فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۱۵)

باتری‌های جدید لیتیوم صبا باتری درنمایشگاه حمل‌ونقل تهران

عصر خودرو: صبا باتری که از دیرباز در تولید انواع باتری پیشرو بوده نخستین تولیدکننده باتری‌های لیتیومی در کشور است. این شرکت کمک شایانی به این صنعت داشته است. در حاشیه نمایشگاه فرصتی دست داد تا با مدیریت توسعه بازار این شرکت با سابقه گفت‌وگو کوتاهی داشته باشیم تا از برنامه‌ها و اهداف صبا باتری آگاه شویم.

باتری‌های جدید لیتیوم صبا باتری درنمایشگاه حمل‌ونقل تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ابراهیم حاجیان مدیر توسعه بازار صبا باتری هدف از تولید این نوع باتری‌ها را این‌گونه عنوان کرد:"امروزه تامین انرژی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو است. با توجه به افزایش تقاضا در این حوزه و تداوم تولید انرژی و کاهش آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی، ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته با توجه به تمام این موارد یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اتفاقاتی که برای تولید باتری‌های لیتیومی می‌توان به آن اشاره کرد حفظ محیط‌زیست و هوای پاک است."
    مدیر توسعه بازار صبا گفت:"باتری‌های لیتیومی در انواع منابع ذخیره انرژی ثابت و قابل حمل است و در موتورسیکلت‌های الکتریکی، دوچرخه‌های الکتریکی، خودروهای الکتریکی، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات صنعتی و غیره کاربرد دارد."
    وی همچنین ظرفیت اسمی شرکت را در حال حاضر 2/5 میلیون آمپرساعت در سال اعلام کرد و این ظرفیت را در طرح توسعه قابل افزایش دانست.
    حاجیان افزود:"این باتری‌ها در دو نوع استوانه‌ای و مسطح 2/3 ولت -6/3 ولت و8/1 -تا10 آمپرساعت است و قابلیت انرژی بیشتری نسبت به باتری‌های سرب اسید و همچنین حجم و وزن کمتر نسبت به این نوع باتری‌ها دارد. عمر سیکلی بالا که حدود 3 تا 5 برابر باتری‌های متداول است. ولتاژ بالا، تخلیه خودبه‌خود نسبتا کم، کمتر از نصف باتری‌های پایه و نداشتن اثر حافظه از دیگر مشخصه‌های این نوع باتری است."
    مهندس ابراهیم حاجیان در پایان از محصولات دیگر صبا خبر داد و گفت:"باتری‌های سیلد اسید اسمال سایز 12،7،9،18 و 28 آمپرساعت از محصولات جدید شرکت است که بیشتر مصارف عمومی دارند."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط