1967 Chevrolet Corvette Sting Ray 427 vs. 2015 Chevrolet Corvette Z06

ارواح ســـرگردان دیتـــرویت

عصر خودرو: دهه 1960 میلادی آغاز انقلاب و تحول صنعت خودروسازی جهانی و از آن مهم‌تر پیشرفت پرسرعت ایالات متحده آمریکا در 3عرصه آسمان، زمین و دریا بود. از پرواز به فضا و دستیابی به کره ماه تا ساخت بزرگ‌ترین زیردریایی‌های جهان و ساخت برترین موشک‌های زمین به زمین چهارچرخ در دیترویت، آمریکا با سرعت زیادی پله‌های ترقی را در صنعت جهانی طی می‌کرد. این روند رو به رشد به لطف گروه بزرگی از پیشگامان علمی و مهندسان خبره ممکن شده و تا امروز نیز ذره‌ای از سرعت آن کاسته نشد.

Sunday 08 January 2017 - 15:13:00

ارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویتارواح ســـرگردان دیتـــرویت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مقاله پیش رو تقابل 2 ابرافسانه صنعت خودروسازی آمریکاست که حامل بیش از نیم قرن تفاوت و تضاد در دستیابی به یک هدف ثابت یعنی دستیابی به سرعت بیشتر است.

پیش درآمد
دهه 60 میلادی جنرال موتورز ژنرال صنعت خودروسازی جهانی بود. طراحی شورولت کوروِر (Corvair معروف به فولکس واگن بیتل آمریکایی) 2 هزار دلاری، پیشرانه‌های پرخوران توربوشارژر تولید انبوه، پیشرانه‌های غول پیکر V8 آلیاژی تا کدیلاک الدورادو 7.7 لیتری متحرک جلو که از شدت قدرت عظیم پیشرانه دچار تابش شاسی می‌شد و فیلیت وود 11 هزار دلاری همگی ‌ از خط تولید کمپانی عظیم جنرال موتورز خارج می‌شدند. مهندسان جنرال موتورز بی‌هیچ بیم و ناامیدی از همپایی دو ضلع دیگر مثلث دیترویتی (فورد و کرایسلر) آزادانه و بلندپروازانه برترین محصولات جهانی را از طریق 6 زیرمجموعه خود روانه بازار می‌ساخت. امروز اما جنرال موتورز بار دیگر از خاکستر بحران‌های سال 2009 برخاسته و با فاصله بسیار جزئی هم‌رده برندهای معتبری چون اپل و وال‌مارت می‌ایستد و با تکیه بر این جایگاه برتر است که از جاه‌طلبی برخی از برندها و نام‌های قدمت‌دار خود حتی ذره‌ای نمی‌کاهد.

این پیرِ چالاک
بلوغ سریع و نبوغ سرشار مهندسان جنرال موتورز همچون انفجاری مهیب بر پهنه بیابان ابرخودروهای آن دوران نتیجه‌ای با عنوان نسل دوم کوروت را برجای نهاد که حتی کوچک‌ترین شباهتی به نمونه نسل اول (C1) نداشت. زورا آرکاز دانتاو، سرمهندس وقت جنرال موتورز، احیاکننده پروژه نیمه شکست خورده کورت نسل اول که با فیس‌لیفت ارائه شده از جانب او در سال 1957 احیا شد و البته مهندس و طراح نسل دوم کوروت که به پاس زحمات و تلاش‌های وی در جاودان ساختن نام کوروت او را به لقب «حضرت» نیز می‌شناسند، در نسل دوم کوروت طرحی ارائه کرد که رقبای پیشرفته اروپایی دوران نظیر مرسدس بنز SL، جگوار E-Type و پورشه 911 را از هر نظر مغلوب ساخت. ساختار انتقال نیرو ترنس‌اکسل (نوآوری آن دوران)، سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم ترمز دیسکی دوجداره هوا‌خنک در محور جلو، طراحی سوپراگزاتیک و منحصر‌به‌فرد، دیفرانسیل لغزش محدود مجهز به قفل (LSD)، استفاده از کد Z06 به عنوان برترین رده آپشنی برای کوروت در کنار اگزوز‌های دوبل جانبی و پیشرانه 7 لیتری 427 V8 بلوک کوچک از نوع پوش راد (OHV) مجهز به سیستم پاشش سوخت انژکتوری و 360 اسب وحشی بخار که در اتصال به گیربکس 4 سرعته دستی به سادگی از خجالت پیشرانه‌های توئین کم (DOHC) پیشرفته اروپایی‌ها برمی‌آمد.
کوروت C2 بمبی سوار بر چهار چرخ بود که تنها با فشردن پدال گاز به مرز انفجار می‌رسید. C2 ابرخودرو برتر و پادشاه خیابان‌های زمان خود و تندیس اندیشه برتر آمریکایی امروز است که دلیل انتخاب آن برای این رویارویی نابرابر، ارائه حجم غیرقابل تصوری از بلوغ و نبوغ فنی و هنری در چنین زمان و بودجه محدود پس از پروژه C1 است. خودرو مورد بررسی در طی مراحل بازسازی در بخش پیشرانه دستخوش تغییرات بسیاری شده است چرا که پیشرانه اصلی آن (کد L71) فدای مسابقات درگ شد. در روند بازسازی پیشرانه تغییراتی از جمله استفاده از سرسیلندرهای آلومینیومی (در سال 1967 آپشنی  369 دلاری محسوب می‌شد) که کاهش وزن 70 کیلویی پیشرانه و همچنین قدرت نهایی 435 اسب بخاری و گشتاور 625 نیوتن‌متری را به همراه داشت، استفاده از یک کاربراتور چهاردهانه هولی با منیفولد هوای سرد از نوع پایه بلند به نوعی پیشرانه‌های مشهور L88 را شبیه‌سازی می‌کند چراکه یک نمونه استینگری C2 با پیشرانه حقیقی L88 امروزه فراتر از 3‌میلیون دلار قیمت دارد.

پسرِ همان پدر
امروز جنرال موتورز با هوشیاری تمام همچون ققنوس سر از خاکستر دشواری‌های صنعتی برآورده است و هنوز هم نام Z06 به معنای خم ابرو و نگاه چپ چپ آخرین نسل کوروت به خودروهای وارداتی به ایالات متحده آمریکا از سوی خودرویی است که هفتمین نسل نام پرآوازه کوروت را یدک می‌کشد. در طی این نیم قرن بدون‌شک زیر و بم کوروت به اندازه‌ای دگرگون شده ‌که انتظار هیچ وجه اشتراکی حتی با نسل پیشینش از آن نمی‌رود. اما در کمال تعجب C7 همچنان مملو از نکات تکراری و مشترک با C2 است که نه خسته‌کننده بودن آن بلکه برتری حرکت فراتر از زمان نسل دوم را فریاد می‌زند؛ گویی C2 را آدم فضایی‌ها ساخته‌اند و نه این متخصصان دوپای زمینی.
بدنه همان بدنه فایبر‌گلس و پیشرانه همان نمونه بلوک کوچک OHV V8 از خانواده LS جنرال موتورز است که دست تکنولوژی روز جهانی بر سر آن کشیده شده است. پیشرانه‌ای که جهان اعتقاد داشت در هزاره سوم اثری از آثار آن باقی نخواهد ماند چراکه قدیمی و دمده است یا اینکه بر اساس نظریه داروین‌های صنعت خودرو، آینده از آن پیشرانه‌های DOHC خواهد بود و دوران OHVها به سر آمده است. اما سه ضلع مثلث دیترویتی و بخصوص جنرال موتورز و کرایسلر ثابت کرده‌اند که OHVها هم می‌توانند از تکنولوژی‌های روز چون MDS (سیستم تنظیم حجم موتور از طریق خاموش کردن سیلندرهای اضافی) و DVVT (سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌های دود و هوا) بهره برده و ضمن حفظ شهرت خود در زمینه دوام، بازده مثال‌زدنی و مصرف سوخت کم را نیز به همراه داشته باشند.
6.2 لیتر حجم به کمک سیستم پرخوران سوپرشارژر با فشار 9.2 PSI و اینترکولر دومرحله‌ای توان خروجی تضمین شده 650 اسب تازه نفس بخار و گشتاور 880 نیوتن‌متر را برای C7 Z06 به ارمغان می‌آورد که هنوز هم از طریق همان سیستم انتقال نیرو ترنس‌اکسل اما 7 دنده به دیفرانسیل LSD محور عقب ارسال می‌شود که شتاب 3.3 ثانیه‌ای برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را برای آن به همراه می‌آورد. 650 اسب بخار امروزی نسبت به قدرت تولیدی سال 1967 بهبود 49 درصدی قدرت را نشان می‌دهد درحالی که فاکتورهای ایمنی، آسایشی و آلایندگی و مصرف سوخت در وجود خودرو لحاظ شده است و مجموعه تغییرات افزایش کلی 230 کیلوگرمی وزن نسبت به نمونه 1967 و البته سه برابر شدن پهنای تایرها و دو برابر شدن پهنای رینگ‌های عقب را به همراه دارد که این مجموعه همان تاثیر محسوس و غیر تکراری پیشرفت نیم قرنی است.

شانه به شانه
سواری با دو الماس چهارچرخ شانه به شانه یکدیگر در خیابان‌های امروزی دیترویت سرهای زیادی را به سوی خود می‌چرخاند. هر دو کوروت در انتقال نیرو به زمین عالی عمل می‌کنند با این تفاوت که استینگری C2 با هر فشار مضاعف بر پدال گاز انتهای خودرو را به رقص باله دعوت کرده و دو خط باریک مشکی رنگ در کنار دود سفید‌رنگی که به هوا می‌فرستد را چاشنی خنده راننده می‌کند. نیم قرن تکنولوژی و الکترونیک چپانده شده در مجموعه فشرده C7 Z06 آن را قادرمی‌سازد بدون کوچک‌ترین زحمت و بدون کمترین هرزگردی به راحتی تمام نیروی تولیدی را به زمین منتقل کند.
استینگری 427 C2 در دهه 60 دومین خودرو سریع تست شده از سوی Car & Driver بود که در پس شاهکار کرول شلبی فقید، شلبی کبرا 7 لیتری، در جایگاه دوم می‌ایستاد. این اعجوبه به همراه دوسرنشین (حضور شاگرد برای استارت و استاپ‌کردن کرونومتر برای ثبت زمان صفر تا  100 در دوران نبود سیستم‌های کامپیوتری ضروری بود) تنها در طی 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و در 13.6 ثانیه مسافت درگ 402 متر (ربع مایل) را با حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت به پایان می‌رساندکه کمی بیش از 2 ثانیه و 35 کیلومتر بر ساعت کندتر از C7 Z06 مدرن (11.4 ثانیه با حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت برای C7 Z06) است. اعداد و ارقام خروجی استینگری 427 C2 از بسیاری از فراری‌های هم‌دوره خود نیز سرتر بود و با مد نظر قرار دادن قیمت نزدیک به نصف آن، ارقام بسیار قابل احترامی از خود برجای گذارده است.
مشکل استینگری C2 427 با وجود طراحی منحصر به فرد و زیبایش در ساختار فیزیکی و قدرت بسیار زیاد آن نهفته بود. C2 به دلیل سبک خاص طراحی بدنه به کمک پیشرانه قدرتمند خود به سادگی به سرعت فراتر از 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کرده و هرچه بر سرعتش افزوده می‌شد خودرو میل بسیار بیشتری برای پرواز پیدا کرده و با کاهش کشش تایرها با زمین میل به سرخوردن در پیچ‌ها در C2 افزایش می‌یافت چرا که طراحی آن دوران آنچنان که باید بر عملکرد و با تکیه بر دستاوردهای تونل باد انجام نمی‌شد.
C7 اما با کوله‌باری از تجربه و تکیه بر تجربیات حاصل از ساعت‌ها تست آیرودینامیک در تونل باد ساخته شده و کیت دفیوزر بدنه و اسپویلر بزرگ تنظیم‌شونده آن نیز تاثیر شگرفی در بهبود پایداری آن بخصوص در سرعت‌های بالا دارد. از این رو هرچه با C7 Z06 به سرعت نهایی 330 کیلومتر بر ساعت نزدیک‌تر شوید، بر نیروی پسا و در نتیجه پایداری خودرو به شکل محسوسی افزوده خواهد شد. C7 Z06 حداکثر شتاب جانبی G1.05 را به ثبت می‌رساند که این رقم برای ابرخودرو‌ هایبرید پورشه 918 اسپایدر معادل G1.16 است به این معنا‌‌ که کوروت 94 هزار دلاری با یک دهم قیمت پورشه 90 درصد توان 918 اسپایدر را در اختیار مالک قرار می‌دهد.

  سخن پایانی
سواری با C2 427 نیازمند توجه و مهارت زیاد راننده است. این ابرخودرو زیبا و اگزاتیک هیچ سیستم کنترل کمکی به همراه ندارد درحالی که فراتر از 430 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تنها لحظه‌ای غفلت و یا شیطنت با پدال گاز شما را از مسیر آسفالته منحرف می‌کند. ویژگی‌های رفاهی این خودرو به فرمان هیدرولیک، شیشه‌های برقی، ترمز بوستردار، سیستم تهویه مطبوع و رادیو ضبط خلاصه می‌شود و سواری با این کلاسیک گران‌قیمت چندان بی‌دردسر نیز نخواهد بود. C7 Z06 اما با کمک ده‌ها سنسور و سیستم‌های الکترونیکی و بخصوص سیستم MDS برای رانندگی درون‌شهری و روزمره خودرو بسیار راحت و لذت‌بخشی است و هر زمان که اراده کنید، به یک شیطان بی‌رحم بدل خواهد شد که هیچ راننده‌ای با هیچ سطح از مهارتی از پس قدرت و گشتاور بسیار زیاد آن بر‌نخواهد آمد. با تکیه بر سیستم MDS و فعال بودن تنها 4‌سیلندر در عین شیطان‌صفت‌بودن مصرف سوخت 7.8 لیتر در هر 100کیلومتر را همراه با ده‌ها آپشن رفاهی مختلف به همراه می‌آورد که در ترافیک شهری چون کدیلاک و در جاده‌های خلوت همانند یک کوروت حقیقی عمل می‌کند.
کوروت نه‌تنها به عنوان یک خودرو بلکه به عنوان یک نماد، یک سبک زندگی، یک خط فکری و یک ایدئولوژی خاص،  بیش از 63 سال (1953 تا به امروز) است جهان صنعت خودرو را شیفته توانایی‌های خود ساخته و هرگز از یاد و خاطرات برون نخواهد رفت.

برچسب ها

شورولتشورولت کوروت
مطالب مرتبط بیشتر
سیکر؛ شورلت کاملا چینی 4 سیلندر +عکس در بین خودروهای عضلانی، دوج چالنجر پرفروش تر از فورد موستانگ و شورولت کامارو کاهش شدید قیمت شورلت بولت الکتریکی شورولت تاهو و سابربن 2023 مجهز به فناوری بدون راننده شدند رام 1500 در مقابل شورلت سیلورادو 2022 ورود کوروت الکتریکی به بازار رسما تایید شد عرضه خودروی الکتریکی "کوروت" تا سال آینده تولید شورلت کوروت به دلیل کمبود قطعات متوقف شد اولین اطلاعیه از شورولت کوروت Z0 اعلام شد پایان دوران لاستیک خودرو نزدیک است؟ شاسی بلند جدید شورولت: زیبا و فناورانه اما دور از سابقه کلاسیک خود! +عکس مشخصات کوروت Z06 سال 2023 توسط شورلت فاش شد+ عکس باربر برقی شورولت+ عکس جدیدترین محصول شورولت مخاطبان را غافلگیر کرد+ عکس مقایسه خودرو؛ مقایسه شورولت تراورس با جی ام سی آکادیا شورولت کوروت Z06 با 670 اسب بخار قدرت رونمایی شد باز هم یک شورولت بولت پارک شده در فضای بسته آتش گرفت بولت EV مدل 2022؛ گزینه برتر شورولت برای رانندگی پاک در شهر +عکس ده خودروی اول از لحاظ بهترین رانندگی و کمترین خلافی عرضه شورولت برقی جدید دو مدل جدید از یک محصول باسابقه تولید کامارو تا دو سال دیگر تمدید شد ارزان‌ترین خودرو در ایالات‌متحده شورولت ترکس 2021؛ شاسی بلند ریز نقش 21 هزار دلاری! +عکس معرفی 10 خودروی محبوب از لحاظ قیمت، پیمایش و ایمنی فراخوان جنرال موتورز از سرگیری تولید کوروت کپی کاری چینی‌ها از شورولت کوروت داستان شورولت 54 هزار تومانی معرفی نسخه 800 اسب بخاری از شورولت سیلورادو +تصاویر تولید پیکاپ تراک الکتریکی تولید وانت تمام برقی شورولت با شارژ 640 کیلومتر کراس اوور کوچک شورولت با برچسب 19 هزار دلاری +تصاویر سبقت شورولت از رم رونمایی شورلت از نسل جدید اس‌یووی‌های فول سایز تاهو و سابربن + فیلم شورولت بولت الکتریکی 2020 +تصاویر ملاقات دو نسل از محبوب ترین های شورولت! +تصاویر کوروت سی6 در سفر معکوس زمان+ تصاویر قیمت و مشخصات شورولت سابربن 2021 مشخص شد نخستین خودروی برقی شورولت در راه بازار چین نگاهی به شورولت کامارو 2020 + تصاویر معرفی 10 خودروی پرفروش در کانادا+عکس مشخصات شورولت برای تاهو 2020 نبرد سرسخت خودروسازان آمریکایی و ژاپنی گُنده، به سبک آمریکایی بررسی فنی خودرو غول‌های شورلت تاهو و سابربن +مشخصات معرفی و بررسی فنی شورولت تریل بلیزر مدل 2021 + مشخصات پاپیونِ اهلِ فلینت میوه ممنوعه در تهران کوروِت بدون سقفِ اضافه! بررسی فنی خودرو کراس اوور‌های جدید شورولت+ مشخصات رونمایی از وانت برقی قدرتمند چوبی نخستین شورولت برقی در چین کدام خودروساز صدرنشین فروش در سال 2019 است؟ + لیست 50تایی قدیمی‌ترین خودروهای مدرنی که همچنان تولید می‌شوند قدرتمندترین سیستم صوتی داخل کوروت نسل جدید + تصاویر تولید این خودروها در سال 2019 متوقف شد! شورلت کوروت نسل جدید با موتور میانی رسما معرفی شد قابل‌اعتمادترین برندهای خودرو در سال 2019 معرفی جدیدترین مدل شورولت کوروت با نصف قیمت پورشه 911 بهترین خودروهای روباز 2019 + تصاویر و قیمت به پول ایران پرفروش‌ترین خودروهای برقی در آمریکا آفتاب لب بام! پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در سال 2019 کوروت ZR1 نیروگاه هسته‌ای متحرک روی زمین محصول جدید شورولت رونمایی شد قدرت کوروت جدید 2020 بیش از حد زیاد است! شورولتی که 15.8 تن بار حمل می‌کند +عکس خودروی لگویی شورلت رونمایی شد خودروهایی که تولیدشان در سال 2019 متوقف می‌شود + تصاویر نگاهی به وانت ZR2 شورلت +تصاویر با 10 مدل از بهترین نمونه های شورولت کوروت آشنا شوید طعم تلخ نوستالژی! عرضه خودروی آفرودی جان سخت شورولت معرفی خودروهای آمریکایی که با وجود نامی نوستالژیک، سنت‌شکنی کرده‌اند بررسی خودروهایی که در نسل‌های اخیر، مشتریان متفاوتی را جلب کرده‌اند قهرمان طبقه متوسط! تحولی در تاریخ پیکاپ‌ها معرفی خودروهایی که قرار بود برای همیشه بروند، اما ماندنی شدند عضلات خسته دهه نودی! شورولت اتومبیل سابربن RST را معرفی کرد +تصاویر برترین فضاهای داخلی در خودروهای 2018 +تصاویر پاگنده زرد پیکاپ با چاشنی هیجان 5 عدد مهم هفته آخر فروردین در جهان خودرو فصلی تازه برای یک نبرد ابدی! رقابت شورلت با تویوتا در کلاس پیک آپ‌های آفرودی (+عکس) رُخ وحشی تر کامارو معرفی 3 خودرو قوی‌تر از 500 اسب بخار و ارزان‌تر از 100 هزار دلار تجربه رانندگی با شورولت کامارو Z28 1978؛ شکارچی آمریکایی! بهترین خودروهای برقی و الکتریکی جهان را بشناسید معرفی بهترین شاسی‌بلند‌های سال 2018 با 3 ردیف صندلی خودرویی که بالاترین سرعت را به خود اختصاص داد + تصاویر شورلت Traverse، شاسی بلند جدید جاده‌ها! +تصاویر 6 خودروی عضلانی و جذاب تاریخ امریکا +عکس ابر کروکی شورولت معرفی شد (+عکس) کامارو 290 هزار دلاری! شورولت کوروت جدید رونمایی شد 10 خودروی غیرقابل اعتماد جهان (+عکس) معرفی 25 مدل از بهترین شورلت‌های تاریخ + تصاویر بازگشت اسطوره‌ها 6 دهه بلوغ و تغییر مظنه قیمت Chevrolet در بازار مناطق آزاد چقدر است؟ جنرال موتورز 800 هزار دستگاه خودرو را فرامی‌خواند جذاب‌ترین خودروهای سال جهان در یک نگاه (+عکس) نظاره‌گر شورلت SS سدان باشید +تصاویر تویوتا محبوب ترین است نظاره‌گر شورلت Equinox مدل 2018 باشید +تصاویر نگاهی به شورلت کامارو ZL1 1LE مدل 2018 +تصاویر قیمت خودروهای شورولت در مناطق آزاد +جدول پیرمــردهای ســـر‌به‌راه شورولت SS رسما توقف تولید شد+تصاویر شاسی بلند جدید شورولت +تصاویر بادوام ترین خودروها در بازار آمریکا+تصاویر Chevrolet با چه قیمتی در مناطق آزاد بفروش می رسد؟ شورولت FNR-X عازم بازار چین است بیوک Velite 5؛ نسخه چینی شورولت بولت جدیدترین اسپرت شورلت چند؟+تصاویر حضور برند شورولت در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 شاسی بلند جدید شورولت +عکس ZL1؛ سریع‌ترین کامارو ساخته شده تا به امروز شناخته شد CERVE I؛ روح جاودان کوروت رونمایی از خودرو تمام الکتریکی شورلت Bolt EV +تصاویر بلوغ زودرس تراورس شکوه کلاسیک فرزند توفان، ساخت میشیگان رونمایی و آغاز تست شورولت بولت خودران در میشیگان+تصاویر 13 خودروی اعجاب‌آور تا 2020 + تصاویر رونمایی از غول جدید شورولت +تصاویر «کامارو»؛ از نوستالژی دهه 60 تا ساخت قدرتمندترین کاماروی تاریخ +عکس برنده رقابت‌های خودرو سبز اعلام شد گزارش تصویری از حضور جنرال موتورز در نمایشگاه گوانگجو کاماروهایی که تمام نمی‌شوند بررسی خودرو تنومند شورلت کامارو مدل 2017 رزم‌ناو یانکی‌ها مقابل پهپاد ژرمن‌ها شورولت 2 کامارو جدید را در نمایشگاه SEMA رو کرد+تصاویر 5 خودرو برتر که هنوز با گیربکس‌های دستی ارائه می‌شوند (+عکس) ماشین‌هایی که برای ما ایرانیها به‌یادماندنی‌اند شورلت Camaro V-6 مدل2016 را ببینید +تصاویر 10 خودرویی که یکباره متحول شدند +تصاویر نبرد آزاد ژاپن‌‌، کره و آمریکا در خاک ایران وانت شورولت سیلورادو رکورددار گینس شد فیس لیفت هولدن تریل بلیزر 2017 را ببینید شاسی‌بلند جدید شورولت را ببینید سرقت رینگ و تایر 48 دستگاه شورولت از نمایندگی شورولت به جنگ تسلا می‌رود پرکارترین خودروها کدامها هستند؟ خودرو آمریکایی گذر موقت در خیابان‌های تهران عرضه نسل جدید شورلت کوروت در سال 2019 مشخصات شورولت کامارو 2017 اعلام شد+تصاویر 10 خودروی برگزیده سال را بشناسید معرفی موزه ملی کوروت در کنتاکی پرفروش ترین خودروها در نیمه اول 2016+تصاویر رقابت با نیمی از اصالت! شورولت کامارو 2016 کروکی را ببینید+تصاویر قیمت‌ خودروهای کارکرده آمریکایی در بازار ایران قیمت خودروهای شورولت موجود در بازار+جدول همه‌چیز درباره نسل جدید شورلت کوروت +عکس شورولت Commodor SSسال2016را ببینید +تصاویر وقتی سدان لوکس اپل در ایران تنها 46 هزار تومان قیمت داشت! داستان لوگو 12 خودرو مشهور جهان +عکس تولیدخودروی سازگار با محیط زیست +عکس بررسی محصولات تاتا موتورز به بهانه خبر ورود این شرکت به بازار خودرو کشور تصاویر شورولت اسپارک 2016 را ببینید FNR، شبح جدید جنرال موتورز ماجرای شورولت 52 هزار تومانی! شورلت از فیس لیفت تریل بلیزر 2016 رونمایی کرد مجوز واردات خودروهای آمریکایی لغو شد تلفیق تخیل و واقعیت در شورولت کروز 2016+تصاویر شورولت کامارو ZL1 در برابر دوج چلنجر SRT هلکت نقاب تازه برای نیمچه شاسی‌بلند آمریکایی رُخ تازه برای شورولت پنجاه میلیون تومانی کوروت سیاه پوش! ماشینی مخصوص تحویل پیتزا شورولت برای تولید 50 سالگی کامارو هدیه داد نبرد «پرل‌هاربر» تکرار شد پرفروش ترین خودرو های سال 2015 قیمت خودروهای گذرموقت از لامبورگینی تا شورولت شورولت کلاسیک خاص در شیراز را ببینید ارزان‌قیمت ترین خودرو کانادا، فقط 25 میلیون تومان! آیا اولین محصول شورولت در گرد ‌و‌خاک رنو می‌تواند نفس بکشد‌؟ شورولت کروز هاچ بک رونمایی شد خودرو شورولت کروز را ببینید چراغ سبز ورود شورلت به کشور + سند آرایش تازه سدان برزیلی شورولت شورولت کوروت در تهران+عکس شمارش معکوس برای معرفی نسل جدید شورولت نیوا پیکاپ تنومند شورولت در هیبت یک نظامی! بازگشت شورولت به ایران غول بچه خواستنی شورولت در راه است برگزیده ترین خودروهای سال 2016 خودروهایی که در سال 2015 بیشترین بار در گوگل جستجو شدند بهترین خودرو های اندازه متوسط 2016 این سدان آمریکایی صدی زیر 5 لیتر می‌سوزاند نسل جدید سوپرکامارو های مخصوص درگ «ولت» خودرو سبز سال شد مشت‌های محکم بوکسورهای آمریکایی بر صورت سامورایی ژاپنی یورِش کامارو های نسل شش به شهر گُناه کمی هیجان بصری بیشتر برای مَلیبوی جدید شورولت این گرگ محجوب ... شورولت کامارو 2016 رونمایی شد تبدیل کوروت به پتک مخوف کالاوی بهترین وانت‌های فول سایز جهان تصاویری از شورلت سیلورادو مدل 2016 شورلت کوروت خاص و کلاسیک در ایران با لباسی به رنگ تاریکی نیمه شب‌... معرفی دو نسخه جدید از خودروهای کلورادو و سیلورادو اسطوره جاودان شورولت مونتی‌کارلو هفت‌تیر پُر کابوی زخم‌خورده ! تشنه به خونِ ماستنگ ... مهندس آلمانی در برابر ژنرال آمریکایی! پنجـاه سال با کپـریس کامارو از بازیگر خسته تا تانک مسابقه شورولت کروز جدید بزرگ‌تر و سبک‌تر می‌شود شورولت کامارو 2016 مجهز به سقف هوشمند را ببینید ترکیب دو خودرو میلیاردی در تهران تجدید میثاق با ژنرال میراث طراحی کامارو شورولت‌های اندرویدی و آی.اُ.اس 2016 وارد بازار می‌شوند تخفیف قابل توجه مدل های قدیمی شورولت کامارو نسل ششم شورولت کامارو از راه رسید خداحافظی کوبا با شورولت های قدیمی مجوزی برای واردات خودروهای شورلت صادر نشده است بررسی شورولت Trax مدل 2015 هیولای شاسی‌بلند، ماشین پلیس اتوبان تصاویر کانسپت فضایی شورولت FNR کاهش قیمت خودرو الکتریکی شورولت اسپارک رونمایی شورولت مالیبو 2013 در شانگهای آغاز فروش شورولت Camaro کروکی فصل تازه Camaro کروکی 2011 تصاویری از موج بعدی خودروهای سبز
Back to top