آزمایش فنی و بررسی شورولت کپریس کلاسیک 1989 بروئم (Brougham)

شکوه کلاسیک

عصر خودرو: یک اتاق کشیده، انعکاس نور آفتاب در قطعات متعدد کرومی بدنه، لاستیک‌های دور‌سفید با قالپاق‌ها یا رینگ‌های براق، سقف چرمی، بازی‌های کَشتی‌وار سیستم تعلیق در عبور از دست‌اندازها و... مشخصه‌های نمادینی است که در خودروهای کلاسیک خانوادگی لوکس پیش از دهه‌90 میلادی صنعت خودروسازی آمریکا به چشم می‌خورد.

Sunday 08 January 2017 - 16:55:00

شکوه کلاسیکشکوه کلاسیکشکوه کلاسیکشکوه کلاسیکشکوه کلاسیکشکوه کلاسیک

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر به دنبال یک کلاسیک آمریکایی با تمامی این نشانه‌های منحصر‌به‌فرد باشید، کپریس یکی از بهترین و منطقی‌ترین گزینه‌های موجود در بازار کشور به شمار می‌رود. در این مطلب به بررسی شورولت کپریس کلاسیک بروئم (Brougham در زبان انگلیسی به صورت بروئم-bro͞oəm تلفظ می شود- این کلمه به صورت عامیانه با تلفظ اشتباه بروگهام شناخته می شود) 1989 خواهیم پرداخت که به لطف مالک محترم خودرو آقای «علی اکبر افتخاری» چند ساعتی را با آن گذرا‌ندیم.

کپریس از کِی؟
کپریس به عنوان سدان خانوادگی فول سایز برند شورولت از سال 1964 روی خط تولید این زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکا قرار گرفت و نسل ششم این خودرو در حال حاضر به بازار عرضه می‌شود. برخی شنیده‌ها حاکی از این است که نام این محصول از کپریس چپمن، دختر جیمز چپمن، مسئول یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایندگی‌های شورولت در ایالات متحده آمریکا به عاریه گرفته شده است. نسل نخست کپریس تا سال 1970 ‌روی خط تولید شورولت در تگزاس، میشیگان، اوهایو، کالیفرنیا و... قرار داشت و در سال 1971 جای خود را به مدلی بزرگ‌تر و با ابهت‌تر داد که ایمپالاهای 71 الی 76 موجود در بازار ایران نیز برادر دو‌قلوی این خودرو، اما با امکانات کمتر محسوب می‌شوند. اما چیزی که در کشور ما تحت عنوان «کپریس کلاسیک» شناخته می‌شود در واقع سومین نسل از این خودرو است که از نیمه دوم 1976 (به عنوان مدل 1977) ‌روی خط تولید شورولت قرار داشت و عرضه آن تا اواسط سال 1990 نیز ادامه پیدا کرد. کپریس نسل سوم در دوران عرضه خود دستخوش 3 فیس‌لیفت کُلی قرار گرفت که دوره‌های آن را می‌توان به سال‌های 77 الی 79، 80 الی 85 و در نهایت 86 الی 90 تفکیک کرد.


آشنایی با چهره‌های مختلف کپریس
کپریس کلاسیک ایرانی‌ها (در زبان عامیانه‌تر!) یا کپریس نسل سوم بازار جهانی، یک خودروی خانوادگی فول‌سایز بود که در طی 13 سال حضورش روی خط تولید شورولت، در انواع سدان، کوپه و در نهایت استیشن واگن به خریداران عرضه شد. اما عمده نمونه‌های موجود در ایران از نوع سدان هستند و نسخه‌های محدودی از کپریس استیشن یا کوپه نیز در کشور قابل خریداری خواهند بود. کپریس سدان، یک سدان فول سایز است که در نسخه‌های مختلف طولی بین 5.4 الی 5.5 متر دارد که همین بدنه طویل، ظاهری بسیار لوکس و با ابهت به خودرو بخشیده است. نمونه اولیه نسل سوم این خودرو با ظاهری کلاسیک‌تر به بازار عرضه می‌شد و این خودرو را می‌توان از بدنه پف‌کرده‌تر (نسبت به مدل بالایی‌ها) و پوزه عضلانی‌تر چهار‌چراغ از دیگر نمونه‌ها تفکیک کرد. همچنین چراغ خطرهای سه‌تایی (در هر طرف) کپریس نسل سوم اولیه تفکیک‌شده‌تر از نمونه‌های مدل بالایی دیده می‌شود و به طور کلی در نمای عقب هم ظاهری زمخت‌تر دارد. اما با ورود به دهه 80 میلادی، کپریس دستخوش یک فیس‌لیفت مینور شد تا ظاهر این خودرو به خط‌مشی طراحی این دهه نزدیک‌تر شود. در این نسخه چراغ‌ها هنوز هم دو‌تایی هستند ولی جلوپنجره به حالت مشبک در آمده است. همچنین‌ چراغ خطر سه‌تکه این نسخه به طور کامل از هم تفکیک شده و در نهایت زه‌کشی بدنه متفاوتی ‌روی این نسل استفاده شده. اما با پایان سال 1985، آخرین نسخه از کپریس نسل سوم که در واقع نمونه مورد آزمایش ما هم از همین نوع است، روانه بازار شد. کپریس با گذر از دومین فیس‌لیفت خود، پوزه‌ای مدرن‌تر با چراغ‌های مستطیلی یک‌تکه به خود گرفت و همچنین جلوپنجره این خودرو نیز شبکه‌های ریزتری نسبت به نمونه پیشین دارد. زه‌کشی‌های بدنه تغییر کرد و یک زه استیل دور تا دور بخش زیرین خودرو کشیده شد. کپریس 1990-1986 در بازار کشور ما شامل 3نسخه ساده، بروئم و LS می‌شود که نسخه ساده از سقف تماما فلزی و همرنگ بدنه، بروئم از سقف تمام چرم مصنوعی Vynel (نسخه مورد آزمایش) و در نهایت LS از سقف نیم‌چرم (یک‌سوم انتهای سقف چرم مصنوعی مقاوم  است) بهره می‌برد. عمده کپریس‌های
90-86 موجود در کشور ما به صورت فابریک از رینگ‌های 15 اینچ فولادی به همراه قالپاق‌های سیم‌پره‌ای (اسپاکی) براق بهره می‌برند که نمونه اصلی این قالپاق‌ها فرورفته‌تر از نمونه‌های فرعی هستند.

داخل کابین
درب خودرو را با بالا کشیدن دستگیره کرومی باز می‌کنیم تا به کابین این سدان 5.5 متری وارد شویم. در‌ها با اسکلت بسیار سنگین و قطر زیاد خود هرچند که بسیار استوار و مستحکم به نظر می‌رسند و البته همینطور هم هست، اما این ضخامت چندان هم به نفع فضای داخلی خودرو نیست و به بیان دیگر فضایی که قطر این در‌‌ها اشغال کرده‌اند می‌توانست بخشی از محیط داخلی خودرو باشد. با این حال کپریس با عرض آینه تا آینه تقریبا 2 متری، هنوز هم فضای بسیار خوب و عریضی را در داخل کابین به شما ارائه می‌کند. کپریس 86 تا 90 با تودوزی‌های مختلفی به بازار جهانی عرضه شده است اما نسخه مورد آزمایش ما از پارچه مخمل قرمز بهره می‌برد که نمایی لوکس و خاص به فضای داخلی خودرو می‌بخشد. به لطف بهره‌گیری از جعبه دنده اتوماتیک و اهرم تعویض دنده بغل غربیلک، کپریس از صندلی دو تکه چسبیده به هم بهره می برد که از تمام فضای عرض اتاق برای نشیمن استفاده شده است و 2 عدد زیر آرنجی در وسط صندلی‌ها تعبیه شده تا در صورت نیاز باز کرده و از آنها استفاده کنید. این خودرو از قابلیت تنظیم بشکن فرمان بهره می‌برد و به همین خاطر شما می‌توانید حالت رانندگی مد نظر خود را به خوبی تنظیم کنید اما توجه داشته باشید که فضای پای سرنشینان جلو و عقب آنطور که با دیدن ابعاد خودرو تصور می‌کنید، وسیع نیست. اما شما می‌توانید صندلی‌های جلو را به صورت برقی تنظیم کنید تا بهترین موقعیت را برای سرنشینان فراهم سازید.

امکانات و ادوات
به طور کلی رنج امکانات کپریس کلاسیک 86 تا 90 به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود که توضیح در مورد تمامی آنها در یک مطلب کوتاه کمی فشرده می‌شود. اما برای درک بهتر باید گفت که ساده‌ترین نوع کپریس کلاسیک (سقف فلزی) از صندلی جلوی یک‌تکه با تنظیم دستی بهره می‌برد و همچنین فاقد کروز کنترل، بشکن فرمان، گرمکن شیشه عقب، شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی، سنسور نور و... است که در زبان عامیانه به کپریس کلاسیک سدان (یا حتی کپریس پلیس!) مشهور است. کپریس بروئم مدل 1986 الی 1990 در برخی مدل‌ها از تنظیم برقی هر دو صندلی جلو (8 حالته) بهره می‌برد که این نمونه‌ها موکت کف پرز بلند و گرمکن شیشه عقب، سیستم پخش صوت اکولایزردار، کروز کنترل، قفل مرکزی دارند و مدل‌های 88 تا 90 میلادی دارای سنسور تونل (سنسور نور) و همراه پارک (چراغ بدرقه) هستند. همچنین در برخی مدل‌ها صندلی راننده برقی و شاگرد دستی است و از موکت کف پرز کوتاه در آن بهره گرفته‌اند. به بیان دیگر صندلی‌های مدل 1986 بروئم دو سایز 45-55 (45 راننده و 55 شاگرد) و 50-50 دارد که نمونه اول 8 حالته برقی و نمونه 50-50 هر دو نوع تنظیم دستی و برقی را دارند. صندلی‌های 45-55 از یک اصطلاحا «بچه بالشت» برای راحتی بیشتر بهره می‌برند اما این در حالی است که در نمونه‌های 50-50 این بخش حذف شده. بود. سیستم صوتی این خودرو دارای 4 بلندگو با صدای با کیفیت و مناسب است و همچنین نسخه‌های LS این خودرو دارای فیبر نوری ستون B هستند که به خودرو ظاهری جذاب می‌بخشد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت
کپریس نسل سوم در طی 13 سال حضورش ‌ روی خط تولید شورولت با انواع پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر به بازار جهانی عرضه شد که تقریبا تمام نسخه‌های پیش و پس از فیس‌لیفت این خودرو باپیشرانه های 8 سیلندر 305 و 350 اینچ مکعبی در ایران حضور دارند. همچنین این خودرو تنها با جعبه دنده اتوماتیک در بازار جهانی حضور داشت که گیربکس‌های استفاده شده روی این خودرو دو نوع 3 و 4 دنده هستند. نمونه مورد آزمایش از پیشرانه V8 با حجم 305 اینچ مکعب (5 لیتر) ملقب به گود‌رنچ تک‌تسمه بهره می‌برد که در این مدل و نمونه 1990 از سیستم سوخت انژکتوری TBI (انژکتور داخل بدنه کاربراتور) استفاده شده است. البته لازم به ذکر است که کپریس 89 و 90 شامل دو نسخه ساده و سفارش عربستان بوده که نمونه‌های سفارش عربستان فاقد سنسور اکسیژن هستند. کپریس با وجود پیشرانه 8 سیلندر از بسیاری خودروهای آمریکایی دیگر کم سر و صدا‌تر بوده که یکی از دلایل این موضوع را می‌توان بهره‌گیری از کلاچ پروانه در این خودرو دانست. همچنین جالب است بدانید که پروانه پیشرانه های تک‌تسمه برعکس جهت دیگر خودروها می‌چرخد و به تبعیت از آن، زاویه پره‌های پروانه نیز برعکس نمونه‌های عادی است. البته برای تکمیل عرایض باید گفت که نمونه‌های مربوط به سال‌های 1987 و 1988 میلادی از پیشرانه 305 سه تسمه با کاربراتور برقی (ساسات برقی) بهره می‌برند که به همین خاطر سر صدای آنها اندکی بیشتر از نمونه‌های 89 و 90 خواهد بود. همچنین دو نوع گیربکس توربوهیدراماتیک 700 و 200 از نوع چهارسرعته برای نمونه‌های مدل بالای این خودرو در نظر گرفته شده که نمونه مورد آزمایش از گزینه اول بهره می‌برد.

سواری و تعلیق
کپریس در تمامی نسخه‌های مدل بالایی از سیستم تعلیق چهار فنر لول بهره می‌برد و به همین خاطر سواری گهواره‌ای و بسیار نرمی دارد اما در مقام مقایسه، سواری نمونه‌های پیش از فیس‌لیفت (79-77) اندکی نرم‌تر است. همچنین این خودرو از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب بهره می‌برد و نمونه‌های 89 و 90 برای افزایش پایداری به میل موج گیر اکسل عقب (روی دیفرانسیل) مجهز شده‌اند. از این رو کپریس با وجود جثه بزرگ خود، هندلینگ بسیار خوبی نسبت به برخی از خودروهای آمریکایی دیگر دارد و البته فرمان هیدرولیک نرم این خودرو نیز ضامن یک سواری با کیفیت برای مالک خواهد بود.

  بازار
کپریس نسل سوم یا همان کپریس کلاسیک این روزها بازه قیمتی گسترده و متغیری دارد. در واقع شما در شرایط حال حاضر بازار می‌توانید یک نسخه تمیز از مدل 79-77 این خودرو را حتی با مبلغی کمتر از 20 میلیون تومان خریداری کنید که البته از نظر فنی، تفاوت‌های بسیار زیادی با نسخه‌های مدل بالایی دارد. اما نمونه‌های مدل بالای این خودرو بسته به امکانات و تیپ، از حدود 20 الی بیش از 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین توجه داشته باشید که در بین نسخه‌های مختلف این خودرو، نمونه‌های 86 تا 90 بیشترین طرفدار و بهترین بازار را دارند اما نسخه‌های 80 تا 85 از نظر بازار فروش، قطعات یدکی (به خصوص ظاهری) و... دچار مشکل هستند.
در پایان از آقای اشکان عبداللهی برای همکاری در تهیه این مقاله کمال تشکر و قدردانی را داریم.

برچسب ها

شورولتخودرو کلاسیککپریس کلاسیک
مطالب مرتبط بیشتر
بازار جهانی خودروهای کلاسیک داغ می‌شود شورولت ایکوناکس 2024؛ کراس اوور جدید آمریکایی با پیشرانه پاک+عکس شورلت بولت جدید؛ ترکیبی باکیفیت برای رانندگی پاک+عکس سیکر؛ شورلت کاملا چینی 4 سیلندر +عکس در بین خودروهای عضلانی، دوج چالنجر پرفروش تر از فورد موستانگ و شورولت کامارو پکارد 12؛ فقط یک دستگاه در جهان و یکی از زشت ترین های صنعت خودرو! +عکس کاهش شدید قیمت شورلت بولت الکتریکی بنتلی آر-تایپ؛ خودرویی که زمانی سریع ترین جهان بود! +عکس بنز کلاسیک رکورد شکست اتومبیل‌های کلاسیک فردا گردهم می‌آیند شورولت تاهو و سابربن 2023 مجهز به فناوری بدون راننده شدند رام 1500 در مقابل شورلت سیلورادو 2022 همایش خودروهای کلاسیک و آفرود زنده‌رود اولین اطلاعیه از شورولت کوروت Z0 اعلام شد پایان دوران لاستیک خودرو نزدیک است؟ شاسی بلند جدید شورولت: زیبا و فناورانه اما دور از سابقه کلاسیک خود! +عکس می‌خواهم زنده بمانم! مشخصات کوروت Z06 سال 2023 توسط شورلت فاش شد+ عکس طراحی برجسته ایتالیایی یا کپی کامل ژاپنی! + عکس باربر برقی شورولت+ عکس جدیدترین محصول شورولت مخاطبان را غافلگیر کرد+ عکس مقایسه خودرو؛ مقایسه شورولت تراورس با جی ام سی آکادیا شورولت کوروت Z06 با 670 اسب بخار قدرت رونمایی شد رونق و محبوبیت تبدیل خودروهای کلاسیک به خودروهای برقی موزه خودروهای تاریخی ایران افتتاح شد برنامه های پرشیا کلاسیک ادامه دارد دورهمی جذاب کلاسیک های ب ام و در نمایندگی پرشیا خودرو لواسان خودرو‌های کلاسیک چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟ باز هم یک شورولت بولت پارک شده در فضای بسته آتش گرفت نخستین رودشو شهری بی ام های کلاسیک بولت EV مدل 2022؛ گزینه برتر شورولت برای رانندگی پاک در شهر +عکس هیولای کوچک 8 سیلندر در گودوود 10 اتومبیل افسانه‌ای با طولانی‌ترین تولید در جهان عجیب ترین خودروهای تاریخ را بشناسید کاروان دهه هشتادی با پیشرانه ب ام و وارد حراج می شود الگند EL1؛ رونوشتی مدرن از یک خودروی آلمانی پس از 37 سال! +عکس خودرو‌های کوچک و کلاسیک مخصوص ماشین‌باز‌های حرفه‌ای+ تصاویر اف40؛ جذاب ترین سرخ پوش دهه 90 ایتالیا و تحفه ای که با فراری ماندگار شد خودروی 5 هزار دلاری چینی و طراحی مشابه مینی های محبوب جهان! پیلموت باراکودا با برچسب 6.5 میلیون دلاری وارد حراج می شود! دورهـمی اتول‌های کلاسیک ده خودروی اول از لحاظ بهترین رانندگی و کمترین خلافی حراج خودروی 86 ساله متخصص حرکت در برف بازگشتی به یک محصول دهه 70 که هیوندای بدان افتخار می کند!+ عکس عرضه شورولت برقی جدید 10 خودروی برتر کلاسیک آفرود در طول تاریخ جشنواره فروش اقساطی خودروهای کلاسیک ب ام و در پرشیا خودرو دو مدل جدید از یک محصول باسابقه طراحی متفاوت و اسپرت باواریایی ها طراحی ناموفق دهه 90 میلادی و تحفه کمیاب دوران حاضر! رونمایی از خودروی کلاسیک مزدا MX-5 Hurtan تولید کامارو تا دو سال دیگر تمدید شد ارزان‌ترین خودرو در ایالات‌متحده شورولت ترکس 2021؛ شاسی بلند ریز نقش 21 هزار دلاری! +عکس معرفی 10 خودروی محبوب از لحاظ قیمت، پیمایش و ایمنی فراخوان جنرال موتورز غایبین بزرگ ایران از سرگیری تولید کوروت تبدیل خودروی قدیمی به گل فروشی متحرک! پیرمردها مُچ می‌اندازند! خودرویی که از 1988 تا کنون 936 کیلومتر حرکت کرده است! گرانقیمت‌ترین ماشین کلاسیک جهان چه و کجاست؟ پونتیاک Trans Am و نسخه ای که فقط 8 دستگاه از آن وجود دارد! از "سیلور شدو" تا "مانتا" داستان شورولت 54 هزار تومانی انتقال یک خودرو سیتروئن مدل 1953 به سعدآباد معرفی نسخه 800 اسب بخاری از شورولت سیلورادو +تصاویر تولید پیکاپ تراک الکتریکی تولید وانت تمام برقی شورولت با شارژ 640 کیلومتر کراس اوور کوچک شورولت با برچسب 19 هزار دلاری +تصاویر سبقت شورولت از رم خودروهای تاریخی کارت سوخت دریافت می کنند؟ رونمایی شورلت از نسل جدید اس‌یووی‌های فول سایز تاهو و سابربن + فیلم شورولت بولت الکتریکی 2020 +تصاویر تبدیل پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی برای خودروهای کلکسیونی بازار داغ یانکی‌های نه چندان گران! ملاقات دو نسل از محبوب ترین های شورولت! +تصاویر از هیولای مینیمال تا کلاسیک 1 میلیون دلاری! (+تصاویر) مرسدس اوراقی با یک میلیون دلار حراج شد! کوروت سی6 در سفر معکوس زمان+ تصاویر کشف یک کلکسیون استثنایی با 300 دستگاه خودروی کلاسیک قیمت و مشخصات شورولت سابربن 2021 مشخص شد نخستین خودروی برقی شورولت در راه بازار چین نگاهی به شورولت کامارو 2020 + تصاویر معرفی 10 خودروی پرفروش در کانادا+عکس مشخصات شورولت برای تاهو 2020 نبرد سرسخت خودروسازان آمریکایی و ژاپنی ارزش 24میلیارد دلاری صنعت خودروی کلاسیک ارتقای جایگاه و صیانت از خودروهای کلاسیک ب.ام.و گُنده، به سبک آمریکایی خدمات متمایز پرشیا خودرو برای مالکان خودروهای کلاسیک ب.ام.و و مینی بررسی فنی خودرو غول‌های شورلت تاهو و سابربن +مشخصات معرفی و بررسی فنی شورولت تریل بلیزر مدل 2021 + مشخصات لاستیک سنگین را احتکار نمی‌کنیم معرفی کسب کارهای جدید پرشیاخودرو؛ از بوتیک و تیونینگ تا خودروهای کلاسیک پاپیونِ اهلِ فلینت مشخصات 4 هزار خودروی قدیمی و تاریخی در کشور ثبت شده است بررسی فنی خودرو کراس اوور‌های جدید شورولت+ مشخصات رونمایی از وانت برقی قدرتمند چوبی نخستین شورولت برقی در چین رالی خودروهای کلاسیک در البرز آغاز شد رویای گردش در بافت تاریخی یزد با خودروهایی از جنس تاریخ آغاز رالی خودرو‌های تاریخی و کلاسیک کدام خودروساز صدرنشین فروش در سال 2019 است؟ + لیست 50تایی رالی تور خودروهای کلاسیک از نیاوران به سمنان رسید آگهی ژیان 80 میلیون تومانی در بازار قدیمی‌ترین خودروهای مدرنی که همچنان تولید می‌شوند خداحافظی خودروهای کلاسیک با کارت سوخت شاه قراضه ایران به حراج گذاشته شد حراج خاص ترین پورشه تاریخ میراث دتوماســو تولید این خودروها در سال 2019 متوقف شد! رالی خودروهای کلاسیک در مسکو قابل‌اعتمادترین برندهای خودرو در سال 2019 پرفروش‌ترین خودروهای برقی در آمریکا آفتاب لب بام! پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در سال 2019 مرگ یک تن و نابودی 9 خودروی کلاسیک در آتش سوزی +تصاویر مرسدس بنز خاص در ایران گران ترین خودروهای کلاسیک در بازار جهانی کلاسیک بازی پای برج قدیمی‌ترین پورشه باقیمانده گردهمایی خودرو‌های کلاسیک فولکس - شیراز بچه شیر فرانسوی تصاویری برای عاشقان خودروی کلاسیک رژه خودروهای کلاسیک در ساری کاروانی از خودرو‌های کلاسیک در تور سفر در زمان محصول جدید شورولت رونمایی شد نقاشی و بازسازی کامل بدنه خودروهای کلاسیک رژه خودروهای تاریخی از کاخ سعدآباد تا کاخ نیاوران رالی خودروهای کلاسیک در البرز آغاز شد قدرت کوروت جدید 2020 بیش از حد زیاد است! نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شیراز برگزار می شود خودروهای قدیمی اوراقی یا جواهرات فرسوده شهر شورولتی که 15.8 تن بار حمل می‌کند +عکس پیکان 80 میلیونی و ژیان 60 میلیونی تعمیرگاه مرکزی داتیس خودرو، اولین مرکز تخصصی بازسازی خودروهای کلاسیک ساخت خودروهای کلاسیک بنز توسط هنرمندان اصفهانی خودروی لگویی شورلت رونمایی شد خودروهایی که تولیدشان در سال 2019 متوقف می‌شود + تصاویر نگاهی به وانت ZR2 شورلت +تصاویر رقابت 100 دستگاه خودرو و موتورسیکلت تاریخی+تصاویر با 10 مدل از بهترین نمونه های شورولت کوروت آشنا شوید زنده باد نوستالژی! دورهمی کمیاب‌ترین خودروهای کلاسیک دنیا در پاریس سفر در زمان با تاریخچه صنعت خودروسازی جهان طعم تلخ نوستالژی! عرضه خودروی آفرودی جان سخت شورولت همایش خودروهای کلاسیک در میدان نقش جهان +عکس 3 خودروی کلاسیک نایاب در ایران نمایشگاه خودروهای کلاسیک در باقر شهر تهران دورهمی قدیمی‌ترین خودروهای کلاسیک در یزد معرفی خودروهای آمریکایی که با وجود نامی نوستالژیک، سنت‌شکنی کرده‌اند گردهمایی خودروهای کلاسیک مرسدس بنز در تهران گردهمایی خودروهای کلاسیک در تهران برگزار شد اولین نمایشگاه خودروهای کلاسیک ارومیه دنیای تاریخی مرسدس بنز بررسی خودروهایی که در نسل‌های اخیر، مشتریان متفاوتی را جلب کرده‌اند قهرمان طبقه متوسط! تحولی در تاریخ پیکاپ‌ها ستارگان 4 چرخ از بطن جامعه تا دفتر خاطرات معرفی خودروهایی که قرار بود برای همیشه بروند، اما ماندنی شدند رژه خودروهای تاریخی در خیابان‌های تهران عضلات خسته دهه نودی! گردهمایی فولکس‌واگن‌های قدیمی در شیراز شورولت اتومبیل سابربن RST را معرفی کرد +تصاویر نمایش ماشین‌های قدیمی در اوکراین +تصاویر پاک‌های امروز؛ کلاسیک‌های فردا برترین فضاهای داخلی در خودروهای 2018 +تصاویر پاگنده زرد پیکاپ با چاشنی هیجان رالی خودروهای کلاسیک در مسکو +تصاویر 5 عدد مهم هفته آخر فروردین در جهان خودرو فصلی تازه برای یک نبرد ابدی! رقابت شورلت با تویوتا در کلاس پیک آپ‌های آفرودی (+عکس) رُخ وحشی تر کامارو افتتاح نمایشگاه خودروهای کلاسیک در مجموعه سعدآباد تهران گزارش تصویری جشنواره موتورسیکلت، اتومبیل‌های خاص و کلاسیک نوروز 1397 خودروهای کلاسیک مسیر سی و سه پل تا میدان نقش جهان را مسابقه دادند پیرمردهای خوش سفر نمایشگاه خودروهای کلاسیک در کاخ موزه رامسر افتتاح شد دود هنوز هم از کُنده بلند می‌شود بررسی علل و راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای کلاسیک در ایران آیا خرید و بازسازی خودروهای پلاک سفید یا لیزری تصمیم درستی است؟ ملاقات با جیپ سیمرغ 1365 در لباس «هانکو» چرا تعمیر و نگهداری خودرو‌های کلاسیک و قدیمی مشکل‌تر است ؟ نمایشگاه خودروهای تاریخی در سعدآباد برگزار می‌شود سفر باارزش‌ترین کلاسیک‌های ایران به رامسر همایش خودروهای کلاسیک در کرمانشاه برگزار می‌شود معرفی 3 خودرو قوی‌تر از 500 اسب بخار و ارزان‌تر از 100 هزار دلار تجربه رانندگی با شورولت کامارو Z28 1978؛ شکارچی آمریکایی! بهترین خودروهای برقی و الکتریکی جهان را بشناسید معرفی بهترین شاسی‌بلند‌های سال 2018 با 3 ردیف صندلی قیمت کدام خودروهای دهه هشتادی نسبتا ارزان، در آینده جهشی خیره‌کننده خواهد داشت؟ خودرویی که بالاترین سرعت را به خود اختصاص داد + تصاویر نمایشگاه اتومبیل‌ و موتورسیکلت‌های کلاسیک و خودروهای آفرود شورلت Traverse، شاسی بلند جدید جاده‌ها! +تصاویر ملاقات با لانچیا فولویا کوپه 3؛ خوش‌تیپ ایتالیایی 6 خودروی عضلانی و جذاب تاریخ امریکا +عکس آغاز صدور پلاک برای خودروهای تاریخی همایش خودروهای تاریخی و کلاسیک خودروهای عجیب و غیرعادی +عکس ابر کروکی شورولت معرفی شد (+عکس) کامارو 290 هزار دلاری! رالی بزرگ خودروهای کلاسیک در کرج برگزار شد رژه خودروهای عتیقه در لندن +تصاویر گردهمایی خودروهای کلاسیک در یزد ملاقات با کادیلاک دِ ویل کوپ 1971؛ رویای آمریکایی! بررسی فرسودگی یا عدم فرسودگی خودروهای کلاسیک و میزان تاثیر آنها در تولید آلاینده؛ جایی برای پیرمردها هست؟ ملاقات با اینترنشنال‌ هاروستر اسکات 800 مدل 1966؛ داستان زندگی این مرد سبز! جشنواره خودروهای کلاسیک کالیفرنیا +عکس خودروهای کلاسیک تعیین تکلیف شدند 10 خودروی غیرقابل اعتماد جهان (+عکس) 4 خودرو قدیمی رونمایی شد 1991 Audi Avus Quattro؛ 15 سال قبل از R8 نگاهی به خودروهای اسپرت ناموفق تاریخ؛ جواهرات ناکام! آشنایی با فورد ماستنگ باس429؛ رئیس بزرگ ملاقات با تنها نمونه 455 stage 1 Buick GS در کشور؛ آقای خاص! معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر در آرزوی کامیابی خودروهای کلاسیک و آفرود و انواع موتور در فومن به نمایش در می آیند صف‌شکنان انتقال به جلو بازگشت اسطوره‌ها خودروهایی که قیمت ندارند؛ پیکان 80 میلیونی! بنز کلاسیک 64 ساله در ایران (عکس) مجموعه ای از خودروهای کلاسیک 6 دهه بلوغ و تغییر گردهمایی زیباترین پیرمردهای جهان +تصویر مظنه قیمت Chevrolet در بازار مناطق آزاد چقدر است؟ خودروی برقی با ظاهر کلاسیک +عکس پیکان کلکسیونی 46 ساله چقدر قیمت خورد؟+عکس جنرال موتورز 800 هزار دستگاه خودرو را فرامی‌خواند گردهمایی خودروهای قدیمی در مسکو +تصاویر جذاب‌ترین خودروهای سال جهان در یک نگاه (+عکس) نظاره‌گر شورلت SS سدان باشید +تصاویر همایش خودروهای کلاسیک در آباده برگزار می شود تویوتا محبوب ترین است نظاره‌گر شورلت Equinox مدل 2018 باشید +تصاویر نگاهی به شورلت کامارو ZL1 1LE مدل 2018 +تصاویر صعود جواهرات چهارچـرخه هجـــرت پر ماجـــرا قیمت خودروهای شورولت در مناطق آزاد +جدول سبقت کلاسیـــک‌ها از فرســـودگی پیرمــردهای ســـر‌به‌راه سلطنت سنت‌آگاتا معمــــای شــاه! پیرمردی که شوخی ندارد شورولت SS رسما توقف تولید شد+تصاویر شاسی بلند جدید شورولت +تصاویر خودروهای کلاسیک چند؟ + جدول بادوام ترین خودروها در بازار آمریکا+تصاویر Chevrolet با چه قیمتی در مناطق آزاد بفروش می رسد؟ ملکه الیزابت و تجدید خاطراتش +عکس ماجرای #نه_به_پلاک_تاریخی 96 با کلاسیک‌ها خودروهای کلاسیک فرسوده نیستند! شورولت FNR-X عازم بازار چین است حکایت خودروهای کلکسیونی که یک شبه فرسوده شدند بیوک Velite 5؛ نسخه چینی شورولت بولت جدیدترین اسپرت شورلت چند؟+تصاویر نمایشگاه خودروهای کلاسیک، آفرود و اسپرت در سنندج برگزار شد حضور برند شورولت در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 زیباترین بنز کلاسیک جهان شاسی بلند جدید شورولت +عکس ضیافت تهران از گذشته تا حال سینمای ماشین‌های دهه 50 میلادی دورهمی خودروهای کلاسیک در بلژیک +عکس پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت معروف‌ترین خودروهای عضلانی فراموش شده ZL1؛ سریع‌ترین کامارو ساخته شده تا به امروز شناخته شد قیمت ماشین‌های خاطره انگیز چند است؟ تماشای خودروهای کلاسیک را از دست ندهید دوئل لوکس های کلاسیک آمریکایی CERVE I؛ روح جاودان کوروت رونمایی از خودرو تمام الکتریکی شورلت Bolt EV +تصاویر جشن تولد ب ام و سری 2، سری 6 و M3 در تهران پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت بلوغ زودرس تراورس ارواح ســـرگردان دیتـــرویت فرزند توفان، ساخت میشیگان بوگاتی غرق شده بعد از سال ها دوباره قیمتی شد رونمایی و آغاز تست شورولت بولت خودران در میشیگان+تصاویر سفرای باواریا در چالوس ! رونمایی از غول جدید شورولت +تصاویر جمع خودروهای کلاسیک در مجمتع ارگ تجریش تهران + عکس «کامارو»؛ از نوستالژی دهه 60 تا ساخت قدرتمندترین کاماروی تاریخ +عکس برنده رقابت‌های خودرو سبز اعلام شد گزارش تصویری از حضور جنرال موتورز در نمایشگاه گوانگجو کاماروهایی که تمام نمی‌شوند نمایشگاه خودروهای کلاسیک دهه 40 در شهرکرد برگزار شد بررسی خودرو تنومند شورلت کامارو مدل 2017 رزم‌ناو یانکی‌ها مقابل پهپاد ژرمن‌ها شورولت 2 کامارو جدید را در نمایشگاه SEMA رو کرد+تصاویر 5 خودرو برتر که هنوز با گیربکس‌های دستی ارائه می‌شوند (+عکس) ماشین‌هایی که برای ما ایرانیها به‌یادماندنی‌اند شورلت Camaro V-6 مدل2016 را ببینید +تصاویر 10 خودرویی که یکباره متحول شدند +تصاویر میلیونــرهای تــازه‌وارد نبرد آزاد ژاپن‌‌، کره و آمریکا در خاک ایران وانت شورولت سیلورادو رکورددار گینس شد پلاک‌های تاریخی خودروهای سلطنتی به سعدآباد می‌روند فیس لیفت هولدن تریل بلیزر 2017 را ببینید نمایشگاه خودروهای لوکس و کلاسیک شاسی‌بلند جدید شورولت را ببینید سرقت رینگ و تایر 48 دستگاه شورولت از نمایندگی استثنایی‌ترین خودروهای کلاسیک جهان در یک گزارش تصویری بهترین خودروهای اسپورت کلاسیک سال +عکس شورولت به جنگ تسلا می‌رود پرکارترین خودروها کدامها هستند؟ خودرو آمریکایی گذر موقت در خیابان‌های تهران خودروهای میلیاردهای عرب در لندن رژه خودروهای کلاسیک در تهران مشخصات شورولت کامارو 2017 اعلام شد+تصاویر 10 خودروی برگزیده سال را بشناسید پرفروش ترین خودروها در نیمه اول 2016+تصاویر رژه اتومبیل‌های کلاسیک در روسیه + عکس رقابت با نیمی از اصالت! شورولت کامارو 2016 کروکی را ببینید+تصاویر انجمن مشکل‌سازان قیمت‌ خودروهای کارکرده آمریکایی در بازار ایران قیمت خودروهای شورولت موجود در بازار+جدول همه‌چیز درباره نسل جدید شورلت کوروت +عکس شورولت Commodor SSسال2016را ببینید +تصاویر وقتی عتیقــــــه‌ها به جاده می‌زنند! وقتی سدان لوکس اپل در ایران تنها 46 هزار تومان قیمت داشت! داستان لوگو 12 خودرو مشهور جهان +عکس تولیدخودروی سازگار با محیط زیست +عکس از شباهت با خیار تا عظمت فیل با مرسدس کلاسیک! خودرو ستاره‌های هالیوود در معرض دید قرار گرفت تصاویر شورولت اسپارک 2016 را ببینید نمایش 500 خودرو کلاسیک در پیست آزادی FNR، شبح جدید جنرال موتورز ماجرای شورولت 52 هزار تومانی! جشنواره خودروهای کلاسیک در کرمانشاه در حال برگزاری است اولین خودرو دوگانه‌سوز تاریخ چه شکلی بود؟ شورلت از فیس لیفت تریل بلیزر 2016 رونمایی کرد آغاز مسابقات رالی خودروهای کلاسیک در البرز برگزاری نخستین مسابقات رالی خودروهای کلاسیک در البرز و مازندران مردم سقز به تماشای خودروهای سالخورده نشستند مجوز واردات خودروهای آمریکایی لغو شد تور خودروهای کلاسیک کرج- نمک آبرود برگزار می‌شود تلفیق تخیل و واقعیت در شورولت کروز 2016+تصاویر گفتگو با کلکسیون دار اتومبیل های قدیمی رونمایی از نمونه الکتریکی ون های کلاسیک اتومکانیکا با طعم تند و خشمگین شورولت کامارو ZL1 در برابر دوج چلنجر SRT هلکت نقاب تازه برای نیمچه شاسی‌بلند آمریکایی نوستـالژی یـدک رُخ تازه برای شورولت پنجاه میلیون تومانی خودروهای کلاسیک و گران کلاسیک‌های مدرن نمایشگاه خودروهای کلاسیک ماشینی مخصوص تحویل پیتزا شورولت برای تولید 50 سالگی کامارو هدیه داد برگزاری نمایشگاه خودروهای تاریخی محبوبـان فـردا خودروهای قدیمی هم هوشمند و بی‌سیم می‌شوند نبرد «پرل‌هاربر» تکرار شد پرفروش ترین خودرو های سال 2015 گرانقیمت ترین خودروهای فروخته شده در حراجی ها تا به امروز نمایش سوئیچ های طلایی در موزه خودروهای اختصاصی نیاوران اولین مدل بنز از یک کلاس لوکس در ایران قیمت خودروهای گذرموقت از لامبورگینی تا شورولت شورولت کلاسیک خاص در شیراز را ببینید ارزان‌قیمت ترین خودرو کانادا، فقط 25 میلیون تومان! آیا اولین محصول شورولت در گرد ‌و‌خاک رنو می‌تواند نفس بکشد‌؟ شورولت کروز هاچ بک رونمایی شد خودرو شورولت کروز را ببینید چراغ سبز ورود شورلت به کشور + سند آرایش تازه سدان برزیلی شورولت خودروهای کلاسیک هم قیمت سوپراسپرت های نو+تصاویر تختِ گاز قیمت ها در بازار مکاره خودروهای قدیمی شمارش معکوس برای معرفی نسل جدید شورولت نیوا پیکاپ تنومند شورولت در هیبت یک نظامی! برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک در قزوین گردهمایی خودروهای کلاسیک در شیراز خودروهای کلاسیک پاکستانی به ایران آمدند بازگشت شورولت به ایران همایش ماشین های تیونینگ و کلاسیک به روایت تصویر غول بچه خواستنی شورولت در راه است گشتی در بازار خودروهای کلکسیونی بالای 100 میلیون برگزیده ترین خودروهای سال 2016 خودروهایی که در سال 2015 بیشترین بار در گوگل جستجو شدند خودرو نیم قرنی افتاده در گوشه‌ای از خیابان تهران پشت رُل قدیمی‌ترین خودروهای تاریخ یک خودرو کلاسیک خاص در ایران چند خودرو کلکسیونی خاص در یزد بهترین خودرو های اندازه متوسط 2016 این سدان آمریکایی صدی زیر 5 لیتر می‌سوزاند نسل جدید سوپرکامارو های مخصوص درگ نمایشگاه خودروهای کلاسیک در پاکستان مجموعه ای از خودروهای کلاسیک مجموعه‌ای از کالسکه‌های تشییع جنازه در موزه بارسلونا «ولت» خودرو سبز سال شد رژه خودروهای کلاسیک در گرگان 5 خودرو کلاسیک و خاص در ایران 5 خودروی کلاسیک و خاص در ایران یک خودرو 83 ساله خاص در ایران! مشت‌های محکم بوکسورهای آمریکایی بر صورت سامورایی ژاپنی ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد 2خودرو خاص در ایران خودرو های کلاسیک ایران جهانی شدند ماشین دکتر مصدق را ببینید یورِش کامارو های نسل شش به شهر گُناه خودروهای کلاسیکی که دو دیفرانسیل دارند مجموعه ای از خودروهای کلاسیک کمی هیجان بصری بیشتر برای مَلیبوی جدید شورولت این گرگ محجوب ... اسرار گنـج پنهان شورولت کامارو 2016 رونمایی شد تبدیل کوروت به پتک مخوف کالاوی بهترین وانت‌های فول سایز جهان نمایشگاه خودروهای کلاسیک مشهد با طعم انسان‌دوستی تصاویری از شورلت سیلورادو مدل 2016 رژه خودرو های خاص و کلاسیک رونمایی از خودرو پیکان علی کریمی در نمایشگاه مشهد رژه خودروهای کلاسیک در تبریز مصیبتی به نام قطعه آنتیک‌ها...! معرفی بین‌المللی خوروهای تاریخی ایران شورلت کوروت خاص و کلاسیک در ایران نمایشگاه خودروهای کلاسیک در سنندج نمایشگاه خودروهای کلاسیک در سنندج برپا شد بهـای میراث خودرویی نمایشگاه خودروهای کلاسیک در سنندج برپا شد نمایشگاه سراسری خودروهای کلاسیک در سنندج برگزار می شود نمایشگاه خودروهای تیونینگ و کلاسیک در اردبیل برپا می‌شود با لباسی به رنگ تاریکی نیمه شب‌... سالگرد ژیان در ایران معرفی دو نسخه جدید از خودروهای کلورادو و سیلورادو اسطوره جاودان فروش خودرو 56 سال پیش سفیر ایتالیا در تهران به مبلغ 350 میلیون شورولت مونتی‌کارلو هفت‌تیر پُر کابوی زخم‌خورده ! تشنه به خونِ ماستنگ ... مهندس آلمانی در برابر ژنرال آمریکایی! پنجـاه سال با کپـریس کامارو از بازیگر خسته تا تانک مسابقه بازسازی قدیمی‌ها از رویا تا عمل شورولت کروز جدید بزرگ‌تر و سبک‌تر می‌شود شورولت کامارو 2016 مجهز به سقف هوشمند را ببینید ترکیب دو خودرو میلیاردی در تهران تجدید میثاق با ژنرال میراث طراحی کامارو علاقه مردم پاکستان به نگهداری از خودروهای قدیمی شورولت‌های اندرویدی و آی.اُ.اس 2016 وارد بازار می‌شوند تخفیف قابل توجه مدل های قدیمی شورولت کامارو جشنواره خودروهای سفارش و آپشن نسل ششم شورولت کامارو از راه رسید خداحافظی کوبا با شورولت های قدیمی مجوزی برای واردات خودروهای شورلت صادر نشده است بررسی شورولت Trax مدل 2015 هیولای شاسی‌بلند، ماشین پلیس اتوبان تصاویر کانسپت فضایی شورولت FNR کاهش قیمت خودرو الکتریکی شورولت اسپارک رونمایی شورولت مالیبو 2013 در شانگهای 350 هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی خودرو در اروند بازدید کردند آغاز فروش شورولت Camaro کروکی فصل تازه Camaro کروکی 2011 تصاویری از موج بعدی خودروهای سبز
Back to top