فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۲۰)

افزایش سرعت سرویس‌دهی به اتوبوس‌های BRT با همکاری شهرداری

عصر خودرو: شرکت اسنا با عرضه خودروهای ون دلیکا و اتوبوس‌های BRT توانسته تاکنون خدمات زیادی را در زمینه حمل و نقل عمومی به شهروندان ارائه کند. این شرکت حضور پررنگی در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و عمومی و خدمات شهری دارد و طیف گسترده‌ای از محصولات خود را ارائه کرده است. در کنار عرضه خودروهای تجاری، آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، سرویس‌دهی به این خودروها اسد تا بتوانند به‌طور پیوسته در خدمت باشند و اینجا است که نقش خدمات پس از فروش پررنگ می‌شود.

افزایش سرعت سرویس‌دهی به اتوبوس‌های BRT با همکاری شهرداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، "اسنا یدک" عهده‌دار ارائه خدمات پس از فروش به محصولات اسنا است و تاکنون هم توانسته در این زمینه عملکرد مثبتی را از خود به نمایش بگذارد. در این زمینه با جواد پورغفار، مدیرعامل اسنا یدک به گفتگو نشستیم.
    ***
    خودروهای اسنا به‌ویژه اتوبوس‌های BRT این شرکت نقش بسیار مهمی در حمل و نقل عمومی بازی می‌کنند. با توجه به فشار کاری بالای این اتوبوس‌ها در طول روز، چه سرویس‌های ویژه‌ای برای این اتوبوس‌ها در نظر گرفته‌اید تا مانع از توقف فعالیت آن‌ها شوید؟
    این مسئله برای ما هم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای سرعت بخشیدن به خدمات ارائه شده برای اتوبوس‌های دو کابین با شهرداری تهران در حال مذاکره هستیم تا با استقرار تعمیرگاه در محل سامانه‌ها این امر میسر شود و بتوانیم سریع‌تر نسبت به سرویس‌دهی به این اتوبوس‌ها اقدام کنیم. به‌طور مثال خدمات تعمیرگاهی در خط 7 سامانه 4 اتوبوس‌رانی پیاده‌سازی شده است و تاکنون بر اساس گزارش‌ها این طرح بازخورد مناسبی داشته است. همچنین علاوه بر انجام تعمیرات در سامانه‌های اتوبوس‌رانی، شرکت اسنا یدک تعمیرگاه مرکزی را به عنوان پایگاه اصلی خدمات‌رسانی مستقر کرده است.
    یکی از مهم‌ترین مسایل در زمینه خودروها و به‌ویژه خودروهای حمل و نقل عمومی که باید به‌طور پیوسته در خدمت باشند، بحث قطعات یدکی است. در این زمینه در مجموعه اسنا چه اقداماتی انجام شده است تا اطمینان حاصل کنید قطعات یدکی اصلی به دست مشتریان می‌رسد؟
    در چند سال اخیر، فعالیت‌های زیادی در جهت عرضه قطعات اصلی صورت گرفته است. از سال 88 شروع به عرضه قطعات با بسته‌بندی اسنا یدک و با چسب امنیتی و هولوگرام ویژه و ضد تقلب کردیم که این امر باعث کوتاه شدن دست افراد سودجو در زمینه عرضه قطعات غیر اصلی شده است. همچنین با استفاده از سامانه پیامکی، تمامی مشتریان خود را از قطعات جدید و قیمت آن‌ها باخبر می‌کنیم که این امر باعث اطلاع مشتریان از قیمت قطعات اصلی و جلوگیری از خرید قطعات بی‌کیفیت می‌شود.
    در حال حاضر شبکه خدمات پس از فروش اسنا چه وضعیتی دارد؟
    در حال حاضر دارای پنج نماینده فعال در زمینه فروش قطعات و 14 نماینده فعال در امر فروش و خدمات پس از فروش هستیم که همه‌روزه آماده ارائه خدمات مناسب و با استاندارد به مشتریان هستند. همچنین در حال مذاکره جهت افزایش تعداد نمایندگی‌ها در سطح شهر تهران و دیگر نقاط کشور هستیم و تلاش داریم با ارائه محصولات جدید این امر را تسریع کنیم.
    اتوبوس‌های اسنا در خطوط BRT تاکنون توانسته‌اند بدون بروز مشکل فنی خاصی کار کنند. این در حالی است که شرایط آب‌وهوایی ایران و حجم انبوه مسافرین فشار زیادی به اتوبوس‌ها وارد می‌کند. این اتوبوس‌ها چه خصوصیات ویژه‌ای دارند که می‌توانند از پس این فشارها بربیایند؟
    شرکت اسنا پیش از تولید اتوبوس‌های BRT از تیم‌های طراحی و ساخت شرکت‌های سازنده قطعات اصلی دعوت کرد تا پیش از طراحی محصول از خطوط شرکت واحد و شرایط کارکرد اتوبوس‌ها بازدید و تحقیق به عمل آوردند و پس از بررسی درخواست‌های مسئولین شرکت واحد این محصول به‌صورت خاص جهت استفاده در شرایط محلی و آب‌وهوای ایران طراحی شد. به همین دلیل است که به لحاظ فنی مشکل خاصی در هیچ‌یک از محصولات مشاهده نمی‌شود. بااین‌وجود تمامی سیستم‌های این اتوبوس‌ها به شکلی طراحی ‌شده‌اند که قابلیت تنظیم و ارتقا دارند و بسته به نظر و سفارش مشتری و همچنین شرایط کارکرد، قابلیت به‌روزرسانی را دارند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به سیستم خنک کاری موتور اشاره نمود که از قدرت فن هیدرولیکی ساخت آلمان بهره می‌برد که به درخواست عوامل فنی اتوبوس‌رانی تهران این سیستم در تولید اتوبوس‌های جدید ارتقا پیدا کرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط