مروری بر تب داغ تیزروی در میان شاسی‌بلندها

تزریق سرعت در قامت جیپ

عصر خودرو - دنیای شاسی‌بلندهای توانمند از اواخر دهه 1980 میلادی رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفت. مسیر برند لندروور با مدل محبوب رنج‌روور به دلیل عدم توانایی در رقابت قیمتی با جیپ، سلطان شاسی‌بلندهای توانمند ارزان‌قیمت جهان به آرامی جدا شد تا رنج‌روور با ورود به سگمنت شاسی‌بلندهای لوکس بازار متفاوت خود را بیابد. لندکروزر با تولید FJ60 تازه به جرگه شاسی‌بلندسازان توانمند پیوست.

Friday 16 June 2017 - 16:22:00

تزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپتزریق سرعت در قامت جیپ

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، دهه 90 میلادی لندروور و تویوتا مسیر همیشگی خود را در پیش داشتند که ارمغان آن روش برای تویوتا تولید FJ100 محبوب به عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شاسی‌بلندهای سری لندکروزر تا به امروز و برای لندروور تولید نسل دوم رنج‌روور (P38A) آغازگر شاسی‌بلندهای لوکس لندروور بود. اما این دهه برای جیپ که در آن دوران در تملک و زیر ذره‌بین موشکافانه برند کرایسلر بود با نوآوری‌های بسیار همراه شد که یکی از مهم‌ترین آنها ترکیب شتاب و سرعت در کنار ویژگی‌های آفرودی و تزریق آن در روح یک خودرو واحد بود.

ZJ Magnum: اژدها وارد می‌شود
بعد از سامان گرفتن بحران سوختی دهه 70 میلادی و بهبود تکنولوژی صنعت خودرو شاسی‌بلند‌های سری فول‌سایز جیپ پس از مدل XJ مجدد رو به بزرگ‌تر‌شدن و قدرتمند‌شدن گذارد. از این رو گرند چروکی ZJ در سال 1992 به طراحی دستان توانمند لری شینودا، طراح خودروهای مشهوری چون شورولت کوروت Mako Shark I مفهومی مدل 1963، کوروت استینگری C2 و فورد ماستنگ باس 302 به عنوان یکی از زیباترین شاسی‌بلند‌های جیپ به جهان معرفی شد که لقب زیبایی را تا به امروز همچنان یدک می‌کشد. ZJ در آفرود دست‌کمی از برادران بزرگ‌تر خود به‌خصوص SJ چیزی کم نداشت اما کرایسلر برای اولین‌بار در جهان پا از مرز استاندارد طراحی فراتر گذارد و تصمیم گرفت کمی حساب‌شده‌تر ویژگی‌های مورد نیاز در یک خودرو سنگین آفرودر را از هر جهت بهبود بخشد. نتیجه کار در گرند چروکی جدید خلاصه شد که به کد ZJ معروف بود. صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن و مکانیسم‌های برقی تنظیم‌شونده، سیستم ورود بدون کلید، بالابر اتوماتیک شیشه‌ها، قفل مرکزی اتوماتیک، آینه‌های مجهز به گرمکن، سیستم کروز کنترل، سانروف و بسیاری از ویژگی‌های رفاهی دیگر بود که در آن دوران برای خودرویی در این سگمنت و قیمت بی‌رقیب بود. اما تمام ماجرا به تجهیزات رفاهی و ایمنی ختم نمی‌شد. برترین نمونه ZJ به پیشرانه 360 V8 Magnum (پیشرانه‌های 10 و 8 سیلندر سری مگنوم که با همکاری کرایسلر و لامبورگینی طراحی شده‌‌اند) به حجم 5.9لیتر به قدرت 285 اسب بخار و کشتاور 470 نیوتن‌متر در ترکیب با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک چنان ترکیب هماهنگ و قدرتمندی را به همراه داشت که می‌توانست وزن 1770 کیلوگرمی ZJ را تنها در 7.1 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند. شتاب 7.1 ثانیه عددی است که امروزه هنوز هم در کلاس شاسی‌بلندهای سریع به حساب می‌آید. با تکیه بر تایرهای پهن، محورهای عریض، ارتفاع کم، نقطه ثقل پایین و سیستم دودیفرانسیل پیشرفته با قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ به‌صورت دائم ضمن داشتن سیستم تعلیق چهار‌لینک با فنر لول و کمک هیدرولیکی در هر دو محور و ویژگی‌های آفرود برازنده نام جیپ می‌توانست تا 0.75 جی شتاب جانبی را تحمل کرده و با پایداری بسیار زیاد از پیچ‌های تند با سرعت بالا گذر کند.
جیپ گرند چروکی ZJ اولین تجربه جیپ در ساخت شاسی‌بلندی بود که دو ویژگی متضاد سریع و همه‌ جارو بودن را به‌صورت همزمان در کنار یکدیگر در خود جای داده بود. این تجربه همچون ژن برتر به نسل‌های بعدی جیپ نیز راه یافت.

WK SRT8؛ موشک زمین به زمین
گرند چروکی مدل WJ در سال 1999 به عنوان ZJ به جهان معرفی شد. اما تا ورود WK افسانه سرعت در شاسی‌بلند‌های جیپ تکرار نشد. WK در سال 2005 روانه بازار شد. این نسل در ظاهر تغییرات بسیار زیادی به خود دیده بود اما همچنان المان‌های طراحی ظاهری ZJ و WJ را در خود حل کرده بود. سیستم تعلیق در محور جلو به نمونه جناقی دوبل بازو بلند با کمک‌فنر تغییر یافت که پایداری جاده‌ای بیشتری به همراه داشت. درمیان پیشرانه‌های این نسل دو پیشرانه V8 تدارک دیده شده بود که قدرتمندترین آن نمونه 6.1 لیتری V8 HEMI از سومین نسل از خانواده پیشرانه‌های همی کرایسلر به قدرت 425 اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده 570 نیوتن‌متر بود که به گیربکس اتوماتیک 5سرعته و سیستم انتقال نیروی چهارچرخ دائم قادر بود تنها در 4.6 ثانیه به تندی 100کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای وزن 2.2 تنی آن بسیار قابل توجه بود. گرند چروکی WK SRT8 بار دیگر سطح توقع عوام از شاسی‌بلندهای تند و تیز را ارتقا داد. چندی بعد مرسدس بنز با معرفی مدل ML 63AMG و ب‌ام‌و X5M گوی سبقت را از جیپ ربودند اما این آفرودر تندرو از تلاش باز نایستاد. نسل بعدی گرند چروکی بار دیگر رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

WK2 SRT8: چلنجر شاسی‌بلند
با تکیه بر پیشرانه مشترک HEMI392 توسعه‌یافته برند SRT به حجم 6.4لیتر با قدرت 462 اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده 625 نیوتن‌متر که از دور 2800 تا 6000 در اختیار سیستم انتقال نیرو AWD و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد، WK2 SRT8 لقب چلنجر شاسی‌بلند را با خود یدک می‌کشید چرا که تنها 4.5 ثانیه به طول می‌انجامید تا وزن قابل توجه 2.3 تنی این خودرو پهن پیکر به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این نسل از گرند چروکی‌های تندرو حتی پیش از نسل پیشین دستخوش تغییرات عملکرد‌محور شد و از این رو با کاهش بیشتر ارتفاع، استفاده از تایرهای مسابقه‌ای پیرلی و ترمزهای برمبو، این هیولای سنگین‌وزن با سیستم انتقال نیرو AWD در پیست‌های مسابقه‌ای حتی از پس سدان تیزرو دودیفرانسیل و باسابقه سوبارو امپرزا نیز برمی‌آمد چه برسد به شاسی‌بلند‌های پر ادعای رقبا. رقبای اروپایی WK2 SRT8 نظیر مرسدس بنز AMG، ب‌ام‌و M و یا رنج‌روور HSE با وجود آنکه به چالاکی جیپ نزدیک می‌شدند و یا پا به پای آن حرکت می‌کردند در بخش قیمت فروش به هیچ وجه یارای رقابت با جیپ را نداشتند. گرند چروکی WK2 SRT8 با برچسب قیمت 76 هزار دلاری به بازار می‌آمد در حالی که یک رنج‌روور HSE به قدرت 550 اسب بخار و شتاب 4.7 ثانیه‌ای برای مالک حداقل 105 هزار دلار آب می‌خورد.

WK2 SRT Track Hawk: فرستاده‌ای از جهنم
با معرفی پیشرانه 707 اسب بخاری 880 نیوتن‌متری هلکت (به معنای گربه جهنمی) بر داج چلنجر و چارجر و با پیروی از سنت آمریکایی استفاده از بهترین و قدرتمندترین ستاپ موجود بر همه خودروهای تولیدی، ایده استفاده از پیشرانه هلکت بر یکی از محصولات جیپ به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد. هرچند که دو نمونه جیپ رنگلر JK مفهومی با پیشرانه هلکت به جهان معرفی شد اما احتمال ورود گرند چروکی با این پیشرانه در راستای ادامه به یکه‌تازی سرعت در سری محصولات گرند چروکی و درز کردن ویدئوهایی از یک جیپ گرند چروکی WK2 با تریم و ظاهر متفاوت با پیشرانه‌ای تقویت شده، بسیار محتمل‌تر بود. دیری نپایید که مدیران ارشد کرایسلر از ورود یک محصول جدید با پیشرانه هلکت خبردادند و بلافاصله گرند چروکی WK2 Track Hawk روانه بازار شد. 707 اسب بخار و 880 نیوتن‌متر از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF و از طریق پدال‌های پشت فرمان در فرمت AWD به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند تا وزن 2.4 تنی این هیولا توانمند را در 3.5 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند.  نزدیکی شتاب ترک‌هاوک (به معنای شاهین پیست) به شتاب 3.4 داج چارجر هلکت با مدنظر قرار دادن وزن بیشتر (نزدیک به 500 کیلو) از سیستم دو‌دیفرانسیل آن نشأت می‌گیرد که بسیار درخور توجه است. با زمان طی مسافت 402 متر 11.6 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت محدود نشده 290 کیلومتر بر ساعتی و همانطور که از نامش بر‌‌می‌آید، ترک‌هاوک برای آفرود ساخته نشده است اما قابلیت حمل وزن 600 کیلوگرم و توان کشش باری به وزن 3.3 تن را دارد که همچنان در برابر برخی رقبای اروپایی خیره‌کننده است. پیشرانه جدید کرایسلر به قدرت 840 اسب بخار و گشتاور 1044 نیوتن‌متر به نام SRT Demon که به تازگی و تنها بر چلنجر رونمایی شده است، می‌تواند گزینه بعدی کرایسلر برای ثبت رکورد دیگر در نسل بعدی جیپ گرند چروکی باشد.

برچسب ها

جیپشاسی بلندلندکروزلندروور
مطالب مرتبط بیشتر
شاسی بلند جدید تویوتا در راه است هونگچی اچ اس3 ؛ شاسی بلند لوکس و اقتصادی بازار چین +عکس جدیدترین شاسی بلند آئودی رونمایی شد +تصاویر رونمایی ب ام و از شاسی بلند جدید اکس5 برای بازار چین + تصاویر خط تولید 14 هزار تنی کویر تایر افتتاح شد دیسکاوری 06 ؛ شاسی بلند جدید چری رونمایی شد +عکس اکس پنگ جی6 ؛ شاسی بلند با کیفیت چینی +عکس لندکروزر 2024 معرفی شد+عکس شاسی بلند جدید کیا در راه است ایران‌خودرو برنامه‌ای برای شاسی‌بلند سمند و وانت تارا ندارد قوی ترین شاسی بلند ام جی با قیمت کاملا رقابتی معرفی شد +عکس شاسی‌‌‌بلند لوکس رنو تا بهار آینده می‌‌‌آید لئو روی خط تولید رفت شورولت سابربن؛ خودرویی که تمام نمی شود! +عکس قدیمی‌ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز رووی آر اکس9؛ شاسی بلند لوکس چینی با قیمتی رقابتی! + عکس وین فست وی اف8 سیتی ادیشن پلاس؛ شاسی بلند ویتنامی 58 هزار دلاری+ عکس رونمایی فنگون از کراس اوور لندیان ئی5 +عکس هیوندای اکستر؛ شاسی بلند 7 هزار دلاری هندی+ عکس منهارت پرفورمنس و معرفی یک ب ام و بسیار دیدنی با رنگ خاص+عکس لی اوتو آیدیل L7؛ شاسی بلند چینی با صندلی مخصوص ملکه! +عکس ناتیلوس؛ هر آنچه که از خودرو انتظار دارید! +عکس موفاسا شاسی بلند جدید هیوندای+ عکس اکس ام لیبل رد: قوی ترین خودروی ب ام و یک شاسی بلند است! (+عکس) بزرگ ترین شاسی بلند چینی پکن بی جی60+ عکس شاسی بلند لوکس و ارزان چری از راه می رسد! +عکس گاک شدو کول؛ شاسی بلند چینی با طراحی متفاوت کابین+عکس وی جی وی U70 Pro؛ شاسی بلند 13 هزار دلاری چینی +عکس مرسدس بنز EQS 450؛ بالاترین امتیاز برای یک کابین راحت! +عکس اولین شاسی بلند مک لارن؛ تداوم یک فرمول لوکس در ابعادی متفاوت +عکس جدیدترین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل بازار 25ام بهمن در تبریز رونمایی می‌شود رونمایی از جدیدترین شاسی‌بلند کشور در نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری ارس آی ام LS7؛ شاسی بلند 75 هزار دلاری چینی با حس استون مارتین! +عکس فریگیت 07؛ شاسی بلند جدید BYD با مصرف کمتر از 2 لیتر! +عکس اسپورتیج اکس-پرو پرستیژ؛ جدیدترین تریم شاسی بلند آشنای بازار ایران +عکس یانگ وانگ U8؛ خاص ترین شاسی بلند چینی این روزها که دور خود می چرخد! +عکس رونمایی از مدل جدید جگوار پوروسانگ DMC؛ لباسی برای اولین شاسی بلند فراری+عکس واگنیر اس 2024؛ آینده برند جیپ را همین الان ببینید! +عکس پراویگ دیفای: شاسی بلند جدید هندی +عکس دراکو دراگون؛ سریع ترین شاسی بلند تولید انبوه جهان +عکس سلتوس 2024؛ فیس لیفت شاسی بلند متفاوت کیا +عکس این شاسی بلند جذاب انگلیسی را در ایران می‌بینیم؟ عرضه رایانه بر روی چرخ ولوو BYD تانگ الکتریکی: نمونه یک شاسی بلند باکیفیت چینی+عکس ورشکستگی قدیمی‌ترین خودروساز خارجی در چین که جیپ تولید می‌کرد ایران خودرو خراسان در تولید خودروهای شاسی‌بلند رکورد زد مزدا تولید شاسی بلند سی اکس-80 را تایید کرد +عکس بولیگر؛ شاسی بلند زشت چینی! اینفینیتی کیو اکس80؛ ملاقات با یکی از بهترین های کلاس شاسی بلند در جهان+عکس اکس ام 2023؛ جدیدترین و سنگین ترین شاسی بلند "ب ام و" معرفی شد+عکس ایران خودرو خراسان امسال 40 هزار دستگاه خودرو شاسی‌بلند تولید می‌کند میپل لیفت اکس3 پرو؛ شاسی بلند جدید جیلی حدود 230 میلیون تومان! +عکس شاسی بلند 400 هزار دلاری فراری به بازار آمد شاسی بلند جدید هاوال کول داگ از 18 هزار دلار +عکس ماهیندرا اکس یو وی400 الکتریکی؛ شاسی بلند 22 هزار دلاری هندی +عکس معاون فروش کرمان موتور در گفت‌وگو با «عصرخودرو» خبر داد: شاسی‌بلند جدید کرمان موتور به بازار می‌آید سی هاو اکس6؛ شاسی بلند جدید چینی با برچسب قیمت اقتصادی+عکس خودروهای شاسی بلند وارد نمی‌شود منتظر نسل جدید خودروهای هفت نفره در بازار ایران باشید تصاویر کابین شاسی بلند مرموز مرسدس بنز منتشر شد! قویترین شاسی بلند جهان به خط تولید بازگشت! +عکس ماهیندرا اسکورپیو کلاسیک؛ شاسی بلند جعبه ای هندی! +عکس بر اساس آخرین یافته ها شاسی بلندها جاده ها را برای دیگران خطرناکتر می کنند فیات فست بک؛ شاسی بلند جدید در رقابت با فولکس واگن +عکس شاسی‌بلند الکتریکی مینی اسکالید-V مدل 2023؛ غول زیبای کادیلاک با قلب آتشین! +عکس شاسی بلند جدید چانگان از راه رسید کراس اوور جدید "ب ام و" مقداری رشد کرده است! +عکس سهم ایران‌خودرو در بازار خودروهای شاسی‌بلند به 60 درصد می‌رسد سریع ترین خودروهای شاسی بلند مدل 2022+عکس پیش نمایش نمونه کانسپت لینکلن استار دومین شاسی بلند تمام الکتریکی مرسدس بنز در راه است شاسی‌بلند برقی کیا در راه آمریکا مرسدس بنز یک شاسی بلند متفاوت 50 هزار دلاری را معرفی کرد+عکس رنجروور 2022؛ شاخصی از طراحی یک خودرو در نهایت سادگی و زیبایی+عکس هایما 8S امسال به تولید می‌رسد شتاب صفر تا صد 2 ثانیه ای جیپ رانگلر برقی هوندا از شاسی بلند جدید ویژه برای آمریکای شمالی رونمایی کرد +عکس جیپ واگنیر 500 اسب بخاری می‌شود سی هاو اکس6 چگونه خودرویی است؟ +عکس تبدیل یک شاسی بلند به سدانی که ظاهری متفاوت و قلبی آتشین دارد! +عکس شاسی بلند جدید رنو رونمایی شد نمایی از طرح اولیه شاسی بلند لوتوس الکتریکی Type 132 جیپ چروکی جدید؛ ماجراجوی آمریکایی با موتور 4 سیلندر! +عکس جدیدترین شاسی بلند آمریکایی بر پایه یک وانت +عکس جیپ برقی هم در سال 2023 وارد بازار می شود خط تولید یکی از نمادهای صنعت خودروی آمریکا مجموعه ای از جدیدترین امکانات روز با 40 هزار دلار! +عکس شاسی بلند جدید هیوندای؛ یک بسته جمع و جور و کامل! +عکس آیون ال اکس چگونه خودرویی است؟ +عکس خودرو شاسی مستقل بخریم؟ کوچکترین شاسی بلند هیوندای زیر 12 هزار دلار +عکس اوج‌گیری خرید شاسی‌بلندها رنگید؛ خودرویی از جیپ برای سال 2022 با 185 اسب بخار قدرت سومین درخت ژاپنی خودروی خاص تویوتا خیال بازنشستگی ندارد+ عکس لندکروزر آمریکایی؛ محصول تویوتا برای بازارهای خاص! +عکس لکسوس ال اکس 600 مدل 2022؛ شاسی بلند واقعی ژاپنی!+ عکس جنسیس GV 60؛ خودرویی 55 هزار دلاری برای سال 2023 با 429 اسب بخار قدرت+ عکس مقایسه قیمت خودروهای SUV در چین و ایران هوندا HR-V جدید؛ شیک از هر جهت نگاهی به یکی از زیباترین خودروهای شاسی بلند چینی + عکس نگاهی به خط تولید شاسی بلند متفاوت و مشهور به رولز-رویس چینی! +‌عکس خاص ترین شاسی بلند ایتالیا چگونه تولید می شود؟ + عکس شاسی بلند جدید کیا موتورز معرفی شد +عکس جیلی توگلا چگونه خودرویی است؟ +عکس شاسی بلند جدید ژاپنی؛ تریل اسپرت 2022 چگونه خودرویی است؟ چری اومودا 5 پرچمدار تغییرات مهم در معماری محصولات+عکس عربی ترین شاسی بلند "ب ام و" روانه امارات می شود! +عکس مقایسه بی ام و M5 Competition با پورشه پانامرا GTS خودرو جدید فردا موتورز به کارخانه رسید روگ 2022؛ پیشرانه 3 سیلندر جدید و عملکرد فوق العاده برای یک شاسی بلند ژاپنی+عکس عجیب ترین شاسی بلند کیا موتورز معرفی شد+عکس متفاوت ترین شاسی بلند هیوندای وارد آمریکا شد!+عکس عجیب ترین شاسی بلند کیا موتورز معرفی شد ماهیندرا روکسور 18 هزار دلاری با طراحی 1940 میلادی! +عکس لی شانگ وان شاسی بلند "ایده ال" چینی؛ ناشناخته اما باکیفیت! +عکس شاسی بلند لوکس متروپولیتن 2023؛ قدرتمند با پیشرانه 355 اسب بخاری +عکس لکسوس 2022 LX 600 به عنوان نسخه لوکس لندکروز جدید معرفی شد گزارش تصویری و معرفی شاسی بلند 890 میلیونی جدید بازار نسل جدید شاسی بلند "ب ام و" چه ویژگی هایی دارد؟+ عکس مشخصات بی ام و ix لوکس ترین شاسی بلند چری با صفحه نمایش خاص به ایران می‌ آید +عکس مقایسه بیوک Encore با Encore GX شاسی بلند جنسیس GV70 پرفورمنس 2021 با امکانات خاص به بازار آمد+ عکس دوج Journey 2022 رسماً بعنوان شاسی بلند چینی معرفی شد مهم ترین شاسی بلند "ّب ام و"؛ چهره ای متفاوت در خانواده X +عکس مهم ترین شاسی بلند مرسدس بنز معرفی شد+ عکس شاسی بلند "روسی" بازار اروپا؛ گران تر از مزدا، تویوتا و هیوندای! +عکس نمایش یک خودرو شاسی بلند لوکس در مجتمع ایران‌مال شاسی بلندی شگفت انگیز از لکسوس با 301 اسب بخار قدرت اینفینیتی QX60؛ معیاری برای کیفیت در کلاس شاسی بلند+عکس توجه به آیرودینامیک، به عمر خودروهای شاسی‌بلند پایان می‌دهد؟ صف عجیب و غریب لندکروز! طراحی آلمانی و تولید چینی در نمایشگاه خودروی مونیخ +عکس مایباخ EQS؛ لوکس ترین شاسی بلند مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی مونیخ +عکس رنجروور اسپرت SVR آلتیمیت؛ قویترین نسخه استاندارد شاسی بلند محبوب انگلیسی +عکس افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان اوشان X7؛ شاسی بلند اقتصادی "چانگان" با مجموعه ای از امکانات ایمنی +عکس شاسی بلند محبوب مدیران خودرو به روز می شود کامندر 2022 شاسی بلندی غول پیکر از خانواده جیپ مرسدس G کلاس هم برقی شد؛ شاسی بلندی کلاسیک، اما کاملا مدرن! گرند واگنیر 2022؛ شاسی بلند درشت اندام جیپ با حدود 5.5 متر طول +عکس مرسدس کلاس GLB، شاسی بلندی کاملا جدید از بنز با قابلیت آفرود+ عکس لوکس‌ترین خودرو‌های برقی دنیا با قیمت مناسب را بشناسید ولار 2021؛ شاسی بلندی لوکس از رنجروور 37 سال تداوم محصول محبوب و پرطرفدار تویوتا(+عکس) هامبل وان؛ یک نخستین در صنعت خودرو از کراس اوور کوچک هیوندای تا درشت اندام لوکس آلمانی! رونمایی از اولین شاسی بلند الکتریکی فیسکر اوشن در نمایشگاه اتومبیل LA فروختن لندکروز 2022 ممنوع شد! اعلام رسمی مشخصات شاسی بلند مرسدس میباخ EQS طراحی غیررسمی مرسدس GLE فیس لیفت با چراغ‌های کلاس S رنجروو ایووک L؛ شاسی بلندی که فقط ویژه چینی ها تولید می شود! +عکس فراخوان فورد آمریکا برای 775 هزار خودروی شاسی بلند به دلیل نقص فنی شاسی بلند کاملا برقی iX از بی ام و با سرعتی باور نکردنی XC60؛ شاسی بلندی جمع و جور از ولوو با 400 اسب بخار قدرت قدرتمندترین خودروهای کراس اوور سال 2021 پورشه کاین توربو GT؛ کراس اوور پرقدرت آلمانی حریفان را به چالش دعوت می کند! +عکس سوزوکی جیمنی لایت؛ شاسی بلند کوچک و اقتصادی ژاپنی روانه بازار می شود +عکس جیپ در صدر لیست وطن‌پرستانه‌ترین برند‌ها در آمریکا جیپ گرند چروکی L مدل 2022؛ یکی از بهترینهای کلاس شاسی بلند با 3 ردیف صندلی +عکس بهترین شاسی بلند‌های هیبریدی برتر 2021 را بشناسید + تصاویر جیلی ویژن استاربرست؛ نمایی از پیشرفت صنعت خودرو در چین +عکس ویرایش تولید محدود از یک شاسی بلند محبوب جهانی+عکس اولین شاسی بلند تاریخ فراری پا به جاده می گذارد 2022 Q4 e-tron؛ شاسی بلند برقی از آئودی با 295 اسب بخار قدرت استارت‌آپی که برای پاپ خودرو می‌سازد گران‌ترین خودرو‌های پیکاپ در جهان + تصاویر تائوس 2022؛ شاسی بلندی ارزان برای بازارهای جهانی اولین شاسی‌بلند استون مارتین، DBX 2021 تولید شد جدیدترین شاسی بلند لوکس ایتالیایی با سبک طراحی متفاوت پاجرو فاینال ادیشن 2022؛ نسخه ای برای پایان نسل چهارم شاسی بلند محبوب ژاپنی +عکس شاسی بلندی لوکس با 228 اسب بخار قدرت رونق خط تولید لاستیک برای خودرو‌های شاسی بلند خودرو Voyah Free؛ شاسی بلند 684 اسب بخاری دانگ فنگ! +عکس آی دی.4 جی تی اکس؛ نسخه قدرتمند شاسی بلند جدید فولکس واگن+ عکس تالاگون 2021؛ شاسی بلند درشت اندام فولکس واگن توسعه یافته در چین +عکس خودروهای شاسی‌بلند برقی 2022 کدام شاسی بلند‌های برقی در سال 2021 به بازار عرضه می‌شوند؟ + تصاویر تیگو5 شاسی بلند محبوب بازار ایران تویوتا کراون شاسی بلند با مدل 2022؛ تاج ژاپنی در چین رونمایی می شود! عکس سیتروئن سی5 اکس جدید: ترکیبی از سدان، واگن و کمی هم شاسی بلند! +عکس رونمایی تویوتا از شاسی‌بلند الکتریکی به‌زودی آلکازار 2021؛ شاسی بلند جدید هیوندای ویژه بازارهای اقتصادی معرفی شد +عکس بازخوانی وعده مقام ارشد SAIC چین برای بازار ایران بعد از 4 سال تیگوان SEL آر-لاین 2021؛ پرفروش ترین شاسی بلند فولکس واگن با برچسب قیمت 40 هزار دلاری +عکس لوکس‌ترین مدل ام‌جی در اروپا عرضه خواهد شد نخستین ملاقات با محصول جدید سیف خودرو+تصاویر و اطلاعات اولیه گاک GS8s؛ شاسی بلند چینی با ایده هایی از محصولات روز دنیا! +عکس اقبال بلند وانت‌ها و شاسی‌بلند‌ها عرضه جیپ گراند چروکی 2022 به بازار با پنج صندلی تیگو 7 ، سمبل ارتقاء برند مدیران خودرو اعتراض قبیله چروکی به جیپ یوکان AT4 مدل 2021؛ درباره زیبایی های یک شاسی بلند واقعی +عکس مینی ون لوکس کادیلاک با امکاناتی جدید به بازار می آید اکورا MDX مدل 2022؛ کراس اوور زیبای 57 هزاردلاری با پیشرانه پرمصرف! +عکس شاسی بلند پرمصرف فولکس واگن! نیسان خودروهای تولیدی سال‌های 2013 تا 2015 را فرا می‌خواند تغییر جدید در ظاهر خودرو رام TRX 2021 2 شاسی بلند برقی جدید فولکس واگن برای سال 2021 خودروها چگونه زره پوش می‌شوند؟ کراس اوور ارزان قیمت چینی مدل 2020 تصاویر جاسوسی خودروی جدید شرکت Skoda منتشر شدند بررسی شاسی بلندهای نوظهور تویوتا بستیون X40؛ شاسی بلند اقتصادی فاو با پیشرانه تنفس طبیعی +عکس شاسی بلند جدید و کوچک کمپانی چینی JAC (+عکس) آرک فاکس α-T؛ شاسی بلند جدید چینی با نگاهی به تسلا! +عکس لادا نیوا تراول 2021؛ شاسی بلند روسی با شباهت به یک تویوتای محبوب! +عکس افتتاح رسمی خط تولید شاسی بلند جدید بازار ایران +عکس لوکسژن URX ؛ کراس اوور تایوانی جدید با ردپایی از یک کمپانی مطرح چینی! +عکس شاسی بلند درشت اندام "دانگ فنگ" با یک برچسب قیمت اقتصادی! +عکس شاسی بلند 2021 دانگ فنگ با نمایشگر 15 اینچی+ عکس جیلی ازکارا؛ شاسی بلند هوشمند چینی با امکانات پیشرفته و پیشرانه 3 سیلندر! +عکس اسنورکل (لوله تنفس) چیست و چه کاربردی در خودروهای شاسی بلند دارد ؟ تولید خودروهای شاسی بلند در ارس کلید خورد بازگشت بی دردسر اورست بیس کمپ؛ شاسی بلند آفرودی و تولید محدود فورد +عکس SWM؛ شاسی بلند اسپرت چینی با کیت بدنه و مجموعه ای از امکانات روز +عکس بهترین خودروهای شاسی بلند اروپایی معرفی شدند گلادیاتور ویلیز 2021؛ ویرایشی جدید از یک بیراهه نورد باسابقه +عکس از یک جان سخت ضدگلوله تا کابین لوکس تشریفاتی!+عکس جی وی70؛ دومین شاسی بلند "جنسیس" وارد بازار خواهد شد+عکس ارزان ترین شاسی بلند برقی در بازار اروپا جتور اکس95؛ شاسی بلند میان سایز کمپانی "چری" با نگاهی به محصولات آئودی +عکس ام جی لینگ هانگ 2021؛ طراحی جدید شاسی بلند چینی موریس گاراژ +عکس داخلی سازی و معرفی خودروهای کلاس های جدید در اولویت نارنجی پوشان گروه بهمن با معرفی دیگنیتی، پویایی و بهره‌وری را در مجموعه اثبات کرد شاسی بلند جدید با درصد بالایی از بومی‌سازی تولید و به بازار عرضه خواهد شد سیف خودرو در آستانه تولید هزارمین شاسی بلند SWM اولین تصاویر از شاسی بلند سایپا منتشر شد آغاز پروژه تولید نخستین خودرو شاسی‌بلند آفرودی در گروه سایپا شاسی بلند برقی فولکس واگن ام‌جی گلاستر به زودی عرضه می شود معرفی نسخه "پرزیدنت" از شاسی بلند ویتنامی "وین فست"+عکس تولید لاستیک برای خودروهای شاسی بلند اینفینیتی کیو اکس80؛ شاسی بلند لوکس 2021 با طراحی متفاوت+تصاویر لامبورگینی اوروس مدل 2021 با رنگی جدید به بازار می آید ویژگی‌های شاسی‌بلند جدید فولکس رونمایی از SUV جدید کمپانی جیپ در آمریکا سیتی K-ZE؛ شاسی بلند ارزان قیمت رنو+ تصاویر برنامه تولید 500 هزار حلقه لاستیک کامیون و لاستیک خودرو شاسی بلند برنامه‌های برقی جیپ آیکان؛ شاسی بلند مینیمال جیلی+تصاویر بهترین خودروهای شاسی بلند 2020 فولکس واگن تولید انبوه اولین خودروی شاسی بلند تمام برقی خود را آغاز کرد معرفی سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان+ تصاویر کورس ایر 2020؛ استانداردهای لینکلن در مجموعه ای کوچک! +تصاویر کورس شاسی بلندهای فولکس با هم گلادیاتور 6X6؛ آفرودر آخرالزمانی 150 هزار دلاری! + تصاویر معرفی و بررسی جیپ رانگلر روبیکن 2021 هونگ گوانگ X؛ پرچمدار نسل جدید شاسی بلندهای چینی از وولینگ +تصاویر دارک شَدو؛ خاص ترین شاسی بلند 2021 کمپانی ب ام و +تصاویر لیموزین شاسی بلند بنتلی در ارائه جدیدی از بنتایگا+تصاویر معرفی شاسی بلندی که 300 مایل برد دارد معرفی موستانگ شاسی‌بلند تولید اولین آستون مارتین DBX اولین اطلاعات از "اسکای ول" شاسی بلند جدید چینی منتشر شد+ تصاویر قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان چه ویژگی‌هایی دارد؟ دورانگو SRT هلکت 2021 چه ویژگی هایی دارد؟ (+تصاویر) دست رد بازار ایران به شاسی بلند برلیانس! ام وی ام ایکس 33 ، شاسی بلندی اقتصادی و مطمئن خودروی هفت‌ سرنشین تسلا شاسی بلند جدید جَک(JAC) معرفی می شود+ تصاویر فراخوان جیپ چروکی در آمریکا نخستین شاسی‌بلند مینی گاک ترامپچی GS6 کوپه؛ شاسی بلند 19هزار دلاری چینی با طراحی جدید+تصاویر کارات دوشاتله و معرفی لیموزین لندکروزر!+ تصاویر بهترین شاسی‌بلندهای 2020 را بشناسید + تصاویر تبدیل تویوتا 4رانر به یک تانک شاسی بلند! (+تصاویر) زمان عرضه ​شاسی بلند برقی داچیا اعلام شد شاسی بلند 18 هزار دلاری نیسان با امکانات کامل ایمنی+تصاویر ساخت شاسی‌بلند برقی کیا VV7 شاسی بلند لوکس WEY با امضای برابوس+ تصاویر یک مرحله بالاتر برای سریع ترین شاسی بلند تاریخ آئودی! +تصاویر مقایسه‌ غول‌های مجلل شاسی بلند+ تصاویر بزرگترین محصول جیلی چه ویژگی هایی دارد؟ +تصاویر نگاهی به جیپ گلادیاتور +تصاویر هوانسو سی60؛ لامبورگینی 14 هزار دلاری از چین! +تصاویر لوما دیزاین و معرفی شاسی بلند CLR X7 از ب ام و +تصاویر 10 شاسی بلند خبرساز؛ از استون مارتین تا لوتوس +تصاویر فورس ایی؛ تایید رسمی آفرودر لوکس الکتریکی +تصاویر تویوتا هریر 2021 معرفی شد +تصاویر جی ال اس580؛ شاسی بلند درشت اندام 2020 مرسدس با پیشرانه 8 سیلندر+تصاویر نگاهی به میزان فروش شاسی‌بلندها در آمریکا رشد فروش شاسی‌بلند فورد در اوج بحران کرونا! کارلِکس دیزاین؛ از شاسی بلند G تا قایق لوکس مرسدس بنز! +تصاویر قلدرترین شاسی‌بلندهای 2020 را بشناسید معرفی جیپ کامپس های آلتیتیود 2020 بررسی نسل جدید لینکلن نویگیتور مدل 2020 + تصاویر خودروی پهن پیکر لکسوس LX570 2020 وارد بازار شد جیپ دوچرخه بیراهه نوردی می‌سازد بررسی فنی جیپ گلادیاتور آفرود به همراه مشخصات 10 شاسی بلند لاکچری سال 2019 را بشناسید تویوتا لندکروزر جدید + مشخصات رونمایی از جدیدترین شاسی بلند تمام الکتریکی جیپ برترین شاسی بلندهای 2020 معرفی شدند +تصاویر رونمایی از شاسی‌بلند جدید آمریکایی قیمت خودروهای شاسی‌بلند در بازار تهران + جدول ​سبزترین برند شاسی بلند قیمت خودرو شاسی بلند تولید داخل +جدول قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول مدافع تازه‌نفس لندروور تویوتا لندکروز، با طراحی داخلی بی نظیر پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند در آمریکا شاسی‌ بلندهای پر فروش پرطرفدار در بازار ایران را بشناسید شاسی بلندهای پرفروش در بازار چین (+تصاویر) گلادیاتور با لباس اروپایی قیمت خودرو شاسی بلند تولید داخل +جدول قیمت خودرو شاسی‌بلند در بازار تهران + جدول همکاری فورد و ماهیندرا در تولید شاسی‌بلندها فاتحان قلب‌ها قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول نگاهی به قیمت شاسی‌ بلندهای داخلی آئودی را برق گرفت قابل اعتمادترین شاسی‌بلند‌های سال 2019 کدامند؟ + تصاویر همزاد راست‌ دست e-tron برای بریتانیا خودرو 2020 BMW X1 با موتور قدرتمند الکتریکی +تصاویر بی‌ام‌و از دو شاسی‌ بلند جدید خود رونمایی کرد محصول جدید شورولت رونمایی شد فولکس‌واگن با شاسی‌بلند جدید خود، بازار چین را هدف گرفته است فولکس واگن شاسی بلند برقی می سازد قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول گران‌ترین خودروهای‌شاسی‌بلند جهان کدامند؟ جیپ از 2 خودرو با موتورهای هیبریدی رونمایی کرد قیمت انواع شاسی بلند دست دوم تولید داخل +جدول آفرودبازها کدام خودرو را ترجیح می‌دهند؟ + تصاویر جزییات تیونینگ کردن لندکروز مردانه‌ترین خودروهای دنیا +تصاویر قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل در بازار جدیدترین مدل لندروور هیبریدی چند؟+تصاویر شمارش معکوس برای ورود لندکروز و لکسوس جدید جنسیس اولین خودروی شاسی بلندش را روانه بازار می کند با مدل "هریتیج" لندکروز 2020 که تنها 1200 عدد از آن ساخته می شود آشنا شوید انواع شاسی بلند تولید داخل + قیمت قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل آمریکا شرکت خودروساز فیات را 800 میلیون دلار جریمه کرد این‌ها پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در سال 2018 هستند قیمت انواع شاسی بلند در بازار تهران +جدول 20 خودروی شاسی‌بلند ایمن مدل 2019 قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول شاسی بلند جدید سوبارو در راه بازار بهترین خودروهای سال 2019 از نگاه موتورترند شاسی بلندهای تولید داخل چقدر گران شد+جدول اولین تصاویر از غول جدید فولکس‌واگن در جاده‌های دوبی قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل+ جدول معرفی اولین شاسی‌بلند تمام‌برقی "اینفینیتی" در سال نو میلادی 2000 سی‌سی حجم موتور در شاسی‌بلند ام وی ام خرید لوکس ترین شاسی بلند ب ام و برای مالکش چقدر هزینه دارد؟ خودرو BISU مشمول ممنوعیت واردات می شود؟ خودروهای برقی شاسی‌بلند هم به بازار می‌آیند قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول تیگو 7 جدید رونمایی شد قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول افزایش متوسط سن شاسی‌بلندها و خودروهای خانواده های آمریکایی توانایی‌های آفرود؛ به بیراهه بزن! پنچ خودروی 4*4 تاثیرگذار در تاریخ صنعت اتومبیل فوتون ساوانا، قدرتمندترین خودرو ساخت داخل، روانه بازار می شود خودروهای شاسی بلند، نیاز روز بازارهای خودرویی حکم راننده لندکروز جنجالی صادر شد پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو‌های دهه 70 در ایران جدیدترین شاسی بلند ب‌ام‌و بفروش می‌رسد +تصاویر قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول تاراکو، بزرگترین سئات شاسی‌بلند قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول "اسنت" سوبارو، داغ‌ترین شاسی‌بلند این روزهای جهان قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول احتمال ساخت یک شاسی بلند در خط تولید بوگاتی با 300 تا 400 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول تولید شاسی بلند تازه کیا با همکاری طراح مد مشهور تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول مدیرعامل ایران خودرو خراسان تاکید کرد: کسب بیشترین سهم تولید از محصولات شاسی بلند کشور توسط ایران خودرو تصاویر لو رفته از تویوتای 2019 در فضای مجازی شباهت خودروی هندی به جیپ دردسرساز شد قدرت جنگی، تجمل و تکنولوژی در خودروی شاسی بلند "تانک" رضوانی شاسی‌بلندها عامل مرگ عابران پیاده قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول اولین رولزرویس شاسی‌بلند قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول 12 باور نادرست از خودروها تولید شاسی‌بلندهای پژوسیتروئن در فرانسه افتتاح سه کارخانه جدید فولکس‌واگن برای تولید خودروهای شاسی‌بلند و برقی در چین گزارش تصویری تحویل نخستین سری خودروهای بورگوارد تحویل طوفانی بورگوارد ایمن‌ترین کیا معرفی خودروهایی که قرار بود برای همیشه بروند، اما ماندنی شدند خودرو، یعنی فولاد متحرک گرانترین شاسی بلندهای تاریخ جهان بازیگران 600 میلیونی بازار شورولت اتومبیل سابربن RST را معرفی کرد +تصاویر ایکس‌تریل نیوفیس 2018 هوشمندتر از قبل آمد معرفی فولکس تیگوان 7 صندلی (+عکس) پیش‌نمایش شاسی‌بلند جذاب MG یک برداشت جذاب از لندکروزر بزرگترین شاسی‌بلند جیپ استقبال از شاسی‌بلند جدید لادا در روسیه نگاهی به جدیدترین خودروی ولوو XC40 T5 همیشه در اوج مانند جی کلاس آفرود بی دردسر، چند؟ جنگجوی برزیلی گزینه‌های بلندقامت روی میز! پیش فروش محصولات شاسی بلند ایران خودرو اولین نمایشگاه مرکزی خودروسازان بم و جیلی در تهران افتتاح شد معرفی و مشخصات کامل خودروی هاوال H6 محصولی از گروه بهمن معرفی نسل جدید نیسان ایکس تریل2018 به بازار افسانه ای ماندگار به نام جیپ شرایط فروش BYD S6 ویژه مبعث اعلام شد پروازی لوکس همراه با تکنولوژی سریع ترین شاسی بلندهای جهان در 2018 +تصاویر ب‌ام‌و X5 2019 ، خوش‌تیپ‌تر از همیشه +عکس چرا لندکروزهای جدید پلیس تا این حد جنجالی شد؟ 5 خودرو شاسی بلند 2019 که ارزش صبر کردن برای خرید را دارند+ تصاویر خودروی برقی شاسی بلند با برد 600 کیلومتر +عکس با تسهیلات 120میلیونی شاسی بلند بخرید لندکروزهای جدید به ناوگان خودرویی پلیس وارد می‌شود ملاقات با جیپ سیمرغ 1365 در لباس «هانکو» رنج‌روور کوپه؛ شاسی‌بلند 240 هزار پوندی بالاخره شاسی‌بلند کوچک لکسوس هم آمد نگاهی به تغیرات ظاهری نسل جدید پرچمدار فروش شاسی بلندهای نیسان در دنیا چینی ساختار شکن در بازار با شرایط ایده ال برای مشتری معرفی بهترین شاسی‌بلند‌های سال 2018 با 3 ردیف صندلی متفاوت ترین شاسی بلند بازار ایران رونمایی شد+قیمت و شرایط فروش 6خودروی شاسی‌بلند محبوب زیر 100 میلیون در ایران بررسی تعدادی از خودروها که با نام خودرو دیگری در ایران عرضه شدند‌؛ نام جدید، خودرو تکراری! عرضه موفق سه نسل ایکس33، نتیجه تحقیق و توسعه مدون شاسی بلند اسپرت 4008 پژو کِی عرضه می‌شود؟ 10 خودروی برتر شاسی بلند زیر 100 میلیون از منظر رضایت مشتریان از کیفیت بهترین خودروهای شاسی بلند بزرگ جهان در سال 2017 (+عکس) قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول کرایسلر هم شاسی‌بلند می‌سازد فیس‌لیفت جدیدترین نسخه لندکروز 2018 (+عکس) "فراری" به رغم سوگند خود، ابرخودروی برقی می‌سازد! برداشت 5 سرنشین از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند لکسوس قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول ژست یک هیولای مخوف برای X6M لامبورگینی 2019 Urus؛ لامبورگینیِ شاسی‌بلند‌ها! با تازه ترین مدل خودروی جیپ از هر مانعی بگذرید نگاهی به جدیدترین خودروی کوهستان جیپ Wrangler Rubicon +تصاویر قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول تصور جذاب سوزوکی از آینده جیمنی معرفی جدیدترین SUV لامبورگینی(+عکس) اوروس؛ ستاره‌فروش لامبورگینی فیسکر اوربیت، شاسی‌بلند هوشمند شاسی بلند 2019 سوبارو +تصاویر نگاهی عمیق تر به جیپ رانگلر 2018؛ شمایلی از یک جیپ قرن بیست و یکم مدل جدید جیپ رنگلر قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول شاسی بلندهایی که سریع تر از یک فراری شتاب دارند لکسوس جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس نگاهی به نخستین شاسی‌‌‌بلند تولید انبوه ایتالیایی: LAFORZA؛ رنج‌‌‌روور ایتالیایی سخت‌جان‌ترین لندروور جدیدترین شاسی بلند فولکس واگن که در 2018 می آید (+عکس) کاهش تولید آلفا رومئو و مازراتی ثبت نام تست شاسی بلند BYD تکمیل شد+ وضعیت ثبت‌نام جدید قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول مروری بر «فوتون ساوانا» و حضور آن در بازار خودرو ایران شاسی بلند لوکس و 7 نفره بیوک +تصاویر آمریکایی‌ها بیشتر شاسی بلند و پیکاپ می‌خرند اطمینان از کیفیت، نقطه اتکاء ایکس33اس قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جهان را بشناسید لندروور از دیسکاوری اسپرت خود رونمایی کرد قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران + جدول تویوتا با نسل جدید لندکروزر در راه آلمان شاسی‌بلند هیبریدی آلمانی در راه ایران هاوال به دنبال خرید جیپ 9 خودروساز در نمایشگاه فرانکفورت حضور نخواهند داشت ارائه مدل مفهومی و زیبای لندروور در سال آینده (+عکس) DBX، اولین شاسی بلند استون مارتین+تصاویر و مشخصات پیشرانه شاسی‌ بلند غول‌ پیکر آمریکایی در تهران پژو 3008، خودرویی که به زودی به ایران می‌آید فراری شاسی‌بلند می‌سازد "کج‌دار و مریز" فراری برای ورود به بازار شاسی بلندها آغاز فروش ویژه شاسی بلند BYD S6همزمان با نمایشگاه خودرو مشهد ب ام و نسخه M شاسی بلند X4 را عرضه می‌کند مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول فیات-کرایسلر نگران فروش پایین جیپ نیست کیا موتورز از فروش جهانی 232.370 دستگاه خودرو در ماه ژوئن خبر داد جگوار E-Pace را ببینید + ویدئو جگوار E-Pace معرفی شد شرایط فروش تابستانی خودروهای MG با مزایای فوق العاده لندروور با بنتلی سرشاخ می‌شود مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول شاسی‌بلند کوچک فولکس‌واگن به ایران می آید مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول مینی شاسی بلند کیا رونمایی شد تبلیغات رضوانی برای "محکم ترین شاسی بلند جهان" +تصاویر تزریق هیجان به فصل گرما ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان معرفی شاسی‌بلندهایی که ایرانیان پسندیدند کیا موتورز شاسی بلند جدید معرفی می کند نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 بازگشت سلطان شاسی بلندهای لوکس به بازار ایران مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول بهترین خودرو 4*4 برای آفرود کدام است؟ تحول در بیراهه زیباروی غربی در برابر جان‌سخت شرقی محکومیت 2.6میلیارد ریالی برای یک لندکروز راز قد کشیدن چهارچرخه‌ها مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند جهان +تصاویر قهرمانان آفرودی (+عکس) بازار داغ شاسی بلندهای فورد در چین تویوتا لندکروزر سریع‌ترین SUV جهان شد پیک‌آپ تراک جیپ به واقعیت نزدیک می‌شود بچه شیر سرانجام به دام افتاد! شاسی‌بلند جدید اُپل را ببینید +تصاویر جیپ یونتو؛ یک کراس اور هیبریدی تند و تیز خودروهای آینده به چراغ جلو نیاز نخواهند داشت جیپ "یونتو" در شانگهای رونمایی می‌شود رونمایی شاسی‌بلندهای جدید در نمایشگاه خودرو نیویورک این جیپ سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان است آس‌های هفت‌گانه جیپ پورشه شاسی‌بلند برقی می‌سازد رونمایی از جیپ compass سال2017 +تصاویر قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول یک مینیِ نه‌چندان مینی وقتی قد بلند رنو، رقبا را تهدید می کند برای خرید یک خودرو شاسی بلند مدل 2010 چقدر باید پول داشت؟ رشد فروش شاسی‌بلندهای تویوتا کشتی کج شاهزاده‌ ها شاسی بلند‌های فوق لوکس2017 + تصاویر معرفی ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران شاسی بلند هایی که می توان با کمتر از 100 میلیون خرید (+جدول) قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول آغاز فروش استِلویو کارآمدی بیشتر شاسی بلندها در ناوگان پلیس خودروهای برتر تولیدی در سال 2017 رقابت شاسی‌بلندسازهای تازه‌کار +عکس وقتی بانوان مالک خیابان‌ها می‌شوند مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول حمایت وزارت صنایع از کاهش قیمت محصولات ایران خودرو در شرف فروش 1.9 میلیون خودرو در سال 2018 هستیم 6 خودرویی که مشتریان از خرید آن پشیمان هستند مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول خرید خودروهای شاسی بلند در بازار ایران چقدر آب می خورد (+جدول) مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول کابین گرم و راحت لندروور برای مشتریان اهل سفر+تصاویر قدبلندهای بی‌نظیر صنعت خودرو +عکس قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول دوئل سنگین‌وزن‌های شرقی ساخت شاسی بلند جدید جگوار لندروور اعجوبه الکتریکی شاسی‌بلندها شاسی‌بلند جدید مازراتی 2017 با پلاک سیاسی در تهران بلندقامتـــانِ کفِ بازار! قلـدر ژرمـــن‌ها پهـــــن ‌پیکــرهای گران‌قیمت شکوه کـــره‌ای‌های بلندقامت معرفی نسل دوم شاسی بلند مزدا (+عکس) بهترین شاسی بلندها برای برف نوردی (+عکس) مخصوص‌کویر گلف جدید، شانسی برای احیای فولکس جدیدترین شاسی‌بلند مرسدس بنز رونمایی شد شاسی بلند جدید آلمانی قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شاسی بلند جدید و زیبای جیلی +تصاویر قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول پروتون هم شاسی بلند ساخت (+عکس) قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شاسی‌های سانگ‌یانگ در مصاف با دیسکاوری لندروور (+عکس) گزارش تصویری از غرفه جیپ در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 شاسی بلند جدید 7 نفره فولکس واگن "اطلس" نام گرفت قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شاسی‌بلند مینیاتوری سوزوکی رونمایی رسمی جیپ از کامپس 2017 (+عکس) قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول جیپ بالاخره چراغ جلو خودروهایش را به روز کرد بازاری در چنـــــگال اژدهـا قیمت انواع خودرو شاسی بلند + جدول قیمت انواع خودرو وارداتی شاسی بلند + جدول ستاره کراس‌اوور‌های اروپایی در ایران نمای خارجی رنجروور 2016 را ببینید قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول قیمت انواع خودروی وارداتی شاسی بلند + جدول محبوب ترین بی ام و کدام مدل است؟ قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول ارتش آمریکا تویوتا هایلوکس و لندکروزر می خرد خودرو لوکسی که ماهیگیری می کند کشف خودرو جدید MVM X33 S در حاشیه نمایشگاه شیراز هر آنچه از یک شاسی بلند انتظار دارید هر آنچه باید از رانگلر 2018 بدانیم نمای داخلی لندروور دیسکاوری اسپرت را ببینید زیبا در شهر قدرتمند در کوهستان بهترین کلاس خودرو چیست؟ چند دقیقه داخل مدل جدید شاسی بلند MVM قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول ژاپنی با شناسنامه ایـرانی شاسی بلند جدید MVM رویت شد قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول جنگنده ی لندروور، 2018 وارد می شود SUV که قدرت لوکوموتیو را دارد+تصاویر فروش اسپورتیج رکورد زد تراک‌های برتر 2016 نفت ارزان به بازارخودروهای شاسی بلند رونق داد لندرور بهترین شاسی بلندش را معرفی کرد تفاوت کراس‌اور و شاسی‌بلند در چیست؟ قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شاسی بلند جدید مرسدس بنز را ببینید قتل مشکوک همسر در خودروی شاسی بلند اسپرت‌های خوش‌ قیافه +تصاویر خودرو لوکس جدید BMW 2018 لوکس ترین شاسی بلند فورد فیات بیش از 37 هزار دستگاه جیپ گرند چروکی 2017 را فراخواند کیفیت نامرغوب خودرو روسی کار دست پوتین داد کفش‌های این کودک خودرو گران قیمت را به آتش کشید+تصاویر قیمت انواع خودرو در مناطق آزاد + جدول همه چیـز تمام! نگاهی به جگوار F-Face سال 2017 +تصاویر جدال شاسی بلند های های لوکس قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول معرفی شاسی بلند "ولوو" که در تصادف هیچ آسیبی به سرنشین وارد نمی کند شاسی مازراتی آلفی یری از آلومینیوم است تولید جیپ رنه گید در چین شروع شد پیکاپ‌کوچولویِ خواستنیِ جیپ! خودروسازی جک با شاسی بلند SC5 به پکن 2017 می‌رود در انتخاب بین دو خودرو مانده اید؟ فیات- کرایسلر 15 هزار جیپ و دوج را فرامی خواند کپی در برابر اصـل! نقاب تازه برای نیمچه شاسی‌بلند آمریکایی محروم از ارث و نـام 7 گانه های ســری70 رقص رولزرویس روی یخ شاسی بلند جدید کادیلاک +تصاویر 10 شاسی‌بلند ایمن برای تعطیلات نوروزی استفاده عجیب از شاسی بلند لوکس در کیش اروپایی ها کدام کراس‌اوورها را می پسندند؟ همه فن‌حریف تمرینی برای بازگشت به قلمرو آفرودر های ویرانگر آمریکایی 16 حقیقت جالب درباره شرکت جیپ بهترین پارک دو شاسی بلند در تهران تویوتا و لکسس شاسی بلندهای خود را فراخواندند تویوتا لندکروزر 2F را بهتر بشناسیم ساز و برگ جنگی قفـل گره‌گشـا بهترین خودرو‌های شاسی بلند سایز بزرگ سال 2015 بهترین خودرو‌های شاسی بلند کامپکت سال 2015 ملاقات با پرچم‌دار تازه لیفان در ایران سطح کیفی تولیدات تویوتا را افزایش می دهیم معرفی خودرو همه جا رو راینو XT جیپ 6 سبز ویژه عرضه کرد فناوری جدید برای جلوگیری از جاماندن کودک در خودرو! تصادف شدید خودرو شاسی بلند با کامیون هیولای تیـزپا! جاه‌طلبان کم‌مصرف خودروهایی که در سال 2015 بیشترین بار در گوگل جستجو شدند سایه کره‌ای جیـپ امتحان پنج گزینه‌ای! قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم کم‌هزینه آفرود کنید «جیپ» آماده ثبت رکورد فروش نسخه ای خاص از شاسی‌بلند پر هیبت جیپ قیمت انواع‌ماشین شاسی‌بلند دست‌دوم قیمت شاسی بلند کارکرده چند؟ قدبلندهای کوچک یا لوکس سلاطین اور آسیایی شغل جدید برای هکرهای جیپ حُکمران دوباره به پا می‌خیزد ... چهره جدید لندکروز در مدل 2016 ماشین جیپ پاتریوت EV را ببینید نام آن را «آهو» گذاشتند هفـت خـط روزگــار تولید خودرو دیفندر تا سال 2016 ادامه دارد تولید خودرو دیفندر تا سال 2016 ادامه دارد هکرها جیپ را تصرف کردند ضمیمه تخصصی شاسی بلند 3 به همراه هفته‌نامه خودرو امروز شماره 254 منتشر شد این خودرو ضدگلوله مجهزتر از آپارتمان لوکس است قدبلند‌های کوچک یا لوکس سلاطین اورآسیایی جیپ ساخته شده از 4500 کنسرو شاسی بلندها پیشران رشد صنعت خودرو قیمت انواع‌ماشین شاسی‌بلند دست‌دوم سرگذشت «جیپ» در جهان و ایران IT رانگلر شش چرخ، غول جدید جیپ تبدیل جیپ به یک هیولای آفرود واقعی نسخه جدید لندکروز در راه است معرفی نسخه جدید جیپ گرند چروکی جیپ به توکیو بازگشت بدنه جیپ رنگلر فولادی می‌ماند جیپ، شاسی‌بلند لوکس می‌سازد تصاویر ماشین جیپ کامپوز فراخوان خودروهای لندروور LR4 اقتدار شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها ادامه دردسر خودروهای تعمیرنشده نمایشگاه نیویورک میزبان جدیدترین خودروهای جهان جیپ Grand Cherokee به دنبال بازار ژاپن
Back to top