفت سپرده شد، این روند ادامه داشت تا اینکه از انتهای سال 92 این سازمان به صورت جدی در موضوع بنزین ورود پیدا کرد و نخستین نمونه‌برداری از 8 کلان‌شهر در سال 93 اتفاق افتاد. درواقع سازمان ملی استاندارد از سال 93 در پایش کیفیت بنزین ورود پیدا کرد اما هنوز گزارشی از کیفیت بنزین در سال 94 از سوی این سازمان ارائه نشده است.

معاون سازمان ملی استاندارد در این زمینه گفت: بررسی کیفیت بنزین در سال 94 تاکنون نشان داده است که کیفیت بنزین 7درصد نسبت به سال 93 ارتقا داشته و کلان‌شهرهای تهران و شیراز باکیفیت‌ترین بنزین و اصفهان و اراک بی‌کیفیت‌ترین بنزین را داشته‌اند. وی در مورد استاندارد گازوئیل نیز گفت: گازوئیل مشمول استاندارد اجباری نیست اما در ماه آینده نمونه‌برداری‌های لازم از آن انجام خواهد شد تا کیفیت و سطح آلایندگی آن نیز مورد پایش قرار گیرد.

استانداردهای ملی، جایگزین بین‌المللی

در همین رابطه، رییس سازمان ملی استاندارد نیز اعلام کرد که در ادامه روند همکاری سازمان با وزارت نفت، در حال امضا کردن تفاهمنامه‌یی هستیم که بی‌شک اجرایی نیز خواهد شد. پیروزبخت با بیان اینکه بخشی از این تفاهمنامه درخصوص ارتقای کیفیت بنزین است، تصریح کرد: تاکنون وزارت نفت استانداردهای خود را از نهادهای بین‌المللی دریافت و براساس آن عمل می‌کرد که بر اساس این تفاهمنامه قرار شده است با برنامه‌ریزی، در کمیسیون‌های مختلف روی این استانداردها اقدامات لازم انجام شود و همه استانداردهای مرتبط با این حوزه در سازمان ملی استاندارد تحت عنوان استاندارد ملی تدوین شود. به گفته رییس سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت از این پس به سمتی حرکت خواهد کرد که استانداردهای ملی را جایگزین استانداردهای مطابق با شرایط بین‌المللی کند که در کمیته‌های برنامه‌ریزی این موضوع کارشناسان سازمان ملی استاندارد در وزارت نفت حضور دارند. وی گفت: با وزارت بهداشت نیز جلساتی برگزار شده و قرار بر این است باتوجه به مقررات و قوانین بتوان همکاری مشترکی میان دو دستگاه شکل داد.

وی با اعلام اینکه بازنگری در استاندارد بیشتر کالاها و تجهیزات نفتی آغاز شده است، گفت: برخی کالاها مشمول استاندارد شرکتی هستند که در حال تدوین استاندارد ملی برای آنها هستیم. درواقع بازنگری در استاندارد بنزین در دستور کار سازمان استاندارد قرار دارد، اما اجرایی شدن آن نیازمند مصوبه هیات وزیران است. به گفته وی، نحوه اجرای استاندارد بنزین و اینکه مثلا خودروهای تولیدی در چه زمانی با استاندارد یورو4 یا یورو5 عرضه شوند، توسط سازمان محیط زیست مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل‌ها و تفاهمنامه‌های امضا شده میان سازمان ملی استاندارد و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت گفت: دستورالعملی در رابطه با آلاینده‌ها با وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده تا بتوان موضوع آلاینده‌ها را ساماندهی کرد.

برچسب ها

خودرو وارداتیاستاندارد داخلیاستاندارد خودرویی
مطالب مرتبط بیشتر
جزییات تغییرات استاندارد در آیین‌نامه جدید واردات خودرو همه اقدامات نمادین برای وارداتی‌ها ترخیص 7 مدل خودروی وارداتی از گمرک تعداد 1218 دستگاه خودرو از گمرک ترخیص قطعی شد ادعای کوتاه آمدن روسیه از استاندارد خودرو، یک شوخی تلخ است پارادایم شیفت بازار خودرو استانداردهای 85 گانه خودرویی باید مطابق قانون رعایت شود دولت؛ مانع پلاک شدن خودرو‌های صفرِ وارداتی است ضوابط خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی اصلاح شد بازار خودرو در آستانه کاهش قیمت‌ خارجی‌ها! آپشن‌های اجباری جدید ماشین های داخلی را بشناسید دولت برای واردات خودروی کارکرده نیاز به مجوز هیچ مرجعی ندارد تامین سوخت کامیونهای وارداتی کشور با مشکل مواجه شده است تولید محصولات ایران خودرو با دو استاندارد جدید آیا وانت نیاز به چراغ روشنایی در روز دارد؟ آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی از فردا ساعت 12 ظهر تولید تمام محصولات ایران خودرو با استانداردهای 85 گانه تردد 2.9 میلیون خودروی فرسوده در تهران لزوم تناسب سوخت مصرفی با استانداردهای خودرویی فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه فشار استانداردهای اجباری بر تولید خودرو حذف خودروی پاک از واردات الزام خودروهای وارداتی به رعایت استاندارد روز اروپا برداشته شد شرایط پلاک گذاری کامیون و کشنده های وارداتی تعیین شد عرضه 38 خودروی وارداتی در مزایده الکترونیک اموال تملیکی استاندارد تهران: زیر بار فشار خودروسازان نمی‌رویم عدم تعادل بین کیفیت سوخت و استاندارد الزامی آلایندگی آمادگی ایران‌خودرو برای عبور از استانداردهای سخت‌گیرانه آغاز فرایند مزایده خودروهای خارجی از فردا مجلس به دنبال بازنگری در آئین‌نامه واردات خودرو است آئین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود تاکید مدیر عامل گروه سایپا بر تولید و‌ عرضه قطعات استاندارد و با کیفیت خودرو مزیت‌های عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا دنا استاندارد ایمنی عابر پیاده را دریافت کرد وضعیت مبهم 2249 خودروی وارداتی؛ ترخیص، مرجوع یا امحاء؟ 190 دستگاه خودرو تعیین تکلیف شد واردات خودروی 150 میلیون تومانی شبیه آرزو است مجوز 5 ساله به واردات خودرو سمند و تیبا از فهرست تمدید اعتبار سازمان استاندارد حذف شدند واردات دروازه‌ای برای ارتقا کیفیت خودروهای داخلی تجربه رانندگی با کیا سراتو سایپا بعد از 80 هزار کیلومتر چالش‌ واردات خودروهای پنج هزار دلاری سرنوشت بازار خودرو در پسا واردات تصویب کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب جزئیات واردات خودرو اولتیماتوم پلیس به خودروسازان؛ مانع از فروش خودروهای غیراستاندارد می‌شویم سه مسیر ورود خودروهای خارجی نفع دوم واردات خودرو جشنواره Trade in/up premium experience با واردات 50 هزار دستگاه خودرو سواری نیز موافقت شده است پلیس راهور: بازنشدن ایربگ‌ها مطابق با کدام استاندارد است؟ استانداردهای تعلیق شده خودرو کدامند؟ میانگین استاندارد خودروهای داخلی یورو 2 است آیا رانندگان مجاز به تغییر سیستم استاندارد خودرو هستند؟ خودروهای وارداتی تولید 2018 مشمول معاینه فنی شدند واردات خودرو به ایجاد رقابت در این صنعت کمک می‌کند اعلام وضعیت 2249 خودرو به وزارت اقتصاد چالش ‌استاندارد در ابرپروژه خودرویی صمت کلاه‌برداری با وعده فروش خودروهای خارجی مدل 2021 مخالف خودروی خارجی خودش "مگان" سوار می شود بازار خودرو قفل شد آغاز هفته با کاهش قیمت خودروهای خارجی بازار خودروهای خارجی در رکود کامل فرو رفت تعیین تکلیف استانداردهای تعلیقی خودرو قیمت خودروهای وارداتی شکسته می‌شود؟ انتشار ذرات آلاینده وسایل نقلیه دیزلی کاهش می یابد پژو 206 از خط تولید خودروسازان خارج شد؟ فرمول قیمت گذاری خودروهای خارجی مشخص شد داخلی سازی شش آزمون خودرویی مقصد مبهم بازار خودروهای وارداتی صفرکیلومترها در راه بازار قیمت 55 هزار یورویی کامیون‌های وارداتی سمت و سوی واردات خودرو به کشور معدوم‌سازی احتمالی هزار خودروی خارجی 9 استاندارد خودرو تعلیق شد اخذ مالیات خودرو وارداتی با ارز نیمایی مغایر قانون است بالاترین امتیاز رضایت مشتری به ایران خودرو رسید واردات کامیون های دست دوم مساوی با نابودی تجاری‌سازان است اغلب خودروهای مانده در گمرک مشمول قانون قاچاق هستند پورشه و ماشین‌های رسوبی در گمرکات منطبق با استاندارد اجباری نیست آخرین جزئیات از فروش خودرو‌های خارجی به ارگان‌های دولتی پیدا و پنهان خودروهای وارداتی انتقاد وزارت صنعت از استانداردهای جدید خودرویی 1480 میلیارد تومان خودرو وارداتی در گمرکات کشور خاک می‌خورد تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو و کالاهای گروه 4 در گمرکات آزادسازی واردات خودرو، خودروسازان را از خواب خرگوشی بیدار می‌کند حذف برخی از استانداردهای 85 گانه مهلت اجرای استانداردهای خودروسازان به دلیل کرونا تمدید نمی‌شود اجرای استاندارد یورو5 در انتظار تصمیم هیات دولت کامیون‌های وارداتی با قیمت‌های نجومی در سایت‌های اینترنتی! بررسی VIN خودروهای وارداتی برای ترخیص الزامی است وضعیت قیمت و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در سال 99 اتفاقی که خودرو را ارزان خواهد کرد استانداردهای 85گانه خودرویی سختگیرانه نیست آزاد شدن واردات خودرو چقدر جدی است؟ آزادسازی واردات خودرو به کشور چقدر جدی است؟ تعلیق اجرای سه استاندارد خودرویی خرید و فروش خودروهای هیبریدی بیشتر شد قیمت خودرو کره‌ای در بازار تهران + جدول پژو 2008، با کیفیت ترین خودرو تولیدی سال 97 خبر مهم رئیس سازمان استاندارد در حوزه خودرو آزادسازی واردات خودرو در دستور کار نیست قیمت انواع خودروهای هیوندای در بازار 11 آبان 98 قیمت خودروهای وارداتی در بازار امروز 28 مهر اعلام توقف خودروهای غیراستاندارد دوشنبه آینده واردات کدام خودروها احتمالا آزاد می‌شود؟ سورنتو 100 میلیون تومان گران شد دپو شدن 13 هزار خودرو در انبار گمرکات با 400 میلیون چه خودرویی می توان خرید؟ +جدول دپوی 6 هزار خودرو خارجی در گمرکات تجدیدنظر در همکاری با خودروسازانی که از ایران رفتند رعایت 85 استاندارد خودروسازی از ابتدای زمستان امسال الزامی است احتمال تمدید مهلت برای توقف خطوط تولید خودرو‌های غیراستاندارد استاندارد ملی سیلندرهای گاز نصب شده بر روی خودروها تدوین شد قیمت انواع خودرو خارجی در بازار + جدول واردات 540 دستگاه خودرو لوکس با کارت بازرگانی روستایی و مالیاتی که رو هواست روند کاهش قیمت خودرو خارجی در بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟ کاهش قیمت خودروهای خارجی قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار 1 شهریور 98 خودروسازان اجازه کاهش قیمت‌ را نمی‌دهند خودروهای داخلی با استاندارد فاصله زیادی دارد 6 هزار خودرو در گمرک معطل هستند ترخیص خودروهای دپو شده به کجا رسید؟ پیچ و خم‌های تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی 14 هزار خودرو در گمرک‌های کشور آفتاب می خورد ابهامات پیش نویس مصوبه ترخیص شفاف شود + سند اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو به شوخی گرفته شده است اعطای فرصت 2 ماهه برای ترخیص خودرو‌های وارداتی مهلت دو ماهه گمرک برای ترخیص خودرو‌های وارداتی گزارشی از ادامه روند پیش فروش خودرو‌های وارداتی در دست نیست بلاتکلیفی پیش‌خریدکنندگان خودروهای وارداتی و سکوت سازمان حمایت آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی خودروهایی که امکان ترخیص نیافتند قیمت خودروهای خارجی ارزان شد استاندارد‌های 85گانه خودرو اجرا خواهد شد شماره‌گذاری 4700 خودرو وارداتی + اسامی برند‌ها تکلیف پیش‌خریداران خودروهای وارداتی چیست!؟ نقص فنی خودروهای داخلی سه برابر خودروهای خارجی است واکنش استاندار تهران نسبت به عدم استانداردسازی خودروهای داخلی قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار خودروسازان در الزامات استاندارد چانه زنی نکنند از بازار خودروهای خارجی چه خبر؟ خودروهای 500 میلیونی تا 1 میلیاردی بازار تهران +جدول میزان تعرفه خودروهای وارداتی؟ خودروهای وارداتی در یک قدمی ترخیص ضرورت ارتقای استانداردهای 53 سه گانه خودروها اقدامی برای صفر شدن حوادث خودروهای CNG‌ سوز جدیدترین قیمت خودروهای خارجی در بازار پنج مقام دولتی در پرونده خودروهای وارداتی بازداشت شدند استاندارد خودروسازان در سال 98 متحول می‌شود؟ دستورالعمل جدید گره ترخیص خودروها را باز می‌کند؟ باید به بالاترین استاندارد زیست محیطی خودرو دست یافت اعمال 50 استاندارد از 120 استاندار اروپایی برای خودروهای داخلی نیمی از خودروها نمی‌توانند استانداردهای لازم را کسب کنند نرخ برخی خودروهای داخلی و وارداتی در بازار چقدر است؟ بازار خودروهای وارداتی کساد است خودروهای تولید داخل با استانداردهای آلایندگی فاصله زیادی دارند خودروهایی که در آزمایش استاندارد قبول نشوند، متوقف خواهند شد تایید استاندارد خودرو در استان سمنان انجام می شود گزارش ارزشیابی کیفی خودرو آذر 97 منتشر شد همراهی ISQI در اجرای استانداردهای 85گانه صنعت خودرو افت 69 درصدی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیوه نامه تایید نوع خودرو بازنگری شد قیمت‌ها بازهم تعیین تکلیف نشد استاندارد‌های 85گانه قابلیت اجرا ندارد استاندارد نبودن ایمنی خودروها موجب افزایش سرقت شده است آیا خودروسازان نقره داغ می شوند؟ بازرسی استانداردهای 85گانه خودرویی آغاز شد آغاز طرح ارزیابی استانداردهای 85 گانه از اول دی کاهش 5 تا 8 درصدی قیمت خودروهای وارداتی ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک وظیفه کیست؟ کشف تعدادی خودرو در میان اموال مفسد اقتصادی بلاتکلیفی 22.8 میلیون یورو ارز دولتی + سند بازار خودروهای خارجی هم از سکه افتاد مانده در گمرک؛ خودروهایی که نه ترخیص می‌شوند نه مرجوع بیش از 10هزار خودرو وارداتی درگمرکات دپو شد خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خودروهای آلمانی در بازار تهران چند؟ +جدول خودروهای 300 تا 400میلیونی بازار تهران +جدول خودروهای مغایر با استاندارد شماره‌گذاری نمی‌شوند سهم 50 درصدی خودروهای استاندارد در کاهش تصادفات جاده‌ای درخواست برای تعیین تکلیف خودروهای مانده در گمرک خودروهای 300 تا 400 میلیونی بازار تهران +جدول گزینه‌ای به شاخص‌های استاندارد خودرو اضافه نشده است ب‌ام‌و صفر چند؟ مرسدس بنز صفر چند؟ حذف ایربگ و ترمز ای. بی. اس از خودروها صحت ندارد میزان استاندارد خودروها باید افزایش یابد رکود مطلق در خرید و فروش خودروهای خارجی + جدول نظارت غیر مستقیم سازمان ملی استاندارد بر استاندارد جاده‌ای از ابتدای دی‌ماه چه اتفاقی برای خودروها رخ می‌دهد؟ تویوتا صفر چند؟ خودروهای 300 تا 400میلیونی بازار تهران +جدول توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد تا یکسال آینده بیکاری 6هزار نفر از واردکنندگان خودرو نمره مشتریان به کیفیت خودروها بورگوارد صفر چند؟ کلید قفل واردات در جیب کیست؟ 60 روز سرنوشت‌ساز برای خودروسازان توانایی‌های آفرود؛ به بیراهه بزن! با 200 تا 250 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با 300 الی 400 میلیون تومان چی بخریم؟ ممنوعیت خرید خودرو خارجی توسط دستگاه‌های دولتی در سال 98+ سند خودروهای 500 میلیونی تا 1 میلیاردی بازار تهران +جدول استانداردهای 85گانه مطابق با ایران نیست آغاز بازرسی استانداردهای 85 گانه خودرو از دی ماه کاهش مصرف بنزین با استانداردسازی خودروها پاسخ استاندارد در مورد خودروهای پیش فروش 98 خودروهای پیش‌فروش‌ شده در دست‌انداز استاندارد مجلس پیگیر ترخیص خودروهای وارداتی است استانداردهای 85 گانه خودرو تغییر نکرده و طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خودروهای غیر چینی خارجی محبوب پایتخت نشینان واردکنندگان در انتظار تایید اصالت ثبت‌سفارش بررسی اثر تغییرات قوانین و نوسان نرخ ارز بر واردات خودرو برزخ دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای ترخیص خودرو ضرورت کاهش تعرفه خودرو وارداتی تا 20 درصد خودروی غیر استاندارد در کشور نداریم وجود ایراد در سامانه ثبت‌سفارش پذیرفتنی نیست با اصطلاحات تجاری رایج در حوزه واردات بیشتر آشنا شوید جزئیات ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کاهش 82 درصدی واردات خودرو خودرو غیراستاندارد؛ یکی از متهمان افزایش مصرف سوخت خرید خودروهای هیوندای چقدر خرج دارد؟ نمایندگی فروش خودروهای خارجی در آستانه تعطیلی مهلت سازمان استاندارد به خودروسازان برای مواجهه با تحریم ها تولید خودرو‌های ناایمن از اول دیماه متوقف می‌شود تولید خودرو‌های نا ایمن متوقف می‌شود کاهش تولید خودرو به بهانه اعمال استاندارد شوکی جدید بر بدنه اقتصاد خودروسازان 5 ماه فرصت استانداردسازی خودروها را دارند مرگ روزانه بیش از 44 نفر در تصادفات رانندگی قیمت‌گذاری مشروط خودروهای وارداتی تحریم، «استاندارد» را عقب انداخت خبر جدید پیروزبخت درباره استانداردهای 85‌گانه خودرویی خرید و فروش خودروی خارجی متوقف شد آمار جدید از پرونده تخلف در واردات خودرو سونامی بیکاری در انتظار فعالان صنعت خودرو قهر گمرک به روایت تاریخ! تشدید نوسان داخلی‌ها، ثبات وارداتی‌ها هیچ ثبت سفارش غیرقانونی نداریم / فعالیت‌های گری مارکت ارتباطی به ما ندارد صدور مجوز 3 خودرو جهت ورود به بازار + اسامی سکوت سازمان استاندارد یک‌ماهه شد آمار خودروهای وارداتی مشمول تخلف به وزارت اقتصاد رفت بازگشت خودروساز‌های خارجی به زودی امکان پذیر نخواهد بود استانداردهای 85گانه خودرو بدون وجود زیرساخت اثربخشی ندارد مهلت ترخیص خودرو از 3 ماه به 6 ماه افزایش می‌یابد 16 خودرو موفق به رعایت استانداردهای جدید شدند قیمت خودروهای وارداتی در بازار امروز تهران متخلفان واردات غیرقانونی و توزیع در صنعت خودرو را معرفی کنید خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا 10 سال آینده ارائه می‌شود جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار پس از ممنوعیت واردات شوک بزرگ به بازار خودرو اجرای استانداردها در شرایط فعلی جنگ صنعتی با صنعت خودرو است مخالفت با تعویق یکساله استاندارهای 85گانه‌ خودرویی استانداردهای 85گانه خودرو بدون وجود زیرساخت اثربخشی ندارد کاهش قدرت خرید مردم با اجرای استانداردهای 85گانه اجرای اجباری استانداردهای 85گانه خودرو؛ راه گریزی نیست تصمیم‌گیری درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی به‌تأخیر افتاد الزام به اجرای استانداردهای 85گانه خودرو بلندپروازانه است سرنوشت مبهم استانداردهای 85‌گانه خودرو الزام واردکنندگان به نصب شناسه کالا بر خودرو وارداتی+ سند ابهام در تخصیص ارز 4200تومانی به خودرو اجرای پلکانی استانداردهای هشتاد و پنج گانه صنعت خودرو استرداد 1500 خودرو در یک سال چری تیگو5 فیس لیفت دارای کلیه استانداردهای لازم می باشد احتمال افزایش قیمت خودروهای وارداتی وجود دارد خط و نشان رئیس سازمان استاندارد برای خودروسازان خودروهای وارداتی نباید مستعمل باشند استاندارد ایمنی خودروهای نسل جدید قانون می شود اولتیماتوم استاندارد به خودروسازان پیشنهادهای اجرای استانداردهای جدید در قالب بسته ای به سازمان ملی استاندارد رفت واگذاری اجرای استانداردهای هشتادوپنج گانه به شرکای خارجی صنعت خودرو استانداردهای لازم برای دریافت معاینه فنی برتر چیست؟ خریداران خودروهای اروندی خواستار ترخیص خودروی خود شدند واردات 23 میلیون دلار خودرو خارجی به کشور در یک ماه واردکنندگان: تا ارز ندهند خودرو نخواهیم فروخت دستگاه های دولتی از خرید خودروی سواری خارجی منع شدند کدام خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند؟ استانداردهای هشتادو هشت گانه ای در کار نیست مدنی:صنعت خودرو بی‌حساب و کتاب اداره می شود از کنترل کیفی خودروسازان راضی نیستیم رعایت استاندارد‌های 85 گانه برای خوروسازان به قوت خود باقی است ثبت سفارش برای واردات 80 هزار خودرو تصمیم وزارت صنعت برای داخلی‌سازی 30 درصدی خودروهای وارداتی اجرای دو استاندارد اجباری در سال 98 واردات بیش از 70 هزار خودرو در سال 96 هایلوکس مجوز ورود به کشور را گرفت فرصت‌سوزی خودروسازان برای عرضه محصولات جایگزین دور جدید توقف تولید خودروهای غیر استاندارد یک روز هم به خودروسازان مهلت نمی‌دهیم خط تولید چند خودرو امسال متوقف می شود؟ ضوابط و مقررات گمرکی سال 97 اعلام شد وقایع نگاری صنعت و بازار خودرو 96 مصوبه جدید دولت برای ترخیص خودروها از گمرک اعلام شد وقت پوست‌اندازی قطعه‌سازان خودروسازان درخواستی برای تعویق در اجرای استانداردها ندادند حذف غیررسمی‌ها از بازار خودرو اختلاف خودروسازان با استاندارد، موضوعات فنی و اجرایی است مرور مهمترین اخبار صنعت خودرو / شهریور 1396 استانداردهای 85 گانه خودرو تعدیل نمی شود یک خودروی داخلی استانداردهای 85 گانه جدید را پاس کرد رایزنی با سازمان ملی استاندارد برای مهلت دهی به خودروسازان 30 سال چشم به راه خودروی استاندارد استانداردهای 85 گانه، راهگشای خودروسازی با چارچوب های جهانی تصمیم‌های چندگانه‌ دولت، بازار خودرو‌های وارداتی را آشفته کرد استانداردهای 85گانه خودرو تعدیل می شود شرایط برای اعمال استانداردهای 85 گانه خودرویی فراهم نیست وزارت صمت به دنبال بازگشت به استاندارد یورو4 در خودرو های دیزل قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت اشتباه است جزئیات چگونگی تغییر استانداردهای 85گانه خودرویی مناظره تلویزیونی بر سر استانداردهای خودرو افت منحنی قیمت در بازار وارداتی ها پیشنهاد بهزیستی به وزارت صنعت برای تولید خودروهای مناسب سازی شده ارزان وضعیت "ژله‌ای" استانداردهای 85 ‌گانه خودرویی تا دی‌ 97 برای کنار گذاشتن پراید و 405 باید ابتدا به فکر جایگزین باشیم از اجرای استانداردهای 85گانه عقب‌نشینی نمی‌کنیم واکنش منطقه آزاد اروند به مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده ناتوانی خودروسازان در تولید استاندارد پس از نیم قرن فعالیت مخالفت سفت‌وسخت گمرک با ترخیص خودرو با ثبتهای تمدیدی+سند ناامیدی از حذف خودروهای قدیمی فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است واردات خودرو روانتر می‌شود شناسایی خودروهای وارداتی غیرقانونی و معرفی آنها به مراجع مرتبط سیاه و سفید استاندارد‌های جدید خودرو استانداردهای 85گانه خودرو پلکانی اجرا شود بی اعتنایی به رای دیوان و سرگردانی خریداران خودرو حکمی که ابلاغ شد، اما اجرایی نشد پیشنهاد وزیر صنعت برای کاهش 20 درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی به هیئت دولت احتمال توقف تولید 10 خودرو به‌دلیل مصرف سوخت بازار خودروهای خارجی بلاتکلیف است سازمان حمایت گرانی اخیر خودروهای وارداتی را قانونی اعلام کرد سامانه ثبت سفارش باز است مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو باطل شد افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کیش تمام خودروها تا پایان دی 97 به استاندارد 85 گانه مجهز می‌شوند پلاک‌های رند چند صد میلیون تومانی صحت دارد؟ تیغ دولبه استانداردهای جدید؛ خودروسازان درگیر توقف تولید با اجرای استانداردهای جدید لیست قیمت جدید پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار تهران واردات خودرو 51 برابر صادرات آن خودروهای وارداتی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند ترخیص خودروهای بالای 40هزار دلار از گمرک+اسناد وزارت صنعت دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی را اعلام کرد ترکیب جدید هیأت مدیره انجمن مشخص شد الزام خودروسازان کشور به رعایت استانداردها افت 40 درصدی درآمد دولت از واردات خودرو قیمت‌های نجومی در بازار وارداتی‌ها مخالفت شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو تغییر ماموریت رنوپارس بررسی طرح دو فوریتی کاهش تعرفه واردات خودرو تغییر جغرافیای بازار وارداتی ها چینی‌ها به استانداردهای خودرویی ایران تن می‌دهند دوراهی استانداردسازی یا خروج از خط تولید برای خودروسازان خودروسازان داخلی بازی را بردند تکلیف خودروهای در گمرک مانده مشخص شد + سند سازوکار همکاری شرکت‌های متفرقه با نمایندگی‌ها تعیین شد دلیل توقف واردات خودروهای بالاتر از 40 هزار دلار چیست؟ ابلاغیه واردات خودرو کمکی به تولید داخل نمی کند حباب قیمتی خودروهای وارداتی نمی‌ترکد اتاق فکر برای مقابله با بحران خودروسازی پشت پرده گرانی‌های بازار خودروهای وارداتی چیست؟ خودروهای بی‌کیفیت و فرسوده یکی از عوامل تشدید آلودگی هوا است گرانی خودروی خارجی چه تاثیری بر زندگی مردم دارد؟ با باز شدن ثبت سفارش التهاب بازار گرفته خواهد شد سوئیچ خودروهای خارجی در دست کیست؟ لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو بزودی به مجلس می رود چشم‌پوشی از درآمد واردات خودرو؟ درآمد آتی مالیاتی دولت از واردات خودرو دستورالعمل جدید واردات خودرو روی میز دولت آمار واردات خودروهای چینی/ 52844 دستگاه خودرو وارد شد رشد 30 تا 35 درصدی متوسط قیمت خودروهای خارجی در 2 ماه گذشته گرانی سرسام آور خودروهای وارداتی چرا خودروهای وارداتی تا 20درصد گران شد؟ خودروهای داخلی استانداردهای سوخت را پاس نمی‌کنند قیمت انواع خودرو لوکس در بازار تهران + جدول خارجی‌ها، بازار خود را به ایران نمی‌دهند حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی افزایش حباب قیمت وارداتی‌ها دپوی 1000 دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد تعداد خودروهای متوقف در گمرک از 10هزار دستگاه گذشت از طرح‌های خدماتی تا عرضه خودروهای جدید خطر حذف بی‌قاعده خودروهای قدیمی صدور گواهی تایید نوع برای 40 مدل - برند خودروی وارداتی طرح جدید واردات خودرو روی میز هیات دولت انفجار حیات‌بخش تداوم افزایش قیمت وارداتی ها در بازار راهبرد تولید خودرو در ایران متناسب با ضوابط جدید استاندارد تغییر می‌کند جا‌به‌جایی دهها خودروی خاک گرفته در گمرک به مقصد نامعلوم + تصاویر رونق بازار سیاه خودروهای وارداتی استانداردهای جدید نباید بهانه افزایش قیمت خودرو شود هزینه تغییر چهره بازار خودرو مرجع استانداردهای خودرو تغییر کرد سهم 7 درصدی خودرو از کل واردات جزئیات 85 استاندارد خودرویی اعلام شد+ فهرست کامل امارات همچنان مبدا اصلی واردات خودرو سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان ضرب‌الاجل تعیین کرد میزان واردات تولیدکنندگان و دارندگان مجوزهای خاص اعلام شد افزایش استانداردهای خودرو بدون توجه به وضعیت اقتصادی به شکست می‌انجامد استانداردسازی خودروها از حرف تا عمل! رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی عنوان کرد؛ تغییر ضوابط واردات بدون نظرخواهی از بهارستان نشین ها واردات خودرو سهمیه‌بندی می‌شود؟ خودروهای وارداتی خودروسازان چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ با تولیدکنندگان تعارف نداریم با 60 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟+جدول قیمت از زمستان آینده هیچ خودروی ایرانی و خارجی غیراستانداردی وارد بازار نمی‌شود دو ماه تا موعد توقف تولید خودروهای غیراستاندارد! مزایای چندگانه حمایت از واردکنندگان رسمی تلاطم قیمت، بازار خودروهای خارجی را درنوردید تحمیل گرانی به مصرف کننده با سیاست گذاری نادرست وارداتی افزایش 40 درصدی شماره‌گذاری خودروهای خارجی در سال جاری خاکِ سرد روی 7 هزار خودروی معطل در گمرک توقف تولید خودروهای مغایر با استانداردهای 55 گانه طرح واردات خودرو، روی میز دولت پیش نویس آیین نامه واردات خودرو زیر ذره بین تشخیص خودروی لوکس باید بر مبنای قیمت آن باشد منطق ساده واردات خودرو بالای 2500 سی سی با اعلام خبر احتمال توقف تولید 20 مدل خودرو اعلام شد: استانداردهای جدید دور از دسترس نیست انجمن واردکنندگان خودرو از وجود مصوبه جدید واردات بی اطلاع است تصویر پیش نویس دستورالعمل جدید واردات خودرو منتشر شد استاندارد، بهانه گرانی خودرو در سال 97! درآمد وارداتی خودرو 15هزار خودرو در گمرک بلاتکلیف است چانه‌زنی ممنوع! دی 97 آخرین اولتیماتوم استاندارد خودروها راه و بیراهه مدیریت واردات خودرو نوشداروی دیرهنگام شورای رقابت ایمنی و استانداردهای خودرو رمز توسعه جهانی بازار فروش است اولین اظهار نظر جامع وزیر صنعت برای همکاری با خودروسازان داخلی و خارجی بخشنامه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی ابلاغ شد اعلام جزییات لیست جدید خودروهای مجاز وارداتی رعایت استانداردها باعث افزایش قیمت نمی‌شود تولید خودروی فاقد استانداردهای جدید از سال آینده قطعاً متوقف می شود ادعای خسارت 35 میلیارد تومانی از سازمان توسعه تجارت! رد هر نوع انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو «ثبت‌سفارش فروشی» رویه‌ای قانونی است؟ کنترل قیمت خودروهای وارداتی دستوری شد بازار ایران حیاط خلوت خودروسازان خارجی؟ توقف ثبت سفارش واردات خودرو موقتی است استانداردهای جدید کیفیت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهد سال 97 پایان تولید خودروهای غیر استاندارد رشد 55درصدی واردات خودرو در چهار ماه نشانه های افزایش قیمت در بازار خودروهای وارداتی قیمت خودروهای خارجی آماده جهش است؟ مولفه های جدید استاندارد موجب خروج برخی از خودروها از چرخه تولید می شود واردات مشارکتی خودرو کلید خورد هشدار به شکل‌گیری بازار سیاه خودروهای خارجی سه عامل رکودشکنی در بازار وارداتی ها افزایش نزدیک به 130درصدی واردات خودرو تا پایان تیر ماه توقف ثبت‌سفارش، قانونی یا غیرقانونی ثبات در قیمت خودروهای وارداتی منتظر چالش اساسی در بازار خودروهای خارجی باشید توضیح ناجا درباره شماره گذاری خودروهای گران‌قیمت خارجی تصورات نادرست از حذف «گری مارکت» نگین خودرو با تخفیف و شرایط فروش ویژه به نمایشگاه خودرو ارومیه آمد استانداردهای خودرویی یک مجموعه همگن است کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران ثبات در بازار خودروهای وارداتی سایپا جزو ده بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه بهبود بهره وری است رشد شاخص های گروه سایپا در ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران تداوم حذف شرکت های فاقد نمایندگی به ضرر بازار خودرو است رکود شدید در بازار خودروهای خارجی شماره‌گذاری 147 دستگاه خودروی وارداتی در استان همدان لیست خودروهای مجاز وارداتی اعلام شد کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران استقرار نظام استانداردسازی خودرو روند صعودی واردات خودرو در فروردین Chevrolet با چه قیمتی در مناطق آزاد بفروش می رسد؟ سرنوشت قدیمی‌ها با ارتقای استانداردهای خودرو تدوین استانداردهای جدید برای تولید خودروهای داخلی پرفروش‌ترین خودروهای 2017 در بازار ایران را بهتر بشناسید تولید خودروهای فاقد استاندارد از سال 97 متوقف می شود برای خودروها استاندارد سرعت در نظر گرفته شود بازار آرام خودروهای داخلی در نخستین روزهای بهار صلاح کار خودروسازان اجباری‌شدن 8 استاندارد برای خودروهای ساخت داخل وزارت صنعت پیشنهادی برای افزایش تعرفه‌های واردات خودرو ندارد 83 مورد استاندار اجباری خودروها تا پایان سال 97 مهلت استاندارد به خودروسازان اثر استانداردهای جدید روی خودروهای قدیمی جزئیات اجرای استاندارد 83گانه صنعت خودرو افزایش تعداد استانداردهای خودرویی توضیحات گمرک در رابطه با مشکل ترخیص خودرو اعلام شماره شناسه خودروهای وارداتی در زمان اظهار الزامی شد سهم 75 درصدی ایرتویا از بازار تویوتا و لکسوس در ایران بازار شب عید خودروهای وارداتی از هم اکنون به هم ریخته است قیمت محصولات لکسوس در بازار+ جدول تولید پراید صبای جدید از سال آینده در صورت تأیید موسسه استاندارد مدرن خوش قیمت الانتـــرا نامه گرانی دلار در کوتاه مدت، خودروهای خارجی را گران نمی‌کند انواع خودروهای وارداتی را با اقساط 36 ماهه بخرید زمستان وارداتی‌ها در راه است؟ قیمت انواع خودرو وارداتی 100 تا 200 میلیون تومانی + جدول سازمان استاندارد، استاندارد عمل نمی‌کند! انطباق استانداردهای خودرویی با اتحادیه اروپا تغییر ثبت‌سفارش واردات خودرو استاندارهای جدید خودرویی تا پایان سال ابلاغ می شود رایزنی برای شماره‌گذاری خودروهای وارد شده از آمریکا خودروهای موجود در ایران بی‌کیفیت است سود نامتعارف ببینیم وارد حوزه وارداتی ها می شویم منعی برای تولید خودرویی که استاندارها را پاس می کند وجود ندارد هشدار درباره پیش‌فروش خودروهای خارجی فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش پاشنه آشیل خودروسازان مدارک مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای وارداتی قیمت برخی خودروهای وارداتی 100 تا 200 میلیون تومانی + جدول مسیر متعادل بازار خودروهای وارداتی خودروهای خارجی باید گواهینامه 'تائیدیه نوع' داشته باشند استانداردهای خودروها به 83 مورد ارتقا یافته است اجباری شدن استاندارد یورو 5 برای خودروهای تولید داخل از ابتدای 96 گمرک هنوز رأی دیوان عدالت اداری برای ترخیص تعدادی خودروی بالای 2500 سی سی را اجرا نکرده است قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول ثبات در بازار خودروهای وارداتی قیمت انواع خودرو وارداتی مدل 2016+ جدول خوش‌فروش‌ های بـازار در بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون استانداردهای خودرویی افزایش می‌یابد زمان برگزاری مزایده فروش خودروهای لوکس هنوز معلوم نیست خریداران خودروهای خارجی" بدون گارانتی" به سازمان حمایت بیایند معیار لوکس بودن خودروها تغییر می‌کند؟ خودروهای وارداتی باید 10 درصد ارزان شوند کدام خودروها سهم بیشتری از واردات داشته‌اند؟ قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول خودروهای لوکس قاچاق، آهن قراضه می شوند 13 بنز، پورشه، بی ام و رنجرور آخر هفته له می شود قیمت انواع خودرو وارداتی تا سقف 300 میلیون تومان + جدول جدیدترین قیمت انواع بنز و ب‌ . ام‌ . و +جدول تایید یه یکساله برای استاندارد خودروهای وارداتی دستورالعمل اجرایی استاندارد وارداتی‌ها نهایی شد ثبات در بازار خودروهای وارداتی توضیح ایرتویا درباره"عدم فراخوان خودروهای وارداتی در ایران" سالانه چه تعداد خودرو وارد کیش می شود؟ قیمت ارزانترین خودرو وارداتی+ جدول افزایش قیمت 20 خودرو داخلی و 8 خودروی پرفروش وارداتی در بازار ترخیص خودرو پلاک اروند بدون ارائه کارت شهروندی ممکن نیست دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی قیمت برخی خودروهای صفر کیلومتر بنز در بازار با 40 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول اروند پارکینگ خودروهای ممنوعه افزایش قیمت چند خودرو وارداتی قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول چه تعداد لکسوس وارد کشور شد؟ کنترل استانداردهای خودروهای وارداتی به بوشهر قیمت چند خودرو وارداتی کاهش یافت تعیین دستورالعمل‌های وارداتی منطبق با بافت فرهنگی قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول ورود سالانه 20 هزار خودرو از سلفچگان قیمت خودروهای وارداتی + جدول 10 نکته که باید در مورد میتسوبیشی اوتلندر 2016 بدانید چه تعداد خودرو وارد شد؟ جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار قیمت انواع خودروهای وارداتی 100 تا 200 میلیون تومان + جدول قیمت انواع خودروهای وارداتی + جدول بازنگری دستورالعمل واردات خودرو کلید خورد قیمت انواع خودروهای خارجی بیش از یک میلیارد تومان قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول لیست قیمت انواع محصولات BMW در نمایندگی و بازار قیمت انواع خودرو وارداتی 200 تا 300 میلیون قیمت انواع خودرو وارداتی + جدول قیمت انواع خودرو در مناطق آزاد + جدول پیش‌بینی درآمد دولت از واردات خودرو در سال 95 نگاه سنگین به سال 94 مجوز ناگهانی دولت برای ترخیص خودروهای ممنوعه وارداتی قیمت انواع خودروهای کروک + جدول خودرو 8 میلیاردتومانی در گمرک خرمشهر سرخاب و سفید‌آب برای کت‌‌و‌شلوارپوش‌های بازار BMW هیبریدی گرانترین خودرو وارداتی صعود تعرفه واردات با نزول کیفیت افزایش قیمت چند خودرو وارداتی تنش در بازار خودروهای وارداتی خودرو در شمار کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا نیست سمفونی ناموزون سازمان استاندارد با سیاست‌های صنعتی افزایش قیمت برخی خودروهای وارداتی قیمت خودرو در مناطق آزاد تاثیر نوسان دلار بر قیمت خودروهای وارداتی تردد خودروهای پلاک اروند در تمام مناطق خوزستان قانونی است گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی را بشناسید قیمت خودرو در منطقه آزاد جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار نحوه ارزش‌گذاری خودروهای کیا مدل 2016 اعلام شد خروج خودرو بالای 2500 سی سی از کیش منع قانونی دارد احتمال افزایش قیمت خودروهای وارداتی سایه قانون حمایتی بر سر خریداران خودروهای وارداتی نخستین اتومبیل وارد شده به ایران رتبه دوم یزدی ها در کشور بخاطر خرید خودرو خارجی تردد 64 هزار خودرو سوپر لوکس در معابر پایتخت شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری ارتقاء سیستم های ایمنی کامیون فراز محرز شده است تولید پراید صبا جدید از سال آینده در صورت تأیید موسسه استاندارد تکالیف جدید دولت به 3 دستگاه برای توقف تولید و ورود خودروهای غیراستاندارد روی هر خودرو باید 400 تا 500 هزار تومان سرمایه‌گذاری شود
Back to top