فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۱۸)

عرضه سری CF و LF محصولات DAF به‌زودی در ایران

عصر خودرو: در چند سال اخیر با ورود برندهای متنوع خودروهای تجاری به ایران و تولید خودروهای سنگین چینی و اروپایی توسط خودروسازان داخلی، سنگین سازان معتبر به‌مرور به ایران بازگشتند اما در این بین تا حدود دو سال قبل خبری از داف به چشم نمی‌خورد. DAF حتی باوجود این غیبت، همچنان در ذهن سنگین سواران ایرانی بود. در این میان و در زمانی که واردات محدود کشنده‌های DAF بدون در نظر گرفتن خدمات پس از فروش می‌توانست به اعتبار این برند آسیب وارد کند، شرکت داتیس فرا دیزل آریا توانست مجوز واردات خودروهای تجاری DAF را به دست آورد و به‌این‌ترتیب DAF از حدود یک سال پیش در ایران صاحب‌خانه شد و داتیس هدایت این برند در ایران را بر عهده گرفت و به‌این‌ترتیب ارائه خدمات پس از فروش به محصولات این برند در ایران را آغاز کرد ضمن آنکه در گام اول واردات کشنده‌های سری XF در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

عرضه سری CF و LF محصولات DAF به‌زودی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محمدرضا مدنی، نایب‌رییس هیات مدیره این شرکت در زمینه ورود برند DAF به کشور گفت:"حدود یک سال و نیم قبل و پیش از آنکه داتیس نمایندگی DAF را در ایران بر عهده بگیرد، مسئولان ارشد و فنی DAF به ایران سفری داشتند که طی این سفر از شهرهای اصفهان، یزد و رشت بازدید کردند و شرایط ورود DAF به ایران را توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش عنوان داشتند. این مسئولان پس از اقامت یک‌هفته‌ای در ایران ضمن ابراز نارضایتی از شرایط آن زمان محصولات DAF در ایران، توسعه شبکه خدمات پس از فروش را در اولویت نخست، لازمه کار نماینده جدیدشان در ایران عنوان کردند و با این تعاریف شرکت داتیس فرا دیزل آریا سریعاً نسبت به توسعه شبکه فروش و خدمات پس از فروش اقدام کرد. حاصل این تلاش تنها کمتر از چند ماه، اخذ نمایندگی خدمات و فروش در استان‌های یزد، اصفهان، گیلان، فارس، کرمانشاه بود."
    مدنی شرط ارائه نمایندگی به استان‌های مختلف ایران را تأمین شبکه مناسب برای خدمات پس از فروش عنوان کرد و افزود:"تاکنون درخواست‌های زیادی برای ارائه نمایندگی داشته‌ایم که در این بین اولویت ما نمایندگانی هستند که بتوانند به‌خوبی به مشتریان DAF خدمات فنی ارائه کنند و این مشتریان در هیچ نقطه‌ای از ایران بدون پشتوانه نباشند."
    مدنی همچنین در زمینه تمهیدات اولیه ورود برند DAF با قدرت به ایران به این نکته اشاره کرد که پیش از ورود محصولات به کشور و برای اطمینان از کارآیی خودروها در ایران، پیگیر انتخاب روغن ‌موتور مناسب این برند با تایید DAF بودیم که سرانجام روی روغن شل با قابلیت پیمایش 70 هزار کیلومتر به توافق رسیدیم و این روغن مخصوص کشنده‌های DAF هم‌اکنون در تمامی نمایندگی‌های داتیس فرا دیزل آریا عرضه می‌شود.
    وی در زمینه شرایط حاکم بر بازار خودروهای تجاری گفت:"بازار خودروهای تجاری مدتی است دچار رکود شده است اما باوجوداین رکود حاکم بر بازار، استقبال مشتریان از کشنده‌های XF مناسب بوده است."
    وی افزود:"بر اساس اطلاعاتی که ما از مشتریان گرفته‌ایم، خریداران XF از این خودرو راضی هستند چون این خودرو برای راحتی راننده طراحی شده است و فضای کابین بزرگی دارد. به‌علاوه XF و به‌طورکلی تمامی محصولات DAF هلند به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که مصرف سوخت پایینی داشته باشند و هزینه تعمیرات پایینی نیز دارند ضمن آنکه فاصله زمانی میان دوره‌های تعمیراتی آن زیاد است و به‌این‌ترتیب خودروها  مدت کمی متوقف خواهند بود و می‌توانند زمان بیشتری سرویس‌دهی کنند. به همین دلیل است که رانندگان از XF راضی هستند و بازخوردهای مثبتی در زمینه این خودرو گرفته‌ایم."
    وی در زمینه برنامه‌های این شرکت در زمینه عرضه محصولات جدید DAF به ایران گفت:" به‌زودی DAF  سری CF را به بازار عرضه می‌کنیم. سری XF به دلیل ارتفاع بلند کابین نهایت رفاه برای راننده را ایجاد می‌کند و عملا در سطح بالاتری نسبت به بسیاری از برندهای اروپایی قرار می‌گیرد اما برای رانندگانی که ابعاد کوچک‌تر اتاق را مدنظر دارند CF را عرضه خواهیم کرد. ما همچنین در حال برنامه‌ریزی برای عرضه سری LF محصولات DAF در ایران هستیم تا به‌این‌ترتیب بتوانیم طیف محصولات خود در ایران را کامل کنیم. این خودروها در تناژهای مختلف بین 6 تا 12 تن عرضه می‌شوند و برای کاربردهای شهری هستند."

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط